Oeh, nice!quote:Op maandag 10 november 2008 17:20 schreef -Mellow- het volgende:
roti met masala kip, kouseband en aardappels
quote:Op maandag 10 november 2008 17:20 schreef -Mellow- het volgende:
roti met masala kip, kouseband en aardappels
zelf gemaakt.quote:Op maandag 10 november 2008 18:25 schreef Uierboord het volgende:
[..]
![]()
Zelf gemaakt? Of gehaald?
Misschien een lekker recept?
Doe er zelf altijd een hardgekookt ei in en eet het met zuurgoed en madamme jeanette sambal erbij.
En als drinken Fernandes green punch
[ afbeelding ]
LOL !!!quote:
Lekkerquote:Op maandag 10 november 2008 19:21 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
zelf gemaakt.
nodig:
-kippenbouten
-aardappels
-kouseband
-uien
-flink wat tenen knoflook
-1 madame jeanette
-kerrie massala
-tomatenpuree
-bouillonblokjes
-roti (deze heb ik gewoon kant en klaar bij de toko gekocht wegens tijdgebrek, maar zijn prima te doen)
uien, knoflook en mme. jeanette heel fijn snijden.
Neem een flinke braadpan en fruit daar het uienmengsel in aan. Doe er dan een stuk of drie eetlepels massala bij.
Wrijf de kippenbouten ook in met wat massala en zout en doe die in de pan zodra de geuren van de massala vrij komen. Kip aan beide kanten kort aanbraden.
Dan doe je er water bij tot de kip onder staat. Lepeltje tomatenpuree en de bouillonblokjes erdoor.
Uurtje laten pruttelen. Als het gaar is kun je de bende nog laten inkoken voor een wat sterkere smaak aan de saus.
Ondertussen de aardappels koken en de kouseband roerbakken/koken, whatever rocks your boat. En de roti even verwarmen in een koekepan.
Lekker met de blote knuisjes eten en de roti als 'bestek' gebruiken
(Eieren blief ik niet zo in mijn avondeten.)
oja ve-tsin, dacht er toevallig nog aan maar gebruik dat eigenlijk nooit in mijn eten. Maar maakt het echt lekkerder dus?quote:Op maandag 10 november 2008 19:38 schreef Uierboord het volgende:
[..]
LOL !!!
Mijn recept is denk ik voor 95% gelijk.
Ik doe er alleen nog 1 theelepel paprikapoeder, 1 theelepel vetsin, 1 snufje nootmuskaat en 1 eetlepel ketjap bij.
En ook nog wat zout, dat haalt de smaak van de kerrie nog meer naar voren
ja dat weet ik.quote:
iddquote:Op maandag 10 november 2008 20:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Knorr, dat breekt zo lekker de week?
Vaak als ik surinaams haal (bij bijvoorbeeld Akko of Asha of Fat kee) proef je duidelijk de ve-tsin, heeft/ geeft toch wel een specifieke smaak.quote:Op maandag 10 november 2008 20:13 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
ja dat weet ik.
Maar vind jij het lekkerder met smaakversterker?
ik zal het de volgende keer eens proberen, hoewel ik het zo al heel sterk van smaak vind.quote:Op maandag 10 november 2008 21:43 schreef Uierboord het volgende:
[..]
Vaak als ik surinaams haal (bij bijvoorbeeld Akko of Asha of Fat kee) proef je duidelijk de ve-tsin, heeft/ geeft toch wel een specifieke smaak.
En aangezien ik probeer zo authentiek mogelijk te koken doe ik het er dus ook in
Morgen verse worst, aardappelen en bloemkool met pindasaus.
quote:Op maandag 10 november 2008 23:34 schreef renzell het volgende:
@ Mellow; wat is in godesnaam een madame jeanette? Of stel ik nu een héle domme vraag?
Ik ben echt DOL op roti, dus ik ga je receptje zéker proberen deze week!
Dat is een klein surinaams pepertje, oranje/geel van kleur en qua vorm lijkt het een beetje op een verschrompelde paprika.quote:Op maandag 10 november 2008 23:34 schreef renzell het volgende:
@ Mellow; wat is in godesnaam een madame jeanette? Of stel ik nu een héle domme vraag?
Ik ben echt DOL op roti, dus ik ga je receptje zéker proberen deze week!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |