abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62533862
Hallo, ik ben redelijk nieuw hier en kon niks over dit onderwerp vinden.

Ik ben eind augustus gestopt met de pil. Vlak hierna ben ik een leuke man tegen gekomen en we hebben beide een hekel aan condooms. Ik wil dus weer beginnen met de pil, alleen ik wil maar niet ongesteld worden. Kun je zoiets aanwakkeren ?

Ik las via google dat het soms tijden kan duren (tot 6 maanden) en hier en daar lees ik over kruiden en weet ik veel wat. Maar eigenlijk nergens een eenduidig antwoord. Ik vroeg me af of hier vrouwen/meiden zijn die er ervaring mee hebben, want het irriteert me behoorlijk. Mijn vriend doet er niet moeilijk over gelukkig, maar ik wil hem nu wel eens echt goed in me voelen.

Weet iemand hoe ik mijn cyclus weer kan opstarten of heeft iemand ervaring met hoe lang zoiets kan duren ?
Zeg maar gewoon Jet !
pi_62534297
Misschien kan je je vraag beter in dit topic stellen. Dat is een topic speciaal voor vragen mbt de pil.

SUcces!
Fok!bejaarde
  Vis een optie? maandag 20 oktober 2008 @ 18:24:59 #3
70532 loveli
N
pi_62534346
Waarom zou je wachten tot je ongesteld wordt? De pil legt toch je eigen cyclus weer lam. Gewoon beginnen met de pil en je bent na 7 dagen beschermd, ongeacht op welk punt in je cyclus je bent begonnen.

Hier leggen ze uit waarom je na 7 dagen beschermd bent:
http://www.anticonceptie-online.nl/bijwerkingen_pil.htm#Pil vergeten
crap in = crap out
pi_62534593
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 18:22 schreef Anosmie het volgende:
Misschien kan je je vraag beter in dit topic stellen. Dat is een topic speciaal voor vragen mbt de pil.

SUcces!
Dank je, hier ga ik even rondkijken.
Zeg maar gewoon Jet !
pi_62534625
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 18:24 schreef loveli het volgende:
Waarom zou je wachten tot je ongesteld wordt? De pil legt toch je eigen cyclus weer lam. Gewoon beginnen met de pil en je bent na 7 dagen beschermd, ongeacht op welk punt in je cyclus je bent begonnen.

Ik dacht dat je niet betrouwbaar was als je zomaar weer ergens begint. Ik ga het even lezen.
(zal mijn vriend leuk vinden als hij hoort dat hij voor niks wacht)
bedankt
Zeg maar gewoon Jet !
  Vis een optie? maandag 20 oktober 2008 @ 18:38:24 #6
70532 loveli
N
pi_62534651
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 18:36 schreef Bankbiljet het volgende:

[..]

Dank je, hier ga ik even rondkijken.

Mag, maar daar ga ik hetzelfde vertellen
crap in = crap out
pi_62534702
offtopic verwijderd
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_62534723
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 18:38 schreef loveli het volgende:
Mag, maar daar ga ik hetzelfde vertellen
Haha, weet jij het echt zeker eigenlijk ? Ik weet niet waar ik het vandaan heb, maar ik heb altijd begrepen dat je niet zomaar weer moet beginnen ?
Zeg maar gewoon Jet !
  maandag 20 oktober 2008 @ 18:44:00 #9
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62534795
Wat een onzin, natuurlijk kan je gewoon beginnen. Het is onzin te denken dat je eerst moet bloeden voor je cyclus opstart.
Je maakt met de pil gewoon weer een nieuwe. De pil beschermt je sowieso ( wel pas na een week )

Succes met het opbiechten bij manlief.
  Vis een optie? maandag 20 oktober 2008 @ 18:52:08 #10
70532 loveli
N
pi_62534960
Op dag 1 beginnen sluit niet goed aan op je eigen hormooncyclus, wat dat betreft kun je beter op dag 5 beginnen. Het voordeel van ongesteld zijn is dat je op dat moment zeker weet dat je niet zwanger bent en dat er geen eitje gerijpt is.
Een eitje zal bij een gewone cyclus daarna beginnen te rijpen en pas vanaf ongeveer 10 dagen na de menstruatie rijp zijn om te springen. Als je aan het begin van die 10 dagen (gevaarlijkste moment van cyclus, dus we nemen even aan dat jij op dat punt zit) begint met slikken, zal een eitje dat eventueel begonnen is te rijpen, niet doorrijpen en dus niet springen. Als er al een eitje rijp genoeg is om te springen, moet je ook een week condooms gebruiken om te voorkomen dat dat eitje toevallig net springt als je onbeschermde seks hebt.

Jouw cyclus draait (nog) niet, dus je weet niet of er al iets aan het rijpen kan zijn/op springen staat. Daarom gebruik je de eerste week condooms, zodat je dat risico uitsluit. Vanaf dat moment doet de pil gewoon zijn werk.
Daarbij zorgt de pil er in principe voor dat je hypofyse zelf geen hormonen meer aanstuurt, dus het is niet zinvol om eerst te wachten tot je hormonen het weer doen om dan vervolgens de boel weer lam te leggen.

Misschien niet rechtlijnig uitgelegd, maar ik hoop dat het toch duidelijk is.
crap in = crap out
pi_62535313
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 18:44 schreef SHE het volgende:
Wat een onzin, natuurlijk kan je gewoon beginnen. Het is onzin te denken dat je eerst moet bloeden voor je cyclus opstart.
Je maakt met de pil gewoon weer een nieuwe. De pil beschermt je sowieso ( wel pas na een week )

Succes met het opbiechten bij manlief.
Nou ja, dat heb ik dan ooit verkeerd begrepen denk ik.

En ik denk zomaar dat mijn vriend niet zo zal klagen, misschien dat hij me wat harder zal aanpakken, maar ...
Zeg maar gewoon Jet !
pi_62535343
Ow en bedankt voor je uitleg loveli !!!
Zeg maar gewoon Jet !
pi_62562627
Nogmaals bedankt, ik heb mijn vriend ingelicht en die ziet ook alleen maar voordelen. Die ging zelfs champagne kopen ! Misschien krijg ik nog wel meer voor elkaar.
Zeg maar gewoon Jet !
  Moderator dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:15:58 #14
9859 crew  Karina
Woman
pi_62563077
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 20:01 schreef Bankbiljet het volgende:
Nogmaals bedankt, ik heb mijn vriend ingelicht en die ziet ook alleen maar voordelen. Die ging zelfs champagne kopen ! Misschien krijg ik nog wel meer voor elkaar.

Beetje vage opmerking eerlijk gezegd.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_62588224
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 20:15 schreef Karina het volgende:
Beetje vage opmerking eerlijk gezegd.
Dat was een grapje Karina, misschien had ik deze : erbij moeten zetten.
Zeg maar gewoon Jet !
pi_62654918
Of je leest je bijsluiter eens..
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_62665245
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 18:24 schreef loveli het volgende:

Nee nee dit klopt niet!

Eerste dag van je mensutratie beginnen: volgende dag beschermd
Andere dag in mensutratie beginnen: na 7 dagen beschermd

Buiten mensruatie beginnen: na één strip beschermd

Dit weet ik 100% zeker!

Staat ook in de bijsluiter.
  Vis een optie? zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:38:21 #18
70532 loveli
N
pi_62671038
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:55 schreef VrouwelijkICE het volgende:

[..]

Nee nee dit klopt niet!

Eerste dag van je mensutratie beginnen: volgende dag beschermd
Andere dag in mensutratie beginnen: na 7 dagen beschermd

Buiten mensruatie beginnen: na één strip beschermd

Dit weet ik 100% zeker!

Staat ook in de bijsluiter.
Zou je dat willen onderbouwen? Ik ben er nl. 100% zeker van dat ik gelijk heb, maar als dat niet zo is leer ik graag bij.
En ik neem aan dat je menstruatie bedoelt?
crap in = crap out
pi_62675298
Ligt denk ik ook een beetje aan welke pil je gebruikt
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_62676864
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 18:38 schreef loveli het volgende:

[..]

Zou je dat willen onderbouwen? Ik ben er nl. 100% zeker van dat ik gelijk heb, maar als dat niet zo is leer ik graag bij.
En ik neem aan dat je menstruatie bedoelt?
Het feit dat, als je op dag één van je natuurlijke menstruatie met de pil begint, meteen beschermd bent, is te verklaren omdat je op dag één niet verder verwijderd kan zijn van je eisprong. Tegen de tijd dat die zou komen (ong. 14 dagen later) , slik je de pil al lang genoeg (min. 7 dagen voordat er genoeg hormonen in je lijf zijn om de eisprong te onderdrukken) om deze al te hebben onderdrukt.
Als je met de pil begint op een ander moment in de cyclus, dan weet je niet wanneer de eisprong komt, en dat kan dus zijn binnen de eerste 7 dagen dat je de pil slikt. En dan ben je dus niet beschermd!
pi_62677931
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 22:27 schreef vamperotica het volgende:
Of je leest je bijsluiter eens..
Uit de bijsluiter :
quote:
U hebt de afgelopen maand geen anticonceptiepil gebruikt
Begin met Stediril 30 op de eerste dag van de cyclus (de eerste dag van uw menstruatie). Neem een tablet bij de betreffende dagaanduiding op de strip. U mag ook op dag 2-5 beginnen maar dan moet u in de eerste zeven dagen wel een voorbehoedsmiddel (bijvoorbeeld een condoom) gebruiken.
en
quote:
Overschakeling van een minipil
U kunt van de ene op de andere dag overschakelen naar Stediril 30, maar u moet de eerste 7 dagen echter wél een voorbehoedsmiddel (bijvoorbeeld een condoom) gebruiken.
Dat minipil verhaal is voor mij niet van toepassing, maar ik kom twee keer de periode van 7 dagen tegen. De eerste quote is ook niet helemaal van toepassing, omdat ik niet tijdens het begin van een cyclus begin.

Over zomaar lukraak ergens beginnen lees ik niks in de bijsluiter ...
Zeg maar gewoon Jet !
  Vis een optie? zondag 26 oktober 2008 @ 00:52:50 #22
70532 loveli
N
pi_62679394
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 22:34 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Het feit dat, als je op dag één van je natuurlijke menstruatie met de pil begint, meteen beschermd bent, is te verklaren omdat je op dag één niet verder verwijderd kan zijn van je eisprong. Tegen de tijd dat die zou komen (ong. 14 dagen later) , slik je de pil al lang genoeg (min. 7 dagen voordat er genoeg hormonen in je lijf zijn om de eisprong te onderdrukken) om deze al te hebben onderdrukt.
Als je met de pil begint op een ander moment in de cyclus, dan weet je niet wanneer de eisprong komt, en dat kan dus zijn binnen de eerste 7 dagen dat je de pil slikt. En dan ben je dus niet beschermd!
...dus na 7 dagen slikken zit je safe (en dat was het punt waarop VrouwelijkICE het niet met me eens was).
crap in = crap out
pi_62681892
quote:
U hebt de afgelopen maand geen anticonceptiepil gebruikt
Begin met Stediril 30 op de eerste dag van de cyclus (de eerste dag van uw menstruatie). Neem een tablet bij de betreffende dagaanduiding op de strip. U mag ook op dag 2-5 beginnen maar dan moet u in de eerste zeven dagen wel een voorbehoedsmiddel (bijvoorbeeld een condoom) gebruiken.
Wat hier staat, slaat op beginnen met de pil terwijl je menstrueert
wat ik dus al zei:
eerste dag menstruatie beginnen ? > volgende dag beschermd
andere dag (dag 2-5) beginnen? > na 7 dagen beschermd

Helaas staat hier niks over beginnen BUITEN de menstruatie, dus misschien moet je dat dan sowieso niet doen, maar in mijn bijsluiter (microgynon) staat dat je dan de HELE strip moet afmaken en dan ben je beschermd.

