Wat moet ik hier van denken? Het is dus na kantooruren gemaild, slecht zingebruik en eigenlijk geen copyrightschending.quote:Geachte heer/mevrouw,
Ik ben werkzaam bij Apple Nederland, als advocaat.
U bied hier op Marktplaats iPod oortjes aan die rechtelijk zijn beschermd.
Apple hanteert een prijs van 29,95. U bied ze hier aan voor ¤9.95.
Wat aangeeft dat dit niet de originele oortjes zijn.
U heeft als consument het recht om tweedehands goederen aan te bieden, maar niet in nieuwstaat met de naam van Apple, of een van haar partners, erbij te betrekken.
Ik ben dan ook genoodzaakt stappen te ondernemen.
U heeft 5 werkdagen de tijd om deze advertentie en eventueel aanwezig, meerdere advertenties te verwijderen.
Anders zullen wij juridische stappen ondernemen.
Ik hoop u hier voldoende mee op de hoogte te hebben gebracht.
Mvg,
G. Walenberg
Apple Nederland.
0900 7777 703
Is gewoon het normale nummer van Apple, dus geen speciaal nummer ofzo. Het e-mailadres waar het vandaan kwam was trouwens wel noreply@apple.nl, maar voor zover ik weet wordt er niet op echtheid gecontroleerd, of wel?quote:
quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:38 schreef onlogisch het volgende:
U bied <----
Daar stopte ik met lezen.
Dus als ik een ipod zou kopen en zou besluiten om de niet gebruikte oordoppen te verkopen omdat ik de kleur wit niet mooi vindt dan is het verboden?quote:U heeft als consument het recht om tweedehands goederen aan te bieden, maar niet in nieuwstaat met de naam van Apple, of een van haar partners, erbij te betrekken
Was crappy nepzooi:quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:42 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
Helaas. Deze advertentie bestaat niet.
Niet getreurd, op Marktplaats.nl kunt u bijna altijd een ander, vergelijkbaar product vinden.
Dat dus.quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:43 schreef MissyMirjaM het volgende:
als het écht de advocaat van apple is, mag deze meneer zich héél lang en héél diep gaan schamen, mijn god, wát een spelfouten
Ik bied, u biedt, wij bieden.quote:
U biedtquote:
link marktplaatsquote:
Wij bieden iPod oordopjes aan, nieuw in de verpakking en met gratis schuimen hoesjes eromheen.
De oordopjes zitten nog nieuw in de verpakking, en zijn nog nooit gebruikt!
De verzendskosten zitten al bij de prijs in, dus meer dan ¤9,95 hoeft u niet te betalen!
Wij hebben momenteel maar één setje op voorraad, dus wees er snel bij.
MemoryStickShop Haaksbergen.
Lees het topic eens door. Dit is Chinese nepzooi van DealExtreme.quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:52 schreef RoW_0 het volgende:
Waarom verkoop je in godsnaam OEM oordopjes, kut dingen zijn dat.
quote:
Beste heer, mevrouw,
Wij hebben 3 speciale Call of Duty: World At War PC Beta-Keys te koop, waarmee u de multiplayer bèta van de nieuwste Call of Duty tijden van tevoren al uit kan proberen voor de erg lage prijs van ¤3,95 per stuk.
Trap niet in advertenties van andere verkopers die ¤10,- als vaste prijs hebben, zij willen groffe winst maken; wij willen gamers gewoon graag een leuk voorproefje op een geweldige game geven.
Deze keys zijn voor de PC-versie, niet de Xbox 360-versie, deze zijn helaas uitverkocht.
Mocht u geïnteresseerd zijn in een Beta-Key, mail ons dan gerust.
Wij proberen dezelfde dag nog een reactie terug te sturen.
MemoryStickShop Haaksbergen.
Juistquote:Op dinsdag 4 november 2008 18:38 schreef onlogisch het volgende:
U bied <----
Haha my thoughts exactly!quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:38 schreef onlogisch het volgende:
U bied <----
Dat hoeft niets te betekenen. Advocaten die werken voor een groot bedrijf en daar in dienst zijn, staan er vast niet (of niet allemaal) op.quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:47 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat dus.
En www.alleadvocaten.nl kent meneer Walenberg ook niet.
idd. domme boer uit haaksbergenquote:Op dinsdag 4 november 2008 18:58 schreef koemleit het volgende:
maar feit blijft dat jij Ipod oordopjes aanbied die dus geen Ipod oordopjes zijn?
Hehe, wonderbaarlijk genoeg heb ik de 3 keys die ik voor de Xbox 360-beta had erg snel verkocht, de PC-beta is echter niet zo in trek. Leuk dat iedereen trouwens mijn advertenties aan het bekijken isquote:Op dinsdag 4 november 2008 18:53 schreef luciferist het volgende:
[..]TS, zijn er echt mensen die dit kopen?
Het ligt eraan hoe je het bekijkt, het zijn oordopjes voor de iPod, maar niet oordopjes van iPod, omdat dat ook niet logisch is (dan zou het 'van Apple' zijn). Misschien moet ik het aanpassen, maar voor dat ene setje wat ik hier heb liggen maakt het me niet zoveel uit.quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:58 schreef koemleit het volgende:
maar feit blijft dat jij Ipod oordopjes aanbied die dus geen Ipod oordopjes zijn?
Lees jij het topic eens door, OEM is chinese nepzooi.quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:53 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Lees het topic eens door. Dit is Chinese nepzooi van DealExtreme.
Heb ik ook wel, maar qua tijd kost het me misschien 3 minuten per dag, en als ik een klant heb 2 minuten per mailtje ofzo. Dit is ook alleen maar om wat geld te verdienen met niks doen eigenlijk, anders had ik wel 10 setjes van die oordopjes besteld en allemaal andere troep.quote:Op dinsdag 4 november 2008 19:19 schreef BIGGI het volgende:
Als je ipv dat soort goedkope dingen verkoopt een baantje zoekt, zal je volgens mij nog meer verdienen in de tijd die je er aan kwijt bent
dat kan haast niet anders, hij moet het opsturen en zulks. en hoeveel winst heeft ie erop? een paar euriquote:Op dinsdag 4 november 2008 19:19 schreef BIGGI het volgende:
Als je ipv dat soort goedkope dingen verkoopt een baantje zoekt, zal je volgens mij nog meer verdienen in de tijd die je er aan kwijt bent
Je bent een dief die nepspullen verkoopt met de naam van een gerenommeerd bedrijf, die zich voordoet als een bedrijf terwijl je dat helemaal niet bent. Je verdient niet meer..quote:Op dinsdag 4 november 2008 19:23 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Heb ik ook wel, maar qua tijd kost het me misschien 3 minuten per dag, en als ik een klantslachtoffer heb 2 minuten per mailtje ofzo. Dit is ook alleen maar om wat geld te verdienenafhandig te maken met niks doen eigenlijk, anders had ik wel 10 setjes van die oordopjes besteld en allemaal andere troep.
En Jarno: hoe weet je jezelf in één keer zo goed te omschrijven in je ondertitel?
Geluidskwaliteit van Apple prima noemenquote:Op dinsdag 4 november 2008 19:40 schreef RoW_0 het volgende:
Ik heb de OEM headset van 'apple' al gekocht vanuit hongkung incl verzendkosten 7,44 euro. OPLICHTURR..
geluidskwaliteit prima, maar constructie is gewoon bout.
Original Equipment Manufacturer. Die doppen zijn alles behalve original...quote:Op dinsdag 4 november 2008 19:19 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Lees jij het topic eens door, OEM is chinese nepzooi.
Ga je crap dan ook niet doorverkopen manquote:Op dinsdag 4 november 2008 18:30 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik heb dus van DealExtreme.com zo'n setje iPod oordopjes gekocht, en probeer ze op Marktplaats.nl weer te verkopen, maar nu zit ik met een probleem: blijkbaar heeft een advocaat van Apple mij gemaild.
In mijn advertentie staat voor de rest niks over Apple, of dat het originele oordopjes zijn, alleen 'iPod' is wel genoemd; op de foto is echter wel een Apple-icoontje te zien op de verpakking.
Hoe serieus moet ik dit nemen, vooral aangezien het om 18.20 is verstuurd en dus buiten kantooruren is. Daarnaast is de mail erg slecht opgesteld qua zingebruik.
Het gaat om deze mail:
[..]
Wat moet ik hier van denken? Het is dus na kantooruren gemaild, slecht zingebruik en eigenlijk geen copyrightschending.
Lang leve de drop shipment and gift service.quote:Op dinsdag 4 november 2008 19:15 schreef bijdehand het volgende:
Tevens: handelen in DealExtreme-spullen
Ja ok, zou iedereen eigenlijk moeten doenquote:Op dinsdag 4 november 2008 21:10 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Lang leve de drop shipment and gift service.
Geen voorraad, geen risico, ideaal
Ik zou het bijna een keer gaan proberen, gewoon om te kijken hoeveel lutsers er nou in trappen
duidelijk nooit een iPod gehoordquote:Op dinsdag 4 november 2008 19:45 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Geluidskwaliteit van Apple prima noemen
Erm, 'duizenden' dollars is op het moment omgerekent pakweg 3 euro, dus dat zet ook geen zoden aan de dijk.quote:Op dinsdag 4 november 2008 19:33 schreef Tarabass het volgende:
*snip*
Ik hoop zo dat ze je hard aanpakken. Het liefste zie ik je voor duizenden dollars het schip ingaan. Al neem ik het mailtje niet zo serieus, ik vind het volkomen terecht dat ze je aan zouden pakken.
*meer snip*
zijn er nog steeds mensen die daar intrappenquote:Op dinsdag 4 november 2008 18:53 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Lees het topic eens door. Dit is Chinese nepzooi van DealExtreme.
een iMod,iPodtouch met goede LOD icm met een goede versterker en goede koptelefoons geeft echt wel een beter geluid dan andere portable spelersquote:Op woensdag 5 november 2008 14:14 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Als geluidstechnicus/producer weet ik aardig waar ik over praat
Dus een gemodde iPod Touch met een kwaliteitskabel, en een ander merk versterker met een ander merk koptelefoons geeft goed geluid? Dolletjes, dat bewijst uiteraard dat een iPod goed geluid geeft.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:48 schreef zquing het volgende:
[..]
een iMod,iPodtouch met goede LOD icm met een goede versterker en goede koptelefoons geeft echt wel een beter geluid dan andere portable spelers
Ach, laat hem maar. Ik kijk er niet van op dat 75% van de nederlandse bevolking kwaliteit niet meer weet te waarderen. En dan doel ik op geluidskwaliteit én op de muziek zelf. Je kan het geluid nog zo versterken maar als de output niet krachtig genoeg is schiet je daar niets mee op. In tegendeel zelfs. En dan tegen mij zeggen dat ik nog nooit een iPod heb gehoord, meneer heeft zeker weten nog nooit mijn Cowon D2 gehoordquote:Op woensdag 5 november 2008 17:51 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Dus een gemodde iPod Touch met een kwaliteitskabel, en een ander merk versterker met een ander merk koptelefoons geeft goed geluid? Dolletjes, dat bewijst uiteraard dat een iPod goed geluid geeft.
't bewijst niet dat een iPod goede kwaliteit heeft, maar dat 't de potentie heeft om prima te klinken.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:51 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Dus een gemodde iPod Touch met een kwaliteitskabel, en een ander merk versterker met een ander merk koptelefoons geeft goed geluid? Dolletjes, dat bewijst uiteraard dat een iPod goed geluid geeft.
Ook de cowon heb ik gehoord, stock is hij wel beter. Maar de lineout van een iPod is zeker niet slechtquote:Op woensdag 5 november 2008 18:11 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Ach, laat hem maar. Ik kijk er niet van op dat 75% van de nederlandse bevolking kwaliteit niet meer weet te waarderen. En dan doel ik op geluidskwaliteit én op de muziek zelf. Je kan het geluid nog zo versterken maar als de output niet krachtig genoeg is schiet je daar niets mee op. In tegendeel zelfs. En dan tegen mij zeggen dat ik nog nooit een iPod heb gehoord, meneer heeft zeker weten nog nooit mijn Cowon D2 gehoord
Terugmailen kan, maar omdat het afzenderadres staat op noreply@apple.com verwacht ik dat de mail niet aan gaat komen. Verspilde moeite dus. Het taalgebruik past ook niet echt bij een advocaat. Daarbij is het telefoonnummer van de afdeling Support, ook niet echt logisch voor een advocaat. Al met al genoeg redenen om de echtheid van de mail in twijfel te trekken.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:22 schreef stapas het volgende:
Ik denk dat het echt wel echt is hoor, dat mailtje. Op marktplaats enz worden massa's namaakproducten aangeboden, vandaar. Omdat ze zo goedkoop zijn denkt men dat je namaak aan het aanbieden bent onder apple logo.
Twee mogelijkheden:
1/ het zijn echte apple oordopjes - en je wil ervan af. Mail dan terug naar die vent: het zijn echte apples, ik moet er gewoon vanaf, en dat is de reden voor de prijs.
2/ het is namaak: dan mag het dus niet...
Zullen we dit topic niet vertroebelen met discussies over de kwaliteit van het merk?quote:Overigens enorm veel onzin in dat copyright gedoe. Apple probeert natuurlijk zijn merk te beschermen, want het merk is de enige reden waarom ze voor middelmatige electronica veel te hoge prijzen kunnen vragen...
Maar wat vind je er nu zelf van, zo achter met al die reacties? Ben je er anders over na gaan denken, of is je standpunt nog steeds hetzelfde?quote:Op woensdag 5 november 2008 19:18 schreef MacorgaZ het volgende:
Laat dit topic nou maar uitsterven, heb de advertentie's al verwijderd hoor.
En over de memorysticks: inderdaad, die verkoop ik ook, maar ik laat nergens blijken dat het om een bepaald merk gaat, en heb tot nu toe geen klachten.
Hihih bij dat nummer staat ook een bijbehorend meisje van op netlogquote:Op donderdag 9 april 2009 00:27 schreef SwiffMeister het volgende:
http://www.wieowie.nl/zoeken.php?extern=0&voornaam=g&achternaam=walenberg
Kijk vooral naar de hits op telefoongids.nl
quote:Op woensdag 5 november 2008 17:51 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Waar werk je? Wat heb jij een triest bestaan als je voor 2,80eur/uur werkquote:Op zaterdag 25 april 2009 18:03 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik doe het allang niet meer, dit was ook geen handel trouwens.
Maarja, liever 15 euro nettowinst met een half uurtje werk, dan voor 2,80 euro per uur werken.
Je werkt nergens?quote:Op zondag 26 april 2009 15:58 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik werk nergens, maar ik zag laatst toevallig de resultaten van een enquete onder klasgenoten, de meesten verdienden rond de 2,80 euro per uur, het minimumloon voor 16-jarigen volgensmij. Dat jij niet goed kan lezen is dan jouw probleem
.
Of kleine zelfstandige?quote:Op maandag 27 april 2009 13:01 schreef maffemaniak het volgende:
Je werkt nergens?
Werkloos dus...............?
Ik werk wel, maar dan niet als vakkenvuller of een of andere kutbaanquote:Op maandag 27 april 2009 13:01 schreef maffemaniak het volgende:
[..]
Je werkt nergens?
Werkloos dus...............?
Goh, verbaast me nou niets............
Zoiets jaquote:
Jij gaat het maken in het leven.quote:Op zondag 26 april 2009 15:58 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik werk nergens, maar ik zag laatst toevallig de resultaten van een enquete onder klasgenoten, de meesten verdienden rond de 2,80 euro per uur, het minimumloon voor 16-jarigen volgensmij. Dat jij niet goed kan lezen is dan jouw probleem
.
En hierboven suggereer je dat je geen handeltje meer hebt lopenquote:Op maandag 27 april 2009 13:31 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Ik werk wel, maar dan niet als vakkenvuller of een of andere kutbaan.
Ik heb gewoon een handeltje lopen waar ik genoeg geld mee verdien, en in tegenstelling tot alles opzuipen spaar ik daar ook nog redelijk wat van, dus is het voor mij niet zo'n probleem als ik geen vast bedrag per maand verdien.
[..]
Zoiets ja.
Do we need to call our lawyers again?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |