Ik vraag om een algemene uitleg hoe het werkt, niet over wat 1 iemand ooit eens ervaren heeft - dat zijn 2 compleet verschillende dingen.quote:Op woensdag 19 november 2008 14:58 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe jij kunt beweren dat mijn uitleg (ik doe bij wijze van gewoon verslag van iets dat gebeurde, waar alleen ík bij was, en een mevrouw waarover ik dus iets "doorkreeg") niet klopt, terwijl je even daarvoor om uitleg vraagt.
Nogmaals, wat je schreef was wat er ervaren wordt, niet hoe het werkt.quote:Dus, ik investeer in het weergeven van hoe het ging, en hoe het werkt. Hoe ik bevestiging kreeg enz.
Vervolgens beweer je glashard dat mijn uitleg niet klopt, terwijl je zelf nog nooit een dergelijke ervaring hebt gehad.
Kijk, zó raar is het niet hoor, dan mensen zeggen dat het niet de uitleg is die niet klopt, maar dat het antwoord je gewoon niet bevalt. En dat is prima, dan ben je het misschien ergens niet mee eens, of misschien begrijp je het gewoon wel niet. Dat is niet erg hoor. Maar ga niet zitten beweren dat het niet klopt wat ik zeg. Want dat kun je gewoon niet weten.
Sorry, maar dat is gewoon dom.quote:Door aan te geven hoe sterk dat gevoel is, wilde ik duidelijk maken dat er geen noodzaak voor objectief testen is voor degene die het voelt.
quote:Het gevoel is zo sterk, dat er geen enkele twijfel is. Ik zei er ook bij dat dat lastig over te brengen is aan iemand die dat blijkbaar nog nooit gevoeld heeft.
Precies, zoals iemand met een geamputeerde arm toch echt voelt dat ie 2 armen heeft bedoel je ?quote:Daarom ook het voorbeeld van de volle blaas. Als jouw blaas vol is twijfel je toch ook niet of ie vol is? Dat gevoel is toch zo overduidelijk dat er geen enkele twijfel mogelijk is? Je voelt en handelt toch?
Ok, prima.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:25 schreef L.Denninger het volgende:
Dan moet je dit even lezen : [Attentie! Lezen AUB]Nieuwe regel in TRU.
Kortom, dan had het aangegeven moeten staan in de OP.
Ah, dus als we een serieuze discussie willen hebben op basis van logica is het onzin ?quote:Op woensdag 19 november 2008 15:27 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ok, prima.
Nou ja, dan had dit topic natuurlijk beter meteen linea recta naar ONZ geslingerd kunnen worden.
Waarom gooien we het niet op een verkeerde beoordeling van een mod dan?
Er komen zoveel factoren bij kijken en als je al 1 zin afschrijft kom je het nooit te weten .quote:Op woensdag 19 november 2008 14:07 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik VERTEL je net wat er altijd gezegd wordt ! Namelijk "Ik heb het al eerder gezegd" (maar niet even een link willen geven waar dan) en "Je moet het voelen !" (alsof je gevoel het nooit fout heeft).
Kortom, wat er vertelt wordt is "Nou Denninger, jij snapt niet hoe het paranormale werkt en ik wel" maar als je gevraagd wordt hoe het dan werkt is het antwoord "JE MOET HET VOELEN".
Het werkt BEIDE voor me naast dat ik internet heb , telefoon enz .quote:Dat is ongeveer net zo'n sterk argument als "2+2 is 5, als jij dat niet snapt is dat jouw probleem want je moet het gewoon voelen".
[..]
Sterker nog - en dat is wat jou waarschijnlijk zo steekt - het werkt ook voor jou.
Dat is namelijk hoe we aan die computer gekomen zijn waar je nu op werkt, aan internet, aan je fiets en je auto, aan de telefoon, aan vliegtuigen, aan rekenmachientjes, kortom :
aan alles om je heen.
De wetenschap is niet de schepper van ogen , hart , de mens dus niet alles , de wetenschap vloeit voort UIT de mens .quote:Alles dat het verschil maakt tussen holenmensen en ons - dat hebben we te danken aan wetenschap.
Het is een onderdeel van je menszijn .quote:Als er iemand is die net zo'n imposant lijstje kan opnoemen van dingen die de mensheid aan "het paranormale" heeft te danken dan hoor ik het graag.
[..]
Hoe weet jij nou wat wel of niet klopt ????????????????????quote:Nu leg je me woorden in de mond, dat zeg ik helemaal niet.
Ik zeg niet dat het niet bestaat, ik zeg alleen dat je uitleg van geen kant klopt.
Als je dat echt vind moet je je tijd misschien beter besteden aan dingen die wel nuttig zijn in jouw ogen .quote:Ik zeg alleen dat "ja nou je weet niet hoe het werkt en je moet het gewoon voelen" een onzin-argument is,
en als blijkt dat het allen maar werkt bij ogilvie-shows maar niet als er serieus getest wordt roepen dat het niet wetenschappelijk te bewijzen is is alleen een excuus, geen valide argument.
waarom ooit nog 1 sec verspillen van je tijd .quote:Als iemand stelt : "Ik heb bewijs dat het paranormale niet bestaat, maar dat bewijs valt niet op een forum te posten of te laten zien aan iemand die erin gelooft !".
Valide argument of slap excuus ?
[..]
JIJ zegt het te willen weten , beetje raar dat je nu de houding hebt van " je kan me toch nooit overtuigen " en ondertussen niks overweegt .quote:Nee, grappig is dat, dat er niks te bedenken valt waarmee je mij even kunt overtuigen. Zet dat je niet aan het denken ? Als ik jou van het bestaan vuur of electriciteit zou willen overtuigen weet ik zeker dat het niet erg moeilijk zou zijn - al zou je er misschien wel een brandblaar aan over houden
JIj wint de discussie in TRU áltijd.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:25 schreef L.Denninger het volgende:
Als we logica loslaten heb ik de discussie gewonnen omdat een appel aan een boom hangt tenslotte
Jij blijft maar roepen dat ik niet hoor wat je zegt, terwijl dat juist het enige is dat je zegtquote:Op woensdag 19 november 2008 15:28 schreef Summers het volgende:
[..]
Er komen zoveel factoren bij kijken en als je al 1 zin afschrijft kom je het nooit te weten .
Jij wijst meteen alles af zonder te horen wat er nou word gezegt .
Prima, maar het heeft de mensheid in z'n algemeen niks tastbaars opgeleverd - behalve een paar letter-raders op tv misschien.quote:Het werkt BEIDE voor me naast dat ik internet heb , telefoon enz .
Dat is inderdaad de essentie van de wetenschap ja.quote:De wetenschap is niet de schepper van ogen , hart , de mens dus niet alles , de wetenschap vloeit voort UIT de mens .
Nikszeggende opmerking, ik ben prima mens zonder de noodzaak voor fantasieverhalen.quote:Het is een onderdeel van je menszijn .
Ik leg je de hele tijd al uit waarom het niet klopt, maar of je leest het niet of je kunt het blijkbaar niet begrijpenquote:Hoe weet jij nou wat wel of niet klopt ????????????????????
Weer een reactie die nergens op slaat. Je weerlegt m'n stelling in ieder geval dus niet.quote:Als je dat echt vind moet je je tijd misschien beter besteden aan dingen die wel nuttig zijn in jouw ogen .
Wederom een reactie die geen enkele relatie heeft tot wat ik schreefquote:waarom ooit nog 1 sec verspillen van je tijd .
Ik zeg het inderdaad te willen weten, maar ik heb NIET de houding "je kan me nooit overtuigen".quote:JIJ zegt het te willen weten , beetje raar dat je nu de houding hebt van " je kan me toch nooit overtuigen " en ondertussen niks overweegt .
Dan blijf jij toch lekker op dit punt .... je moet erom lachen , lach maar dan .
Hier ga je dus de mist in !quote:Op woensdag 19 november 2008 15:29 schreef sjoep het volgende:
[..]
JIj wint de discussie in TRU áltijd.
Omdat je altijd als argument kunt aanvoeren dat het niet wetenschappelijk bewezen is, en niet aan te tonen is met logica.
Meh, er zijn genoeg dingen die niet bewezen zijn (of die slechts theorieeen zijn), en over al die dingen valt normaal te discussieren op basis van logica en argumenten - de wetenschap doet niet anders.quote:Als dat jouw doel is, de discussie winnen, dan denk ik dat je beter ergens een échte uitdaging kunt gaan zoeken. Want dit is kat in het bakkie natuurlijk.
Tuurlijk !quote:Maar daarmee heb je nog geen leuk gesprek. En ik dacht dat het daar misschien óók wel om te doen was.
Omdat dat alles is wat doordringt , meer zeggen heeft geen nut , je zal eerst in moeten zienquote:Op woensdag 19 november 2008 15:34 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Jij blijft maar roepen dat ik niet hoor wat je zegt, terwijl dat juist het enige is dat je zegt
[..]
We leren de wereld en alles daarin OOK door ervaren .quote:Prima, maar het heeft de mensheid in z'n algemeen niks tastbaars opgeleverd - behalve een paar letter-raders op tv misschien.
[..]
Mensen door de eeuwen heen tot de dag van vandaag zien het nut wel en gebruiken het in hun dagelijks leven , boeiend dat JIJ het nut niet ziet maar praat niet voor " de mensheid " .
Dat is inderdaad de essentie van de wetenschap ja.
Door middel van wetenschap leren we hoe de wereld in elkaar zit.
Daarmee kunnen we dus onder andere onderscheid maken tussen onzin-verhalen en dingen die werken.
Wat is je punt met deze zin ?
[..]
Houd dan op met roepen dat je het wilt weten en wees tevreden met wat je hebt en weet .quote:Nikszeggende opmerking, ik ben prima mens zonder de noodzaak voor fantasieverhalen.
Waar blijft het lijstje met nuttige dingen ?
[..]
Jij hebt geen flauw idee of het klopt , je raad maar wat .quote:Ik leg je de hele tijd al uit waarom het niet klopt, maar of je leest het niet of je kunt het blijkbaar niet begrijpen
[..]
Ik hoef je stelling niet te weerleggen , daar gaat het toch niet om ? leef lekker je stelling .quote:Weer een reactie die nergens op slaat. Je weerlegt m'n stelling in ieder geval dus niet.
[..]
Jij hebt gewonnen en je weet net zoveel als dat je gisteren wist over dit onderwerp .quote:Wederom een reactie die geen enkele relatie heeft tot wat ik schreef
[..]
Ik zeg het inderdaad te willen weten, maar ik heb NIET de houding "je kan me nooit overtuigen".
Ik vind het wel grappig dat het jou niet LUKT om iets te bedenken om mij te overtuigen, omdat ik JOU wel makkelijk zou kunnen overtuigen van dingen als vuur of electriciteit.
Nou, dat denk ik dus niet. Want er is geen enkel paranormaal fenomeen wetenschappelijk aangetoond, dús dat kun je alitjd als argument aanvoeren.quote:
zie boven dusquote:Ik wil gewoon discussieren op basis van logica en argumenten.
Als iemand zegt "ik heb hier geen argumenten voor maar persoonlijk denk ik dat het zo is" - ook goed, maar verwacht dan niet dat je mij kunt overtuigen.
De gesprekspartners zijn niet gelijkwaardig. Men wil niet samen een oplossing voor bedenken. De ene groep heeft allang een oplossing, waarvan ze weet dat die werkt, en de andere groep zegt dat die oplossing niet kán werken omdat het niet reproduceerbaar is op met de methode zoals die voor die groep te begrijpen is. M.a.w. een totaal scheve verhouding.quote:Waarom zou dit ineens anders zijn ?
Dat is een dooddoener naar mijn idee. Als je nou uit zou gaan van dat iets misschien wel ergens op slaat, maar dat jij nog niet weet waarom het ergens op slaat. Dan zou je misschien op een dag wél zien waarom het ergens op slaat.quote:De enige reden waarom iets kat in het bakkie zou zijn is als er vanuit logica echt niks zinnigs over te zeggen zou zijn - anders gezegd, als het nergens op slaat.
[..]
Ja, maar dan wel graag een écht intelligent gesprek. En niet je schuldig maken een middelbare school niveau debating, waar aan de clubleden ook al wordt uitgelegd dat mensen dom noemen een teken van zwakte is.quote:Tuurlijk !
Een leuk intelligent gesprek is top
Zou jij willen ophouden met het naar mensen wijzen vanuit een wij/zij houding?quote:
heel grappig,quote:Op woensdag 19 november 2008 16:25 schreef sjoep het volgende:
[..]
Zou jij willen ophouden met het naar mensen wijzen vanuit een wij/zij houding?
Het komt zóó kinderachtig over namelijk.
Zie mijn opmerking over debating.quote:Op woensdag 19 november 2008 16:28 schreef Michielos het volgende:
heel grappig, ik heb het eronder beschreven.
dit heet selectief quoten ezel..
heb mn bericht iets aangepast.quote:
Dat is de omgekeerde wereld !quote:Op woensdag 19 november 2008 16:23 schreef sjoep het volgende:
[..]
Nou, dat denk ik dus niet. Want er is geen enkel paranormaal fenomeen wetenschappelijk aangetoond, dús dat kun je alitjd als argument aanvoeren.
Waarom zoe je in dit geval opeens niet aan bewijsvoering hoeven doen ? Alleen omdat het je niet uit komt ?quote:Als je iets met logica wilt aantonen, moet je het wel eens zijn over de logica. En dat zijn we niet dus blijft alleen de wetenschappelijke variant over.
Nou, vertel maar welke vorm van logica je dan wilt toepassen.quote:zie boven dusVoor jou geldt jouw logica. Jouw logica begrijp ik wel, maar ik heb nog een ander uitgangspunt. Als je een paar onderdelen mist, kun je nooit een juiste logica toepassen.
De ene groep beseft zich dat ervaringen subjectief zijn en erg gestuurd kunnen worden door de persoon en dat daarom nauwlettend onderzoek nodig is om ergens zinnige uitspraken over te kunnen doen, de andere groep denk dat ze slimmer is dan de rest van de mensheid hun gevoel het nooit fout kan hebben.quote:De gesprekspartners zijn niet gelijkwaardig. Men wil niet samen een oplossing voor bedenken. De ene groep heeft allang een oplossing, waarvan ze weet dat die werkt, en de andere groep zegt dat die oplossing niet kán werken omdat het niet reproduceerbaar is op met de methode zoals die voor die groep te begrijpen is. M.a.w. een totaal scheve verhouding.
Nee, die ene persoon denkt dat ie chinees praat maar doet eigenlijk niks anders dan zelf woorden verzinnen die 'm uitkomenquote:Je probeert een geprek te voeren in het Chinees met iemand die Russisch praat. En zegt dat die ander onzin praat omdat je 'm niet verstaat.
Dáárom is het anders.
Joh ! En laat dat nou net zijn wat de wetenschap onderzoekt : nieuwe dingen !quote:Dat is een dooddoener naar mijn idee. Als je nou uit zou gaan van dat iets misschien wel ergens op slaat, maar dat jij nog niet weet waarom het ergens op slaat. Dan zou je misschien op een dag wél zien waarom het ergens op slaat.
Nogmaals, debatteren gaat op basis van logica.quote:Ja, maar dan wel graag een écht intelligent gesprek. En niet je schuldig maken een middelbare school niveau debating, waar aan de clubleden ook al wordt uitgelegd dat mensen dom noemen een teken van zwakte is.
Ja, ik zie het. Ik pas mijn quote niet aan.quote:Op woensdag 19 november 2008 16:31 schreef Michielos het volgende:
[..]
heb mn bericht iets aangepast.
Waarom zou ik dat doen? Ik ben helemaal niet van plan om wie dan ook maar terecht te wijzen.quote:Op woensdag 19 november 2008 16:28 schreef Michielos het volgende:
Ik hbe jou overigens ook nog nooit Summers ofzo terecht zien wijzen.
Ik had mijn bericht aangepast. Heb hier ook mijn verontschuldigingen voor aangeboden. Nogmaals excuses, ik heb geen hekel aan je ofzo hoorquote:Op woensdag 19 november 2008 16:35 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ja, ik zie het. Ik pas mijn quote niet aan.
[..]
Waarom zou ik dat doen? Ik ben helemaal niet van plan om wie dan ook maar terecht te wijzen.
Overigens begrijp ik Summers heel goed, en ik ben het grotendeels nog met haar eens ook.
Het probleem wat hier speelt is dat het over deelnemers aan het topic gaat nu, terwijl het over een onderwerp zou moeten gaan.
Een typische valkuil in een discussie. Je krijgt een hekel aan elkaar omdat je het niet met elkaar eens bent. Waarom nou?
Je kunt het ook met elkaar oneens zijn zónder een ander ezel te noemen.
En dat is het punt.quote:Op woensdag 19 november 2008 16:35 schreef L.Denninger het volgende:
Nee, die ene persoon denkt dat ie chinees praat maar doet eigenlijk niks anders dan zelf woorden verzinnen die 'm uitkomen
Nou, eigenlijk wil ik helemaal niet debatteren. Ik wil op een respectvolle manier met mensen praten over de dingen die we meemaken en ervaringen uitwisselen op het gebied van TRU-gerelateerde zaken.quote:Op woensdag 19 november 2008 16:35 schreef L.Denninger het volgende:
Hoe ga je debateren als de tegenstander vindt dat ie geen logica of argumenten nodig heeft ?
kun jij dan wellicht iets noemen waardoor onze denninger nader tot jou kan komen?quote:Op woensdag 19 november 2008 16:40 schreef sjoep het volgende:
[..]
En dat is het punt.![]()
Jij neemt aan dat die ander woorden verzint.
Overigens zie ik mezelf in dat voorbeeld als degene die Russisch praat
Maar goed, jij vindt van niet (denk ik), en dat is je goed recht (al vind ik het jammer), maar dan komen we niet nader tot elkaar.
Al het andere dat ik lees is een herhaling van zetten.
Een heel klein beetje vertrouwen in andere mensen misschien?quote:Op woensdag 19 november 2008 16:42 schreef Michielos het volgende:
[..]
kun jij dan wellicht iets noemen waardoor onze denninger nader tot jou kan komen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |