Ikea heeft grote ronde draai plateau's. Werkt prima!quote:Op vrijdag 7 november 2008 17:36 schreef SHE het volgende:
Dan heb ik nog een vraag; waar haal ik zo'n taart houd ding wat ik rond kan draaien? Zoals in dat youtube filmpje in de OP ( having fun with fondant )
Het was voor de taart nl een crime om hem mooi af te werken, omdat je er lastig bij kan.
Oh ja, dit wilde ik nog ff aanhalen..invetten??quote:Op vrijdag 7 november 2008 14:53 schreef PM-girl het volgende:
En goed blijven aanvetten met bakspray oid.
Misschien scheurt het ook vanwege het te droog zijn? In dat geval is een paar seconden magnetron de uitkomst.
quote:Op vrijdag 7 november 2008 18:30 schreef Brighteyes het volgende:
Bla! Da's precies de taart die ik in gedachten heb voor Sasha's verjaardag!
de vorm van de kerstboom rollen, die op de achterkant van een penceel zetten en met een schaartje met kromme punt steeds rondom inknippenquote:Op vrijdag 7 november 2008 18:49 schreef Nouwk het volgende:
Mooie taart trouwens BlaBla, hoe heb je die kerstboom gefabriceerd?
Ik vind hem wel erg leuk geworden!quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:01 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ow en dit is mijn creatie van vandaag...ben niet tevreden, beetje een kindertaart![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat leuk om te zienquote:Op vrijdag 7 november 2008 21:19 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
hier de filpmjes van de sneeuwpop en de kerstboom
kerstboom
Sneeuwpop
Ik bedoel met aanvetten dat je je werkblad of handen even insprayt. Ik heb bakspray van Oetker, maar ik zie op de filmpjes ook wel blikken van grisco oid.quote:Op vrijdag 7 november 2008 18:42 schreef SHE het volgende:
[..]
Oh ja, dit wilde ik nog ff aanhalen..invetten??
Ik heb gewoon bloem gebruikt om 'm niet te laten plakken en niet verder aangevet ofzo.
Is dat wel nodig?
Bedankt voor de tip, volgende keer maar proberenquote:Op zaterdag 8 november 2008 16:50 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik had de cacao weggelaten uit de cupcakes, alleen gesmolten chocola lijkt me voldoende
Melk hoort niet in cake dus dat klopt. Ik vermoed dat het aan de gesmolten chocola ligt. Waarschijnlijk heb je de reactie tussen de bloem en eieren verstoord door er hete, vloeibare chocolade door te mengen. Doe er volgende keer de chocola fijngehakt door en niet meer dan een paar eetlepels cacao, dan moet het goed gaan.quote:Op zaterdag 8 november 2008 15:22 schreef VegaKip het volgende:
Ik had hetzelfde beslag als de vanille, heb er alleen wat cacao en gesmolten chocolade doorgedaan, en ze zijn superdroog...Iemand enig idee wat ik daaraan kan doen?
Versieren komt een volgende keer wel
Ik heb maar 1 theelepel cacao gebruikt voor die 8 cupcakes dus te veel cacao zal het niet geweest zijn denk ikquote:Op zaterdag 8 november 2008 20:20 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Melk hoort niet in cake dus dat klopt. Ik vermoed dat het aan de gesmolten chocola ligt. Waarschijnlijk heb je de reactie tussen de bloem en eieren verstoord door er hete, vloeibare chocolade door te mengen. Doe er volgende keer de chocola fijngehakt door en niet meer dan een paar eetlepels cacao, dan moet het goed gaan.
Een extra eidooier toevoegenquote:Op zaterdag 8 november 2008 15:22 schreef VegaKip het volgende:
Ik had hetzelfde beslag als de vanille, heb er alleen wat cacao en gesmolten chocolade doorgedaan, en ze zijn superdroog...Iemand enig idee wat ik daaraan kan doen?
Ik denk dat ik voor de gehakte chocola ga, bij deze proefde ik ook bijna geen chocolaquote:
Das ook neit zo raar met maar 1 theelepel cacao, ze zijn ook super licht. Ik zou zeker voor een eetlepel of 3 gaan minimaal. Als je van biscuitdeeg chocoladedeeg wilt maken dan is het advies om 1 eidooier toe te voegen tegen het droog worden dus met cupcakes moet dat volgens mij ook werken. Gehakte chocola kan natuurlijk ook maar van cacao krijg je toch een wat puurdere chocoladesmaak..quote:Op zaterdag 8 november 2008 21:24 schreef VegaKip het volgende:
Ik denk dat ik voor de gehakte chocola ga, bij deze proefde ik ook bijna geen chocolaMaar toch bedankt
Ik had er ook nog gesmolten chocola doorgedaan he, niet alleen die theelepel cacaoquote:Op zondag 9 november 2008 09:25 schreef Trusten het volgende:
[..]
Das ook neit zo raar met maar 1 theelepel cacao, ze zijn ook super licht. Ik zou zeker voor een eetlepel of 3 gaan minimaal. Als je van biscuitdeeg chocoladedeeg wilt maken dan is het advies om 1 eidooier toe te voegen tegen het droog worden dus met cupcakes moet dat volgens mij ook werken. Gehakte chocola kan natuurlijk ook maar van cacao krijg je toch een wat puurdere chocoladesmaak..
Anyway, zelf weten natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |