ok stel hij gelooft je op je woord. Welke richting zal er dan ingeslagen worden?quote:Op woensdag 19 november 2008 16:43 schreef sjoep het volgende:
[..]
Een heel klein beetje vertrouwen in andere mensen misschien?
Als je me vraagt om mensen direct te geloven als ze zeggen dat ze telepathisch of telekinetisch begaafd zijn - nee, dat gaat niet gebeuren, ik zal toch eerst overtuigd moeten worden.quote:Op woensdag 19 november 2008 16:43 schreef sjoep het volgende:
[..]
Een heel klein beetje vertrouwen in andere mensen misschien?
Ok, stél L.Denninger geeft zelf een antwoord...quote:Op woensdag 19 november 2008 16:44 schreef Michielos het volgende:
[..]
ok stel hij gelooft je op je woord. Welke richting zal er dan ingeslagen worden?
En een heel klein beetje vooringenomenheid misschien?quote:Op woensdag 19 november 2008 16:45 schreef L.Denninger het volgende:
Heeft niks met paranormaliteit te maken, maar met claims die ik onwaarschijnlijk acht.
Natuurlijk ! Maar dat is toch logisch ? Iedereen baseert z'n oordeel toch op de kennis die zij/hij heeft ?quote:Op woensdag 19 november 2008 16:47 schreef sjoep het volgende:
En een heel klein beetje vooringenomenheid misschien?
Met het verschil dat ik niet wil weten dat een magnetron water heeft en jij wel zegt het te willen weten maar je wilt het alleen ontkrachten , je weet wat voor uitkomst dat heeft, blijkbaar wil je die uitkomst en niks anders .quote:Op woensdag 19 november 2008 16:00 schreef Michielos het volgende:
ze begint straks opnieuw.
En ik heb gelijk want een magnetron heeft geen water!!
ik doe 2 dingen:
naar de mond praten en een onzinredenering geven zonder bewijs. Dat mag schijnbaar.
come on er kan toch wel een beetje iets uitgelegd worden. HOE jullie het ervaren. HOE het werkt. Waarom moet je er de kop voor in het zand steken?
Dat komt omdat jij de magnetron naar links wilt schuiven op de plank terwijl wij weten dat het snoer eigenlijk beter niet op vochtige plekken kan liggen.quote:Op woensdag 19 november 2008 16:50 schreef Summers het volgende:
[..]
Met het verschil dat ik niet wil weten dat een magnetron water heeft en jij wel zegt het te willen weten maar je wilt het alleen ontkrachten , je weet wat voor uitkomst dat heeft, blijkbaar wil je die uitkomst en niks anders .
En dat is nou net precies wat iemand met paranormale gaven moet doen. Die vooringenomenheid opzij zetten. Dat kan eigenlijk alleen maar door naar het gevoel te luisteren. Die intuïtie het werk laten doen en niet de hersenen. En vertrouwen hebben in jezelf, en in je gevoel. Dúrven luisteren naar je gevoel.quote:Op woensdag 19 november 2008 16:50 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Natuurlijk ! Maar dat is toch logisch ? Iedereen baseert z'n oordeel toch op de kennis die zij/hij heeft ?
Dat komt ook wel een beetje omdat je bij mijn stellingen (en volgens mij ook bij die van Summers) op net de verkeerde delen van de vergelijking reageert. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik nou moet gaan aangeven welk deel het belangrijkst is, of dat ik dan maar delen moet weglaten of wat dan.quote:Op woensdag 19 november 2008 16:52 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dat komt omdat jij de magnetron naar links wilt schuiven op de plank terwijl wij weten dat het snoer eigenlijk beter niet op vochtige plekken kan liggen.
Ja, als je dat wilt doen snap ik dat je met van die rare stellingen aan komt, maar klopt er natuurlijk helemaal niks meer van want die plank is daar niet dik genoeg voor !
Hoe kom je daar nou bij?quote:Op woensdag 19 november 2008 17:22 schreef Michielos het volgende:
laat ik het dan op een hoger niveau tillen:
Jij kan gedachten lezen toch?
quote:Op woensdag 19 november 2008 17:22 schreef Michielos het volgende:
zijn wij allen verbonden met een hogere macht of?
is opvangen een beter woord dan?quote:Op woensdag 19 november 2008 17:24 schreef sjoep het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij?![]()
Ik heb nog nooit gehoord van iemand die gedachten kan lezen.
[..]
Het gaat helemaal niet om gedachten van iemand anders.quote:Op woensdag 19 november 2008 17:29 schreef Michielos het volgende:
[..]
is opvangen een beter woord dan?
WIj zijn allemaal verbonden.quote:Op woensdag 19 november 2008 17:31 schreef sjoep het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om gedachten van iemand anders.
Heb je wel gelezen wat ik schreef eigenlijk, met dat übersimpele voorbeeld?
Je hebt het mis. Het gaat zo als ik dat eerder heel simpel in Jip en Janneke taal heb uitgelegd.quote:Op woensdag 19 november 2008 17:37 schreef Michielos het volgende:
Als ik het mis heb , zul je het toch iets duidelijker moeten uitleggen. Misschien ben ik dom, misschien komt de boodschap niet goed aan.
tuurlijk niet. overtuigingen zijn overtuigingen. Ik heb ook overtuigingen die zelfs voor denninger raar zullen zijnquote:Op woensdag 19 november 2008 17:43 schreef sjoep het volgende:
[..]
Je hebt het mis. Het gaat zo als ik dat eerder heel simpel in Jip en Janneke taal heb uitgelegd.
Maar wat wil je nou? Mijn levensfilosofie, mijn beeld van het ontstaan van de aarde, of uitleg over paranormale dingen? Het is nogal een complex geheel hoor.
Ik heb daar jaren in geïnvesteerd qua boeken lezen en bijeenkomsten bezoeken.
Geen sprake van dat ik in dit gesprek mijn levensovertuiging ook nog eens laat afbranden trouwens.
Wat een flutbol, het is vlaaiquote:Op woensdag 19 november 2008 20:14 schreef M_Schtoppel het volgende:
En toen was het stil........... of zit je nu taart te vreten?
Damn, die bol van mij ook.
Nou, lees die post die ik linkte eerst maar eens goedquote:Op woensdag 19 november 2008 19:44 schreef Michielos het volgende:
[..]
tuurlijk niet. overtuigingen zijn overtuigingen. Ik heb ook overtuigingen die zelfs voor denninger raar zullen zijn.
Misschien kun je me op weg helpen door wat boeken enz? dat ik me een beetje kan inlezen zeg maar?
Dat weet je alleen als de voedingsbron electriciteit is , misschien wil ik iets laten zien wat op een vochtige plek moet liggen en een andere voedingsbron heeft , dat weet je helemaal niet maar toch roepen dat het niet naar links mag anders kijk je niet , vast heel leerzaam zo'n houding en eis bij iets onbekends .quote:Op woensdag 19 november 2008 16:52 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dat komt omdat jij de magnetron naar links wilt schuiven op de plank terwijl wij weten dat het snoer eigenlijk beter niet op vochtige plekken kan liggen.
Ja, als je dat wilt doen snap ik dat je met van die rare stellingen aan komt, maar klopt er natuurlijk helemaal niks meer van want die plank is daar niet dik genoeg voor !
ik heb de envelopjes ontvangen ja.quote:Op woensdag 19 november 2008 19:57 schreef M_Schtoppel het volgende:
Groeten van mijn vriend Patrick, envelopjes ontvangen?
![]()
HIK!
ey ik ben het vanuit gene zijdequote:Op woensdag 19 november 2008 21:54 schreef M_Schtoppel het volgende:
Zou'ie nou echt in z'n verjaardagstaart gestikt zijn? If so, dan weet'ie nu WEL dat het paranormale bestaat.
Je hoeft toch niet te reageren?quote:Op donderdag 20 november 2008 07:45 schreef M_Schtoppel het volgende:
Zullen we als dit deel dicht is het er maar bij laten jongens? Ik heb niet echt veel zin en fut meer om door te blijven gaan op deze manier.
Maar 'luisteren naar je gevoel' betekent toch niet dat je vervolgens niet meer logisch na hoeft te denken ?quote:Op woensdag 19 november 2008 17:14 schreef sjoep het volgende:
[..]
En dat is nou net precies wat iemand met paranormale gaven moet doen. Die vooringenomenheid opzij zetten. Dat kan eigenlijk alleen maar door naar het gevoel te luisteren. Die intuïtie het werk laten doen en niet de hersenen. En vertrouwen hebben in jezelf, en in je gevoel. Dúrven luisteren naar je gevoel.
Natuurlijk overdrijf ik, maar dat doe ik om een punt te maken.quote:Ik zie je trouwens elke keer kolderieke vergelijkingen maken, maar ik neem aan dat je overdrijft?
Die post van mij was compleet willekeurig geleuter (gewoon wat woorden bedacht en willekeurig aan elkaar geregen) en ging helemaal nergens over.quote:Op woensdag 19 november 2008 17:16 schreef sjoep het volgende:
[..]
Dat komt ook wel een beetje omdat je bij mijn stellingen (en volgens mij ook bij die van Summers) op net de verkeerde delen van de vergelijking reageert. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik nou moet gaan aangeven welk deel het belangrijkst is, of dat ik dan maar delen moet weglaten of wat dan.
Ik heb uitspraken gedaan die naar mijn idee heel zinvol waren en die zijn bijvoorbeeld compleet genegeerd. Daarmee ontstaat bij mij toch wel het beeld dat het voor geen meter overkomt. Of in ieder geval niet op de juiste manier landt, laat ik het zo zeggen
Tuurlijk, maar dat je zelf een idee hebt wil niet zeggen dat je niet kunt onderzoeken / beredeneren of het idee juist is en daarover kunt discussieren.quote:Op donderdag 20 november 2008 09:34 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja maar het is maar wat je logica noemt. Voor mij zijn bijvoorbeeld de effecten van een BDE niet meer dan logisch omdat ik geloof in een leven na de dood. Kun of wil je daar niet in geloven dan dan zul je altijd aannemen dat het slechts zuurstoftekort is en schuif je alle andere aspecten van een echte BDE opzij.
Dus het komt toch weer op geloven neer en wat je zelf een logische verklaring vindt.
Je hebt het over ervaringen van medemensen , je hoeft niet lomp te zijn door het onzin te noemen , je kan het ook bij jezelf houden en gewoon zeggen dat je niet begrijpt wat we bedoelen .quote:Op donderdag 20 november 2008 09:32 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Die post van mij was compleet willekeurig geleuter (gewoon wat woorden bedacht en willekeurig aan elkaar geregen) en ging helemaal nergens over.
Om te laten zien wat Summers telkens doet - reageren op iets willekeurigs, dan iets schrijven dat helemaal nergens over gaat, en vervolgens achterover gaan zitten met de air van "zo, ik heb net een enorm goede vergelijking gemaakt !".
Zoals bijvoorbeeld hier :
Paranormaal vs of cq Cold Reading (Derek deel3)
en hier weer :
Ik kan bijvoorbeeld willekeurige onzin opschrijven als :
"Nou ja, een cactus heeft maar weinig water nodig maar heeft wel stekels. Dat is waarom ik thuis een hamer heb liggen."
En dan zou Summers geheid reageren met iets als :
"Nou ja de cactus heeft misschien weinig water nodig maar heeft wel wortels onder de grond en die wil jij niet zien. En jij hebt een hamer maar misschien heb je hiervoor wel een zaag nodig !"
die line jat ik als je het niet erg vindquote:Op donderdag 20 november 2008 09:32 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Die post van mij was compleet willekeurig geleuter (gewoon wat woorden bedacht en willekeurig aan elkaar geregen) en ging helemaal nergens over.
Om te laten zien wat Summers telkens doet - reageren op iets willekeurigs, dan iets schrijven dat helemaal nergens over gaat, en vervolgens achterover gaan zitten met de air van "zo, ik heb net een enorm goede vergelijking gemaakt !".
Zoals bijvoorbeeld hier :
en hier weer :
Ik kan bijvoorbeeld willekeurige onzin opschrijven als :
"Nou ja, een cactus heeft maar weinig water nodig maar heeft wel stekels. Dat is waarom ik thuis een hamer heb liggen."
En dan zou Summers geheid reageren met iets als :
"Nou ja de cactus heeft misschien weinig water nodig maar heeft wel wortels onder de grond en die wil jij niet zien. En jij hebt een hamer maar misschien heb je hiervoor wel een zaag nodig !"
Je interpreteert het blijkbaar weer compleet verkeerd ?quote:Op donderdag 20 november 2008 09:42 schreef Summers het volgende:
[..]
Je hebt het over ervaringen van medemensen , je hoeft niet lomp te zijn door het onzin te noemen , je kan het ook bij jezelf houden en gewoon zeggen dat je niet begrijpt wat we bedoelen .
Ik kan er niks aan doen dat het blijkbaar jouw voorstellingsvermogen te boven gaat en dat het vanuit jou gezien onwaarschijnlijk is , dat zegt iets over jou en niet over datgene wat mensen ervaren .
quote:Op donderdag 20 november 2008 09:52 schreef M_Schtoppel het volgende:
De uitleg die Summers zojuist geeft dekt volledig de lading, ik begrijp niet wat daar niet duidelijk aan is.
Ik weet de omstandigheden niet, 1 geval zou dus geen keihard bewijs zijn.quote:Op donderdag 20 november 2008 09:58 schreef M_Schtoppel het volgende:
Denninger, stel je eens voor dat iemand tijdens een echte BDE uit zijn lichaam treedt en bovenop de kast de geheime ziekenhuiscode ziet die daar ligt. Persoon komt weer bij en weet die code te zeggen. Zou je dat als bewijs zien van buitenzintuiglijke waarneming? Het is 1 incident op zich, en niet op afroep gewenst wat jij zo verschrikkelijk graag wil. Of is het dan toeval? Of heeft iemand die code toch stiekem doorgeluld?
Que!?!quote:Op donderdag 20 november 2008 09:52 schreef M_Schtoppel het volgende:
De uitleg die Summers zojuist geeft dekt volledig de lading, ik begrijp niet wat daar niet duidelijk aan is.
Tja, dan klopt het gewoon niet dusquote:Op donderdag 20 november 2008 10:00 schreef M_Schtoppel het volgende:
Voor de tientriljardste keer, het paranormale IS niet logisch, NIET wetenschappelijk en al helemaal niet in die termen te vangen. Dat vinden WIJ misschien nog wel het meest frustrerend!
Hoe denk je dat al die miljoenen mensen aan hun idee komen dan ? de uitkomst is toch al jarenlang hetzelfde , daar zijn ze toch zelf bij .quote:Op donderdag 20 november 2008 09:41 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dat je zelf een idee hebt wil niet zeggen dat je niet kunt onderzoeken / beredeneren of het idee juist is en daarover kunt discussieren.
Het idee van wetenschap is dat je niet zegt : "Nou, ik voel dit (of "ik denk dat het zo zit"), dus laat ik het daarbij", maar dat je dat gevoel/idee objectief gaat onderzoeken / controleren op juistheid.
En als de uitkomst daarvan anders is, dat je je stelling aanpast, en zo langzaam tot de waarheid probeert te komen.
Je snapt het niet.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:05 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee nee meneertje, DIE vlieger gaat dus niet op. Je kunt niet zeggen ik geloof wel in telepathie maar niet in een BDE want dat is eigenlijk allemaal dezelfde materie. Maar dat is toch eigenlijk triest dat je 1 waarneming dus compleet opzij schuift? Ja zie je? Zo neem je dus NIETS als bewijs aan, je antwoord verrast me niet.
Zuuuuuuuuuucht
Net zoals die paar miljard die zeggen dat Allah de enige god is.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:07 schreef Summers het volgende:
[..]
Hoe denk je dat al die miljoenen mensen aan hun idee komen dan ? de uitkomst is toch al jarenlang hetzelfde , daar zijn ze toch zelf bij .
Weet je wat ik TOEVALLIG vind!?! Dat mensen als Oglevie (Whatever) en Char en iedereen die zich er mee bezig houdt Hit, na Hit, na Hit scoren bij een reading in een theater vol mensen die het fantastisch vinden en het willen geloven, maar nooit, never ever, in een controleerbare situatie met verifieerbare concrete informatie.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:07 schreef Summers het volgende:
Wat TOEVALLIG dat al die mensen over de hele wereld ontdekken hoe het werkt en tot dezelfde conclusies komen door zelf ervaren en als ze erover praten dat mensen het herkennen .
Zal ik je bubbel even doorprikken ?quote:Op donderdag 20 november 2008 10:07 schreef Summers het volgende:
ik heb nog nooit 1 argument gehoord wat ook maar in de buurt komt van waar we het over hebben laat staan teniet doen .
Logica was toch evil ?quote:Op donderdag 20 november 2008 10:13 schreef M_Schtoppel het volgende:
Zalig zijn zij die niet zien en toch geloven. Ik geloof en ik zie, dus ik word niet zalig.....
Logisch toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |