Tomaten kosten toch ook geen drol en bij tomaten moet je dat soort dingen toch ook allemaal doen? Daarnaast kun je wiet elke maand oogsten dus je kunt 12 keer per jaar oogsten, tel uit je winst.quote:Op maandag 10 november 2008 12:52 schreef Specularium het volgende:
[..]
En het knippen, afval opruimen, afwegen, verpakken en vervoeren?
Sigaretten kosten ook geen drol en toch zijn ze extreem duur gemaakt.quote:Op maandag 10 november 2008 12:56 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Tomaten kosten toch ook geen drol en bij tomaten moet je dat soort dingen toch ook allemaal doen? Daarnaast kun je wiet elke maand oogsten dus je kunt 12 keer per jaar oogsten, tel uit je winst.
Dat zei ik de enige manier waarop wiet duur kan worden is door accijns, goed dat je mij gelijk geeft.quote:Op maandag 10 november 2008 13:00 schreef Specularium het volgende:
[..]
Sigaretten kosten ook geen drol en toch zijn ze extreem duur gemaakt.
Ik hoorde dat je na elke 4 weken kan oogsten als je het goed aanpakt maar hoelang duurt het dan voordat je kan oogsten?quote:En wiet is niet per maand te oogsten.
Niet alleen daardoor. Al het werk wat nu in de cannabisteelt zit is zwart, zodra dat witquote:Op maandag 10 november 2008 13:05 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Dat zei ik de enige manier waarop wiet duur kan worden is door accijns, goed dat je mij gelijk geeft.
Binnenteelt is op zijn best na een week of 9 rijp om te oogsten.quote:Ik hoorde dat je na elke 4 weken kan oogsten als je het goed aanpakt maar hoelang duurt het dan voordat je kan oogsten?
Dat denk je? Er zijn zeker schaalvoordelen, maar houd ook rekening met: BTW, accijns, extra kosten die gemaakt worden als gevolg van veiligheidsvoorschriften, sociale lasten etc.quote:Op maandag 10 november 2008 12:39 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Wat is voordeliger en efficienter voor producenten? Op een zoldertje 100 planten verbouwen of in een megakas 10.000 planten verbouwen? Als je het echt aan de markt zou overlaten zou wiet lekker goedkoop worden enige manier dat het duur zou kunnen worden is door accijns van de overheid.
Marktwerking is dat als iets wit wordt mensen er extra aan willen verdienen? Volgens mij is marktwerking dat er concurrentie ontstaat waardoor de prijs lekker laag wordt. Marktwerking geldt ook in een zwarte markt trouwens.quote:Op maandag 10 november 2008 13:17 schreef Specularium het volgende:
Niet alleen daardoor. Al het werk wat nu in de cannabisteelt zit is zwart, zodra dat wit
wordt willen mensen er ook extra aan verdienen, dat is de marktwerking.
Ik ken anders mensen die niet te genieten zijn als ze dag geen koffie ophebben.quote:Op maandag 10 november 2008 12:42 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Euhm ik wordt niet agressief van cola of koffie hoor, jij misschien.
nu toch ook? Als je het verbouwd moet er toch ook verdeint worden. Als het legaal wordt zal het aanbod stijgen t.o.v. nu. Dus zal de prijs dalen.quote:Op maandag 10 november 2008 12:45 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je krijgt dan ook te maken met toegevoegde waarde.
Elk bedrijf dat er aan meedoet wil er dan aan verdienen.
dus zal de prijs waarschijnlijk redelijk gelijk blijven alleen blijft er minder bij de telers/handelaren hangen.quote:Op maandag 10 november 2008 13:26 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat denk je? Er zijn zeker schaalvoordelen, maar houd ook rekening met: BTW, accijns, extra kosten die gemaakt worden als gevolg van veiligheidsvoorschriften, sociale lasten etc.
Of criminele organisaties worden keurige ondernemingen die mooi wat geld leveren aan de schatkist.quote:Op maandag 10 november 2008 14:26 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dus zal de prijs waarschijnlijk redelijk gelijk blijven alleen blijft er minder bij de telers/handelaren hangen.
DAt deel gaat naar de overheid in vorm van belastingen en andere regelingen en zo kan de controlle op de kwaliteit betaald worden.
Resultaat er kan een veilig product in de shops verwacht worden en je sluit criminele organisaties buiten. Lijkt me win win
En al die doden door alcohol dan?quote:Op maandag 10 november 2008 21:08 schreef ethiraseth het volgende:
Het achterlijkste is nog "de Tweede Kamer drong aan op een verbod na de dood van een 17-jarig Frans meisje, dat na het eten van de paddenstoelen van een brug in Amsterdam sprong."
Er is geen enkel bewijs geleverd dat het ook daadwerkelijk door paddo's kwam. Er is geen autopsie op het lijk of toxicologisch onderzoek verricht om het te verifiëren. Het hele "ze stierf door paddo;s" verhaal is van horen zeggen.
Heb je ooit overlast bij een slijter gezien?quote:Op maandag 10 november 2008 21:38 schreef MarMar het volgende:
[..]
En al die doden door alcohol dan?
Rare mensen die politici.
Nee, maar des te meer in uitgaansgelegenheden en in de omgeving waar deze uitgaansgelegenheden zich bevinden.quote:Op maandag 10 november 2008 21:41 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Heb je ooit overlast bij een slijter gezien?
Rita Verdonk zag die tijdgeest al twee jaar geleden: REGELS ZIJN REGELS.quote:Op zaterdag 8 november 2008 23:03 schreef Klopkoek het volgende:
Ook hoe die enge van geel voor de TV zegt "we hebben de tijdsgeest mee, de tijdsgeest is aan het veranderen"
Wel van een Cafequote:Op maandag 10 november 2008 21:41 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Heb je ooit overlast bij een slijter gezien?
Verschil is echter dat een cafe een maatschappelijke functie heeft. Een coffeeshop heeft dit niet. Daarbij wordt alcoholgebruik ook steeda harder aangepakt. Ik moet zelfs al een bandje om in mijn stamkroeg. Goede zaak trouwens, dat jonge grut moet thuisblijven.quote:Op maandag 10 november 2008 21:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, maar des te meer in uitgaansgelegenheden en in de omgeving waar deze uitgaansgelegenheden zich bevinden.
De overlast bij coffeeshops of growshops vallen in het niet bij de overlast die aangeschoten en dronken jongeren ieder weekend in vrijwel elk dorp met fatsoenlijke uitgaansgelegenheid veroorzaken.
Coffeeshops geen sociale functie? Ligt maar net aan wie je bent natuurlijk...quote:Op maandag 10 november 2008 21:58 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Verschil is echter dat een cafe een maatschappelijke functie heeft. Een coffeeshop heeft dit niet. Daarbij wordt alcoholgebruik ook steeda harder aangepakt. Ik moet zelfs al een bandje om in mijn stamkroeg. Goede zaak trouwens, dat jonge grut moet thuisblijven.
Ja, om precies te zijn die van maatschappelijk probleem.quote:Op maandag 10 november 2008 21:58 schreef Fastmatti het volgende:
Verschil is echter dat een cafe een maatschappelijke functie heeft.
De shops zijn geen probleem. De illegaliteit van de teelt.quote:Op maandag 10 november 2008 22:11 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Ja, om precies te zijn die van een maatschappelijk probleem.
Dat is inderdaad het hele probleem. Tegen CDA'ers valt geen enkel argument in te brengen. Ze zijn net een klein kind wat heel hard met hun voeten op de grond stampt totdat het zijn zin krijgt. Ellke vorm van rationaliteit heeft geen effect op zulke mensen. Zie Klink die meerdere rapporten over paddo's aan zijn laars lapt omdat hij "de resultaten niet geloofwaardig vindt".quote:Op maandag 10 november 2008 22:11 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Coffeeshops geen sociale functie? Ligt maar net aan wie je bent natuurlijk...
Ik word een beetje moe van dit hele gelul., sluit de boel maar want er valt tegen zoveel niet ter zake doend gelul toch niet op te boksen.
Dat zal niet helpen, ook CU, SGP, PVV, VVD en ToN willen allemaal sluiting en een verbod op softdrugs.quote:Op maandag 10 november 2008 22:13 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik wil naar 0 CDA'ers in het parlement.
Stuk voor stuk marginale partijtjes.quote:Op maandag 10 november 2008 22:19 schreef FeestNummer het volgende:
Dat zal niet helpen, ook CU, SGP, PVV, VVD en ToN willen allemaal sluiting en een verbod op softdrugs.
quote:Op maandag 10 november 2008 22:19 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Dat zal niet helpen, ook CU, SGP, PVV, VVD en ToN willen allemaal sluiting en een verbod op softdrugs.
Maar dat zijn wel kleinere partijen.quote:Op maandag 10 november 2008 22:19 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Duh. De VVD is alleen liberaal als het om economie gaat.quote:Op maandag 10 november 2008 22:23 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Stuk voor stuk marginale partijtjes.
Bovendien, de VVD? Serieus? Ik wist dat ze opschoven naar rechts om Wilders in een hoekje te drijven maar dit...
Liberalen noemen ze zich toch..
Inderdaad onvoorstelbaar dat een zogenaamd 'liberale' partij als de VVD toegeeft aan de onderbuik- en conservatieve gevoelens binnen die partij.quote:Op maandag 10 november 2008 22:19 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Samen met het CDA op dit moment wel genoeg voor een meerderheid.quote:Op maandag 10 november 2008 22:23 schreef Parafernalia het volgende:
Maar dat zijn wel kleinere partijen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |