quote:Op donderdag 19 november 2009 10:57 schreef invine het volgende:
Passen de velgen van een clio 16v er niet onder? Zal denk ik ook wel leuk staan! Blijft een mooi project dit en tof dat je het meeste zelf doet
quote:
I know, thnx for the info thoughquote:Op vrijdag 20 november 2009 23:24 schreef GizartFRL het volgende:
Zijn de standaard Speedlines van een 205 1.9 GTI.
Speedline zat ook onder de Clio Williams.
Velgen op de foto heb ik zelf koperkleurig gespoten.
Is dit een 1.9? Dan valt het vermogen nog mee imo. 6.4 van 0 naar 100 vind ik dan wel weer zeer indrukwekkend.quote:Op maandag 7 juni 2010 14:01 schreef _Drake_ het volgende:
Even een update:
Inmiddels rijd hij al sinds een paar maanden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op de pijnbank
[ afbeelding ]
Uiteindelijk scoorde we afgerond 138pk en 160nm wat voor een bijna standaard 16v erg netjes is, verloop is ook erg mooi met geen dipjes e.d.
(Groene lijn is standaard, blauwe is na aanpassing van ecu).
[ afbeelding ]
Prestaties maar even gemeten:
[ afbeelding ]
0-100 in 6.4 sec met 2k rpm half gas vanuit stilstand, het is echter zeer lastig om een fatsoenlijke meting te doen met het vermogen/grip/gewicht (met name het gebrek aan de laatste 2). Grip in zijn 1 is 0,0, de achteras is te slap waardoor de voorwielen omhoog getrokken worden (achteras word nog vervangen).
Zodra je op de 3/4k zou kunen launchen zal de 0-100 tijd makkelijk richting de 6 rond kunnen.
Momenteel weegt hij leeg exact 760 kilo
Inherent aan het ontwerp van een TU blok, Xu ligt wel omgekeerd en zelf gekanteld. Aanzich is het geen ramp veel merken hebben een orientatie zoals bij deze, vrij normaal zelfs. Plus alles is vrij licht uitgevoerd mechanisch is een TU ook enorm sterk in verhouding met het gewicht.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:57 schreef blup het volgende:
Ik snap maar niet waarom Citroen lucht achterop het blok zit en uitlaat voor...![]()
![]()
Dit lijkt me logischer.
[ afbeelding ]
Clio williams 2.0 16v (150pk 175nm @ 6100)
Inmiddels is dit geen cheapass project meer?
Lijkt me wel gaaf om te doenquote:Op maandag 14 juni 2010 10:41 schreef _Drake_ het volgende:
Jup, mits je een exemplaar uit een ax gti hebt is het plug and play. Bij een 106 xsi blok moet de kabelboom aangepast worden (maar mechanisch is het ook weer plug and play). De meest eenvoudige ombouw is een 1.4 monopoint (75pk) uit een ax tgs b.v gezien die erg makkelijk te vinden zijn.
En de motor volledig reviseren, is dat een beetje zelf te doen voor iemand zonder ervaring? Aan welke klussen (naast pakkingen) moet ik dan denken?quote:Op maandag 14 juni 2010 12:10 schreef _Drake_ het volgende:
Gewoon doen, het is niet heel ingewikkeld en de kosten zijn laag( registreer je anders op www.axclub.net, daar zijn er zat die al een dergelijke inbouw hebben gedaan).
Heb jij het blok nog liggen?quote:Op maandag 14 juni 2010 13:17 schreef _Drake_ het volgende:
Of het zonder ervaring te doen is durf ik niet te zeggen, ligt eraan hoe handig/kundig je bent en bereid bent om dan de tijd ervoor te nemen.
Dus eigenlijk gewoon motor en ECU omprikken en je bent klaar zeg maar?quote:Op maandag 14 juni 2010 15:01 schreef Spamblik het volgende:
uhhhm... eigenlijk wel. bij een phase2 is zo ongeveer alles uitwisselbaar.
Ga je raar op kijken als het golfje ook een dik blok erin heeft liggenquote:Op donderdag 10 maart 2011 13:26 schreef Tankiej het volgende:
Wat zou het mij geweldig lijken om met zo'n wolf in schaapskleren naast een dikke auto of petje in golfje te staan bij het stoplicht en de sprint dan te winnen..
Geweldig project!
zo als die van mij bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:56 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ga je raar op kijken als het golfje ook een dik blok erin heeft liggen
Klopt, vooral die mk3, met plasticquote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:20 schreef Tankiej het volgende:
Dat is waar, maar over het algemeen is dat niet echt het geval volgens mij
Ik zou best ook nog een keer een T5-R blok in een standaard 440 willen hangen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:43 schreef JK1982 het volgende:
Wat een gruwelijk ding, echt leuk dit..
Ik heb er helaas de technische kennis niet voor, anders had ik ook nog wel eens zoiets willen doen. Ik heb er wel eens over gedroomd, zij het dan met een leuk blok in bijv. een Nissan Micra (heb bij Nissan gewerkt)
Maargoed, met de AX ben ik ook een klein beetje bekend, aangezien ik er ook een heb gehad.
Keep up the good work!
Wat voor achteras/remmen/ophanging heb je eronder gehangen?
Naar alle waarschijnlijkheid de remmen, achteras en ophanging van een 106 of saxo.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:43 schreef JK1982 het volgende:
Wat een gruwelijk ding, echt leuk dit..
Ik heb er helaas de technische kennis niet voor, anders had ik ook nog wel eens zoiets willen doen. Ik heb er wel eens over gedroomd, zij het dan met een leuk blok in bijv. een Nissan Micra (heb bij Nissan gewerkt)
Maargoed, met de AX ben ik ook een klein beetje bekend, aangezien ik er ook een heb gehad.
Keep up the good work!
Wat voor achteras/remmen/ophanging heb je eronder gehangen?
Die passen ook op 4gaats velgen hoor.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:54 schreef invine het volgende:
Ja maar drake wil toch wieldoppen behouden?
Momenteel niet maar hij is prima geschikt ervoorquote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:41 schreef Mark_Rutte het volgende:
Heel erg tof project!
Gebruik je 'm ook als daily?
Klopt, er zit infeite een 106gti / saxo 16v onderstel onder.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 20:50 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Naar alle waarschijnlijkheid de remmen, achteras en ophanging van een 106 of saxo.
Past precies en je hebt de conversie naar 4 gaatsnaven voor nog meer velgenkeus.
Mooi voorbeeld van het niet snappenquote:Op donderdag 5 mei 2011 16:28 schreef blup het volgende:
mooi voorbeeld van hoe het niet moet, die 500pk erin krijgen is niet zo bijzonder, die 500pk goed op de weg krijgen wel.
Ik verwacht niets, dat suggereer jij. Mijn punt is dat het totaal niet bijzonder cq. useless is. Die auto is niet snel.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:06 schreef x3ro het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld van het niet snappenWat verwacht je op iets van 700 kilo met fwd? Dat is pas grip hebben bij de 150.. Iemand van EM forum rijd zelf een 106gti met415pk.. Is ook pas op de weg te krijgen boven de 140. Dat is nou eenmaal normaal bij dit soort gebakjes.
Niet snelquote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:50 schreef blup het volgende:
[..]
Ik verwacht niets, dat suggereer jij. Mijn punt is dat het totaal niet bijzonder cq. useless is. Die auto is niet snel.
Ligt een beetje aan het geheel. Die 106 doet het bijvoorbeeld ook niet zo gek slecht bij de time attack op Zandvoort. Ik ontken niet dat het in een andere auto niet beter op de weg gebracht kan worden, maar ze zijn wel alles behalve traagquote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:46 schreef invine het volgende:
Ja maar het is vrij useless om er 500pk in te stoppen.. misschien snel op rechte stuk maar totaal geen tractie in de bochten. Die 500pk is duidelijk overkill en zo is 415pk in een 106 ook.
Met fransen blokken is vaak niks mis.. de elektronica daarentegenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 13:12 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan het geheel. Die 106 doet het bijvoorbeeld ook niet zo gek slecht bij de time attack op Zandvoort. Ik ontken niet dat het in een andere auto niet beter op de weg gebracht kan worden, maar ze zijn wel alles behalve traag
Er rijd in Nederland ook nog een blauwe 205 met 477whp en een Gt40 turboNaar mijn weten gaat de eigenaar 'm wel ombouwen naar 4wd met onderdelen van een 405.
Die psa blokjes kunnen veel hebbenDie 106 rijd nog steeds met standaard internals. Is wel al toe aan z'n 3e versnelligsbak intussen
Gelukkig valt de hoeveelheid elektronica bij die Franse gebakjes uit die tijd wel meequote:Op dinsdag 6 september 2011 16:55 schreef invine het volgende:
[..]
Met fransen blokken is vaak niks mis.. de elektronica daarentegen
Dat kloptquote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:02 schreef _Michael het volgende:
Stond deze in de autoweek van deze week of heb ik het nou mis?
Zo lijkt het welquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:12 schreef 2cv het volgende:
Die AX rijdt gewoon een stuk minder snel op die 2e foto joh
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |