Klopt. Maar waar in helemaalsnaam moet ik beginnen, Ik ben zo moe dat ik niet eens een oplossing kan bedenken, mentaal ben ik gewoon kapot. vrienden van mij verbazen ze zich dat ik het uberhoud volhoud. maarja het is niet anders en ik wil de band niet breken met hem omdat het een goede man is, maar hij ziet niet in dat ik gewoon niet meer kanquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:10 schreef Ingenia het volgende:
Tijd kun je niet creëren uit niets, het lijkt me dat je vooral zo moe wordt van het werken direct uit je stage.
dit zijn dan gewoon werkdagen van veel te veel uur voor iemand van jouw leeftijd.
Dit zorgt er dan voor dat in mijn ogen je als je een keer vrije tijd hebt je je te moe voelt om echt wat te gaan doen.
ik zou een keer met die oom van je gaan praten.
maar wat voor tips verwacht je? ik bedoel je zult gewoon ergens in moeten gaan snijden, er zijn geen makkelijke oplossingen denk ik.
Dat lukt me gewoon niet, als ik thuis ben wil ik gewoon nog even genieten van me dag voordat ik echt wil ga slapenquote:
Dat is het juist, hij heeft niemand anders dat is de reden dat ik zoveel werk.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:12 schreef wikwakka2 het volgende:
Als je zo een goede band hebt met je baas, vindt hij het heus niet erg dat je eens een paar weken rust neemt.
Als het een "vriend"is zal hij toch echt wel gaan begrijpen dat je wat minder gaat werken... of wil je straks al compleet doorgedraaid thuiszitten met helemaal niets meer?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:18 schreef dontf0kwithme het volgende:
[..]
Klopt. Maar waar in helemaalsnaam moet ik beginnen, Ik ben zo moe dat ik niet eens een oplossing kan bedenken, mentaal ben ik gewoon kapot. vrienden van mij verbazen ze zich dat ik het uberhoud volhoud. maarja het is niet anders en ik wil de band niet breken met hem omdat het een goede man is, maar hij ziet niet in dat ik gewoon niet meer kan
[..]
Dat lukt me gewoon niet, als ik thuis ben wil ik gewoon nog even genieten van me dag voordat ik echt wil ga slapen
[..]
Dat is het juist, hij heeft niemand anders dat is de reden dat ik zoveel werk.
Nee dat wil ik zeker niet, hij mag dan wel een vriend zijn. Maar het gaat gewoon niet en zonder mij kan hij de zaak niet runnen want ik ben zijn enigste bezorgerquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:21 schreef Re het volgende:
[..]
Als het een "vriend"is zal hij toch echt wel gaan begrijpen dat je wat minder gaat werken... of wil je straks al compleet doorgedraaid thuiszitten met helemaal niets meer?
En waarom maak je dat jouw probleem?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:25 schreef dontf0kwithme het volgende:
[..]
Nee dat wil ik zeker niet, hij mag dan wel een vriend zijn. Maar het gaat gewoon niet en zonder mij kan hij de zaak niet runnen want ik ben zijn enigste bezorger
Omdat ik gewoon zo gehecht ben aan hem / de rest van de personeel en de zaakquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:32 schreef gargamel het volgende:
[..]
En waarom maak je dat jouw probleem?
en als je je been breekt bijvoorbeeld... dan gaat hij failliet?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:25 schreef dontf0kwithme het volgende:
[..]
Nee dat wil ik zeker niet, hij mag dan wel een vriend zijn. Maar het gaat gewoon niet en zonder mij kan hij de zaak niet runnen want ik ben zijn enigste bezorger
Misschien niet falliet maar dan krijgt hij het erg moeilijk.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:35 schreef Re het volgende:
[..]
en als je je been breekt bijvoorbeeld... dan gaat hij failliet?
dan zou ik maar eens met hem gaan praten want zo kun je geen bedrijf runnenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:40 schreef dontf0kwithme het volgende:
[..]
Misschien niet falliet maar dan krijgt hij het erg moeilijk.
Dat lijkt me nou niet echt een goede basis voor een bedrijf.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:40 schreef dontf0kwithme het volgende:
[..]
Misschien niet falliet maar dan krijgt hij het erg moeilijk.
Hij moet niet van zijn probleem de jouwe maken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:18 schreef dontf0kwithme het volgende:
Dat is het juist, hij heeft niemand anders dat is de reden dat ik zoveel werk.
Je hebt toch nog wel wat vrienden over lijkt me? Spreek eens wat af.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:51 schreef dontf0kwithme het volgende:
. aan de andere kant en als ik vrij ben hoe kom ik me tijd dan door wat moet ik doen ik ben alle sociale leuke dingen gewoon vergeten
Dat komt wel weer.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:51 schreef dontf0kwithme het volgende:
Klopt, eigelijk maken ze ook misbruik van me , ze hebben me zo erg in de hand dat ik niet kan weigeren. Hoe hard het ook is om te horen ik word gewoon gebruikt en het ergste is ik heb het niet eens in de gaten. Ik hoor inderdaad nog lol te kunnen maken voordat het echte leven voor me begint. maar er is nu al een halfjaar voorbij en voor mijn gevoel werk ik nu me halve leven al zo komt het gewoon aan voor me. aan de andere kant en als ik vrij ben hoe kom ik me tijd dan door wat moet ik doen ik ben alle sociale leuke dingen gewoon vergeten
Ik spreek ook met me vrienden af als ik ooit vrij ben. maar ik ben gewoon alle leuke en andere dingen op de wereld vergeten, het enigste wat ik de komende maanden heb gezien is me werkplek, me school en me stagebedrijf. en me kamer / douche en bed, ik zie gewoon niet meer wat er om me heen gebeurt en sta vaak verbaasd te kijken als ik wat nieuws ziequote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:53 schreef cheqy het volgende:
[..]
Je hebt toch nog wel wat vrienden over lijkt me? Spreek eens wat af.
Al meederemalen geprobeerd zonder resultaatquote:
Is er iemand met wie je dit probleem kunt bespreken? Met (een van) je ouders, of een begeleider vanuit school?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:11 schreef dontf0kwithme het volgende:
[..]
Al meederemalen geprobeerd zonder resultaat
Verder ben ik geen normaal iemand ik heb NLD http://nl.wikipedia.org/wiki/Non-verbal_Learning_Disabilities
Misschien dat dat het is dat ik het gewoon niet kan vertellen
Ik heb geen moed om naar me ouders of begeleiders vanuit school te stappen. ik schaam me gewoon ontzettend erg ervoor om met die reden voor me baas te komen. maar het is niet anders, ik heb het en ik kan er gewoon mee leren leven alleen soms heb ik van die momenten, en het ergste is het valt niet op dat ik het heb.ik ben gewoon net als iedereen alleen wat slimmer en anders.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is er iemand met wie je dit probleem kunt bespreken? Met (een van) je ouders, of een begeleider vanuit school?
Die zou jou kunnen coachen in hoe je dat nou aankaart bij je baas, desnoods doe je het samen.
Jij hebt geen enkele reden om je te schamen. Ieder mens heeft zijn grens en jij hebt nu te veel hooi op je vork. Daarom moet er wat gebeuren.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:18 schreef dontf0kwithme het volgende:
[..]
Ik heb geen moed om naar me ouders of begeleiders vanuit school te stappen. ik schaam me gewoon ontzettend erg ervoor om met die reden voor me baas te komen. maar het is niet anders, ik heb het en ik kan er gewoon mee leren leven alleen soms heb ik van die momenten, en het ergste is het valt niet op dat ik het heb.ik ben gewoon net als iedereen alleen wat slimmer en anders.
Misschien moet ik dat is inderdaad doen, verder waardeer ik je hulp heel graag en het doet me heel goed om erover te praten en dat ik word geholpen, Dank je wel. Ik voel me bijna schuldig, maar het is gewoon zo het kan niet zo verder gaan, maar toch denk ik aan de andere kant, Wie ben ik om te zeggen dat ik niet wil werken, ik voel me gewoon net een stuk vuil. Verdien ik het wel om niet te werken en vrije tijd te hebbenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij hebt geen enkele reden om je te schamen. Ieder mens heeft zijn grens en jij hebt nu te veel hooi op je vork. Daarom moet er wat gebeuren.
Probeer de moed te verzamelen om het met je ouders of begeleiders te bespreken. Dat is moeilijk, maar ik voorspel je dat het een grote opluchting zal zijn.
Zeker een groot probleem, ik verdien eigelijk niet eens hulp ik voel me gewoon nu net een stuk vuil ik ben me zelfvertrouwen en hoop kwijt geraakt door dit allemaalquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:35 schreef Lienekien het volgende:
Voor mij een kleine moeite, voor jou is het een groot probleem. Veel sterkte.
Mijn vrienden die vinden me een ontzettende eikel en hebben respect dat ik het zo lang volhou, en ze vinden allemaal dat t zo niet verder kan en dat ik echt moet stoppen om veel te werken. En daarnaast vinden ze het natuurliijk ook niet leuk dat ik ze bijna tot nooit meer ziequote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:46 schreef heartz het volgende:
Als je er echt ff doorheen zit, dan zit je er doorheen. Je kan nu wel doorgaan, maar dan komt er uit als overspanning of kan je in storten. Ik zou hier serieus een gesprek met je baas over voeren om te kijken wat je mogelijkheden zijn.
Verder zou ik ook even langs de dokter gaan. Om te kijken of je misschien geen voedingsstoffen tekort komt (bijv. ijzer ofzo)
Als je nog verder wil studeren zou ik er maar aan wennen dat je een volle agenda hebt. Er komt vaak stage bij kijken. En daarnaast (als je wat extra wil verdienen) zul je naast je studie dan ook een bijbaantje moeten nemen. Als je nog studeert is het doorzetten en als je echt een 'burn out' hebt, is het misschien verstandig om een pauze in te lassen.
Verder vraag ik me af hoe het zit met je klasgenoten of studiegenoten. Denken zij er net zo over jij? Of kunnen anderen het wel aan? Zijn er grote verschillen in stages (bijvoorbeeld werktijden)?
Tja als je echt smoked................quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:48 schreef Scorpie het volgende:
Je hebt wel zat tijd om op straat rond te hangen: Politie die ons wegjaagt
Plus je smoked. Moet je niet willen jong. Daar word je zo moe van.
Begrijpend lezen was zeker niet je sterkste vak op school?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:48 schreef Scorpie het volgende:
Je hebt wel zat tijd om op straat rond te hangen: Politie die ons wegjaagt
Plus je smoked. Moet je niet willen jong. Daar word je zo moe van.
Smoken stompt je hersenen af jong. Tuurlijk in het begin ontspan je, maar op langere termijn word je er alleen maar depressed van.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:54 schreef dontf0kwithme het volgende:
[..]
Begrijpend lezen was zeker niet je sterkste vak op school?
van smoken ontspan ik, ik vergeet dan alle lasten op me schouders die ik heb
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:54 schreef dontf0kwithme het volgende:
[..]
Begrijpend lezen was zeker niet je sterkste vak op school?
van smoken ontspan ik, ik vergeet dan alle lasten op me schouders die ik heb
Tja, hij is cker een jointje gaan roken en in slaap gevallenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:09 schreef BlueMage het volgende:
Hah, ik wou ook al gaan zeggen 'aan TS z'n avatar te zien rookt ie gewoon teveel wiet' blijkt da'k nog gelijk heb ook.
M.
Wiet is duur hoor, cker als je er dagelijks gebruik van maaktquote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:59 schreef Angst het volgende:
verdien je helemaal geen geld met je stage?
en zo ja heb je dan echt zoveel geld nodig om ook 's avonds te werken?
Ik verdien helemaal geen geld met het stage maar in de toekomst krijg ik een contract omdat ik het goed doequote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:59 schreef Angst het volgende:
verdien je helemaal geen geld met je stage?
en zo ja heb je dan echt zoveel geld nodig om ook 's avonds te werken?
Ha ha ha wat zijn we weer grappigquote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:04 schreef heartz het volgende:
[..]
Wiet is duur hoor, cker als je er dagelijks gebruik van maakt
Nu zul je zien dat die oom binnen een week een vervanger heeft en dat het alleen maar een smoesje was om jou daar te houden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 00:43 schreef dontf0kwithme het volgende:
Dit is me laatste week dat ik er nog blijf werken, het is gewoon te vermoeiend geworden en het lukt niet meer. Dit heb ik netjes aangegeven aan m`n baas/.collega`s zij vonden het heel erg jammer omdat er geen vervangend personeel is ( hun probleem niet de mijne ) verder hadden ze er wel begrip voor dus netjes afgehandeld.
Het probleem is dus opgelost. Ik ga dan ook goed rust nemen voordat ik het sociale leven weer goed oppak.
En zoals ik al aangaf in de OP, dit was een serieuze probleem dus serieuze reacties waren gewenst mensen zoals heartz hoeven niet te reageren, dus bij deze heartz mocht je problemen hebben of ben je geintereseerd in het feit dat ik af en toe een blowtje opsteek dan mag je me best een PM sturen, maar ga aub niet mijn topic verzieken.
Sorryquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 00:43 schreef dontf0kwithme het volgende:
[..]
Ik verdien helemaal geen geld met het stage maar in de toekomst krijg ik een contract omdat ik het goed doe![]()
[..]
Ha ha ha wat zijn we weer grappig![]()
OT :
Dit is me laatste week dat ik er nog blijf werken, het is gewoon te vermoeiend geworden en het lukt niet meer. Dit heb ik netjes aangegeven aan m`n baas/.collega`s zij vonden het heel erg jammer omdat er geen vervangend personeel is ( hun probleem niet de mijne ) verder hadden ze er wel begrip voor dus netjes afgehandeld.
Het probleem is dus opgelost. Ik ga dan ook goed rust nemen voordat ik het sociale leven weer goed oppak.
En zoals ik al aangaf in de OP, dit was een serieuze probleem dus serieuze reacties waren gewenst mensen zoals heartz hoeven niet te reageren, dus bij deze heartz mocht je problemen hebben of ben je geintereseerd in het feit dat ik af en toe een blowtje opsteek dan mag je me best een PM sturen, maar ga aub niet mijn topic verzieken.
Verder bedankt voor alle reacties, door alle tips/commentaar hier heb ik mijn beslissing genomen, want ik was nogal onzeker over dat ik me wel aanstelde ofniet.
1. het was niet me oom maar een vriend van me oomquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 07:30 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Nu zul je zien dat die oom binnen een week een vervanger heeft en dat het alleen maar een smoesje was om jou daar te houden.
Inderdaad, en vooral op mijn leeftijd hoor je je zelf al helemaal niet kapot te werken.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 10:24 schreef BlueMage het volgende:
Beetje rust kan zeker geen kwaad, je leeft niet alleen maar om jezelf kapot te werken.
M.
Haha dan is het goed, krijg ik nu een kusje?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:46 schreef heartz het volgende:
[..]
Sorry. Ik was je aan het plagen
.
Af en toe een blowtje is niets mis mee, mijn vriend rookt ook weleens in het weekend.
Maar goed dat je een oplossing hebt gevonden.
Je zal nu wel meer relaxed zijn........
Natuurlijkquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 19:59 schreef dontf0kwithme het volgende:
Haha dan is het goed, krijg ik nu een kusje?![]()
Ben inderdaad nu wat relaxer al , me laatste dagen daar komen er aan.. het idee maakt me al relaxed dat ik daar binnenkort niet meer werk
quote:Op zaterdag 1 november 2008 22:03 schreef heartz het volgende:
[..]
Natuurlijk!! Komt ie : ** smeck **
Mooi, kan je wat meer gaan genieten!!
Het verzorgen van verstandelijk gehandicapte kinderenquote:Op maandag 3 november 2008 19:16 schreef THEFXR het volgende:
400 euro/10 uur= 40 euro per uur, wil graag dat werk ook doen, wat is het?
Super dat je al een nieuwe baan hebt gevonden, waarbij je ook goed verdientquote:Op dinsdag 4 november 2008 08:50 schreef dontf0kwithme het volgende:
[..]
Het verzorgen van verstandelijk gehandicapte kinderen
Ja inderdaad dat is zeker super en het verdient geweldig voor wat ik doen, en nog leuk ook want het is me broertje waar ik voor zorg.quote:Op dinsdag 4 november 2008 09:51 schreef heartz het volgende:
[..]
Super dat je al een nieuwe baan hebt gevonden, waarbij je ook goed verdient.
Je zou kunnen kijken of je nog recht heb op die 100 euro. In principe heb je er gewoon voor gewerkt.
De thuiszorg (schoonmaken meestal bij ouderen) verdient ook wel goed, maar geen 40 euro per uur. Das idd lekker verdient voor 10 uur in de maand.
Dan kan je je werk ook nog eens met broederliefde combinerenquote:Op dinsdag 4 november 2008 10:22 schreef dontf0kwithme het volgende:
[..]
Ja inderdaad dat is zeker super en het verdient geweldig voor wat ik doen, en nog leuk ook want het is me broertje waar ik voor zorg.
`s ochtends sta ik dan wel een half uur eerder op. dan maak ik hem wakker, kleed ik hem aan, eten geven, ze tanden poetsen en dan komt zijn taxi en dan ga ik door naar stage/school. en `s avonds kom ik relaxed thuis , ff eten enzo. en vrije tijd
Inderdaad, super dus en ik voel me nu zo opgelucht ( naast het feit dat me scooter het begeven heeftquote:Op dinsdag 4 november 2008 10:40 schreef heartz het volgende:
[..]
Dan kan je je werk ook nog eens met broederliefde combineren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |