abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62742882
Samenvatting van het eerste deel:

Chevere is een taxichauffeur die dit al 9 jaar met plezier doet. Maar zijn baas maakt er een potje van. De druppel was dat hij Chevere een boete gaf van 25,- omdat hij de auto van een collega niet wilde wassen nadat Chevere er al de nodige uurtjes op had zitten. Hij pikte dat niet en eiste van zijn baas de 25,- terug. De baas wilde dit echter niet en de sfeer werd grimmig.

Pogingen van Chevere om met zijn baas te praten en brieven sturen zijn mislukt, omdat de baas gewoon geen reactie geeft. Een en ander escaleerde en beide partijen houden hun poot stijf. Het resultaat is dat Chevere (verder de TS genoemd) nu situationeel ziek thuis zit en de baas geen krimp geeft. Chevere heeft al twee maanden geen loon meer gehad en alles wordt nu besproken door advocaten.

De laatste ontwikkeling is dat de baas een detacheringsconstructie wil opzetten om TS langs die weg te lozen. Daarnaast heeft Chevere niet zoveel vertrouwen meer in zijn eigen advocaat, die zich er met een jantje van leiden van af lijkt te willen maken.

Het vorige topic was vol, dus hier verder.
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 07:53 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat verband vind ik een beetje moeilijk. In de meeste andere branches waar te weinig personeel is wordt personeel juist goed behandeld, omdat dat personeel bindt met het bedrijf en voorkomt dat het uitvliegt naar een ander bedrijf.
Ik denk dat de slechte behandeling overal plaatsvindt. Maar ook dat dat een gevolg is van te weinig te personeel, want "er is niemand anders, rij jij nog even die klant". Dan is het ene keuze tussen ja zeggen en je baas te vriend houden of nee zeggen en jezelf te vriend houden.

Deel 1: conflict met de werkgever..

Tip: lees deel 1 voor je gaat roepen "luie zak ga aan het werk"

[ Bericht 13% gewijzigd door vogeltjesdans op 28-10-2008 09:58:39 ]
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_62743077
tvp
pi_62743855
De OP
Mis alleen nog het gebakschoteltje
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_62743984
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:28 schreef r_one het volgende:
De OP
Mis alleen nog het gebakschoteltje
Ja lolz he? Alles voor een beter fok
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_62744074
+1 voor de geniale OP!
Tevens tvp
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:06:03 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_62745057
Tvp
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:15:30 #7
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_62747226
pittige situatie..
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:05:50 #8
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_62748705
wederom een tvp, ik wil weten hoe dit afloopt. In het begin was ik voor de werkgever, maar zo langzamerhand begint dat te veranderen. Die kerel is wel heel erg asociaal bezig.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_62749901
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:05 schreef karr-1 het volgende:
wederom een tvp, ik wil weten hoe dit afloopt. In het begin was ik voor de werkgever, maar zo langzamerhand begint dat te veranderen. Die kerel is wel heel erg asociaal bezig.
De baas bedoel je toch?
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:15:32 #10
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_62752820
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:43 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

De baas bedoel je toch?
Jazeker, die bedoel ik. Het was inderdaad niet helemaal duidelijk, sorry.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:53:54 #11
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_62756135
TS, vergeet niet dat je over het achterstallige loon ook nog recht hebt op rente. Juristen in tha house, wie geeft percentages? Heb je al een nieuwe advocaat kunnen vinden?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:39:38 #12
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_62758836
De OP lijkt wel de kaft van een spannend boek.
pi_62774520
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 18:39 schreef Alicey het volgende:
Dat boek komt nog wel
  woensdag 29 oktober 2008 @ 10:51:17 #14
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_62776216
Toen ik het verhaal voor de eerste keer las had ik echt zoiets van " mijn god zeg, doe es normaal"

Dat is nog steeds niet helemaal weg maar in meer of mindere mate heb ik er ook wel weer begrip voor, niet veel , maar toch.

Ik denk dat je in principe wel een punt hebt ( als jij 25 euro pikt is het diefstal en reden voor ontslag op staande voet). Je echte probleem is dat het maar 25 euro is en dat het een principe zaak betreft ( hoe zeer je misschien ook gelijk hebt0

Je loopt het risico dat de draaiende molen (uwv, kantonrechter, rechtbijstand) de stelling in gaat nemen" principe heel leuk, maar moet dat ten koste van ons geld en tijd gaan ?
Het principe van principes hebben is dat het niet altijd even leuk voor jezelf is als je je er aan blijft houden.

Op het moment dat het dan ook nog om maar 25 euro gaat.....

Het is mij ook wel eens verteld... pick your battles carefully
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_62777205
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:51 schreef klusfoobje het volgende:
Op het moment dat het dan ook nog om maar 25 euro gaat.....
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Daar ging het in het begin mischien om, maar na twee maanden is er veel meer gebeurd en hebben beide partijen veel meer stelling ingenomen. Inmiddels zijn er grenzen overschreden waardoor er geen weg meer terug is.

Wat wel duidelijk is uit het verhaal, is dat TS steeds verder in de hoek wordt gedrukt en dat de baas het steeds bonter maakt. Wat begon als een niet legitieme inhouding van 25,-, groeide al snel uit tot niet in gesprek willen treden en uiteindelijk het voorstellen van een detachringsconstructie (wat in de praktijk neerkomt op goedkoop willen lozen van je werknemer).

Ik hoop dat Chevere die baas in de rechtszaal met de grond geljik maakt en er een flinke zak geld aan overhoudt. Die profiterende klootzakken die zich baas noemen moeten maar eens aangepakt worden.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:23:40 #16
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_62777293
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:21 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Daar ging het in het begin mischien om, maar na twee maanden is er veel meer gebeurd en hebben beide partijen veel meer stelling ingenomen. Inmiddels zijn er grenzen overschreden waardoor er geen weg meer terug is.

Wat wel duidelijk is uit het verhaal, is dat TS steeds verder in de hoek wordt gedrukt en dat de baas het steeds bonter maakt. Wat begon als een niet legitieme inhouding van 25,-, groeide al snel uit tot niet in gesprek willen treden en uiteindelijk het voorstellen van een detachringsconstructie (wat in de praktijk neerkomt op goedkoop willen lozen van je werknemer).

Ik hoop dat Chevere die baas in de rechtszaal met de grond geljik maakt en er een flinke zak geld aan overhoudt. Die profiterende klootzakken die zich baas noemen moeten maar eens aangepakt worden.
grappig dat precies die zin eruit word gepikt.

maar ik begrijp ook goed dat jij de woordvoerder bent geworden ?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_62778436
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:23 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

grappig dat precies die zin eruit word gepikt.

maar ik begrijp ook goed dat jij de woordvoerder bent geworden ?
Nee geenszins. Ik voel me wel betrokken bij TS maar vooral: ik heb het eerste topic volgepost. En de golden rule is: als je een topic sluit doordat je de laatste poster bent geweest, maak je een nieuwe. Ziedaar.
pi_62801192
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rZ8lto5ljhQ[/youtube]
pi_62803022
Ook in dit deel wil ik van de partij zijn
MOKUM XXX RATED
pi_62804085
This topic is worthless without the original TS
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_62804180
Ik ben niet weg, maar het is op dit moment nogal een gedoe. Ik zal volgende week een verslag uitbrengen en hou jullie op de hoogte...
pi_62804277
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 18:39 schreef Alicey het volgende:
"Zal Chevere zijn baan en de 25 euro terugkrijgen? Of wordt het gebakschoteltje hem alsnog fataal?

Lees het in deel 2!"

.
pi_62805157
Ik heb wel een rekening ontvangen voor het gebakschoteltje... 320 Euro, incl btw en het schilderen van de deur.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 11:03:48 #24
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_62805517
Nah, dat is aan te vechten vwb de hoogte van het bedrag. Gedeeltelijk zal dit namelijk onder regulier onderhoud vallen. Tenzij de deur net een week daarvoor was geschilderd.

Begin maar met het opvragen van een specificatie....
pi_62805813
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 10:48 schreef chevere het volgende:
Ik heb wel een rekening ontvangen voor het gebakschoteltje... 320 Euro, incl btw en het schilderen van de deur.
WTF
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')