abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 19 november 2009 @ 21:06:54 #101
25682 2cv
Niet subtiel
pi_74864180
Ziet er goed uit !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_74867269
quote:
Op donderdag 19 november 2009 10:57 schreef invine het volgende:
Passen de velgen van een clio 16v er niet onder? Zal denk ik ook wel leuk staan! Blijft een mooi project dit en tof dat je het meeste zelf doet




"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_74870677
Had een tijdje terug nog gereden in een Opel Corsa A GSi met 160 pk. Dat was ook idioot snel. Dat ding zat binnen 7 seconden aan de 100
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:41:07 #104
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_74880377
Geinig zulke projecten

Deze is erg leuk, en ach, zooo'n lelijk hok is zo'n AX ook niet, t hoekige heeft zn charme..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:41:45 #105
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_74880395
quote:
Op donderdag 19 november 2009 22:15 schreef GizartFRL het volgende:

[..]



[ afbeelding ]



Ziet er best vet uit

Mooie velgontwerp ook.. (ook gewoon in grijs/chroom/zilver/whatever)
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  vrijdag 20 november 2009 @ 23:24:38 #106
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_74901463
Zijn de standaard Speedlines van een 205 1.9 GTI.
Speedline zat ook onder de Clio Williams.
Velgen op de foto heb ik zelf koperkleurig gespoten.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zaterdag 21 november 2009 @ 06:17:04 #107
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_74905503
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 23:24 schreef GizartFRL het volgende:
Zijn de standaard Speedlines van een 205 1.9 GTI.
Speedline zat ook onder de Clio Williams.
Velgen op de foto heb ik zelf koperkleurig gespoten.
I know, thnx for the info though K heb zelf n donkerblauwe 406 uit '96, daar schijnen ze ook op te passen.. Toch maar ns kijken of ze nog te vinden zijn/wat me dat gaat kosten..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_82440428
Even een update:

Inmiddels rijd hij al sinds een paar maanden






Op de pijnbank



Uiteindelijk scoorde we afgerond 138pk en 160nm wat voor een bijna standaard 16v erg netjes is, verloop is ook erg mooi met geen dipjes e.d.

(Groene lijn is standaard, blauwe is na aanpassing van ecu).


Prestaties maar even gemeten:


0-100 in 6.4 sec met 2k rpm half gas vanuit stilstand, het is echter zeer lastig om een fatsoenlijke meting te doen met het vermogen/grip/gewicht (met name het gebrek aan de laatste 2). Grip in zijn 1 is 0,0, de achteras is te slap waardoor de voorwielen omhoog getrokken worden (achteras word nog vervangen).
Zodra je op de 3/4k zou kunen launchen zal de 0-100 tijd makkelijk richting de 6 rond kunnen.

Momenteel weegt hij leeg exact 760 kilo
pi_82440618
Tof project , zie zoiets bij mijne alleen niet gebeuren
Hoe heb je t gedaan met de keuring?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_82440805
Nog niet , hij staat nog steeds als 1.1 op kenteken maar dit gaat eerdaags aangepast worden.
pi_82447305
quote:
Op maandag 7 juni 2010 14:01 schreef _Drake_ het volgende:
Even een update:

Inmiddels rijd hij al sinds een paar maanden

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

Op de pijnbank
[ afbeelding ]


Uiteindelijk scoorde we afgerond 138pk en 160nm wat voor een bijna standaard 16v erg netjes is, verloop is ook erg mooi met geen dipjes e.d.

(Groene lijn is standaard, blauwe is na aanpassing van ecu).
[ afbeelding ]

Prestaties maar even gemeten:
[ afbeelding ]

0-100 in 6.4 sec met 2k rpm half gas vanuit stilstand, het is echter zeer lastig om een fatsoenlijke meting te doen met het vermogen/grip/gewicht (met name het gebrek aan de laatste 2). Grip in zijn 1 is 0,0, de achteras is te slap waardoor de voorwielen omhoog getrokken worden (achteras word nog vervangen).
Zodra je op de 3/4k zou kunen launchen zal de 0-100 tijd makkelijk richting de 6 rond kunnen.

Momenteel weegt hij leeg exact 760 kilo
Is dit een 1.9? Dan valt het vermogen nog mee imo. 6.4 van 0 naar 100 vind ik dan wel weer zeer indrukwekkend.
pi_82473498
1.6 16v 6.4 seconden is erg netjes inderdaad (en dan nog te begrijpen dat hij veel sneller kan als hij echt grip zou hebben)
pi_82482120
760 Kilo is dan ook niks, Mijn auto weegt ledig 875 kilo op 130 PK, maar geen idee eigenlijk wat die van 0 naar 100 doet. Maar ik heb ook constant wheelspin. en moet bij 95 net naar de 3 overschakelen...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2010 09:16:52 ]
  dinsdag 8 juni 2010 @ 09:57:06 #114
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_82483509
Ik snap maar niet waarom Citroen lucht achterop het blok zit en uitlaat voor...

Dit lijkt me logischer.

Clio williams 2.0 16v (150pk 175nm @ 6100)


Inmiddels is dit geen cheapass project meer?
  dinsdag 8 juni 2010 @ 10:47:39 #115
202014 JJH
Knetter. O+
pi_82485259
Wat een project.
pi_82487729
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:57 schreef blup het volgende:
Ik snap maar niet waarom Citroen lucht achterop het blok zit en uitlaat voor...

Dit lijkt me logischer.
[ afbeelding ]
Clio williams 2.0 16v (150pk 175nm @ 6100)


Inmiddels is dit geen cheapass project meer?
Inherent aan het ontwerp van een TU blok, Xu ligt wel omgekeerd en zelf gekanteld. Aanzich is het geen ramp veel merken hebben een orientatie zoals bij deze, vrij normaal zelfs. Plus alles is vrij licht uitgevoerd mechanisch is een TU ook enorm sterk in verhouding met het gewicht.

Cheapass is het niet echt meer nee
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:19:17 #117
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_82491991
ja, dat je het vaker ziet snap ik, vooral de 1.2 blokjes e.d. hebben ook het spruitstuk voorop zitten, maar daar is zat ruimte.. Het enige wat ik me kan bedenken is dat dit beter koelt als achterop.. Maar met een paar hitteschildjes op je parafaan heb je er geen last van..

Vind t maar een vreemd ontwerp. Uitlaat moet naar achteren, die doen ze voorop.. Lucht komt van voren, die doen ze achterop.... En dan zit vaak het filterhuis praktisch naast het spruitstuk.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 13:33:15 #118
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_82492692
toyota 4afe motoren 1600 120 pk ook gewoon vooraan hoor ... ligt dus echt gewoon aan het ontwerp ... hedendaagse motoren hebben ook vaak gewoon vooraan uitlaat ...
Minds are like parachutes, they work best when open!
  dinsdag 8 juni 2010 @ 14:04:12 #119
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_82494327
Maar... Waarom?
zoiets heeft een reden.
pi_82499525
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:04 schreef blup het volgende:
Maar... Waarom?
zoiets heeft een reden.
Als je van de??
pi_82512856
Vet
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 22:06:57 #122
182073 invine
blablabla etc.
pi_82522236
Dacht al wat er met dit monster gebeurd was ziet er goed uit! Wanneer is die op zandvoort oid?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_82529278
Over een paar maandjes denk, sept begin ik weer voltijd te studeren als het meezit. Het is dus even afwachten hoe ik kwa tijd e.d zit dan.
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:33:28 #124
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_82635414
ik denk dat men dat vooraan doet als kwestie van koeling ... vooraan stroomt de lucht dan opgewarmd door naar de achterkant van de motor ruimte. Op die manier krijg je een gelijkmatige opwarming van het motorblok. Als je de uitlaat vanachter maakt hoopt de warmte zich aan die kant op en krijg je vooraan koude lucht op het blok (relatief koud). Meeste onderblokken zijn van een ander metaal dan bovenblokken daardoor zetten ze dus ook anders uit bij warmte. Als je dan ook nog eens vooraan en achteraan verschil krijgt wordt het heel moeilijk om een blok goed dicht te houden en ga je te maken krijgen met koppakkingen die stuk gaan en zo.

Ik heb eigenlijk nog niet veel auto's gezien met uitlaatspruitstuk achteraan en als ik er gezien heb waren het diesels. Meeste wagens of wel zijdelings (in lijn motoren of bv V6 / V8) en al de rest langs voor.

Tot zover mijn idee waarom dat is.
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_82776684
Zijn die 1.4 blokken trouwens makkelijk te vinden en te monteren?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_82777811
Jup , mits je een exemplaar uit een ax gti hebt is het plug and play. Bij een 106 xsi blok moet de kabelboom aangepast worden (maar mechanisch is het ook weer plug and play). De meest eenvoudige ombouw is een 1.4 monopoint (75pk) uit een ax tgs b.v gezien die erg makkelijk te vinden zijn.
pi_82778089
quote:
Op maandag 14 juni 2010 10:41 schreef _Drake_ het volgende:
Jup , mits je een exemplaar uit een ax gti hebt is het plug and play. Bij een 106 xsi blok moet de kabelboom aangepast worden (maar mechanisch is het ook weer plug and play). De meest eenvoudige ombouw is een 1.4 monopoint (75pk) uit een ax tgs b.v gezien die erg makkelijk te vinden zijn.
Lijkt me wel gaaf om te doen

Witte 5-deurs met 1.4
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_82781225
Gewoon doen, het is niet heel ingewikkeld en de kosten zijn laag( registreer je anders op www.axclub.net, daar zijn er zat die al een dergelijke inbouw hebben gedaan).
pi_82783261
quote:
Op maandag 14 juni 2010 12:10 schreef _Drake_ het volgende:
Gewoon doen, het is niet heel ingewikkeld en de kosten zijn laag( registreer je anders op www.axclub.net, daar zijn er zat die al een dergelijke inbouw hebben gedaan).
En de motor volledig reviseren, is dat een beetje zelf te doen voor iemand zonder ervaring? Aan welke klussen (naast pakkingen) moet ik dan denken?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_82783786
Of het zonder ervaring te doen is durf ik niet te zeggen, ligt eraan hoe handig/kundig je bent en bereid bent om dan de tijd ervoor te nemen.
pi_82785444
quote:
Op maandag 14 juni 2010 13:17 schreef _Drake_ het volgende:
Of het zonder ervaring te doen is durf ik niet te zeggen, ligt eraan hoe handig/kundig je bent en bereid bent om dan de tijd ervoor te nemen.
Heb jij het blok nog liggen?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  maandag 14 juni 2010 @ 14:30:06 #132
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_82786653
zo plug en play is het denk ik ook weer niet hoor..
  maandag 14 juni 2010 @ 15:01:40 #133
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_82788238
uhhhm... eigenlijk wel. bij een phase2 is zo ongeveer alles uitwisselbaar.
De inhoud van mijn blik is meer dan de motor van jouw auto!
pi_82788469
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:01 schreef Spamblik het volgende:
uhhhm... eigenlijk wel. bij een phase2 is zo ongeveer alles uitwisselbaar.
Dus eigenlijk gewoon motor en ECU omprikken en je bent klaar zeg maar?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  maandag 14 juni 2010 @ 15:09:07 #135
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_82788581
Motorkabelboom+ecu
De inhoud van mijn blik is meer dan de motor van jouw auto!
  maandag 14 juni 2010 @ 16:02:13 #136
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_82791328
aandrijfassen e.d. zijn even lang?
pi_82829932
ik heb zelf voor een aantal jaren terug een citroën AX 1.1 gehad was best een aardig beestje maar begon op een gegeven moment zich ontzettend in te houden en te horten en te stoten tijdens het rijden dus toen heb ik hem maar in geruild voor een andere auto.
de lucht inlaat was toen ook half gesmolten nadat ik er een keer mee naar het westen des lands was gereden.
en dat was best een eind
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_93886498
Werd maar eens weer tijd voor een update :), de meeste werkzaamheden zijn nog van vorig jaar:

Weg met de oude achteras:


En eronder het nieuwe:


Uiteindelijk stond hij er toen vorig jaar september zo bij :)


Toen werd het tijd voor het weghalen van wat roest, ik zal het besparen tot 1 van
de 6 roestgaten die er aan de achterkant zaten:


Stuk weggehaalt en een stuk van een andere ax op maat gemaakt (erg veel werk, met name veel gedult hebben en niet te snel willen haasten met slijpen e.d)


Vastgelast en bijgeslepen:


En als laatste in de plamuur gezet:


Spuitbeurtje later en we hadden weer een roestvrije ax :).


En als kers op de taart:




:+, de eerste en enige 16v officeel op kenteken.

Er moeten nog wat kleine dingetjes gedaan worden aan de carroserie/interieur, verder is het onderstel nog niet 100% in balans (momenteel bewust op onderstuur afgesteld, stuurt vrij zwaar en niet echt liniear. Nieuwe veerpoten met een aangepast geometrie en wat andere zaken zijn in aanbouw om dat op te lossen).

Maar afgezien van dat komen we aardig in de buurt :) , hij is gewoon 100% functioneel en rijdbaar. De hoop is er een der maanden eindelijk weer eens de ring ermee over te gaan wat vast wel gaat lukken. Totaal ben ik met de gehele auto al 20 maanden bezig dus de paar extra maanden om hem echt af te maken kunnen er wel bij ;).
pi_93892992
Hij leeft nog _O_
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_93902663
Wat zou het mij geweldig lijken om met zo'n wolf in schaapskleren naast een dikke auto of petje in golfje te staan bij het stoplicht en de sprint dan te winnen.. :+
Geweldig project! _O_
pi_93946099
Heel erg tof project!
Gebruik je 'm ook als daily?
pi_93946473
quote:
6s.gif Op donderdag 10 maart 2011 13:26 schreef Tankiej het volgende:
Wat zou het mij geweldig lijken om met zo'n wolf in schaapskleren naast een dikke auto of petje in golfje te staan bij het stoplicht en de sprint dan te winnen.. :+
Geweldig project! _O_
Ga je raar op kijken als het golfje ook een dik blok erin heeft liggen ;)
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_93947120
Dat is waar, maar over het algemeen is dat niet echt het geval volgens mij :P
pi_93947228
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 09:56 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Ga je raar op kijken als het golfje ook een dik blok erin heeft liggen ;)
zo als die van mij bijvoorbeeld :)
JA!
pi_93947287
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 10:20 schreef Tankiej het volgende:
Dat is waar, maar over het algemeen is dat niet echt het geval volgens mij :P
Klopt, vooral die mk3, met plastic :'(
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_93947848
Wat een gruwelijk ding, echt leuk dit..

Ik heb er helaas de technische kennis niet voor, anders had ik ook nog wel eens zoiets willen doen. Ik heb er wel eens over gedroomd, zij het dan met een leuk blok in bijv. een Nissan Micra (heb bij Nissan gewerkt)

Maargoed, met de AX ben ik ook een klein beetje bekend, aangezien ik er ook een heb gehad.

Keep up the good work! :)

Wat voor achteras/remmen/ophanging heb je eronder gehangen?
  vrijdag 11 maart 2011 @ 14:57:09 #147
202014 JJH
Knetter. O+
pi_93958141
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 10:43 schreef JK1982 het volgende:
Wat een gruwelijk ding, echt leuk dit..

Ik heb er helaas de technische kennis niet voor, anders had ik ook nog wel eens zoiets willen doen. Ik heb er wel eens over gedroomd, zij het dan met een leuk blok in bijv. een Nissan Micra (heb bij Nissan gewerkt)

Maargoed, met de AX ben ik ook een klein beetje bekend, aangezien ik er ook een heb gehad.

Keep up the good work! :)

Wat voor achteras/remmen/ophanging heb je eronder gehangen?
Ik zou best ook nog een keer een T5-R blok in een standaard 440 willen hangen. :Y
  vrijdag 11 maart 2011 @ 20:50:29 #148
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_93974442
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 10:43 schreef JK1982 het volgende:
Wat een gruwelijk ding, echt leuk dit..

Ik heb er helaas de technische kennis niet voor, anders had ik ook nog wel eens zoiets willen doen. Ik heb er wel eens over gedroomd, zij het dan met een leuk blok in bijv. een Nissan Micra (heb bij Nissan gewerkt)

Maargoed, met de AX ben ik ook een klein beetje bekend, aangezien ik er ook een heb gehad.

Keep up the good work! :)

Wat voor achteras/remmen/ophanging heb je eronder gehangen?
Naar alle waarschijnlijkheid de remmen, achteras en ophanging van een 106 of saxo.
Past precies en je hebt de conversie naar 4 gaatsnaven voor nog meer velgenkeus.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  vrijdag 11 maart 2011 @ 20:54:23 #149
182073 invine
blablabla etc.
pi_93974710
Ja maar drake wil toch wieldoppen behouden?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 22:27:21 #150
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_93980264
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 20:54 schreef invine het volgende:
Ja maar drake wil toch wieldoppen behouden?
Die passen ook op 4gaats velgen hoor. :P
Voordeel is bij het onderstel van een saxo vts of 106 gti dat hi jachter schijfremmen standaard heeft.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_93986048
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 09:41 schreef Mark_Rutte het volgende:
Heel erg tof project!
Gebruik je 'm ook als daily?
Momenteel niet maar hij is prima geschikt ervoor :) ( en afgezien dat er 98 in moet kan hij aardig zuinig zijn, 1 op 14/15 is geen probleem). Als daily heb ik liever een wat grotere / modernere auto ;).

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 20:50 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Naar alle waarschijnlijkheid de remmen, achteras en ophanging van een 106 of saxo.
Past precies en je hebt de conversie naar 4 gaatsnaven voor nog meer velgenkeus.
Klopt, er zit infeite een 106gti / saxo 16v onderstel onder.

[ Bericht 2% gewijzigd door _Drake_ op 12-03-2011 00:24:28 ]
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:48:58 #152
326368 Sexy_Steve
Owwsjaaaweelll!
pi_96383558
Dit stond er vandaag op Autoblog: een AX met 500 pk!!!

filmpje: http://www.autojunk.nl/2011/04/citroen-ax-turbo-met-500-pk-part-2
Niet jij
Niet wij
Maar ik
pi_96388100
Zijn wel meer van dat projectjes op YT, maar wat een herrie daar binnen in de auto. 8)7
  donderdag 5 mei 2011 @ 16:28:41 #154
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_96393105
mooi voorbeeld van hoe het niet moet, die 500pk erin krijgen is niet zo bijzonder, die 500pk goed op de weg krijgen wel.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 10:06:50 #155
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_96422835
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2011 16:28 schreef blup het volgende:
mooi voorbeeld van hoe het niet moet, die 500pk erin krijgen is niet zo bijzonder, die 500pk goed op de weg krijgen wel.
Mooi voorbeeld van het niet snappen :') Wat verwacht je op iets van 700 kilo met fwd? Dat is pas grip hebben bij de 150.. Iemand van EM forum rijd zelf een 106gti met415pk.. Is ook pas op de weg te krijgen boven de 140. Dat is nou eenmaal normaal bij dit soort gebakjes.

OT: Leuk wagentje :D Wanneer je een 'stap' verder wil moet je maar eens kijken bij DP-engeneering in Nijmegen. Die kunnen je goed helpen het blokje makkelijker te laten ademen :)
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 11:50:55 #156
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_96426884
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 10:06 schreef x3ro het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld van het niet snappen :') Wat verwacht je op iets van 700 kilo met fwd? Dat is pas grip hebben bij de 150.. Iemand van EM forum rijd zelf een 106gti met415pk.. Is ook pas op de weg te krijgen boven de 140. Dat is nou eenmaal normaal bij dit soort gebakjes.
Ik verwacht niets, dat suggereer jij. Mijn punt is dat het totaal niet bijzonder cq. useless is. Die auto is niet snel.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 15:40:19 #157
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_96436748
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 11:50 schreef blup het volgende:

[..]

Ik verwacht niets, dat suggereer jij. Mijn punt is dat het totaal niet bijzonder cq. useless is. Die auto is niet snel.
Niet snel :') Ik heb die 106 een 911 4S helemaal af zien maken op de autoweg.. Ook van een staande start is zo'n din alles behalve traag. Dat hun in het filmpje zonder beleid optrekken wil niet zeggen dat het niet kan. Ook is dit allemaal met een standalone ecu op te lossen(bijv. Aem)

edit: overigens 'eten' die bakjes ook nog 600cc wegracers met een rollende start.. Dus traag is anders.

[ Bericht 6% gewijzigd door x3ro op 06-05-2011 15:50:20 ]
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 12:46:19 #158
182073 invine
blablabla etc.
pi_96470088
Ja maar het is vrij useless om er 500pk in te stoppen.. misschien snel op rechte stuk maar totaal geen tractie in de bochten. Die 500pk is duidelijk overkill en zo is 415pk in een 106 ook.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 13:12:32 #159
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_96470628
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 12:46 schreef invine het volgende:
Ja maar het is vrij useless om er 500pk in te stoppen.. misschien snel op rechte stuk maar totaal geen tractie in de bochten. Die 500pk is duidelijk overkill en zo is 415pk in een 106 ook.
Ligt een beetje aan het geheel. Die 106 doet het bijvoorbeeld ook niet zo gek slecht bij de time attack op Zandvoort. Ik ontken niet dat het in een andere auto niet beter op de weg gebracht kan worden, maar ze zijn wel alles behalve traag ;)

Er rijd in Nederland ook nog een blauwe 205 met 477whp en een Gt40 turbo :') Naar mijn weten gaat de eigenaar 'm wel ombouwen naar 4wd met onderdelen van een 405.

Die psa blokjes kunnen veel hebben :o Die 106 rijd nog steeds met standaard internals. Is wel al toe aan z'n 3e versnelligsbak intussen :')

[ Bericht 26% gewijzigd door x3ro op 07-05-2011 13:18:30 ]
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_101415122
Stond deze in de autoweek van deze week of heb ik het nou mis :D?
Ajax!
  dinsdag 6 september 2011 @ 16:55:15 #161
182073 invine
blablabla etc.
pi_101636433
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 13:12 schreef x3ro het volgende:

[..]

Ligt een beetje aan het geheel. Die 106 doet het bijvoorbeeld ook niet zo gek slecht bij de time attack op Zandvoort. Ik ontken niet dat het in een andere auto niet beter op de weg gebracht kan worden, maar ze zijn wel alles behalve traag ;)

Er rijd in Nederland ook nog een blauwe 205 met 477whp en een Gt40 turbo :') Naar mijn weten gaat de eigenaar 'm wel ombouwen naar 4wd met onderdelen van een 405.

Die psa blokjes kunnen veel hebben :o Die 106 rijd nog steeds met standaard internals. Is wel al toe aan z'n 3e versnelligsbak intussen :')
Met fransen blokken is vaak niks mis.. de elektronica daarentegen ;)
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:22:18 #162
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_101649300
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 16:55 schreef invine het volgende:

[..]

Met fransen blokken is vaak niks mis.. de elektronica daarentegen ;)
Gelukkig valt de hoeveelheid elektronica bij die Franse gebakjes uit die tijd wel mee :P
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_101963344
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 17:02 schreef _Michael het volgende:
Stond deze in de autoweek van deze week of heb ik het nou mis :D?
Dat klopt :)


http://www.wijfjes.demon.nl/Autoweek_AX.pdf
pi_102708357
Er was nog een foto gevonden van de afgelopen keer op de ring, dacht dat er geen foto's waren maar iemand wist er toch een op te speuren.

Maar ik blijf het toch raar vinden :P :

voor:


en na (18 aug):


Zo eerst was toch grappiger :).
pi_102708890
Dus weer terug je oude veren er onder _O-

haha.. Tof man :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:37:19 #166
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_102709609
Leuk stukje :) En respect voor al het werk dat erin zit...pfff!
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:12:44 #167
25682 2cv
Niet subtiel
pi_102715672
Die AX rijdt gewoon een stuk minder snel op die 2e foto joh :{w
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_102723883
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:12 schreef 2cv het volgende:
Die AX rijdt gewoon een stuk minder snel op die 2e foto joh :{w
Zo lijkt het wel :D
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')