quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:02 schreef laforest het volgende:
[..]
Je kunt toch lezen?![]()
Maar goed, punten waarmee ik het eens ben:
Haar mening mbt gun rights ben ik het mee eens, ze hebben het recht op het dragen van wapens.
Ze is tegen abortus.![]()
Tegen Stem cell research![]()
Geen explicit "sex education"![]()
Gelijk loon voor mannen en vrouwen![]()
Tegen homo huwelijk![]()
Ze is van mening dat global warming niet alleen door de mens komt maar ook door natuurlijke omstandigheden, dus door meedere factoren, vind ik ook![]()
ETC
En een vaccinatie is onstaan door genetisch onderzoek?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:59 schreef Re het volgende:
[..]
je hebt echt geen idee waar je over praat he
je bent zeker ook tegen vaccinaties etc...
Ben je het op deze punten met haar eens uit geloofsovertuiging? Ben je gelovig?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:02 schreef laforest het volgende:
[..]
Je kunt toch lezen?![]()
Haar mening mbt gun rights ben ik het mee eens, ze hebben het recht op het dragen van wapens.
Tegen Stem cell research![]()
Geen explicit "sex education"![]()
Gelijk loon voor mannen en vrouwen![]()
Tegen homo huwelijk![]()
Ze is van mening dat global warming niet alleen door de mens komt maar ook door natuurlijke omstandigheden, dus door meedere factoren, vind ik ook![]()
ETC
Sinds abortus legaal is in de US zijn de misdaadcijfers onder jong adolescenten daar radicaal afgenomen. De verklaring, er worden veel minder ongewenste kinderen op de wereld gezet met ouders die eigenlijk niet voor ze willen / kunnen zorgen. Juist dat soort kinderen vormen een risicogroep wanneer het gaat om criminaliteit. Geen wonder dus dat je hier voor bentquote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:02 schreef laforest het volgende:
[..]
Je kunt toch lezen?![]()
We kunnen potentieel miljoenen levens redden met de kennis die we opdoen met stem cell research. Geen wonder dat je daar tegen bentquote:Tegen Stem cell research![]()
Daar zijn ze al een tijdje mee bezig, en sindsdien het aantal tienerzwangerschappen in de VS explosief toegenomen. Geen wonder dat je daar voor bentquote:Geen explicit "sex education"![]()
Creidt where credit is due, hier ben ik het mee eens.quote:Gelijk loon voor mannen en vrouwen![]()
Ja, want mensen moeten vooral niet ZELF kunnen beslissen hoe ze hun leven leiden. Ze hebben zich maar te houden aan hoe Christenen vinden dat men moet leven. Geen wonder dat je hier voor bentquote:Tegen homo huwelijk![]()
En ik vind dat de ozonlaag verantwoordelijk is voor de scherpe toename in het aantal schietincidenten de afgelopen jaren in de VS. Laten we vooral niet naar feitenmateriaal kijken.quote:Ze is van mening dat global warming niet alleen door de mens komt maar ook door natuurlijke omstandigheden, dus door meedere factoren, vind ik ook![]()
Nee ik ben niet gelovig al heb ik er geen problemen mee als men gelovig is of de War on Terror religeus vindt, want dat is het namelijk ook, West against East, Christians against Muslims.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:09 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ben je het op deze punten met haar eens uit geloofsovertuiging? Ben je gelovig?
Wat ik erg jammer vind is de uitstraling die de republikeinen hebben. Zij teren op de angst van de mensen. Hoe kan je iets moois opbouwen, wanneer je mensen bang probeert te maken?
Of geloof jij ook heilig in de 'war on terror'?
'gen onderzoek moet verboden worden'?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:06 schreef laforest het volgende:
[..]
En een vaccinatie is onstaan door genetisch onderzoek?![]()
De ontdekker van vaccinatie ( van Latijn 'Vacca' = koe )is de Britse arts Edward Jenner die in 1796 opmerkte dat melkmeisjes die besmet waren geweest met koepokken (vaccinia)(aan de handen, door het melken) geen pokken kregen. Door experimenteren ontdekte hij dat ook een opzettelijke besmetting met koepokken mensen bescherming gaf tegen de mensenpokken.
Dat is dus geen gen onderzoek. Moderne vaccinatie wordt wel via gen onderzoek gedaan en moet dus ook verboden worden.
Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met het standaardriedeltje dat de Democraten 'rechtser dan de VVD' zijn.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Omgekeerd verbaas ik me ook over rechtse mensen hier die Obama steunen. McCain hoor je taal uitratelen die je ook hier van de VVD hoort, zoals in dat interview van Foxnews: "Met Obama krijgen we een recessie, Obama wil nivelleren, Obama wil luie donders geld geven in plaats van dat ze gaan werken. Natuurlijk moeten we mensen die niet kunnen helpen als land, maar de belastingen kunnen veel lager"
Mark Rutte had het kunnen zeggen.
waarom ik voor McCain ben heb ik al zo vaak uitgelegd
Het is toch raar dat dit soort trends geen alarmbellen doet ringen. Of ze denken allemaal dat ze bij die tot top 20% gaan behoren...quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:07 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
Hoezo redistribution of the wealth? Redistribution de andere kant op ja: naar de graaiers.
Volgens mij is dat inderdaad wat veel Amerikanen geloven. De 'American Dream' wordt er daar al op jonge leeftijd ingestampt.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Het is toch raar dat dit soort trends geen alarmbellen doet ringen. Of ze denken allemaal dat ze bij die tot top 20% gaan behoren...
En je ziet niet in dat dat juist niet kan met die zgn 'oorlog'? Je gelooft dat Iraanse inwoners willen dat de VS komen om hun de wil op te leggen. Niet iedereen wil hetzelfde. Draai het eens om. Jij bent tegen homohuwelijk, tegen abortus. Ik wil in een vrije wereld leven dus vind ik dat ik zelf die keuze mag maken. Ik ga jou met geweld opleggen dat je pro moet zijn. Zou jij daarmee blij zijn, omdat ik jou deze vrijheid geef?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:12 schreef laforest het volgende:
[..]
Nee ik ben niet gelovig al heb ik er geen problemen mee als men gelovig is of de War on Terror religeus vindt, want dat is het namelijk ook, West against East, Christians against Muslims.
Ik geloof in de War on Terror die nu doorgezet moet worden zodat we in een vrije Westerse wereld kunnen leven.
Ik vind abortus verkeerd, niet vanwege geloof, ik heb daar gewoon een principieel bezwaar tegen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:11 schreef Seneca het volgende:
[..]
Sinds abortus legaal is in de US zijn de misdaadcijfers onder jong adolescenten daar radicaal afgenomen. De verklaring, er worden veel minder ongewenste kinderen op de wereld gezet met ouders die eigenlijk niet voor ze willen / kunnen zorgen. Juist dat soort kinderen vormen een risicogroep wanneer het gaat om criminaliteit. Geen wonder dus dat je hier voor bent
[..]
We kunnen potentieel miljoenen levens redden met de kennis die we opdoen met stem cell research. Geen wonder dat je daar tegen bent
[..]
Daar zijn ze al een tijdje mee bezig, en sindsdien het aantal tienerzwangerschappen in de VS explosief toegenomen. Geen wonder dat je daar voor bent
[..]
Creidt where credit is due, hier ben ik het mee eens.
[..]
Ja, want mensen moeten vooral niet ZELF kunnen beslissen hoe ze hun leven leiden. Ze hebben zich maar te houden aan hoe Christenen vinden dat men moet leven. Geen wonder dat je hier voor bent
[..]
En ik vind dat de ozonlaag verantwoordelijk is voor de scherpe toename in het aantal schietincidenten de afgelopen jaren in de VS. Laten we vooral niet naar feitenmateriaal kijken.
Dat is waar. Circa 35% van de Amerikanen hebben het geloof dat ze bij de top 5% kunnen komen. Heb ik eens gelezen. In Europa is dat geloof veel minder.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:20 schreef Seneca het volgende:
[..]
Volgens mij is dat inderdaad wat veel Amerikanen geloven. De 'American Dream' wordt er daar al op jonge leeftijd ingestampt.
Waarom mogen rijke mensen niet rijker worden?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:07 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
Hoezo redistribution of the wealth? Redistribution de andere kant op ja: naar de graaiers.
Het is maar net aan welke kant je staat en hoe je het dan bekijkt.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:21 schreef JoeyT het volgende:
[..]
En je ziet niet in dat dat juist niet kan met die zgn 'oorlog'? Je gelooft dat Iraanse inwoners willen dat de VS komen om hun de wil op te leggen. Niet iedereen wil hetzelfde. Draai het eens om. Jij bent tegen homohuwelijk, tegen abortus. Ik wil in een vrije wereld leven dus vind ik dat ik zelf die keuze mag maken. Ik ga jou met geweld opleggen dat je pro moet zijn. Zou jij daarmee blij zijn, omdat ik jou deze vrijheid geef?
Opvallend is natuurlijk dat een Osama Bin Laden graag een president al Bush aan de macht heeft, zodat hij zijn haat kan verspreiden. Met zo'n oorlog kan je nooit tot elkaar komen. Je zal toch met elkaar moeten gaan praten. Hoe kan ik jou begrijpen als we niet met elkaar praten?
Met de 'American Dream' is opzich ook niet zoveel mis maar de 'American Dream' is wel wat anders dan zorgen dat de overheid dit mogelijk maakt voor de top 20% (of 5%).quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:20 schreef Seneca het volgende:
[..]
Volgens mij is dat inderdaad wat veel Amerikanen geloven. De 'American Dream' wordt er daar al op jonge leeftijd ingestampt.
Het is niet zo simpel: de verdedigers van deze inkomensverschillen wijzen er op dat 'Joe Sixpack' niet meer (uren) en harder (productiviteit per uur) is gaan werken. Zij wijzen erop dat de productiviteitsstijging vooral komt door betere machines, en die machines worden uiteraard indirect betaald door de aandeelhouder...quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Het is toch raar dat dit soort trends geen alarmbellen doet ringen. Of ze denken allemaal dat ze bij die tot top 20% gaan behoren...
Nee dat is te makkelijk. Als je dit meent dan kan je ook niet geloven in de oorlog tegen terreur of je bent blind voor de argumenten van de 'tegenpartij'.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:24 schreef laforest het volgende:
[..]
Het is maar net aan welke kant je staat en hoe je het dan bekijkt.
vrij vertaald naar o.a.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat heeft ze volgens mij nooit beweerd, maar wat mij het meest stoort is dat ze niet alleen verschrikkelijk dom is, maar daar nog eens trots op is ook.
Een principieel bezwaar is ook een persoonlijk geloof dat iets goed/slecht is.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:21 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik vind abortus verkeerd, niet vanwege geloof, ik heb daar gewoon een principieel bezwaar tegen.
Dan lijkt het me inderdaad een goed plan om het aantal ongewenste zwangerschappen explosief te laten toenemen door abortus te verbiedenquote:Ik wil geen miljoenen levens redden, de wereld is al overvol en iedereen in leven houden is onmogelijk.
Dat is wederom een persoonlijke overtuiging. Het Christendom zelf heeft een hele geschiedenis waarin men tradities van andere religies heeft overgenomen (denk bijvoorbeeld aan de boom tijdens het kerstfeest), maar wanneer niet gelovigen een traditie van hen willen overnemen zijn ze opeens gepikeerd? Onzin natuurlijk. Jij hebt er niet in de minste mate last van als twee homo's ergens in besloten kring besluiten met elkaar te trouwen en daarbij een ceremonie te houden. Dat is iets wat binnen de huiselijke kring gebeurd. Dat je ook daar denkt jouw wil te morgen opdringen omdat jij het als 'ongepast' ervaart vind ik niet kunnen.quote:Het huwelijk zoals we dat nu kennen is van oorsprong Christenlijk en als men het met deze regels niet eens is dan moet men een partnerschap aangaan maar niet trouwen, dat is iets voor man en vrouw.
Akkoord, maar de conclusie die Palin er echter vervolgens aan vastbindt is dat we er dus niets aan hoeven te doen. Dat is natuurlijk onzin.quote:Ik zeg toch dat klimaatsverandering door de mens EN natuurlijke omstandigheden komt? Dat is een feit!
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is niet zo simpel: de verdedigers van deze inkomensverschillen wijzen er op dat 'Joe Sixpack' niet meer (uren) en harder (productiviteit per uur) is gaan werken. Zij wijzen erop dat de productiviteitsstijging vooral komt door betere machines, en die machines worden uiteraard indirect betaald door de aandeelhouder...
Of het een doorslaggevend argument is moet iedereen voor zichzelf weten maar eerlijk is eerlijk, het is zeker wel een goed argument.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |