Juist nu krijg ik allemaal berichten waarom ik zoveel handwindmeters koop

nah hierbij een uitleg
Ik heb nu de:
Vortex Inspeed handheld windmeter a 45 euro.
Windmaster 2 handheld windmeter a 59 euro.
Zometeen de Davis WindScribe a 79 euro.
Wat zijn de verschillen en waar gebruik ik ze voor en wat zijn de redenen voor een nieuwe?
Ik begon met de windmaster 2. Er leuk ding maar later wou ik toch wel wat groters dus kwam ik uiteindelijk uit op de vortex inspeed, en nu wil ik wat met meer functies dus heb ik gekozen voor de Davis Windscribe.
De windmaster 2 gebruik ik nog regelmatig al toont deze soms kuren en soms wil deze niet eens werken waar ik dan enorm van baal net als op de holwerder pier. De Vortex inspeed windmeter is nu voor backup en draait 24h per dag 7 dagen in de week boven op het dak.
De verschillen:
De windmaster 2 heeft 4 cupjes en op de display wordt alle windsnelheden weergeven. Er is een keuze uit km/h / m/s / mph en kt. Aan de linker kant wordt de windkracht in bft weergeven.
Windspeed: 0 tot 198km/h.
Gemiddelde snelheid, max snelheid en actuele snelheid.
Interval: 0.5 seconden.
De vortex inspeed windmeter maakt gebruik van 3 cupjes en heeft ene fietscomputer als console hier worden alle snelheden weergeven in km/h of mph. Verder nog de optie's: Windrun / totale afstand / gemiddelde snelheid / max snelheid.
Windsnelheid 0 tot 300+ km/h.
Interval: 1 seconden.
Davis Windscribe maakt gebruik van een ultrasonic technology waarbij geen draaiende onderdelen aan te pas komen. Opties zijn vergeleken met de vorige 2 stuk meer, om het overzicht te geven zal ik alles hier eens neer zetten:
* Wind Chill
* Air Temperature
* Current Wind Speed
* Average Wind Speed (5 second)
* Average Wind Speed (running average)
* Highest Positive Speed (Headwind)
* Lowest Negative Speed (Tailwind)
* ON/HOLD button: on, display hold, off and clear
* WIND button: wind speed display mode and units
* TEMP button: temperature display mode and units
* Update interval: 1.25 seconds
* Electroluminescent backlight
* Auto shutdown after 5 minutes of no button use and zero wind speed
* Wrist Lanyard
* Tripod mount or mounting bracket (included)
* No moving parts!
# Display Modes: speed (current speed, based on 1.25 second average), 5 second average, running average, maximum, minimum
# Measurement Units: MPH, knots, fps, fpm(x10)1, km/h, and m/s
Snelheid: 0.6km/h tot 241km/h.
Interval van 1.25 seconden.