abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63028794
Wil je alleen gekleurd beslag of moet het ook een smaakje hebben?
pi_63028856
Oja, Ingrid, de taartenwinkel hier is al 2 dagen 'wegens omstandigheden gesloten'. Ik ga het maandag weer proberen, anders ga ik maar via internet wat bestellen denk ik
  vrijdag 7 november 2008 @ 14:16:14 #33
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63030215
Ik ga vanmiddag aan de slag.
Ik ga een briochetaart maken ( brioche kapsel dus ), met citroencustard vulling.

En ter experiment; gevulde chocolade muffins met kersencreme en een paar met praline creme.

Ik heb alleen 1 vraag: ik heb net geoefend met de rolfondant; maar ik had een paar scheurtjes
Doe ik het dan te dun?
pi_63030602
SHE, te dun hoeft niet perse het probleem te zijn. Je moet echt voorzichtig zijn, dus niet te hard aan trekken ofzo want dan scheurt het idd.
  vrijdag 7 november 2008 @ 14:53:10 #35
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63031087
En goed blijven aanvetten met bakspray oid.
Misschien scheurt het ook vanwege het te droog zijn? In dat geval is een paar seconden magnetron de uitkomst.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_63031574

Is dit de vanille-essence die je nodig hebt voor cupcakes?
  vrijdag 7 november 2008 @ 15:25:10 #37
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63031794
Het is mijn eerste taart en ik was wat gehaast dus niet bitchen Mijn kerst oefen taart

en toen meneer er natuurlijk weer met zijn poten aanzitten

Dikke cheat: brioche cakes gekocht, doormidden gesneden 2 x 4 ; rolfondant kant en klaar, citroen custard wel zelf gemaakt, kersengelei ook.Icing deco gekocht natuurlijk
pi_63032535
gotver, nu moet ik bonennkort ook taarten gaan maken

*jaloers*
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_63032785
Cheaten mag best bij je eerste taart, maar volgende keer willen we eigen gebakken spul en eigengemaakte decoratie..godver

ow en dit is mijn creatie van vandaag...ben niet tevreden, beetje een kindertaart

vrijdag 7 november 2008 @ 16:02:11 #40
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_63032806
Ziet er tof uit she
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  vrijdag 7 november 2008 @ 16:10:30 #41
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_63033041
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:01 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Cheaten mag best bij je eerste taart, maar volgende keer willen we eigen gebakken spul en eigengemaakte decoratie..godver

ow en dit is mijn creatie van vandaag...ben niet tevreden, beetje een kindertaart
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind hem haske leuk .

En SHE, dat doe je beter dan ik het zou kunnen .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 7 november 2008 @ 16:11:35 #42
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63033070
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:01 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helpt het als ik zeg dat ik die kerstballetjes zelf heb gedraaid, zelf nat heb gemaakt en door de spikkels heb gehaald ?

Ik kan niet decoreren; serieus. Ik ging een roosje maken en toen werd het een kut. Taarten maken is voor serieuze mensen denk ik. Ik werd er melig van en ik heb echt NUL geduld.
  vrijdag 7 november 2008 @ 16:12:36 #43
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_63033095
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:11 schreef SHE het volgende:
Ik ging een roosje maken en toen werd het een kut.
.

Maar oefening baart kunst .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 7 november 2008 @ 16:14:33 #44
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63033155
Ja...maar ik verlies snel mijn aandacht; en raak nog sneller verveeld.
En ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind rolfondant echt smerig zoet. Echt bah.
Nu hoe ik niet van zoet en ook niet van taart dus wellicht dat een ander het wel zou lusten?
Is die rolbare chocolade zooi te doen? of ook zo zoet? hij was uitverkocht bij de taarten webshop,k dus ik heb witte gekocht, maar dat spul is puur suiker joh.
pi_63033315
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:11 schreef SHE het volgende:

Helpt het als ik zeg dat ik die kerstballetjes zelf heb gedraaid, zelf nat heb gemaakt en door de spikkels heb gehaald ?

Ik kan niet decoreren; serieus. Ik ging een roosje maken en toen werd het een kut. Taarten maken is voor serieuze mensen denk ik. Ik werd er melig van en ik heb echt NUL geduld.
whehe
nou vooruit, dat helpt wel

Ow en de rolfondant IS ook smerig zoet...maar ik hou dan ook niet van zoetigheid, geef mij maar kaas. Maar andere vinden t wel erg lekker/ niet te zoet, dus mijn taarten raak ik wel kwijt
De rolbare chocolade smaakte ook niet echt naar chocola, wel anders dan de witte fondant, maar geen chocola, helaas
  vrijdag 7 november 2008 @ 16:24:52 #46
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63033425
Hmmm..dan ga ik denk ik toch maar voor de creme of icing. Ondanks dat ik 'm zo dun mogelijk heb gerold, vind ik die fondant echt te ranzig voor woorden. Zo godsgruwelijk zoet ;'(

Ik heb trouwens 2 AH's afgelopen voor kant en klare kapsels, maar niet te vinden
Zou ik het bij een bakker kunnen scoren?
pi_63033545
gewoon proberen, maar kapsel bakken is echt niet veel werk hoor en je kunt ze gewoon in de vriezer gooien en decoreren als je tijd/zin hebt
pi_63034366
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:14 schreef SHE het volgende:

En ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind rolfondant echt smerig zoet. Echt bah.
Nu hoe ik niet van zoet en ook niet van taart dus wellicht dat een ander het wel zou lusten?

Vies hè. Ik vind het ook leuker om te maken dan om te eten

Ik vind hem mooi, SHE. Hij ziet er significant beter uit dan mijn eerste probeersel
  vrijdag 7 november 2008 @ 17:36:09 #49
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63035163
De choco covered muffins zijn beter van smaak geworden;

Ik heb als bedekking gebruikt: beker slagroom, 2 flinke eetlepels ongezouten roomboter, 1 heel pakje bonbon bloc praline
Muffins maken; door beslag gehakte hazelnootjes, als muffins klaar zijn omgekeerd in de praline shizzle dopen ( paar keer zodat je dikke laag hebt ) , dan versieren.
Ze waren fab.

Met de nadruk op waren, want meneer heeft ze al achter de kiezen. Kon geen piks meer maken.

Dan heb ik nog een vraag; waar haal ik zo'n taart houd ding wat ik rond kan draaien? Zoals in dat youtube filmpje in de OP ( having fun with fondant )
Het was voor de taart nl een crime om hem mooi af te werken, omdat je er lastig bij kan.
  vrijdag 7 november 2008 @ 17:41:48 #50
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63035293
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:58 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Vies hè. Ik vind het ook leuker om te maken dan om te eten

Ik vind hem mooi, SHE. Hij ziet er significant beter uit dan mijn eerste probeersel
Ja, ik ook. Ik lust gewoon echt geen taart.
Ik moet dan ook flink oefenen met de vullingen en idd misschien toch maar op de kapsels storten. Al dat proeven vind ik niet zo fijn/lekker om te doen, maar misschien went het op den duur?
pi_63035724
SHE, ziet er voor een eerste probeersel goed uit hoor!

En die cupcakes zijn echt schattig
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_63035730
Ik wil wel helpen proeven want ik hou van suiker/taart
pi_63035815
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 17:36 schreef SHE het volgende:
Dan heb ik nog een vraag; waar haal ik zo'n taart houd ding wat ik rond kan draaien? Zoals in dat youtube filmpje in de OP ( having fun with fondant )
Het was voor de taart nl een crime om hem mooi af te werken, omdat je er lastig bij kan.
Ikea heeft grote ronde draai plateau's. Werkt prima!

Trouwens wat een leuke taartjes hebben jullie weer gemaakt.
  vrijdag 7 november 2008 @ 18:30:27 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63036311
Bla! Da's precies de taart die ik in gedachten heb voor Sasha's verjaardag!
  vrijdag 7 november 2008 @ 18:42:49 #55
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63036613
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 14:53 schreef PM-girl het volgende:
En goed blijven aanvetten met bakspray oid.
Misschien scheurt het ook vanwege het te droog zijn? In dat geval is een paar seconden magnetron de uitkomst.
Oh ja, dit wilde ik nog ff aanhalen..invetten??

Ik heb gewoon bloem gebruikt om 'm niet te laten plakken en niet verder aangevet ofzo.
Is dat wel nodig?
pi_63036774
Ik zet de taart gewoon op een groot bord of een precies passend onderplaatje (maar die zijn best duur om 1 keer te gebruiken ) Vandaag zelfs op een wat diepig bord gedaan en dat ging goed, samen met schoonmams aan de taartmakerij Ze wilde een heel eenvoudige taart voor haar man, dus een witte taart met wat zwarte stipjes en ruitjes, henk 46 en een racevlaggetje bovenop en klaar. Ze vond het wel heel erg leuk dus misschien wil ze de volgende keker ook wel improviseren enzo ^^

Mooie taart trouwens BlaBla, hoe heb je die kerstboom gefabriceerd?

@ She, ik gebruik nooit bloem, volgens mij wordt dat ook afgeraden maar kan het mis hebben. Ik gebruik altijd wat poedersuiker, gaat prima
pi_63037002
Ik doe dat idd ook altijd met poedersuiker. Ik vind van die vetvrije bakspray echt een smerig product

Ik wil trouwens ook een draaiplateau; onmisbaar als je randjes wilt spuiten rondom.

Nouwk, we krijgen wel een foto te zien, toch?
  vrijdag 7 november 2008 @ 19:00:54 #58
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63037036
Ah poedersuiker! natuurlijk!!
Supermanythnx

Dit was gewoon een oefentaart hoor, dus sowieso niet bedoeld voor consumptie,..al heeft meneer dat ding al te pakken gehad
Maar dit komt wel goed!

Morgen ga ik een poesie taart maken, met poezenvoetjes en een zelfgebouwde hello kitty
pi_63037056
Haha jawel, volgens mij was ze heel trots op onze taart, dus dat zal ongetwijfeld gebeuren, maar hij is wel erg simpel.. Wel echt een taart voor mijn schoonvader
  vrijdag 7 november 2008 @ 20:38:50 #60
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63039511
Godver, nu moet ik dit ook gaan leren.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')