De woningsmarkt is nog altijd kut in de VS, dus voorlopig is de oorzaak nog springlevend.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:19 schreef Wheelgunner het volgende:
Ergens heb ik het idee dat dit nog lang niet het definitieve punt van herstel is.
Dat is een symptoom. Niet 'de oorzaak'.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 05:15 schreef elcastel het volgende:
[..]
De woningsmarkt is nog altijd kut in de VS, dus voorlopig is de oorzaak nog springlevend.
Toch wel een mede oorzaak. Toen de sub prime rentes afliepen en verhoogd werden, konden veel mensen de hypotheek niet meer betalen. Aangezien hun huis minder waar is/was geworden, konden ook niet meer herfinancieren.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 05:54 schreef IdealCrash het volgende:
[..]
Dat is een symptoom. Niet 'de oorzaak'.
Die (te) hoge huizenprijs is ook een symptoom. De oorzaak zit in het systeem an sich imo. Maar hier is een ander topic voorquote:Op woensdag 29 oktober 2008 06:08 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Toch wel een mede oorzaak. Toen de sub prime rentes afliepen en verhoogd werden, konden veel mensen de hypotheek niet meer betalen. Aangezien hun huis minder waar is/was geworden, konden ook niet meer herfinancieren.
Toen ik op zoek was naar een broker had Lynx de meeste mogelijkheden qua handel in het buitenland. Ik weet niet of dat ze het snelst zijn met een rekening openen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 02:25 schreef dvr het volgende:
Help! Even tussendoor![]()
Bij welke online broker kun je het snelst een effectenrekening openen - Alex, Binck, Today's, ..? Ik blijk bij de banken waar ik wel eens aandelen koop geen valutaopties te kunnen krijgen en wil a.s.a.p. aan de slag.
En weet iemand of je bij een van die brokers ook op de Nikkei kunt beleggen?
De Dollar daalde en de Dow ging omlaag omdat de FED de rente vandaag waarschijnlijk met 50 of 75 basispunten zal verlagen. De Dollar ging niet omlaag omdat de Dow omhoog ging, er is geen direct causaal verband.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 07:23 schreef appelsientje het volgende:
Wel grappig...de DJ gaat omhoog en daardoor gaat ook de euro omhoog....
Achja, ik heb ze ook en laat ze even staan voor zover dat mogelijk is. Komt wel goed denk ik... Heb gisteren vlak voor tijd een stapel TL230 verkocht voor de TS259. Had nu flink veel geld kunnen verdienen met de TL230 (hoewel ik nog 50% v/d positie heb), maarja that's all in the game eh?!quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 23:00 schreef star_gazer het volgende:
Ik zit er ongewild in morgen. Met een TS 259 wel teverstaan
Heb precies hetzelfde gedaanquote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:03 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Achja, ik heb ze ook en laat ze even staan voor zover dat mogelijk is. Komt wel goed denk ik... Heb gisteren vlak voor tijd een stapel TL230 verkocht voor de TS259. Had nu flink veel geld kunnen verdienen met de TL230 (hoewel ik nog 50% v/d positie heb), maarja that's all in the game eh?!
Dow Jones -179.00 8910.00quote:
VW -40%quote:
quote:
mwa, 5,5% in de plus staat ie.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:27 schreef rvlaak_werk het volgende:
Dit kan ook niet helpen op de DAX:
Hypo Re vraagt extra kredietlijn EUR15 mrd van Duitse staat
bronquote:Deutsche Boerse reduced Volkswagen weighting in the DAX 30 to 10% after the shares surged more than fourfold in the past two days (Bloomberg)
Op zich raar om af te wijken van een bepaalde wegingsmethode, puur en alleen omdat een aandeel belachelijk veel stijgt....quote:
Ik vind het juist logisch, omdat het aandeel nu veels te stemmingbepalend is.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Op zich raar om af te wijken van een bepaalde wegingsmethode, puur en alleen omdat een aandeel belachelijk veel stijgt....
Tegenovergestelde van de afgelopen dagen: alle fondsen behalve VW in het groen en daardoor de DAX in het roodquote:
yep al is dit wel een uitzonderlijk geval, het aandeel vrij verhandelbare aandelen is laag dus de omzet zal ook wel "laag" zijn (hoger door grote belangstelling en hoge koers natuurlijk). En op basis van omzet wordt de weging bepaald, dus die zou de volgende keer wel omlaag gaan...quote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Op zich raar om af te wijken van een bepaalde wegingsmethode, puur en alleen omdat een aandeel belachelijk veel stijgt....
Leesquote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:39 schreef SjonLok het volgende:
Ik snap even iets niet:
Ik dacht altijd dat "short gaan" betekent dat je anticipeert op een daling. Als ik echter kijk naar de turbo's dan zie ik bijvoorbeeld een turbo:
AEX Index Turbo Long 140,00
140,00 is lager dan de stand van de AEX nu, dus ik zou verwachten dat dat ding "AEX Index Turbo Short 140,00" zou heten.
Met andere woorden, als ik dat ding koop, win ik dan geld als de AEX daalt?
het meestequote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:40 schreef PietjePuk007 het volgende:
140 is het stop loss niveau, je speculeert op een stijging bij long. Komt ie toch onder de 140 ben je alles kwijt.
Waaruit bestaat die restwaarde eigenlijk?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:44 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
het meeste![]()
Hoe dichter de stoploss bij de huidige koers zit, hoe meer je relatief gezien terugkrijgt bij het raken van de stoploss als je instapt
Die rentedaling zit al behoorlijk ingeprijsd denk ik zo. Als die niet komt, zouden we wel eens van de klif kunnen stortenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:46 schreef ItaloDancer het volgende:
Tja dit kan wel eens een heel groen dagje worden want ik geloof niet dat de Dow met een groot verlies het rentebesluit gaat afwachten.
Idd ja. Index aanpassen is wel leuk, maar heeft zoveel gevolgen voor daarvan afgeleide producten... Eens kijken of daar nog iemand tegen gaat protesteren....quote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:40 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
yep al is dit wel een uitzonderlijk geval, het aandeel vrij verhandelbare aandelen is laag dus de omzet zal ook wel "laag" zijn (hoger door grote belangstelling en hoge koers natuurlijk). En op basis van omzet wordt de weging bepaald, dus die zou de volgende keer wel omlaag gaan...
Maar toch kan het eigenlijk niet imo, want de indexstand is nu omhooggemanipuleerd eigenlijk. Lullig voor degenen die short zitten op de index......
Maar als de weging teruggebracht is naar 10% kan de DAX toch niet in de min staan? Of doen de andere fondsen het niet zo goed als de rest van Europa?
quote:Hedge fund Greenlight down more as VW surges
BOSTON, Oct 28 (Reuters) - Hedge fund manager David Einhorn's Greenlight Capital suffered heavy losses in his portfolio when German carmaker Volkswagen AG's shares spiked 82 percent on Tuesday, people familiar with his portfolio said.
The German carmaker briefly zoomed past Exxon Mobil Corp to become the world's biggest company by market value as hedge funds who bet Volkswagen's price would drop further were forced to cover their positions.
Carmaker Porsche Automobil Holding SE surprised the market by announcing it had effectively gained control of 74 percent of Volkswagen's voting shares.
Einhorn's Greenlight Capital L.P. had already lost 16.4 percent in the first nine months of the year, Einhorn told investors in a letter on Oct. 1. He said Porsche was one of nine losers in the portfolio that each cost more than one percent of capital in the quarter.
Losses will be even bigger now and make October another difficult month, two people familiar with Einhorn's positions, who declined to be identified because they are not authorized to speak about the hedge fund publicly said.
Greenlight Capital declined to comment.
Greenlight's Einhorn is well known for his bet against Lehman Brothers Holdings Inc's stock before the investment bank filed for bankruptcy in September. (Reporting by Svea Herbst-Bayliss and Jennifer Ablan; Editing by Andre Grenon) ((Svea.Herbst@Reuters.com; +1 617 856 4331; Reuters Messaging: svea.herbst.reuters.com@reuters.net))
Het stoplossniveau is niet gelijk aan het financieringsniveau van de ABN Amro.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:46 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Waaruit bestaat die restwaarde eigenlijk?
Ja maar die zat eergister ook al ingeprijsdquote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:47 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Die rentestijgingdaling zit al behoorlijk ingeprijsd denk ik zo. Als die niet komt, zouden we wel eens van de klif kunnen storten
Was dat niet de reden waarom de boel zo explosief steeg?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:55 schreef star_gazer het volgende:
Reken maar dat een aantal Hedgefunds een short positie op Volkswagen pakt om de boel af te dekken
Dat was juist omdat Hedgefunds hun eerder genomen shortposities moesten sluiten. Maar deze koers is onhoudbaar, dat begrijpt nagenoeg iedereen wel.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:57 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Was dat niet de reden waarom de boel zo explosief steeg?
valt wel mee... zijn altijd wel mensen die op +6,5 willen incashen natuurlijkquote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:56 schreef rvlaak_werk het volgende:
winst gaat best hard naar beneden atm... enig idee waarom?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |