Dat noemt men een georganiseerde chaos, dat is heul geen bende!quote:Op vrijdag 5 december 2008 15:47 schreef Adelante het volgende:
prachtig dat mensen in zo'n keukenbende kunnen koken/wonen, ik zou er helemaal gestoord van worden zelf
Mooie donkere granieten werkblad (gezien de tegels op de vloer) zou het chique makenquote:Op zondag 7 december 2008 18:00 schreef Harajuku. het volgende:
Eens met Vonkenboer, vind het er niet bij passen
Yes. Eerste blik keek ik er scheef naar, maar het is inderdaad blad/vloer combinatie die niet werkt.quote:Op zondag 7 december 2008 18:03 schreef Renesite het volgende:
[..]
Mooie donkere granieten werkblad (gezien de tegels op de vloer) zou het chique maken
Volgens mij zie je onze vaatwasser aan voor een koelkast: dat dacht ik ook toen ik de keuken voor het eerst zag. Ook van bosch ja. De koelkast is dat halfhoge ding behangen met koelkastmagneten..quote:Op zondag 7 december 2008 19:37 schreef Terpentin07 het volgende:
Die koelkast is vet.Ook van Bosch?
Nog een misverstand: het is vrij hoge kwaliteit zeil. Er zit vloerverwarming onder: vandaar zeil ipv houtquote:Op zondag 7 december 2008 19:45 schreef -sabine- het volgende:
Een houten vloer met een graniet aanrechtblad.
quote:Op zondag 7 december 2008 19:57 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Nog een misverstand: het is vrij hoge kwaliteit zeil. Er zit vloerverwarming onder: vandaar zeil ipv hout.
Toen wij het huis voor het eerst bezochten dachten wij ook dat het hout wasquote:
Heee, leuk ideequote:Op zondag 7 december 2008 19:57 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Nog een misverstand: het is vrij hoge kwaliteit zeil. Er zit vloerverwarming onder: vandaar zeil ipv hout.
Wauw gave keuken! Mooie apparaten ook zeg!quote:Op zondag 7 december 2008 19:35 schreef SEMTEX het volgende:
Onze keuken is best wel bepalend geweest in de keuze voor ons huisje.. in ons oude huis, een tochtig huurhuis, hadden we een keuken die vrij onpraktisch gelegen was in een aparte, afgesloten ruimte. Het was er altijd tochtig en vooral na de komst van een grote koelkast kon je er je kont niet meer keren. De keuken in dit huis is na verbouwingen bij de huiskamer getrokken en dus is het een open keuken geworden. Nu is het altijd warm in de keuken en kunnen we tijdens het koken muziekjes luisteren of met elkaar praten. Wel zo fijn
De apparatuur die erin staat, is industriele apparatuur van Bosch die we overgekocht hebben.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De magnetron er ff apart bij, omdat die er later bijkwam
[ afbeelding ]
Ik vind dat juist een leuke oplossing!quote:Op zondag 7 december 2008 17:35 schreef Vonkenboer het volgende:
Wel een strakke keuken GrandiJoosje ! Al vind ik dat blad personelijk niet zo mooi staan
is dat een gelamineerd blad sonnetjes? of vol hout?quote:Op maandag 8 december 2008 01:27 schreef Sonnetje85 het volgende:
Nou even een voorproefje van mijn keuken. Heb nog helemaal geen foto's van mijn huis dat af is...
[ afbeelding ]
een troep nog tijdens de verbouwing.
wat ik erg fijn aan mijn keuken vind is mijn brede aanrechtblad onder t raam. Die is 72 cm diep, dus das wel erg handig. En ook mijn kookschiereiland vind ikKan je heerlijk aan zitten.
Voor het milieu, en om dat het goedkoper is.quote:Op maandag 8 december 2008 02:14 schreef klusfoobje het volgende:
He Semtex, waar heb je dat indus spul vandaan gehaalt> Vooral die proffesionele afwwasser is top. Ik heb me er altijd over verbaast waarom een proffesionele vaatwasser in een paar minuten klaar is en een gewone huis tuin en keuken ding er soms bijna 2 uur over moet doen ( op 70 graden dan)
Jij woont echt heel erg leuk!quote:Op zondag 7 december 2008 19:35 schreef SEMTEX het volgende:
Onze keuken is best wel bepalend geweest in de keuze voor ons huisje.. in ons oude huis, een tochtig huurhuis, hadden we een keuken die vrij onpraktisch gelegen was in een aparte, afgesloten ruimte. Het was er altijd tochtig en vooral na de komst van een grote koelkast kon je er je kont niet meer keren. De keuken in dit huis is na verbouwingen bij de huiskamer getrokken en dus is het een open keuken geworden. Nu is het altijd warm in de keuken en kunnen we tijdens het koken muziekjes luisteren of met elkaar praten. Wel zo fijn
De apparatuur die erin staat, is industriele apparatuur van Bosch die we overgekocht hebben.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De magnetron er ff apart bij, omdat die er later bijkwam
[ afbeelding ]
Ik vind die spoelbak ook echt heel raar staan. Hij steekt echt enorm uit en is veel witter dan de deurtjes. Op zich vind ik zo'n spoelkbak best ok, maar niet op deze manier.quote:Op maandag 8 december 2008 16:57 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik vind die spoelbak er echt NIET inpassen. Te groot..........
Neehee, dat hoort zo!quote:Op maandag 8 december 2008 16:57 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik vind die spoelbak er echt NIET inpassen. Te groot..........
zal van de week even plaatjes schieten (of opzoeken, want die hebben hier al eens gestaan)quote:Op maandag 8 december 2008 19:19 schreef AndreaW het volgende:
Ik vind Adelante maar verdacht stil, waar blijven die keuken fotos van je Adelante:?) ..![]()
![]()
tis kunststof. Geen echt hout, vonden we niet mooi, of althans hadden ze niet wat in wilden. Maar t schijnt er wel echt uit te zien, mijn zus dacht eerst dat t hout was. Ik ben dr iig heel blij meequote:Op maandag 8 december 2008 07:07 schreef tinny het volgende:
[..]
is dat een gelamineerd blad sonnetjes? of vol hout?
Lol, net alsof je het daarmee goed praat, het is een mening die er wordt gegeven.quote:Op maandag 8 december 2008 20:15 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Neehee, dat hoort zo!Sla er maar eens een willekeurig interieurblad op na.
![]()
En het is i-de-aal, zo'n grote bak. In mijn vorige huis had ik er twee, ik dacht dat ik nooit meer zou kunnen wennen aan 1 bak, nou dat duurde ongeveer een uur en toen wist ik niet beter meer.
Oeps, niet goed gelezenquote:Op maandag 8 december 2008 17:19 schreef Gwywen het volgende:
Ja, dit zijn dus de oude greepjes nog op de foto.
Er zitten nu landelijke greepjes op in bronskleur. Die Ikea dus uit het assortiment heeft gehaald, dus die ene kapotte kunnen we niet meer vervangen. Grr.
En vind maar eens leuke greepjes met een steek van 128 mm.
Thnx! We zijn er ook heel erg blij mee!quote:
Mooie keuken, welk merk? Wel opvallend hoog opgehangen afzuigkap, 90cm ofzo lijkt het wel? 60cm is gangbaar toch?quote:Op dinsdag 9 december 2008 14:44 schreef Madhouse1979 het volgende:
In aanbouw:
[ afbeelding ]
Zo goed als klaar:
[ afbeelding ]
Meer op: Mijn website!
quote:Op maandag 22 december 2008 10:47 schreef PiperMaru het volgende:
Ik kan hem eindelijk ook showen, ook al is hij dan nog niet helemaal af:
Totaalshot
[ afbeelding ]
We hebben een keramieken spoelbak, lekker groot, met een gewone kraan en een Quooker![]()
In de bovenkastjes zit de verlichting geintegreerd in de onderplaat. Het licht schijnt zowel de kastjes in als op het werkblad.
[ afbeelding ]
De kookhoek:
[ afbeelding ]
De vloer moet nog gelegd worden en er komt nog een scheidingswand met schuifdeuren naar de kamer toe. Als het allemaal af is zal ik nog foto's plaatsen incl de eethoek
Welk merk, geen idee. Moet ik nakijken op de bon (heb ik zo niet bij de hand)quote:Op zondag 21 december 2008 21:53 schreef ROG het volgende:
[..]
Mooie keuken, welk merk? Wel opvallend hoog opgehangen afzuigkap, 90cm ofzo lijkt het wel? 60cm is gangbaar toch?
He, apart! Zelf namelijk voor 70cm gekozen maar dat lijkt minder hoog dan je foto.quote:Op maandag 22 december 2008 20:50 schreef Madhouse1979 het volgende:
[..]
Welk merk, geen idee. Moet ik nakijken op de bon (heb ik zo niet bij de hand)
De afzuigkap hebben we op 68cm gehangen. Dit omdat we vrij lang zijn beiden. Dit was de maat die nog net kon. En hij zuig goed af verder
Mooi!quote:Op maandag 22 december 2008 10:47 schreef PiperMaru het volgende:
Ik kan hem eindelijk ook showen, ook al is hij dan nog niet helemaal af:
Totaalshot
[ afbeelding ]
We hebben een keramieken spoelbak, lekker groot, met een gewone kraan en een Quooker![]()
In de bovenkastjes zit de verlichting geintegreerd in de onderplaat. Het licht schijnt zowel de kastjes in als op het werkblad.
[ afbeelding ]
De kookhoek:
[ afbeelding ]
De vloer moet nog gelegd worden en er komt nog een scheidingswand met schuifdeuren naar de kamer toe. Als het allemaal af is zal ik nog foto's plaatsen incl de eethoek
Tsja het nut van een Quooker valt te betwisten natuurlijk, maar wij vinden het heel fijn, meteen kokend water. Om je groenten, rijst, pasta te koken en vooral voor thee, die er hier met liters per dag doorheen gaatquote:Op maandag 22 december 2008 23:03 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Mooi!
Die lampen aan de onderkant van de bovenkast werken ook wel onwijs goed zo! Het valt niet eens op dat er een lamp zit zeg maar.
Alleen snap ik het nut van de Quooker niet echt. Vind die extra kraan op het blad ook niet zo mooi. Maar goed dat is smaak gebonden natuurlijk.
Ja oke voor thee is het inderdaad wel practisch. En bij het koken wellicht ook wel. Zit er gewoon een boiler achtig ding in je carrousel kast?quote:Op maandag 22 december 2008 23:56 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Tsja het nut van een Quooker valt te betwisten natuurlijk, maar wij vinden het heel fijn, meteen kokend water. Om je groenten, rijst, pasta te koken en vooral voor thee, die er hier met liters per dag doorheen gaat. Het is zo'n beetje de enige overbodige luxe die we ons permitteren in het huis
Een klein busje van een liter.quote:Op dinsdag 23 december 2008 00:08 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ja oke voor thee is het inderdaad wel practisch. En bij het koken wellicht ook wel. Zit er gewoon een boiler achtig ding in je carrousel kast?
Op die 1e foto hing hij hoger, later hebben we hem lager gehangen.quote:Op maandag 22 december 2008 21:01 schreef ROG het volgende:
[..]
He, apart! Zelf namelijk voor 70cm gekozen maar dat lijkt minder hoog dan je foto.
'k zal even het fotootje zoeken in dit topic
Show je keuken! (de achterwand is 120x70cm hoog)
Wat een geile keukenquote:Op dinsdag 9 december 2008 14:44 schreef Madhouse1979 het volgende:
In aanbouw:
[ afbeelding ]
Zo goed als klaar:
[ afbeelding ]
Meer op: Mijn website!
Bij Boco Keukens in Zutphen. Prijs: ¤ 11.000.-quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:31 schreef Plakstrip het volgende:
[..]
Wat een geile keuken, waar gekocht en hoe duur als ik vragen mag?
Alles werkt gewoon op 220V (of 230v tegenwoordig..)quote:Op dinsdag 23 december 2008 00:35 schreef PeuRac het volgende:
semtex, werkt alles wel op 220v of hebben jullie krachtstroom aansluiting?
Wil ook wel zulke apparatuur, t zat bij t huis toen jullie het kochten?
Mooi hoorquote:Op zaterdag 27 december 2008 18:55 schreef Zigger het volgende:
Hierbij mijn keuken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Merk: Siematic
Type: SC66LM (gespoten MDF)
Kleur: Sterling Grau
Jaar: 2007
Details:
Kunststof werkblad, mozaïek motief
Extra diepe lades aan kant kookplaat
Hoger werkblad
Diepe draaicarousel in hoek
Apparatuur:
Atag gaswok/inductie
Siemens oven en afzuikgap
Liebherr koelkast
Miele XL vaatwasser
Waarom zoveel verschillende merken? Geen idee, wou persé de Atag kookplaat (unieke combo), Miele vaatwasser is bij mijn weten de enige met een besteklade. Maakt ook verder voor het uiterlijk niet veel uit. Afzuigkap en oven hebben dezelfde stijl.
Prijs:
23.500 euro (goedkoopste aanbieder, dezeflde keuken en apparatuur bij 3 leveranciers berekend) en excl. verleggen leidingen en aanpassen meterkast.
Gekocht bij: http://www.kueche-exclusiv.com/ (Duitsland, Herzogenrath)
Bedankt! Het mozaïek blad zorgt ervoor dat het geheel niet te saai wordt. De keuken is mat gespoten, hetgeen een erg rustig effect geeft. Het drukke blad houdt het geheel in balans. Overigens ideaal zo'n kunststof blad, zou nooit meer anders willen (in vorig huis graniet gehad).quote:Op zaterdag 27 december 2008 19:01 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Mooi hoor![]()
Apart blad ook , niet echt mijn smaak , maar wel heel apart
Erg mooie keuken. Wat is de motivatie dat je nooit meer iets anders wilt dan een kunststof blad?quote:Op zaterdag 27 december 2008 19:12 schreef Zigger het volgende:
[..]
Bedankt! Het mozaïek blad zorgt ervoor dat het geheel niet te saai wordt. De keuken is mat gespoten, hetgeen een erg rustig effect geeft. Het drukke blad houdt het geheel in balans. Overigens ideaal zo'n kunststof blad, zou nooit meer anders willen (in vorig huis graniet gehad).
Nog iets: de oven van Siemens (is een combi magnetron/oven), is van wereldklasse. Stil, ruim en wordt binnen no-time gloeiend heet. Volgens mij is het type HB880570.
Vanwaar de voorkeur voor inductie?quote:Op zaterdag 27 december 2008 18:55 schreef Zigger het volgende:
Hierbij mijn keuken:
.....
Apparatuur:
Atag gaswok/inductie
Waarom zoveel verschillende merken? Geen idee, wou persé de Atag kookplaat (unieke combo), Miele vaatwasser is bij mijn weten de enige met een besteklade. Maakt ook verder voor het uiterlijk niet veel uit. Afzuigkap en oven hebben dezelfde stijl.
Inductie (magnetische veld zorgt voor de verwarming van de pan) is echt top. Een pan water kookt echt heel erg snel, en ook als je het "vuur" lager zet, is direct de hitte weg.quote:Op zaterdag 27 december 2008 19:56 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Vanwaar de voorkeur voor inductie?
Ja, idd met "biofresh" gedeelte. Heeft wel voordeel bij bewaren van sommige groenten, alhoewel je je ook hier niet teveel bij moet voorstellen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 20:21 schreef ROG het volgende:
Mooie keuken, gefeliciteerd, wel zonde van de standaard kraan.
Persoonlijk vind ik een doorlopende greeplijst mooier dan een greeplijst op het front, zorgt voor meer rust.
En gekozen voor een Liebherr met 0-graden compartiment?
En waarom een kuststof blad ipv graniet?quote:Op zondag 28 december 2008 12:47 schreef Zigger het volgende:
[..]
Inductie (magnetische veld zorgt voor de verwarming van de pan) is echt top. Een pan water kookt echt heel erg snel, en ook als je het "vuur" lager zet, is direct de hitte weg.
Bij mijn vorige keuken had ik een keramische kookplaat (gloeispiraal verwarmt de kookplaat), waarbij je dus echt de pan even ergens anders moet zetten als iets gaat overkoken.
Ik heb gekozen voor een combi met een gaswok, omdat de gaswok weer veel meer vermogen heeft, ik geloof 5,7 KW. Ideaal met wokken. De inductieplaten zijn natuurlijk weer veel makkelijker in de schoonmaak.
[..]
Ja, idd met "biofresh" gedeelte. Heeft wel voordeel bij bewaren van sommige groenten, alhoewel je je ook hier niet teveel bij moet voorstellen.
En ja, de standaard kraan is idd maar la-la. Hij is wel uitneembaar met zo'n stuk slang en kan ook als sproeikop gebruikt worden - dus handig is ie in ieder geval wel.... Mooie designkramen die ik zag waren onhandig.
Hieronder nog wat foto's bij daglicht gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Makkelijker in gebruik en onderhoud. Daarnaast ook makkelijker/goedkoper ooit te veranderen.quote:Op zondag 28 december 2008 13:05 schreef Stansfield het volgende:
[..]
En waarom een kuststof blad ipv graniet?
Prima keuken, jammer dat ze niet voor de 100cm Boretti zijn gegaan, dat beetje extra ruimte is zó fijn.quote:Op zondag 28 december 2008 16:37 schreef Blik het volgende:
Dit is over 2 maanden mijn toekomstige keuken. 90 CM Boretti fornuis, wasmachine, combimagnetron (dus 2 ovens, granieten werkblad, Amerikaanse SMEG-koelkast
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben er erg blij mee, al had het van mij wat strakker gemogen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |