quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:51 schreef jmac het volgende:
Ben even reis aan 't boeken voor paar familieleden. Als paspoort van 1 verlopen is maar die deze maand een nieuwe gaat halen, kan ik dan wel 't paspoortnr. gebruiken wat d'r nu in staat? Of veranderd dat nummer wel bij ophalen nieuw paspoort?
dan ben je dus technisch gezien niet meer in transit. En het lijkt mij geen enkel probleem om met je instapkaart voor AMS-Stockholm naar de bagage drop off te gaan en die extra bagage in te checken. Maar als je het zeker wilt weten bel je toch even 020-4747747quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:07 schreef Fogel het volgende:
Kan je bij de KLM extra baggage inchecken als je in transit bent?
Stel ik check in Barcelona 1 koffer in en neem een kleine koffer/tas mee als handbaggage, ik stap over op Schiphol, ga nog even Amsterdam in, koop daar vloeibare dingen van meer dan 100ml en ga weer naar Schiphol om vanaf daar verder te vliegen naar Noorwegen. Kan/mag ik die extra koffer/tas op Schiphol nog inchecken? (de KLM FAQ geeft hier geen antwoord op zover ik kan vinden)
Als je een stop van max 24u tussen de vluchten hebt, wordt het (in dit geval) als 1 retour gezien ipv 2 enkele reizen. Ik vraag het wel op het vliegveld of het kan, mijn plannen veranderen nogal eens. Zal het in ieder geval even laten weten hier zogauw ik het zeker weet (=het geprobeerd heb). Het lijkt me inderdaad ook geen probleem, maar je weet nooit.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:12 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
dan ben je dus technisch gezien niet meer in transit. En het lijkt mij geen enkel probleem om met je instapkaart voor AMS-Stockholm naar de bagage drop off te gaan en die extra bagage in te checken. Maar als je het zeker wilt weten bel je toch even 020-4747747
Officieel gezien wel.. tussen de regel en de praktijk zit natuurlijk nog een verschil, maar ik doe liever relaxed als dat ik nauwelijks op tijd kan boarden.. genoeg te doen op Schipholquote:Op maandag 19 januari 2009 15:54 schreef Jaguarized het volgende:
Jeuzes, 4 uur van te voren aanwezig zijn. Ik zou me dood vervelen, vooral omdat je eerst naar Londen vliegt. Dan is anderhalf uur voor vertrek voor mij meer dan voldoende.
Voor London is dat inderdaad prima omdat je vanaf daar vanaf de Non-Schengen pieren vliegt en dus veiligheidscontrole bij de gate hebt.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:08 schreef Thetallguy het volgende:
Officieel is het 2u voor Europees en 3u voor Intercontinentaal
10:05 is een mooie tijd toch, zo'n beetje rond 8:30 op Schiphol aankomen en je hebt tijd zat
Klopt, je moet een speciaal TSA slot hebben, die kunnen hun altijd openmaken. Meer info:quote:Op maandag 19 januari 2009 20:02 schreef Ikook het volgende:
En ik lees in de OP dat ik geen slot op mijn koffer mag hebben?![]()
Snap dat ze wat meer controlevrijheid willen hebben met die terrorisme-toestanden, maar ik lees iets over een speciaal slot?
Op de een of andere manier heb ik niet zo'n vertrouwen in achmed de afhandelaar die denkt wat coke voor amerika in iemands koffer te kunnen stoppen.. Je hoort genoeg over gekloot door grondpersoneel.. dan maar een slotje van 20 euro hoorquote:Op maandag 19 januari 2009 21:07 schreef nickybol het volgende:
Of gewoon je koffer niet op slot doen... een slot is echt niet nodig. Wat betreft kleding, ze hebben de limiet nu verhoogd naar 400 euro. Kun je aardig wat kleertjes voor kopen..
quote:Op maandag 19 januari 2009 21:57 schreef nickybol het volgende:
Weet je hoe ongelooflijk goed dat gemonitord wordt? Al die mensen die die koffers controleren worden allemaal door middel van videobeelden in de gaten gehouden. Achmed de afhandelaar gaat echt geen coke in je koffer stoppen...
Coke wordt niet van Nederland naar Amerika gesmokkeld. Beide landen zijn bestemmingslanden voor cocaine. Dit is hooguit denkbaar voor een vlucht vanuit Zuid Amerika naar Nederland toe.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:23 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Op de een of andere manier heb ik niet zo'n vertrouwen in achmed de afhandelaar die denkt wat coke voor amerika in iemands koffer te kunnen stoppen..
Voor 15 kg mag jij drank binnen de EU verschepen (bij Ryanair).quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:18 schreef Susi het volgende:
Hoe zit het met vloeistoffen in je koffer, dus niet in je handbagage ? Binnenkort vlieg ik met Ryanair, maar ik zou graag een paar flessen vodka willen meenemen ? Uiteraard goed ingewikkeld in een handdoek, maar is er een restrictie op hoeveel je in totaal mag meenemen ?
Van Ryanair mag je opzich ook wel meer meenemen dan 15KG aan drank, kunnen ze weer mooi incasseren aan 'overbagagekosten'.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:36 schreef MCH het volgende:
[..]
Voor 15 kg mag jij drank binnen de EU verschepen (bij Ryanair).
Nja dat ze het in ieder geval niet als importeren gaan beschouwenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:36 schreef MCH het volgende:
[..]
Voor 15 kg mag jij drank binnen de EU verschepen (bij Ryanair).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |