quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:42 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Het lijkt er wel op ja. De Dow flirt met de 82008300
Long natuurlijk, begin van de week herstel, daarna keihard richting 220.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:46 schreef star_gazer het volgende:
En dames en heren... Gaan we long of short het weekend in?
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:49 schreef ItaloDancer het volgende:
Gek eigenlijk dat de Britse economie zich niet op de rand van een zware recessie bevindt en dat de olieproductie niet zwaar wordt verlaagd.
welnee. ik blijf gewoon hardnekkig volhouden:quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:49 schreef star_gazer het volgende:
Dit is geen financiële crisis meer hoorHet is gewoon een full-blown recessie in the making
whehehehequote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:54 schreef dvr het volgende:
Volgens mij stort de boel dadelijk in als Warren Buffett uit lunchen gaat. Dan is de laatste koper verdwenen.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:54 schreef dvr het volgende:
Volgens mij stort de boel dadelijk in als Warren Buffett uit lunchen gaat. Dan is de laatste koper verdwenen.
bij deze ben je in de race voor "leukste commentaar van de dag"quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:54 schreef dvr het volgende:
Is dit niet een DEPRESSIE als de economie ook daadwerkelijk krimpt?quote:Voeg dit bericht toe aan eKudos Voeg dit bericht toe aan MSN Reporter Voeg dit bericht toe aan NUjij
lees voor
16:07 24 Oktober 2008
Britse economie op rand recessie
De Britse economie is in het derde kwartaal gekrompen. De teruggang was een half procent ten opzichte van het voorgaande kwartaal. Toen was de groei al teruggelopen tot nul procent. De krimp van een half procent is groter dan de analisten hadden verwacht.
De cijfers wijzen erop dat de Britse economie op een recessie afkoerst. Daarvan is sprake als de economie in twee kwartalen op rij krimpt.
De Britse premier Brown en president King van de centrale bank zeiden deze week voor het eerst in het openbaar dat het land waarschijnlijk in een recessie belandt.
Neuh. Als de economie twee opeenvolgende kwartalen krimpt, heet dat een recessie.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:59 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Is dit niet een DEPRESSIE als de economie ook daadwerkelijk krimpt?
wederom een definitiekwestie hoor.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Neuh. Als de economie twee opeenvolgende kwartalen krimpt, heet dat een recessie.
volgens mij ben je de 100e user die dit vraagtquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:59 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
Wat is PPT toch waarover hier steeds gesproken wordt?
Ik zag nergens een verduidelijking ervan, kun je die geven?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:09 schreef Dulk het volgende:
[..]
volgens mij ben je de 100e user die dit vraagt
http://en.wikipedia.org/wiki/Executive_Order_12631quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:14 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
[..]
Ik zag nergens een verduidelijking ervan, kun je die geven?
google maar op wiki & conjunctuurquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:12 schreef Schadenfreude het volgende:
Wat is de definitie van een depressie dan?
tevens tvp
Als de tweede afgeleide negatief isquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:24 schreef simmu het volgende:
[..]
google maar op wiki & conjunctuurdan kom je er vanzelf eentje tegen. maar zoals ik al zei: het is wat afhankelijk van aan wie je het vraagt en wat diens vakgebied is
ik ben zelf wiskundige, ik denk in afgeleides. dus een afname van de groei (maar nog wel groei) noem ik recessie. een stilstand (geen groei, geen krimp) of achteruitgang (krimp) van de groei noem ik depressie. ik leg het denk ik niet goed uit. denk in de richting van richtingscoefficienten van raaklijnen. uiteraard alles ihkv nationale producten en alles.
Hij is bijna op een koers dat ik hem kostenloos eruit kan gooien... Maarja misschien ga ik wel even een call schrijven om wat centjes binnen te harken.quote:
Ik heb ze nog. Denk dat wall street vandaag nog tegen gaat vallen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:36 schreef ijsblokjes het volgende:
Shorts er veel te laat uitgedaan, ik hoopte op een totale crash na de opening van de DJ; viel vies tegen. (voor mij dan)
Toch blij dat ik ze verkocht heb, want wat er maandag gaat gebeuren heb ik geen idee van...
In potentie kan het een mooie week worden, met zoveel grote jongens die cijfers bekend maken...quote:MAANDAG 27 OKTOBER
BEDRIJFSNIEUWS
- DSM, cijfers derde kwartaal 2008
- TNT, cijfers derde kwartaal 2008
MACRO-ECONOMISCH NIEUWS
- Dui, ifo ondernemersvertrouwen, oktober, 10.00 uur
- VS, verkopen nieuwe huizen, september, 16.00 uur
DINSDAG 28 OKTOBER
BEDRIJFSNIEUWS
- Wessanen, cijfers derde kwartaal 2008
- TomTom, cijfers derde kwartaal 2008, voorbeurs
- USG, cijfers derde kwartaal 2008
MACRO-ECONOMISCH NIEUWS
- Dui, vooruitblik consumentenvertrouwen, november, 08.10 uur
- NL, consumentenvertrouwen, oktober, 09.30 uur
- NL, uitzenduren, periode 10, ABU, 10.00 uur
WOENSDAG 29 OKTOBER
BEDRIJFSNIEUWS
- Akzo Nobel, cijfers derde kwartaal 2008, 07.00 uur
- ASMI, cijfers derde kwartaal 2008, 19.00 uur
- Nieuwe Steen, cijfers derde kwartaal 2008
- Unilever, BAVA over benoeming CEO
MACRO-ECONOMISCH NIEUWS
- VS, vraag naar duurzame goederen, september, 14.30 uur
- Dui, voorlopig cijfer inflatie, oktober
DONDERDAG 30 OKTOBER
BEDRIJFSNIEUWS
- Unilever, cijfers derde kwartaal 2008, 8.00 uur
- Royal Dutch Shell, cijfers derde kwartaal, 8.00 uur
- Ten Cate, cijfers derde kwartaal 2008, 8.00 uur
- Schuitema, cijfers derde kwartaal 2008
- Holland Colours, halfjaarcijfers 2008/09
- DNC, cijfers derde kwartaal 2008, 8.30 uur
MACRO-ECONOMISCH NIEUWS
- Dui, arbeidsmarktcijfers, oktober, 10.00 uur
- EU, ondernemersklimaat, oktober, 11.00 uur
- VS, BBP, derde kwartaal, tweede raming, 14.30 uur
Ben jij niet tochquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 18:00 schreef indahnesia.com het volgende:
aah, hier zitten de zwartkijkers
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 18:19 schreef appelsientje het volgende:
Bizar dat de beurs toch weer langzaam aan het klimmen dalen is...
Neemt niet weg dat het alsnog een achtbaan isquote:
Nee daar heb je gelijk in. Dow in de plus zou betekenen dat het wagentje de heuvel niet op komt...quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 18:43 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het alsnog een achtbaan is
Ben benieuwd... Dow in de plus lijkt me in het kader van 'ik snap er toch geen reet meer van' wel lachen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |