Ik heb zelf een banaan en geen pruim.quote:Op dinsdag 4 november 2008 01:16 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Zal ik een een banaan in je pruim peren =(
Of een amp erbijquote:Op dinsdag 4 november 2008 01:04 schreef Cynic het volgende:
Maar als ik het goed begrijp moet ik nu dus op zoek naar een nieuwe cab?
Ik grijp alles aan om maar het aanschaffen van nieuwe dingen te kunnen rechtvaardigen.![]()
In elk geval tegenover mezelf dan...
Bijvoorbeeld. Kun je een mooie WDW-opstelling maken.quote:
Beide speakers mic'en voor over de PA. Thuis heb je er weinig aan lijkt me.quote:Op dinsdag 4 november 2008 12:32 schreef Witchfynder het volgende:
Wat is eigenlijk het voordeel van stereo spelen binnen één cab?
Dat dus.quote:Op dinsdag 4 november 2008 12:34 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Beide speakers mic'en voor over de PA. Thuis heb je er weinig aan lijkt me.
Nja, okquote:Op dinsdag 4 november 2008 12:41 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat dus.
Hoewel het voor thuis ook best klinkt hoor, maakt je geluid net ietsje breder.
En wat is het voordeel daar weer van? Ik vraag me af of je daar door de FoH nog wel wat van gaat horen. Als ik dat zou betrekken op mijn eigen band zouden we exclusief de drums al 11 kanalen door de FoH sturen en eerlijk gezegd hebben de meeste zalen niet de apparatuur en al helemaal niet de expertise om dit goed te mixen. Het zal Metallica wel lukken, maar dat mag ook wel met zo'n budget. Zelfs in 013 hoor ik het bij grotere bands nog een meuk worden.quote:Op dinsdag 4 november 2008 12:34 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Beide speakers mic'en voor over de PA. Thuis heb je er weinig aan lijkt me.
Ja hoor, dat lukt best.quote:Op dinsdag 4 november 2008 12:45 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En wat is het voordeel daar weer van? Ik vraag me af of je daar door de FoH nog wel wat van gaat horen. Als ik dat zou betrekken op mijn eigen band zouden we exclusief de drums al 11 kanalen door de FoH sturen en eerlijk gezegd hebben de meeste zalen niet de apparatuur en al helemaal niet de expertise om dit goed te mixen. Het zal Metallica wel lukken, maar dat mag ook wel met zo'n budget. Zelfs in 013 hoor ik het bij grotere bands nog een meuk worden.
quote:Op dinsdag 4 november 2008 12:53 schreef Cynic het volgende:
Wij spelen ook niet van die op hol geslagen muziek, dus dan wil het misschien ook iets beter
OK. Wij spelen ook symfonische rock, maar ik gebruik toch live liever geen stereo effecten. Nou spelen wij ook haast nooit in zalen waar meer dan een man of 500 in kunnen dus dat is nooit een issue.quote:Op dinsdag 4 november 2008 13:00 schreef Cynic het volgende:
Wij spelen symfonische rock, en daarbij werk het prima. We hebben de keys ook stereo aangesloten. En zolang we niet in het Gelredome staan blijven we nog wel stereo staan vermoed ik. Ook in de grote zaal van 013 kan het best, en daar gaan toch gauw 2000 man in.
Dat zou kunnen. Maar wij hebben maar één gitarist, dus die staat altijd in het middenquote:Op dinsdag 4 november 2008 13:12 schreef Cynic het volgende:
Het zijn ook geen extreme stereo effecten, gewoon een beetje delays enzo, lichte flange.
Onze andere gitarist staat in het midden gepanned en ik dan helemaal stereo.
Lijkt me trouwens dat je die problemen dan ook heb wanneer je de ene gitaar links zet en de andere rechts.
Klopt, die Korg van onze toetsenist is ook stereo. Zo moet je hem ook aansluiten anders klinkt het niet. Best vreemd.quote:Op dinsdag 4 november 2008 13:33 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar wij hebben maar één gitarist, dus die staat altijd in het midden
Kijk:
[ afbeelding ]
De keyboards staan trouwens bij ons ook stereo, maar dat is geloof ik meer omdat er twee aansluitingen op die keyboards zitten...ik geloof niet dat daar wel eens echt over nagedacht is.
Ik heb wel een Kramer Striker ST600, maar dat was meer voor de grap. Als gitaar is het niet veel. Wél een orginele Floyd Rose single locking trem (dus ontstemd ook altijdquote:Op dinsdag 4 november 2008 14:14 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Klopt, die Korg van onze toetsenist is ook stereo. Zo moet je hem ook aansluiten anders klinkt het niet. Best vreemd..
En wat je zegt; stereo voor metal is onzin. Misschien niet voor prog metal of voor bands als Overkill die vreemde effecten gebruiken, maar wij gaan meer voor het "buizen aan en blazen"-idee..
Spelen jullie ook op Kramer gitaren, Singecoil?.
Yep. Ziet er wel cool uit, vinnik.quote:Op dinsdag 4 november 2008 14:26 schreef Witchfynder het volgende:
Het is wel typisch Kramer om humbuckers schuin te plaatsen he? De Kramer van Glenn Tipton heeft dat ook, maar bij de nek.
Hij is te koop en de opbrengst wordt gebruikt voor onderzoek tegen tienerkanker, dus sla je slag.quote:
http://wordsmith.org/anagram/advanced.htmlquote:Op dinsdag 4 november 2008 20:58 schreef Witchfynder het volgende:
Jij hebt echt serieus rare hobbies, naamgenoot..
Steek die energie nou maar in het bespelen van je nieuwe explorer.quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:05 schreef Daantke het volgende:
[..]
http://wordsmith.org/anagram/advanced.html
Dean Takquote:Op dinsdag 4 november 2008 21:05 schreef Daantke het volgende:
[..]
http://wordsmith.org/anagram/advanced.html
quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:14 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Steek die energie nou maar in het bespelen van je nieuwe explorer..
Bij twijfel altijd Megadeth of Iron Maiden gaan spelen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:25 schreef Daantke het volgende:
[..]mijn papa slaapt al
en ik weet ff niks om te spelen
Iedereen kent dat ja...quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:49 schreef allsystemshalt het volgende:![]()
Net een imho leuke solo gespeeld dus ik denk dat doe ik nog een keer maar dan neem ik het op....
Tja en toen kwam er dus niks meer uit m'n vingers he![]()
![]()
![]()
Fuck zooi![]()
quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:38 schreef Witchfynder het volgende:
Je houdt wel van..uh..bonte dingen, he?.
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:38 schreef Witchfynder het volgende:
Je houdt wel van..uh..bonte dingen, he?.
quote:
Wat dan nog meer =O?quote:Op dinsdag 4 november 2008 23:43 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat je nogal van bontgekleurde dingsn houdt..
Ik wil er nog een Washburn bijquote:
Wel jammer ja! Maar wel goeie deal opzich...quote:Op woensdag 5 november 2008 00:09 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik wil er nog een Washburn bij![]()
En dan van mijn Ibanez Afs afscheid nemen
Pas op!!!!quote:Op woensdag 5 november 2008 00:13 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Wel jammer ja! Maar wel goeie deal opzich...
Wel slimquote:Op woensdag 5 november 2008 00:17 schreef Cynic het volgende:
Dat wordt dan echt de eerste gitaar die ik wegdoe...
Ik heb al wel gitaren bij mijn vriendin geparkeerd zodat het lijkt alsof ik niet zoveel gitaren heb, maar dat telt niet
Da's helemaal slim, een extra huis aanschaffen zodat je meer ruimte hebt voor gitaarspullen!quote:Op woensdag 5 november 2008 00:19 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Wel slim
Straks ook twee adressen, nieuwe huisje en de oefenzolder
Precies! Twee extra kamers voor gearquote:Op woensdag 5 november 2008 00:21 schreef Cynic het volgende:
Da's helemaal slim, een extra huis aanschaffen zodat je meer ruimte hebt voor gitaarspullen!
Ik moet ook nog eens aan de slag met de whammy van mijn 19" Digitech, want als ik die een beetje goed instel heb ik dat losse pedaal eigenlijk ook niet meer nodig.
Jij hebt veel overcompleet he?quote:Op woensdag 5 november 2008 00:21 schreef Cynic het volgende:
[..]
Da's helemaal slim, een extra huis aanschaffen zodat je meer ruimte hebt voor gitaarspullen!
Ik moet ook nog eens aan de slag met de whammy van mijn 19" Digitech, want als ik die een beetje goed instel heb ik dat losse pedaal eigenlijk ook niet meer nodig.
Nee, dat zie je verkeerd, ik heb veel op reservequote:Op woensdag 5 november 2008 00:28 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Jij hebt veel overcompleet he?.
Haha lukt het al ?quote:Op dinsdag 4 november 2008 23:54 schreef Cynic het volgende:
Avond!
Ik ben nog steeds een trip naar het westen aan het plannen om binnenkort wat aan gitaarswappen te doen
Hoeveel heb jij er wel niet ?!quote:Op woensdag 5 november 2008 00:17 schreef Cynic het volgende:
Dat wordt dan echt de eerste gitaar die ik wegdoe...
Ik heb al wel gitaren bij mijn vriendin geparkeerd zodat het lijkt alsof ik niet zoveel gitaren heb, maar dat telt niet
Het moet deze maand lukken denk ik, er zijn wat mogelijkheden. Ik kan eventueel ook nog naar Utrecht gaan, dan ben ik ook een eind in de richting gekomen lijkt me.quote:Op woensdag 5 november 2008 00:41 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Haha lukt het al ?
[..]
Hoeveel heb jij er wel niet ?!
Utrecht is goed te doen! Gelijk even langs de gitaartokoquote:Op woensdag 5 november 2008 00:45 schreef Cynic het volgende:
[..]
Het moet deze maand lukken denk ik, er zijn wat mogelijkheden. Ik kan eventueel ook nog naar Utrecht gaan, dan ben ik ook een eind in de richting gekomen lijkt me.
Ik heb er momenteel meer dan 10, niet dat dat zo'n enorm aantal is
1 is reserve, 2 is ijdelheid.quote:Op woensdag 5 november 2008 00:40 schreef Cynic het volgende:
[..]
Nee, dat zie je verkeerd, ik heb veel op reserve
2 Electrisch (ja je hebt gelijk met die bontequote:Op woensdag 5 november 2008 07:29 schreef Witchfynder het volgende:
Ach die tweede bas komt er wel.. En de derde, vierde...
.
quote:Op woensdag 5 november 2008 00:56 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
1 is reserve, 2 is ijdelheid..
Ik heb maar 2 electrische gitaren, 1 akoestische, 2 ukulele en 1 bas (gek genoeg)..
En ook iets met broeken en sokkenquote:Op woensdag 5 november 2008 07:51 schreef KaMo het volgende:
[..]
2 Electrisch (ja je hebt gelijk met die bonte
1 acoustische
2 bassen
Speel alles in één stemming, joh. Je hebt ook maar één zanger immers. Of past hij zijn bereik ook aan?quote:Op woensdag 5 november 2008 11:29 schreef The_Dean het volgende:
Als we een van de nummers in een lagere stemming spelen heb ik ook 3 gitaren mee
Ik probeer echt serieus af te kicken, maar ik kom zó vaak gitaren tegen waarvan ik dan denk, djeez...die móet ik hebben...quote:
wel zwaar, maar het gaat vanzelf...quote:Op woensdag 5 november 2008 13:50 schreef Aresdreams het volgende:
geen gitaar kopen is nog best makkelijk, wachten totdat ie geleverd gaat worden is veel zwaarder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telecaster, +10quote:Op woensdag 5 november 2008 17:30 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb een nieuwe gieter!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een oude Japanse dame uit 1986. Ze heeft wel flink wat plastische chirurgie ondergaan, er zit een Amerikaanse vintage brug op met messing zadels, Kluson Deluxe tuners, een 4-way switch en Custom Shop Texas Special pickups (die er misschien uit gaan).
Ik is blij![]()
![]()
.
Halverwege het optreden even een goed gemikte trap.quote:Op woensdag 5 november 2008 12:26 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Speel alles in één stemming, joh. Je hebt ook maar één zanger immers. Of past hij zijn bereik ook aan?.
quote:
quote:Op woensdag 5 november 2008 17:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Halverwege het optreden even een goed gemikte trap.
=Oquote:Op woensdag 5 november 2008 17:30 schreef Sloggi het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een oude Japanse dame uit 1986. Ze heeft wel flink wat plastische chirurgie ondergaan, er zit een Amerikaanse vintage brug op met messing zadels, Kluson Deluxe tuners, een 4-way switch en Custom Shop Texas Special pickups (die er misschien uit gaan).
Ik is blij![]()
![]()
.
goed bezig!quote:Op woensdag 5 november 2008 17:30 schreef Sloggi het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik is blij![]()
![]()
.
Ik zou voornamelijk gaan voor nummers die je zelf leuk vindt. Dat bevordert het goed je best doen aanzienlijk namelijk.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:53 schreef SperZii het volgende:
Hmm ik ben nu al een tijdje bezig met akoestische gitaar spelen en heb me tot nu toe alleen nog maar bezig gehouden met akkoorden, waarvan ik nu de basis wel onder de knie heb. De barré akkoorden zijn nog een beetje lastig voor me maar dat komt wel. Ik heb me alleen nog niet verdiept in het spelen van losse noten en wil er graag mee beginnen. Is bijvoorbeeld Under The Bridge een goed nummer om mee te beginnen? Hotel California? Stairway to Heaven? Of zijn er zelfs nóg makkelijkere alternatieven? (Heb trouwens geen les)
Bedankt alvast!
Hoezo, is hij ineens te Republikeins voor je?quote:Op woensdag 5 november 2008 18:55 schreef Sloggi het volgende:
Ja hè. Wie mijn Amerikaanse Tele wil overkopen mag me PM'en.
Er zijn twee dingen echt van belang bij het leren spelen van een instrument. Dingen spelen die je motiveren en een instrument wat goed genoeg is om niet elke vijf seconden te ontstemmen. De rest is optioneelquote:Op woensdag 5 november 2008 19:19 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik zou voornamelijk gaan voor nummers die je zelf leuk vindt. Dat bevordert het goed je best doen aanzienlijk namelijk.
quote:Op woensdag 5 november 2008 19:20 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hoezo, is hij ineens te Republikeins voor je?.
Yupquote:Op woensdag 5 november 2008 19:20 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hoezo, is hij ineens te Republikeins voor je?.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |