abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63070089
Tip 1: niet naar MM gaan
Tip 2: laat je niet om praten
Tip 3: begin maar vast met fluitlessen.

Misschien dat ze coulant zijn, maar echt slim is het niet van je.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_63070167
quote:
Op zondag 9 november 2008 11:04 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Dus jij was er van overtuigd dat de beslissing die je nam op het moment van aankoop, de juiste was.
Wat heeft de verkoper verkeerd gedaan waardoor jij nu zo geirriteerd reageert? Jij hebt de keuze gehad om een kleinere of grote TV te kopen en hebt zelfstandig besloten dat je toch maar de grote nam.
Ik zou als ik bij de MM werkte op geen enkele manier meewerken als er een klant zou komen met de melding dat de verkoper hier een fout heeft gemaakt, want dat heeft de verkoper niet.

Dat je je niet in voldoende hebt geinformeerd dat als blijkt dat de TV toch te groot zou zijn voor de woonkamer, dat is jouw probleem.
Dus je staat niet in je recht als je eist dat je het geld terug wil hebben. De MM kan uit coulance meewerken, maar zij hebben jou verkocht wat je zelf wilde hebben.
Enige punt hier is dat er niet verteld is op gemeld is op de bon dat het om een showmodel gaat en dat deze niet geruild mag worden. Dat is het enige waardoor hij nog op enige coulance kan rekenen.
  zondag 9 november 2008 @ 11:21:02 #28
226456 Stephe
Steve! Steve!
pi_63070200
quote:
Ruilen; geen recht maar een gunst

U hebt een stoel gekocht die toch niet past bij de rest van de meubels. Of een stropdas die niet past bij uw overhemd. Mag u dan altijd ruilen? Bij veel winkels wel, maar bij andere winkels weer niet. Ruilen is geen recht. Het is een gunst van de verkoper. Dat betekent dat een verkoper niet verplicht is om een product terug te nemen als u het niet wilt hebben.

Let op: koopt u een product, en gaat dat te snel kapot? Volgens de wet is het product dan ondeugdelijk. Als dat zo is, hebt u wél recht op een nieuw product of een reparatie.
Wanneer mag ik iets ruilen?

Bij veel winkels kunt u binnen een bepaalde tijd het product ruilen. Maar dat mag alleen als u het product niet gebruikt hebt en als het niet beschadigd is. Kunt u geen ander product vinden dat u wilt hebben? Dan krijgt u soms een tegoedbon. Bij sommige winkels kunt u niet ruilen. Denk bijvoorbeeld aan meubelwinkels die speciaal voor u een bank bestellen. Of als u een keuken koopt.
Kan ik ook geld terugkrijgen?

Bij sommige winkels krijgt u uw geld terug als u een product terugbrengt. Dat moet dan wel binnen een bepaalde tijd. Op de kassabon staat meestal voor welke datum u het product kunt terugbrengen.

Als u een product aan de deur koopt, of via internet of telefoon, mag u het product meestal wel teruggeven. Dat komt omdat u dan een bedenktijd hebt. Dit betekent dat u binnen een bepaalde tijd kunt beslissen dat u het product toch niet wilt hebben. U kunt het dan teruggeven. Als u het product binnen de bedenktijd terugstuurt, moet de verkoper uw geld teruggeven.
Tip

Twijfelt u of een product wel helemaal is wat u zoekt? Vraag dan van tevoren aan de verkoper of u uw geld terugkrijgt als u het product terugbrengt.
http://www.consuwijzer.nl(...)recht_maar_een_gunst

Bel even naar de consuwijzer, er wordt de laatste tijd flink reklame gemaakt voor die site


Vraag of klacht? Bel ons!
088 - 0 70 70 70

5 dagen per week van 8.30-17.30u, nationaal tarief

Alternatief is een baksteen in je ene hand meenemen naar de MediaMarkt en de televisie in je andere hand.
'Till next time, take care of yourself... and each other
pi_63070239
quote:
Op zondag 9 november 2008 11:17 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Enige punt hier is dat er niet verteld is op gemeld is op de bon dat het om een showmodel gaat en dat deze niet geruild mag worden. Dat is het enige waardoor hij nog op enige coulance kan rekenen.
De koper weet dat het om een showroommodel gaat, dus weet wat hij/zij koopt. Dat het misschien niet letterlijk op de bon staat (behalve de code) is niet relevant lijkt me.
pi_63070247
quote:
Op zondag 9 november 2008 11:21 schreef Stephe het volgende:

[..]

http://www.consuwijzer.nl(...)recht_maar_een_gunst

Bel even naar de consuwijzer, er wordt de laatste tijd flink reklame gemaakt voor die site


Vraag of klacht? Bel ons!
088 - 0 70 70 70

5 dagen per week van 8.30-17.30u, nationaal tarief

Alternatief is een baksteen in je ene hand meenemen naar de MediaMarkt en de televisie in je andere hand.
Waarom zou hij daar naar moeten bellen? Het enige wat die kunnen vertellen is dat het aan de MM ligt of dat ding teruggenomen gaat worden.
  zondag 9 november 2008 @ 11:28:13 #31
226456 Stephe
Steve! Steve!
pi_63070277
quote:
Op zondag 9 november 2008 11:25 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Waarom zou hij daar naar moeten bellen? Het enige wat die kunnen vertellen is dat het aan de MM ligt of dat ding teruggenomen gaat worden.
Hij moet niets, maar het kan je helpen in de voorbereiding. Je kan ook de emo spelen, maar daar kom je vast niet verder mee. Het gaat om een zakelijke overeenkomst.
'Till next time, take care of yourself... and each other
pi_63070278
quote:
Op zondag 9 november 2008 11:24 schreef Dirkh het volgende:

[..]

De koper weet dat het om een showroommodel gaat, dus weet wat hij/zij koopt. Dat het misschien niet letterlijk op de bon staat (behalve de code) is niet relevant lijkt me.
Dat is zeker wel relevant. Dit is om te zorgen dat demoproducten niet terug komen en dat de klant weet dat het product niet geruild mag worden. Er had door de verkoper op de bon gezet moet worden dat het om een demomodel ging en dat deze niet geruild mag worden (bedrijfsbeleid). De klant kan nu zeggen, ja er is me verteld dat ik hem gewoon mag ruilen. Anders had de klant hem misschien nooit gekocht als hij dit wel had geweten.
pi_63070379
De MM is wel verplicht om je geld terug te geven als je niet tevreden bent. Dat staat in hun voorwaarden, dus zijn ze ook gewoon verplicht. Uitzonderingen staan altijd op het factuur. Dus staat er niks bijzonders op het factuur, dan kan je gewoon je geld terug krijgen. Lastige is wel dat je geen doos enzo hebt.
pi_63070413
quote:
Op zondag 9 november 2008 11:35 schreef DarkerThanBlack het volgende:
De MM is wel verplicht om je geld terug te geven als je niet tevreden bent. Dat staat in hun voorwaarden, dus zijn ze ook gewoon verplicht. Uitzonderingen staan altijd op het factuur. Dus staat er niks bijzonders op het factuur, dan kan je gewoon je geld terug krijgen. Lastige is wel dat je geen doos enzo hebt.
Verplicht met uitzonderingen van. Al deze uitzonderingen staan in de algemene voorwaarden. Een van deze uitzonderingen is dat het product nog in de originele verpakking moet zitten.
pi_63070504
Ik zou die TV lekker laten staan..

100 cm went zo, ik vond het in het begin ook megagroot (wel dik tevreden btw).
Nu na ruim een half jaar had ik het niet heel erg gevonden als die nog 20 cm groter was (En zo groot is m'n woonkamer ook weer niet )
pi_63072517
quote:
Op zondag 9 november 2008 09:59 schreef robbie_G het volgende:
Hij heeft net zo lang op me in staan praten totdat ik een grotere tv mee nam, ook wel dom van me zelf. Maar als hij me gewoon had geadviseerd in hetgeen dat ik hebben wou dan had ik dit probleem nu niet gehad.
Dat dus. En je geeft een wel heel aparte invulling aan de term "advies"
quote:
Op zondag 9 november 2008 10:18 schreef robbie_G het volgende:
Als die lui daar echt zo moeilijk zijn dan breng ik die andere tv ook maar terug, die heeft wel een verpakking.
En voor welk model ga je die andere tv dan ruilen?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_63072753
quote:
Op zondag 9 november 2008 09:59 schreef robbie_G het volgende:
[quote]Op zondag 9 november 2008 09:49 schreef Dennis101 het volgende:
Hoezo voel je je bedonderd door de verkoper? Wat heeft hij verkeerd gedaan dan?

Hij heeft net zo lang op me in staan praten totdat ik een grotere tv mee nam, ook wel dom van me zelf. Maar als hij me gewoon had geadviseerd in hetgeen dat ik hebben wou dan had ik dit probleem nu niet gehad.

In elk geval voor mij de eerste en de laatste keer dat ik iets koop bij de mediamarkt!
Jij bent gewoon dom. Het zijn verkopers (bordjesoplezers), geen adviseurs. Laat je morgen nog even weten hoe het is gegaan?
pi_63072923
ik heb me ook ooit een keer een 2e hands dvd recorder aan laten smeren bij de mediamarkt
(Zat een reparatiebon op geplakt)
ben pissig terug gegaan, heb m'n geld terug gekregen en ben naar de overkant van de straat gegaan (BCC) daar was hij nog goedkoper ook
pi_63073135
tvp zort
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  zondag 9 november 2008 @ 15:16:34 #40
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_63075050
De MM moet je eigelijk gewoon geen TV kopen tenzij je exact weet wat je hebben wilt en het daar goedkoper is. Dat laatste gaat eigelijk al niet op omdat ALS je precies weet wat je wilt je op het net goedkoper uit zult zijn.

Waaromn geen TV kopen bij de MM? Omdat je daar de te kopen tv moet bekijken op 1 meter afstand doro de pakhuis opstellingen. En die mennekes in rode shirts? Die weten net zo weinig als de pubers die in de DHZ zaken rondlopen als personeel....

Ik ben er iig gillend weggelopen...

Ohja, met de instelling die je nu hebt... bespaar je de benzine kosten om naar die tent terug te gaan...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_63075231
75,- KORTING!!!!???

Ik kreeg 250,- korting op eenzelfde scherm bij mediamarkt arena
Jij bent echt kapot hard genaaid.....
maarja je liet je eigen mening over 80cm al wegdrukken door een verkoper waardeoor je nu met 100cm zit.
Eigen schuld? Zeker.
En om nou naar die mediamarkt te gaan en het op te lossen kiest meneer voor een internet forum.

Succes met het leven verder?
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
pi_63077630
quote:
Op zondag 9 november 2008 15:21 schreef Remake het volgende:
75,- KORTING!!!!???

Ik kreeg 250,- korting op eenzelfde scherm bij mediamarkt arena
Jij bent echt kapot hard genaaid.....
Er zijn ook Full-HD schermen van 500 euro...
pi_63078044
Ach.. jullie hebben allemaal ook wel gelijk, was niet het beste weekend en dan hier de frustraties maar op uitten. Ik ga er morgen wel heen en we zien het wel, ik hoop er het beste van.

En het doel van dit topic was een serieus advies en die zaten er gelukkig ook tussen!
pi_63078245
Ik zou niet beginnen met dat je slecht geadviseerd bent maar dat de verkoper je 100cm adviseerde en dat bij thuiskomst je inzag dat het toch echt te groot was. Alleen waarom ruil je niet die wel in doos is en die niet in doos is laat je voor de slaapkamer aangezien je er sowieso 2 wilde?
pi_63078314
quote:
Op zondag 9 november 2008 16:58 schreef autootje het volgende:
Ik zou niet beginnen met dat je slecht geadviseerd bent maar dat de verkoper je 100cm adviseerde en dat bij thuiskomst je inzag dat het toch echt te groot was. Alleen waarom ruil je niet die wel in doos is en die niet in doos is laat je voor de slaapkamer aangezien je er sowieso 2 wilde?
Hij vind 100cm te groot voor de woonkamer en nu wil jij hem een 100cm in zijn slaapkamer laten hangen, vind ie niet grappig denk ik.
pi_63078399
Haha, Hij geeft aan dat zijn woonkamer klein is. Nergens staat dat zijn slaapkamer ook klein is, vandaar dat ik dacht misshcien past ie beter in de slaapkamer. Maar goed, TS kan beste eerst even kijken wat MM zegt. Misschien doen ze helemaal niet moeilijk..
pi_63080009
TS, je kunt het op de voorwaarden gooien die op de bon staan.
Op de bon staat 'ruilen binnen 14 dagen in originele verpakking'.
Er staat (hopelijk) niet: Demomodel mag niet geruild worden.

Als dat er niet staat, dan ruil jij het ding volgens de voorwaarden in de verpakking waarin jij hem gekregen hebt.

Maar ja, Mediamarkt... die geven graag hun eigen draai aan hun eigen voorwaarden.

Ik ga ze binnenkort zelf op de kast jagen.
Succes!
pi_63080089
quote:
Op zondag 9 november 2008 17:03 schreef autootje het volgende:
Haha, Hij geeft aan dat zijn woonkamer klein is. Nergens staat dat zijn slaapkamer ook klein is, vandaar dat ik dacht misshcien past ie beter in de slaapkamer. Maar goed, TS kan beste eerst even kijken wat MM zegt. Misschien doen ze helemaal niet moeilijk..
In de meeste gevallen is de woonkamer groter dan de slaapkamer
pi_63081952
quote:
Op zondag 9 november 2008 18:09 schreef mgerben het volgende:
TS, je kunt het op de voorwaarden gooien die op de bon staan.
Op de bon staat 'ruilen binnen 14 dagen in originele verpakking'.
Er staat (hopelijk) niet: Demomodel mag niet geruild worden.

Als dat er niet staat, dan ruil jij het ding volgens de voorwaarden in de verpakking waarin jij hem gekregen hebt.

Maar ja, Mediamarkt... die geven graag hun eigen draai aan hun eigen voorwaarden.

Ik ga ze binnenkort zelf op de kast jagen.
Succes!
Tja, dan krijg je hier een geschil over de definitie 'originele verpakking'. De originele verpakking is wat mij betreft de verpakking waarin deze de winkel inkwam. Je zou dit echter ook kunnen interpreteren als de originele verpakking zoals deze aangekocht is.
pi_63082324
Hmm als servicemedewerker doen we mits deze tv in goede staat is (geen gebruikerssporen) niet moeilijk over een ruil. Voor showmodellen geven wij meestal geen geld terug maar een bon. Als het een gewoon model was geweest dan was zelfs geld terug geen probleem. Maarja tussen de Saturn en MM zit (als ik het zo hoor) wel een verschil in serviceverlening terwijl de hoofdlijnen hetzelfde zijn :S
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')