Eigenlijk is het absurd dat ze de rente gaan verlagen. De doelstelling van de ECB is voor een belangrijk deel de inflatie onder de 2 % te houden. Die inflatie zit nu op 3,5 % dus zou men nu de rente niet moeten verlagen. Maar goed de ECB zal wel niet de ballen hebben om aan die belangrijke doelstelling vast te houden.quote:Op donderdag 6 november 2008 12:07 schreef jpjedi het volgende:
Beter nog, waar blijft die renteverlaging?
Via Myeur kan je een heel eind komen met Thomson One Banker volgens mij, en anders via Thomson Datastream in de UB.quote:Op donderdag 6 november 2008 01:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Alleraardigst model is dat, vorig jaar heb ik daar in Excel een hele macro voor geschreven.Het lastige is echter om van de AEX-aandelen aan veel historische koersdata te komen. Ik kan ze hooguit voor 5 jaar terug vinden.
Kredietcrisis is wel even wat belangrijker dan de inflatie (die toch afneemt ivm recessie en dalende grondstofprijzen).quote:Op donderdag 6 november 2008 12:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Eigenlijk is het absurd dat ze de rente gaan verlagen. De doelstelling van de ECB is voor een belangrijk deel de inflatie onder de 2 % te houden. Die inflatie zit nu op 3,5 % dus zou men nu de rente niet moeten verlagen. Maar goed de ECB zal wel niet de ballen hebben om aan die belangrijke doelstelling vast te houden.
Daar gaat je virtuele winst.quote:Op donderdag 6 november 2008 12:23 schreef pberends het volgende:
Mittal weer -13%, het houdt maar niet op.
Dat is en blijft altijd een mooi begripquote:
Beter nog: het verlies van vandaag is ook virtueel zolang je niet verkoopt!quote:Op donderdag 6 november 2008 12:31 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Dat is en blijft altijd een mooi begrip
uiteraard, maar als het te lang aanhoudt zul je afschrijvingen moeten doenquote:Op donderdag 6 november 2008 12:38 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Beter nog: het verlies van vandaag is ook virtueel zolang je niet verkoopt!
Ik heb geen Mittal meer, dus dat scheeltquote:Op donderdag 6 november 2008 12:25 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Daar gaat je virtuele winst.
quote:Op donderdag 6 november 2008 12:42 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik heb geen Mittal meer, dus dat scheelt.
Nee, inflatiebestrijding is veruit de belangrijkste doelstelling van de ECB. En dat bedenk ik niet, dat bedenkt de ECB zelf.quote:Op donderdag 6 november 2008 12:20 schreef pberends het volgende:
Kredietcrisis is wel even wat belangrijker dan de inflatie (die toch afneemt ivm recessie en dalende grondstofprijzen).
Nee, vorige week voor 17 euro, gekocht voor 17 euroquote:
ohquote:Op donderdag 6 november 2008 12:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Nee, vorige week voor 17 euro, gekocht voor 17 euro.
Aha, dan ga ik daar eens kijken. Kan gewoon via de VPN zo te zien.quote:Op donderdag 6 november 2008 12:16 schreef Public_NME het volgende:
Via Myeur kan je een heel eind komen met Thomson One Banker volgens mij, en anders via Thomson Datastream in de UB.
Bij ons hadden ze een lijstje met virtuele bedrijven en virtuele koersen.quote:Ik had ook een excelsheetje van corporate finance, gewoon knippen plakken en de beta's kwamen eruit rollen...
Duh, bij normale omstandigheden.quote:Op donderdag 6 november 2008 12:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, inflatiebestrijding is veruit de belangrijkste doelstelling van de ECB. En dat bedenk ik niet, dat bedenkt de ECB zelf.
De eis voor inflatiebestrijding is destijds zeer belangrijke geweest om de noordelijke landen in de EU achter de Euro te krijgen (Zuid Europese landen hebben er namelijk nogal eens een handje van zaken te financieren door geld uit te geven). Het is een bedreiging voor de stabiliteit van de Euro als de ECB steeds vaker af gaat stappen van de doelstelling tot inflatiebestrijding van de Euro en daarom moet de ECB dat niet doen. Ook niet in tijden van een kredietcrisis. Men laat al genoeg blijk geven van niet rucksichtlos de inflatiedoelstelling te handhaven door de rente gewoon op hetzelfde niveau te houden. Strikt gezien zou het nu namelijk tijd zijn voor een renteverhoging, maar dat zou ik de beurzen nu niet aan willen doen.quote:Op donderdag 6 november 2008 12:52 schreef pberends het volgende:
Duh, bij normale omstandigheden.
Nu is het rijden met de kar die je hebt.
WOWquote:Op donderdag 6 november 2008 13:03 schreef Lassekjus het volgende:
UK verlaagd de rente naar 3% van 4.5%.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |