abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64466619
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 19:22 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Maar in dit geval moet 50 minuten wel voldoende zijn, beide vluchten met Lufthansa en zijn binnen Europa dus dezelfde 'Schengen' piet. En mocht je het niet halen moet Lufthansa ervoor zorgen dat je op een latere vlucht meekan.
Persoonlijk zou ik zelf wel voor een iets langere overstaptijd gaan als dat mogelijk is, zodat je niet gelijk met een 'negatief' gevoel gaat lopen als je vlucht op Schiphol vertraagd is.
Ik zou toch minimaal 1:30 aanhouden bij een overstap op grote luchthavens. Op schiphol geld bijvoorbeeld dat 45 minuten de absolute minimum tijd is die ze nodig hebben om je koffer naar het nieuwe vliegtuig te brengen.
Dat houd in dat je met 45 minuten nog een kansje hebt dat je koffer het haalt, met minder dan dat gaan ze het niet eens proberen.
Wij hebben heel vaak mensen aan boord met doorverbindingen van 50 minuten of minder, dat wordt dan zo geboekt door het reisbureau. Zodra het binnenkomende vliegtuig dan 5 minuten vertraging heeft wordt je stoel weer vrijgegeven en uitgedeeld aan eventuele standby passagiers.
pi_64468039
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 23:55 schreef Thetallguy het volgende:
Als de route gecancelled wordt kan je bij je creditcardmaatschappij meestal wel je geld terug halen. En Air Asia X heeft al een beetje geoefend met long haul vluchten, naar Melbourne is ook al gauw 7/8 uurtjes Nog geen 13 uur maar goed..

Verder een uitstekende maatschappij, 2x mee gevlogen, precies op tijd en erg goedkoop
goed om te lezen dat je iig al ervaringen hebt met air asia x Nu maar wachten tot maart voordat de eerste vluchten worden uitgevoerd.
pi_64474526
Bij AirAsia van KL naar Macau moet je wel een schoenlepel meenemen om in het vliegtuig te passen. Dat was echt de kortste stoelopstelling die ik gezien (en gevoeld) heb in een Airbus
  maandag 29 december 2008 @ 20:22:33 #204
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_64475989
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:21 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

goed om te lezen dat je iig al ervaringen hebt met air asia x Nu maar wachten tot maart voordat de eerste vluchten worden uitgevoerd.
Of hij al ervaringen heeft weet ik niet, maar Air Asia X voert wel degelijk vluchten uit, al is dat nu alleen in de richting van Melbourne en Perth.

@Dutchtrain, ik zal het meemaken komende februari. Ik ben wel wat gewend, Tiger Airways van Singapore naar Darwin en terug, DAT was pas krap in hun A320, al had ik beide keren gelukkig wel 3 plekken voor mijzelf waardoor het wel weer te doen was.
Die A320 zijn overrated, klinkt allemaal wel leuk een nieuw toestel, maar helaas doen al die low cost maatschappijen het wel in de sardinecan uitvoering...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_64476322
quote:
Op maandag 29 december 2008 20:22 schreef ozzietukker het volgende:
Die A320 zijn overrated, klinkt allemaal wel leuk een nieuw toestel, maar helaas doen al die low cost maatschappijen het wel in de sardinecan uitvoering...
Normaal zijn die Airbussen wel iets ruimer, maar kwam bij Vueling ook al zo'n krappe opstelling tegen (maar nog niet zo krap als AirAsia)
  woensdag 31 december 2008 @ 19:47:08 #206
201459 DanielSmith
Tavern on the green
pi_64542819
Ik doe eventjes meelezen alst mag
pi_64786145
Over een tijdje vlieg ik van Bangkok naar Hong Kong en terug naar Amsterdam. Nou is de overstaptijd op Hongkong slechts enkele uren, en dat vind ik jammer, aangezien ik best een paar dagen de stad wil verkennen.

Daarom zit ik er over te denken om een enkeltje Bangkok -> Hongkong te nemen, en dan een paar dagen later gewoon Hong Kong -> Amsterdam (ticket wat ik al heb) voort te zetten.

Ik neem aan dat dit gewoon mogelijk is, maar ik ben toch wel benieuwd wat de experts hier over te zeggen hebben.

Maakt het uit dat ik voor mijn terugvlucht(van 1 maatschappij) niet incheck op Bangkok, maar dat doe in Hongkong? Het is niet zo dat de vlucht Bangkok -> Hongkong er alleen een tussenstop maakt, ik moet daar echt overstappen op een ander vliegtuig.
pi_64786307
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:51 schreef shibaloma het volgende:
Maakt het uit dat ik voor mijn terugvlucht(van 1 maatschappij) niet incheck op Bangkok, maar dat doe in Hongkong? Het is niet zo dat de vlucht Bangkok -> Hongkong er alleen een tussenstop maakt, ik moet daar echt overstappen op een ander vliegtuig.
Nee, helaas. Als je niet incheckt op Bangkok, wordt je vlucht geannuleerd en zul je dus niet meer in Hong Kong in kunnen stappen.

Het enige wat je dus kunt doen is weer terugvliegen naar Bangkok om toch je originele vlucht te nemen
pi_64786387
quote:
Op maandag 29 december 2008 19:40 schreef DutchTrain het volgende:
Bij AirAsia van KL naar Macau moet je wel een schoenlepel meenemen om in het vliegtuig te passen. Dat was echt de kortste stoelopstelling die ik gezien (en gevoeld) heb in een Airbus
Laatst LAN Chile gevlogen en daar schrok ik van de ruimte die ik had. Dat ben ik niet meer gewend sinds ik geen business class meer vlieg.
pi_64786784
Op de Transavia site zag ik dat je een reis kan boeken inclusief overstap.
Op de Ryanair site zag ik dat echter niet. Hebben ze die functie niet?
Dan moet je de tickets dus los boeken.
gr gr
pi_64786889
Met overstap

Bedoel je terugvliegen vanuit een andere plaats? Dat kan bij Ryanair idd niet, gewoon los boeken, net zo duur en kost je alleen iets meer tijd
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_64786953
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:06 schreef Quyxz_ het volgende:
Op de Transavia site zag ik dat je een reis kan boeken inclusief overstap.
Op de Ryanair site zag ik dat echter niet. Hebben ze die functie niet?
Dan moet je de tickets dus los boeken.
Bij Ryanair koop je inderdaad losse enkele reizen. Voordeel is wel, dat als je alleen handbagage hebt en je gebruikt maakt van de online check-in, je wel zelf een reis zou kunnen plannen met overstap.
En anders moet je bij de overstap je bagage ophalen en opnieuw inchecken. Dat kan natuurlijk ook.
pi_64787551
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 20:54 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nee, helaas. Als je niet incheckt op Bangkok, wordt je vlucht geannuleerd en zul je dus niet meer in Hong Kong in kunnen stappen.

Het enige wat je dus kunt doen is weer terugvliegen naar Bangkok om toch je originele vlucht te nemen
Ah, dan ben ik mooi in de aap gelogeerd dus. Ik dacht dat het wel mogelijk moest zijn, aangezien het gewoon 2 losse vluchten zijn(wel op 1 e-ticket, maar dan alsnog krijg je altijd meerdere boarding-tickets bij het inchecken).
pi_64788261
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:09 schreef Thetallguy het volgende:
Met overstap

Bedoel je terugvliegen vanuit een andere plaats? Dat kan bij Ryanair idd niet, gewoon los boeken, net zo duur en kost je alleen iets meer tijd
ik moet naar montpellier. ik kan dan naar marseille toe en dan met de bus en trein naar montpellier (dat kost 30 euro heen)
Maar als ik vanaf EHV naar Stansted ga en dan naar montpellier en het komt allemaal goed uit, dan kan ik 20 euro besparen.
gr gr
pi_64788360
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:23 schreef shibaloma het volgende:

[..]

Ah, dan ben ik mooi in de aap gelogeerd dus. Ik dacht dat het wel mogelijk moest zijn, aangezien het gewoon 2 losse vluchten zijn(wel op 1 e-ticket, maar dan alsnog krijg je altijd meerdere boarding-tickets bij het inchecken).
enkeltje Bangkok-Hong Kong of Bangkok-Macau (en dan de ferry) is niet zo duur met AirAsia
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_64788458
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:39 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

ik moet naar montpellier. ik kan dan naar marseille toe en dan met de bus en trein naar montpellier (dat kost 30 euro heen)
Maar als ik vanaf EHV naar Stansted ga en dan naar montpellier en het komt allemaal goed uit, dan kan ik 20 euro besparen.
Wel een hoop tijd en moeite voor maar 20 euro verschil
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_64788812
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:41 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

enkeltje Bangkok-Hong Kong of Bangkok-Macau (en dan de ferry) is niet zo duur met AirAsia
I know, maar schijnbaar moet ik een retourtje nemen, omdat ik niet rechtstreeks HongKong - Ams kan doen?

Een retourtje zie ik niet echt zitten omdat ik dan de volgende vluchten maak
1# Ams - HK - Bangkok
2# Bangkok - HK
3# HK - Bangkok
4# Bangkok - HK - AMS
pi_64788982
Ja sorry ik had je reactie niet goed gelezen, het wordt idd lastig dan

Of bel de airline en vraag of je een dag later HKG-AMS mag vliegen en betaal daarbij een omboekingsfee
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_64789005
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:43 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Wel een hoop tijd en moeite voor maar 20 euro verschil
qua tijd is het misschien ngo wel sneller
gr gr
pi_64789167
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:54 schreef Thetallguy het volgende:
Ja sorry ik had je reactie niet goed gelezen, het wordt idd lastig dan

Of bel de airline en vraag of je een dag later HKG-AMS mag vliegen en betaal daarbij een omboekingsfee
Dat lijkt me het beste ja, ik zal morgen eens bellen.
pi_64806899
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:23 schreef shibaloma het volgende:
[..]
Ah, dan ben ik mooi in de aap gelogeerd dus. Ik dacht dat het wel mogelijk moest zijn, aangezien het gewoon 2 losse vluchten zijn(wel op 1 e-ticket, maar dan alsnog krijg je altijd meerdere boarding-tickets bij het inchecken).
Dat is een logische redenering qua logistiek, maar qua marketing werkt het helaas anders. Aanvankelijk vloog je over HK omdat het de maatschappij zo uitkomt. Op het moment dat ze merken dat het jou ook mooi uit komt, menen ze dat ze jou naar 2 bestemmingen vervoeren en betaal je meer.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat je een deal krijgt die gunstiger is als een ams - hk vlucht plus een hk - bkk vlucht. Maar wie weet ...
  Moderator zaterdag 10 januari 2009 @ 00:07:32 #222
45833 crew  Fogel
pi_64873260
Kan je bij de KLM extra baggage inchecken als je in transit bent?
Stel ik check in Barcelona 1 koffer in en neem een kleine koffer/tas mee als handbaggage, ik stap over op Schiphol, ga nog even Amsterdam in, koop daar vloeibare dingen van meer dan 100ml en ga weer naar Schiphol om vanaf daar verder te vliegen naar Noorwegen. Kan/mag ik die extra koffer/tas op Schiphol nog inchecken? (de KLM FAQ geeft hier geen antwoord op zover ik kan vinden)

[ Bericht 0% gewijzigd door Fogel op 10-01-2009 10:42:32 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_64874085
Weet niet of het iets helpt maar toen ik vanaf Dubai vloog kon ik dat wel op de terugweg. Op de terugweg in Milaan moest ik mijn statief ineens inchecken terwijl ik in transit was. Dat kon gewoon. (Alitalia)
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_64879210
Geinspireerd door de kou zit ik alvast m'n zomertrip beetje te plannen.

Ik wil uiteindelijk vanaf Budapest naar Barcelona met het vliegtuig met een stop in Rome.

Maar als ik op vliegtickets.nl zoek dan zie ik dat als ik 'Budapest > Barcelona' invul ik een vlucht voor 157 euro kan krijgen met Alitalia:

Boedapest Rome,Fiumicino Apt AZ 479 23/07 13:10 14:55
Rome,Fiumicino Apt Barcelona AZ 76 23/07 16:20 18:05

Dus zijn twee vluchten, van Budapest naar Rome en van Rome naar Barcelona.

Maar als ik kijk voor een vlucht van Budapest naar enkel Rome, dan kost dat via diezelfde Alitalia 200 euro! En als ik dan van Rome nog weer naar Barcelona wil kost dat me nog 60 euro, en bij andere maatschappij want dan kan ik die vlucht van Alitalia niet nemen

Dus van Budapest naar Barcelona via Rome kost me in directe boeking 160 euro en in aparte vluchten 260 en dan kan ik niet op dezelfde tijdstippen en maatschappij vliegen als in een directe boeking...

Is dit gebruikelijk? Het gaat er iig om dat ik zo goedkoop mogelijk die vliegreis wil maken en dat ik zelf wil kiezen wanneer ik doorga via Rome naar Barcelona.... aan een overstap van 1.5 uur heb ik weinig Dus is het bv mogelijk om voor 160e budapest > barca te boeken met overstap in rome maar dat je zelf mag kiezen dat je die overstap 2 of 3 dagen later neemt?

Hoe zit het met zulke korte overstaptijden trouwens, is dat te redden met uitchecken en weer inchecken, wachten op bagage etc?

En als laatse vraag: De prijzen die ik nu zie voor de maand juli, gaan die naarmate juli dichterbij komen doorgaans enorm oplopen?
pi_64888495
Enkeltjes zijn altijd duurder dan retour. Je kan het beste gewoon enkeltjes kopen bij Lowcostmaatschappijen waarbij de prijs altijd gelijk is voor enkel/retour.

Bijvoorbeeld op 23 juli met Wizzair van Budapest naar Rome voor ongeveer ¤40 en dan 26 juli met Clickair door naar Barcelona voor ¤49,50.

Komen vast nog wat creditcard/bagagekosten bij maar dan heb je wat je wilt voor +/- ¤100
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_65049092
Ben even reis aan 't boeken voor paar familieleden. Als paspoort van 1 verlopen is maar die deze maand een nieuwe gaat halen, kan ik dan wel 't paspoortnr. gebruiken wat d'r nu in staat? Of veranderd dat nummer wel bij ophalen nieuw paspoort?
  woensdag 14 januari 2009 @ 22:03:57 #227
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_65049673
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:51 schreef jmac het volgende:
Ben even reis aan 't boeken voor paar familieleden. Als paspoort van 1 verlopen is maar die deze maand een nieuwe gaat halen, kan ik dan wel 't paspoortnr. gebruiken wat d'r nu in staat? Of veranderd dat nummer wel bij ophalen nieuw paspoort?
Bij een nieuw paspoort krijg je ook een nieuw paspoortnummer.

Maar geen nood, het paspoortnummer kan je altijd updaten bij de airline, en kan zonder bijkomende kosten, naast het feit dat in principe het paspoortnummer niet op de boarding card staat maar alleen in de daadwerkelijke reservering, en je dus deze ook niet nodig hebt bij het inchecken. (Al kan het bij vluchten naar sommige bestemmingen, denk aan VS en Israel verstandig zijn om dit nieuwe nummer wel door te geven aan de vliegtuigmaatschappij aangezien deze gegevens door de airline worden doorgegeven aan de autoriteiten).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_65086432
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 00:07 schreef Fogel het volgende:
Kan je bij de KLM extra baggage inchecken als je in transit bent?
Stel ik check in Barcelona 1 koffer in en neem een kleine koffer/tas mee als handbaggage, ik stap over op Schiphol, ga nog even Amsterdam in, koop daar vloeibare dingen van meer dan 100ml en ga weer naar Schiphol om vanaf daar verder te vliegen naar Noorwegen. Kan/mag ik die extra koffer/tas op Schiphol nog inchecken? (de KLM FAQ geeft hier geen antwoord op zover ik kan vinden)
dan ben je dus technisch gezien niet meer in transit. En het lijkt mij geen enkel probleem om met je instapkaart voor AMS-Stockholm naar de bagage drop off te gaan en die extra bagage in te checken. Maar als je het zeker wilt weten bel je toch even 020-4747747
  Moderator donderdag 15 januari 2009 @ 21:56:46 #229
45833 crew  Fogel
pi_65088355
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:12 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

dan ben je dus technisch gezien niet meer in transit. En het lijkt mij geen enkel probleem om met je instapkaart voor AMS-Stockholm naar de bagage drop off te gaan en die extra bagage in te checken. Maar als je het zeker wilt weten bel je toch even 020-4747747
Als je een stop van max 24u tussen de vluchten hebt, wordt het (in dit geval) als 1 retour gezien ipv 2 enkele reizen. Ik vraag het wel op het vliegveld of het kan, mijn plannen veranderen nogal eens. Zal het in ieder geval even laten weten hier zogauw ik het zeker weet (=het geprobeerd heb). Het lijkt me inderdaad ook geen probleem, maar je weet nooit.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_65209492
Vraagje.. Ik vlieg binnenkort van Amsterdam naar New York met een overstap in London. Voor internationale vluchten geldt 3 uur van tevoren aanwezig, tenzij intercontinentaal, dan 4 uur. Nou vlieg ik in eerste instantie dus gewoon naar London, moet ik dan 3 of 4 uur van tevoren aanwezig zijn? En voor vliegen naar de VS gelden uiteraard strengere veiligheidscontroles. Worden deze in Amsterdam of London uitgevoerd?
pi_65211404
Die veiligheidscontroles worden in Amsterdam en in Londen uitgevoerd. Toen ik via Londen naar de VS vloog, had ik maar 1 uur de tijd om over te stappen. Dusja...;p
pi_65211598
Ik heb 1:45 de tijd, dat moet opzich voldoende wezen lijkt me
pi_65211610
Jeuzes, 4 uur van te voren aanwezig zijn. Ik zou me dood vervelen, vooral omdat je eerst naar Londen vliegt. Dan is anderhalf uur voor vertrek voor mij meer dan voldoende.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_65211686
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:54 schreef Jaguarized het volgende:
Jeuzes, 4 uur van te voren aanwezig zijn. Ik zou me dood vervelen, vooral omdat je eerst naar Londen vliegt. Dan is anderhalf uur voor vertrek voor mij meer dan voldoende.
Officieel gezien wel.. tussen de regel en de praktijk zit natuurlijk nog een verschil, maar ik doe liever relaxed als dat ik nauwelijks op tijd kan boarden.. genoeg te doen op Schiphol
Maarja, ik dacht dus, 10:05 is een relaxte tijd om te vliegen.. moet je alsnog om 06:05 aanwezig zijn
pi_65212201
Officieel is het 2u voor Europees en 3u voor Intercontinentaal

10:05 is een mooie tijd toch, zo'n beetje rond 8:30 op Schiphol aankomen en je hebt tijd zat
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 19 januari 2009 @ 19:51:02 #236
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_65220177
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:08 schreef Thetallguy het volgende:
Officieel is het 2u voor Europees en 3u voor Intercontinentaal

10:05 is een mooie tijd toch, zo'n beetje rond 8:30 op Schiphol aankomen en je hebt tijd zat
Voor London is dat inderdaad prima omdat je vanaf daar vanaf de Non-Schengen pieren vliegt en dus veiligheidscontrole bij de gate hebt.
Aangezien al die mensen per gate met die vlucht meemoeten is daar de kans niet zo groot dat je je vlucht mist.

Als je echter vanaf de B, C pier (Schengen) moet vertrekken, het kan in de ochtend behoorlijk druk zijn, zodat de wachtrij bij het binnen gaan (veiligheidscontrole) van de pier behoorlijk lang is, tot wel 30 minuten.

Tegenwoordig kom ikzelf eigenlijk altijd 1,5 uur voor vertrek aan, wil graag nog even boven op het panoramaterras lopen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_65220699
Komende zomer gaan wij voor 3 weken naar het Zuid-Westen van de USA. Hier wil ik natuurlijk wel wat kleding kopen enzo
Ik hoorde dat mensen de doosjes, kledingkaartjes en bonnetjes allemaal weggooien om te zorgen dat de doane denkt dat het meegenomen kleding (uit NL dus) is?
Klopt dit?

En ik lees in de OP dat ik geen slot op mijn koffer mag hebben?
Snap dat ze wat meer controlevrijheid willen hebben met die terrorisme-toestanden, maar ik lees iets over een speciaal slot?
pi_65221116
eerste link op zoektermen
douane sloten USA

http://shopping.kelkoo.nl/ssc-170101-tsa-douane-slot.html

(En zo zijn er veel meer sites/ winkels waar ze te krijgen zijn)

Ja, douane moet daar je koffer open kunnen maken, anders breken ze deze open.

nog wat nuttige tips:

http://www.zakenreisburo.nl/usahof.htm

Veel plezier in de States.

Wat betreft je kleding heb ik geen passend antwoord, maar ik denk dat je dat wel moet doen (en het liefst dragen)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_65221746
quote:
Op maandag 19 januari 2009 20:02 schreef Ikook het volgende:

En ik lees in de OP dat ik geen slot op mijn koffer mag hebben?
Snap dat ze wat meer controlevrijheid willen hebben met die terrorisme-toestanden, maar ik lees iets over een speciaal slot?
Klopt, je moet een speciaal TSA slot hebben, die kunnen hun altijd openmaken. Meer info:
http://www.bagagespecialist.nl/page.php/TSA%20slot?id=48906
  maandag 19 januari 2009 @ 21:07:56 #240
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_65223491
Of gewoon je koffer niet op slot doen... een slot is echt niet nodig. Wat betreft kleding, ze hebben de limiet nu verhoogd naar 400 euro. Kun je aardig wat kleertjes voor kopen..
pi_65224230
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:07 schreef nickybol het volgende:
Of gewoon je koffer niet op slot doen... een slot is echt niet nodig. Wat betreft kleding, ze hebben de limiet nu verhoogd naar 400 euro. Kun je aardig wat kleertjes voor kopen..
Op de een of andere manier heb ik niet zo'n vertrouwen in achmed de afhandelaar die denkt wat coke voor amerika in iemands koffer te kunnen stoppen.. Je hoort genoeg over gekloot door grondpersoneel.. dan maar een slotje van 20 euro hoor
  maandag 19 januari 2009 @ 21:57:25 #242
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_65225730
Weet je hoe ongelooflijk goed dat gemonitord wordt? Al die mensen die die koffers controleren worden allemaal door middel van videobeelden in de gaten gehouden. Achmed de afhandelaar gaat echt geen coke in je koffer stoppen...
  maandag 19 januari 2009 @ 22:12:59 #243
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_65226434
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:57 schreef nickybol het volgende:
Weet je hoe ongelooflijk goed dat gemonitord wordt? Al die mensen die die koffers controleren worden allemaal door middel van videobeelden in de gaten gehouden. Achmed de afhandelaar gaat echt geen coke in je koffer stoppen...
Zo goed wordt dat nu ook niet meer gemonitoord, ja, wanneer je de koffer afgeeft aan de TSA om deze te scannen is daar cameratoezicht op, daarna gaat de koffer op de kar en over het hele vliegveld heen, de koffer is echt niet de hele tijd in camerazicht.

Dus dat een bagage afhandelaar of een TSA medewerker in een later stadium iets van waarde uit de koffer wil halen kan dat gemakkelijk. Zoals dat op elk vliegveld ter wereld kan.
Dat er drugs in worden gestopt... tja, die kans is echt verwaarloosbaar, dat zijn de echte wildwest verhalen, aangezien ze dan jouw koffer bij aankomst niet onder controle hebben en zij dus hun eventuele waar kwijtraken.
Overigens, een gemiddeld slot is door iemand met wat verstand echt gemakkelijk open te krijgen, de TSA approved sloten zijn op de markt omdat de TSA daar sleutels voor heeft en geen schade hoeft te veroorzaken, in andere gevallen hoeven ze dat niet te garanderen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_65231611
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:23 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Op de een of andere manier heb ik niet zo'n vertrouwen in achmed de afhandelaar die denkt wat coke voor amerika in iemands koffer te kunnen stoppen..
Coke wordt niet van Nederland naar Amerika gesmokkeld. Beide landen zijn bestemmingslanden voor cocaine. Dit is hooguit denkbaar voor een vlucht vanuit Zuid Amerika naar Nederland toe.

We hebben hier in een eerdere versie van deze thread al eens een discussie over gehad. Dit is geen realistische smokkelmethode omdat er aan de aankomstkant geen garantie is dat de handlanger van Achmed weer kontrole over de betreffende koffer verkrijgt. De smokkelaars zullen geen miljoenen aan smokkelwaar op deze wijze willen riskeren. Er zijn geen voorbeelden van deze smokkelmethode bekend.

Wat wel gebeurt, is dat onwetende reizigers gevraagd wordt om een pakje mee te nemen en af te leveren in het aankomstland. Maar daar ben je zelf bij als je zo'n afspraak maakt (hint: doe het niet :-).
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:18:01 #245
202348 Susi
Temple of Love
pi_65246537
Hoe zit het met vloeistoffen in je koffer, dus niet in je handbagage ? Binnenkort vlieg ik met Ryanair, maar ik zou graag een paar flessen vodka willen meenemen ? Uiteraard goed ingewikkeld in een handdoek, maar is er een restrictie op hoeveel je in totaal mag meenemen ?
pi_65247310
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:18 schreef Susi het volgende:
Hoe zit het met vloeistoffen in je koffer, dus niet in je handbagage ? Binnenkort vlieg ik met Ryanair, maar ik zou graag een paar flessen vodka willen meenemen ? Uiteraard goed ingewikkeld in een handdoek, maar is er een restrictie op hoeveel je in totaal mag meenemen ?
Voor 15 kg mag jij drank binnen de EU verschepen (bij Ryanair).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2009 15:36:45 ]
  dinsdag 20 januari 2009 @ 19:18:39 #247
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_65256298
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:36 schreef MCH het volgende:

[..]

Voor 15 kg mag jij drank binnen de EU verschepen (bij Ryanair).
Van Ryanair mag je opzich ook wel meer meenemen dan 15KG aan drank, kunnen ze weer mooi incasseren aan 'overbagagekosten'.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 19:40:37 #248
202348 Susi
Temple of Love
pi_65257086
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:36 schreef MCH het volgende:

[..]

Voor 15 kg mag jij drank binnen de EU verschepen (bij Ryanair).
Nja dat ze het in ieder geval niet als importeren gaan beschouwen
  dinsdag 20 januari 2009 @ 20:18:15 #249
232935 huismerk
Libertas, Progresso et Ordem
pi_65258460
Iemand ervaring met het huren van een general aviation vliegtuig (Cessna 152,172, 182) in het buitenland. Ik heb mijn JAA PPL met aantekening VFR (Instrument Rating) en ik vraag me af hoe het zit met borg, kerosineprijzen en landingskosten voor het huren van een Cessna hoogdekker in Australie. En hoe zit het met vliegen door de outback? ik word niet echt duidelijk van airwork en van de sites op internet.
pi_65262376
interessante vraag huismerk. geen idee.
Mocht je hier geen antwoord kunnen krijgen dan zou je in het flight simulator forum (hier op fok) eens kunnen informeren, volgens mij posten daar ook piloten.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')