Al Gore is zijn geloofwaardigheid helemaal kwijt geraakt op het moment dat hij voor wetenschapper ging spelen.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:02 schreef henkway het volgende:
[..]
Ikdenk dat Jouw Billary een leuke ministerpost krijgt of ambassadeur, net als Kerry en jouw geliefde Al Gore.
Dus het komt allemaal goed
quote:za 01 nov 2008, 10:29 | 32 reacties
'Kerry mogelijk minister onder Obama'
WASHINGTON - De Democratische presidentskandidaat bij de vorige verkiezingen, John Kerry, wordt mogelijk minister van Buitenlandse Zaken als Barack Obama de verkiezingen wint. Dat meldden de Amerikaanse zender ABC en nieuwswebsite Politico vrijdag (plaatselijke tijd) op basis van bronnen binnen de Democratische partij.
Een andere kandidaat voor de belangrijke post is Bill Richardson. De huidige gouverneur van de staat New Mexico is populair onder Latino's, een belangrijke kiezersgroep in de Verenigde Staten.
De Republikeinse minister van Defensie Robert Gates blijft volgens de media wellicht in functie na het aantreden van Obama. De Democraat Obama had enkele dagen geleden al laten doorschemerendat hij „absoluut” Republikeinen in zijn kabinet zou opnemen, zonder daarbij namen te noemen.
Obama zou ook Nobelprijswinnaar en voormalig vice-president Al Gore in zijn regering willen opnemen. Gore, die in 2007 een Oscar won voor de documentaire An Inconvenient Truth, zou gaan werken als bijzonder ambassadeur tegen klimaatverandering. Caroline Kennedy, dochter van voormalige president John F. Kennedy, wordt genoemd als nieuwe gezant van de Verenigde Staten bij de VN.
Waarom?quote:Op woensdag 5 november 2008 16:34 schreef heiden6 het volgende:
Al Gore aanstellen zou het toppunt van populisme zijn.
Wie neemt die kerel nou nog serieusquote:
Heel veel mensen klaarblijkelijk gezien z'n impact. In jouw wereldje is het een lachwekkend figuur, maar jij spreekt niet voor de wereldbevolking of zelfs maar de Amerikaanse bevolking.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wie neemt die kerel nou nog serieus
Laten we eerlijk wezen: 1 clubje relgieuzen is wel genoeg.... Een paar van die new age Goristen kunnen we er echt niet bij hebben.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heel veel mensen klaarblijkelijk gezien z'n impact. In jouw wereldje is het een lachwekkend figuur, maar jij spreekt niet voor de wereldbevolking of zelfs maar de Amerikaanse bevolking.
Het is weer eens neuzeltijd zie ik. Je bent het in ieder geval met me eens dat je onzinnige claim dat niemand Gore serieus neemt incorrect is?quote:Op woensdag 5 november 2008 16:45 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Laten we eerlijk wezen: 1 clubje relgieuzen is wel genoeg.... Een paar van die new age Goristen kunnen we er echt niet bij hebben.
Er zijn genoeg mensen die hem niet serieus nemen. De mensen die die kerel wel serieus nemen (en geen financiele belangen hebben), behoren bij het klootjes volk uit mijn signature.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is weer eens neuzeltijd zie ik. Je bent het in ieder geval met me eens dat je onzinnige claim dat niemand Gore serieus neemt incorrect is?
In jouw ogen tot het klootjesvolk behoren is dan ook gewoon een compliment voor iemand's intelligentie, geen belediging.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die hem niet serieus nemen. De mensen die die kerel wel serieus nemen (en geen financiele belangen hebben), behoren bij het klootjes volk uit mijn signature.
Laten we eerlijk wezen, onder de hoogopgeleiden zitten heel veel domme mensen die nooit echt zelf hebben leren denken.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
In jouw ogen tot het klootjesvolk behoren is dan ook gewoon een compliment voor iemand's intelligentie, geen belediging.
Dat klopt, jij schijnt ook hoogopgeleid te zijn, maar op denken heb ik je nog nooit kunnen betrappen.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:53 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Laten we eerlijk wezen, onder de hoogopgeleiden zitten heel veel domme mensen die nooit echt zelf hebben leren denken.
Maar onder tussen noemen ze wel mensen die niet hoogopgeleid zijn, "klootjesvolk".
Insgelijks.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat klopt, jij schijnt ook hoogopgeleid te zijn, maar op denken heb ik je nog nooit kunnen betrappen.
De mensen met name in Amerika nemen hem serieus. De rest van wereld kijkt er vaak een beetje onbeholpen na, ene kant heeft hij wel gelijk, het gaat niet al te best met milieu en dergelijke, maar de manier waarop kan vraagtekens met zich meeroepen.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heel veel mensen klaarblijkelijk gezien z'n impact. In jouw wereldje is het een lachwekkend figuur, maar jij spreekt niet voor de wereldbevolking of zelfs maar de Amerikaanse bevolking.
heb je veel gedronken?? oppassen hoor.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:31 schreef Man-E-Faces het volgende:
Ik denk dat Obama alleen de schijn wekt voor de burgers en anderen over de hele wereld, dat alles beter zal worden in Amerika. Waardoor mensen alleen al uit zichzelf vertrouwen krijgen en gaan investeren in dat land etc. Wat op zich al de economie zal helpen optrekken. Terwijl Obama in feite nog niks heeft gedaan.
Ik was niet voor McCain of Obama, maar als McCain had gewonnen dan hadden we uiteraard nog iets te lachen gehad. Een voortzetting van de domme Bush zeg maar. Nu is het een voortzetting van Bush-praktijken maar dan met een frontman waar idereen in vertrouwt. Enkelt omdat ie zwart is en charisma heeft. Kan het enger?
Dat iedereen al zo in dat persoon gelooft (en nieteens zijn daadkracht nog) zal het makkelijker maken de schijn voor Amerika opte houden tegen de rest van de wereld. Als je gisternacht op fok keek, zag je dat mensen al helemaal voor Obama zijn, zelfs Nedeerlanders enkelt gebasseerd op zijn mooie speeches..
CIA gaat gewoon door met drugssmokkel om geld te trekken in de Amerikaanse Economie. Obama blijft achter de nutteloze oorlogen van Bush staan in Midden-Oosten en Zuid-Amerika, hij blijft rekame maken voor "the war on terrosim" over de gehele wereld, en de richting naar een "One World Governemnt" bijft hij voortzetten. Hij wil meer geld pompen in de oorlogen, en meer troepen die kant opsturen. Dat staat vast.
Waar gaat dit allemaal nog om? Zijn mensen echt zo dom?
Ik geloof dat Obama heus wel met een kritische blik gevolgd zal worden, met name in het buitenland. Belofte maakt immers schuld, en die beloftes kunnen zich hard tegen hem keren als hij er te weinig van waar maakt.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:31 schreef Man-E-Faces het volgende:
Ik denk dat Obama alleen de schijn wekt voor de burgers en anderen over de hele wereld, dat alles beter zal worden in Amerika. Waardoor mensen alleen al uit zichzelf vertrouwen krijgen en gaan investeren in dat land etc. Wat op zich al de economie zal helpen optrekken. Terwijl Obama in feite nog niks heeft gedaan.
Ik was niet voor McCain of Obama, maar als McCain had gewonnen dan hadden we uiteraard nog iets te lachen gehad. Een voortzetting van de domme Bush zeg maar. Nu is het een voortzetting van Bush-praktijken maar dan met een frontman waar idereen in vertrouwt. Enkelt omdat ie zwart is en charisma heeft. Kan het enger?
Dat iedereen al zo in dat persoon gelooft (en nieteens zijn daadkracht nog) zal het makkelijker maken de schijn voor Amerika opte houden tegen de rest van de wereld. Als je gisternacht op fok keek, zag je dat mensen al helemaal voor Obama zijn, zelfs Nedeerlanders enkelt gebasseerd op zijn mooie speeches..
CIA gaat gewoon door met drugssmokkel om geld te trekken in de Amerikaanse Economie. Obama blijft achter de nutteloze oorlogen van Bush staan in Midden-Oosten en Zuid-Amerika, hij blijft rekame maken voor "the war on terrosim" over de gehele wereld, en de richting naar een "One World Governemnt" bijft hij voortzetten. Hij wil meer geld pompen in de oorlogen, en meer troepen die kant opsturen. Dat staat vast.
Mag ik deze vraag even parkeren tot de eerst volgende verkiezingen hier in Nederland?quote:Op woensdag 5 november 2008 22:31 schreef Man-E-Faces het volgende:
Kijk je ook over je schouder steeds, of je gevolgd wordt??quote:Op woensdag 5 november 2008 22:49 schreef Man-E-Faces het volgende:
Ik vermoed dat Obama middels schijn wel het een en ander kan "laten zien" aan de rest van de wereld en aan de Amerikaanse burgers zelf. Maar ik bedoel, voortzetting van "the war on terror" terwijl 9/11 niet duidelijk is, geld pompen in- en de oorlogen van Bush doorzetten (ook in Zuid Amerika), meer troepen de dood insturen vanwege geld en olie, NWO, die gast is door deze dingen waar hij achter staat bij voorbaat al niet meer te vertrouwen. Dit is een devil met een charismatische smile. Ikzelf ruik een geplande setup tegen de domme Amerikaanse burgers/en nu ook zwarten, en de rest van de wereld. Deze man krijgt sneller en meer "gedaan' (NWO) omdat iedereen blind in hem gelooft. We zullen zien. Ergens hoop ik ook wel dat ik ongelijk heb.
Ze hebben toch wel behoorlijk krampachtig geprobeerd om bijna elke uitzending voorstanders van zowel McCain als Obama aan het woord te laten en in het geval van de actualiteitenprogramma's doorgaans zonder waardeoordeel.quote:Op woensdag 5 november 2008 13:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, ach, de NL pers staat zich graag voor op "neutraliteit", want het is altijd leuk om onze linkse ideeen als objectief weg te zetten.
In NL heb je niet overduidelijk dat je weet bij publicaties/uitzendingen dat je weet uit welke wind de hoek waait.
Waarom? Een ervaren man die het goed kan vinden met veel media. Als je als land wat wil doen aan je uitstoot van broeikasgassen kan ik me ministers voorstellen die dat waarschijnlijk slechter aan zullen pakken.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:34 schreef heiden6 het volgende:
Al Gore aanstellen zou het toppunt van populisme zijn.
Haha, dat zijn de standaard opmerkingen. Maar serieus, als je me niet gelooft verdiep je eens meer in deze man, kijk verder dan zijn Charisma en onderbuik-speeches, voordat je de standaard opmeringen naar mij toe gooit please. Want origineel zijn ze nietquote:Op woensdag 5 november 2008 22:52 schreef henkway het volgende:
[..]
Kijk je ook over je schouder steeds, of je gevolgd wordt??
Iedereen die de term NWO hanteert als zou het een bestaande groepering zijn mag sowieso een enkeltje BNW(de psychiatrische afdeling van Fok!) krijgen.quote:Op woensdag 5 november 2008 23:04 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Haha, dat zijn de standaard opmerkingen. Maar serieus, als je me niet gelooft verdiep je eens meer in deze man, kijk verder dan zijn Charisma en onderbuik-speeches, voordat je de standaard opmeringen naar mij toe gooit please. Want origineel zijn ze nietEn ook als je geen intentie hebt verder te kijken dan wat je gepresenteerd word van deze man kan je beter niet dat soort opmerkingen maken vind ik.
Jij bent gemeen!quote:Op woensdag 5 november 2008 23:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Iedereen die de term NWO hanteert als zou het een bestaande groepering zijn mag sowieso een enkeltje BNW(de psychiatrische afdeling van Fok!) krijgen.
Amerikaans? Je bedoelt: VSvA? Niet de VSvM of de VSvB? En al helemaal niet het hele continent Amerika.quote:Op donderdag 6 november 2008 01:55 schreef maartena het volgende:
Hmmm... Ik ben Nederlander en heb op Obama gestemd, omdat ik ook een Amerikaans paspoort draag.
quote:Op donderdag 6 november 2008 02:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Amerikaans? Je bedoelt: VSvA? Niet de VSvM of de VSvB? En al helemaal niet het hele continent Amerika.
Ik weet anders vrij goed waarom ik voor de Republikeinse partij zou kunnen kiezen, en ik ben ook geen studentikoos balletje. Goede punten van de Republikeinse partij vind ik het niet verplicht stellen van een ziektekostenverzekering. Een meer open houding naar illegale Hispanics, die bijna allemaal werk hebben, zij moeten zsm. Amerikaan kunnen worden, een houding die de VS historische gezien ook het best past. Verder onderkennen Republikeinen volmondig het belang van vrije internationale handel, Obama heeft soms protectionistische trekjes.quote:Op woensdag 5 november 2008 09:31 schreef Zith het volgende:
Ik vind eerder de 'rechtse' McCain aanhangers wereldvreemd. Vaak zijn het van die academische balletjes die graag willen laten zien dat zij het allemaal wel (beter) weten. Op de vraag waarom McCain dan beginnen ze (zoals H. Baalen, VVD) erover dat de meeste nederlanders niet weten dat obama hier of daarvoor is... Ja dat was de vraag niet![]()
Je kunt er lacherig over doen, maar zeker in de rest van Amerika kan men nogal kwaad worden als je over "América" spreekt ipv de Verenigde Staten, of over "Americanos" spreekt als je slechts de inwoners van de VS bedoelt. Bolivianen zijn net zo "Amerikaans" als Texanen.quote:Op donderdag 6 november 2008 02:25 schreef -skippybal- het volgende:
[..]Want alle mensen met een een Amerikaanse nationaliteit zeggen dat ze 'United States of American' zijn...
Je hebt een typisch Nederlands beeld van de Republikeinse partij volgens mij. Heel veel Republikeinen zijn echt niet gelukkig met de oorlogen die Bush voerde, ze zijn absoluut niet oorlogszuchtig. Ook voor wat betreft de doodstraf en het homohuwelijk snap ik ik die focus daar op niet zo, dat zijn zeer complexe ideologische vraagstukken en dus is het ook niet gek dat er mensen zijn die er volstrekt anders over denken dan jij. Het is dus ook niet zo fair de Republikeinse partij enkel daar op af te rekenen.quote:Op donderdag 6 november 2008 02:41 schreef thettes het volgende:
Neemt niet weg dat McCain ook voor de doodstraf is, tegen homohuwelijk, en vooral veel meer oorlogsgericht.
De VVD is qua liberale politiek ernstig in het slop geraakt, dat is zeker waar. D66 is echter ook niet meer dan een halve liberale partij, op het gebied van economische keuzevrijheid (ja, ook dát is liberalisme) heb ik nog geen goede punten bij D66 kunnen ontdekken.quote:Overigens zijn het alleen van die VVD types die dit roepen, wat wederom bewijst dat D'66 misschien nog wel de meest liberale partij is van dit land.
Ik snap dat wel. Het is hetzelfde als spreken over Hollanders terwijl het Nederlanders moet zijn.quote:Op donderdag 6 november 2008 02:38 schreef reem het volgende:
[..]
Je kunt er lacherig over doen, maar zeker in de rest van Amerika kan men nogal kwaad worden als je over "América" spreekt ipv de Verenigde Staten, of over "Americanos" spreekt als je slechts de inwoners van de VS bedoelt. Bolivianen zijn net zo "Amerikaans" als Texanen.
Ik ben blij dat dat nu eindelijk van de grond gaat komen. Er is in de VS een grote groep mensen die om uiteenlopende redenen zonder zorgverzekering zit en dat vind ik in een rijk westers land als de VS te beschamend voor woorden. Je hebt je hele leven hard gewerkt en breekt een jaar voor je pensioen je been, en kunt je huis verkopen omdat je door de dystrofie niet meer kunt werken en daar gaat je rustige oude dag. Past niet in een fatsoenlijke maatschappij.quote:Op donderdag 6 november 2008 03:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat vind je er bijvoorbeeld van dat Obama een verplichte ziektekostenverzekering wil voor iedereen en daarmee gaat beslissen over de portemonnee van anderen? En vind je ook niet dat de wereld beter af is met vrije internationale handel?
[..]
Laat het duidelijk zijn dat ook ik het zeer verstandig vind als men zich verzekerd tegen ziektekosten. Zeker in het geval van mensen die niet zo veel geld hebben (Jan Modaal etc.) is een ziektekostenverzekering een must. Echter, de vraag is of de overheid daar een rol in moet gaan spelen, hoort het niet bij de eigen verantwoording van burgers om zich te bekommeren over dit soort belangrijke zaken? Zorg voor de medemens beperkt zich mijns inziens niet tot het helpen oversteken van ouderen, als je constateert dat in je eigen omgeving iemand onverantwoorde risico's neemt moet je hem/haar daar op wijzen.quote:Op donderdag 6 november 2008 03:32 schreef Shivo het volgende:
Er is in de VS een grote groep mensen die om uiteenlopende redenen zonder zorgverzekering zit en dat vind ik in een rijk westers land als de VS te beschamend voor woorden. Je hebt je hele leven hard gewerkt en breekt een jaar voor je pensioen je been, en kunt je huis verkopen omdat je door de dystrofie niet meer kunt werken en daar gaat je rustige oude dag. Past niet in een fatsoenlijke maatschappij.
Je gaat nu ervan uit alsof het voor de meeste mensen een vrijwillige keuze is om geen ziektekostenverzekering te nemen. Er zijn genoeg mensen die deze simpelweg niet kunnen betalen omdat ze er het geld niet voor hebben.quote:Op donderdag 6 november 2008 03:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
Echter, de vraag is of de overheid daar een rol in moet gaan spelen, hoort het niet bij de eigen verantwoording van burgers om zich te bekommeren over dit soort belangrijke zaken? Zorg voor de medemens beperkt zich mijns inziens niet tot het helpen oversteken van ouderen, als je constateert dat in je eigen omgeving iemand onverantwoorde risico's neemt moet je hem/haar daar op wijzen.
Ook het feit dat je met een verplichte ziektekostenverzekering ingrijpt in de portemonnee van mensen vind ik principieel onjuist.
Hoe kun je mensen dan dwingen een ziektekostenverzekering aan te schaffen als jij zegt dat ze daar het geld niet voor hebben? Nee, het geld is er in een heel groot deel van de gevallen wel maar de prioriteiten worden denk ik verkeerd gesteld, die mensen moeten leren dat die prioriteitenstelling een onverstandige is.quote:Op donderdag 6 november 2008 04:04 schreef reem het volgende:
Je gaat nu ervan uit alsof het voor de meeste mensen een vrijwillige keuze is om geen ziektekostenverzekering te nemen. Er zijn genoeg mensen die deze simpelweg niet kunnen betalen omdat ze er het geld niet voor hebben.
Mwah, ik vind dat daar dan ook andere consequenties aan verbonden moeten zitten. Als ouder ben je verantwoordelijk voor je kinderen en moet je zorgen dat zij een goed leven kunnen leiden. School, medische zorg, eten, als je daar niet in kunt voorzien rijst bij mij de vraag of je die mensen wel ouder kunt laten zijn. Veel beter zou het zijn om in dat soort gevallen ouders specifiek aan te pakken dan om een algemene verplichting op te stellen.quote:Maar dat zij daardoor hun kinderen niet kunnen verzekeren (die absoluut geen keuze/verantwoordelijkheid voor die situatie hebben) vind ik schandalig. Daar dient de overheid naar mijn mening wel degelijk een rol in te spelen. Daarom ben ik voorstander voor een verplichte ziektekostenverzekering voor kinderen.
Amerikaans is een juiste benaming voor iets uit de VS, net als Amerikaan een juiste benaming is voor iemand uit de VS. Zowel in de Nederlandse, als Engelse taal is dit volledig juist.quote:Op donderdag 6 november 2008 02:11 schreef Kees22 het volgende:
Amerikaans? Je bedoelt: VSvA? Niet de VSvM of de VSvB? En al helemaal niet het hele continent Amerika.
Je lult ... Amerikaans is volstrekt onjuist. Ga je studieboeken eens na, wat echt 'Amerikaans' zou zijn en je verstaat er geen moer van. Dat klopt, omdat 'Amerikaans' niet 'een' iets is.quote:Op donderdag 6 november 2008 04:20 schreef maartena het volgende:
[..]
Amerikaans is een juiste benaming voor iets uit de VS, net als Amerikaan een juiste benaming is voor iemand uit de VS. Zowel in de Nederlandse, als Engelse taal is dit volledig juist.
Nee ik lul niet, jij weet duidelijk echt niet waarover je praat.quote:Op donderdag 6 november 2008 04:27 schreef Apollyon het volgende:
Je lult ... Amerikaans is volstrekt onjuist. Ga je studieboeken eens na, wat echt 'Amerikaans' zou zijn en je verstaat er geen moer van. Dat klopt, omdat 'Amerikaans' niet 'een' iets is.
Ik ga er niet eens dieper op in, omdat je elk begrip van geschiedenis schijnt te missen.
Inderdaad, de meeste democraten kunnen zo voor GroenLinks in de tweede kamer.quote:Op donderdag 6 november 2008 03:31 schreef scanman01 het volgende:
Laat al die Obana tegenstanders toch lullen. Het zijn een zielig hoopje mensen. Ze zijn kwaad dat hun man niet gewonnen heeft. En Obama rechtser noemen dan de VVD zegt genoeg over je politieke kennis.
Je lijkt wat gefrustreerd. Er zijn mensen die gestudeerd hebben om frustraties weg te nemen. Je moet dan op een divan liggen en je verhaal vertellen. Probeer het eens.quote:Republikeinen dienen gewoon nooit meer aan de macht te komen. Bush sr heeft de wereld al zo ongeveer naar de kloten geholpen en Bush jr heeft dat in 10 voud nog eens over gedaan. Iedereen die nu nog hoopt dat een republikein aan de macht komt is niet helemaal 100 in zijn/haar hoofd. Maar goed, dat soort types zullen die stelling natuurlijk altijd gaan ontkennen omdat ze niet beter weten. IQ probleem.
Ik zou denk ik ook Rep. stemmen zou ik in Amerika wonen. Deze hebben meer op met een vrije markt en internationale handel (geweren bezit boeit me niet en is niet iets waar ik speciaal voor of tegen zou stemmen). Echter zou ik _niet_ op McCain+Palin hebben gestemd, maar op een echte republikein, dus zou ook ik deze verkiezing op Obama stemmen. Fatsoenlijke republikeinse leiders zijn er genoeg geweest, Bush en mccain zijn er geen voorbeeld van.quote:Op donderdag 6 november 2008 02:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik weet anders vrij goed waarom ik voor de Republikeinse partij zou kunnen kiezen, en ik ben ook geen studentikoos balletje. Goede punten van de Republikeinse partij vind ik het niet verplicht stellen van een ziektekostenverzekering. Een meer open houding naar illegale Hispanics, die bijna allemaal werk hebben, zij moeten zsm. Amerikaan kunnen worden, een houding die de VS historische gezien ook het best past. Verder onderkennen Republikeinen volmondig het belang van vrije internationale handel, Obama heeft soms protectionistische trekjes.
De vertoning van van Baalen was inderdaad beschamend, maar de argumentatie van andere politici voor Obama was ook flinterdun. De Nederlandse politici zijn vooral met zichzelf bezig. Hoe elitair, de Amerikaanse politiek staat echt veel dichter bij de burger. Als ik die beelden zie, dan jeuken m'n handen om mee te doen.In Nederland ren je eerder hard weg, zal wel komen vanwege die 'wij weten wel wat goed voor u is'-houding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |