Iets andere beeldbewerking zou prettiger zijn denk ik, maar het plaatje "klopt" gewoonquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:29 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
[ afbeelding ]
Of toch in kleur?
Wauw, erg goed gezien!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:29 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
[ afbeelding ]
Of toch in kleur?
Zeg dat wel ja.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:34 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
Dankjulliewel.
Overigens was het origineel héél anders!
Dankje!quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:43 schreef Noortje. het volgende:
Hij is inderdaad erg druk, maar de uitdrukkingen van die drie kindjes in het midden zijn echt priceles.
Ik heb ook wel eens mot gehad met een agent op R'dam Centraal, Ik bleef voet bij stuk houden dat ik alle recht had om ook hem en zijn collega te fotograferen, maar dat als hij dat liever had, dat ik de foto met hem er op niet zou publiceren ( was overigens toch bewogen..).quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:42 schreef MevrouwVanDalen het volgende:
Ik ben weleens aangesproken door een agent op het station. Die vond het niet zo tof dat ik hem en zijn collega op de foto zette.En ook weleens door een vrouw in een winkel, die was overigens psychisch niet helemaal in orde en ik had er niet bij stil gestaan dat ik van haar ook echt beter geen foto kon maken. (Ik maakte een foto van haar rug, alleen toch gesnapt.)
Mijn manier: stoïcijns kijken en alle kanten uitschieten. Oók de kant die je feitelijk alleen wilt hebben.Ik zie de mensen dan ook echt als onderwerpen, als dingen in het openbaar die ik op de foto wil. Omdat mijn ogen ze ook zien.
Ik betwijfel of het posten hier niet iemands belangen kan schaden. Niet iedereen kent FOK! als een brave site.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:54 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
ik snap het hele portret recht niet helemaal.
Als je die foto van iemand maakt en hier post, maak je dan geen inbreuk op die privacy? Of hebben jullie toestemming gevraagd aan alle personen. of is het gewoon een gok???
en ik vind het ook niet erg makkelijk om foto's zo op straat van mensen te maken.
En waarom doen jullie dit vaak zwart wit?? wat is daar het nut van... is dat een ongeschreven wet ofzo?
Tsja, of maak gewoon eerst de foto en vraag dan alsnog toestemming voor de foto die je zojuist gemaakt hebt.quote:Op zondag 8 november 2009 22:42 schreef Peter het volgende:
Een Italiaanse fotografieprofessor had tijdens een workshop wel een tip: maak eerst de foto, vraag daarna toestemming en maak dan nog een foto. Dan denkt het model dat je dan pas echt schiet, terwijl die gemaakte foto natuurlijk bagger is.. jij hebt je toestemming..
Die eerste foto kun je dan ook sneaky en naturel maken..quote:Op maandag 9 november 2009 00:17 schreef Omniej het volgende:
[..]
Tsja, of maak gewoon eerst de foto en vraag dan alsnog toestemming voor de foto die je zojuist gemaakt hebt.
Als je toch toestemming vraagt, vind ik het eerlijk gezegd onzin om nog even voor de show een nepfoto te gaan zitten maken.
En over die tramfoto hierboven: grappig, 't is dat in de achtergrond geen bewegingsonscherpte zit, maar anders lijkt het net alsof die vrouw nog even op volle vaart in die tram springt.
Leg dat eens uit? Het is een nobel streven maar volgens mij bestaat er no such thing als een oprechte en/of "fair" foto.quote:Op maandag 9 november 2009 13:15 schreef didotcicero het volgende:
Wees fair. Zo lang je intenties oprecht zijn is de kans dat je in de problemen komt vrij klein.
Ben ik het niet mee eens.quote:Op zondag 8 november 2009 22:47 schreef Peter het volgende:
Zelf probeer ik overigens net zó te schieten dat het gezicht niet goed herkenbaar is, als ik geen toestemming wil vragen
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Zelf vind ik de 2e beterAl is de B/W niet helemaal optimaal bewerkt..
Héy, is die laatste in Helmond?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 17:29 schreef kvdv het volgende:
Laatste 2 zijn tof MvDalen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |