Het zijn hele normale standaarden voor wetenschappelijk bewijs. Ik heb ze vóóraf gegeven, niemand heeft die betwist. Vervolgens kom jij dan met allerlei schrijfsels aan die propaganda zijn, rapportjes zijn, geen onderzoek zijn, en als het wel een goed onderzoek is dan concludeert de onderzoeker dat het niks bewijst.quote:Op woensdag 12 november 2008 21:54 schreef maartena het volgende:
[..]
Doe even normaal. Ik heb vele malen onderzoeken geplaatst, en die heb je stuk voor stuk naar de prullenmand verwezen. De ene is niet goed om de ene reden, de andere is niet goed om een andere reden, dan is een onderzoek weer te oud, dan is een onderzoek weer niet volgens jouw onderzoeksstandaarden.
Ik claim ook niet dat het een gezondheidsbevorderend effect heeft, hoewel er ook cijfers zijn die in die richting wijzen. Ik claim zelfs niet dat er geen gezondheidsschade is. Jij presenteert de schadelijkheid van meeroken als een feit, prima, dan moet je dat hard kunnen maken volgens wetenschappelijke standaarden.quote:En als ik dan vraag of jij wel een onderzoek kunt plaatsen wat het tegenovergestelde bewijst, dan kom je met helemaal NIETS aanzetten.
Ik heb al meerdere malen om één onderzoek gevraagd, gewoon een onderzoek dat de schadelijkheid bewijst, toch ben ik zo aardig geweest om van meerdere linkjes gehakt te maken. En daar ga je dan weer niet op in. Dan kom je er weer mee aankakken dat de overheden die het beeld creeeren daar zelf in zeggen te geloven, en dat het dus waar moet zijn.quote:Ik heb letterlijk honderden verschillende onderzoeken geplaatst, volledige onderzoeken die je waarschijnlijk niet of nauwelijks hebt doorgenomen.
Vrij compleet? Waarom niet gewoon compleet? Welke onderzoeken werden niet meegenomen dan? En waarom zijn er eigenlijk 700 pagina's nodig? Als je de schadelijkheid van roken wilt aantonen heb je aan drie kantjes genoeg en is daarmee de discussie gesloten.quote:Vandaag zet ik een 700 pagina tellend overzicht neer van onderzoeken die gehouden zijn in zowel Noord Amerika, Europa als Azie. Een vrij compleet onderzoek, inclusief vele resultaten die aantonen wat de schadelijkheid van meeroken is.
Waarom zou ik een onderzoek willen lezen waarvan de onderzoeker aangeeft dat het niks bewijst?quote:Bij de gerapporteerde resultaten staat verder ook precies bij wie de uitvoerende instantie is, de uitvoerende geleerden, en daarmee weet je dus ook precies welke universiteit of instantie je moet contacteren voor het volledige onderzoek.
En daar hebben we het autoriteitsargument weer. Het is waar want zij zeggen het, slaap je wel goed, met die massavernietigingswapens die in Irak liggen?quote:Dit overzicht is zo duidelijk, zo compleet, en wordt gesteund door zo'n beetje de complete westerse wereld, inclusief onderzoekers uit Nederland, en er staan ook resultaten van diverse Nederlandse onderzoeken in.
Ik ga overal op in, elk tegenargument en ik heb je bovendien de kans gegeven mij te overtuigen. Ik heb daarvoor criteria gesteld die zo redelijk zijn dat niemand en ook jij niet hebt gemeend die te kunnen of willen betwisten, vermoedelijk in de veronderstelling dat er wel bewijs was wat aan die criteria voldeed. Misschien is dat er ook wel, jij blijkt het alleen maar niet te kunnen vinden. En dan kom je dus aanzetten met een onderzoekje met leuke plaatjes over de beweeglijkheid van Helium3-atomen waarvan de onderzoeker meldt dat hij hoopt dat de resultaten bijdragen aan het momentum van het antirookbeleid en zelf toegeeft dat het niks bewijst.quote:Als er hier 1 iemand is alleen maar continue in herhaling valt, dan ben jij het wel trouwens. Ik kom met goede onderbouwingen, en goede onderzoeken, en jij verwijst ze iedere keer weer naar de prullenmand.
quote:‘Gedoogbeleid roken invoeren’
Prominente leden van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) willen een gedoogbeleid voor horecaondernemer die het rookverbod negeren. Het voorstel is om het gedoogbeleid tot 1 juli 2009 te hanteren.
Het voorstel komt van Martijn Veen, vicevoorzitter van de sector Discotheken en Zaalbedrijven van KHN, manager van Bobs Party Palace in Uitgeest en prominent ondernemer in de discobranche.
Veen gaat vandaag het gedoogbeleid voorstellen in een bijeenkomst van de zestien regiovoorzitters en het landelijk bestuur, meldt DeTelegraaf.nl.
Volslagen onverantwoord
‘Het hele rookverbod klopt niet’, stelt Veen. ‘De wet vertoont hiaten, de handhaving is slecht geregeld, en ook economisch gezien volslagen onverantwoord. Burgerlijke ongehoorzaamheid breidt zich als een inktvlek over ons land uit. Zo wordt een hele bedrijfstak de nek omgedraaid.’
Veen krijgt bijstand van Jules Stijnen, regiovoorzitter van de afdeling Zuid-Limburg en prominent horecapersoon. Stijnen stelt dat het geen werkbare situatie meer is en dat er iets moet veranderen.
Regiovoorzitter Frans Baars van KHN Noord-Holland vult aan: ‘Alles staat of valt met handhaven. En dat lukt niet als de roker niet bestraft wordt. Bovendien red je het niet met maar 200 ambtenaren van de Voedsel en Waren Autoriteit’.
Dat klopt, ik ben een hele gezellige roker.quote:Op donderdag 13 november 2008 14:02 schreef Madhouse11 het volgende:
Lezen blijft lastig, ik ben (nog) geen anti-roker en nergens staat dat ik het er niet leuk vind. Ik vind de discussie interessant en geef rokers deels nog gelijk ook. Ik ga nog altijd met veel plezier naar de kroeg, met of zonder zere ogen en stinkende kleren.
Toch jammer dat ik jou niet tegen kom in de horeca, ik had volgens mij flink om je kunnen lachen !
gedogengedogengedogengedogenquote:
Fascist!quote:Op donderdag 13 november 2008 14:27 schreef MikeyMo het volgende:
Dat geroep om een gedoogbeleid. Ook leuk voor al die tenten die wel net voor 1000en euro's hebben geinvesteerd in rookruimtes e.d.
Als men vindt dat er niet genoeg gehandhaafd wordt dan zou men kunnen regelen dat de politie ook mag gaan bekeuren en aangezien die toch al elk weekend aanwezig zijn in kroegenstraten (hier in Den Helder iig) zorgen ze er met 2-3 avonden wel voor dat iedereen zich netjes aan het verbod houdt.
In het uiterste geval ben ik zo'n burger die op basis van een 0-uren contract ook wel in mijn regio dit zou willen doen. Mij mogen ze bellen
Dat krijg je met slechte wetten.quote:Op donderdag 13 november 2008 14:33 schreef MikeyMo het volgende:
Wat heeft het nou voor zin om een wet in te voeren als je een half jaar later die hele wet aan de kant moet schuiven (want dat is een gedoogbeleid immers).
Egootjes in de politiekquote:Zie ook niet in dat dit echt gaat gebeuren
Misschien is het leger op kroegen afsturen, met tanks uiteraard, een goed idee?quote:Op donderdag 13 november 2008 14:27 schreef MikeyMo het volgende:
Dat geroep om een gedoogbeleid. Ook leuk voor al die tenten die wel net voor 1000en euro's hebben geinvesteerd in rookruimtes e.d.
Als men vindt dat er niet genoeg gehandhaafd wordt dan zou men kunnen regelen dat de politie ook mag gaan bekeuren en aangezien die toch al elk weekend aanwezig zijn in kroegenstraten (hier in Den Helder iig) zorgen ze er met 2-3 avonden wel voor dat iedereen zich netjes aan het verbod houdt.
In het uiterste geval ben ik zo'n burger die op basis van een 0-uren contract ook wel in mijn regio dit zou willen doen. Mij mogen ze bellen
Jij bent gewoon niet te overtuigen van de schadelijkheid van meeroken, want de onderzoeken die ik geplaatst heb zijn voldoende bewijs voor vele universiteiten, vele regeringen, vele onderzoekers, en zelfs voor de sigarettenindustrie zelf.quote:Op donderdag 13 november 2008 13:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Vrij compleet? Waarom niet gewoon compleet? Welke onderzoeken werden niet meegenomen dan? En waarom zijn er eigenlijk 700 pagina's nodig? Als je de schadelijkheid van roken wilt aantonen heb je aan drie kantjes genoeg en is daarmee de discussie gesloten.
Je hebt selectief gelezen. Er staan wel degelijk onderzoeken in met bindende conclusie over de schadelijkheid van meeroken.quote:Op donderdag 13 november 2008 13:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Waarom zou ik een onderzoek willen lezen waarvan de onderzoeker aangeeft dat het niks bewijst?
Beetje rare vergelijking..... je bent ook deelnemer aan het verkeer, en dat is ook gevaarlijk bijvoorbeeld. Maar zowel in jouw geval (de parachutist) en de deelnemer aan het verkeer zijn er regels. De parachute moet aan wettelijke veiligheidseissen voldoen, een reserve-parachute moet aanwezig zijn, en je mag nooit zelfstandig parachute springen zonder een vergunning, je mag alleen met een instructeur springen, etc. In het verkeer zijn er complete boekwerken met regels.quote:Op donderdag 13 november 2008 16:49 schreef Dodecahedron het volgende:
Waarom mag je wel parachutespringen en een parachutespringinstructeur worden, maar niet werken en drinken in een rokerige kroeg?
Probeer je nog steeds de bewijslast om te draaien? Wat primitief.quote:Op donderdag 13 november 2008 16:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Jij bent gewoon niet te overtuigen van de schadelijkheid van meeroken, want de onderzoeken die ik geplaatst heb zijn voldoende bewijs voor vele universiteiten, vele regeringen, vele onderzoekers, en zelfs voor de sigarettenindustrie zelf.
Was de MRI foto die ik eerder in dit topic plaatst TE summier voor je?
Ik heb je overigens MEERDERE malen gevraagd om zelf een onderzoek te plaatsen wat aan jouw onderzoeksvoorwaarden voldoet waar uit blijkt dat meeroken niet schadelijk is. Dat kun je niet.
Ik heb jou aangegeven waarmee ik te overtuigen ben, vervolgens ben je op het verzoek ingegaan om de link naar een dergelijk onderzoek te plaatsen. Helaas lukt je het niet een dergelijke onderzoek ook daadwerkelijk te vinden, uiteindelijk wel eentje, maar de conclusie van dat onderzoek was dat er aanleiding was voor meer onderzoek. Ik was en ben te overtuigen met een significante statistische correlatie, alleen is die kennelijk niet aangetroffen: Meeroken is wel heel schadelijk, alleen blijkt het niet uit de cijfers.quote:Op donderdag 13 november 2008 16:32 schreef maartena het volgende:
Jij bent gewoon niet te overtuigen van de schadelijkheid van meeroken,
Niet voor de onderzoekers, voor regeringen die al besloten hadden dat roken moest worden teruggedrongen en dat meeroken slecht was is het voldoende voor propagandamateriaal. Je laat zoveel informatie op de burger los met zoveel stelligheid en beroep op autoriteit en dat zo langdurig en herhalend dat die het gaat geloven.quote:want de onderzoeken die ik geplaatst heb zijn voldoende bewijs voor vele universiteiten, vele regeringen, vele onderzoekers, en zelfs voor de sigarettenindustrie zelf.
Ik heb precies aangegeven waarom dat in de verste verte niet voor bewijs door kan gaan en je maakt jezelf nogal belachelijk door daar nog een keer naar te verwijzen. De onderzoeker zelf, en tevens een zelfverklaard voorvechter van antirookmaatregelen, vind het geen bewijs en verwijst naar het frauduleuze onderzoek van de EPA.quote:Was de MRI foto die ik eerder in dit topic plaatst TE summier voor je?
Zoals als je al MEERDERE malen had kunnen lezen: Ik beweer ook helemaal niet dat meeroken bewezen onschadelijk is. Jij beweert dat wel bewezen is dat het schadelijk is, je kunt het bewijs alleen maar niet vinden.quote:Ik heb je overigens MEERDERE malen gevraagd om zelf een onderzoek te plaatsen wat aan jouw onderzoeksvoorwaarden voldoet waar uit blijkt dat meeroken niet schadelijk is. Dat kun je niet.
geen rare vergelijking, jij bent de enige die nu rare vergelijkingen trekt. Een parachutist kiest vrijwillig voor het risico, een bezoeker van een kroeg waar gerookt mag worden ook.quote:Op donderdag 13 november 2008 16:58 schreef maartena het volgende:
[..]
Beetje rare vergelijking..... je bent ook deelnemer aan het verkeer, en dat is ook gevaarlijk bijvoorbeeld. Maar zowel in jouw geval (de parachutist) en de deelnemer aan het verkeer zijn er regels. De parachute moet aan wettelijke veiligheidseissen voldoen, een reserve-parachute moet aanwezig zijn, en je mag nooit zelfstandig parachute springen zonder een vergunning, je mag alleen met een instructeur springen, etc. In het verkeer zijn er complete boekwerken met regels.
In kroegen mag de uitbater geen zelfgestookte vodka verkopen of bitterballen die gefrituurd zijn in oud vet dat niet meer aan de hygiene standaarden voldoet, en er mag daar waar gewerkt wordt door personeel en eigenaar niet meer gerookt worden. In aparte rookruimtes mag het wel.
Het opsteken van een sigaret verspreid direct gevaarlijke stoffen in dezelfde ruimte. Figuren als Weltschmerz blijven hardnekkig ontkennen dat dat schadelijk is, maar die schade wordt wel degelijk gedaan. En ik denk dat er niets mis is met een rookvrije horeca waar deze schadelijke stoffen niet meer in de lucht hangen. De roker kan ook best eventjes zonder, of eventjes buiten de kroeg of in de rookruimte die troep in de fik steken.
Hier hebben we het al over gehad, wat denk je er mee te bereiken om het nog een keer te posten? Een primitieve propaganda methode?quote:Op donderdag 13 november 2008 16:47 schreef maartena het volgende:
"To our knowledge, this is the first imaging study to find lung damage in non-smokers heavily exposed to secondhand smoke," said Wang. "We hope our work strengthens the efforts of legislators and policymakers to limit
public exposure to secondhand smoke."
Maar toch: je springt wel van grote hoogte, je brengt jezelf bewust in gevaar. Net als iemand die in een rokerige kroeg komt werken of drinken. Je zou ook regels kunnen verzinnen voor de horeca: Er moet een bordje met "hier wordt gerookt en kunt u kanker krijgen" staan voor cafe's, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 13 november 2008 16:58 schreef maartena het volgende:
[..]
Beetje rare vergelijking..... je bent ook deelnemer aan het verkeer, en dat is ook gevaarlijk bijvoorbeeld. Maar zowel in jouw geval (de parachutist) en de deelnemer aan het verkeer zijn er regels. De parachute moet aan wettelijke veiligheidseissen voldoen, een reserve-parachute moet aanwezig zijn, en je mag nooit zelfstandig parachute springen zonder een vergunning, je mag alleen met een instructeur springen, etc. In het verkeer zijn er complete boekwerken met regels.
Je weet niet van te voren of de uitbater fout voedsel heeft. Maar met het eerder genoemde bordje kun je wel aangeven dat er gerookt zal worden.quote:In kroegen mag de uitbater geen zelfgestookte vodka verkopen of bitterballen die gefrituurd zijn in oud vet dat niet meer aan de hygiene standaarden voldoet, en er mag daar waar gewerkt wordt door personeel en eigenaar niet meer gerookt worden. In aparte rookruimtes mag het wel.
Het probleem zit em meer in het feit dat een roker - willens en wetens - schadelijke stoffen verspreid, en dat blijkbaar niet een paar uurtjes even niet kan doen.quote:Op donderdag 13 november 2008 17:02 schreef Chewie het volgende:
geen rare vergelijking, jij bent de enige die nu rare vergelijkingen trekt. Een parachutist kiest vrijwillig voor het risico, een bezoeker van een kroeg waar gerookt mag worden ook.
Of het gaat om diegene die last heeft van de rook die - willens en wetens - zo nodig een paar uurtjes in een kroeg moet rond hangen waar ook veel rokers komen.quote:Op donderdag 13 november 2008 20:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Het probleem zit em meer in het feit dat een roker - willens en wetens - schadelijke stoffen verspreid, en dat blijkbaar niet een paar uurtjes even niet kan doen.
Ik heb jou ook diverse malen aangegeven dat niet ALLES online te vinden is, iets wat jij blijkbaar denkt. Ik heb persberichten en artikelen geplaatst over diverse onderzoeken, waar de onderzoeken zelf opgevraagd moeten worden. Dit heeft deels te maken met het feit dat het hosten van honderdduizenden documenten een smak geld kost, en deels met het feit dat - zeker in de VS - lokale overheden grof geld betalen voor dergelijke onderzoeken, omdat hier een rechter wel een bepaalde wet kan toetsen.quote:Op donderdag 13 november 2008 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb jou aangegeven waarmee ik te overtuigen ben, vervolgens ben je op het verzoek ingegaan om de link naar een dergelijk onderzoek te plaatsen.
Ik heb het echt helemaal gehad met je achterlijke houding. Ik heb ontzettend vaak onderbouwend gereageerd, en heb met een hele hoop ondersteunende documentatie niet alleen het meeroken besproken, maar ook de economische effecten, de sociologische effecten, de ervaringen uit het buitenland waar ik persoonlijk erg veel ervaring mee heb, en heb tevens inhoudelijk EN onderbouwend gereageerd op een groot aantal direct verwante onderwerpen in dit topic.quote:Je gaat niet alleen nergens inhoudelijk op in, je leest kennelijk de reacties helemaal niet maar c/p-t gewoon je eerdere geblaat. Ben je nou ernstig autistisch en in het algemeen niet in staat tot interactie met de buitenwereld, of ben je zo geobsedeerd met de heilige strijd dat het alsmaar herhalen van je eigen geprevel de weg naar verlichting is? Discussieren is het in ieder geval niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |