Ik heb dus een setje iPod oordopjes gekocht, en probeer ze op Marktplaats.nl weer te verkopen, maar nu zit ik met een probleem: blijkbaar heeft een advocaat van Apple mij gemaild.
In mijn advertentie staat voor de rest niks over Apple, of dat het originele oordopjes zijn, alleen 'iPod' is wel genoemd; op de foto is echter wel een Apple-icoontje te zien op de verpakking.
Hoe serieus moet ik dit nemen, vooral aangezien het om 18.20 is verstuurd en dus buiten kantooruren is. Daarnaast is de mail erg slecht opgesteld qua zingebruik.
Het gaat om deze mail:
quote:
Geachte heer/mevrouw,
Ik ben werkzaam bij Apple Nederland, als advocaat.
U bied hier op Marktplaats iPod oortjes aan die rechtelijk zijn beschermd.
Apple hanteert een prijs van 29,95. U bied ze hier aan voor ¤9.95.
Wat aangeeft dat dit niet de originele oortjes zijn.
U heeft als consument het recht om tweedehands goederen aan te bieden, maar niet in nieuwstaat met de naam van Apple, of een van haar partners, erbij te betrekken.
Ik ben dan ook genoodzaakt stappen te ondernemen.
U heeft 5 werkdagen de tijd om deze advertentie en eventueel aanwezig, meerdere advertenties te verwijderen.
Anders zullen wij juridische stappen ondernemen.
Ik hoop u hier voldoende mee op de hoogte te hebben gebracht.
Mvg,
G. Walenberg
Apple Nederland.
0900 7777 703
Wat moet ik hier van denken? Het is dus na kantooruren gemaild, slecht zingebruik en eigenlijk geen copyrightschending.
[ Bericht 0% gewijzigd door MacorgaZ op 05-11-2008 16:26:52 ]
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.