Nou, da's inderdaad wel enorm concreet.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:54 schreef Klopkoek het volgende:
Dan doet die McCain toch echt veel minder aan grootspraak. Die zegt gewoon dat je moet vechten voor je land, dat is al een stuk concreter en bovendien een nobele zaak dat iedereen meteen snapt.
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:45 schreef Argento het volgende:
Tjongejonge zeg, op basis waarvan win je verkiezingen? Nou, denk ns na. Ik geef een hint: het heeft iets te maken met het vergaren van de meeste stemmen.
En winst staat gelijk aan prestatie, niet? Zeg nou nog ns dat Obama niets gepresteerd heeft. Het winnen van de primaries tegen Clinton was een prestatie van wereldformaat.
Moet ik iets gepresteerd hebben om te zeggen dat Obama niets gepresteerd heeft? Betekent dat dan dat als ik iets gepresteerd heb, dat ik dan niets mag zeggen over iemand die niets gepresteerd heeft? Waar is de logica, Argento?quote:Jij vindt het nodig om van Obama te zeggen dat hij niks gepresteerd heeft. Dat is een potsierlijke opmerking van iemand die waarschijnlijk minder heeft gepresteerd dan hij. Maar uit pure beleefdheid vraag ik het maar even.
Het is niet meer dan logisch dat je in een campagne niet verder komt dan het uiteenzetten van je beleid en dan nog maar op hoofdpunten. Dat heeft Obama gedaan en dat heeft hij voortdurend gedaan. Dat mag je opgewarmde lucht vinden, maar je kunt in een campagne niet meer verwachten dan dat. McCain heeft zelfs nog minder gedaan met zn 'lower taxes, reduce spending'. Maar dat vindt jij zeker een goed doorwrocht plan om de crisis het hoofd te bieden.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is overduidelijk dat het een verzameling opgewarmde lucht is. Alleen al over zijn taxplan loopt ie ongelovelijk hard te schipperen en draaien (of gewoon liegen). Over de inkomensgrens wordt een heel dwaalspoor uitgezet, voor wie het gaat gelden.... daar deugt gewoon niets van. Zijn beloftes zijn niets waard en ik bid ervoor dat we dergelijke taferelen niet in Nederland gaan krijgen.
http://elections.foxnews.(...)elieve-obama-muslim/quote:Poll: 23 Percent of Texans Believe Obama Is a Muslim
A University of Texas survey finds that 23 percent of registered voters in the state still believe Barack Obama is a Muslim, though the Democratic nominee for president is Christian.
A new poll finds that 23 percent of registered voters in Texas believe that Barack Obama is a Muslim, even though the Democratic candidate has repeatedly explained that he is a church-going Christian.
The poll, conducted by the Texas Politics Project and Department of Government at The University of Texas in Austin, showed Obama trailing John McCain by 11 points in the Lone Star State.
Forty-five percent of those polled accurately described Obama as a Protestant. But the 23 percent who identified his religion as Islam is about twice as high as in typical national polls.
Throughout his presidential campaign, Obama has been fighting false rumors, largely hatched on the Internet, that he is secretly a Muslim.
On Obama's Fight the Smears Web site, which his campaign set up to battle harmful claims, it says that Obama is a "committed Christian" who regularly attends church with his family.
The Texas poll interviewed 550 registered voters in Texas from Oct. 15-22, and had a margin of error of 4.2 percent.
McCain wil de belastingvelaging van Bush permanent maken. Dat is asociaal en onfatsoenlijk maar wel heel concreet en duidelijk. Een man die weet wat ie wil.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 00:03 schreef Argento het volgende:
[..]
Het is niet meer dan logisch dat je in een campagne niet verder komt dan het uiteenzetten van je beleid en dan nog maar op hoofdpunten. Dat heeft Obama gedaan en dat heeft hij voortdurend gedaan. Dat mag je opgewarmde lucht vinden, maar je kunt in een campagne niet meer verwachten dan dat. McCain heeft zelfs nog minder gedaan met zn 'lower taxes, reduce spending'. Maar dat vindt jij zeker een goed doorwrocht plan om de crisis het hoofd te bieden.
Je zit nog steeds op de verkeerde account geloof ik. De 20e staat wat GDP / capita betreft.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 00:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
http://elections.foxnews.(...)elieve-obama-muslim/
En aangezien er in Texas veel geld wordt verdiend zullen het vast en zeker niet de domsten zijn....
Waar rook is, is vuurquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 00:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je zit nog steeds op de verkeerde account geloof ik. De 20e staat wat GDP / capita betreft.
Jaaa, ik was heel erg anti-Clinton. Alleen die stem al, en dat neppe dat ze heeft. 100% opportuniste. Obama is in ieder geval echt. Echt in de zin dat hij zichzelf is. Neemt niet weg dat ik Clinton als politica een stuk hoger inschat dan Obama.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij zei toch dat Hillary Clinton je deed huilen? Je was toch zo erg anti-Clinton?
Waar slaat dit nou weer op?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 00:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En aangezien er in Texas veel geld wordt verdiend zullen het vast en zeker niet de domsten zijn....
Hij heeft in ieder geval zn werk naar behoren uitgevoerd. Maar ik help je even herinneren: jij zei dat Obama niets gepresteerd heeft. Als je dat wilt veranderen in: Obama heeft als senator van Illinois niks gepresteerd (en dat is een forse aanpassing) dan vind ik dat best, maar dan meteen de volgende vragen: is dat wel zo en zou het een probleem zijn als dat zo zou zijn?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 00:02 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
![]()
Nou geef je nog steeds geen antwoord! Ja, dit antwoord heb ik in de vorige post ook al gelezen, maar wat heeft Obama in Illinois en de senaat gepresteerd?
Iedere kandidaat wint stemmen op basis van uitstraling en speeches. Welke kandidaat wordt door het gewone publiek beoordeeld op zijn politieke prestaties, los van uitstraling en verkiezingsretoriek???quote:Ik ben bang dat we alleen tot de conclusie kunnen komen dat Obama op basis van zijn uitstraling en speeches stemmen naar zich toe heeft getrokken. Dat is niet gebeurt vanwege zaken die hij gerealiseerd heeft, of op basis van zijn ervaring.
Daar zit inderdaad geen logica in nee. Het wordt al logischer als je 'niets' in 'iets' verandert. Maar het ging mij niet om je 'bevoegdheid' daar iets over te zeggen, het ging mij erom dat er waarschijnlijk heel wat meer mensen zijn die minder dan Obama gepresteerd hebben (en uitgaande van jouw bewoordingen is dat dan minder dan niets, en dat is al knap) en ik vroeg me hardop af of jij soms tot die groep behoort. Ik in ieder geval wel.quote:Moet ik iets gepresteerd hebben om te zeggen dat Obama niets gepresteerd heeft? Betekent dat dan dat als ik iets gepresteerd heb, dat ik dan niets mag zeggen over iemand die niets gepresteerd heeft? Waar is de logica, Argento?
Ik zie het juist andersom: Clinton is echt maar verschrikkelijk en Obama is een neppe gladjakker.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 00:06 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Jaaa, ik was heel erg anti-Clinton. Alleen die stem al, en dat neppe dat ze heeft. 100% opportuniste. Obama is in ieder geval echt. Echt in de zin dat hij zichzelf is. Neemt niet weg dat ik Clinton als politica een stuk hoger inschat dan Obama.
Laforest is de enige die dat kan beantwoorden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 00:08 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou weer op?Jij bent laforest, he?
Dus iemand die asociaal en onfatsoenlijk is, maar wel concreet en duidelijk is (wat niet waar is) die verdient alleen daarom de voorkeur?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 00:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
McCain wil de belastingvelaging van Bush permanent maken. Dat is asociaal en onfatsoenlijk maar wel heel concreet en duidelijk. Een man die weet wat ie wil.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 00:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, zit wel wat in. Fortuijn had bijvoorbeeld ook nog helemaal niets laten zien, en toch wist hij een hoop mensen aan zich te binden. Maar zeg nu zelf, ook daar vroeg men zich af of hij wel geschikt zou zijn als premier, omdat hij geen concrete oplossingen had, en geen enkele ervaring als bestuurder had.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 00:09 schreef Argento het volgende:
Iedere kandidaat wint stemmen op basis van uitstraling en speeches. Welke kandidaat wordt door het gewone publiek beoordeeld op zijn politieke prestaties, los van uitstraling en verkiezingsretoriek???
Je weets toch:quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 00:14 schreef Argento het volgende:
[..]
want als je veel geld verdient, moet je wel intelligent zijn?
Ik ben geen Fortuyn-aanhanger, nooit geweest ook, maar niet omdat hij een gebrekkig politiek CV zou hebben, maar omdat zijn standpunten en retoriek mij niet aanstonden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 00:21 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ja, zit wel wat in. Fortuijn had bijvoorbeeld ook nog helemaal niets laten zien, en toch wist hij een hoop mensen aan zich te binden. Maar zeg nu zelf, ook daar vroeg men zich af of hij wel geschikt zou zijn als premier, omdat hij geen concrete oplossingen had, en geen enkele ervaring als bestuurder had.
Voordat McCain besloot presidentskandidaat te worden (bij deze verkiezingen) was hij voor een Republikein zeker vrij redelijk te noemen. Op zeker moment heeft zelfs de kwestie gespeeld of hij niet zou overstappen naar de Democraten.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:02 schreef maartena het volgende:
[..]
McCain is geen slechte kandidaat.
McCain/Palin is een WAAR-DE-LOOS ticket.
Dat is al een tijdje zo en is idd niet best voor McCain... Zn voorsprong van 20 punten van een maand geleden, is teruggelopen naar 5 puntjes...quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 00:53 schreef rubbereend het volgende:
bij Real clear politics zie ik dat Arrizona niet eens meer sollid is voor McCain maar "slechts" leaning. Is dat overal zo? Dat is al vrij pijnlijk voor McCain lijkt me
Ondanks de lading modder die Palin over haar heen heeft gekregen, mag ik haar pragmatische aanpak en haar manier van regeren wel. Dat gaat lang niet altijd van een leien dakje, en de schandalen uit Alaska zijn daar een bewijs van, alhoewel ik wel het gevoel heb dat het een en ander behoorlijk opgeklopt wordt. Feit is dat ze vuile handen durft te maken, en heeft laten zien dat ze zaken voor elkaar krijgt. Je krijgt geen 80% approval rating als je uit je neus zit te eten.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 00:27 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik ben geen Fortuyn-aanhanger, nooit geweest ook, maar niet omdat hij een gebrekkig politiek CV zou hebben, maar omdat zijn standpunten en retoriek mij niet aanstonden.
Het hele ervaringsdebat in deze verkiezingen is ook een beetje bizar. McCain die Obama een gebrek aan ervaring verwijt, om vervolgens op de proppen te komen met Palin, die een poosje burgemeester is geweest van een gemeenschap van 9.000 mensen (zelfs naar Nederlandse maatstaven amper een fatsoenlijke woonwijk) en heel even gouveneur. De vraag die werkelijk gesteld moet worden: is concrete bestuurservaring werkelijk een vereiste? Kan niet worden volstaan met bewezen intellectuele capaciteiten, en verstandelijke vermogens en het talent om mensen mee te krijgen? Gedurende de campagne heeft Obama niets gedaan of nagelaten op grond waarvan ik zou twijfelen aan zijn vermogen om het presidentsambt naar behoren te vervullen. En dat is niet omdat ik de lat (na 8 jaar Bush) laag leg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |