Nee, maar ik ben nooit te beroerd om iemand erop te wijzen dat ze moet leren lezen. Bovendien, gezien het feit dat je wel vaker dit soort 'steken'quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:07 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
je gaat je toch niets aantrekken van wat iemand op Fok! over je zegt? Toch? : ?
en als ze dan ook nog eens niet trendy zijnquote:
je hoeveelste post in dit topic is dit?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:19 schreef motorbloempje het volgende:
ach, ik kan me er niet druk om maken
hoe bedoel je dat? De vraag is hoe belangrijk uiterlijk isquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:22 schreef Abbadon het volgende:
[..]
je hoeveelste post in dit topic is dit?
Even een andere reactie tussendoor. Ik ken mensen met een hoog intellectueel niveau zonder opleiding. En ik ken mensen met een hoge opleiding zonder enig intellectueel niveau. En dan?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:22 schreef Viking84 het volgende:
Even een reactie tussendoor:
Ik vind uiterlijk redelijk belangrijk. Ge moet ermee over straat kunnen. Maar ik merk wel dat ik opleidingsniveau minstens zo belangrijk vind. Als het op intellectueel niveau niet klikt met iemand, dan wordt het sowieso niets, hoe knap die ander ook is. Ook kan ik me voorstellen dat opleidingsniveau kan compenseren voor een iets minder denderend uiterlijk, maar dan nog steeds: ge moet ermee over straat kunnen.
Oh ja, de mensen die zeggen dat uiterlijk er niet toe doet en dat het het innerlijk is wat telt zijn zelf meestal niet bijster aantrekkelijk.
...om er nog maar eens een politiek correcte cliché-discussie tussendoor te gooienquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:27 schreef djenneke het volgende:
[..]
Even een andere reactie tussendoor. Ik ken mensen met een hoog intellectueel niveau zonder opleiding. En ik ken mensen met een hoge opleiding zonder enig intellectueel niveau. En dan?
Hoog intellectueel niveau vind ik niet zo nodig persoonlijk, ik kan niet zeggen dat ik zelf een hoog intellectueel niveau heb. Iemands intelligentie moet ongeveer overeenkomen met de mijne, hij moet een toffe eigen stijl hebben (en dus zeker niet te verwarren met trendy), we moeten veel kunnen lachen en onze levensinstelling moet redelijk gelijk zijn.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:27 schreef djenneke het volgende:
[..]
Even een andere reactie tussendoor. Ik ken mensen met een hoog intellectueel niveau zonder opleiding. En ik ken mensen met een hoge opleiding zonder enig intellectueel niveau. En dan?
Lastig. Je hebt natuurlijk gelijk. Maar ik date zelf over het algemeen via het internet en dan vink ik toch alleen de vakjes HBO / uni aanquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:27 schreef djenneke het volgende:
[..]
oeiquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:30 schreef Abbadon het volgende:
[..]
en vlindertjes en regenbogen en lieve, witte konijntjes en vrede op aarde...
quote:
valt wel mee...het belang van uiterlijk is niet relatief...wat wel relatief is, zijn de criteria waar dat uiterlijk dan vervolgens aan moet voldoen...quote:nah, feit is: je moet je lichamelijk tot iemand aangetrokken voelen om er een liefdesrelatie mee kunnen aan te gaanmaar wat voor de een wel aantrekkelijk is, is voor de ander totaal niet aantrekkelijk, dus kun je lang discussieren of uiterlijk belangrijk is of niet, maar je komt er niet uit:
als ik iemand zie lopen die ik echt gewoon lelijk vind, dan kan ik denken: degene die een liefdesrelatie begint met deze persoon, is niet echt kritisch als het om uiterlijk gaat, terwijl de vriend/vriendin van deze persoon hem/haar ontzettend mooi een aantrekkelijk vindt.
Het is zo relatief
Ik kom uit een gezin waar ikzelf de minst intellectuele persoon ben, maar waar ik tegelijkertijd wel de persoon ben met de hoogste opleiding. Mijn vriend heeft niet verder geleerd na zijn mavo-diploma, maar is alles behalve dom te noemen (edit: overigens kan wil ik hiermee niet beweren dat hij intellectueel is, wel dat hij intelligent is). Ik kan dus niet anders dan op dit vlak buitengewoon politiek correct zijn.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:30 schreef Abbadon het volgende:
[..]
...om er nog maar eens een politiek correcte cliché-discussie tussendoor te gooien![]()
het gaat om het innerlijk, en opleiding zegt niks over intelligentie, en vlindertjes en regenbogen en lieve, witte konijntjes en vrede op aarde...
er is een verschil tussen intelligent zijn of intellectueel zijn, inderdaad...en opleidingsniveau zegt niet zoveel over interesses en open staan voor andere meningen...hoewel er over het algemeen wel een sterke samenhang is tussen die twee, zijn er vanzelfsprekend meer dan genoeg uitzonderingen...dus ondanks het feit dat ik een lichte jeuk krijg van al te sociaal wenselijk gedrag, kan ik het niet ontkennenquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:41 schreef djenneke het volgende:
Ik kom uit een gezin waar ikzelf de minst intellectuele persoon ben, maar waar ik tegelijkertijd wel de persoon ben met de hoogste opleiding. Mijn vriend heeft niet verder geleerd na zijn mavo-diploma, maar is alles behalve dom te noemen (edit: overigens kan wil ik hiermee niet beweren dat hij intellectueel is, wel dat hij intelligent is). Ik kan dus niet anders dan op dit vlak buitengewoon politiek correct zijn.![]()
...en natuurlijk klopt mijn wereldbeeld...daar is toch nooit aan getwijfeld?quote:Verder interesseert uiterlijk me inderdaad niet zo veel, maar ook ik heb grenzen. En toevallig, of misschien dan toch niet, om jouw wereldbeeld weer kloppend te krijgen, vind ik mijn vriend wel erg aantrekkelijk ja.
Met de nadruk op meestal, want het heeft ook met je eigen zelfvertrouwen te maken, want echt "who the hell cares" wat een ander van jouw liefde denkt, hij is toch van jou en jij geniet van die man dus nogmaals who cares?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:22 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, de mensen die zeggen dat uiterlijk er niet toe doet en dat het het innerlijk is wat telt zijn zelf meestal niet bijster aantrekkelijk.
Ik ben het helemaal met je eensquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Abbadon het volgende:
[..]
er is een verschil tussen intelligent zijn of intellectueel zijn, inderdaad...en opleidingsniveau zegt niet zoveel over interesses en open staan voor andere meningen...hoewel er over het algemeen wel een sterke samenhang is tussen die twee, zijn er vanzelfsprekend meer dan genoeg uitzonderingen...dus ondanks het feit dat ik een lichte jeuk krijg van al te sociaal wenselijk gedrag, kan ik het niet ontkennen
[..]
...en natuurlijk klopt mijn wereldbeeld...daar is toch nooit aan getwijfeld?![]()
geen interesse in uiterlijk...tja...dat geloof ik dan weer niet zo...al kan ik me wel voorstellen dat een groot deel van de selectieprocedure onderbewust plaatsvindt...
Zou niet moeten, maar toch kan het me veel schelen wat een ander ergens van vindt en dat geldt niet alleen voor mijn partnerkeuze (ik val op vrouwen trouwensquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 10:09 schreef Blue-ray het volgende:
Met de nadruk op meestal, want het heeft ook met je eigen zelfvertrouwen te maken, want echt "who the hell cares" wat een ander van jouw liefde denkt, hij is toch van jou en jij geniet van die man dus nogmaals who cares?
Ja, ook van vrienden vind ik het belangrijk dat ik ermee over de straat kan (op het gevaar af dat mensen nu naar mijn fobo gaan en posten dat ik ook geen volle zalen trekquote:Selecteer jij gewone vrienden ook op uiterlijk? Ik niet ( en nee je hoeft geen vlag over mijn hoofd te trekken en dan maar gaan voor het vaderland)
Het enige waar ik op let bij iemand's uiterlijk is of hij trots is op zichzelf en goed voor zichzelf zorgt, dus geen slonsig, ranzig exemplaar dat ook meteen buiten adem is als hij een keer zelf naar de koelkast moet lopen voor zijn bier.
Een man kan echt geweldig aantrekkelijk zijn door dat hij zeker is van zichzelf en charisma uitstraalt.
Natuurlijk...je zei zelf al dat je intelligent bentquote:
de mooiste mensen zijn vaak niet de meest aantrekkelijke mensen inderdaad...gek is dat eigenlijk, evolutionair gezien...of zou het zo werken dat de kans op voortplanting groter is, met iemand die niet tot de creme de la creme behoort, omdat er nu eenmaal maar één de mooiste kan zijn, en niet iedereen daar kinderen mee kan krijgen...waardoor wij afstammen van ontelbare generaties mensen die niet voor de meest aantrekkelijke partner gingen, en dat dus een eigenschap blijkt te zijn die de kans op nageslacht groter maakt?quote:Trouwens, ik beweer niet dat ik geen interesse in uiterlijk heb. Ook ik kan genieten van mooie mensen. Alleen is het voor mij geen belangrijk selectiecriterium als het gaat om een langdurige relatie. Maar zoals gezegd, heb ik ook echt wel een bepaalde grens. En zoals jij zegt, kan er een heleboel nog wel onbewust plaatsvinden.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 10:41 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Natuurlijk...je zei zelf al dat je intelligent bent![]()
Wat mooi is, is ook maar gedeeltelijk objectief vast te stellen (bewezen is dat de meeste mensen wel op symmetrische gezichten vallen). Verder wat je stelt is logisch te beredeneren voor de aantrekkelijkheid van vrouwen, maar mannen kunnen onbeperkt nageslacht produceren bij een onbeperkt aantal vrouwen...quote:de mooiste mensen zijn vaak niet de meest aantrekkelijke mensen inderdaad...gek is dat eigenlijk, evolutionair gezien...of zou het zo werken dat de kans op voortplanting groter is, met iemand die niet tot de creme de la creme behoort, omdat er nu eenmaal maar één de mooiste kan zijn, en niet iedereen daar kinderen mee kan krijgen...waardoor wij afstammen van ontelbare generaties mensen die niet voor de meest aantrekkelijke partner gingen, en dat dus een eigenschap blijkt te zijn die de kans op nageslacht groter maakt?
Niet hardop, bescheiden als je bent, maar impliciet wel...en intelligent als ik ben, pak ik dat utieraard feilloos opquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 10:48 schreef djenneke het volgende:
volgens mij heb ik dat helemaal niet gezegd.
![]()
voor mannen is het evolutionair gezien dus handig om niet al te kieskeurig te zijn, maar een voorkeur te hebben voor jong, gezond en verzorgend ingesteld...en voor vrouwen is het logischer om te gaan voor het meest aantrekkelijke dat ze kunnen krijgen, met een bepaalde ondergrens, en met een voorkeur voor gezond en succesvol...quote:Wat mooi is, is ook maar gedeeltelijk objectief vast te stellen (bewezen is dat de meeste mensen wel op symmetrische gezichten vallen). Verder wat je stelt is logisch te beredeneren voor de aantrekkelijkheid van vrouwen, maar mannen kunnen onbeperkt nageslacht produceren bij een onbeperkt aantal vrouwen...
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 10:58 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Niet hardop, bescheiden als je bent, maar impliciet wel...en intelligent als ik ben, pak ik dat utieraard feilloos op
[..]
voor mannen is het evolutionair gezien dus handig om niet al te kieskeurig te zijn, maar een voorkeur te hebben voor jong, gezond en verzorgend ingesteld...en voor vrouwen is het logischer om te gaan voor het meest aantrekkelijke dat ze kunnen krijgen, met een bepaalde ondergrens, en met een voorkeur voor gezond en succesvol...
zoiets?
aantrekkelijk he, humor?quote:
Ik ben oud en niet verzorgend ingesteld, maar wel gezond ;P Maar je kunt wel een hoop lol met me hebben en dat trekt mannen ook wel aan hoorquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 10:58 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Niet hardop, bescheiden als je bent, maar impliciet wel...en intelligent als ik ben, pak ik dat utieraard feilloos op
[..]
voor mannen is het evolutionair gezien dus handig om niet al te kieskeurig te zijn, maar een voorkeur te hebben voor jong, gezond en verzorgend ingesteld...en voor vrouwen is het logischer om te gaan voor het meest aantrekkelijke dat ze kunnen krijgen, met een bepaalde ondergrens, en met een voorkeur voor gezond en succesvol...
zoiets?
echt waar joh? Waarom vind je het uiterlijk van vrienden belangrijk dan? Als iemand heel erg aardig is en veel interesses met je deelt, maar oerlelijk volgens jou, zou je er dan niet bevriend mee kunnen raken?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 10:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zou niet moeten, maar toch kan het me veel schelen wat een ander ergens van vindt en dat geldt niet alleen voor mijn partnerkeuze (ik val op vrouwen trouwens).
[..]
Ja, ook van vrienden vind ik het belangrijk dat ik ermee over de straat kan (op het gevaar af dat mensen nu naar mijn fobo gaan en posten dat ik ook geen volle zalen trek). Het is heel gemeen, maar in het verleden deed ik zelfs gemeen tegen echt lelijke collega's / klasgenoten
. Uitstraling kan een iets minder aantrekkelijk uiterlijk compenseren, maar toch ook maar op zekere hoogte.
Hahaha, dat is niet verzorgd dat is gayquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:15 schreef -Mellow- het volgende:
Overigens vind ik 'verzorgde' mannen echt helemaal niet aantrekkelijk.
Zo eentje die dagcrème gebruikt en gel in zijn haar heeft, daar word ik echt kurkdroog van.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:22 schreef Blue-ray het volgende:
[..]
Hahaha, dat is niet verzorgd dat is gay
zoals ik zei : voor mannen is het evolutionair gezien dus handig om niet al te kieskeurig te zijnquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:08 schreef Ripley het volgende:
Ik ben oud en niet verzorgend ingesteld, maar wel gezond ;P Maar je kunt wel een hoop lol met me hebben en dat trekt mannen ook wel aan hoor
quote:
Heerlijk, zo'n barst in je ego zo voor het weekend ;Pquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:53 schreef Abbadon het volgende:
[..]
zoals ik zei : voor mannen is het evolutionair gezien dus handig om niet al te kieskeurig te zijn![]()
dat wordt weer zoeken naar een magere dwerg met lang haar en een grote neus voor de nodige compensatiequote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:00 schreef Ripley het volgende:
[..]
Heerlijk, zo'n barst in je ego zo voor het weekend ;P
dus vrouwen moeten beter naar uiterlijk kijken?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:53 schreef Abbadon het volgende:
[..]
zoals ik zei : voor mannen is het evolutionair gezien dus handig om niet al te kieskeurig te zijn![]()
nee, dat zeg ik niet....vanuit evolutionair oogpunt zijn de criteria die een vrouw stelt aan een goede partner anders dan die van een man...quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:24 schreef Metalen_Man het volgende:
[..]
dus vrouwen moeten beter naar uiterlijk kijken?
Alleen geeft evolutie verandering aan en blijven die criteria dus niet star dezelfdequote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:04 schreef Abbadon het volgende:
[..]
nee, dat zeg ik niet....vanuit evolutionair oogpunt zijn de criteria die een vrouw stelt aan een goede partner anders dan die van een man...
Dus wat nivea kek op je gezicht en wat gel in je haar is gay? Volgens mij zijn dit statements van iemand die zelf een kop bezit waar toch niks aan te doen is en het dus maar opgegeven heeft.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:22 schreef Blue-ray het volgende:
[..]
Hahaha, dat is niet verzorgd dat is gay
Zo eentje waar je de halfopgedroogde etensrestjes kunt plukken in zijn baard van een week is het ook niet voor mij en als je dan heel dichtbij komt ruik je schimmelsokken...
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 10:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zou niet moeten, maar toch kan het me veel schelen wat een ander ergens van vindt en dat geldt niet alleen voor mijn partnerkeuze (ik val op vrouwen trouwens).
[..]
Ja, ook van vrienden vind ik het belangrijk dat ik ermee over de straat kan (op het gevaar af dat mensen nu naar mijn fobo gaan en posten dat ik ook geen volle zalen trek). Het is heel gemeen, maar in het verleden deed ik zelfs gemeen tegen echt lelijke collega's / klasgenoten
. Uitstraling kan een iets minder aantrekkelijk uiterlijk compenseren, maar toch ook maar op zekere hoogte.
je hebt gelijk...en je hebt ongelijk...quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:08 schreef Ripley het volgende:
[..]
Alleen geeft evolutie verandering aan en blijven die criteria dus niet star dezelfde
Ik wil in eerste instantie eigenlijk 'trendy' jongens alleen maar een goed pak slaag geven, maar soms draait dat wel bij.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:11 schreef MLI het volgende:
Ik val trouwens in eerste instantie eigenlijk alleen op trendy jongens, dus dat vind ik wel belangrijk.
Ik vind dat je normaal gesproken iedere post op zich moet beoordelen: het punt dat iemand maakt en de bijbehorende argumentatie. Ik weet wel dat het nu eenmaal zo werkt dat mensen er van alles bij halen om een ander het wind uit de zeilen te halen en ja, dat zal ook wel gelden voor een posthistory. Jammer is dat.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 08:54 schreef MLI het volgende:
[..]
Let maar op s_u, binnen afzienbare tijd zullen de reacties op jou ook zo fel gaan worden. Iets met postgeschiedenis opbouwen en mensen die zich daadwerkelijk druk maken om wat een ander post op fok..
Tja, ik heb het inmiddels vaker gehoord, dus er zal wel een reden voor zijn. Het is je goed recht dat te denken. Ik kan alleen maar aangeven dat het niet zo is en wat je daar mee doet bepaal je zelf.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 08:54 schreef MLI het volgende:
Hoewel ik ook nog steeds denk dat je FuifDuif bent.
Helaas kan een mooi uiterlijk een lelijk karakter niet compenseren.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 10:33 schreef Viking84 het volgende:
Uitstraling kan een iets minder aantrekkelijk uiterlijk compenseren, maar toch ook maar op zekere hoogte.
Ik ben dat geheel met je eens, maar feit is wel dat het wel meer voorkomt. Vaak is het een kwestie van dat mensen bang zijn dat anderen bepaalde vooroordelen krijgen omdat je omgaat met een lelijk persoon. Het idee dat je niet wordt geaccepteerd door de meer populairen en dus bent aangewezen op omgang met lelijkerds.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:13 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
echt waar joh? Waarom vind je het uiterlijk van vrienden belangrijk dan? Als iemand heel erg aardig is en veel interesses met je deelt, maar oerlelijk volgens jou, zou je er dan niet bevriend mee kunnen raken?
Ik vind het echt heel naar om iemand op zijn uiterlijk af te rekenen.
Is dat nou een sneer naar mij?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:25 schreef MarMar het volgende:
[..]
Helaas kan een mooi uiterlijk een lelijk karakter niet compenseren.
Dat geldt misschien voor de middelbare school, maar daarna is die onzin toch wel passé...?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:34 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Ik ben dat geheel met je eens, maar feit is wel dat het wel meer voorkomt. Vaak is het een kwestie van dat mensen bang zijn dat anderen bepaalde vooroordelen krijgen omdat je omgaat met een lelijk persoon. Het idee dat je niet wordt geaccepteerd door de meer populairen en dus bent aangewezen op omgang met lelijkerds.
Het lukt mij toch al aardig wat jaartjes moet ik zeggen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:25 schreef MarMar het volgende:
[..]
Soms, helaas, wel éventjes.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:25 schreef MarMar het volgende:
[..]
Lighten up dude, doe gewoon wat je zelf prettig vind, is dat een cremetje en gel en je bent daar blij mee, heerlijkquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:12 schreef cesareborgia het volgende:
[..]
Dus wat nivea kek op je gezicht en wat gel in je haar is gay? Volgens mij zijn dit statements van iemand die zelf een kop bezit waar toch niks aan te doen is en het dus maar opgegeven heeft.
dat dusquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 18:14 schreef Batsnek het volgende:
'Ge moet ermee over straat kunnen'
Dat is wel het laatste waar ik aan denk als ik iemand leuk vind. Je valt toch niet op iemand, omdat" hij 't op straat wel goed doet?"
Hou jezelf voor de gek. Stiekem wil iedereen wel een beetje met z'n vriendin kunnen pronken.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 18:14 schreef Batsnek het volgende:
Dat is wel het laatste waar ik aan denk als ik iemand leuk vind. Je valt toch niet op iemand, omdat" hij 't op straat wel goed doet?"
Ik denk dat dames juist sneller met een lelijke man gaan dan mannen met een lelijke vrouwquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 21:35 schreef Frasier het volgende:
[..]
Hou jezelf voor de gek. Stiekem wil iedereen wel een beetje met z'n vriendin kunnen pronken.
Ah,je bent er zo een die denkt dat mannen moeten ruiken naar putlucht,zweetsokken en bunzing.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:15 schreef -Mellow- het volgende:
Overigens vind ik 'verzorgde' mannen echt helemaal niet aantrekkelijk.
Zo eentje die dagcrème gebruikt en gel in zijn haar heeft, daar word ik echt kurkdroog van.
Dat is een gezegde.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 18:14 schreef Batsnek het volgende:
het komt nog niet in mij op dat ik met mijn man zou moeten kunnen pronken. I couldn't care less.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 21:35 schreef Frasier het volgende:
Hou jezelf voor de gek. Stiekem wil iedereen wel een beetje met z'n vriendin kunnen pronken.
Ja, dat is nu!quote:Op zaterdag 1 november 2008 11:16 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
het komt nog niet in mij op dat ik met mijn man zou moeten kunnen pronken. I couldn't care less.
Nja, als je helemaal verliefd bent maakt 't toch niet uit? Aangezien je dan misschien niet door hebt dat het toch niet dat pareltje blijkt te zijnquote:Op zaterdag 1 november 2008 11:39 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Ja, dat is nu!
Ook niet het allereerste begin? Dat je helemaal gek en misselijk werd van verliefdheid en dat je wilde dat iedereen wist dat dat jouw vriendje was?
nope, wij waren trouwens reeds lang goed bevriend, en iedereen zag het wel een beetje aankomenquote:Op zaterdag 1 november 2008 11:39 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ja, dat is nu!
Ook niet het allereerste begin? Dat je helemaal gek en misselijk werd van verliefdheid en dat je wilde dat iedereen wist dat dat jouw vriendje was?
nee joh, bij jou compenseert je lelijkheid je vast heel lieve karakterquote:
Ga je nog meer mensen in dit topic afzeiken omdat ze jouw mening niet delen?quote:Op zaterdag 1 november 2008 11:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nee joh, bij jou compenseert je lelijkheid je vast heel lieve karakter
nee joh, bij jou compenseert je vast heel lieve karakter je lelijkheid![]()
De man moet er voor mij aantrekkelijk uitzien.quote:Op zaterdag 1 november 2008 11:58 schreef motorbloempje het volgende:
ja, maar wil je dat je man er volgens JOUW mening goed uitziet, dus dat JIJ hem aantrekkelijk vindt? Of wil je dat de rest van de wereld hem OOK aantrekkelijk vindt, want anders kun je er niet mee over straat
en wat is er mis met wat zwembandjes?zolang het geen vrachtwagenbanden zijn vind ik een beetje love-handles wel schattig
Viking weet ook wel dat dit een grapje isquote:Op zaterdag 1 november 2008 11:59 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Ga je nog meer mensen in dit topic afzeiken omdat ze jouw mening niet delen?
quote:Op zaterdag 1 november 2008 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Viking weet ook wel dat dit een grapje is
Vik en ik staan op goede voet
het was dus totaal niet afzeikend bedoeld, weest maar niet bang
Het is een onnatuurlijke verhouding die kunstmatig in stand wordt gehouden. Het zal niet lang stand houden, ook al willen we dat zo graag. Vrouwen zijn nu eenmaal van nature afhankelijke wezens en hoe hoog ze ook opgeleid zijn en hoe hoog hun functie ook is, uiteindelijk worden ze teruggeworpen op die afhankelijkheid. Daarom zijn het ook altijd van die verzuurde mutsen zonder humor en niet in staat om te glimlachen. En als je ze hard aanpakt, beginnen de tranen zo te rollen en dan weet je dat die gepretendeerde onafhankelijkheid niets anders is dan een ordinaire lachwekkende façade.quote:Op zaterdag 1 november 2008 12:10 schreef agter het volgende:
Vroeger, toen mannen nog kostwinners waren, was het uiterlijk van de vrouw belangrijker dan het uiterlijk van de man. De man had het inkomen. En dus zag je wel eens een lelijke man met een mooie vrouw.
Maar bij een aantal vriendinnen die zelf een goede carriere hebben, zie ik dat dit aan het veranderen is.
De dames hebben zelf een goed inkomen, en zijn niet afhankelijk van een kerel. En dus willen ze een vent die er gewoon aantrekkelijk uitziet.
Helaas voor sommigen is het echter nu wel de realiteit bij een groeiend aantal vrouwen...quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:01 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Het is een onnatuurlijke verhouding die kunstmatig in stand wordt gehouden. Het zal niet lang stand houden, ook al willen we dat zo graag.
Waarom helaasquote:Op zaterdag 1 november 2008 13:03 schreef agter het volgende:
[..]
Helaas voor sommigen is het echter nu wel de realiteit bij een groeiend aantal vrouwen...
Tuurlijk zal altijd alles blijven veranderen...das zo ongeveer een natuurwet.quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:05 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Waarom helaas? Zoals ik al zei: de tijd verandert altijd. Niets blijft zoals het is.
Hoeveel vrouwen er ook afstuderen, het bedrijfsleven wordt nog altijd gedomineerd door mannen en dat is ook niet onlogisch als je bedenkt dat mannen het harde spel beter spelen en vrouwen dat niet lang volhouden. Dat is niet neerbuigend bedoeld, maar de realiteit zoals die altijd is geweest en nu ook is. Ik heb het al zo vaak gezien. Er komt een vrouw binnen met een hoge opleiding en een grote waffel en mannen lachen haar achter haar rug uit. Het wordt gewoon niet serieus genomen.quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:09 schreef agter het volgende:
[..]
Tuurlijk zal altijd alles blijven veranderen...das zo ongeveer een natuurwet.
Maar op dit moment, in de huidige tijd, is het een feit dat er meer hoog afgestudeerde vrouwen dan mannen van de HBO's en Uni's af komen... en dat is een realiteit waarme je NU zult moeten leven. Ongeacht wat er ooit misschien in de toekomst zal gebeuren.
quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:13 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Hoeveel vrouwen er ook afstuderen, het bedrijfsleven wordt nog altijd gedomineerd door mannen en dat is ook niet onlogisch als je bedenkt dat mannen het harde spel beter spelen en vrouwen dat niet lang volhouden. Dat is niet neerbuigend bedoeld, maar de realiteit zoals die altijd is geweest en nu ook is. Ik heb het al zo vaak gezien. Er komt een vrouw binnen met een hoge opleiding en een grote waffel en mannen lachen haar achter haar rug uit. Het wordt gewoon niet serieus genomen.
En ik hoef helemaal nergens mee te leren leven waar ik geen zin in heb. Als ik er last van iemand heb dan kan ik altijd nog overwegen om diegene te ruïneren. En een vrouw is zo eenvoudig te ruïneren, hoe zelfverzekerd ze ook denkt te zijn.
Wellicht komt het door mijn gebrek aan humor, maar ik vind jou hier eigenlijk nogal klinken als een verzuurde mutsquote:Op zaterdag 1 november 2008 13:01 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Het is een onnatuurlijke verhouding die kunstmatig in stand wordt gehouden. Het zal niet lang stand houden, ook al willen we dat zo graag. Vrouwen zijn nu eenmaal van nature afhankelijke wezens en hoe hoog ze ook opgeleid zijn en hoe hoog hun functie ook is, uiteindelijk worden ze teruggeworpen op die afhankelijkheid. Daarom zijn het ook altijd van die verzuurde mutsen zonder humor en niet in staat om te glimlachen. En als je ze hard aanpakt, beginnen de tranen zo te rollen en dan weet je dat die gepretendeerde onafhankelijkheid niets anders is dan een ordinaire lachwekkende façade.
quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:13 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Hoeveel vrouwen er ook afstuderen, het bedrijfsleven wordt nog altijd gedomineerd door mannen en dat is ook niet onlogisch als je bedenkt dat mannen het harde spel beter spelen en vrouwen dat niet lang volhouden. Dat is niet neerbuigend bedoeld, maar de realiteit zoals die altijd is geweest en nu ook is. Ik heb het al zo vaak gezien. Er komt een vrouw binnen met een hoge opleiding en een grote waffel en mannen lachen haar achter haar rug uit. Het wordt gewoon niet serieus genomen.
En ik hoef helemaal nergens mee te leren leven waar ik geen zin in heb. Als ik er last van iemand heb dan kan ik altijd nog overwegen om diegene te ruïneren. En een vrouw is zo eenvoudig te ruïneren, hoe zelfverzekerd ze ook denkt te zijn.
Daar kan ik niet over oordelen, dus ik neem het van je aan. Ik denk ook wel dat het per bedrijfstak verschilt. Kijk, ik oordeel nergens over, ik geef alleen maar aan wat de werkelijkheid is. Officieel is het zo dat mannen en vrouwen dezelfde rechten hebben en daardoor kunnen vrouwen ook studeren. Dat is natuurlijk een mooi iets, maar dat is de officiële gang van zaken. Maar onofficieel werken natuurlijk nog altijd de natuurwetten van weleer en daar lopen vrouwen tegenaan. En daarmee wil ik aangeven dat je toch een beetje op je woorden moet passen als je denkt te kunnen opperen dat de rollen aan het omdraaien zijn. Dat willen vrouwen natuurlijk graag, maar iets willen is heel wat anders dan dat het gebeurt.quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:17 schreef Ripley het volgende:
[..]nou ja, misschien verschilt het per bedrijfstak, maar in de televisiewereld valt dit reuze mee
Nee hoor, ik geef je gewoon aan hoe ik in het leven sta. Als je het mij moeilijk maakt heb je gewoon een groot probleem. Ik leef wat dat betreft volledig in lijn met Machiavelli.quote:
In theorie, maar in de praktijk is het allemaal toch wel wat anders hoor. Althans, is mijn ervaring met inmiddels toch wel heel wat vrouwelijke zakelijke contacten. Vooral als er kinderen in het spel komen, dan blijft er toch weinig over van dat bikkelharde. Zoals ik al zei: de natuurwet blijft in stand.quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:19 schreef agter het volgende:
Punt blijft dat er genoeg vrouwen zijn die wel degelijk een carriere hebben en eigen centjes verdienen.
Die vrouwen kijken anders naar relaties / mannen dan vrouwen die wel van hun inkomen afhankelijk zijn van hun vent.
In mijn optiek verandert dit de manier waarop vrouwen hun partner uitkiezen.
Ik denk ook dat een vrouw met een uni.graad niet zo snel een kerel met een LBO-diploma als partner zal kiezen...zowiezo komt zij die niet zo snel tegen in haar vriendenkring.
Dat is ook weer waar.quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
Toch schijnt het dat heel veel hoogopgeleide vrouwen een man kiezen die dat juist niet is. Mijn zus is meester in de rechten en haar vriend is automonteur. Gaat prima samen. Ze heeft ook nooit een partner gehad die zo hoog opgeleid was als haar.
Als steeds meer vrouwen (dan mannen) hoger opgeleid zijn, moeten ze wel genoegen nemen met een man die dat niet is.
Ik raak gewoon wat geïrriteerd als ik pretentieuze onzin lees.quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:17 schreef djenneke het volgende:
[..]
Wellicht komt het door mijn gebrek aan humor, maar ik vind jou hier eigenlijk nogal klinken als een verzuurde muts
Niemand zegt toch dat er een natuurwet is aan het veranderen?quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:25 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Nee hoor, ik geef je gewoon aan hoe ik in het leven sta. Als je het mij moeilijk maakt heb je gewoon een groot probleem. Ik leef wat dat betreft volledig in lijn met Machiavelli.
[..]
In theorie, maar in de praktijk is het allemaal toch wel wat anders hoor. Althans, is mijn ervaring met inmiddels toch wel heel wat vrouwelijke zakelijke contacten. Vooral als er kinderen in het spel komen, dan blijft er toch weinig over van dat bikkelharde. Zoals ik al zei: de natuurwet blijft in stand.
Tja, ik heb voorlopig niet de ambitie om kinderen te krijgen. En ik ben erg slecht in het huishouden en dergelijken. Tot nu toe had ik met exen altijd de afspraak dat in het geval van eventuele kinderen zij thuis zouden blijven. Aangezien zij beter in het huishouden waren en ik meer verdiende en meer lol in mijn werk had een prima oplossingquote:Op zaterdag 1 november 2008 13:25 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Nee hoor, ik geef je gewoon aan hoe ik in het leven sta. Als je het mij moeilijk maakt heb je gewoon een groot probleem. Ik leef wat dat betreft volledig in lijn met Machiavelli.
[..]
In theorie, maar in de praktijk is het allemaal toch wel wat anders hoor. Althans, is mijn ervaring met inmiddels toch wel heel wat vrouwelijke zakelijke contacten. Vooral als er kinderen in het spel komen, dan blijft er toch weinig over van dat bikkelharde. Zoals ik al zei: de natuurwet blijft in stand.
Waarom is een vrouw met een eigen carriere meteen een bikkelharde?quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:25 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
[..]
Je bedoelt dat kliekje feministen die leven volgens het motten: in mijn kut roert geen pik van een dommerik?quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:26 schreef agter het volgende:
[..]
Dat is ook weer waar.
Maar je verhaal geeft wel aan dat hoog opgeleide vrouwen niet alleen een man zoeken om ze financieel te ondersteunen. De selectie-voorwaarden (om het zo maar te noemen) zijn wel aan het veranderen. En heus niet zo direct bij iedereen...maar ik zie wel die tendens als ik bij vriendinnen om mij heen kijk.
Logisch ook natuurlijk!
En over welk termijn loopt die meting? Is dat een cijfer van het afgelopen jaar? Wat zegt dat nu?quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Niemand zegt toch dat er een natuurwet is aan het veranderen?
Het is alleen zo dat op dit moment meer vrouwen als mannen afstuderen op HBO/Uni niveau, da's het enige wat is gezegd.
Hartstikke leuk voor je. Ondertussen ben ik gewoonweg niet het verzorgende type, en ik wil over mijn eigen geld beschikken. Een erg verstandige keuze ook, financiële onafhenkelijkheid, al zeg ik het zelf.quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:27 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Ik raak gewoon wat geïrriteerd als ik pretentieuze onzin lees.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |