quote:Op woensdag 22 oktober 2008 00:46 schreef Slang_van_God het volgende:
Er zijn mensne die alles interessant vinden wat maar een beetje mysterie of iets samenzwerends bevat waar ze de vinger niet op kunnen leggen, toch charcheren mensen vaak dergelijke theorieën zoals 911 waar de bilderberggroep achter zou zitten, dat aspartaam gecreerd is om de mensheid te vergiftigen en al die onzin lees je steeds meer op het internet.
Ethisch gezien mag ik het geen onzin noemen omdat er ook nog een kern van waarheid in bepaalde complottheorieën kan zitten.
Maar als je overmatig met dit soort zaken bezig bent en je verdiept in allerlei complotheorieën en deze ook daadwerklijk vaak aanhangt, is er dan geen sprake van een psychische aandoening?
Topickaper.quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:53 schreef jogy het volgende:
Zal ik maar gewoon de vorige titel doen met een deel twee erachter? Dan is er tenminste een strijd te leveren en reageren ze wel. Deze titel is klaarblijkelijk te D66.
quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:16 schreef Vedanta_veri het volgende:
[..]
Dat komt omdat reguliere 'meningen' biased zijn, en verder moet je niet zeuren over je 'discussieren' want discussieren heb je geen flikker aan. Je moet eens leren luisteren ipv als een klein kind ertegenin gaan met je onkennis. Ouders zeggen dan ook tegen een kind dat ze niet moeten zeuren en gaan dat kind ook niet 100x per dag uitleggen waarom het dit of dat niet mag of waarom de vader van wim wél toestaat dat zn kind red bull drinkt.
Als ik voor hem mag antwoorden? Nee. Ik zou het maar eng vinden. Net alsof hij onderdeel van het plan is.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:21 schreef jogy het volgende:
En trouwens, een vraag aan Slang_van_God als hij hier nog rondwaard.
Stel. Gewoon totaal hypothetisch natuurlijk. Er is een plan in werking die neerkomt op een Globale Shock & awe campagne op Politiek, economisch, militair en psychologisch niveau. Maar je hebt iemand in de buurt die er weet van heeft en niet bang blijkt te zijn, zou je dan niet heel erg blij zijn dat er iemand is die je gerust stelt terwijl de bende om je heen inelkaar flikkert? Iemand die niet verrast is door de gebeurtenissen.
Yeah, een veralgemenisering tegengaan met een veralgemenisering, Way to go! Een discussie heeft hier ook niet veel zin want de lijnen zijn al in het zand getrokken bij de mensen die deze fora bezoeken. Is niet erg verder maar een observatie. TRU/BNW aanhangers heeft wat felle mensen onder zich en de tegenhangers net zo. Het enige verschil is dat TRU/BNW aanhangers vanuit een underdogpositie opereren en vaak op hun pikke getrapt raken door die situatie. Hetzelfde zou jou overkomen als iedereen opeens een tegengesteld wereldbeeld heeft en je met een gesloten geest aanspreekt. Menselijk gedrag.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nogal simplistisch van je om te stellen dat een discussie geen zin zou hebben. Daarnaast ben je ook al weer lekker exemplaristisch bezig voor je mede-TRU-bezoekers door intelligentieniveau te koppelen aan je eigen waarnemingsperceptie, en passant gevolgt door een kleutervergelijking.
Kijk en aanschouw TRU-aanhangers; mensen zoals deze heerschap hier verpesten het voor het gros van jullie.
En nu is het je vrouw die het doet (mocht je getrouwd zijn), je vertrouwd haar met heel je hart. Nog steeds hetzelfde verhaal?quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als ik voor hem mag antwoorden? Nee. Ik zou het maar eng vinden. Net alsof hij onderdeel van het plan is.
Moet je nagaan; de conspiracy-believer die in het conspiracy-plot zit. Mooie film zou dat worden
We zitten hier wel in BNWquote:Op maandag 27 oktober 2008 15:20 schreef Scorpie het volgende:
Kijk en aanschouw TRU-aanhangers; mensen zoals deze heerschap hier verpesten het voor het gros van jullie.
Pardon? Ga je nu mij aanspreken op een weerwoord van een simplistisch ingestelde ziel die iedereen die zijn mening niet deelt dom vind? Nogal krom vind je niet? De rest van je verhaal klopt redelijkerwijs nog wel maar is natuurlijk geen vrijbrief voor de onzin die sommige mensen (zowel voor- als tegenhangers) uitkramen om maar hun eigen mening doorgedrukt te krijgen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:25 schreef jogy het volgende:
[..]
Yeah, een veralgemenisering tegengaan met een veralgemenisering, Way to go! Een discussie heeft hier ook niet veel zin want de lijnen zijn al in het zand getrokken bij de mensen die deze fora bezoeken. Is niet erg verder maar een observatie. TRU/BNW aanhangers heeft wat felle mensen onder zich en de tegenhangers net zo. Het enige verschil is dat TRU/BNW aanhangers vanuit een underdogpositie opereren en vaak op hun pikke getrapt raken door die situatie. Hetzelfde zou jou overkomen als iedereen opeens een tegengesteld wereldbeeld heeft en je met een gesloten geest aanspreekt. Menselijk gedrag.
Gelukkig welquote:
Ja. Wat dat betreft ben ik de meeste egoistische niets-voelende teringlijer op de hele wereld. Ik denk eigenlijk maar aan 1 iemand en dat is mijzelf.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:27 schreef jogy het volgende:
[..]
En nu is het je vrouw die het doet (mocht je getrouwd zijn), je vertrouwd haar met heel je hart. Nog steeds hetzelfde verhaal?
Er is nooit een vrijbrief om onzin uit te kramen, helaas zien de uitkramende mensen het vaak niet als onzin (beide kanten van het verhaal) en werkt een beledigend of beledigt toontje niet in de discussie. Enneh, thanks voor het compliment, ik blijf hopen dat het besmettelijk is.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Pardon? Ga je nu mij aanspreken op een weerwoord van een simplistisch ingestelde ziel die iedereen die zijn mening niet deelt dom vind? Nogal krom vind je niet? De rest van je verhaal klopt redelijkerwijs nog wel maar is natuurlijk geen vrijbrief voor de onzin die sommige mensen (zowel voor- als tegenhangers) uitkramen om maar hun eigen mening doorgedrukt te krijgen.
Wat dat betreft ben jij echt een uitzondering op de regel, jogy.
Sorry dat ik niet meer de moeite op kan brengen mensen mijn voorgaande post te laten begrijpen. Leer gewoon lekker relativeren dan kom je ook niet zo dom uit de hoek met je "simplistisch" terwijl je zelf vervolgens een belachelijke concludering trekt.quote:Op maandag 27 oktober 2008 15:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nogal simplistisch van je om te stellen dat een discussie geen zin zou hebben. Daarnaast ben je ook al weer lekker exemplaristisch bezig voor je mede-TRU-bezoekers door intelligentieniveau te koppelen aan je eigen waarnemingsperceptie, en passant gevolgt door een kleutervergelijking.
Ik kan mij wel voorstellen dat wanneer sommige mensen tot de conclusie komen dat er een tijdbom aan het tikken is, er geen normale manier van ontsnappen is en niemand in je omgeving hetzelfde gevaar ziet je best psychisch in de knoop kan komen te zitten.quote:Op maandag 27 oktober 2008 18:36 schreef Resonancer het volgende:
Ik zit nog steeds met de vraag of het aanhangen van complot theorieen het gevolg of de oorzaak is van 'n mindere psychische gesteldheid. Ook vraag ik me af welke ziektenbeelden er dan onder die CTers voorkomen.
De GGZ site schept daar wmb geen duidelijkheid over.
Ik kan me dat ook voorstellen, maar daar hoeft niet per se het complotdenken de oorzaak van te zijn. Bovendien denk ik dat de zelfs de meeste extreme denkbeelden altijd wel 'n paar medestanders vinden, niemand zal je wel niet letterlijk bedoelen. De massa ziet niks, en wij zien het wel, bedoel je ?quote:Op maandag 27 oktober 2008 18:50 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik kan mij wel voorstellen dat wanneer sommige mensen tot de conclusie komen dat er een tijdbom aan het tikken is, er geen normale manier van ontsnappen is en niemand in je omgeving hetzelfde gevaar ziet je best psychisch in de knoop kan komen te zitten.
Is hun psychische gesteldheid ook minder dan bij die andere 3 op de 10 ?quote:Zeven op de tien Europeanen vrezen dat het eerst tot een wereldwijde milieuramp moet komen, voordat burgers en overheden daadwerkelijk in actie komen om de milieuproblemen op te lossen
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2005/06/29/F208.htm
Jij zit niet in mijn omgeving, ik heb het over vrienden/familie waar je real life contact mee heb. En uiteraard kan je ook geestesziek raken zonder enige kennis van complottheorïen; overmatige stress, een geïsoleerd bestaan, armoede of wat dan ook waardoor je buiten de norm valt. Het geloof in complotten hoort er ook bij, je valt buiten de norm dus heb je meer kans om er last van te krijgen. Net zoals de berichten dat Marokkaanse jongeren een paar keer meer kans hebben op één of andere geestelijke ziekte door hun bipolaire bestaan ( in huis en op straat ).quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:00 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik kan me dat ook voorstellen, maar daar hoeft niet per se het complotdenken de oorzaak van te zijn. Bovendien denk ik dat de zelfs de meeste extreme denkbeelden altijd wel 'n paar medestanders vinden, niemand zal je wel niet letterlijk bedoelen. De massa ziet niks, en wij zien het wel, bedoel je ?
Ja maar dan heb je nog het 'het zal mijn tijd wel duren' veiligheidsgevoel die terecht of onterecht aanwezig is. Die is bij veel mensen met een complot-hobby weggevallen.quote:Dat we op 'n tijdbom zitten denken overigens 'n hoop mensen,
[..]
Is hun psychische gesteldheid ook minder dan bij die andere 3 op de 10 ?
Als er negatieve gedachten in je hersenens voorkomen, wil dat toch niet automatisch zeggen dat het slecht met je gaat. Vragen zijn er om beantwoord te worden, niet om uit de weg te gaan.
"mindere psychische gesteldheid'quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:00 schreef Resonancer het volgende:
Is hun psychische gesteldheid ook minder dan bij die andere 3 op de 10 ?
Als er negatieve gedachten in je hersenens voorkomen, wil dat toch niet automatisch zeggen dat het slecht met je gaat. Vragen zijn er om beantwoord te worden, niet om uit de weg te gaan.
Wederom bevestig je mijn stelling dat er slechts gebakken lucht uit jouw toetsenbord komt. Keep it up big boy, je bent al lekker bezigquote:Op maandag 27 oktober 2008 16:23 schreef Vedanta_veri het volgende:
[..]
Sorry dat ik niet meer de moeite op kan brengen mensen mijn voorgaande post te laten begrijpen. Leer gewoon lekker relativeren dan kom je ook niet zo dom uit de hoek met je "simplistisch" terwijl je zelf vervolgens een belachelijke concludering trekt.
Alsof kritisch, innovatief zijn aan "aluhoedjes" voorbehouden is. Alsof dat er ook maar iets mee te maken heeft. Wel eens van mensen zoals Einstein, Kant, Plato gehoord? Mensen die in complottheorieën geloven zijn selectief kritisch. Ze zijn zogenaamd kritisch naar officiële verhalen maar ze nemen wel de meeste vage, amateuristische conspiracy-sites voor waar aan.quote:Op maandag 27 oktober 2008 21:13 schreef Orwell het volgende:
een samenleving gedijt mi goed bij een veelheid aan verschillende psychische gesteldheden..
voor alle types is er een plek en een rol
ze vullen elkaar aan en houden het zooitje in balans
de 'debunkers' zie ik als de werkbijen..dont ask questions, gewoon de door je meerdere opgedragen taken uitvoeren.. zeer nuttig in een samenleving!
de "aluhoeden" zijn degenen die innovatie brengen, nieuwe wegen zoeken, critisch zijn tav gezag...mensen die aan de bel trekken..niet wanneer het kalf verdronken is maar al voor die tijd...
Ik denk dat deze perceptie meer over jou zegt dan over deze stelletjes van 30...quote:als ik sommige hersendode, humorloze, vroegoude stelletjes van 30 zie met hun angstige consumenten-ogen wanneer ik per ongeluk op zaterdag in een winkelcentrum loop, schrik ik me de pleuris..
in mijn ogen is de warrige daklozenkrantverkoper van mijn AH een stuk saner dan veel van die "normale" mensen...
Paranoïde persoonlijkheidsstoornis misschien?quote:Op maandag 27 oktober 2008 18:36 schreef Resonancer het volgende:
Ik zit nog steeds met de vraag of het aanhangen van complot theorieen het gevolg of de oorzaak is van 'n mindere psychische gesteldheid. Ook vraag ik me af welke ziektenbeelden er dan onder die CTers voorkomen.
De GGZ site schept daar wmb geen duidelijkheid over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |