Voel me echt niet lekker, dat word dus een knorr wereldmaaltijd kip tandooriquote:Op donderdag 6 november 2008 08:44 schreef Windigo het volgende:
Een of andere Indiase curry, moet nog verzinnen welke ik ga maken
Nou ja.quote:Op vrijdag 7 november 2008 07:50 schreef DarkElf het volgende:
Net een shmootie gemaakt met sinaasappels/banaan en een tikkie honing.
Vanmiddag ga ik een megapan pastasaus maken (makkelijk voor invriezen!) en dus eten we pasta vanavond...
De shmootie of ga je ook pastasaus maken?quote:Op vrijdag 7 november 2008 10:54 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Nou ja.![]()
Dat dus, maar dan zonder de honing.
Beide! Ik wilde echt net precies hetzelfde tikken.quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:44 schreef DarkElf het volgende:
[..]
De shmootie of ga je ook pastasaus maken?
Je wordt eng.quote:Ik ga zo een meergranenpistoletje eten met lekkere kipfilet, tikkie mosterd... mmm
Maar nu een kopje thee: Darjeeling losse thee first flush.. lekker hoor.
* MinderMutsig geeft moblo een troostknuffelquote:
nou zover is de gelijkenis dan (behalve de lunch)..quote:
quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:43 schreef DarkElf het volgende:
[..]
nou zover is de gelijkenis dan (behalve de lunch)..
Ik heb een glas ijsthee en een kiwi
ziet er goed uit, alleen een uur of acht voor het maken van saus is wel wat langquote:Op vrijdag 7 november 2008 16:58 schreef DarkElf het volgende:
deze
is voor het eerst, vorge keren gebruikte ik anderen maar dit is wel lekker voor een basissaus, dan kan je er altijd nog van alles bijgooien als je je bakjes ontdooit dacht ik zo
ach als je eens niets te doen hebt buiten de deur... ik heb vanmorgen de dingen gedaan buiten de deur en bij thuiskomst alles gesneden enzo en nu pruttelt hij vanaf half twee ofzo alquote:Op vrijdag 7 november 2008 17:41 schreef Adelante het volgende:
[..]
ziet er goed uit, alleen een uur of acht voor het maken van saus is wel wat lang
Ik ken hem, die is wel lekker inderdaad.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:58 schreef DarkElf het volgende:
deze
is voor het eerst, vorge keren gebruikte ik anderen maar dit is wel lekker voor een basissaus, dan kan je er altijd nog van alles bijgooien als je je bakjes ontdooit dacht ik zo
Gehaald?quote:
Inderdaad, op de bank onderuit hangend, filmpje op en lekker luierenquote:Op vrijdag 7 november 2008 21:33 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
hoe vrijdagavond!
net wat cola op, moet nog bedenken wat ik ga eten
Me like.quote:Op zaterdag 8 november 2008 00:11 schreef tonja het volgende:
vandaag een kaasplankje gehaald bij Abraham Kef
[ afbeelding ]
Van links naar rechts:
Testun al Barolo, Machedoux
Poire st. Vrain, Brie de Meaux
Caperone, Vacherin Mont d'Or
Stilton.
[ afbeelding ]
Wat een mooie foto! Het ziet er erg lekker uit.quote:Op vrijdag 7 november 2008 21:53 schreef RobinOok het volgende:
[ afbeelding ]
Aziatische paddestoelen risotto.![]()
Recept hier
kunnen ze dan rare dingen bedenken he wat eten betreftquote:Op zaterdag 8 november 2008 07:53 schreef Qwea het volgende:moet nog even broodjes halen. Vanmiddag en vanavond lunchen/eten we ergens anders.
We hebben een uitje van mijn vriend zijn werk.
Al heb ik de menu kaart bekeken, en er staan dingen op waarvan ik zoiets heb van![]()
![]()
Al heb ik ze nog nooit gehad, maar toch
Wat voor dingen dan?quote:Op zaterdag 8 november 2008 07:53 schreef Qwea het volgende:
moet nog even broodjes halen. Vanmiddag en vanavond lunchen/eten we ergens anders.
We hebben een uitje van mijn vriend zijn werk.
Al heb ik de menu kaart bekeken, en er staan dingen op waarvan ik zoiets heb van![]()
![]()
Al heb ik ze nog nooit gehad, maar toch
Ja, hobbykok!quote:Op zaterdag 8 november 2008 03:39 schreef tonja het volgende:
[..]
Wat een mooie foto! Het ziet er erg lekker uit.
Ben jij een kok?
Dat zijn de leukste.quote:
Geen kaaspasta, want zit aan de antobiotica, met bijwerking verminderde eetlust, en heb dus totaal geen honger. Dus nou maar gewoon een potje bolognese saus gehaald.quote:Op zaterdag 8 november 2008 15:10 schreef Sylvana het volgende:
gesmolten kaaspasta met gegrilde kip en paprika en champignons
Receptje?quote:Op zaterdag 8 november 2008 18:36 schreef MLI het volgende:
mijn speciale room/knoflook/oregano/basilicumsausje.
Gefeliciteerd alvastquote:Op zondag 9 november 2008 10:42 schreef Qwea het volgende:
*uitrekt
Gisteren een uitje gehad metwerk. Afgezien van heeeel heel heel veel bier, hadden we bitterballen/garnalen/kipnugguts en kleine gehaktballetjes.
Ook hadden we toast met daarop verse zalm, garnalen, sarano ham en een soort van ei smurrie.
Als voorgerecht was er Carpaccio van dungesneden rauwe ossenhaas, mayonaise, worcestersaus, Tabasco en witte peper.
Als hoofdgerecht parelhoen en als toetje hadden we een cakeje, vers fruit met een champagne dressing, verse slagroom en een kletskoek met een bolletje limoen ijs.
Straks flink ontnuchteren met pizza of mcdonalds. Vanavond bij mn schoonouders eten want schoonvaders is jarig.
Ze krijgen herfstkleurenquote:Op zondag 9 november 2008 14:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
waarom moeten die plantjes morgen op?
Gebakken naam?quote:Op zondag 9 november 2008 22:20 schreef draculettetje het volgende:
lekker nog chinees gegeten! met gebakken naam!
Je loopt een dag achterquote:Op maandag 10 november 2008 13:08 schreef Windigo het volgende:
Lekker voor een regenachtige zondag maandag ! Een beetje zomer in de huiskamer
Ik heb er alleen basilicum in plaats van tuinkers in gedaan maar ik denk niet dat ik daar iets aan gemist heb.quote:Maandag
Lunch: soep van geroosterde tomaat en knoflook met tuinkers
Oeh, nice!quote:Op maandag 10 november 2008 17:20 schreef -Mellow- het volgende:
roti met masala kip, kouseband en aardappels
quote:Op maandag 10 november 2008 17:20 schreef -Mellow- het volgende:
roti met masala kip, kouseband en aardappels
zelf gemaakt.quote:Op maandag 10 november 2008 18:25 schreef Uierboord het volgende:
[..]
![]()
Zelf gemaakt? Of gehaald?
Misschien een lekker recept?
Doe er zelf altijd een hardgekookt ei in en eet het met zuurgoed en madamme jeanette sambal erbij.
En als drinken Fernandes green punch
[ afbeelding ]
LOL !!!quote:
Lekkerquote:Op maandag 10 november 2008 19:21 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
zelf gemaakt.
nodig:
-kippenbouten
-aardappels
-kouseband
-uien
-flink wat tenen knoflook
-1 madame jeanette
-kerrie massala
-tomatenpuree
-bouillonblokjes
-roti (deze heb ik gewoon kant en klaar bij de toko gekocht wegens tijdgebrek, maar zijn prima te doen)
uien, knoflook en mme. jeanette heel fijn snijden.
Neem een flinke braadpan en fruit daar het uienmengsel in aan. Doe er dan een stuk of drie eetlepels massala bij.
Wrijf de kippenbouten ook in met wat massala en zout en doe die in de pan zodra de geuren van de massala vrij komen. Kip aan beide kanten kort aanbraden.
Dan doe je er water bij tot de kip onder staat. Lepeltje tomatenpuree en de bouillonblokjes erdoor.
Uurtje laten pruttelen. Als het gaar is kun je de bende nog laten inkoken voor een wat sterkere smaak aan de saus.
Ondertussen de aardappels koken en de kouseband roerbakken/koken, whatever rocks your boat. En de roti even verwarmen in een koekepan.
Lekker met de blote knuisjes eten en de roti als 'bestek' gebruiken
(Eieren blief ik niet zo in mijn avondeten.)
oja ve-tsin, dacht er toevallig nog aan maar gebruik dat eigenlijk nooit in mijn eten. Maar maakt het echt lekkerder dus?quote:Op maandag 10 november 2008 19:38 schreef Uierboord het volgende:
[..]
LOL !!!
Mijn recept is denk ik voor 95% gelijk.
Ik doe er alleen nog 1 theelepel paprikapoeder, 1 theelepel vetsin, 1 snufje nootmuskaat en 1 eetlepel ketjap bij.
En ook nog wat zout, dat haalt de smaak van de kerrie nog meer naar voren
ja dat weet ik.quote:
iddquote:Op maandag 10 november 2008 20:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Knorr, dat breekt zo lekker de week?
Vaak als ik surinaams haal (bij bijvoorbeeld Akko of Asha of Fat kee) proef je duidelijk de ve-tsin, heeft/ geeft toch wel een specifieke smaak.quote:Op maandag 10 november 2008 20:13 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
ja dat weet ik.
Maar vind jij het lekkerder met smaakversterker?
ik zal het de volgende keer eens proberen, hoewel ik het zo al heel sterk van smaak vind.quote:Op maandag 10 november 2008 21:43 schreef Uierboord het volgende:
[..]
Vaak als ik surinaams haal (bij bijvoorbeeld Akko of Asha of Fat kee) proef je duidelijk de ve-tsin, heeft/ geeft toch wel een specifieke smaak.
En aangezien ik probeer zo authentiek mogelijk te koken doe ik het er dus ook in
Morgen verse worst, aardappelen en bloemkool met pindasaus.
quote:Op maandag 10 november 2008 23:34 schreef renzell het volgende:
@ Mellow; wat is in godesnaam een madame jeanette? Of stel ik nu een héle domme vraag?
Ik ben echt DOL op roti, dus ik ga je receptje zéker proberen deze week!
Dat is een klein surinaams pepertje, oranje/geel van kleur en qua vorm lijkt het een beetje op een verschrompelde paprika.quote:Op maandag 10 november 2008 23:34 schreef renzell het volgende:
@ Mellow; wat is in godesnaam een madame jeanette? Of stel ik nu een héle domme vraag?
Ik ben echt DOL op roti, dus ik ga je receptje zéker proberen deze week!
Wat je ook kan doen met de aardappelen is het volgende:quote:
Vind al die pakjes Enchiladas, Durum, Tortilla's e.d. echt niet te nassenquote:Op maandag 10 november 2008 21:39 schreef Sylvana het volgende:
[..]
iddalleen is het nog geen woensdag, maar goed, hadden hier gewoon zin in
met het deksel erop verdampt het water alleen niet.quote:Op dinsdag 11 november 2008 11:15 schreef Axia het volgende:
[..]
Wat je ook kan doen met de aardappelen is het volgende:
Aardappelen schillen/wassen, in partjes snijden.
In een pan uien/knoflook/massala in een beetje olie goed laten bakken.
Daarna de aardappelen erbij. Alles goed omscheppen. Kruiden erbij (zwarte peper, witte peper, zout)
Water erbij totdat alle aardappelen net onder water zijn.
Deksel erop en dan op half hoog-vuurtje laten koken totdat het water verdampt is en de aardappelen goed gaar zijn van binnen.
Dit is echt typisch hindoestaans en wordt ook vaak bij roti gegeten.
Eh, jawel. Het water kookt. Door de deksel erop krijg je condens waardoor het zachter van smaak wordt.quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:12 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
met het deksel erop verdampt het water alleen niet.
Maar met kip en kouseband erbij vind ik toch een stuk leuker
Ja, maar het duurt nogal lang voordat al het water is verdampt als je met deksel erop kookt. En tegen die tijd zijn je aardappels moes. En das niet lekker.quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:17 schreef Axia het volgende:
[..]
Eh, jawel. Het water kookt. Door de deksel erop krijg je condens waardoor het zachter van smaak wordt.
Maar het verdampt wel.
Dat kan toch niet? Waar moet dat heen verdampen dan als de deksel erop zit?quote:Op dinsdag 11 november 2008 13:17 schreef Axia het volgende:
[..]
Eh, jawel. Het water kookt. Door de deksel erop krijg je condens waardoor het zachter van smaak wordt.
Maar het verdampt wel.
Aan de zijkanten sluit het nooit voor 100%.quote:Op dinsdag 11 november 2008 16:03 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Dat kan toch niet? Waar moet dat heen verdampen dan als de deksel erop zit?
Misschien als je 'm er schuin opzet, okay, maar gewoon met sluitende deksel schiet dat echt niet op.
Ik ook.quote:Op dinsdag 11 november 2008 18:58 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Net een snoepje gepikt van het Sint Maartensnoep
Ik wist niet dat dat vandaag wasquote:Op dinsdag 11 november 2008 19:10 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik ook.![]()
Stomme kinderen.Een hele bak met snoep, lantaarn bij het tuinpad en de lamp bij de voordeur aan en er komt nog geen hond aan de deur.
Ik heb wel 35 kinderen zien lopen maar er kwamen maar 5 aan de deur.
Binnen hoeveel tijd bezorgt u?quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:19 schreef K-mail het volgende:
[ afbeelding ]
Was echt lekkur! Is uit nieuwe boek van JO, maar staat ook op de site van Ministry of Food! (inc flimpje etc)
Respect J, ik zou om 16n uur van m'n stoel af tyfen met zo weinig voedingswaardequote:Op woensdag 12 november 2008 12:10 schreef Jarno het volgende:
Vanochtend vroeg: een boterham (volk.) met fricandeau (sorry SHE, was vergeten eieren te koken!)
Rond 9 uur: een Vitalinea yoghurtje + mando.
Straks 2 boterhammen met pindakaas en vanavond ehhhhhhhhh. Goeie vraag. Vrouwlief is onverwachts toch thuis dus we moeten nog wat verzinnen.
mèn, jij maakt altijd zo vééélquote:Op woensdag 12 november 2008 19:05 schreef renzell het volgende:
Gnocchi met thijm, gekruide lamsboutjes, geroosterde cherrytomaatjes, peultjes en een spinaziesalade met rode ui en geitenkaas. Onwaarschijnlijk lekker was het!
quote:Op woensdag 12 november 2008 19:13 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
mèn, jij maakt altijd zo vééél lekker!
Ben je aan het lijnen met SHE?quote:Op woensdag 12 november 2008 19:58 schreef Jarno het volgende:
Grooooote bak salade gedaan zojuist, met gerookte kip enzo.
Straks nog een ei en naar bed.
quote:
Je eet een auto?quote:Op woensdag 12 november 2008 21:44 schreef Trusten het volgende:
Suzuki
Griekse yoghurt met honing en walnoten
Ja Suzuki Swift met ketchup...lekker johquote:Op woensdag 12 november 2008 21:47 schreef Razztwizzle het volgende:
Je eet een auto?
getsie wat vervelend voor jequote:Op donderdag 13 november 2008 09:58 schreef -Mellow- het volgende:
hier staat vanvond op het menu:
Uiensoep
Osso buco, paddo-risotto en een salade met rucola, tomaat, pijnboompitten en pecorino + een dressing van olijfolie en balsamico.
En als toetje tiramisu
Kom maar door, ik ben dol op spinaziequote:Op donderdag 13 november 2008 12:32 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb nog een zak spinazie die op moet, maar ik heb helemaal geen zin in iets met spinazie.
Met gekookt ei en zoetzuur gebakken paprikaatjesquote:Op donderdag 13 november 2008 12:51 schreef Mini_rulez het volgende:
Spinaziestamppot is ook een goeie.
da's gewoon varkensvlees in stukjes dus?quote:Op donderdag 13 november 2008 15:35 schreef Tvrb0Jugend het volgende:
Varkenskipfileetjes is gewoon varkensvlees maar dan in stukjes gesneden zeg maar. Geen botjes of dingetjes.
varkensfiletlapjes?quote:Op donderdag 13 november 2008 15:38 schreef Tvrb0Jugend het volgende:
nee een soort lapjes net als gewone kipfilet maar dan van varkensvlees
my thought excactlyquote:Op donderdag 13 november 2008 15:51 schreef Adelante het volgende:
rare beesten kweken ze toch tegenwoordig, varkenskippen
heb je vandaag toch weer wat geleerdquote:Op donderdag 13 november 2008 15:55 schreef Tvrb0Jugend het volgende:
slagerij Hans de Ridder
Varkenslappies zegt mn moeder net trouwens sorrie hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |