abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63018095
quote:
Op donderdag 6 november 2008 23:00 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

En uiteraard zegt het boerenverstand iets dergelijks niet (hooguit de boerenmoraal); het leert echter wel dat het wezenskenmerk van een heteroseksueel huwelijk het gezin met kinderen is, en dat dit niet geldt voor een homoseksueel huwelijk. Er valt kortom weldegelijk iets te zeggen om alle rechten behorend bij een huwelijk alleen toe te kennen aan heteroseksuele koppels. Overigens zoals onze wetgever ook heeft besloten.
[..]
Nooit heeft het een wezenskenmerk kunnen worden aangezien het altijd genegeerd werd en verboden werd. Dat is het creëren van je eigen argumenten. We zorgen dat het geen wezenskenmerk wordt en als argument dat je het homohuwelijk niet toestaat gebruiken zeggen we dat het homohuwelijk nooit een wezenskenmerk is geweest. Beetje een vreemd boerenverstand en een erg magere basis dat er zo fel om gevochten moeten worden. Alle argumenten die er tot nu toe zijn geweest als traditioneel huwelijk wat in gevaar komt, hoeksteen van de samenleving etc komen bij het opvoeden van kinderen bijeen. Dat wordt weer gestaafd op het wezenskenmerk van een huwelijk. En dit moet dan de basis zijn waarmee zoveel mensen een groot geluk belemmerd wordt. er moet meer zijn.
quote:
Nee, wel dat dat de meest wenselijke situatie is. Dat is toch wel iets genuanceerder, niet?
Genuanceerd zeker.
Maar komt dat idee van de wenselijke situatie niet door een verlangen naar vroeger en een geromantiseerd beeld van toen?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_63018659
Ach, ik kan er niet wakker van liggen. Ik zie niet in waarom het belangrijk is, er zijn bepaalde regels om te mogen trouwen, bijvoorbeeld het aantal partners of het geslacht. Zolang mensen niet wordt verboden om sex/omgang met elkaar te hebben buiten het huwelijk maakt het allemaal niet zoveel uit, zeker niet als je zoals hier een geregistreerd partnerschap kunt aangaan.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 november 2008 @ 00:00:25 #3
862 Arcee
Look closer
pi_63018716
Ik begrijp niet waarom homohuwelijk op een hoop gegooid wordt met euthanasie, abortus, etc. Alsof het net zo belangrijk is.

Het is maar een boterbriefje. Dat hele huwelijk vind ik ook al niks, laat staan dat het boeit of homo's ook aan die onzin mee mogen doen.:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 7 november 2008 @ 00:24:19 #4
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63019241
Er zijn er hier wel een hele hoop gaan protesteren, duizenden zijn de straat op gegaan in Los Angeles, San Francisco, en Sacramento....

Ik heb zelf op "no" gestemd trouwens, van mij mogen alle flikkers gewoon lekker trouwen als ze dat willen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_63019444
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 00:24 schreef maartena het volgende:
Er zijn er hier wel een hele hoop gaan protesteren, duizenden zijn de straat op gegaan in Los Angeles, San Francisco, en Sacramento....

Ik heb zelf op "no" gestemd trouwens, van mij mogen alle flikkers gewoon lekker trouwen als ze dat willen.
waren de demonstranten voor of tegen het homohuwelijk?
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 7 november 2008 @ 00:38:49 #6
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63019556
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 00:32 schreef One_of_the_few het volgende:
waren de demonstranten voor of tegen het homohuwelijk?
voor.

http://abclocal.go.com/kabc/livenow?id=6430355
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_63019784
quote:
Goed dat je dat gedaan hebt, maar het blijft een schandaal dat er uberhaupt over gestemd werd.
pi_63022234
wow, een tweede topic! Hebben we nou nog een uitleg gekregen waarom getrouwde homos alle kids van de maatschappij zouden verpesten?

Trouwens thanks for your vote, Maartena! Ik heb veel homo vrienden in de VS en dit is een harde klap voor ze omdat ze hadden gehoopt dat met die kampagne van tolernatie en change van Obama ook meer mensen minder diskriminerend over homos zouden denken.
Taco Taco Tacosu, Oishii Tacosu. Iketeru Tacosu wa Amigo Tacosu!
pi_63023424
quote:
Op donderdag 6 november 2008 23:31 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Nooit heeft het een wezenskenmerk kunnen worden aangezien het altijd genegeerd werd en verboden werd. Dat is het creëren van je eigen argumenten. We zorgen dat het geen wezenskenmerk wordt en als argument dat je het homohuwelijk niet toestaat gebruiken zeggen we dat het homohuwelijk nooit een wezenskenmerk is geweest. Beetje een vreemd boerenverstand en een erg magere basis dat er zo fel om gevochten moeten worden. Alle argumenten die er tot nu toe zijn geweest als traditioneel huwelijk wat in gevaar komt, hoeksteen van de samenleving etc komen bij het opvoeden van kinderen bijeen. Dat wordt weer gestaafd op het wezenskenmerk van een huwelijk. En dit moet dan de basis zijn waarmee zoveel mensen een groot geluk belemmerd wordt. er moet meer zijn.
Ja sorry hoor, maar homo's kunnen nu eenmaal niet met z'n tweetjes kinderen krijgen. En dat is een feit.
quote:
[..]

Genuanceerd zeker.
Maar komt dat idee van de wenselijke situatie niet door een verlangen naar vroeger en een geromantiseerd beeld van toen?
Helemaal niet, ik kijk gewoon naar de feitelijke situatie. Die is dat man en vrouw samen kinderen krijgen en dat homo's dat behoudens kunstgrepen (en: dan zijn de kinderen nog niet van beiden...) gewoonweg niet kunnen. Oftewel: afstammingsrechtelijke gevolgen hoeven wat mij betreft niet aan een dergelijk huwelijk verbonden te zijn. Andere zaken moeten uiteraard gewoon mogelijk zijn (gemeenschap van goederen etc).
pi_63023710
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 09:42 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ja sorry hoor, maar homo's kunnen nu eenmaal niet met z'n tweetjes kinderen krijgen. En dat is een feit.
[..]

Helemaal niet, ik kijk gewoon naar de feitelijke situatie. Die is dat man en vrouw samen kinderen krijgen en dat homo's dat behoudens kunstgrepen (en: dan zijn de kinderen nog niet van beiden...) gewoonweg niet kunnen. Oftewel: afstammingsrechtelijke gevolgen hoeven wat mij betreft niet aan een dergelijk huwelijk verbonden te zijn. Andere zaken moeten uiteraard gewoon mogelijk zijn (gemeenschap van goederen etc).
En dan komen wij dus weer bij de vraag, wat er met hetero koppels is die a) geen kinderen kunnen krijgen, en b) die geen kinderen willen krijgen. Die moeten dan volgens jou ook niet mogen trouwen. Als de beslissende factor kinderen zijn, dat moet dat voor elk koppel tellen en niet alleen homos, want anders is het dus weer diskriminatie.
pi_63023870
quote:
Op donderdag 6 november 2008 23:57 schreef Arnold_fan het volgende:
Ach, ik kan er niet wakker van liggen. Ik zie niet in waarom het belangrijk is, er zijn bepaalde regels om te mogen trouwen, bijvoorbeeld het aantal partners of het geslacht. Zolang mensen niet wordt verboden om sex/omgang met elkaar te hebben buiten het huwelijk maakt het allemaal niet zoveel uit, zeker niet als je zoals hier een geregistreerd partnerschap kunt aangaan.
Ben je nou zo dom of lijkt het alleen maar? Als dit kan, dan kunnen ze de volgende keer ook wel meer gaan verbieden.
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:06:51 #12
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_63023888
Californië staat toch wel bekend om de wat liberale geest, maar dat is dan waarschijnlijk alleen in de grote steden.

Zouden de latino's misschien de doorsslag hebben gegeven? Die moeten vanwege macho-cultuur en geloof ook niets hebben van homo's.

Ik snap die bekrompenheid ten opzichte van homo's niet. Die mensen hebben een softwarefoutje waardoor ze op het eigen geslacht vallen. Dat is niet te veranderen, accepteer het gewoon. Niemand wordt er door benadeeld als twee mensen van hetzelfde geslacht een relatie hebben en die zouden ook gewoon moeten kunnen trouwen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_63023906
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 09:56 schreef Reuzenpanda het volgende:

[..]

En dan komen wij dus weer bij de vraag, wat er met hetero koppels is die a) geen kinderen kunnen krijgen, en b) die geen kinderen willen krijgen. Die moeten dan volgens jou ook niet mogen trouwen. Als de beslissende factor kinderen zijn, dat moet dat voor elk koppel tellen en niet alleen homos, want anders is het dus weer diskriminatie.
Godverdomme, discussieer ik hier met achterlijken die van toeten noch blazen weten ofzo? Ik bepleit hier gewoon nota bene ons eigen Nederlandse homohuwelijk en ik word voortdurend versleten voor een of andere halve gare redneck
pi_63024050
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:07 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Godverdomme, discussieer ik hier met achterlijken die van toeten noch blazen weten ofzo? Ik bepleit hier gewoon nota bene ons eigen Nederlandse homohuwelijk en ik word voortdurend versleten voor een of andere halve gare redneck

Waarom kan je niet gewoon op de vraag antwoorden? Is het zo moelijk dan? En waar noem ik jou een redneck?

Ik wil gewoon weten waarom dat kinderen kunnen krijgen zo belangrijk is in de waarde van het traditioneele huwelijk. Waarom is deze vraag "achterlijk"? En dan nog, waarom kan je niet gewoon een "achterlijke" iemand op een vraag antworden?
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:36:17 #15
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_63024498
NWS -> POL
Géén kloon van tvlxd!
pi_63024639
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:15 schreef Reuzenpanda het volgende:

[..]

Waarom kan je niet gewoon op de vraag antwoorden? Is het zo moelijk dan? En waar noem ik jou een redneck?

Ik wil gewoon weten waarom dat kinderen kunnen krijgen zo belangrijk is in de waarde van het traditioneele huwelijk. Waarom is deze vraag "achterlijk"? En dan nog, waarom kan je niet gewoon een "achterlijke" iemand op een vraag antworden?
Ik heb sterk de indruk dat jij mij helemaal niet kunt volgen. Daarom even een wedervraag: zijn in Nederland het homohuwelijk en het normale huwelijk identiek?
pi_63025686
quote:

[..]

[..]
En dat is dan maar een reden om ze alle rechten te onthouden? Eerst was het opvoeden van kinderen belangrijk, nu het krijgen van kinderen. Een nog zwakkere basis om mensen hun geluk te ontnemen.
quote:
Feitelijk hebben homostellen ook kinderen en feitelijk blijkt uit onderzoek nergens dat er een significant verschil is tussen m/v stellen of m/m en v/v.
And that is the news.''
pi_63025934
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:41 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik heb sterk de indruk dat jij mij helemaal niet kunt volgen. Daarom even een wedervraag: zijn in Nederland het homohuwelijk en het normale huwelijk identiek?
eh, ja hoor.
pi_63026230
Ik snap werkelijk niet waarom mensen hier blijven volharden in de koppeling tussen huwelijk en gezin/kinderen. Ik heb heel wat huwelijken meegemaakt, maar nog nooit eentje waarbij de ambtenaar van de burgerlijke stand of de dominee aan het bruidspaar opdroeg om te beloven dat ze kinderen zullen maken en een vreedzaam gezin zullen stichten.

Een huwelijk, in Nederland ook wel trouwen genoemd, is niks meer of minder dan twee mensen die elkaar eeuwige trouw beloven 'tot de dood hen scheidt'. Alle sentimenten die er verder aan worden toegevoegd - van kinderen en gezin tot kerkelijke inzegening (wat beslist niet nodig is) - zijn allemaal subjectief. Een huwelijk moet worden beoordeeld op wat het IS, niet op wat mensen er voor zichzelf van willen maken.
pi_63028493
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:06 schreef EdvandeBerg het volgende:
Californië staat toch wel bekend om de wat liberale geest, maar dat is dan waarschijnlijk alleen in de grote steden.

Zouden de latino's misschien de doorsslag hebben gegeven? Die moeten vanwege macho-cultuur en geloof ook niets hebben van homo's.

Ik snap die bekrompenheid ten opzichte van homo's niet. Die mensen hebben een softwarefoutje waardoor ze op het eigen geslacht vallen. Dat is niet te veranderen, accepteer het gewoon. Niemand wordt er door benadeeld als twee mensen van hetzelfde geslacht een relatie hebben en die zouden ook gewoon moeten kunnen trouwen.
Zwarte stemmers hebben de doorslag gegeven. Hoogste percentage vóór stemmers was onder zwarte vrouwen; 74%.
pi_63050535
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:31 schreef Reuzenpanda het volgende:

[..]

eh, ja hoor.
Niet dus.
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:27:43 #22
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_63051105
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 00:00 schreef Arcee het volgende:
Ik begrijp niet waarom homohuwelijk op een hoop gegooid wordt met euthanasie, abortus, etc. Alsof het net zo belangrijk is.

Het is maar een boterbriefje. Dat hele huwelijk vind ik ook al niks, laat staan dat het boeit of homo's ook aan die onzin mee mogen doen.:')
In California is dat dus anders, ze krijgen o.a. tax breaks. Ze mogen niet bij hun partner blijven als die in ziekenhuis belandt omdat ze geen familie zijn. Ze mogen dan ook niet afzien om tegen hun partner getuigen tijdens een rechtszaak. Dat zijn een paar dingen waar het verschilt tussen een huwelijk en een civil union.

Verder is die hele campagne die op gezet is voor proposition 8 gebaseerd op allemaal leugens en desinformatie.

edit: Hier meer dan 1000 verschillen tussen een civil union en een huwelijk in de VS.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sheepcidus op 08-11-2008 12:42:13 ]
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:45:02 #23
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_63051400
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:12 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zwarte stemmers hebben de doorslag gegeven. Hoogste percentage vóór stemmers was onder zwarte vrouwen; 74%.
Zwarte stemmers zijn maar 6% van het totaal in California.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  zaterdag 8 november 2008 @ 17:58:55 #24
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63057105
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:07 schreef Diederik_Duck het volgende:
Toch denk ik dat als er in Nederland voor gestemd zou worden, dat het ook met een kleine meerderheid verslagen zou worden.

In de grote steden en het westen zijn genoeg liberalen te vinden, maar in het oosten, noord-oosten, zeeland, en het katholieke limburg/brabant zijn enorm veel gemeenten waar men een stuk terughoudiger is voor dit soort zaken. Er zijn gemeenten in Zeeland en de Gelderse "bijbelriem" die ambtenaren halen uit andere, naburige gemeenten omdat er geen ambtenaren te vinden zijn die een homostel wil trouwen. (En dat mogen ze uit principe weigeren).

In California is er een kans dat het alsnog niet ingevoerd gaat worden, want referendum of niet, we spreken hier over een aanpassing van de grondwet van california, en daarvoor is een twee-derde meerderheid nodig in de Senate en Assembly in Sacramento. Met een nauwe overwinning (52% - 48%) en het feit dat er zoveel geprotesteerd wordt, zou het nog wel eens kunnen dat die 2/3e meerderheid net niet gehaald worden, omdat er teveel Senatoren en Assemblymen zijn die de protesten van die 48% horen.

Mocht het wel passeren, dan kan het over een aantal jaar weer als Measure op de verkiezingsbiljetten verschijnen.

Het meest schandelijke vind ik eigenlijk nog wel dat een kerk (de LDS) er gewoon $15 miljoen heeft in gepompt om het "Yes" te promoten.

Nou ja, misschien betekend mijn NO stem nog wat als het in Sacramento ter sprake gaat komen.
-
  zaterdag 8 november 2008 @ 18:01:52 #25
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63057169
quote:
Mijn vrouw kan ook geen kinderen krijgen. Ben toch al 9 jaar met haar getrouwd. Wat zegt dat precies over mijn huwelijk?
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')