Mijn onderbouwing:
quote:

[..]

pi_62681905
quote:

[..]

quote:
Op zondag 26 oktober 2008 00:52 schreef loveli het volgende:

[..]

...dus na 7 dagen slikken zit je safe (en dat was het punt waarop VrouwelijkICE het niet met me eens was).
Lees de reactie van cinnamongirl nog eens door. Daar lees je toch duidelijk dat je na 7 dagen slikken buiten de menstruatie om juist niet safe kan zitten, omdat nou net in die 7 dagen mogelijk de eisprong zou kunnen plaatsvinden...
Nogmaals: buiten menstruatie om beginnen (zoals bij TS het geval is) = hele strip afmaken voordat je safe zit!
  Vis een optie? zondag 26 oktober 2008 @ 09:15:44 #25
70532 loveli
N
pi_62682065
Meisje, ik weet meer over de pil dan de gemiddelde huiarts. Lees dat linkje eens door wat ik postte. En als je het er dan nog steeds niet mee eens bent, dan graag onderbouwing met bronvermelding.

Dat je pas na een hele strip veilig bent is gewoon onzin. Dat is veel sneller al het geval.
crap in = crap out
pi_62689932
Ik ben toch geneigd loveli te geloven, ik kom ook overal die 7 dagen tegen. Aan de andere kant is het toch knap vervelend als het niet zo blijkt te zijn natuurlijk. Keuze's ...
Zeg maar gewoon Jet !
  Vis een optie? zondag 26 oktober 2008 @ 16:26:20 #27
70532 loveli
N
pi_62691892
Na de eisprong kan een eicel max. 24 uur bevrucht worden, dan sterft deze af. Een gerijpte eicel wordt na 7 dagen hormonen weer inactief. Als hij al ver genoeg was gegroeid om te kunnen springen, dan gebeurt dat aan het begin van die 7 dagen, niet na 7 dagen hormonen.
En in het onwaarschijnlijke geval dat dit eitje precies op de zevende dag springt, dan treedt het andere beschermende effect van de pil in werking: het baarmoederslijm wordt minder doordringbaar voor sperma en minder geschikt voor innesteling.

Als je extra zekerheid wilt kun je tien dagen slikken aanhouden, maar een hele strip hoeft echt niet.
crap in = crap out
  zondag 26 oktober 2008 @ 16:36:45 #28
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62692268
de bijsluiter van microgynon niets over een hele strip...
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † zondag 26 oktober 2008 @ 18:02:55 #29
34726 Fratz
Max
pi_62694760
waarom bel je je huisarts niet even om het zeker te weten?
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_62699564
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 18:02 schreef Fratz het volgende:
waarom bel je je huisarts niet even om het zeker te weten?
Omdat ik denk het antwoord op een forum te vinden en niet zo snel naar een arts stap. Als ik blijf twijfelen zal ik waarschijnlijk wel even bellen, maar op dit moment ben ik vrij zeker het antwoord al te weten.
Zeg maar gewoon Jet !
pi_62733631
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:36 schreef E.T. het volgende:
de bijsluiter van microgynon niets over een hele strip...
Ik citeer:
Begin met Mycrogynon 30 op de eerste dag van de cyclus (de eerste dag van uw mensutratie). U magg ook op dag 2-5 van de cyclus beginnen, maar dan moet u in de eerste 7 dagen wel een extra voorbehoedmiddel (bijvoorbeeld een condoom) gebruiken.

Inderdaad, niks over een hele strip, sterker nog, ze hebben het er niet eens over om te beginnen buiten je menstruatie om!

Kortom: geen bewijs dat je als je buiten je menstruatie om begint, 7 dagen moet aanhouden... wat in de bijsluiter staat, slaat op dag 2-5 tijdens te menstruatie.

Ik zou het risico niet nemen.
pi_62734710
ICE heeft gelijk. Zo heb ik het ook altijd geleerd.

Na je menstruatie met strip beginnen, moet je gewoon strip afmaken voor het veilig is om geen condoom te gebruiken..
Life is short, eat dessert first.
pi_62735403
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 20:34 schreef Bankbiljet het volgende:

[..]

Omdat ik denk het antwoord op een forum te vinden en niet zo snel naar een arts stap. Als ik blijf twijfelen zal ik waarschijnlijk wel even bellen, maar op dit moment ben ik vrij zeker het antwoord al te weten.
En zo vervelend is luiers verschonen nou ook weer niet.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62752623
Ik heb vanmorgen de HIV/SOA lijn gebeld en die vertelden mij voor de zekerheid een hele strip aan te houden. Ik ben nu net langs mijn arts gereden, de assistente beweerde heel stellig dat 7 dagen genoeg is, ze heeft het - na aandringen - gelijk nagevraagd bij de arts zelf en die zei ook 7 dagen aanhouden.

Nu geloof ik mijn arts wel, maar een eenduidig verhaal lijkt er niet te zijn ...
Zeg maar gewoon Jet !
pi_62752756
Ik weet niet hoe jij over baby's denkt maar ik zou voor de zekerheid dan toch een maand aanhouden.
pi_62753233
En mijn apotheek wist het niet en zei hou maar 1 strip aan. Wyeth (de fabrikant) heb ik net ook gebeld en moest zoeken en beweerde weer dat 7 dagen voldoende is ...
Zeg maar gewoon Jet !
pi_62753299
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:13 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik weet niet hoe jij over baby's denkt maar ik zou voor de zekerheid dan toch een maand aanhouden.
Ja, dat is makkelijk gezegd ! Ik twijfel ook zo omdat ik bang ben naar mijn eigen eindpunt te redeneren, maar als mijn arts (en assitente) stellig beweren dat 7 dagen klopt, ben ik al vrij gerust. Als de fabrikant het dan ook nog eens zegt (ja en dat heb ik dus niet zwart op wit), dan ben ik toch wel overtuigd.

Het is dat het zo'n hekel punt is ....
Zeg maar gewoon Jet !
pi_62753473
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:30 schreef Bankbiljet het volgende:

[..]

Ja, dat is makkelijk gezegd ! Ik twijfel ook zo omdat ik bang ben naar mijn eigen eindpunt te redeneren, maar als mijn arts (en assitente) stellig beweren dat 7 dagen klopt, ben ik al vrij gerust. Als de fabrikant het dan ook nog eens zegt (ja en dat heb ik dus niet zwart op wit), dan ben ik toch wel overtuigd.

Ja dat is heel makkelijk gezegd. En ook heel makkelijk gedaan. Hele volksstammen neuken met condoom, zo moeilijk is het niet.
Kleine moeite om als je niet zwanger wilt worden even een maandje langer condooms te gebruiken. Als je werkelijk zo stom bent om het risico te lopen dan verdien je ook gewoon een ongewenste zwangerschap.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:38:27 #39
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_62753544
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:30 schreef Bankbiljet het volgende:

[..]

En gedaan ook.
Hoe fucking moeilijk is het om een condoom om te doen??
Idd, niet.
Dus of een condoom, of een kind.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:41:39 #40
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_62753664
voor het zingen de kerk maar uitgaan dan hè

Wel wazig dat iedereen verschillende antwoorden geeft..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_62754883
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:36 schreef MinderMutsig het volgende:
Ja dat is heel makkelijk gezegd. En ook heel makkelijk gedaan. Hele volksstammen neuken met condoom, zo moeilijk is het niet.
Kleine moeite om als je niet zwanger wilt worden even een maandje langer condooms te gebruiken. Als je werkelijk zo stom bent om het risico te lopen dan verdien je ook gewoon een ongewenste zwangerschap.
Nou zeg. Ik dank je voor je mening hoor, maar ik vind neuken met condoom iets heel anders dan mét condoom en mijn vriend ook. Misschien een kleine moeite, maar ik vind het een gebrek aan groot plezier !

Ik heb nog een aantal artsen gebeld, eentje zei, doe maar een maand voor de zekerheid (want ik durf het niet te zeggen) en 3 anderen zeggen resoluut 7 dagen aanhouden (+ uitleg die o.a. loveli ook al gaf in dit topic).
Zeg maar gewoon Jet !
pi_62754915
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:41 schreef Bootje84 het volgende:
Wel wazig dat iedereen verschillende antwoorden geeft..
Dat is het ook en ik probeer objectief te beoordelen, maar iedereen met overtuiging zegt 7 dagen en 2 zeggen doe maar een strip voor de zekerheid ..
Zeg maar gewoon Jet !
pi_62755099
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 16:14 schreef Bankbiljet het volgende:

[..]

Nou zeg. Ik dank je voor je mening hoor, maar ik vind neuken met condoom iets heel anders dan mét condoom en mijn vriend ook. Misschien een kleine moeite, maar ik vind het een gebrek aan groot plezier !

Ik heb nog een aantal artsen gebeld, eentje zei, doe maar een maand voor de zekerheid (want ik durf het niet te zeggen) en 3 anderen zeggen resoluut 7 dagen aanhouden (+ uitleg die o.a. loveli ook al gaf in dit topic).
Oh! Had dat dan gezegd! Jullie zijn een van die zeldzame stellen die niet kunnen neuken zonder condoom 'omdat ze dan niks voelen'! Ja dan is het inderdaad wel een hele opgave om nog drie weken met condoom te neuken.
Ik zeg: condooms aan de kant en gok het erop. Want het risico om zwanger te worden weegt absoluut niet op tegen drie weken kwalitatief een beetje mindere seks.

Zoveel domheid.
pi_62755459
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 16:20 schreef MinderMutsig het volgende:
Oh! Had dat dan gezegd! Jullie zijn een van die zeldzame stellen die niet kunnen neuken zonder condoom 'omdat ze dan niks voelen'! Ja dan is het inderdaad wel een hele opgave om nog drie weken met condoom te neuken.
Ik zeg: condooms aan de kant en gok het erop. Want het risico om zwanger te worden weegt absoluut niet op tegen drie weken kwalitatief een beetje mindere seks.

Zoveel domheid.
Wat is dit voor onzin ? Je bedoeld dat ik geen advies inwin en zomaar nergens aan denk ? Ik heb 6-8 artsen geraadpleegd en 2 zeggen wat jij zegt (assistenten nota bene), de rest zegt volmondig 7 dagen ! Nee je hebt gelijk, ik doe maar wat ... Ow ja en de fabrikant heb ik ook nog gebeld : 7 dagen.

En zeldzaam ? Iedereen om me heen vindt condooms klote, waaronder wij, zeldzaam is hier dus een ruim begrip kennelijk. Het hele concept van neuken is het in elkaar zitten en zaad ontvangen/uitdelen. Dat jij een condoom niet erg vindt maakt jou volgens mij eerder uniek. Wist je trouwens dat de pil ook niet 100% veilig is, zo kan ik wel condooms blijven kopen.

Erg makkelijk om iemand dom te noemen ook, Toos Risicoloos.
Zeg maar gewoon Jet !
pi_62755673

De meningen onder de mensen die er verstand van hebben zijn verdeeld. Verschillende mensen, waaronder een apotheker (!) zeggen een maand. Als je anticonceptie ook maar enigszins serieus neemt zou dat voor jou dus aanleiding moeten zijn om een maand aan te houden. Gewoon, omdat het veiliger is.
En als je dat niet doet omdat het niet zo fijn als zonder condoom is dan verdien je een zwangerschap. Gewoon, omdat je dan dom bent.
  Vis een optie? dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:17:53 #46
70532 loveli
N
pi_62756890
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 16:39 schreef MinderMutsig het volgende:

De meningen onder de mensen die er verstand van hebben zijn verdeeld. Verschillende mensen, waaronder een apotheker (!) zeggen een maand. Als je anticonceptie ook maar enigszins serieus neemt zou dat voor jou dus aanleiding moeten zijn om een maand aan te houden. Gewoon, omdat het veiliger is.
En als je dat niet doet omdat het niet zo fijn als zonder condoom is dan verdien je een zwangerschap. Gewoon, omdat je dan dom bent.
Ik heb nog geen enkele onderbouwing gezien waarom het een hele pilstrip zou moeten zijn. De mensen die er geen drol van begrijpen roepen dat. Het begint hier een beetje saai te worden zonder onderbouwing van die hele pilstrip.
Dus MM, grijp je kans en onderbouw waarom TS 21 dagen moet slikken. Ik ben heel nieuwsgierig waarom jij denkt dat er op bv. dag 14 een kans op zwangerschap kan bestaan.

TS, veel plezier zonder condoom.
crap in = crap out
pi_62757269
Sorry heb ik even gemist dat ik zei dat ik een van die experts was?
Mijn onderbouwing staat al in de post die jij quote: de experts zijn het niet eens. Dus dan neem je de veiligste optie tenzij je het niet erg vindt als het mis gaat.
Veel plezier met je zwangerschap.
pi_62761268
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 17:17 schreef loveli het volgende:
TS, veel plezier zonder condoom.
Dank je.

En MM. Zoals ik al eerder vertelde er zijn 9 mensen die mij stellig beweren dat 7 dagen klopt (ik leg hen daarbij voor dat ik wisselende berichten krijg en dus erg twijfel en dan krijg ik weer een bevestiging), waaronder mijn eigen huisarts en de fabrikant.

Daarnaast zijn er 2 mensen die zeggen dat ik de hele strip moet gebruiken, zónder onderbouwing maar voor de zekerheid. Daarbij zat mijn apotheek die de bijsluiter erbij haalde, waarbij ik vertelde dat het daar niet instaat. 'Doe dan maar 21 dagen gewoon'.

Ik vind het zelf niet zo gek dat je dan in ieder geval vertrouwt op je eigen huisarts en de fabrikant ... De rest heb ik voor de zekerheid gebeld en dan nog zegt het (overtuigende) meerendeel dat 7 dagen klopt.
Zeg maar gewoon Jet !
pi_62774271
Loveli heeft gelijk. Het probleem is dat heel veel meiden niet weten wat er in de stopweek gebeurd.

Als je stopt met de pil, ontstaat er door het wegvallen van de hormonen een nieuwe ovariële cyclus. Aan het einde van de stopweek ben je bijna op het punt dat er een 'dominant' follikel is uitgerijpt en dat er nog maar een kleine stimulatie nodig is om tot een ovulatie te leiden. Op dit moment begin je weer met de pil, waardoor het follikel binnen zeven dagen afsterft, omdat het hormoon LH indirect geblokkeerd wordt (wel elke dag netjes de pil innemen).

Daarom hoef je, als je in de 2e week een keer een pil vergeten bent, ook geen extra maatregelen te nemen. Er is altijd 7 dagen pilgebruik aan vooraf gegaan. Zelfs als er dan een ovulatie is opgetreden, dan nog is de kans klein dat je zwanger raakt gezien de andere effecten van de pil op o.a. het endometrium en je cervix.
pi_63313075
Nogmaals bedankt voor de info. De sex is top en ik ben net ongesteld geworden. Iedereen blij ... (behalve MinderMutsig want die zat er naast)
Zeg maar gewoon Jet !
pi_63313438
Veel plezier met seksen.
pi_63314347
We will, bedankt (ook voor je bezorgdheid).
Zeg maar gewoon Jet !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')