abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 07:26:05 #181
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_115982686
ghe 26 okt 2008... gingen we van start. Nu is het lekkah aan het rommelen in China. (waar niet eigenlijk ?)

[ Bericht 12% gewijzigd door Drugshond op 25-08-2012 07:45:50 ]
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 07:35:37 #182
89730 Drugshond
pi_115982724
China heeft gewoon een leuk probleem... de omwenteling van plan- naar gewone economie is verre van voltooid. En de verschillen (in have and have not's) zijn groter dan in de VS. En zelfs dan nog is het niet te betalen.

Ter vergelijking.... hier in NL 4-6 x je jaar salaris is ongeveer je huis (koopsom), grof genomen.
In China is dit 20-30 x. Nieuwbouw.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 08:24:05 #183
89730 Drugshond
pi_115983646
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 19:50 schreef JimmyJames het volgende:
Deze al gelezen: http://www.nytimes.com/20(...)of-unsold-goods.html ?

Lijkt me duidelijk dat de grenzen van wat te bereiken valt via het stimuleren van de economie zijn bereikt.
Mooi. Uitstekend voorbeeld van de verspilling in een planeconomie. Allocatie van schaarse goederen, dat is het enige waar een economie om draait. En dat wil nog wel eens vergeten worden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_115983818

Dat lijkt me ook wel een interessante docu. Werd aangehaald door een van de commetatoren op dat nyt artikel.

Dat een economie draait om de allocatie van schaarse goederen klopt, maar semi dwangarbeid, geen arboregels, en milieu vervuiling zijn ook schaarse maar niet verdiscontieerde goederen. Dat we deze externaliteiten die ontstaan bij productie van de importgoederen uit china maar voor lief blijven nemen levert ook niet een echt eerlijk speelveld op.
pi_115986630
Ik wil 1 punt opmerken en wel dat China het enige land is dat de afgelopen
jaren een miljoen mensen in levensstandaard omhoog heeft weten te halen,
iets dat ze in de verste verte niet eens in de VS of geheel Europa halen.

Er is zeker veel mis in onze westerse ogen in China maar alles bekeken
behalen zij op economisch gebied voorlopig nog meer rendementen dan
wij hier in het westen.
  † In Memoriam † zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:13:27 #187
230491 Zith
pls tip
pi_115987784
Dat kan nog wel een niveautje hoger, Iwanius.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_115988220
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Vergeet de rest van SEA niet.
True.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:37:13 #189
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_115988405
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 19:50 schreef JimmyJames het volgende:
Deze al gelezen: http://www.nytimes.com/20(...)of-unsold-goods.html ?

Lijkt me duidelijk dat de grenzen van wat te bereiken valt via het stimuleren van de economie zijn bereikt.
quote:
“Sales are down 50 percent from last year, and inventory is piled high,” said To Liangjian, the owner of a wholesale company distributing picture frames and cups, as he paused while playing online poker in his deserted storefront here in southeastern China.

Wu Weiqing, the manager of a faucet and sink wholesaler, said that his sales dropped 30 percent in the last year and he has piled up extra merchandise. Yet the factory supplying him is still cranking out shiny kitchen fixtures at a fast pace.

“My supplier’s inventory is huge because he cannot cut production — he doesn’t want to miss out on sales when the demand comes back,” he said.
:X!!

Wellicht relevant grafiekje!

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:23:56 #190
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_115991077
Hier heb je nog een 'klein' projectje *ughe ugh* in Ghanzhou wat als het goed is binnenkort in aanbouw gaat, waarvan ik zelfs denk, mwoah, is dat niet een beetje veel....

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:09:46 #191
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_115992302
quote:
Dat lijkt mij een objectieve documentaire :D
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_116139663
quote:
'Chinese economie stabiliseert'

PEKING - De Chinese economie vertoont tekenen van stabilisering na maanden van afnemende groei.

Dat zei het hoofd van het Chinese economische planbureau, Zhang Ping, woensdag in het Chinese Volkscongres.

''De groei van de economie stabiliseert op een laag tempo'', stelde de econoom. Hij wees daarbij op het succes van overheidsmaatregelen die de groei moeten aanzwengelen en speculatief gedrag tegengaan.

Rente

Om de groei te stimuleren heeft de Chinese overheid onder meer investeringen in infrastructuur naar voren gehaald en is de rente in het land de afgelopen maanden diverse keren verlaagd. In het tweede kwartaal viel de groei van de Chinese economie terug tot 7,6 procent. Dat is het laagste tempo in ruim 3 jaar tijd.

Economen verwachten dat de Chinese economie dit jaar met ongeveer 8 procent groeit. Dat zou de laagste groei zijn sinds 1999. De vertraging komt onder meer door de economische problemen in Europa en de Verenigde Staten, waardoor de vraag naar Chinese producten daar afneemt.
Nog meer infrastructuur er bij bouwen voor de stimulatie van hun economie, van die omvallende bruggen zoals selang hier eerder gepost heeft, dan blijf je wel bezig. _O-
pi_116143523
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 10:00 schreef Basp1 het volgende:

Dat lijkt me ook wel een interessante docu. Werd aangehaald door een van de commetatoren op dat nyt artikel.

Dat een economie draait om de allocatie van schaarse goederen klopt, maar semi dwangarbeid, geen arboregels, en milieu vervuiling zijn ook schaarse maar niet verdiscontieerde goederen. Dat we deze externaliteiten die ontstaan bij productie van de importgoederen uit china maar voor lief blijven nemen levert ook niet een echt eerlijk speelveld op.
Dit zijn serieuze issues, maar ik zou van die documentaire niet al te veel verwachten. Op 0:45 wordt opgemerkt dat China's industrie CO2 uitstoot. Dit zou dan weer neervallen over de gehele kust van Amerika. Dat laatste is echter niet het probleem van CO2 emissies en getuigt van weinig intelligentie mbt het complex aan problemen. Het lijkt meer op stemmingmakerij.

(Misschien zijn er 2 quotes ongelukkig samengetrokken in de trailer. Als het een goede documentaire is, hoor ik het graag.)
pi_119535231
http://www.dezeen.com/201(...)e-construction-firm/

De chinezen gaan in 90 dagen 220 verdiepening bouwen, 5 verdiepingen per dag erop, ik ben benieuwd of dit gebouw ooit af komt en hoe duurzaam het wordt.
  vrijdag 23 november 2012 @ 17:38:12 #195
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_119544846
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:03 schreef Basp1 het volgende:
http://www.dezeen.com/201(...)e-construction-firm/

De chinezen gaan in 90 dagen 220 verdiepening bouwen, 5 verdiepingen per dag erop, ik ben benieuwd of dit gebouw ooit af komt en hoe duurzaam het wordt.
Topic op skyscrapercity hier: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1242295

Dat is ook de beste plek om de constructie te volgen mocht deze van start gaan.

Volgende maand zouden ze gaan beginnen met de fundering (deze telt geloof ik niet mee met die 90 dagen) maar ik moet het nog zien/ 5 verdiepingen per DAG is echt ongelooflijk snel.
  zaterdag 24 november 2012 @ 13:51:32 #196
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_119570843
In fucking Changsha..... :')
Fiasco in wording...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_119628176
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 13:51 schreef Xtreem het volgende:
In fucking Changsha..... :')
Fiasco in wording...
Precies, daar zijn een hoop overheidsbonzen een stuk wijzer van geworden in dat gehucht. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 1 december 2012 @ 23:27:31 #198
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_119828410
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 04:19 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Precies, daar zijn een hoop overheidsbonzen een stuk wijzer van geworden in dat gehucht. :P
Gebouw is 99% zeker cancelled

Lees de laatste posts maar: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1242295&page=52

Toch wel erg jammer.
pi_119836127
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 december 2012 23:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Gebouw is 99% zeker cancelled

Lees de laatste posts maar: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1242295&page=52

Toch wel erg jammer.
Lag wel voor de hand, ja. Al hebben ze dus wel die grond gekocht. Neem aan dat ze er nog wel een kleiner project gaan bouwen.
pi_119836288
http://www.dailymail.co.u(...)le-refuse-China.html

met ook wat bizarre bouwprojectjes aan het eind, vooral die met onderschrift "The world's silliest supertower? Towering 328 metres (1,067ft) above the ground, this skyscraper in Huaxi, Jiangsu province, dwarf's everything in its path. It is 18 metres taller than the Shard in London and its closest rival is 600 miles away in Beijing. But that's because it was built in a village of 2,000 FARMERS"
pi_119837019
Ik reis nu al enkele maanden door China en hoewel ik er natuurlijk al veel over had gelezen verbaasde het me nog steeds hoeveel er nou echt gebouwd wordt. Rondom de grote steden zie je werkelijk niets anders dan grote bouwprojecten en in de steden zelf worden oude huizenblokken gesloopt om direct een nieuwe modernere wijk op dezelfde plaats te bouwen. Zelfs tijdens treinreizen van de ene naar de andere stad, als je honderden kilometers door niemandsland reist zie je overal flats, fabrieken, spoorwegen, bruggen etc. in aanbouw. In Shanghai staat momenteel het #3 hoogste gebouw ter wereld, maar recht ernaast zijn ze al een aan het bouwen die nog weer een stuk hoger moet worden. Je hebt echt het gevoel dat het land verandert met de dag en ik denk dat ik de meeste plekken die ik heb gezien over 5 jaar al niet meer terug zal kunnen herkennen..

Hoewel er inderdaad sprake is van een grote portie overinvestment en de nieuwe stimuleringsrondes (o.a. weer honderden miljoenen naar nieuwe vliegvelden, wegen en andere vormen van infrastructuur) niet de returns op zullen gaan leveren als in het verleden, ben ik inmiddels behoorlijk positief over de Chinese economie. Doordat het naast de investeringen ook redelijk op export leunt is het niet zo gek dat de groei momenteel afzwakt, gezien het feit dat de meeste handelspartners van China momenteel zelf niet goed presteren. Echter begint de binnenlandse consumptie in China nu ook meer aan te wakkeren en is het momenteel zelfs al het grootste onderdeel van de Chinese groei. Economische hervormingen gaan in onze ogen wellicht traag, maar ik denk eigenlijk dat het zelden ergens zo snel is gegaan als hier momenteel het geval is. Bovendien zijn er ook regio's aangewezen als SEZ's (Speciaal Economische Zones) zoals Pudong, waar hele andere regels gelden en er een stuk liberaler dan wel kapitalistischer beleid wordt gevoerd dan in de meeste westerse landen.

Grootste uitdagingen voor China op economisch gebied zijn m.i. vooral om de zogenaamde middle-income trap te voorkomen met goed beleid, al die staatsgeleide bedrijven zoveel mogelijk te privatiseren en haar markten competitiver te maken. Daarnaast hopelijk ook om zo snel mogelijk minder afhankelijk te worden van non-renewable fuels aangezien ze momenteel de volledige Zuid-Chinese Zee lijken te willen afnemen van andere landen (waaronder enkele bondgenoten van de VS dus een potentieel kruidvatje), omdat die zee barst van de olie en gas.. Bovendien voor de leefkwaliteit ook niet zo gek, want door de luchtvervuiling zie je in Beijing bovendien op sommige dagen geen hand voor ogen. :P
pi_119907051
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 10:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)le-refuse-China.html

met ook wat bizarre bouwprojectjes aan het eind, vooral die met onderschrift "The world's silliest supertower? Towering 328 metres (1,067ft) above the ground, this skyscraper in Huaxi, Jiangsu province, dwarf's everything in its path. It is 18 metres taller than the Shard in London and its closest rival is 600 miles away in Beijing. But that's because it was built in a village of 2,000 FARMERS"
Overigens zie ik op die foto wel meer woonruimte dan voor 2000 farmers alleen. Misschien dat het qua bevolkingsregistratie niet helemaal klopt daar. Of de grens van twee counties loopt zodanig dat het gebouw aan de dunbevolkte kant staat. Op de foto is gok ik wel woonruimte voor 50.000-100.000 mensen. Nog steeds bizar natuurlijk maar toch.
pi_119926914
tip -> voor wie blog van Michael Pettis nog niet leest
http://www.mpettis.com/
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_119927270
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:49 schreef dramatiek het volgende:
tip -> voor wie blog van Michael Pettis nog niet leest
http://www.mpettis.com/
Ligt het aan mij of werkt die link niet?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_119927960
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ligt het aan mij of werkt die link niet?
doet het wel, wel traag.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  dinsdag 4 december 2012 @ 23:17:23 #206
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_119940800
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 11:31 schreef Kaas- het volgende:
Ik reis nu al enkele maanden door China en hoewel ik er natuurlijk al veel over had gelezen verbaasde het me nog steeds hoeveel er nou echt gebouwd wordt. Rondom de grote steden zie je werkelijk niets anders dan grote bouwprojecten en in de steden zelf worden oude huizenblokken gesloopt om direct een nieuwe modernere wijk op dezelfde plaats te bouwen. Zelfs tijdens treinreizen van de ene naar de andere stad, als je honderden kilometers door niemandsland reist zie je overal flats, fabrieken, spoorwegen, bruggen etc. in aanbouw. In Shanghai staat momenteel het #3 hoogste gebouw ter wereld, maar recht ernaast zijn ze al een aan het bouwen die nog weer een stuk hoger moet worden. Je hebt echt het gevoel dat het land verandert met de dag en ik denk dat ik de meeste plekken die ik heb gezien over 5 jaar al niet meer terug zal kunnen herkennen..

Hoewel er inderdaad sprake is van een grote portie overinvestment en de nieuwe stimuleringsrondes (o.a. weer honderden miljoenen naar nieuwe vliegvelden, wegen en andere vormen van infrastructuur) niet de returns op zullen gaan leveren als in het verleden, ben ik inmiddels behoorlijk positief over de Chinese economie. Doordat het naast de investeringen ook redelijk op export leunt is het niet zo gek dat de groei momenteel afzwakt, gezien het feit dat de meeste handelspartners van China momenteel zelf niet goed presteren. Echter begint de binnenlandse consumptie in China nu ook meer aan te wakkeren en is het momenteel zelfs al het grootste onderdeel van de Chinese groei. Economische hervormingen gaan in onze ogen wellicht traag, maar ik denk eigenlijk dat het zelden ergens zo snel is gegaan als hier momenteel het geval is. Bovendien zijn er ook regio's aangewezen als SEZ's (Speciaal Economische Zones) zoals Pudong, waar hele andere regels gelden en er een stuk liberaler dan wel kapitalistischer beleid wordt gevoerd dan in de meeste westerse landen.

Grootste uitdagingen voor China op economisch gebied zijn m.i. vooral om de zogenaamde middle-income trap te voorkomen met goed beleid, al die staatsgeleide bedrijven zoveel mogelijk te privatiseren en haar markten competitiver te maken. Daarnaast hopelijk ook om zo snel mogelijk minder afhankelijk te worden van non-renewable fuels aangezien ze momenteel de volledige Zuid-Chinese Zee lijken te willen afnemen van andere landen (waaronder enkele bondgenoten van de VS dus een potentieel kruidvatje), omdat die zee barst van de olie en gas.. Bovendien voor de leefkwaliteit ook niet zo gek, want door de luchtvervuiling zie je in Beijing bovendien op sommige dagen geen hand voor ogen. :P
Je maakt me jaloers hier. Ik kan niet wachten om weer terug te gaan. Ik heb zelf ook heel wat uurtjes in de trein gezeten en zag precies hetzelfde. Honderden, zoniet duizenden flats in aanbouw.

Die vliegvelden zijn ook erg gunstig voor ons. Er worden op dit moment zo'n 70 grote vliegvelden uit de grond gestampt en Nederlandse bedrijven werken daaraan mee.

Shanghai groeit met dik een half miljoen mensen per jaar, zoniet meer. (in 2020 wonen er 30 miljoen mensen is de verwachting). Er wordt dus eigenlijk nog relatief weinig gebouwd voor zo'n grote stad. Maar het meeste zal waarschijnlijk wel aan de randen gebeuren. De Shanghai tower waar jij het over wordt 1 van de meest complexe wolkenkrabbers ter wereld met allerlei uitkragingen met daarop parken.

pi_119977639
Om de hosana sfeer er even af te halenhttp://m.foreignaffairs.c(...)e&action_object_map={%2210151280919671077%22:392885190791102}&action_type_map={%2210151280919671077%22:%22og.likes%22}&action_ref_map={%2210151280919671077%22:%22soc-facebook-at-snapshot-indebted_dragon-120412%22}
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 27 juni 2014 @ 23:23:35 #208
89730 Drugshond
pi_141633258
Another Ghost Town in China, This Time a Replica of Manhattan

Malinvestment in China proceeds at a staggering pace. Technically, this growth adds to GDP, but eventually it will be written off.

Ghost cities, ghost malls, and empty train stations in China have been in the news for years. The world's largest mall is unoccupied and entire cities sit vacant.

We can now add another ghost city to the list, a big one. Bloomberg reports China Builds Its Own Manhattan -- Except It's a Ghost Town.

China’s project to build a replica Manhattan is taking shape against a backdrop of vacant office towers and unfinished hotels, underscoring the risks to a slowing economy from the nation’s unprecedented investment boom.

The skyscraper-filled skyline of the Conch Bay district in the northern port city of Tianjin has none of a metropolis’s bustle up close, with dirt-covered glass doors and construction on some edifices halted. The area’s failure to attract tenants since the first building was finished in 2010 bodes ill across the Hai River for the separate Yujiapu development, which is modeled on New York’s Manhattan and remains in progress.

The deserted area underscores the challenge facing China’s leaders in dealing with the fallout from a record credit-fueled investment spree while sustaining growth and jobs in the world’s second-biggest economy. A Tianjin local-government financing vehicle connected to the developments said revenue fell 68 percent in 2013 to an amount that’s less than one-third of debt due this year.

“There will have to be a reckoning,” said Stephen Green, head of Greater China research at Standard Chartered Plc in Hong Kong. Sales of bonds by local-government vehicles to repay bank loans are just “buying time,” he said. “The people will pay” for it through bank bailouts, recapitalization with public money or inflation.

Conch Bay showed few signs of life during a June 19 visit by Bloomberg reporters. Work on Glorious Oriental, a two-tower residential and office complex, had stopped, and at the north end of Conch Bay, the main building of the Country Garden Phoenix Hotel, billed as Asia’s largest hotel, was a deserted shell with no signs of any work under way.

Calls to Glorious Oriental’s Beijing and Tianjin offices went unanswered.

Wang Wei, a 34-year-old Tianjin resident, was driving through the area to check out property prices, finding them six times higher than what he’d be willing to pay. “I’ve seen a lot of reports about the area, but apparently it’s not a place fit for home -- at least for now,” said Wang. “No shops, no schools, no hospitals and no neighbors.”

FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 december 2014 @ 00:05:39 #209
862 Arcee
Look closer
pi_147379775
Zelden steeg de Chinese aandelenbeurs zo hard

De beurskoersen in China zijn pijlsnel gestegen. Oorzaak: verlaging van de rentetarieven door de Chinese centrale bank. Een effectief middel om de economische groei op te krikken.

Zelden steeg de Chinese aandelenbeurs zo hard. Afgelopen week boekte de beurs van Shanghai zijn sterkste stijging in zes jaar: iets meer dan 9,5 procent. De omzet kwam voor het eerst boven de 1.000 miljard yuan uit (131 miljard euro) en lag vijf keer zo hoog als de gemiddelde omzet op een handelsdag in 2014.

De koersen zijn in een half jaar tijd met 42 procent gestegen, harder dan enige andere van de 93 beursindexen die door persbureau Bloomberg worden gevolgd. En het gaat steeds harder.

Volgens Ken Peng, een analist van Citygroup in Hongkong, is de koersstijging vooral het gevolg van het ingrijpen van de Chinese centrale bank. 'De koersstijgingen kunnen niet worden verklaard uit de stand van de economie', zei hij tegen Bloomberg.

De Chinese centrale bank verlaagde twee weken geleden de belangrijkste rentetarieven, om de economische groei aan te jagen. Die groei was gedaald tot 7,3 procent, wat voor China een bedenkelijk laag niveau is. De rente voor éénjarige leningen werd verlaagd van 6 procent naar 5,6 procent, de eerste verlaging van de rente in twee jaar.

Kleine beleggers

Anders dan in Europa of de Verenigde Staten bleek in China het eenvoudigste middel van de centrale bank, het veranderen van de officiële rentetarieven, nog bijzonder effectief. Meteen na de renteverlaging ging een ongekende rally van start op de beurs van Shanghai.

Bovendien stappen steeds meer kleine beleggers in de markt. Volgens zakenbank Morgan Stanley werden in september drie keer zo veel beleggingsrekeningen geopend als in mei. Aanleiding tot die beleggingsdrift zou een aantal artikelen in staatsmedia zijn geweest, waarin werd gesteld dat de beurzen zwaar ondergewaardeerd waren.

Afgelopen vrijdag begonnen de koersen vervaarlijk te slingeren. In luttele uren waren uitslagen naar boven en naar beneden te zien, die op andere beurzen dagen of weken vergen. In de ochtend schoot de index met 2,7 procent omhoog, even later stond hij op een verlies van 3 procent. Aan het einde van de dag was er weer een winst van 1,3 procent.

Zaterdag werd ook bekend dat China ook steeds meer bankkredieten uit het buitenland krijgt. Volgens de Bank voor Internationale Betalingen (BIB), een instituut van centrale banken, is de hoeveelheid buitenlands bankkrediet aan China in een jaar tijd toegenomen met 50 procent, tot omgerekend 900 miljard euro.

Volgens de BIB ging in 2008 slechts 8 procent van alle bankkredieten aan opkomende markten naar China; nu is dat 28 procent. Her en der zijn er wel zorgen of de Chinese bedrijven hun schulden zullen kunnen terugbetalen, maar voorlopig wekken de maatregelen van de centrale bank voldoende vertrouwen dat dat wel zal lukken.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')