abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:53:29 #51
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62840487
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:43 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

http://my.barackobama.com/page/content/vaissues
[..]

Oh, ging hij dat niet verbieden?

Leuk voor de mensen die er verder weinig interesse hebben, maar eigenlijk gewoon leugens en halve waarheden. Ik denk ook dat de enige reden dat hij zich de laatste jaren milder voordoet op dat gebied is dat het zijn politieke carriere anders zou kunnen schaden.

In zijn tijd in de Illinios Senate heeft hij wel degelijk voor wetten gestemd die het 2e amendement beperkte. Zoals het willen verbieden van alle (!) semi-automatische wapens, gewoon belachelijk IMHO.

Zie verder: http://en.wikipedia.org/w(...)ck_Obama#Gun_control
pi_62840504
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:38 schreef Monidique het volgende:
Als 'liberal' een inhoudelijke positie vertegenwoordigt, dan ja, dan is het er misschien straks wel, maar dat komt omdat Amerika's centrum aardig 'liberal' is. Aldus peilingen.
Bijvoorbeeld:
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:59:28 #53
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:02:12 #54
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62840740
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Verwacht je dat nog?
Het wordt close. Dat is een gevoel.

Al die polls zeggen me niks, zeker niet bij deze verkiezingen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_62840754
Het wordt niet close.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:12:05 #56
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62840965
Als Obama verliest ben ik denk ik niet te genieten voor een paar dagen minstens. Daarna leg ik me er maar bij neer.

Maar hij verliest niet. Misschien wordt het even spannend, maar ik denk dat al vrij vroeg duidelijk zal worden dat Obama met een goede marge gewonnen heeft.

Eigenlijk moet ik eens terugzoeken wanneer ik voor het eerst voorspelde dat Obama won, ik weet wel dat ik toen onderdeel was van een zeer kleine minderderheid, en toen was hij niet eens mijn 'favoriet'.
pi_62840978
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 16:02 schreef popolon het volgende:

[..]

Het wordt close. Dat is een gevoel.

Al die polls zeggen me niks, zeker niet bij deze verkiezingen.
Wat maakt het bij deze verkiezingen zo anders dan bij de vorige verkiezingen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_62841025
En als McCain wél wint, nou ja, met ziek leedvermaak kan ik jaren blijven zeggen: ik zei het toch, ik zei het toch. . Maar dat wens ik popolon en zijn medeburgers niet toe.
pi_62841140
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 16:14 schreef Monidique het volgende:
En als McCain wél wint, nou ja, met ziek leedvermaak kan ik jaren blijven zeggen: ik zei het toch, ik zei het toch. . Maar dat wens ik popolon en zijn medeburgers niet toe.
Ik zou het zuur vinden voor mensen als Popolon inderdaad, maar feitelijk boeit de uitslag me persoonlijk niet zo heel veel. Mijn wereld draait wel gewoon door.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:19:50 #60
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62841178
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 16:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat maakt het bij deze verkiezingen zo anders dan bij de vorige verkiezingen?
In alles is dit de meest grote verkiezing ooit: Radio, tv, kranten, op straat. Je kunt 't niet ontwijken. Knettergek word je er van.

En dan zie ik mensen die in NL wonen zeggen dat ze er al moe van worden. Nou !

Nou ja goed, onder McCain blijf ik waarchijnlijk ook wel leven hoor. 't Is maar goed dat 'ie niet m'n buurman is. Het zou goed kunnen trouwens met zoveel huizen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_62841206
Als McCain wint dan vier ik groot feest
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:24:11 #62
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62841300
Maar ik ben diep ontroerd over jullie medeleven.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:27:04 #63
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62841372
Politico zegt dat Missouri nu tied is...

En hoe zit het met Florida? Gaat McCain die nog winnen?

Owja, moet je dit zien:
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2008/6/30/kortnieuws.html

Het lijkt erop alsof papa Clinton spreekt en zoon Obama luistert
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_62841439
Een beetje meer evenwicht maakt de verkiezingsnacht wel weer leuker natuurlijk.
pi_62841511
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 16:27 schreef Klopkoek het volgende:
Politico zegt dat Missouri nu tied is...

En hoe zit het met Florida? Gaat McCain die nog winnen?

Owja, moet je dit zien:
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2008/6/30/kortnieuws.html

Het lijkt erop alsof papa Clinton spreekt en zoon Obama luistert
Ik hoop dat Missouri dan toch naar McCain gaat

CNN zegt ook +2 voor McCain

Florida allemaal oude gegevens, weten we dus nog niet +4 laatste keer bij Rasmussen (in het voordeel van Obama, maar ja een Republikein als Governor die erg gesteund werd door McCain voor zijn election )
pi_62841518
Hier Rasmussen van oktober:

Tsja. Geen gevaar dus.
pi_62841542
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 16:31 schreef Monidique het volgende:
Hier Rasmussen van oktober:
[ afbeelding ]

Tsja. Geen gevaar dus.
Landelijk of een specifieke staat?
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:32:38 #68
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62841543
Maar hoe groot is de kans dat Obama Florida wint ten opzichte van 2004? Zijn er belangrijke demografische veranderingen geweest?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_62841572
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 16:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Landelijk of een specifieke staat?
Gewoon landelijk. Even de cijfertjes in OO Calc gegooid, vloeiende lijn.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:37:48 #70
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62841689
quote:
Obama en 1968
31-10-08

Eén handdruk was ik verwijderd van Lou Reed. In het Grand Theatre aan de Markt in Groningen schudde ik deze week de hand van Laurie Anderson, zangeres van O Superman (1981) en de echtgenote van de zanger van Take A Walk on the Wild Side en Perfect Day.

Laurie Anderson en de muzikant Alvin Curran zaten in hetzelfde programma als ik: een avondje over de Amerikaanse verkiezingen, georganiseerd door het Studium Generale van de universiteit en gepresenteerd door oud-journalist Vladimir Bartelds. Laurie Anderson en Alvin Curran presenteerden zich op onnavolgbare wijze als leden van de Amerikaanse radical chic.

Ik vroeg me af of er in Nederland nog wel mensen zijn die zo ongelooflijk links zijn als zij. Dat de gevangenissen in de Verenigde Staten zo groot zijn, schreven zij bijvoorbeeld toe aan de privatisering: sindsdien is er een commercieel belang bij gevangenisstraffen en de rechterlijke macht schiet het bedrijfsleven graag te hulp.

Maar ze brachten het heel kunstzinnig. Vooral de manier waarop Laurie Anderson sprak was knap, met een perfecte dictie en timing.

Vooravond van 1968
Maar na een poosje begon het toch te vervelen – totdat Alvin Curran een zin uitsprak die mij trof. Hij zei dat de stemming in de Verenigde Staten tot op zekere hoogte vergelijkbaar was met de sfeer aan de vooravond van 1968. Er komt verandering (Change!), zei Curran, het wordt leven of dood (en Obama is natuurlijk het leven), mensen zijn op een prettige manier in verwarring en hopen op een nieuw begin. There is a hint in the wind, a hint of revolution.

Alhoewel met die uitspraak van Curran onduidelijk blijft waarom Obama dan nog niet op 80 of 90 procent van de stemmen staat, denk ik dat hij voor een deel gelijk heeft. En die hints suizen niet alleen door de Democratische maar ook door de Republikeinse wind. Amerikaanse conservatieven staan dezer dagen voor een groot dilemma.

1. Ze weten dat de Republikein die in het Witte Huis zit, de mentale kleur aan de conservatieve beweging en aan de Republikeinse Partij geeft. (Vandaar dat ze de afgelopen jaren zoveel scherpe kritiek op de persoon en het beleid van George W. Bush hebben uitgeoefend.)

2. Ze weten ook dat het hart van McCains politiek in zijn weigering bestaat om links aan te vallen. Dat zou immers ‘hatelijk’ zijn en ‘verdeeldheid en tweedracht’ brengen. Tegelijkertijd is hij kritisch over rechts, dat immers ‘haat’ en ‘tweedracht’ zaait.

3. Ergo: wanneer McCain de nieuwe president van de Verenigde Staten wordt, zal er geen conservatieve en Republikeinse oppositie tegen links zijn, ook niet tegen het linksige in McCain zelf uiteraard, en de conservatieven zullen zich in de gemarginaliseerde positie bevinden waarin zij zichzelf hebben gemanoeuvreerd door deze McCain als president te kiezen.

Als Obama daarentegen de nieuwe president wordt, zal er een overvloed aan conservatief en Republikeins verzet tegen links zijn, en conservatieven zullen een hoofdrol spelen in de nationale politiek, in plaats van een bijrol in de marges. En Sarah Palin kan er dan in 2012 voor gaan.

4. Maar conservatieven weten ook dat een presidentschap van Obama zo beschadigend zal zijn voor het land dat zijn verkiezing simpelweg gestopt moet worden, hoe slecht McCain ook is en hoezeer hij het conservatisme ook zal beschadigen.

5. Voor conservatieven bestaat het dilemma dus in de vraag of zij de eerste drie argumenten overtuigender vinden dan het argument in stelling 4.

Ik ken nogal wat Amerikaanse conservatieven die van mening zijn dat de macht en Washington de Republikeinse Partij zozeer hebben gedeformeerd dat het tijd wordt voor een generatiewisseling – de oude mannen, die nog altijd gloriëren in de Reagan-jaren moeten plaats maken voor jonge(re) conservatieven die – in het spoor van de Tories van David Cameron – een inhoudelijke vernieuwing willen.

Zij kiezen dus voor de eerste drie argumenten, en gaan volgende week niet stemmen. Ik begrijp hun positie, maar zou uiteindelijk toch kiezen voor argument 4 – omdat we het hier over politiek hebben en intellectualistische argumenten daarin maar een beperkte rol mogen spelen.

Na acht jaar Bush, na ongekend desastreuze populariteitscijfers, na een wanhopige oorlog in Afghanistan en Irak, na een kredietcrisis die gek genoeg aan ‘het kapitalisme’ en ‘de vrije markt’ wordt toegeschreven, met een kandidaat die door velen charisma wordt toegedicht en een onhandige tegenkandidaat van wie je in ieder geval moet toegeven dat hij blank is en een man en oud – nu zouden de Democraten toch een keer moeten kunnen winnen. Als ze dat lukt, zou dat betekenen dat Amerika een beetje meer op Europa is gaan lijken en dat zou erg jammer zijn.

Maar de Republikeinen kunnen dan in de luwte van de oppositie een inhoudelijk alternatief gaan voorbereiden. Als het ze weer niet lukt, net als John Kerry in 2004, nou ja, dan toont de VS daarmee zijn kracht en blijven de Democraten de losers zoals we ze hebben leren kennen.

In Nederland zullen de teleurstelling en de verbittering ongekend zijn – vooral ook omdat de media hun enthousiasme voor Obama niet in bedwang hebben weten te houden en hij ook hier voor een Messias doorgaat – als de aankondiger van een nieuwe revolutie, vergelijkbaar met die van 1968. Waarmee maar weer bewezen is dat wat conservatief realisme de beste voorbereiding op een confrontatie met de werkelijkheid is.

Bart-Jan Spruyt is vice-voorzitter van de conservatieve Edmund Burke Stichting. Zijn weblog:www.bartjanspruyt.blogspot.com
http://www.nos.nl/nosjour(...)spruyt14_311008.html

Wat een mongool is deze pseudo-nazi ook. En het erge is dat deze mongool wordt betaald van publiek belastinggeld en bij de verkiezingsnachtuitzending van NOS mag aanschuiven.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62841867
quote:
In Nederland zullen de teleurstelling en de verbittering ongekend zijn – vooral ook omdat de media hun enthousiasme voor Obama niet in bedwang hebben weten te houden en hij ook hier voor een Messias doorgaat
Weer een Obama-criticus die hem een messias noemt, .
pi_62841889
Denk dat het niet lang meer duurt voordat doktoren ontdekken dat Spruyt een grote hersentumor heeft..
pi_62841916
Sean Hannity is geniaal trouwens, vergeleken met hem is Bill O'Reilly een notoire Amerika-hater.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:47:23 #74
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62841997
quote:
Denk dat het niet lang meer duurt voordat doktoren ontdekken dat Spruyt een grote hersentumor heeft..
Ik hoop het

Ik ga in ieder geval niet de NOS kijken op dinsdag. Spruyt zit er en Freriks gaat de boel aan elkaar praten
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62842045
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 16:47 schreef Klopkoek het volgende:

Ik ga in ieder geval niet de NOS kijken op dinsdag. Spruyt zit er en Freriks gaat de boel aan elkaar praten
Lastig. Ik weet het nog niet. RTL, NOS, CNN, BBC. Ik heb het niet zo op de NOS en heb liever een Engelstalige zender, maar CNN is ook veel te druk, naar mijn smaak, maar misschien wel sneller.
pi_62842089
quote:
2. Ze weten ook dat het hart van McCains politiek in zijn weigering bestaat om links aan te vallen. Dat zou immers ‘hatelijk’ zijn en ‘verdeeldheid en tweedracht’ brengen. Tegelijkertijd is hij kritisch over rechts, dat immers ‘haat’ en ‘tweedracht’ zaait.

"Forget Joe the Plumber. It's all about this guy: Joe the McCarthy"
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:53:56 #77
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62842177
BBC vind ik altijd wel goed

De NOS vind ik sowieso heel slecht geworden de laatste tijd. Iets teveel onderbuik-TV en iets te weinig distantie. Dat zie je ook terug in de verslaggeving over de VS.

Amerikaanse zenders.... tja, die brengen het altijd met een hoop show en bombarie. Zoals dat aangehaalde onderzoek al liet zien brengen ze de verkiezingen vaak als een sportwedstrijd (en raakt de inhoud ondergesneeuwd alhoewel dat op de verkiezingsavond zelf niet zo belangrijk is).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62842256
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 16:44 schreef pberends het volgende:
Sean Hannity is geniaal trouwens, vergeleken met hem is Bill O'Reilly een notoire Amerika-hater.
Ik vind Sean ook wel een sympathieke vent maar mijn voorkeur gaat toch naar Bill O'Reilly omdat hij meer neutraal, fair and balanced is en dus het ware hart van Foxnews vertegenwoordigd

http://www.rasmussenrepor(...)obama_s_30_minute_ad

Ok interessante info
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:01:55 #79
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62842393
Vooral deze zijn leuk:
quote:
Ik vroeg me af of er in Nederland nog wel mensen zijn die zo ongelooflijk links zijn als zij. Dat de gevangenissen in de Verenigde Staten zo groot zijn, schreven zij bijvoorbeeld toe aan de privatisering: sindsdien is er een commercieel belang bij gevangenisstraffen en de rechterlijke macht schiet het bedrijfsleven graag te hulp.
Uhhh, dude, je kunt onmogelijk ontkennen dat de VS veel mensen opsluit. En die gevangenissen zijn inderdaad geprivatiseerd.
quote:
Als Obama daarentegen de nieuwe president wordt, zal er een overvloed aan conservatief en Republikeins verzet tegen links zijn, en conservatieven zullen een hoofdrol spelen in de nationale politiek, in plaats van een bijrol in de marges. En Sarah Palin kan er dan in 2012 voor gaan.
quote:
Ik ken nogal wat Amerikaanse conservatieven die van mening zijn dat de macht en Washington de Republikeinse Partij zozeer hebben gedeformeerd dat het tijd wordt voor een generatiewisseling – de oude mannen, die nog altijd gloriëren in de Reagan-jaren moeten plaats maken voor jonge(re) conservatieven die – in het spoor van de Tories van David Cameron – een inhoudelijke vernieuwing willen.
Ow wacht, het zijn de politieke machtsinstituties die de Republikeinen hebben gecorrumpeerd ipv andersom (McCain zegt trouwens hetzelfde).

Dit en andere zaken is hét bewijs dat 'rechts' net zo goed aan slachtofferdenken doet, zoals nu ook met de kredietcrisis (rechts schildert de banken af als willoze slachtoffers van Greenspan en consorten).
quote:
Na acht jaar Bush, na ongekend desastreuze populariteitscijfers, na een wanhopige oorlog in Afghanistan en Irak,
Vergeet die loser erbij te zeggen dat ie altijd voor de oorlog was
quote:
na een kredietcrisis die gek genoeg aan ‘het kapitalisme’ en ‘de vrije markt’ wordt toegeschreven,
quote:
met een kandidaat die door velen charisma wordt toegedicht en een onhandige tegenkandidaat van wie je in ieder geval moet toegeven dat hij blank is en een man en oud – nu zouden de Democraten toch een keer moeten kunnen winnen.
Begrijp ik nou goed dat 'blank', 'man' en 'oud' zijn 'onhandigheid' compenseert volgens Spruyt
quote:
Als ze dat lukt, zou dat betekenen dat Amerika een beetje meer op Europa is gaan lijken en dat zou erg jammer zijn.
We moesten als Nederlanders toch trots zijn op onze eigen cultuur

Wat jammer zou dat zijn zeg Iets kleinere inkomensverschillen, wat zou dát jammer zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62842448
Eigenlijk laat dit nog het beste zien dat Spruyt weinig kaas heeft gegeten van de Amerikaanse politiek:
quote:
Alhoewel met die uitspraak van Curran onduidelijk blijft waarom Obama dan nog niet op 80 of 90 procent van de stemmen staat
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:07:43 #81
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62842535
Aan de ene kant wat we ons blijven hechten aan de joods-christelijke traditie, aan de andere kant laten de conservatieven geen moment onbetuigd om hun adoratie voor het Amerikaanse elitaire systeem (waar de onderklasse wordt uitgezogen ten faveure van de rijken) te bepleiten.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:09:36 #82
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62842577
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 17:04 schreef Monolith het volgende:
Eigenlijk laat dit nog het beste zien dat Spruyt weinig kaas heeft gegeten van de Amerikaanse politiek:
Er zijn in dit topic ook bepaalde mensen die er weinig kaas van hebben gegeten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:10:24 #83
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62842599
Is dat een sneer naar mij?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62842796
quote:
en hij ook hier voor een Messias doorgaat
"Wauw! Maar sinds deze week hoop ik van harte op een Republikeinse overwinning. En dat heeft natuurlijk alles te maken met de politieke revelatie van deze week: Sarah Palin (...) Wauw, wat een dame! (...) Hoop en elan Het is te begrijpen dat sinds deze week de hoop en het elan in het Republikeinse kamp zijn teruggekeerd. (...) Iedereen is razend enthousiast over Sarah Palin. (...) Maar wat zitten die bloeddorstige wolven van de linkse pers haar op de nek – ze hebben nu zelfs haar emailbox gekraakt en persoonlijke berichten en familiefoto’s op het web gezet. Schande! Zoiets zou zelfs de Nederlandse NPS niet doen! (...) Beslissend wordt waarschijnlijk het debat dat Sarah Palin op 2 oktober aan Washington University in St. Louis met Joe Biden aangaat. Daar zal het verschil worden gemaakt. Stralende ogen, men kan niet wachten. (...) Sarah Palin heeft de eer gered (...) En het allervreemdste was: ik was een beetje zenuwachtig van tevoren. Erg onpartijdig ben ik al niet, maar dit ging wel heel ver. (...) Pas na een half uurtje ging het over, en ik betrapte me erop dat ik voortdurend op mijn horloge keek. (...) En om half vijf vanochtend, toen het debat was afgelopen en Sarah Palin met man en kinderen naar het publiek stond te zwaaien, bemerkte ik dat ik bijna net zo opgelucht was als zijzelf. (...) Sarah Palin hield een fantastische speech op de Republikeinse Conventie. (...) Een goede kennis van mij was in Grand Rapids (Michigan) toen Sarah Palin en John McCain die stad onlangs aan deden, en stuurde me een zelfgemaakte video. Het was electrifying. (...) Bij die vraag naar die kranten en tijdschriften, moet Sarah Palin hebben gedacht: oh ja, ze denken natuurlijk dat ik alleen het plaatselijke suffertje en de National Review lees. En toen zei ze maar dat ze heel open en onbevooroordeeld alles tot zich neemt. (...) En bij die vraag naar haar buitenlandse ervaring, moet ze hebben gedacht (u ziet, het kost mij om de een of andere reden weinig moeite mij te verplaatsen in het denken van een conservatieve dame): oh ja, ze denken natuurlijk dat wij hier in Alaska een beetje achterlijk zijn, en realiseren zich niet dat we zowel aan Rusland als (erger nog) aan Canada grenzen. (...) Boven verwachting (...) De vraag die vannacht aan de orde was, was eigenlijk alleen maar deze: zou Sarah Palin McCains ticket opnieuw bezoedelen of zou ze in staat zijn de schande van de afgelopen weken van zich af te schudden. Dat laatste gebeurde. Sarah Palin heeft de vuurproef van dit debat boven verwachting doorstaan. (...) Sarah Palin slaagt er veel beter in – kijkend in de camera - de grondtoon van het gewone Amerikaanse leven te raken. ‘She is herself and she is one of us’, zeggen haar aanhangers. (...) de feel die Sarah Palin belichaamt en weet uit te dragen (...) de eer is gered. En Sarah Palin blijkt een talent dat nu nog niet klaar is voor prime time maar dat over vier jaar zo maar wel kan zijn"

Obamessiah! Change! The One!

[ Bericht 0% gewijzigd door Monidique op 31-10-2008 17:29:04 ]
pi_62843025
Nu is het weer messiah

En er maar omheen lullen wat Obama wel is. Magna Cum Laude afgestudeerd aan Harvard, bijv.
En jong, gezond, bescheiden (geen tig auto's en huizen, bijv), in balans en op de hoogte.

Dan moet je als McCain wel de focus verleggen want anders leg je het af.
Calm down, please!
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:36:46 #87
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62843252

Oef, McCain 3% voorsprong.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:38:30 #88
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62843293
Research 2000 for Daily Kos. 10/28-30. Likely voters. MoE 4% (No trend lines)

McCain (R) 48
Obama (D) 47

Early voters (17 percent of sample)

McCain (R) 42
Obama (D) 54
http://dailykos.com/storyonly/2008/10/31/11279/222/947/647893

Kijk die McCain eens Surgen.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:39:53 #89
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62843381
quote:
Volgens Obama omdat ze zich meer richten op media uit swingstates. Dat kan, klinkt niet onlogisch, er zijn immers maar een tiental of wat plaatsen. Maar dat lijkt mij Illinois toch niet, maar daar zou je een ook een uitzondering voor kunnen maken. Maar ach...
pi_62843390
quote:
"we spent hundreds of thousands of dollars covering Senator Obama's campaign, traveling on his plane"

Calm down, please!
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:46:46 #92
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62843493
quote:
In the wee hours of this morning, Public Policy Polling released data from Colorado and New Mexico. The toplines are strong for Obama, giving him leads of 10 and 17 points, respectively in those states. What's worse for McCain, however, is that PPP estimates that nearly two-thirds of Coloradans have already cast their ballots, as have 55-60 percent of New Mexicans, with large majorities of those votes going to Barack Obama. This is backed up to some extent by Michael McDonald's turnout statistics. In Colorado, the state had already processed approximately 1.3 million ballots as of Thursday, around 60 percent of the total 2004 turnout. In Bernalillo County (Albuquerque), New Mexico (statewide figures are not available), 145,000 ballots had been cast as of Wednesday, equaling 55 percent of 2004's total.

http://www.fivethirtyeigh(...)tain-of-problem.html
Nog een paar dagen.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:47:12 #93
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62843505
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 17:42 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

"we spent hundreds of thousands of dollars covering Senator Obama's campaign, traveling on his plane"

Wat bedoel je?
pi_62843625
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 17:47 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Ze hebben veel geld uitgegeven door in Obama's vliegtuig mee te mogen?
Calm down, please!
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:52:17 #95
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62843648
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 17:51 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ze hebben veel geld uitgegeven door in Obama's vliegtuig mee te mogen?
Reporters betalen, middelen toewijzen, drukkosten enzovoorts. Verslaggeven is niet gratis.
pi_62843711
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 17:52 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Reporters betalen, middelen toewijzen, drukkosten enzovoorts. Verslaggeven is niet gratis.
En anders hadden ze lekker thuis op de bank gezeten?
Calm down, please!
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:06:33 #97
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62843979
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 17:54 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

En anders hadden ze lekker thuis op de bank gezeten?
Nee ok, maar ik snap wel dat ze het vervelend vinden. Een paar dagen voor de eigenlijke verkiezing worden ze gedumpt, toevallig nadat ze McCain zijn gaan steunen.

Ik snap ook wel waarom de campagne het doet, maar het komt wat negatief over.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:10:05 #98
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62844035
Innovatieve McCain-supporter:

Boy shocked after man powers up campaign sign
pi_62844412

(tvp)
pi_62844585
Bij Gallup loopt Obama iets uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties