abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63035724
SHE, ziet er voor een eerste probeersel goed uit hoor!

En die cupcakes zijn echt schattig
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_63035730
Ik wil wel helpen proeven want ik hou van suiker/taart
pi_63035815
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 17:36 schreef SHE het volgende:
Dan heb ik nog een vraag; waar haal ik zo'n taart houd ding wat ik rond kan draaien? Zoals in dat youtube filmpje in de OP ( having fun with fondant )
Het was voor de taart nl een crime om hem mooi af te werken, omdat je er lastig bij kan.
Ikea heeft grote ronde draai plateau's. Werkt prima!

Trouwens wat een leuke taartjes hebben jullie weer gemaakt.
  vrijdag 7 november 2008 @ 18:30:27 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63036311
Bla! Da's precies de taart die ik in gedachten heb voor Sasha's verjaardag!
  vrijdag 7 november 2008 @ 18:42:49 #55
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63036613
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 14:53 schreef PM-girl het volgende:
En goed blijven aanvetten met bakspray oid.
Misschien scheurt het ook vanwege het te droog zijn? In dat geval is een paar seconden magnetron de uitkomst.
Oh ja, dit wilde ik nog ff aanhalen..invetten??

Ik heb gewoon bloem gebruikt om 'm niet te laten plakken en niet verder aangevet ofzo.
Is dat wel nodig?
pi_63036774
Ik zet de taart gewoon op een groot bord of een precies passend onderplaatje (maar die zijn best duur om 1 keer te gebruiken ) Vandaag zelfs op een wat diepig bord gedaan en dat ging goed, samen met schoonmams aan de taartmakerij Ze wilde een heel eenvoudige taart voor haar man, dus een witte taart met wat zwarte stipjes en ruitjes, henk 46 en een racevlaggetje bovenop en klaar. Ze vond het wel heel erg leuk dus misschien wil ze de volgende keker ook wel improviseren enzo ^^

Mooie taart trouwens BlaBla, hoe heb je die kerstboom gefabriceerd?

@ She, ik gebruik nooit bloem, volgens mij wordt dat ook afgeraden maar kan het mis hebben. Ik gebruik altijd wat poedersuiker, gaat prima
pi_63037002
Ik doe dat idd ook altijd met poedersuiker. Ik vind van die vetvrije bakspray echt een smerig product

Ik wil trouwens ook een draaiplateau; onmisbaar als je randjes wilt spuiten rondom.

Nouwk, we krijgen wel een foto te zien, toch?
  vrijdag 7 november 2008 @ 19:00:54 #58
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63037036
Ah poedersuiker! natuurlijk!!
Supermanythnx

Dit was gewoon een oefentaart hoor, dus sowieso niet bedoeld voor consumptie,..al heeft meneer dat ding al te pakken gehad
Maar dit komt wel goed!

Morgen ga ik een poesie taart maken, met poezenvoetjes en een zelfgebouwde hello kitty
pi_63037056
Haha jawel, volgens mij was ze heel trots op onze taart, dus dat zal ongetwijfeld gebeuren, maar hij is wel erg simpel.. Wel echt een taart voor mijn schoonvader
  vrijdag 7 november 2008 @ 20:38:50 #60
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63039511
Godver, nu moet ik dit ook gaan leren.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_63040585
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 18:30 schreef Brighteyes het volgende:
Bla! Da's precies de taart die ik in gedachten heb voor Sasha's verjaardag!
hij is in elk geval niet moeilijk, de kerstboom en de sneeuwpop heb ik gemaakt adhv een "how to" op youtube. Kan ik wel even voor je opzoeken als je wilt
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 18:49 schreef Nouwk het volgende:
Mooie taart trouwens BlaBla, hoe heb je die kerstboom gefabriceerd?
de vorm van de kerstboom rollen, die op de achterkant van een penceel zetten en met een schaartje met kromme punt steeds rondom inknippen
wacht, zal de filmpjes ff erbij zoeken.

hier de filpmjes van de sneeuwpop en de kerstboom
kerstboom
Sneeuwpop

[ Bericht 6% gewijzigd door Bla_Bla_Bla op 07-11-2008 21:25:54 ]
  vrijdag 7 november 2008 @ 21:29:57 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63040878
Thanks Bla.
Ik moet echt eens gaan oefenen, maar ik durf niet. Wegens voorliefde voor lekkere taarten en de vrees dat ik alle probeersels zelf op vreet.
pi_63040963
je moet gewoon vantevoren de collega's van je man of je eigen collega's beloven dat ze de dag erna taart krijgen...dan kun je t niet meer maken t zelf op te eten
pi_63041577
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:01 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

ow en dit is mijn creatie van vandaag...ben niet tevreden, beetje een kindertaart
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind hem wel erg leuk geworden!
pi_63041706
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:19 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
hier de filpmjes van de sneeuwpop en de kerstboom
kerstboom
Sneeuwpop
Wat leuk om te zien
Laat ze dat stokje bij de hoed van de sneewpop er nou inzitten?
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:17:15 #66
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63042316
Die howto's !!!

ik heb mijn fondant erbij gepakt en zit driftig te kneden op de bank

Men wat is dit verslavend!
  zaterdag 8 november 2008 @ 13:17:07 #67
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63051937
spoed probleem

Ik ben de sneeuwman aan het maken ( zoals bla ) alleen ik heb helemaal geen zwarte kleurstof

Gaat het werken als ik er cacao doorkneed? Of zal ik pure choco moeten smelten? en verneuk ik dan niet de structuur van de fondant?
pi_63052335
rare tip, kneed er een verpulverd pilletje norit doorheen.
Saartje
  zaterdag 8 november 2008 @ 13:44:42 #69
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63052345
!

Die heb ik ook nog

Geweldig, thnx!
  zaterdag 8 november 2008 @ 14:11:19 #70
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63052792
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 18:42 schreef SHE het volgende:

[..]

Oh ja, dit wilde ik nog ff aanhalen..invetten??

Ik heb gewoon bloem gebruikt om 'm niet te laten plakken en niet verder aangevet ofzo.
Is dat wel nodig?
Ik bedoel met aanvetten dat je je werkblad of handen even insprayt. Ik heb bakspray van Oetker, maar ik zie op de filmpjes ook wel blikken van grisco oid.
Wanneer mijn fondant scheurt is het te droog, vandaar!
Leuke eerste projecten heb je gemaakt!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 8 november 2008 @ 14:12:59 #71
94046 PM-girl
pi_63052830
Ik lees soms dulce leche-creme oid? Wat is dat precies? En hoe maak je het? Het klinkt zo lekker!
*
  zaterdag 8 november 2008 @ 14:24:28 #72
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63053055
Oh, als ik die fondant ff op de verwarming leg dan scheurt ie niet meer.
Ik vind die sprays ook vies al maakt het voor deco niet uit, die eet je toch niet op.

Dulce de leche maak je van gecondenseerde melk; in laten koken tot je een toffee achtige kleur hebt. Is heerlijk.
  zaterdag 8 november 2008 @ 14:26:50 #73
94046 PM-girl
pi_63053091
Just that? Zo'n blikje melk in de pan gooien en laten inkoken (en ervoor zorgen dat je pan niet verpest?)
*
  zaterdag 8 november 2008 @ 14:29:50 #74
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63053156
Just that

blikje gecondenseerde melk, suiker, beetje bakpoeder en dan langzaam laten inkoken tot je een toffeekleurige stroop hebt. Yum!
pi_63053166
Even een paar van mijn probeersels (Ik heb een half jaar in Engeland gezeten en ben lekker ermee
gaan experimenteren):

Dat was mijn allereerste!

Even een simpel pakketje

Ik had bij deze helaas geen poederkleurstof, dus heb gebruik moeten maken van vloeibare, wat zo'n druiperige glimmend effect geeft

En diegene waar ik het meest trots op ben:

Nu heb ik alle spulletjes uit engeland meegenomen om fantastische taarten te maken, hebben we in dit studentenhuis geen oven! GRMBL!
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_63053877
Wow wat een mooie taarten

Vanmorgen voor het eerst cupcakes gemaakt!

De vanille zijn lekker, de chocolade niet
pi_63053926
Too bad.. Oefening baart kunst Ik vind chocoladecupcakes altijd lekker met stukjes chocolade erdoorheen

Ik ga straks ook cupcakes bakken en versieren! Ben benieuwd wat ik er van maak haha!
pi_63054022
Ik had hetzelfde beslag als de vanille, heb er alleen wat cacao en gesmolten chocolade doorgedaan, en ze zijn superdroog...Iemand enig idee wat ik daaraan kan doen?

Versieren komt een volgende keer wel
pi_63054094
Misschien wat melk toevoegen?
pi_63054155
Dat kan inderdaad....Ik had een beslag waar sowieso helemaal geen melk in voorkwam...Dus het verbaasde me eigenlijk dat de vanille zo luchtig waren
Volgende keer maar een ander recept met melk proberen inderdaad
pi_63055848
Oe die chocoladetaart ziet er lekker uit

ik had de cacao weggelaten uit de cupcakes, alleen gesmolten chocola lijkt me voldoende
pi_63058546
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 16:50 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik had de cacao weggelaten uit de cupcakes, alleen gesmolten chocola lijkt me voldoende
Bedankt voor de tip, volgende keer maar proberen
  zaterdag 8 november 2008 @ 19:49:02 #83
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63059364
mijn lemoncurd is gaan schiften; wat heb ik verkeerd gedaan?

te hoog vuur?
pi_63060162
Dat lijkt me wel. Ingredienten zijn boter, suiker, eieren en citroen, neem ik aan? Als je dat te snel verwarmt kan het gaan schiften inderdaad.

Ik heb vorige week een potje kant-en-klare lemoncurd gekocht . Voor het geval ik ook een bakaanval zou krijgen. Nog niet gebeurd trouwens
Eeuwig vijfentwintig
pi_63060295
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 15:22 schreef VegaKip het volgende:
Ik had hetzelfde beslag als de vanille, heb er alleen wat cacao en gesmolten chocolade doorgedaan, en ze zijn superdroog...Iemand enig idee wat ik daaraan kan doen?

Versieren komt een volgende keer wel
Melk hoort niet in cake dus dat klopt. Ik vermoed dat het aan de gesmolten chocola ligt. Waarschijnlijk heb je de reactie tussen de bloem en eieren verstoord door er hete, vloeibare chocolade door te mengen. Doe er volgende keer de chocola fijngehakt door en niet meer dan een paar eetlepels cacao, dan moet het goed gaan.
pi_63060570
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 20:20 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Melk hoort niet in cake dus dat klopt. Ik vermoed dat het aan de gesmolten chocola ligt. Waarschijnlijk heb je de reactie tussen de bloem en eieren verstoord door er hete, vloeibare chocolade door te mengen. Doe er volgende keer de chocola fijngehakt door en niet meer dan een paar eetlepels cacao, dan moet het goed gaan.
Ik heb maar 1 theelepel cacao gebruikt voor die 8 cupcakes dus te veel cacao zal het niet geweest zijn denk ik
De volgende keer probeer ik fijngehakte chocola, bedankt voor de tip
pi_63061270
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 15:22 schreef VegaKip het volgende:
Een extra eidooier toevoegen
pi_63062074
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 20:50 schreef Trusten het volgende:

[..]

Een extra eidooier toevoegen
Ik denk dat ik voor de gehakte chocola ga, bij deze proefde ik ook bijna geen chocola Maar toch bedankt
pi_63069279
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 21:24 schreef VegaKip het volgende:
Ik denk dat ik voor de gehakte chocola ga, bij deze proefde ik ook bijna geen chocola Maar toch bedankt
Das ook neit zo raar met maar 1 theelepel cacao, ze zijn ook super licht. Ik zou zeker voor een eetlepel of 3 gaan minimaal. Als je van biscuitdeeg chocoladedeeg wilt maken dan is het advies om 1 eidooier toe te voegen tegen het droog worden dus met cupcakes moet dat volgens mij ook werken. Gehakte chocola kan natuurlijk ook maar van cacao krijg je toch een wat puurdere chocoladesmaak..

Anyway, zelf weten natuurlijk
pi_63069469
quote:
Op zondag 9 november 2008 09:25 schreef Trusten het volgende:

[..]

Das ook neit zo raar met maar 1 theelepel cacao, ze zijn ook super licht. Ik zou zeker voor een eetlepel of 3 gaan minimaal. Als je van biscuitdeeg chocoladedeeg wilt maken dan is het advies om 1 eidooier toe te voegen tegen het droog worden dus met cupcakes moet dat volgens mij ook werken. Gehakte chocola kan natuurlijk ook maar van cacao krijg je toch een wat puurdere chocoladesmaak..

Anyway, zelf weten natuurlijk
Ik had er ook nog gesmolten chocola doorgedaan he, niet alleen die theelepel cacao

Hopelijk heb ik volgend weekend tijd om het te proberen
pi_63070054
Vraagje; Ik wil dinsdag weer aan de slag met een taartje met 2 lagen kapsel. Ik ga hiervoor het recept uit mn 'hoe word ik een goddelijke huisvrouw?' gebruiken. Daarstaat alleen dat je de 2 lagen apart in vormen moet gieten en bakken. Ik heb echter maar vorm en 2 lagen achter elkaar bakken neemt weer dubbel zoveel tijd in beslag en 1 portie een tijd buiten de oven laten wachten doet de sturctuur ook niet veel goed meestal. Ok, dé vraag; kan ik ook een dubbele portie bakken en deze dan doormidden snijden of loop ik dan teveel risico op een droge verbrande buitenkant en een natte binnenkant? Het is een kleine springvorm van 22 cm of zoiets.
pi_63070465
Kun je niet een tweede vorm uit aluminiumfolie maken?
pi_63071094
Ik bak altijd maar 1 vorm die ik dan doormidden snij.
pi_63072536
Ik bak ook maar 1 vorm en afhankelijk van de hoogte snij ik hem 1, 2 of 3 keer door
Saartje
pi_63078221
Dankjulliewel! Dan ga ik dat maar eens proberen denk ik!
pi_63078560
SHE: Heb je het al met marsepein geprobeerd? Marsepein is ook wel zoet, maar het smaakt tenminste nog ergens naar en fondant is echt alleen maar ranzig zoet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Maeghan op 09-11-2008 17:16:36 ]
Sanity is (not) statistical
pi_63079254
Zo-is-dat, je bedoelt gewoon dat je laagjes in de taart wil? Gewoon doorsnijden hoor, wel wachten tot hij koud is, dat gaat prima en ik vind het mooier dan taarten op elkaar, smaakt ook beter!
pi_63079374
Trouwens, Kings, wat voor vloeibare kleurstof bedoel jij? Ik heb ook vloeibare, maar dat zal dan wel andere zijn als jij bedoelt!
pi_63080569
Misschien bedoelt Kings echt helemaal vloeibare kleurstof, voor taarten gebruik je toch meestal van die pasta.
Sanity is (not) statistical
pi_63081167
Ik heb zowel druppels als pasta in gebruik, de druppels zijn toch echt vloeibaar, vandaar, maar ik krijg mat fondant.. Daarom ben ik benieuwd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')