quote:Op woensdag 5 november 2008 07:51 schreef Marsepein het volgende:
Als et een kunststof leiding is, dan kun je eventueel overwegen om (als de druk er af is) om er een ouderwetse elektrische soldeerbout op het lek te drukken, met een klein beetje geluk is die dicht gesmolten.
Het gat kan ook zo groot worden dat alles daar wegloopt hequote:Op woensdag 5 november 2008 07:55 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
![]()
Dat kan ik proberen lukt het niet dan maakt het niet uit want het moet toch vrvangen worden.
Het lekt vlak bij een verdeelaansluiting (of hoe dat ook heten mag een buis waar meerdere flex pijpen aan vast zitten) het is echter te krap om in te korten dus moet er iets tussen komen en/of de hele flexpijp vervangen.quote:Op woensdag 5 november 2008 19:11 schreef junkiexp het volgende:
je meet uitwendig, dit is waarschijnlijk 14 x 2 slang.
Bij de gamma hebben ze tules om deze in een 15mm koppeling te monteren.
Dus 2 tules, 2 sokken 15 en een stukje 15 en het is weer dicht.
Maar lekt het ergens op een aansluiting, of gewoon spontaan ergens midden in een slang
Zou kunnen nu alleen nog uitvoeren...quote:Op woensdag 5 november 2008 19:51 schreef junkiexp het volgende:
Ok, maar dan is mijn oplossing toch goed ?
die buizen kan je echt niet opnieuw trekken! dat rode en blauwe zijn waarschijnlijk schutbuizen.quote:Op woensdag 5 november 2008 20:45 schreef allsystemshalt het volgende:
Stel dat ik de hele leiding vervang. Is het dan moeilijk om de leiding te trekken?
Gaat dat het beste met een touw eraan (aan de oude leiding maken dan de nieuwe erdoor trekken?
Of kan je de leiding door de huls heen duwen zonder hulpmiddelen?
Waarom kan je die dan niet vervangen? de rode/blauwe buizen zijn veel weider dan de grijze buis die er volgens mij los in zit?quote:Op donderdag 6 november 2008 19:45 schreef gateway het volgende:
[..]
die buizen kan je echt niet opnieuw trekken! dat rode en blauwe zijn waarschijnlijk schutbuizen.
Dus, gewoon een nieuw stuk ertussen maken (of laten doen)
ja, maar wat denk je van bochten? en stukken in de muur waar misschien geen schutbuis zit?quote:Op donderdag 6 november 2008 19:54 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Waarom kan je die dan niet vervangen? de rode/blauwe buizen zijn veel weider dan de grijze buis die er volgens mij los in zit?
De rode/blauwe buizen zijn geribbeld en zijn waarschijnlijk aan het ijzervlechtwerk vastgemaakt voordat de vloer werd gestort.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |