Ik zou toch minimaal 1:30 aanhouden bij een overstap op grote luchthavens. Op schiphol geld bijvoorbeeld dat 45 minuten de absolute minimum tijd is die ze nodig hebben om je koffer naar het nieuwe vliegtuig te brengen.quote:Op vrijdag 19 december 2008 19:22 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Maar in dit geval moet 50 minuten wel voldoende zijn, beide vluchten met Lufthansa en zijn binnen Europa dus dezelfde 'Schengen' piet. En mocht je het niet halen moet Lufthansa ervoor zorgen dat je op een latere vlucht meekan.
Persoonlijk zou ik zelf wel voor een iets langere overstaptijd gaan als dat mogelijk is, zodat je niet gelijk met een 'negatief' gevoel gaat lopen als je vlucht op Schiphol vertraagd is.
goed om te lezen dat je iig al ervaringen hebt met air asia xquote:Op vrijdag 26 december 2008 23:55 schreef Thetallguy het volgende:
Als de route gecancelled wordt kan je bij je creditcardmaatschappij meestal wel je geld terug halen. En Air Asia X heeft al een beetje geoefend met long haul vluchten, naar Melbourne is ook al gauw 7/8 uurtjesNog geen 13 uur maar goed..
Verder een uitstekende maatschappij, 2x mee gevlogen, precies op tijd en erg goedkoop
quote:Op maandag 29 december 2008 16:21 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
goed om te lezen dat je iig al ervaringen hebt met air asia xNu maar wachten tot maart voordat de eerste vluchten worden uitgevoerd.
quote:Op maandag 29 december 2008 20:22 schreef ozzietukker het volgende:
Die A320 zijn overrated, klinkt allemaal wel leuk een nieuw toestel, maar helaas doen al die low cost maatschappijen het wel in de sardinecan uitvoering...
Nee, helaas. Als je niet incheckt op Bangkok, wordt je vlucht geannuleerd en zul je dus niet meer in Hong Kong in kunnen stappen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:51 schreef shibaloma het volgende:
Maakt het uit dat ik voor mijn terugvlucht(van 1 maatschappij) niet incheck op Bangkok, maar dat doe in Hongkong? Het is niet zo dat de vlucht Bangkok -> Hongkong er alleen een tussenstop maakt, ik moet daar echt overstappen op een ander vliegtuig.
Laatst LAN Chile gevlogen en daar schrok ik van de ruimte die ik had. Dat ben ik niet meer gewend sinds ik geen business class meer vlieg.quote:Op maandag 29 december 2008 19:40 schreef DutchTrain het volgende:
Bij AirAsia van KL naar Macau moet je wel een schoenlepel meenemen om in het vliegtuig te passen. Dat was echt de kortste stoelopstelling die ik gezien (en gevoeld) heb in een Airbus![]()
Bij Ryanair koop je inderdaad losse enkele reizen. Voordeel is wel, dat als je alleen handbagage hebt en je gebruikt maakt van de online check-in, je wel zelf een reis zou kunnen plannen met overstap.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:06 schreef Quyxz_ het volgende:
Op de Transavia site zag ik dat je een reis kan boeken inclusief overstap.
Op de Ryanair site zag ik dat echter niet. Hebben ze die functie niet?
Dan moet je de tickets dus los boeken.
Ah, dan ben ik mooi in de aap gelogeerd dus. Ik dacht dat het wel mogelijk moest zijn, aangezien het gewoon 2 losse vluchten zijn(wel op 1 e-ticket, maar dan alsnog krijg je altijd meerdere boarding-tickets bij het inchecken).quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:54 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, helaas. Als je niet incheckt op Bangkok, wordt je vlucht geannuleerd en zul je dus niet meer in Hong Kong in kunnen stappen.
Het enige wat je dus kunt doen is weer terugvliegen naar Bangkok om toch je originele vlucht te nemen
ik moet naar montpellier. ik kan dan naar marseille toe en dan met de bus en trein naar montpellier (dat kost 30 euro heen)quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:09 schreef Thetallguy het volgende:
Met overstap
Bedoel je terugvliegen vanuit een andere plaats? Dat kan bij Ryanair idd niet, gewoon los boeken, net zo duur en kost je alleen iets meer tijd
enkeltje Bangkok-Hong Kong of Bangkok-Macau (en dan de ferry) is niet zo duur met AirAsiaquote:Op woensdag 7 januari 2009 21:23 schreef shibaloma het volgende:
[..]
Ah, dan ben ik mooi in de aap gelogeerd dus. Ik dacht dat het wel mogelijk moest zijn, aangezien het gewoon 2 losse vluchten zijn(wel op 1 e-ticket, maar dan alsnog krijg je altijd meerdere boarding-tickets bij het inchecken).
Wel een hoop tijd en moeite voor maar 20 euro verschilquote:Op woensdag 7 januari 2009 21:39 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
ik moet naar montpellier. ik kan dan naar marseille toe en dan met de bus en trein naar montpellier (dat kost 30 euro heen)
Maar als ik vanaf EHV naar Stansted ga en dan naar montpellier en het komt allemaal goed uit, dan kan ik 20 euro besparen.
I know, maar schijnbaar moet ik een retourtje nemen, omdat ik niet rechtstreeks HongKong - Ams kan doen?quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:41 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
enkeltje Bangkok-Hong Kong of Bangkok-Macau (en dan de ferry) is niet zo duur met AirAsia
qua tijd is het misschien ngo wel snellerquote:Op woensdag 7 januari 2009 21:43 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Wel een hoop tijd en moeite voor maar 20 euro verschil
Dat lijkt me het beste ja, ik zal morgen eens bellen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:54 schreef Thetallguy het volgende:
Ja sorry ik had je reactie niet goed gelezen, het wordt idd lastig dan![]()
Of bel de airline en vraag of je een dag later HKG-AMS mag vliegen en betaal daarbij een omboekingsfee
Dat is een logische redenering qua logistiek, maar qua marketing werkt het helaas anders. Aanvankelijk vloog je over HK omdat het de maatschappij zo uitkomt. Op het moment dat ze merken dat het jou ook mooi uit komt, menen ze dat ze jou naar 2 bestemmingen vervoeren en betaal je meer.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:23 schreef shibaloma het volgende:
[..]
Ah, dan ben ik mooi in de aap gelogeerd dus. Ik dacht dat het wel mogelijk moest zijn, aangezien het gewoon 2 losse vluchten zijn(wel op 1 e-ticket, maar dan alsnog krijg je altijd meerdere boarding-tickets bij het inchecken).
quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:51 schreef jmac het volgende:
Ben even reis aan 't boeken voor paar familieleden. Als paspoort van 1 verlopen is maar die deze maand een nieuwe gaat halen, kan ik dan wel 't paspoortnr. gebruiken wat d'r nu in staat? Of veranderd dat nummer wel bij ophalen nieuw paspoort?
dan ben je dus technisch gezien niet meer in transit. En het lijkt mij geen enkel probleem om met je instapkaart voor AMS-Stockholm naar de bagage drop off te gaan en die extra bagage in te checken. Maar als je het zeker wilt weten bel je toch even 020-4747747quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:07 schreef Fogel het volgende:
Kan je bij de KLM extra baggage inchecken als je in transit bent?
Stel ik check in Barcelona 1 koffer in en neem een kleine koffer/tas mee als handbaggage, ik stap over op Schiphol, ga nog even Amsterdam in, koop daar vloeibare dingen van meer dan 100ml en ga weer naar Schiphol om vanaf daar verder te vliegen naar Noorwegen. Kan/mag ik die extra koffer/tas op Schiphol nog inchecken? (de KLM FAQ geeft hier geen antwoord op zover ik kan vinden)
Als je een stop van max 24u tussen de vluchten hebt, wordt het (in dit geval) als 1 retour gezien ipv 2 enkele reizen. Ik vraag het wel op het vliegveld of het kan, mijn plannen veranderen nogal eens. Zal het in ieder geval even laten weten hier zogauw ik het zeker weet (=het geprobeerd heb). Het lijkt me inderdaad ook geen probleem, maar je weet nooit.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:12 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
dan ben je dus technisch gezien niet meer in transit. En het lijkt mij geen enkel probleem om met je instapkaart voor AMS-Stockholm naar de bagage drop off te gaan en die extra bagage in te checken. Maar als je het zeker wilt weten bel je toch even 020-4747747
Officieel gezien wel.. tussen de regel en de praktijk zit natuurlijk nog een verschil, maar ik doe liever relaxed als dat ik nauwelijks op tijd kan boarden.. genoeg te doen op Schipholquote:Op maandag 19 januari 2009 15:54 schreef Jaguarized het volgende:
Jeuzes, 4 uur van te voren aanwezig zijn. Ik zou me dood vervelen, vooral omdat je eerst naar Londen vliegt. Dan is anderhalf uur voor vertrek voor mij meer dan voldoende.
Voor London is dat inderdaad prima omdat je vanaf daar vanaf de Non-Schengen pieren vliegt en dus veiligheidscontrole bij de gate hebt.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:08 schreef Thetallguy het volgende:
Officieel is het 2u voor Europees en 3u voor Intercontinentaal
10:05 is een mooie tijd toch, zo'n beetje rond 8:30 op Schiphol aankomen en je hebt tijd zat
Klopt, je moet een speciaal TSA slot hebben, die kunnen hun altijd openmaken. Meer info:quote:Op maandag 19 januari 2009 20:02 schreef Ikook het volgende:
En ik lees in de OP dat ik geen slot op mijn koffer mag hebben?![]()
Snap dat ze wat meer controlevrijheid willen hebben met die terrorisme-toestanden, maar ik lees iets over een speciaal slot?
Op de een of andere manier heb ik niet zo'n vertrouwen in achmed de afhandelaar die denkt wat coke voor amerika in iemands koffer te kunnen stoppen.. Je hoort genoeg over gekloot door grondpersoneel.. dan maar een slotje van 20 euro hoorquote:Op maandag 19 januari 2009 21:07 schreef nickybol het volgende:
Of gewoon je koffer niet op slot doen... een slot is echt niet nodig. Wat betreft kleding, ze hebben de limiet nu verhoogd naar 400 euro. Kun je aardig wat kleertjes voor kopen..
quote:Op maandag 19 januari 2009 21:57 schreef nickybol het volgende:
Weet je hoe ongelooflijk goed dat gemonitord wordt? Al die mensen die die koffers controleren worden allemaal door middel van videobeelden in de gaten gehouden. Achmed de afhandelaar gaat echt geen coke in je koffer stoppen...
Coke wordt niet van Nederland naar Amerika gesmokkeld. Beide landen zijn bestemmingslanden voor cocaine. Dit is hooguit denkbaar voor een vlucht vanuit Zuid Amerika naar Nederland toe.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:23 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Op de een of andere manier heb ik niet zo'n vertrouwen in achmed de afhandelaar die denkt wat coke voor amerika in iemands koffer te kunnen stoppen..
Voor 15 kg mag jij drank binnen de EU verschepen (bij Ryanair).quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:18 schreef Susi het volgende:
Hoe zit het met vloeistoffen in je koffer, dus niet in je handbagage ? Binnenkort vlieg ik met Ryanair, maar ik zou graag een paar flessen vodka willen meenemen ? Uiteraard goed ingewikkeld in een handdoek, maar is er een restrictie op hoeveel je in totaal mag meenemen ?
Van Ryanair mag je opzich ook wel meer meenemen dan 15KG aan drank, kunnen ze weer mooi incasseren aan 'overbagagekosten'.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:36 schreef MCH het volgende:
[..]
Voor 15 kg mag jij drank binnen de EU verschepen (bij Ryanair).
Nja dat ze het in ieder geval niet als importeren gaan beschouwenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:36 schreef MCH het volgende:
[..]
Voor 15 kg mag jij drank binnen de EU verschepen (bij Ryanair).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |