Laat maar komenquote:Op zondag 16 november 2008 19:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zwaar weer eind volgende week?sneeuwkansen en eventueel met storm erbij, wie zou het zeggen
herhaling van 25nov 2005? Nah laat het niet hopen want daar heb ik niks aan
Ja, maar wat heb ik daar aan als zeeuw.quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
Noordwesten indd maar ook het noorden
Jij iig niksquote:Op dinsdag 18 november 2008 19:19 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ja, maar wat heb ik daar aan als zeeuw.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:42 schreef Fredo55 het volgende:
Volgens mij zit ik de komende dagen wel goed hier in Zeeland.
Jawel, kijk maar naar dat eilandje dat tegen brabant aan ligt..in het groen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:29 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
niet voor de sneeuw iig.![]()
sorry.![]()
Alpen lokaal >100 cm
Drenthe zelfs oranjequote:Op dinsdag 18 november 2008 19:29 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
niet voor de sneeuw iig.![]()
sorry.![]()
Alpen lokaal >100 cm
ach, dat dacht ik 24 november 2005 ook, dat die sneeuw van de volgende dag wel mee zou vallenquote:Op dinsdag 18 november 2008 20:25 schreef SpeedyGJ het volgende:kom maar op, maar kans dat het ook echt uitkomt is minimaal, en dit zijn de totalen, betekent nog niet dat het ook daadwerkelijk komt te liggen he, 2cm en het smelt en dan de volgende cm
al met al zal het niet veel voorstellen
![]()
Misschien een Polar Lowquote:De arctische luchtmassa’s denderen vrijdag het Noordzeegebied binnen. Deze ontwikkeling vindt plaats tussen een sterk Atlantisch hoog met rug naar Groenland en een over de Oostzee naar de Baltische staten koersende depressie. De poollucht wordt aangevoerd door een sterke noordwest tot noordcirculatie. Voor ons land betekent de komst van de arctische lucht kans op winterse buien (later op vrijdag en zaterdag) en lage middagtemperaturen. Zaterdag is het overdag slechts circa 3 graden: in de nacht kan het (afhankelijk van de mate waarin het opklaart) 1 tot 3 graden vriezen. Verder kunnen de buien zaterdag gaan clusteren maar voor details is het nog veel te vroeg.
jan visser
kut, ik ook als alles doorgaatquote:Op dinsdag 18 november 2008 23:28 schreef kepler het volgende:
shit, zaterdag ben ik aan het werk
Wel lekker rustig dan
Ik ook, buitenquote:Op dinsdag 18 november 2008 23:28 schreef kepler het volgende:
shit, zaterdag ben ik aan het werk
Wel lekker rustig dan
2cm ijzel op de weg = chaos.quote:Op donderdag 20 november 2008 06:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hoe zit het dan met de dauwpunt? Deze moet ook negatief zijn om sneeuw te kunnen geven, als dit niet het geval is dan is er kans op ijzeldan wordt het natuurlijk nog een stuk leuker!
Ga maar langs een gemiddelde snelweg staan in Nederland met sneeuw.quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:29 schreef marcel-o het volgende:
de sneeuw boeit me niet zo, veel rommel met veel ongemakken en koud
de storm daarentegen..![]()
(ook rommel en ongemakken, maar spannender)
da's ook weer zo jaquote:Op donderdag 20 november 2008 13:50 schreef Big_Yin het volgende:
[..]
Ga maar langs een gemiddelde snelweg staan in Nederland met sneeuw.
Moet jij eens zien hoe spannend dat kan zijn
Ik deed vroeger altijd zelf een ijsbaan maken op de stoep met emmers water.quote:Op donderdag 20 november 2008 19:27 schreef DemonRage het volgende:
[..]
5cm ijzel op de weg = schaatsen
Zal wel komen doordat ik op zolder zit, daar hoor je wind veel beter.quote:Op donderdag 20 november 2008 19:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wind neemt toe? Hier een 6bft geweest en nu een 3 a 4bft... hoezo toenemende wind
quote:Wind:
Zaterdag lijkt in de noordwestelijke stroming een volgende trog een "knijpzone" boven ons land te bewerkstelligen, hetgeen buien met zware, en mogelijk zeer zware, windstoten kan opleveren.
V.w.b. de windstoten is TKE vrij goed te gebruiken (40-45 kn in m.n. het noordwesten en later ook elders langs de westkust, kortdurend mogelijk 45-50 kn). Aan de westflank van het laagje een dikke 8 Bft, ook conform ECMWF en mogelijk slechts kortdurend een 9 Bft. Dit manifesteert zich naar het zich laat aanzien aan de zuidwestflank van de barokliene zone langs de noordwest, later westkust. De 50-53 kn van HIRLAM zijn mogelijk, maar vrijdag op zaterdagnacht is de kans het grootst (in de buurt van het tweede troglijntje)
Neerslag:
Buien, in eerste instantie in de noordoostelijke helft van het land, maar langzamerhand ook over de rest van het land. Geleidelijk ook steeds meer in straten gerangschikt. Vrijdag later op de dag toenemende kans op (natte) sneeuw (Theta-w850 < 0 C), vooral in de hogere delen (Zuid-Limburg) mogelijk de eerste droge sneeuw.
Zicht:
In neerslag behorend bij koufrontpassage en ook tijdens buien, matig zicht. Later in winterse buien kortdurend slecht.
Temperatuur:
HiRLAM en KTG komen vrij goed overeen. Vrijdag temperatuur in de nacht en ochtend 5 tot 8 graden, later op de dag langzaam dalend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |