abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62775856
quote:
Ms. Huddleston, 21, co-president of the Wellesley Republicans, said, “I mean, how cool to have a young woman on the ticket who’s doing exactly what I want to do when I grow up.”
Dat gaat over die $150.000 uitgeven aan kleding neem ik aan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_62775938
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 08:42 schreef Klopkoek het volgende:

Voor alle O'Reilly geilers. Klassiekertje.

O'Reilly.... een sneu figuur, de Andries Knevel van Amerika.
Je bent nu Bill aan het promoten. Bill komt verstandiger over dan die open-border hippie met z'n suggestieve Godwins.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 10:47:22 #153
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62776055
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:16 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik wist wel dat je een latent VVDer was.
Wat is er VVD aan om voor een begrotingsevenwicht te zijn? Daar is helemaal niets VVD aan daar het vooral VVD kabinetten zijn geweest die de staatsschuld hebben laten exploderen (hé, ik zie een analogie met de VS).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_62776109
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat is er VVD aan om voor een begrotingsevenwicht te zijn? Daar is helemaal niets VVD aan daar het vooral VVD kabinetten zijn geweest die de staatsschuld hebben laten exploderen (hé, ik zie een analogie met de VS).
Waarom toch keer op keer willen bewijzen dat je geen kaas hebt gegeten van politiek?
  woensdag 29 oktober 2008 @ 10:49:42 #155
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62776151
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:35 schreef laforest het volgende:

Deze vrouw zit vol met ideeën waar ik het mee eens ben, of je het nou leuk vindt of niet.

verder ga je nu op mijn foe lijst
Alleen al het feit dat ze een creatonistische nitwit is en elke vorm van genetische studies wil verbieden lijkt me al reden genoeg om deze vrouw zo snel mogelijk uit elke openbare functie te weren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 29 oktober 2008 @ 10:49:53 #156
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62776162
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:48 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waarom toch keer op keer willen bewijzen dat je geen kaas hebt gegeten van politiek?
Kom dan met argumenten....
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_62776226
Bill O'Reilly wordt WOEST als de autocue het niet doet wanneer hij een nummer van Sting moet aankondigen!

pi_62776269
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kom dan met argumenten....
Heb ik je al vaker verteld, ik wil best met argumenten komen maar dan moet de reaktie waarop ik reageer er ook om vragen, jouw simplistisch geneuzel is niet met argumenten te bestrijden omdat er niks in gezegd wordt.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 10:53:27 #159
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_62776294
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 09:35 schreef Klopkoek het volgende:
"Win or lose, many see Palin as future party"

Dat zou zo mooi zijn, die Palin als president.
Voor het instorten van het Amerikaanse Rijk bedoel je?
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_62776344
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is lachwekkend hoe je in praktisch alle topics loopt te schoppen tegen alles dat riekt naar rechts, maar in de topics over de Amerikaanse verkiezingen opeens fel tegen de kandidaat die nog enigszins links is loopt te ageren en de 'tax cuts for the rich' kandidaat steunt die er opvattingen op nahoudt waar je de gemiddelde Fokker die er dergelijke ideeën op nahoudt hier voor asociale hond uitmaakt. Schoppen is voor jou een doel op zich lijkt het.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 10:55:33 #161
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_62776379
Ben nu Larry King aan het kijken en wat is het toch en raar volk.

Obama in de schoenen willen schuiven dat hij anti-Israel is en de andere kant dat wil laten zien hoe pro-Israel hij is. "Obama zou zeggen dat de muur niet gebouwd moest worden", "Obama zou een onverdeeld Jeruzalem willen".

Of het nou uit z'n verband getrokken is of niet, het gaat er toch om dat er een oplossing komt. Ik snap gewoon werkelijk niet waarom je in de VS alles moet goedkeuren wat Israel doet. Het lijkt erop dat nuance uit den boze is.
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_62776408
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:39 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Wat vind je dan zo geweldig aan die vrouw? En waar haal je het vertrouwen in McCain en Palin vandaan?
Hoe zie je de VS erop vooruitgaan voor de gemiddelde Amerikaan, wanneer zij de macht krijgen (of eigenlijk gewoon behouden).?
Palin spreekt de normale hardwerkende en gelovige mensen aan. De middelmoot van Amerika die het land opgebouwd hebben. Voor vrouwen is Palin ook interessant, het zou goed zijn een vrouw als president te hebben. Vrouwen kregen later stemrecht dan mannelijke ex-negerslaven (pas in 1920!!) . Amerika heeft emancipatie nodig en dat brengt Palin in dat opzich, voor de rest is zij geen boegbeeld van emancipatie overigens, maar is ze wel feminist naar eigen zeggen.

Haar ideeën spreken mij aan, vooral mbt stemcel research, het huwelijk en wapenwetten.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  woensdag 29 oktober 2008 @ 10:56:38 #163
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62776430
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Voor het instorten van het Amerikaanse Rijk bedoel je?
Jij snapt het
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62776494
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:49 schreef Re het volgende:

[..]

Alleen al het feit dat ze een creatonistische nitwit is en elke vorm van genetische studies wil verbieden lijkt me al reden genoeg om deze vrouw zo snel mogelijk uit elke openbare functie te weren
Dat is juist een goed punt van haar
Dus ben ik het even 100 procent oneens met je uitspraak.
pi_62776513
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:56 schreef laforest het volgende:

[..]

Palin spreekt de normale hardwerkende en gelovige mensen aan. De middelmoot van Amerika die het land opgebouwd hebben. Voor vrouwen is Palin ook interessant, het zou goed zijn een vrouw als president te hebben. Vrouwen kregen later stemrecht dan mannelijke ex-negerslaven (pas in 1920!!) . Amerika heeft emancipatie nodig en dat brengt Palin in dat opzich, voor de rest is zij geen boegbeeld van emancipatie overigens, maar is ze wel feminist naar eigen zeggen.

Haar ideeën spreken mij aan, vooral mbt stemcel research, het huwelijk en wapenwetten.
Weet je ook wat die ideeen inhouden? Je blijft namelijk (opzettelijk?) vaag.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 10:59:46 #166
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62776536
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:58 schreef laforest het volgende:

[..]

Dat is juist een goed punt van haar
Dus ben ik het even 100 procent oneens met je uitspraak.
je hebt echt geen idee waar je over praat he

je bent zeker ook tegen vaccinaties etc...
pi_62776587
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:49 schreef Re het volgende:

[..]

Dat heeft ze volgens mij nooit beweerd, maar wat mij het meest stoort is dat ze niet alleen verschrikkelijk dom is, maar daar nog eens trots op is ook.
pi_62776634
quote:
Voor vrouwen is Palin ook interessant, het zou goed zijn een vrouw als president te hebben.
Maar ze is kandidaat voor vice-president.

Jij verwacht dus ook dat McCain het loodje legt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_62776638
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:40 schreef Seneca het volgende:

[..]

Noem eens wat van die ideeen dan?

Oh, en Alaska heeft minder inwoners dan Amsterdam, dus gouverneur daarvan zijn is nou niet HEEL indrukwekkend te noemen
Je kunt toch lezen?

Maar goed, punten waarmee ik het eens ben:

Haar mening mbt gun rights ben ik het mee eens, ze hebben het recht op het dragen van wapens.
Ze is tegen abortus.
Tegen Stem cell research
Geen explicit "sex education"
Gelijk loon voor mannen en vrouwen
Tegen homo huwelijk
Ze is van mening dat global warming niet alleen door de mens komt maar ook door natuurlijke omstandigheden, dus door meedere factoren, vind ik ook

ETC
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:03:14 #170
88139 JoeyT
pi_62776651
Wat kan ik me hier irriteren zeg. Obama zou volgens een McCain supporter zonder pre-conditions willen afspreken met een leider van het Iran regime (ben zn naam kwijt, uitspraken als Israel van de map vegen komen uit zijn mond).

Of hij dit gezegd heeft of niet kan me weer niets schelen. Maar hij zou het moeten kunnen zeggen. Hoe kunnen de landen dichter bij elkaar komen zonder naar elkaar te luisteren? Heel erg jammer.

Mooie documentaire over Alastair Crooke op tegenlicht over dit onderwerp. Weg uit de War on Terror:
http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/39491327/media/39630795/?&PlayExternal=1&StartExternal= 1
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:03:37 #171
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62776656

McCain, de Democraat uit Arizona.
Géén kloon van tvlxd!
pi_62776668
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:02 schreef waht het volgende:

[..]

Maar ze is kandidaat voor vice-president.

Jij verwacht dus ook dat McCain het loodje legt.
Nee, ze zal klaargestoomd worden voor 2012, zoals ook in de kranten staat.
pi_62776670
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:04:11 #174
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62776675
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is lachwekkend hoe je in praktisch alle topics loopt te schoppen tegen alles dat riekt naar rechts, maar in de topics over de Amerikaanse verkiezingen opeens fel tegen de kandidaat die nog enigszins links is loopt te ageren en de 'tax cuts for the rich' kandidaat steunt die er opvattingen op nahoudt waar je de gemiddelde Fokker die er dergelijke ideeën op nahoudt hier voor asociale hond uitmaakt. Schoppen is voor jou een doel op zich lijkt het.
Omgekeerd verbaas ik me ook over rechtse mensen hier die Obama steunen. McCain hoor je taal uitratelen die je ook hier van de VVD hoort, zoals in dat interview van Foxnews: "Met Obama krijgen we een recessie, Obama wil nivelleren, Obama wil luie donders geld geven in plaats van dat ze gaan werken. Natuurlijk moeten we mensen die niet kunnen helpen als land, maar de belastingen kunnen veel lager"

Mark Rutte had het kunnen zeggen.

waarom ik voor McCain ben heb ik al zo vaak uitgelegd
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62776699
quote:

[quote]
Ja laforest, we weten dat ze ideeen heeft, maar wat zijn die ideeen dan precies?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_62776707
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:02 schreef laforest het volgende:

[..]

Je kunt toch lezen?

Haar mening mbt gun rights ben ik het mee eens, ze hebben het recht op het dragen van wapens.
Ze is tegen abortus.
Tegen Stem cell research
Tegen homo huwelijk
Ze is van mening dat global warming niet alleen door de mens komt maar ook door natuurlijke omstandigheden, dus door meedere factoren, vind ik ook

ETC
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_62776760
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:59 schreef Re het volgende:

[..]

je hebt echt geen idee waar je over praat he

je bent zeker ook tegen vaccinaties etc...
En een vaccinatie is onstaan door genetisch onderzoek?

De ontdekker van vaccinatie ( van Latijn 'Vacca' = koe )is de Britse arts Edward Jenner die in 1796 opmerkte dat melkmeisjes die besmet waren geweest met koepokken (vaccinia)(aan de handen, door het melken) geen pokken kregen. Door experimenteren ontdekte hij dat ook een opzettelijke besmetting met koepokken mensen bescherming gaf tegen de mensenpokken.

Dat is dus geen gen onderzoek. Moderne vaccinatie wordt wel via gen onderzoek gedaan en moet dus ook verboden worden.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:07:07 #178
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62776770

Hoezo redistribution of the wealth? Redistribution de andere kant op ja: naar de graaiers.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:09:07 #179
88139 JoeyT
pi_62776827
quote:

[..]

Je kunt toch lezen?

Ze is tegen abortus.
Tegen Stem cell research
Tegen homo huwelijk

ETC
Ben je het op deze punten met haar eens uit geloofsovertuiging? Ben je gelovig?
Wat ik erg jammer vind is de uitstraling die de republikeinen hebben. Zij teren op de angst van de mensen. Hoe kan je iets moois opbouwen, wanneer je mensen bang probeert te maken?
Of geloof jij ook heilig in de 'war on terror'?
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:09:45 #180
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62776853
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62776876
Het jaloezie-topic is ergens anders.
pi_62776910
quote:

[..]

Je kunt toch lezen?

Ze is tegen abortus.
Sinds abortus legaal is in de US zijn de misdaadcijfers onder jong adolescenten daar radicaal afgenomen. De verklaring, er worden veel minder ongewenste kinderen op de wereld gezet met ouders die eigenlijk niet voor ze willen / kunnen zorgen. Juist dat soort kinderen vormen een risicogroep wanneer het gaat om criminaliteit. Geen wonder dus dat je hier voor bent
quote:
Tegen Stem cell research
We kunnen potentieel miljoenen levens redden met de kennis die we opdoen met stem cell research. Geen wonder dat je daar tegen bent
quote:
Daar zijn ze al een tijdje mee bezig, en sindsdien het aantal tienerzwangerschappen in de VS explosief toegenomen. Geen wonder dat je daar voor bent
quote:
Creidt where credit is due, hier ben ik het mee eens.
quote:
Tegen homo huwelijk
Ja, want mensen moeten vooral niet ZELF kunnen beslissen hoe ze hun leven leiden. Ze hebben zich maar te houden aan hoe Christenen vinden dat men moet leven. Geen wonder dat je hier voor bent
quote:
En ik vind dat de ozonlaag verantwoordelijk is voor de scherpe toename in het aantal schietincidenten de afgelopen jaren in de VS. Laten we vooral niet naar feitenmateriaal kijken.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_62776941
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:09 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ben je het op deze punten met haar eens uit geloofsovertuiging? Ben je gelovig?
Wat ik erg jammer vind is de uitstraling die de republikeinen hebben. Zij teren op de angst van de mensen. Hoe kan je iets moois opbouwen, wanneer je mensen bang probeert te maken?
Of geloof jij ook heilig in de 'war on terror'?
Nee ik ben niet gelovig al heb ik er geen problemen mee als men gelovig is of de War on Terror religeus vindt, want dat is het namelijk ook, West against East, Christians against Muslims.
Ik geloof in de War on Terror die nu doorgezet moet worden zodat we in een vrije Westerse wereld kunnen leven.
pi_62776960
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:06 schreef laforest het volgende:

[..]

En een vaccinatie is onstaan door genetisch onderzoek?

De ontdekker van vaccinatie ( van Latijn 'Vacca' = koe )is de Britse arts Edward Jenner die in 1796 opmerkte dat melkmeisjes die besmet waren geweest met koepokken (vaccinia)(aan de handen, door het melken) geen pokken kregen. Door experimenteren ontdekte hij dat ook een opzettelijke besmetting met koepokken mensen bescherming gaf tegen de mensenpokken.

Dat is dus geen gen onderzoek. Moderne vaccinatie wordt wel via gen onderzoek gedaan en moet dus ook verboden worden.
'gen onderzoek moet verboden worden'?
pi_62776965
Overigens vind ik het schokkend dat er nog steeds mensen zijn zoals laforest, die anderen hun wil proberen op te leggen, en zich daarop enkel en alleen baseren op een persoonlijk geloof zonder enige feitelijke onderbouwing. Het getuigt imho van een stuitende arrogantie om je persoonlijke geloof te verheffen tot absolute geloof en het dan ook nog eens op te willen leggen aan anderen.
pi_62777010
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Omgekeerd verbaas ik me ook over rechtse mensen hier die Obama steunen. McCain hoor je taal uitratelen die je ook hier van de VVD hoort, zoals in dat interview van Foxnews: "Met Obama krijgen we een recessie, Obama wil nivelleren, Obama wil luie donders geld geven in plaats van dat ze gaan werken. Natuurlijk moeten we mensen die niet kunnen helpen als land, maar de belastingen kunnen veel lager"

Mark Rutte had het kunnen zeggen.

waarom ik voor McCain ben heb ik al zo vaak uitgelegd
Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met het standaardriedeltje dat de Democraten 'rechtser dan de VVD' zijn.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:20:02 #187
Stranger than fiction
pi_62777164
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:07 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]

Hoezo redistribution of the wealth? Redistribution de andere kant op ja: naar de graaiers.
Het is toch raar dat dit soort trends geen alarmbellen doet ringen. Of ze denken allemaal dat ze bij die tot top 20% gaan behoren...
pi_62777200
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Het is toch raar dat dit soort trends geen alarmbellen doet ringen. Of ze denken allemaal dat ze bij die tot top 20% gaan behoren...
Volgens mij is dat inderdaad wat veel Amerikanen geloven. De 'American Dream' wordt er daar al op jonge leeftijd ingestampt.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:21:19 #189
88139 JoeyT
pi_62777215
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:12 schreef laforest het volgende:

[..]

Nee ik ben niet gelovig al heb ik er geen problemen mee als men gelovig is of de War on Terror religeus vindt, want dat is het namelijk ook, West against East, Christians against Muslims.
Ik geloof in de War on Terror die nu doorgezet moet worden zodat we in een vrije Westerse wereld kunnen leven.
En je ziet niet in dat dat juist niet kan met die zgn 'oorlog'? Je gelooft dat Iraanse inwoners willen dat de VS komen om hun de wil op te leggen. Niet iedereen wil hetzelfde. Draai het eens om. Jij bent tegen homohuwelijk, tegen abortus. Ik wil in een vrije wereld leven dus vind ik dat ik zelf die keuze mag maken. Ik ga jou met geweld opleggen dat je pro moet zijn. Zou jij daarmee blij zijn, omdat ik jou deze vrijheid geef?

Opvallend is natuurlijk dat een Osama Bin Laden graag een president al Bush aan de macht heeft, zodat hij zijn haat kan verspreiden. Met zo'n oorlog kan je nooit tot elkaar komen. Je zal toch met elkaar moeten gaan praten. Hoe kan ik jou begrijpen als we niet met elkaar praten?
pi_62777228
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:11 schreef Seneca het volgende:

[..]

Sinds abortus legaal is in de US zijn de misdaadcijfers onder jong adolescenten daar radicaal afgenomen. De verklaring, er worden veel minder ongewenste kinderen op de wereld gezet met ouders die eigenlijk niet voor ze willen / kunnen zorgen. Juist dat soort kinderen vormen een risicogroep wanneer het gaat om criminaliteit. Geen wonder dus dat je hier voor bent
[..]

We kunnen potentieel miljoenen levens redden met de kennis die we opdoen met stem cell research. Geen wonder dat je daar tegen bent
[..]

Daar zijn ze al een tijdje mee bezig, en sindsdien het aantal tienerzwangerschappen in de VS explosief toegenomen. Geen wonder dat je daar voor bent
[..]

Creidt where credit is due, hier ben ik het mee eens.
[..]

Ja, want mensen moeten vooral niet ZELF kunnen beslissen hoe ze hun leven leiden. Ze hebben zich maar te houden aan hoe Christenen vinden dat men moet leven. Geen wonder dat je hier voor bent
[..]

En ik vind dat de ozonlaag verantwoordelijk is voor de scherpe toename in het aantal schietincidenten de afgelopen jaren in de VS. Laten we vooral niet naar feitenmateriaal kijken.
Ik vind abortus verkeerd, niet vanwege geloof, ik heb daar gewoon een principieel bezwaar tegen.

Ik wil geen miljoenen levens redden via stem cell research, de wereld is al overvol en iedereen in leven houden is onmogelijk. laat de natuur de natuur.

Het huwelijk zoals we dat nu kennen is van oorsprong Christenlijk en als men het met deze regels niet eens is dan moet men een partnerschap aangaan maar niet trouwen, dat is iets voor man en vrouw.

Ik zeg toch dat klimaatsverandering door de mens EN natuurlijke omstandigheden komt? Dat is een feit!
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:23:39 #192
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62777292
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:20 schreef Seneca het volgende:

[..]

Volgens mij is dat inderdaad wat veel Amerikanen geloven. De 'American Dream' wordt er daar al op jonge leeftijd ingestampt.
Dat is waar. Circa 35% van de Amerikanen hebben het geloof dat ze bij de top 5% kunnen komen. Heb ik eens gelezen. In Europa is dat geloof veel minder.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:24:26 #193
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62777319
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:07 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]

Waarom mogen rijke mensen niet rijker worden?
pi_62777328
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:21 schreef JoeyT het volgende:

[..]

En je ziet niet in dat dat juist niet kan met die zgn 'oorlog'? Je gelooft dat Iraanse inwoners willen dat de VS komen om hun de wil op te leggen. Niet iedereen wil hetzelfde. Draai het eens om. Jij bent tegen homohuwelijk, tegen abortus. Ik wil in een vrije wereld leven dus vind ik dat ik zelf die keuze mag maken. Ik ga jou met geweld opleggen dat je pro moet zijn. Zou jij daarmee blij zijn, omdat ik jou deze vrijheid geef?

Opvallend is natuurlijk dat een Osama Bin Laden graag een president al Bush aan de macht heeft, zodat hij zijn haat kan verspreiden. Met zo'n oorlog kan je nooit tot elkaar komen. Je zal toch met elkaar moeten gaan praten. Hoe kan ik jou begrijpen als we niet met elkaar praten?
Het is maar net aan welke kant je staat en hoe je het dan bekijkt.
pi_62777372
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:20 schreef Seneca het volgende:

[..]

Met de 'American Dream' is opzich ook niet zoveel mis maar de 'American Dream' is wel wat anders dan zorgen dat de overheid dit mogelijk maakt voor de top 20% (of 5%).
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:26:14 #196
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62777379
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Het is niet zo simpel: de verdedigers van deze inkomensverschillen wijzen er op dat 'Joe Sixpack' niet meer (uren) en harder (productiviteit per uur) is gaan werken. Zij wijzen erop dat de productiviteitsstijging vooral komt door betere machines, en die machines worden uiteraard indirect betaald door de aandeelhouder...

Of het een doorslaggevend argument is moet iedereen voor zichzelf weten maar eerlijk is eerlijk, het is zeker wel een goed argument.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:28:47 #197
88139 JoeyT
pi_62777479
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:24 schreef laforest het volgende:

[..]

Het is maar net aan welke kant je staat en hoe je het dan bekijkt.
Nee dat is te makkelijk. Als je dit meent dan kan je ook niet geloven in de oorlog tegen terreur of je bent blind voor de argumenten van de 'tegenpartij'.

Uiteindelijk gaat het er toch om dat we samenleven?
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:28:53 #198
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62777482
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat heeft ze volgens mij nooit beweerd, maar wat mij het meest stoort is dat ze niet alleen verschrikkelijk dom is, maar daar nog eens trots op is ook.
vrij vertaald naar o.a.

http://thinkprogress.org/2008/10/24/palin-fruit-flies/
pi_62777494
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:21 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik vind abortus verkeerd, niet vanwege geloof, ik heb daar gewoon een principieel bezwaar tegen.
Een principieel bezwaar is ook een persoonlijk geloof dat iets goed/slecht is.
quote:
Ik wil geen miljoenen levens redden, de wereld is al overvol en iedereen in leven houden is onmogelijk.
Dan lijkt het me inderdaad een goed plan om het aantal ongewenste zwangerschappen explosief te laten toenemen door abortus te verbieden
quote:
Het huwelijk zoals we dat nu kennen is van oorsprong Christenlijk en als men het met deze regels niet eens is dan moet men een partnerschap aangaan maar niet trouwen, dat is iets voor man en vrouw.
Dat is wederom een persoonlijke overtuiging. Het Christendom zelf heeft een hele geschiedenis waarin men tradities van andere religies heeft overgenomen (denk bijvoorbeeld aan de boom tijdens het kerstfeest), maar wanneer niet gelovigen een traditie van hen willen overnemen zijn ze opeens gepikeerd? Onzin natuurlijk. Jij hebt er niet in de minste mate last van als twee homo's ergens in besloten kring besluiten met elkaar te trouwen en daarbij een ceremonie te houden. Dat is iets wat binnen de huiselijke kring gebeurd. Dat je ook daar denkt jouw wil te morgen opdringen omdat jij het als 'ongepast' ervaart vind ik niet kunnen.
quote:
Ik zeg toch dat klimaatsverandering door de mens EN natuurlijke omstandigheden komt? Dat is een feit!
Akkoord, maar de conclusie die Palin er echter vervolgens aan vastbindt is dat we er dus niets aan hoeven te doen. Dat is natuurlijk onzin.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:32:08 #200
Stranger than fiction
pi_62777608
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is niet zo simpel: de verdedigers van deze inkomensverschillen wijzen er op dat 'Joe Sixpack' niet meer (uren) en harder (productiviteit per uur) is gaan werken. Zij wijzen erop dat de productiviteitsstijging vooral komt door betere machines, en die machines worden uiteraard indirect betaald door de aandeelhouder...

Of het een doorslaggevend argument is moet iedereen voor zichzelf weten maar eerlijk is eerlijk, het is zeker wel een goed argument.
Wat een enorm krom poepargument. Het aanschaffen van betere machines is gedreven door hebzucht en angst: concurrentie met lage lonenlanden en de zucht naar grotere winsten. Bovendien wordt het geld van de veelverdieners niet geïnvesteerd, dat wordt veilig weggezet. Voor die investeringen worden grote leningen voor afgesloten ten laste van de bedrijfsvoering. Of een aandeelhouder 20ct dividend krijgt of 25ct staat daar geheel los van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')