Ja, ik gooide 'm ook dicht hequote:Op woensdag 5 november 2008 23:29 schreef DemonRage het volgende:
Ah jij was sneller(slotje op die van mij dan maar)
Mist in Eindhoven vanaf 22:10u:513 meter 374 meter (-139) (22:20u) 303 meter (-71) (22:30u) 284 meter (-19) (22:40u) 272 meter (-12) (22:50u) 196 meter (-76) (23:00u) 215 meter (+19) (23:10u)
quote:Op woensdag 5 november 2008 23:29 schreef DemonRage het volgende:
Ah jij was sneller(slotje op die van mij dan maar)
Mist in Eindhoven:513 meter (...) (22:10u) 374 meter (-139) (22:20u) 303 meter (-71) (22:30u) 284 meter (-19) (22:40u) 272 meter (-12) (22:50u) 196 meter (-76) (23:00u) 215 meter (+19) (23:10u)
Onder het motto mist is ook spannend (vooral in horror-films)
20 min wanneer het ververst wordt, en het wordt elke 10 minuten ververstquote:Op donderdag 6 november 2008 05:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
Die kaartjes van het KNMI lopen gewoon half uur achter of zowsnap het nut niet.
met wat sneeuw was het prima geweestquote:Op donderdag 6 november 2008 11:25 schreef INViCTuS het volgende:
somber, grauw, grijs en suf knake weer is dit...
Van mij mag het rijksdaalders regenen hoorquote:
Het is behoorlijk saai weer ja. Al heb ik niks tegen (een dag lang) mist. Heeft wel wat.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:25 schreef INViCTuS het volgende:
somber, grauw, grijs en suf knake weer is dit...
Dacht ikquote:Op donderdag 6 november 2008 19:59 schreef i2Them2 het volgende:
Al heb ik niks tegen (een dag lang) mist. Heeft wel wat.
Mist is ook niet verkeerd or.quote:Op vrijdag 7 november 2008 22:39 schreef DemonRage het volgende:
Ach er komt iig meer wind en met die wind zijn we iig van die mist af.
Nee idd... dichte mist kan ook heel leuk zijn. En dan met een dikke laserpen er doorheen schijnen.quote:
niet in mijn oog hequote:Op vrijdag 7 november 2008 23:08 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Nee idd... dichte mist kan ook heel leuk zijn. En dan met een dikke laserpen er doorheen schijnen.
Mah de weermodellen neigen daar steeds meer naar toe, vooral de laatste run! Zondag in het NW kans op storm, op dinsdag een mogelijke kanaalratquote:
quote:Op vrijdag 7 november 2008 23:08 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Nee idd... dichte mist kan ook heel leuk zijn. En dan met een dikke laserpen er doorheen schijnen.
Dat is de gemiddelde in het binnenland aan de kust kans op storm...quote:Op zaterdag 8 november 2008 01:45 schreef Schuifpui het volgende:
Die storm van maandag zal wel meevallen. Die kaarten geven zo vaak storm aan, terwijl de gewone weersverwachting wel wat meer wind aangeeft, maar zeker geen storm. Een week of twee terug was dat ook al. KNMI heeft het over windkracht 5 en op weather.com staat er 32km/h. Zal dus wel weer een tegenvaller worden.
Das maar goed ook, moet op maandag voetballen.
Het noordwesten zal wel zoals gewoonlijk de meeste wind krijgen,quote:Op zaterdag 8 november 2008 10:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dinsdag ZW 6 als gemiddeld! Grote kans op storm langs de kust dus
laatste ECMWF gaat de oper voor de nacht maandag-dinsdag naar een 7 Bft voor De Bilt, dat is best stevigquote:Op zaterdag 8 november 2008 10:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dinsdag ZW 6 als gemiddeld! Grote kans op storm langs de kust dus
Kijk, dat moeten we hebben.quote:Op zondag 9 november 2008 00:10 schreef Againzender het volgende:
[..]
laatste ECMWF gaat de oper voor de nacht maandag-dinsdag naar een 7 Bft voor De Bilt, dat is best stevig
In het Noorden is het inderdaad prachtig weer.quote:Op zondag 9 november 2008 10:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
Leuke is dat het nu helemaal zonnig is, net als gister![]()
Hier was het grijsquote:Op zondag 9 november 2008 10:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
Leuke is dat het nu helemaal zonnig is, net als gister![]()
even afwachten inderdaad, meeste wind valt rond een uur of 4 voolgens de modellen.quote:Op zondag 9 november 2008 18:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Haha
Hier momenteel wat minder wind (3bft) maar zal later in de avond flink toenemen
meeste wind in het noorden, dus jij zit het beste zo ongeveerquote:Op zondag 9 november 2008 20:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
Oooh rond uur of 4? hmmz oke, moet mijn paal iig in de gaten houden...54km/h als max heeft die wel overleefd eens kijken wat het vannacht doet, ben iig alert
Nee dankje... geen zin om een hoop ijs van m'n auto te krabben.quote:Op maandag 10 november 2008 21:22 schreef TommyGun het volgende:
Yep, mogelijk ook met onweer.
Maarja, Herfst weer... waar blijven de - temperaturen? Heb ik liever
Nu je het zegt.quote:Op dinsdag 11 november 2008 19:57 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Een beaufortschaal waar 15 op staat...![]()
belgen he...quote:Op dinsdag 11 november 2008 19:57 schreef DemonRage het volgende:
Een beaufortschaal waar 15 op staat...![]()
t is hier anders mooi ranzig buitenquote:Op vrijdag 14 november 2008 12:05 schreef Schuifpui het volgende:
Zijn alle buienradars stuk, of is er helemaal geen neerslag in Europa?
Laat maar komenquote:Op zondag 16 november 2008 19:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zwaar weer eind volgende week?sneeuwkansen en eventueel met storm erbij, wie zou het zeggen
herhaling van 25nov 2005? Nah laat het niet hopen want daar heb ik niks aan
Ja, maar wat heb ik daar aan als zeeuw.quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
Noordwesten indd maar ook het noorden
Jij iig niksquote:Op dinsdag 18 november 2008 19:19 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ja, maar wat heb ik daar aan als zeeuw.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:42 schreef Fredo55 het volgende:
Volgens mij zit ik de komende dagen wel goed hier in Zeeland.
Jawel, kijk maar naar dat eilandje dat tegen brabant aan ligt..in het groen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:29 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
niet voor de sneeuw iig.![]()
sorry.![]()
Alpen lokaal >100 cm
Drenthe zelfs oranjequote:Op dinsdag 18 november 2008 19:29 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
niet voor de sneeuw iig.![]()
sorry.![]()
Alpen lokaal >100 cm
ach, dat dacht ik 24 november 2005 ook, dat die sneeuw van de volgende dag wel mee zou vallenquote:Op dinsdag 18 november 2008 20:25 schreef SpeedyGJ het volgende:kom maar op, maar kans dat het ook echt uitkomt is minimaal, en dit zijn de totalen, betekent nog niet dat het ook daadwerkelijk komt te liggen he, 2cm en het smelt en dan de volgende cm
al met al zal het niet veel voorstellen
![]()
Misschien een Polar Lowquote:De arctische luchtmassa’s denderen vrijdag het Noordzeegebied binnen. Deze ontwikkeling vindt plaats tussen een sterk Atlantisch hoog met rug naar Groenland en een over de Oostzee naar de Baltische staten koersende depressie. De poollucht wordt aangevoerd door een sterke noordwest tot noordcirculatie. Voor ons land betekent de komst van de arctische lucht kans op winterse buien (later op vrijdag en zaterdag) en lage middagtemperaturen. Zaterdag is het overdag slechts circa 3 graden: in de nacht kan het (afhankelijk van de mate waarin het opklaart) 1 tot 3 graden vriezen. Verder kunnen de buien zaterdag gaan clusteren maar voor details is het nog veel te vroeg.
jan visser
kut, ik ook als alles doorgaatquote:Op dinsdag 18 november 2008 23:28 schreef kepler het volgende:
shit, zaterdag ben ik aan het werk
Wel lekker rustig dan
Ik ook, buitenquote:Op dinsdag 18 november 2008 23:28 schreef kepler het volgende:
shit, zaterdag ben ik aan het werk
Wel lekker rustig dan
2cm ijzel op de weg = chaos.quote:Op donderdag 20 november 2008 06:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hoe zit het dan met de dauwpunt? Deze moet ook negatief zijn om sneeuw te kunnen geven, als dit niet het geval is dan is er kans op ijzeldan wordt het natuurlijk nog een stuk leuker!
Ga maar langs een gemiddelde snelweg staan in Nederland met sneeuw.quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:29 schreef marcel-o het volgende:
de sneeuw boeit me niet zo, veel rommel met veel ongemakken en koud
de storm daarentegen..![]()
(ook rommel en ongemakken, maar spannender)
da's ook weer zo jaquote:Op donderdag 20 november 2008 13:50 schreef Big_Yin het volgende:
[..]
Ga maar langs een gemiddelde snelweg staan in Nederland met sneeuw.
Moet jij eens zien hoe spannend dat kan zijn
Ik deed vroeger altijd zelf een ijsbaan maken op de stoep met emmers water.quote:Op donderdag 20 november 2008 19:27 schreef DemonRage het volgende:
[..]
5cm ijzel op de weg = schaatsen
Zal wel komen doordat ik op zolder zit, daar hoor je wind veel beter.quote:Op donderdag 20 november 2008 19:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wind neemt toe? Hier een 6bft geweest en nu een 3 a 4bft... hoezo toenemende wind
quote:Wind:
Zaterdag lijkt in de noordwestelijke stroming een volgende trog een "knijpzone" boven ons land te bewerkstelligen, hetgeen buien met zware, en mogelijk zeer zware, windstoten kan opleveren.
V.w.b. de windstoten is TKE vrij goed te gebruiken (40-45 kn in m.n. het noordwesten en later ook elders langs de westkust, kortdurend mogelijk 45-50 kn). Aan de westflank van het laagje een dikke 8 Bft, ook conform ECMWF en mogelijk slechts kortdurend een 9 Bft. Dit manifesteert zich naar het zich laat aanzien aan de zuidwestflank van de barokliene zone langs de noordwest, later westkust. De 50-53 kn van HIRLAM zijn mogelijk, maar vrijdag op zaterdagnacht is de kans het grootst (in de buurt van het tweede troglijntje)
Neerslag:
Buien, in eerste instantie in de noordoostelijke helft van het land, maar langzamerhand ook over de rest van het land. Geleidelijk ook steeds meer in straten gerangschikt. Vrijdag later op de dag toenemende kans op (natte) sneeuw (Theta-w850 < 0 C), vooral in de hogere delen (Zuid-Limburg) mogelijk de eerste droge sneeuw.
Zicht:
In neerslag behorend bij koufrontpassage en ook tijdens buien, matig zicht. Later in winterse buien kortdurend slecht.
Temperatuur:
HiRLAM en KTG komen vrij goed overeen. Vrijdag temperatuur in de nacht en ochtend 5 tot 8 graden, later op de dag langzaam dalend.
hier te volgenquote:Op vrijdag 21 november 2008 08:10 schreef Big_Yin het volgende:
Ik kreeg net een telefoontje uit Den Helder en gaven aan dat er daar een stevige woei stond.
Uitschieters naar windkracht 7 of 8?
* LoggedIn checkt de vloerquote:Op vrijdag 21 november 2008 08:19 schreef dimage het volgende:
iedereen de string vast?
jezus, hebben ze dat pand nou nog niet gerepareerdquote:Op vrijdag 21 november 2008 11:43 schreef THE_CORE het volgende:
Prio 1 DEN HAAG (GV) Min van Binnenlandse Zaken SCHEDELDOEKSHAVEN 200 Hulp/Dienstverlening 0032 Ministerie. platen los aan gebouw
Het is begonnen!![]()
quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:11 schreef Schuifpui het volgende:
Nederland en iets afwijkend weer:
[ afbeelding ]
![]()
!
Wat normaal ontruimt wordt is rond de Hoftoren, die is geloof ik van OCW. Dit gebouw zijn de 2 gebouwen daarachter, BZK en Justitie naast elkaar.quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:55 schreef Adelante het volgende:
[..]
jezus, hebben ze dat pand nou nog niet gerepareerdIedere keer als het een beetje waait moet het hele statiosngebied worden ontruimd
ik weet niet waar in Delft je zit, maar het was hier hagelquote:
Zeg maar meter of 40 van jouw kamer.quote:Op vrijdag 21 november 2008 14:38 schreef kepler het volgende:
[..]
ik weet niet waar in Delft je zit, maar het was hier hagel
Die winkelstraat in het centrum is trouwens afgesloten (die bij Euroland) ivm vallend dakpannen
quote:Op vrijdag 21 november 2008 14:42 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Zeg maar meter of 40 van jouw kamer.![]()
Jezus dat lijkt wel n metershoge tsunamiquote:Op vrijdag 21 november 2008 15:49 schreef Roel_Jewel het volgende:
Op NU.nl:
[ afbeelding ]
Een hagelbui zorgt voor inktzwarte lucht boven Purmerend.![]()
.
Die combinatie met geel en zwart.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:49 schreef Roel_Jewel het volgende:
Op NU.nl:
[ afbeelding ]
Een hagelbui zorgt voor inktzwarte lucht boven Purmerend.![]()
.
inderdaad het wordt hier steeds goed donker en dan kletst er veel zooi uit.quote:Op vrijdag 21 november 2008 16:17 schreef RemcoW85 het volgende:
Ah Nijmegen begint nu ook..
Werd pas rond een uur of 1430 wakker, dus weet niet hoe het er vanochtend was.. Nu zie ik wat regen en natte sneeuw. Donker luchtje ook.
why?quote:Op zaterdag 22 november 2008 09:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
Morgen staakdag voor mij op weerforums
Hij gaat té jaloers worden van al die sneeuwpostsquote:Op zaterdag 22 november 2008 10:09 schreef Party_P het volgende:
[..]
why?
Je gaat erop uit en kan dus niet Fokken en weerwoorden?
quote:Opnieuw doden door winterweer
Sneeuwbuien op de A4 ter hoogte van Schiphol (foto: ANP)
In het verkeer zijn vanochtend, vermoedelijk door gladheid, drie doden gevallen. In Waarland, in de Kop van Noord-Holland kwam een man om het leven toen de auto waarin hij meereed tegen een boom vloog. De bestuurder raakte zwaar gewond.
Ook in Nijkerk vloog een automobilist tegen boom. In het Overijsselse Wesepe overleed een chauffeur toen zijn auto frontaal op een vrachtauto botste.
Vertraging
Door de winterse buien en zware windstoten heeft luchthaven Schiphol te maken met vertragingen, die voorlopig nog zullen doorwerken. De luchthaven raadt passagiers aan om teletekst en internet in de gaten te houden. Ook het wegverkeer moet rekening houden met gladheid.
In Zuid-Limburg ligt inmiddels een flinke laag sneeuw. Op het hoogste punt, in Vijlen, lag vanochtend om acht uur zo'n zeven centimeter. In Vijlen valt meestal de eerste Nederlandse sneeuw en die blijft er vaak het langst liggen. De komende dagen zal het naar verwachting blijven sneeuwen.
Drie doden
Gisteren vielen door het winterse weer ook drie verkeersdoden. Bij Gieten in Drenthe kwam een 72-jarige automobilist om het leven toen hij op een provinciale weg in een slip raakte en frontaal tegen een tegemoetkomende truck botste.
In een andere plaats in Drenthe, Klazienaveen, kwam een 51-jarige fietser om. Hij werd aangereden door een automobilist die zei dat hij tijdens een sneeuwbui werd verblind door een tegenligger.
In Epe in Gelderland is een nog onbekende automobilist omgekomen. Hij of zij raakte gisteravond tijdens een hagelbui van de weg en botste tegen een boom.
Noodweer in Europa
Storm, sneeuw en ijzel veroorzaken niet alleen in Nederland problemen. In Duitsland ontstond vanochtend rond Dresden een verkeerschaos doordat tientallen vrachtauto's van de weg gleden.
In Groot-Brittannië zijn wegen onbegaanbaar door de combinatie van sneeuw en harde wind. Verder zijn in onder meer Zwitserland en Italië wegen en spoorlijnen afgesloten vanwege omgevallen bomen.
In het Middellandse Zeegebied maken stormen en rukwinden de scheepvaart vrijwel onmogelijk. Veel Griekse eilanden zijn van de buitenwereld afgesneden doordat veerdiensten zijn uitgevallen. Ook tussen Sicilië en Sardinië en het Italiaanse vasteland varen geen schepen meer.
Hier zitten we al onder nulquote:Op zaterdag 22 november 2008 18:48 schreef ItaloDancer het volgende:
Even het raam open gehad, best fris al.
Hier ook hoorquote:Op zaterdag 22 november 2008 18:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hier zitten we al onder nul.
Tholen meld hagel, alles ziet een beetje wit aan.quote:
quote:ANWB waarschuwt voor plaatselijke gladheid
RIJSWIJK - Het winterse weer speelt dit weekeinde het verkeer parten. Zaterdag vielen er drie doden in het verkeer. De ongelukken waren volgens de politie vrijwel zeker het gevolg van gladheid en hagel.
Ook zaterdagavond en nacht moeten automobilisten er rekening mee houden dat het in het hele land plaatselijk glad kan worden, aldus de ANWB.
Ook het vliegverkeer ondervond zaterdag hinder van het grillige weer. Op Schiphol werd een tiental vluchten geannuleerd en diverse andere vluchten liepen vertraging op. Zondag zal dat niet anders zijn, zo verwacht een woordvoerster van de luchthaven.
Zaterdag kwam in Waarland een 19-jarige man uit Petten om het leven toen de auto waarin hij zat naast de rijbaan belandde en tegen een boom botste. De politie denkt dat de bestuurder werd overvallen door een plotselinge hagelbui of rukwind.
In Wesepe botste een 24-jarige man frontaal met zijn auto op een vrachtwagen. De man overleed ter plaatse aan zijn verwondingen. In Nijkerk reed een 31-jarige man tegen een boom. Gladheid is vermoedelijk de oorzaak van beide ongevallen, aldus de politie. Vrijdag kostte het winterweer ook al drie weggebruikers het leven.
Poolwinden
Poolwinden zorgen dit weekeinde in grote delen van Europa voor hevig herfstweer met winterse buien. In Oostenrijk vielen vier doden in het verkeer door zware sneeuwval en ijzel. Veel wegen en straten zijn onbegaanbaar door het barre weer en in berggebieden wordt gewaarschuwd voor lawinegevaar.
In de deelstaat Opper-Oostenrijk liepen straten en kelders onder door zware regenval. In de deelstaat Stiermarken kwam een man om het leven toen hij met zijn auto van de weg raakte en van het talud stortte. Twee 16-jarige meisjes overleden door een botsing van twee auto's in Karinthië. In Tirol kwam een bromfietser om door gladheid op de weg. Ook in Zwitserland vonden veel verkeersongevallen plaats, waarbij geen slachtoffers vielen.
In Duitsland veroorzaakte ijzel veel problemen in het verkeer. In de omgeving van Dresden gleden tientallen vrachtwagens van de weg. Een busje met vijf mensen klapte nabij Hünfeld op een truck. Twee inzittenden kwamen daardoor om het leven.
Vrachtwagens kwamen dwars op de wegen te staan. De politie sloot de snelweg rond Dresden af. Door de gladde ondergrond konden vrachtauto's niet op eigen kracht wegkomen. Ze moesten weggesleept worden.
Italië
Ook het zuiden van Europa heeft te lijden onder het stormachtige weer. In Italië overleed een scholier toen het dak van een school in Turijn instortte. Twintig anderen raakten daardoor gewond. Op het eiland Sardinië is een jonge vrouw dodelijk verongelukt. Ze werd van haar motor afgeblazen.
De eilanden in de Middellandse Zee zijn geīsoleerd geraakt, omdat veerboten niet meer varen. De wind haalt soms wel kracht 10 en zorgt voor enorme golven. Op Sardinië en Sicilië en in de Zuid-Italiaanse regio Calabrië zijn veel bomen omgewaaid. Tientallen huizen hebben hun dak verloren.
Groot-Brittannië
Ook Groot-Brittannië heeft te maken met een koudefront met poolwinden. In Londen ligt de temperatuur momenteel lager dan in Siberië. Op sommige plaatsen vriest het 6 graden. Het waait hard en er valt veel sneeuw. Op sommige plaatsen is in een nacht zeker 5 centimeter gevallen. Sneeuwschuivers proberen de wegen toegankelijk te houden, maar kunnen op veel plaatsen niet tegen het natuurgeweld op. Voor zondag is weer hevige sneeuwval voorspeld, die gevolgd wordt door regen.
Britse wedkantoren achten de kans op een witte kerst steeds groter. In Londen steeg de kans van 8 tegen 1 naar 6 tegen 1. Bookmakers in Glasgow schatten de kans op een witte kerst inmiddels op 7 tegen 2.
ga nu eens weg uit mn topics manquote:
Meer @ http://news.google.com/news?ned=au&hl=en&ned=au&ie=UTF-8&ncl=1273093195quote:Weather conditions across Australia's south-east appear to be easing after the region was battered over the weekend by gale force winds, flooding and snow.
State Emergency Service (SES) volunteers have been busy in NSW, Victoria and Queensland's south-east helping people after several days of ferocious storms brought down trees on cars, buildings and roads.
A severe weather warning and blizzard conditions in Alpine areas persisted in NSW on Sunday, but a low pressure system was expected to move east late on Sunday.
In NSW, gale force winds were most severe in Sydney's western suburbs with the SES responding to 380 calls for help.
At least 10cm of snow fell around the Blue Mountains, west of Sydney, and a small number of roads were closed, including between Bathurst and Oberon.
SES Central West Region Controller, Craig Ronan, said the weather conditions were particularly unseasonable.
"It's very unusual the week before summer to have such weather conditions," Mr Ronan said.
An SES spokesman told AAP there had been no significant damage.
The flood threat has eased in Victoria's south-east and the SES says it is not predicting major flooding.
"We are keeping a watching brief on Gippsland but are only expecting minor to moderate flooding and don't predict major flooding at this stage," SES spokesman Allan Briggs said.
The SES received 387 calls for help in Victoria over the weekend, including 262 in Melbourne, mostly involving fallen trees damaging property.
Catchments received a good soaking with 60mm of rain falling across Melbourne's water storages, Bureau of Meteorology (BoM) senior forecaster Scott Williams said.
Snow fell in Victorian Alpine areas and forced road closures. Falls Creek resort spokesman Ian Talbot told AAP more than 20cm of snow had "blanketed the resort" Sunday morning.
"It was very cold overnight, it got down to minus six degrees celsius and residents said it looked like the middle of winter," he said.
"It's very rare to get enough for road closures at this time of year."
A 12-day adventure race involving an 800km trek over NSW and Victorian high country has been stalled due to the bad weather, with 120 people involved now holed up in the tiny Victorian Alpine town of Tintaldra.
In Queensland, a severe weather warning for the state's south-east corner was cancelled on Saturday evening after the latest storm in a week of wild weather passed.
Three women were hurt in separate accidents - one of whom was in a serious condition after being hit by a tree - as a result of ferocious winds battering the region on Saturday afternoon.
Nou, hier in Zeeland (tegen Brabant aan) nog geen sneeuw gezien.quote:Op zondag 23 november 2008 12:03 schreef Razor21 het volgende:
Hoor net op het NOS Jouraal dat het sneeuwfront vanaf Zeeland het land intrekt van het westen naar oosten.
Kennelijk bereikt de eerste neerslag dus niet de grond, terwijl de lucht toch niet echt droog is....quote:Op zondag 23 november 2008 12:19 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Nou, hier in Zeeland (tegen Brabant aan) nog geen sneeuw gezien.![]()
Terwijl op buienradar neerslag te zien is boven mijn regio.
Temperatuur is net boven het vriespunt.
Gisteravond was het spekglad, ze hadden niet eens gestrooid.![]()
Stapvoets over dijken gereden, auto's tegengekomen met blikschade, meisje zien vallen op haar scooter.
Pas veel later zijn ze begonnen met strooien.
Ja het zal wel bijzonder zijn... maar ik vroeg me af is het nu echt heel schokkend?quote:Op zondag 23 november 2008 12:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Gale force winds and snow hit New South Wales
[..]
Meer @ http://news.google.com/news?ned=au&hl=en&ned=au&ie=UTF-8&ncl=1273093195
quote:The Australian Alps are the highest mountain ranges of mainland Australia. They are located in south-eastern Australia and straddle the Australian Capital Territory, southern New South Wales and eastern Victoria. The Alps contain the Australian mainland's only peaks exceeding 2,000 metres (6,500 feet) and the only place in which snow occurs regularly.
quote:The Victorian Alps or 'The High Country' is the region roughly encapsulated in the triangle created between Melbourne, Bairnsdale and Wangaratta. This area is another of Melbourne's playgrounds since it provides excellent skiing in winter (...)
Oftewel: sneeuw (op hoogte) is er normaal in de winter, en het verschil in temperatuur tussen winter en lente (waar ze nog in zitten) is niet heel grootquote:Historical Average Victorian Alps Climate
Approximate Max Average Temperature
Deg C/ Deg F
Winter(June-Aug):14 / 58
Spring(Sep-Nov):19/ 67
Summer(Dec-Feb):24 / 76
Autumn(Mar-May):20/ 69
Mwah, dat zou net zoiets zijn als bij ons sneeuw in de Apen in juni. Dat 't er mss nog ff ligt sneeuwt ok, maar er was een behoorlijk pak gevallenquote:Op zondag 23 november 2008 13:02 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ja het zal wel bijzonder zijn... maar ik vroeg me af is het nu echt heel schokkend?
[..]
[..]
[..]
Oftewel: sneeuw (op hoogte) is er normaal in de winter, en het verschil in temperatuur tussen winter en lente (waar ze nog in zitten) is niet heel groot
eind mei dan toch?quote:Op zondag 23 november 2008 13:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Mwah, dat zou net zoiets zijn als bij ons sneeuw in de Apen in juni. Dat 't er mss nog ff ligt sneeuwt ok, maar er was een behoorlijk pak gevallen.
Rozenburg idemquote:Op zondag 23 november 2008 14:23 schreef viagraap het volgende:
Maassluis meld sinds een uur sneeuw, blijft liggen ook. Behalve in de tuinen vanwege de warmte van de huizen. Maar het zet nog door. Sneeuw
Hier begint de straten langzaam wit te worden,quote:Op zondag 23 november 2008 14:37 schreef Tokamak het volgende:
De straten negeren vooralsnog de sneeuw
Overigens allemaal kleine pokkevlokjes, al zijn t er wel veel!
4 jaar geledenquote:Op zondag 23 november 2008 15:56 schreef TheSnowMan het volgende:
Nijmegen lichte sneeuwval soms wat zwaarder.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 23 november 2008 16:21 schreef Fredo55 het volgende:
18cm sneeuw.![]()
![]()
Foto's komen vanavond.
Tholen,Zeeland trouwens.
sneeuwt het nog steeds?quote:Op zondag 23 november 2008 16:21 schreef Fredo55 het volgende:
18cm sneeuw.![]()
![]()
Foto's komen vanavond.
Tholen,Zeeland trouwens.
Ja, maar dat zal niet lang meer duren.quote:Op zondag 23 november 2008 16:29 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
sneeuwt het nog steeds?
In Spijkenisse bijna 10 cm !
quote:MIDDELBURG - Op diverse plaatsen in de provincie Zeeland zijn zondag ongelukken gebeurd door de gladheid. Het ernstigste ongeluk deed zich voor in Zaamslag.
Met name rond 15.30 uur regende het bij de alarmcentrale meldingen van ongevallen. Volgens de politie waren er rond 16.15 uur ongeveer vijftien ongevallen bekend. Vermoedelijk zal dit aantal nog verder oplopen aangezien het op veel plaatsel spiegelglad is als gevolg van de sneeuwval van de afgelopen uren.
In Zaamslag deed zich rond 15.45 uur het ernstigste ongeluk voor: daar kwam rond die tijd een man met zijn auto in een sloot terecht naast de rotonde bij het Total-tankstation aan de Terneuzensestraat.
Het slachtoffer raakte bekneld met zijn benen en moest door de brandweer uit de auto worden bevrijd. Over de aard en de ernst van zijn letsel is nog niets bekend.
Mensen die niet persé de weg op moeten wordt aangeraden dit ook niet te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |