abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65049092
Ben even reis aan 't boeken voor paar familieleden. Als paspoort van 1 verlopen is maar die deze maand een nieuwe gaat halen, kan ik dan wel 't paspoortnr. gebruiken wat d'r nu in staat? Of veranderd dat nummer wel bij ophalen nieuw paspoort?
  woensdag 14 januari 2009 @ 22:03:57 #227
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_65049673
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:51 schreef jmac het volgende:
Ben even reis aan 't boeken voor paar familieleden. Als paspoort van 1 verlopen is maar die deze maand een nieuwe gaat halen, kan ik dan wel 't paspoortnr. gebruiken wat d'r nu in staat? Of veranderd dat nummer wel bij ophalen nieuw paspoort?
Bij een nieuw paspoort krijg je ook een nieuw paspoortnummer.

Maar geen nood, het paspoortnummer kan je altijd updaten bij de airline, en kan zonder bijkomende kosten, naast het feit dat in principe het paspoortnummer niet op de boarding card staat maar alleen in de daadwerkelijke reservering, en je dus deze ook niet nodig hebt bij het inchecken. (Al kan het bij vluchten naar sommige bestemmingen, denk aan VS en Israel verstandig zijn om dit nieuwe nummer wel door te geven aan de vliegtuigmaatschappij aangezien deze gegevens door de airline worden doorgegeven aan de autoriteiten).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_65086432
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 00:07 schreef Fogel het volgende:
Kan je bij de KLM extra baggage inchecken als je in transit bent?
Stel ik check in Barcelona 1 koffer in en neem een kleine koffer/tas mee als handbaggage, ik stap over op Schiphol, ga nog even Amsterdam in, koop daar vloeibare dingen van meer dan 100ml en ga weer naar Schiphol om vanaf daar verder te vliegen naar Noorwegen. Kan/mag ik die extra koffer/tas op Schiphol nog inchecken? (de KLM FAQ geeft hier geen antwoord op zover ik kan vinden)
dan ben je dus technisch gezien niet meer in transit. En het lijkt mij geen enkel probleem om met je instapkaart voor AMS-Stockholm naar de bagage drop off te gaan en die extra bagage in te checken. Maar als je het zeker wilt weten bel je toch even 020-4747747
  Moderator donderdag 15 januari 2009 @ 21:56:46 #229
45833 crew  Fogel
pi_65088355
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:12 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

dan ben je dus technisch gezien niet meer in transit. En het lijkt mij geen enkel probleem om met je instapkaart voor AMS-Stockholm naar de bagage drop off te gaan en die extra bagage in te checken. Maar als je het zeker wilt weten bel je toch even 020-4747747
Als je een stop van max 24u tussen de vluchten hebt, wordt het (in dit geval) als 1 retour gezien ipv 2 enkele reizen. Ik vraag het wel op het vliegveld of het kan, mijn plannen veranderen nogal eens. Zal het in ieder geval even laten weten hier zogauw ik het zeker weet (=het geprobeerd heb). Het lijkt me inderdaad ook geen probleem, maar je weet nooit.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_65209492
Vraagje.. Ik vlieg binnenkort van Amsterdam naar New York met een overstap in London. Voor internationale vluchten geldt 3 uur van tevoren aanwezig, tenzij intercontinentaal, dan 4 uur. Nou vlieg ik in eerste instantie dus gewoon naar London, moet ik dan 3 of 4 uur van tevoren aanwezig zijn? En voor vliegen naar de VS gelden uiteraard strengere veiligheidscontroles. Worden deze in Amsterdam of London uitgevoerd?
pi_65211404
Die veiligheidscontroles worden in Amsterdam en in Londen uitgevoerd. Toen ik via Londen naar de VS vloog, had ik maar 1 uur de tijd om over te stappen. Dusja...;p
pi_65211598
Ik heb 1:45 de tijd, dat moet opzich voldoende wezen lijkt me
pi_65211610
Jeuzes, 4 uur van te voren aanwezig zijn. Ik zou me dood vervelen, vooral omdat je eerst naar Londen vliegt. Dan is anderhalf uur voor vertrek voor mij meer dan voldoende.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_65211686
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:54 schreef Jaguarized het volgende:
Jeuzes, 4 uur van te voren aanwezig zijn. Ik zou me dood vervelen, vooral omdat je eerst naar Londen vliegt. Dan is anderhalf uur voor vertrek voor mij meer dan voldoende.
Officieel gezien wel.. tussen de regel en de praktijk zit natuurlijk nog een verschil, maar ik doe liever relaxed als dat ik nauwelijks op tijd kan boarden.. genoeg te doen op Schiphol
Maarja, ik dacht dus, 10:05 is een relaxte tijd om te vliegen.. moet je alsnog om 06:05 aanwezig zijn
pi_65212201
Officieel is het 2u voor Europees en 3u voor Intercontinentaal

10:05 is een mooie tijd toch, zo'n beetje rond 8:30 op Schiphol aankomen en je hebt tijd zat
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 19 januari 2009 @ 19:51:02 #236
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_65220177
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:08 schreef Thetallguy het volgende:
Officieel is het 2u voor Europees en 3u voor Intercontinentaal

10:05 is een mooie tijd toch, zo'n beetje rond 8:30 op Schiphol aankomen en je hebt tijd zat
Voor London is dat inderdaad prima omdat je vanaf daar vanaf de Non-Schengen pieren vliegt en dus veiligheidscontrole bij de gate hebt.
Aangezien al die mensen per gate met die vlucht meemoeten is daar de kans niet zo groot dat je je vlucht mist.

Als je echter vanaf de B, C pier (Schengen) moet vertrekken, het kan in de ochtend behoorlijk druk zijn, zodat de wachtrij bij het binnen gaan (veiligheidscontrole) van de pier behoorlijk lang is, tot wel 30 minuten.

Tegenwoordig kom ikzelf eigenlijk altijd 1,5 uur voor vertrek aan, wil graag nog even boven op het panoramaterras lopen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_65220699
Komende zomer gaan wij voor 3 weken naar het Zuid-Westen van de USA. Hier wil ik natuurlijk wel wat kleding kopen enzo
Ik hoorde dat mensen de doosjes, kledingkaartjes en bonnetjes allemaal weggooien om te zorgen dat de doane denkt dat het meegenomen kleding (uit NL dus) is?
Klopt dit?

En ik lees in de OP dat ik geen slot op mijn koffer mag hebben?
Snap dat ze wat meer controlevrijheid willen hebben met die terrorisme-toestanden, maar ik lees iets over een speciaal slot?
pi_65221116
eerste link op zoektermen
douane sloten USA

http://shopping.kelkoo.nl/ssc-170101-tsa-douane-slot.html

(En zo zijn er veel meer sites/ winkels waar ze te krijgen zijn)

Ja, douane moet daar je koffer open kunnen maken, anders breken ze deze open.

nog wat nuttige tips:

http://www.zakenreisburo.nl/usahof.htm

Veel plezier in de States.

Wat betreft je kleding heb ik geen passend antwoord, maar ik denk dat je dat wel moet doen (en het liefst dragen)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_65221746
quote:
Op maandag 19 januari 2009 20:02 schreef Ikook het volgende:

En ik lees in de OP dat ik geen slot op mijn koffer mag hebben?
Snap dat ze wat meer controlevrijheid willen hebben met die terrorisme-toestanden, maar ik lees iets over een speciaal slot?
Klopt, je moet een speciaal TSA slot hebben, die kunnen hun altijd openmaken. Meer info:
http://www.bagagespecialist.nl/page.php/TSA%20slot?id=48906
  maandag 19 januari 2009 @ 21:07:56 #240
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_65223491
Of gewoon je koffer niet op slot doen... een slot is echt niet nodig. Wat betreft kleding, ze hebben de limiet nu verhoogd naar 400 euro. Kun je aardig wat kleertjes voor kopen..
pi_65224230
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:07 schreef nickybol het volgende:
Of gewoon je koffer niet op slot doen... een slot is echt niet nodig. Wat betreft kleding, ze hebben de limiet nu verhoogd naar 400 euro. Kun je aardig wat kleertjes voor kopen..
Op de een of andere manier heb ik niet zo'n vertrouwen in achmed de afhandelaar die denkt wat coke voor amerika in iemands koffer te kunnen stoppen.. Je hoort genoeg over gekloot door grondpersoneel.. dan maar een slotje van 20 euro hoor
  maandag 19 januari 2009 @ 21:57:25 #242
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_65225730
Weet je hoe ongelooflijk goed dat gemonitord wordt? Al die mensen die die koffers controleren worden allemaal door middel van videobeelden in de gaten gehouden. Achmed de afhandelaar gaat echt geen coke in je koffer stoppen...
  maandag 19 januari 2009 @ 22:12:59 #243
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_65226434
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:57 schreef nickybol het volgende:
Weet je hoe ongelooflijk goed dat gemonitord wordt? Al die mensen die die koffers controleren worden allemaal door middel van videobeelden in de gaten gehouden. Achmed de afhandelaar gaat echt geen coke in je koffer stoppen...
Zo goed wordt dat nu ook niet meer gemonitoord, ja, wanneer je de koffer afgeeft aan de TSA om deze te scannen is daar cameratoezicht op, daarna gaat de koffer op de kar en over het hele vliegveld heen, de koffer is echt niet de hele tijd in camerazicht.

Dus dat een bagage afhandelaar of een TSA medewerker in een later stadium iets van waarde uit de koffer wil halen kan dat gemakkelijk. Zoals dat op elk vliegveld ter wereld kan.
Dat er drugs in worden gestopt... tja, die kans is echt verwaarloosbaar, dat zijn de echte wildwest verhalen, aangezien ze dan jouw koffer bij aankomst niet onder controle hebben en zij dus hun eventuele waar kwijtraken.
Overigens, een gemiddeld slot is door iemand met wat verstand echt gemakkelijk open te krijgen, de TSA approved sloten zijn op de markt omdat de TSA daar sleutels voor heeft en geen schade hoeft te veroorzaken, in andere gevallen hoeven ze dat niet te garanderen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_65231611
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:23 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Op de een of andere manier heb ik niet zo'n vertrouwen in achmed de afhandelaar die denkt wat coke voor amerika in iemands koffer te kunnen stoppen..
Coke wordt niet van Nederland naar Amerika gesmokkeld. Beide landen zijn bestemmingslanden voor cocaine. Dit is hooguit denkbaar voor een vlucht vanuit Zuid Amerika naar Nederland toe.

We hebben hier in een eerdere versie van deze thread al eens een discussie over gehad. Dit is geen realistische smokkelmethode omdat er aan de aankomstkant geen garantie is dat de handlanger van Achmed weer kontrole over de betreffende koffer verkrijgt. De smokkelaars zullen geen miljoenen aan smokkelwaar op deze wijze willen riskeren. Er zijn geen voorbeelden van deze smokkelmethode bekend.

Wat wel gebeurt, is dat onwetende reizigers gevraagd wordt om een pakje mee te nemen en af te leveren in het aankomstland. Maar daar ben je zelf bij als je zo'n afspraak maakt (hint: doe het niet :-).
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:18:01 #245
202348 Susi
Temple of Love
pi_65246537
Hoe zit het met vloeistoffen in je koffer, dus niet in je handbagage ? Binnenkort vlieg ik met Ryanair, maar ik zou graag een paar flessen vodka willen meenemen ? Uiteraard goed ingewikkeld in een handdoek, maar is er een restrictie op hoeveel je in totaal mag meenemen ?
pi_65247310
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:18 schreef Susi het volgende:
Hoe zit het met vloeistoffen in je koffer, dus niet in je handbagage ? Binnenkort vlieg ik met Ryanair, maar ik zou graag een paar flessen vodka willen meenemen ? Uiteraard goed ingewikkeld in een handdoek, maar is er een restrictie op hoeveel je in totaal mag meenemen ?
Voor 15 kg mag jij drank binnen de EU verschepen (bij Ryanair).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2009 15:36:45 ]
  dinsdag 20 januari 2009 @ 19:18:39 #247
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_65256298
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:36 schreef MCH het volgende:

[..]

Voor 15 kg mag jij drank binnen de EU verschepen (bij Ryanair).
Van Ryanair mag je opzich ook wel meer meenemen dan 15KG aan drank, kunnen ze weer mooi incasseren aan 'overbagagekosten'.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 19:40:37 #248
202348 Susi
Temple of Love
pi_65257086
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:36 schreef MCH het volgende:

[..]

Voor 15 kg mag jij drank binnen de EU verschepen (bij Ryanair).
Nja dat ze het in ieder geval niet als importeren gaan beschouwen
  dinsdag 20 januari 2009 @ 20:18:15 #249
232935 huismerk
Libertas, Progresso et Ordem
pi_65258460
Iemand ervaring met het huren van een general aviation vliegtuig (Cessna 152,172, 182) in het buitenland. Ik heb mijn JAA PPL met aantekening VFR (Instrument Rating) en ik vraag me af hoe het zit met borg, kerosineprijzen en landingskosten voor het huren van een Cessna hoogdekker in Australie. En hoe zit het met vliegen door de outback? ik word niet echt duidelijk van airwork en van de sites op internet.
pi_65262376
interessante vraag huismerk. geen idee.
Mocht je hier geen antwoord kunnen krijgen dan zou je in het flight simulator forum (hier op fok) eens kunnen informeren, volgens mij posten daar ook piloten.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')