Ik heb volgens mij nog nooit pepernoten gehadquote:Op vrijdag 7 november 2008 08:30 schreef Lastpost het volgende:
Pepernoten zijn smakeloos volgens menig kind en die kruidnootjes vreten ze hele handen van leeg, dat is het verschil.
Maar het plaatje klopt.
Ik wel dat soort taai-taai alleen dan inplaats van poppetjes, krijg je droge flupjes deeg.quote:Op vrijdag 7 november 2008 08:35 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij nog nooit pepernoten gehad
Doet bijna iedereen tochquote:Op vrijdag 7 november 2008 08:30 schreef Harajuku. het volgende:
Ik noem kruidnoten gewoon pepernoten
Ik ken ook alleen maar de poppetjesquote:Op vrijdag 7 november 2008 08:36 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik wel dat soort taai-taai alleen dan inplaats van poppetjes, krijg je droge flupjes deeg.
Ik noem denneboom een pepernotenquote:Op vrijdag 7 november 2008 08:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Doet bijna iedereen tochnet als denneboom
Jah iddquote:Op vrijdag 7 november 2008 08:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Doet bijna iedereen tochnet als denneboom
Speculaas, dat is juist het lekkerstquote:Op vrijdag 7 november 2008 08:44 schreef Capa het volgende:
friese kruidnoten zijn t lekkerst.die zijn een stukkie groter en smaken minder naar speculaas.
Dit dus, opgelostquote:Op vrijdag 7 november 2008 08:28 schreef Bob-B het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bolletje snap het wel zeg maar
lekker, maar hoe noem je ze dan? chocolade pepernoten of chocolade kruidnoten?quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:50 schreef Koploperkopper het volgende:
Doe mij maar chocolade.
[ afbeelding ]
Hoe Albert Heijn ze dit jaar noemt.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:52 schreef Adelante het volgende:
[..]
lekker, maar hoe noem je ze dan? chocolade pepernoten of chocolade kruidnoten?
Dat zijn geen eens chocoladekruidnoten: dat zijn chocoladerozijntjesquote:Op vrijdag 7 november 2008 11:50 schreef Koploperkopper het volgende:
Doe mij maar chocolade.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:26 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dat zijn geen eens chocoladekruidnoten: dat zijn chocoladerozijntjes
Dat is dan makkelijk.quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:04 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
AH noemt ze bij de juiste naam!
Waar koop je die? (en hoe smaakt het)quote:[b]Op vrijdag 7 november 2008 11:28 schreef Adelante het volgende:[knip]
zowel de goed te eten kruisnoten
[knip]
Terwijl je weet dat de meeste kruidnoten bedoelen, tof hoor!quote:Op zondag 9 november 2008 11:52 schreef _Ophelia_ het volgende:
Als je bij mij om pepernoten vraagt krijg je ook pepernoten, lust je ze niet dan heb je pech...
[/mopper]
Als je één van de twee niet lust heb je des te meer reden om te onthouden wat de juiste benaming is.quote:Op zondag 9 november 2008 12:04 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Terwijl je weet dat de meeste kruidnoten bedoelen, tof hoor!
Krokante taai taai?quote:Op zondag 9 november 2008 11:52 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wat is er zo moeilijk aan het onthouden van het verschil tussen pepernoten en kruidnoten? Je weet toch ook wat het verschil is tussen taai taai en speculaas (hoewel de bakkers van AH daar dit jaar schijnbaar wel moeite mee hadden aangezien ik laatst een zak krokante taai taai had).
Als je bij mij om pepernoten vraagt krijg je ook pepernoten, lust je ze niet dan heb je pech...
[/mopper]
[..]
Waar koop je die? (en hoe smaakt het)
quote:Op zondag 9 november 2008 12:11 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Als je één van de twee niet lust heb je des te meer reden om te onthouden wat de juiste benaming is.
Kan een mod de OP aanpassen in: Kruidnoten of Pepernoten, wat vind jij het lekkerst?quote:Op maandag 10 november 2008 07:24 schreef Viking84 het volgende:
Pepernoten en kruidnoten zijn duidelijk heel verschillende zaken. Totaal niet vergelijkbaar met de patat/frietdiscussie dus. Derhalve opteer ik voor een slotje.
je moet niet zo treurig doenquote:Op zondag 9 november 2008 12:11 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Als je één van de twee niet lust heb je des te meer reden om te onthouden wat de juiste benaming is.
Die zijn inderdaad fantastisch.quote:Op vrijdag 7 november 2008 08:44 schreef Capa het volgende:
friese kruidnoten zijn t lekkerst.die zijn een stukkie groter en smaken minder naar speculaas.
Persoonlijk vind ik het knap treurig om iets niet te lusten en vervolgens niet te kunnen onthouden hoe dat heet...quote:
Ik doe niet moeilijk, ik geef mensen waar ze om vragen juíst omdat ik geen zin heb om moeilijk te doen: je krijgt waar je om vraagt dan hoef ik niet te gaan lopen gokken.quote:Op maandag 10 november 2008 16:46 schreef Harajuku. het volgende:
Omdat driekwart van Nederland kruidnoten pepernoten noemt. En daar dan zo moeilijk om gaan doen
Nee. Je doet ontzettend kinderachtig, dat doe je.quote:Op maandag 10 november 2008 17:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik doe niet moeilijk, ik geef mensen waar ze om vragen juíst omdat ik geen zin heb om moeilijk te doen: je krijgt waar je om vraagt dan hoef ik niet te gaan lopen gokken.
Dan zullen het wel de bakkers van VORIG jaar geweest zijn i.p.v. DIT jaar :-)quote:Op zondag 9 november 2008 11:52 schreef _Ophelia_ het volgende:
(hoewel de bakkers van AH daar dit jaar schijnbaar wel moeite mee hadden aangezien ik laatst een zak krokante taai taai had).
Tussen de kruidnoten zaten de hartsnoepjesquote:Op vrijdag 14 november 2008 22:03 schreef Adelante het volgende:
ohjah en tussen de kruidnoten zitten vaak van die kleine kleurige suikersnoepjes en tussen pepernoten vaak schuimpjes. Of herinner ik met dat nu verkeerd
Vast eigenlijk uitgevonden door iemand van een beschaafd landquote:Op maandag 10 november 2008 15:57 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Die zijn inderdaad fantastisch.![]()
Toch nog iets waar die Friezen goed in zijn.
En ik heb net geleerd dat ik toch eerst moet kijken voor ik een topic openquote:Op donderdag 27 november 2008 15:08 schreef papernote het volgende:
Ik heb er drie jaar geleden eens een topic over geopend hier in [FEE]: De pepernoot: verdrongen door fakers..
jij praat over bakkers-kruidnotenquote:Op donderdag 4 december 2008 13:53 schreef Maria2.0 het volgende:
Hoe heten die kleine kruidnootjes dan officieel? Je hebt de normale waar je mee wordt doodgegooid, maar je hebt ook van die ukkies, kokkindjes-formaat.
Dat zijn de lekkerste btw![]()
Maar als dat ook kruidnoten zijn waarom zijn er tussen de kruidnoten dan ook weer verschillen?
dat dusquote:Op zaterdag 15 november 2008 01:08 schreef ImMaxa het volgende:
--
Kruidnoten zijn mijn favoriet, al noem ik ze vaak alsnog pepernoten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |