Dat denken de Amsterdammers graag. Waarom is Amsterdam eigenlijk een wereldstad? Omdat er een paar prostituees en junks rondbanjeren waar de Amsterdammers zo trots op zijn?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:30 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Het eerste is niet waar. Het tweede ga ik niet eens verdedigen, HBO'ertje.![]()
[..]
Amsterdam is toch echt een wereldstad, daar doet de grootte niets aan af.
Je bent wat kryptisch in je Fobo, maar goed, gefeliciteerd, je zit nu op de Uni. Nu je diploma nog halen en dan nog een goede baan krijgen en houden. Oh, waar je ook nog eens plezier in hebt.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:44 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Ik zit al op de universiteit, schat. Kun je niet lezen ofzo?
Amsterdam is echt geen wereldstad, het is enkel de hoofd"stad" van Nederland.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:30 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Het eerste is niet waar. Het tweede ga ik niet eens verdedigen, HBO'ertje.![]()
[..]
Amsterdam is toch echt een wereldstad, daar doet de grootte niets aan af.
Omdat ze feitelijk in een stad wonen misschien?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:48 schreef stribe het volgende:
[..]
Amsterdam is echt geen wereldstad, het is enkel de hoofd"stad" van Nederland.
Kijk eens wat verder dan Nederland en kom eens uit Amsterdam dan zie je pas steden.
Ik snap niet waar Amsterdammers de illusie vandaan halen dat ze in een "stad" wonen?
Je hebt gelijkquote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:46 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Dat denken de Amsterdammers graag. Waarom is Amsterdam eigenlijk een wereldstad? Omdat er een paar prostituees en junks rondbanjeren waar de Amsterdammers zo trots op zijn?
Als je aan een Amerikaan vraagt: Wat denk jij van Amsterdam?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:01 schreef 100% Tukker het volgende:
Ofwel: zonder het prostitutiecircuit en de coffeeshops was Amsterdam net zo'n 'wereldstad' als Reykjavik...
En over Amerikaanse steden hebben we geen vooroordelen? Welk punt probeer je nu te maken?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:04 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Als je aan een Amerikaan vraagt: Wat denk jij van Amsterdam?
Dan antwoordt ie toch ook: Red light district hihihi, weed, ihihih. Whores hihihihi
![]()
Vast wel, maar bv NY en LA staan niet bekend om zoiets low-lifes als wiet en hoeren. Dat doet Amsterdam wel.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:05 schreef Knekwurst het volgende:
[..]
En over Amerikaanse steden hebben we geen vooroordelen? Welk punt probeer je nu te maken?
Ben je er wel eens geweest? In die steden lopen nog veel meer low-lifes rond....quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:07 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Vast wel, maar bv NY en LA staan niet bekend om zoiets low-lifes als wiet en hoeren. Dat doet Amsterdam wel.
Dat zal best. Maar wat is de reputatie van een stad in de wereld?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:20 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ben je er wel eens geweest? In die steden lopen nog veel meer low-lifes rond....
Maar t staat er nou niet echt om bekend... Daar ging t om volgens mij.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:20 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ben je er wel eens geweest? In die steden lopen nog veel meer low-lifes rond....
quote:Elk jaar wordt Amsterdam door zo'n 4,5 miljoen mensen van over de hele wereld bezocht. Hiermee is het de op vier na meest bezochte stad van Europa. Ook komen er jaarlijks een kleine 16 miljoen dagjesmensen naar Amsterdam.
en gaan daarna weer rap weg.quote:
Ja er zijn nu eenmaal veel blowers en stiekeme neukerds in de wereld. Dat wisten we al, so what?quote:
Ach komop.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:54 schreef Knekwurst het volgende:
[..]
Omdat ze feitelijk in een stad wonen misschien?
Jouw 'avatar' is fascinerend..quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:37 schreef stribe het volgende:
[..]
Ach komop.
Amsterdam is een dorp.
Amsterdammers moeten zich niet zo gedragen alsof het stedelingen zijn.
Mensen in echte steden zoals New York en Shanghai etc, dat zijn stedelingen.
Dank jequote:
Ik snap je gewoon niet. Waarom is Amsterdam een dorp en Shanghai een stad? Omdat ze x keer groter zijn? Of omdat jij er toevallig woont en je een beetje tof probeert te doen?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:37 schreef stribe het volgende:
[..]
Ach komop.
Amsterdam is een dorp.
Amsterdammers moeten zich niet zo gedragen alsof het stedelingen zijn.
Mensen in echte steden zoals New York en Shanghai etc, dat zijn stedelingen.
Het laatste, gok ik zo.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:51 schreef Knekwurst het volgende:
[..]
Ik snap je gewoon niet. Waarom is Amsterdam een dorp en Shanghai een stad? Omdat ze x keer groter zijn? Of omdat jij er toevallig woont en je een beetje tof probeert te doen?
quote:
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:03 schreef Lakitu het volgende:
Sowieso zijn de 'stedelingen' in dit onderzoek vast rotterdammers (die verdienen geen hoofdletters, btw) of überhaupt elke stad behalve Amsterdam. Als je namelijk het platteland boven Amsterdam verkiest, heb je toch echt een probleem, kill.
Ik woon allang niet meer Shanghai, woon nu in Utrecht.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:51 schreef Knekwurst het volgende:
[..]
Ik snap je gewoon niet. Waarom is Amsterdam een dorp en Shanghai een stad? Omdat ze x keer groter zijn? Of omdat jij er toevallig woont en je een beetje tof probeert te doen?
Dat heb ik niet gezegd. Bovendien probeer je tof te doen omdat je misschien wat meer gezien hebt van de wereld dan ik. Vrij sneu om je daardoor verheven te voelen..quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:39 schreef stribe het volgende:
Het geeft overigens niet dat je denkt dat Amsterdam 'n echte grote "stad" is.
Ik dacht het immers ook... ooit
Oh ja. Daarom is Amsterdam inderdaad een dorp. En Amsterdam heeft geen identiteit? Meningsverschilletje denk ik dan maar.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:35 schreef stribe het volgende:
[..]
Ik woon allang niet meer Shanghai, woon nu in Utrecht.
Maar waarom NY of Shanghai wel 'n stad is en Amsterdam niet:
- Omdat ze x keer groter zijn Amsterdam is klein.
- Dat het er bruist Amsterdam is nou niet echt wat je noemt levendig oid.
- Alle winkels er 24/7 open zijn Enkele winkels zijn lang open in Amsterdam.
- Eigen identiteit hebben Amsterdam heeft alleen de grachten en de wallen.
- Ultramoderne gebouwen Enkel oude architectuur zonder hoogbouw.
- Goed en modern metro netwerk Het smerige slechte metronetwerk in/om Amsterdam is om te janken.
Hoeft op zich nog niet eens.. Ik heb niet veel van de wereld gezien in dat opzicht maar weet wel dat in vergelijking met Shanghai, New York, etc etc. Amsterdam een lachertje van een stad is. Maar is dat niet een hele andere discussie dan dat waar TS ooit mee begon?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:57 schreef Knekwurst het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd. Bovendien probeer je tof te doen omdat je misschien wat meer gezien hebt van de wereld dan ik. Vrij sneu om je daardoor verheven te voelen..
Ik probeer a) niet tof te doen omdat ik meer van de wereld heb gezien, b) ik voel me er niet door verheven en c) wil ik enkel duidelijk maken dat Amsterdam geen stad is.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:57 schreef Knekwurst het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd. Bovendien probeer je tof te doen omdat je misschien wat meer gezien hebt van de wereld dan ik. Vrij sneu om je daardoor verheven te voelen..
Ik vind jouw definitie van een stad toch net iets te extreem voor Nederlandse begrippen. Prima om iemand af te branden die vind dat Amsterdam de enige stad van Nederland is, maar voor de rest onbruikbaar.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:03 schreef stribe het volgende:
[..]
Ik probeer a) niet tof te doen omdat ik meer van de wereld heb gezien, b) ik voel me er niet door verheven en c) wil ik enkel duidelijk maken dat Amsterdam geen stad is.
Je zou eens wat voorzichter mogen zijn met het doen van aannames.
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:03 schreef stribe het volgende:
c) wil ik enkel duidelijk maken dat Amsterdam geen stad is.
Eens. Maar mondiaal gezien is Amsterdam gewoon een pittoreske nederzetting.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:05 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik vind jouw definitie van een stad toch net iets te extreem voor Nederlandse begrippen. Prima om iemand af te branden die vind dat Amsterdam de enige stad van Nederland is, maar voor de rest onbruikbaar.
Voor mij, is naar Nederlandse begrippen, alles met meer dan 50.000 inwoners toch al wel redelijk een stad.
Ik brand toch niemand afquote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:05 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik vind jouw definitie van een stad toch net iets te extreem voor Nederlandse begrippen. Prima om iemand af te branden die vind dat Amsterdam de enige stad van Nederland is, maar voor de rest onbruikbaar.
Voor mij, is naar Nederlandse begrippen, alles met meer dan 50.000 inwoners toch al wel redelijk een stad.
Nee, dat stamt nog uit de tijd dat er heul veul hippies door Amsterdam banjerden en op de Dam lagen te pitten.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:46 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Dat denken de Amsterdammers graag. Waarom is Amsterdam eigenlijk een wereldstad? Omdat er een paar prostituees en junks rondbanjeren waar de Amsterdammers zo trots op zijn?
Toch denk ik dat het beter vertoeven in Amsterdam is dan in die steden.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:27 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dat zal best. Maar wat is de reputatie van een stad in de wereld?
Bij NY denkt men aan shoppen, WTC en blablabla.
Bij LA, naja zonnig, Hollywood etc.
Amsterdam: Hoeren, Wiet, Grachten.
Ik vind alle nederzettingen waar ze méér dan de vaste vier winkels (bakker, slager, groentenboer, boerenbond) hebben eigenlijk al een stad.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:05 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ben jij de buurman vanquote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:07 schreef Afwazig het volgende:
Ik woon in een klein dorpje op de Veluwe, prima bereikbaarheid, langs de snelweg, een station, bussen. Lekker rustig hier, geen criminaliteit, en vrijstaande huizen.
Van MiddenindenachtRick? Dioe vrijdag de Radioring moet winnen?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:12 schreef IJsbergsla het volgende:
[..]
Ben jij de buurman vanRick van Velthuysen
?
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:49 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Van MiddenindenachtRick? Dioe vrijdag de Radioring moet winnen?
Niet echt, maar ik zie hem af en toe op zo`n achterlijke gemotoriseerde step rijden. Hoe heten die dingen ookalweer?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:12 schreef IJsbergsla het volgende:
[..]
Ben jij de buurman vanRick van Velthuysen
?
Als je nou goed had opgelet op school had je daar zelf wel antwoord op kunnen gevenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:46 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Ja want Reykjavik was in het verleden net als Amsterdam het handelscentrum van de wereld, thuishaven van de misschien wel het grootste handelsbedrijf ter wereld (in die tijd), eerste stad ter wereld met een beurs etc. etc.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:01 schreef 100% Tukker het volgende:
Ofwel: zonder het prostitutiecircuit en de coffeeshops was Amsterdam net zo'n 'wereldstad' als Reykjavik...
Een Segway.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:32 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Niet echt, maar ik zie hem af en toe op zo`n achterlijke gemotoriseerde step rijden. Hoe heten die dingen ookalweer?
Jij hebt het over metropolen. Amsterdam is wel een stad, maar geen metropool zoals New York of Peking. Gelukkig niet, Amsterdam heeft nog sterk zijn eigen karakter, als je uren moet rijden om aan de andere kant van je stad te komen voel je je toch niet meer met het geheel verbonden.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:17 schreef stribe het volgende:
[..]
Ik brand toch niemand af?
Zodra je een keer een echte stad hebt gezien, zul je begrijpen wat ik bedoel.![]()
Je zegt het zelf al: in het verleden. Das war einmal.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:25 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Als je nou goed had opgelet op school had je daar zelf wel antwoord op kunnen geven
[..]
Ja want Reykjavik was in het verleden net als Amsterdam het handelscentrum van de wereld, thuishaven van de misschien wel het grootste handelsbedrijf ter wereld (in die tijd), eerste stad ter wereld met een beurs etc. etc.
Zit toch geen onzin te puken man![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |