Amen to that!quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:40 schreef Magereheinus het volgende:
Nee Atheisten hebben dit soort onzin niet om hun gelijk te halen. Alleen als je een stupide manier van denken hebt moet je op een dusdanige manier(of bij feesten) mensen overtuigen.
quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:54 schreef Triggershot het volgende:
Christenen zijn sowieso heer en meester op aarde als het aankomt op het organiseren van shows voor de massa's. Het misbruiken van sentiment etc.
Ow ja, TS is moslim
There - i fixed it for ya.quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:54 schreef Triggershot het volgende:
ChristenenReligieuzen zijn sowieso heer en meester op aarde als het aankomt op het organiseren van shows voor de massa's. Het misbruiken van sentiment etc.
Ow ja, TS is moslim
Ik vind het eerder pathetisch. Zelfs als hij iets had verkondigd waar ik 100% achter sta, zou ik niet bij zo'n debielenclubje willen horenquote:Op maandag 20 oktober 2008 12:07 schreef hierissieweer het volgende:
vind die stem dus bijna hypnotiserend, hoe hij de woorden ook neezet, de klemtonen de intonatie, super! Bijna poetisch
...ik ook van jou triggiequote:Op maandag 20 oktober 2008 12:14 schreef Triggershot het volgende:
Mensen die zelf geen mening hebben en maar gaan mee liften op reacties van anderen. [ afbeelding ]
Oh plzzzzquote:
quote:Dude - it's the straight people that are making gay babies, anyways!
quote:Dude - it's the straight people that are making gay babies, anyways!
welkom in het levenquote:Op maandag 20 oktober 2008 11:54 schreef Toryu het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel schokkend dat mensen zo gemanipuleerd en gehersenspoeld worden.
HIJ HEEFT ER ALLES AAN GEDAAN OM WEER CONTACT TE LEGGEN!!!!quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:50 schreef Joooo-pi het volgende:
FF op de banner Ikzoekgod.nl geklikt....![]()
Is het je wel eens overkomen dat je met iemand via de telefoon in gesprek was en de verbinding werd verbroken? Het eerste wat je probeert is om opnieuw contact te leggen!
Onze relatie met God werd ook verbroken. Hij heeft er alles aan gedaan om weer contact te leggen. Hoe Hij dat heeft gedaan kun je op deze site ontdekken.
Spannend![]()
![]()
![]()
Mwah... de EO Jongerendag, hoewel het niet echt mijn ding is, zit ook altijd wel zwaar professioneel in elkaar. TMF Awards en al die ongein komt niet eens in de buurt...quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:38 schreef Paramnesia het volgende:
Oke het gaat dus over dit filmpje:
Ten eerste: goddamn, wat een actie, wat een effecten, wat een stem. Waar je hier in Nederland stoffige EO filmpjes hebt weten ze het in Amerika aan te pakken.
Ik zat ook even verbaasd te kijken...quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:28 schreef wijsneus het volgende:
* wijsneus heeft net net het openingsfilmpje gezien
_ H.O.L.Y _ F.U.C.K _
Het huwelijk is een overblijfsel uit de tijd dat de mensheid achterlijk en bekrompen was, dat is: de gehele geschiedenis van voor 1960. Pas wanneer de mens atoom wordt en zich niet meer laat knevelen door sociale verbanden zal de hemel op aarde komen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:04 schreef servus_universitas het volgende:
Wat is er wezenlijk mis met de heiligheid van het huwelijk? Dat kun je ook heel goed los van religie zien hoor.
Welnee joh, die hemel komt er pas als alle homo's weer netjes terug de kast in gaan en het huwelijk slechts openstaat voor een man en een vrouw die elke donderdagavond 25 minuten missionaris-seks hebben.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:12 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Het huwelijk is een overblijfsel uit de tijd dat de mensheid achterlijk en bekrompen was, dat is: de gehele geschiedenis van voor 1960. Pas wanneer de mens atoom wordt en zich niet meer laat knevelen door sociale verbanden zal de hemel op aarde komen.
Zonder anticonceptie, maar dat spreekt voor zich.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:20 schreef Hephaistos. het volgende:
Welnee joh, die hemel komt er pas als alle homo's weer netjes terug de kast in gaan en het huwelijk slechts openstaat voor een man en een vrouw die elke donderdagavond 25 minuten missionaris-seks hebben.
Dan moet je natuurlijk wel op zondag 25 weesgegroetjes doen tijdens de biecht!quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:20 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Welnee joh, die hemel komt er pas als alle homo's weer netjes terug de kast in gaan en het huwelijk slechts openstaat voor een man en een vrouw die elke donderdagavond 25 minuten missionaris-seks hebben.
Als het in een andere staat was geweest, misschien... maar dat zie ik in CA nog niet gebeuren.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:24 schreef maedel het volgende:
Ja, intussen zorgt dit soort kutfilmpjes er wel voor dat het homohuwelijk in California maar gewoon weer verboden wordt.
Ja, dat vertrouwen heb ik niet meer hoorquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:27 schreef RedDevil085 het volgende:
[..]
Als het in een andere staat was geweest, misschien... maar dat zie ik in CA nog niet gebeuren.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:38 schreef Synthesist het volgende:
hek eromheen zeteen, vrachtwagen met knuppels laten komen
probleem opgelost
Het huwelijk is dan ook helemaal niet bedoeld voor homoseksuelen. Begrijp mij niet verkeerd, ik heb niets tegen homoseksualiteit, maar ik vind dat we te ver doorschieten met het gelijk stellen van homoseksuele relaties aan heteroseksuele relaties. Ze zijn namelijk fundamenteel verschillend.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:24 schreef maedel het volgende:
Ja, intussen zorgt dit soort kutfilmpjes er wel voor dat het homohuwelijk in California maar gewoon weer verboden wordt.
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:55 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Het huwelijk is dan ook helemaal niet bedoeld voor homoseksuelen. Begrijp mij niet verkeerd, ik heb niets tegen homoseksualiteit, maar ik vind dat we te ver doorschieten met het gelijk stellen van homoseksuele relaties aan heteroseksuele relaties. Ze zijn namelijk fundamenteel verschillend.
Ik hoop niet dat je nou geconcludeerd hebt dat ik een atheist ben...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:05 schreef Heathen. het volgende:
Atheïsten hebben het perfecte tegen antwoord: Niets.
Ze zijn verschillend in de zin van dat het om twee van dezelfde sekse gaat. Verder veranderd er niet zoveel en is de relatie hetzelfde. Je moet dus niet zo minachtend doen en relaties in gradaties zetten. Want als we dat gaan doen dan zij er ook christelijke huwelijken die alleen nog bij elkaar zijn onwille van de sociale druk. Het zou toch een schande zijn als die dan uit elkaar zouden gaan. Noem je dat een beter huwelijk dan bijvoorbeeld een lesbo stel dat na 20 jaar huwelijk nog steeds dol op elkaar zijn?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:55 schreef servus_universitas het volgende:
Het huwelijk is dan ook helemaal niet bedoeld voor homoseksuelen. Begrijp mij niet verkeerd, ik heb niets tegen homoseksualiteit, maar ik vind dat we te ver doorschieten met het gelijk stellen van homoseksuele relaties aan heteroseksuele relaties. Ze zijn namelijk fundamenteel verschillend.
Nee dat zegt deze atheïst. Zegt dus iets over jouw denkwijzequote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:07 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je nou geconcludeerd hebt dat ik een atheist ben...
Dat zou wat dom zijn namelijk.
Zou wel mooi illustreren hoe gristenen over de wereld denken overigens
Over gristenen? Ja, inderdaad, dat klopt. Ik denk dat zij er over het algemeen een heel fout denkbeeld op na houden ja.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:10 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Nee dat zegt deze atheïst. Zegt dus iets over jouw denkwijze
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:55 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Het huwelijk is dan ook helemaal niet bedoeld voor servus_universitas. Begrijp mij niet verkeerd, ik heb niets tegen servus_universitas, maar ik vind dat we te ver doorschieten met het gelijk stellen van servus_universitas' relatie aan heteroseksuele relaties. Ze zijn namelijk fundamenteel verschillend.
Iedereen die gelooft heeft een fout denkbeeld.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:11 schreef maedel het volgende:
[..]
Over gristenen? Ja, inderdaad, dat klopt. Ik denk dat zij er over het algemeen een heel fout denkbeeld op na houden ja.
Het huwelijk is per definitie een verbintenis tussen man en vrouw. Het homohuwelijk beschouw ik dan ook als een schijnhuwelijk. Het is meer iets van dat ze dan het idee hebben om ook mee te mogen doen met de maatschappij. Ik kan mij voorstellen dat je vindt dat ik minachtend doe over homoseksuele relaties, maar dat is echt onzin. Ik respecteer de seksuele geaardheid van ieder mens, daar deze is bepaald bij de geboorte en niet een keuze is. Mijn enige kritiek is dat we homoseksualiteit niet moeten verheffen tot een maatschappelijke norm naast heteroseksualiteit als het gaat om zaken als het huwelijk en kinderen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:08 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Ze zijn verschillend in de zin van dat het om twee van dezelfde sekse gaat. Verder veranderd er niet zoveel en is de relatie hetzelfde. Je moet dus niet zo minachtend doen en relaties in gradaties zetten. Want als we dat gaan doen dan zij er ook christelijke huwelijken die alleen nog bij elkaar zijn onwille van de sociale druk. Het zou toch een schande zijn als die dan uit elkaar zouden gaan. Noem je dat een beter huwelijk dan bijvoorbeeld een lesbo stel dat na 20 jaar huwelijk nog steeds dol op elkaar zijn?
Leg mij dat eens uit.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:13 schreef servus_universitas het volgende:
Het huwelijk is per definitie een verbintenis tussen man en vrouw.
Ik wil weten waarom je denkt dat alleen hetero stellen het alleenrecht hebben over zoiets. Met het "mee mogen doen in de maatschappij" antwoord laat je zien dat een dergelijke relatie niet volwaardig is. En daarmee minacht je niet homo's maar wel de relaties die ze hebben.quote:Het homohuwelijk beschouw ik dan ook als een schijnhuwelijk. Het is meer iets van dat ze dan het idee hebben om ook mee te mogen doen met de maatschappij. Ik kan mij voorstellen dat je vindt dat ik minachtend doe over homoseksuele relaties, maar dat is echt onzin.
Wat is de achterliggende gedachte daar achter? Wat is daar mis mee? Over het algemeen zie ik persoonlijk niets in een huwelijk voor mezelf omdat het een instelling is die dankzij heteroseksuelen ontzettend naar beneden is gehaald. Juist de homo's maken het weer een beetje volwaardig en laten zien dat echte liefde een huwelijk verdient.quote:Mijn enige kritiek is dat we homoseksualiteit niet moeten verheffen tot een maatschappelijke norm naast heteroseksualiteit als het gaat om zaken als het huwelijk en kinderen.
quote:Some argue that the link between marriage and procreation is not as strong as it once was, and they are correct. Until recently, the primary purpose of marriage, in every society around the world, has been procreation. In the 20th century, Western societies have downplayed the procreative aspect of marriage, much to our detriment. As a result, the happiness of the parties to the marriage, rather than the good of the children or the social order, has become its primary end, with disastrous consequences. When married persons care more about themselves than their responsibilities to their children and society, they become more willing to abandon these responsibilities, leading to broken homes, a plummeting birthrate, and countless other social pathologies that have become rampant over the last 40 years. Homosexual marriage is not the cause for any of these pathologies, but it will exacerbate them, as the granting of marital benefits to a category of sexual relationships that are necessarily sterile can only widen the separation between marriage and procreation.
The biggest danger homosexual civil marriage presents is the enshrining into law the notion that sexual love, regardless of its fecundity, is the sole criterion for marriage. If the state must recognize a marriage of two men simply because they love one another, upon what basis can it deny marital recognition to a group of two men and three women, for example, or a sterile brother and sister who claim to love each other? Homosexual activists protest that they only want all couples treated equally. But why is sexual love between two people more worthy of state sanction than love between three, or five? When the purpose of marriage is procreation, the answer is obvious. If sexual love becomes the primary purpose, the restriction of marriage to couples loses its logical basis, leading to marital chaos.
Ik heb zelden zulke slechte propaganda gezien. Alles aan dat filmpje faalt, en toch zijn hier mensen die menen dat het functioneert, daarom noem ik het alsnog bij de naam.quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:38 schreef Paramnesia het volgende:
Ten eerste: goddamn, wat een actie, wat een effecten, wat een stem. Waar je hier in Nederland stoffige EO filmpjes hebt weten ze het in Amerika aan te pakken.
1. Vertel eens, wat is het huwelijk per definitie? Beperk je alsjeblieft niet tot vandale, die hanteert de regels van definitie niet. (bijv: het definiendum mag niet in het definiens voorkomen) Ik zal het je nog sterker vertellen dan dat: er bestaan verschillende type definities, zoals een lexicale, verhelderende, overtuigende, en één hele belangrijke: de bepalende (stipulatief), die nieuwe betekenissen aan een woord kan en mag toekennen, naar wens van de gemeenschap die ze erkent. Definities zijn producten van het menselijke constructivisme, en niets is zo relatief van aard als dit. Kortom, wat voor jou een huwelijk per definitie is kan voor een ander compleet zonder waarde zijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:13 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Het huwelijk is per definitie een verbintenis tussen man en vrouw. Het homohuwelijk beschouw ik dan ook als een schijnhuwelijk.
Ben je een trol ofzo?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:00 schreef Verluste het volgende:
Atheisten vind ik heel erge mensen. Hoe kun je goed doen als je niet in een ziel gelooft? De meeste atheisten die ik ken zijn dan ook heel erge egoisten.
Dat is dan wereldnieuws, als je bewijzen hebt van een god. Noch thans heeft niemand dat ooit kunnen doen, maar jij schijnbaar wel. Nou leg de bewijzen maar op tafel zou ik zeggen.quote:Atheisten zijn trouwens nogal dom in hun starheid, omdat ze bewijzen dat God bestaat in de wind slaan.
Volgens mij snap je niet wat Atheïsme is...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:00 schreef Verluste het volgende:
Atheisten vind ik heel erge mensen. Hoe kun je goed doen als je niet in een ziel gelooft? De meeste atheisten die ik ken zijn dan ook heel erge egoisten.
Atheisten zijn trouwens nogal dom in hun starheid, omdat ze bewijzen dat God bestaat in de wind slaan.
Evolutionair gezien is er grote kans dat de mens polygaam zou moeten zijn, aangezien de mannen groter en sterker zijn dan de vrouwen. In de natuur betekent dat dat de mannen onderling vechten voor de harem. Vrouwen leven in groepen om samen de kinderen op te voeden, de man spreidt enkel z'n zaad of is op jacht. Dat iets cultureel is ingebouwd wil niet per definitie zeggen dat het evolutionair de beste oplossing is.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:59 schreef Scaurus het volgende:
Een huwelijk is een verbond tussen man en vrouw met als doel voortplanting. Dit doel heeft wortels in de evolutionaire geschiedenis van de mens. De mens wil nageslacht voortbrengen (zoals elk ander dier), maar moet daarvoor wel bijna twintig jaar lang intensief zorg verlenen. Deze zorg kan het beste gegeven door een man en een vrouw: zij vullen elkaar aan. Een kind zonder vader of zonder moeder komt tekort in zijn opvoeding.
Mogen mensen die geen kinderen willen dan nog wel trouwen? Is dat ook geen volwaardig huwelijk?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:59 schreef Scaurus het volgende:
Een huwelijk is een verbond tussen man en vrouw met als doel voortplanting. Dit doel heeft wortels in de evolutionaire geschiedenis van de mens. De mens wil nageslacht voortbrengen (zoals elk ander dier), maar moet daarvoor wel bijna twintig jaar lang intensief zorg verlenen.
Daar heb je studie naar gedaan? Heb je eventueel bewijs?quote:Deze zorg kan het beste gegeven door een man en een vrouw: zij vullen elkaar aan. Een kind zonder vader of zonder moeder komt tekort in zijn opvoeding.
Maar in feite zouden die volgens jouw beredenering nooit in het huwelijk mogen treden.quote:Ik hoor nu natuurlijk al stemmen roepen dat er ook stellen zijn die onvruchtbaar zijn. Dat is zo. Dat doet echter niets af aan het doel van het huwelijk, een doel dat door negentig procent van de stellen behaald wordt. Onvruchtbare stellen huwen sowieso vaak voordat ze ontdekken dat ze geen kinderen kunnen krijgen.
En het wordt opeens onmogelijk om een stabiel en langdurig huwelijk te hebben als er ook homo's zijn die een langdurige relatie hebben? Klinkt niet logisch, en wordt bovendien niet ondersteund door cijfers. Ironisch genoeg stranden in Amerika de meeste huwelijken, zelfs zonder de invoering van het homohuwelijk.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:59 schreef Scaurus het volgende:
Een huwelijk is een verbond tussen man en vrouw met als doel voortplanting. Dit doel heeft wortels in de evolutionaire geschiedenis van de mens. De mens wil nageslacht voortbrengen (zoals elk ander dier), maar moet daarvoor wel bijna twintig jaar lang intensief zorg verlenen. Deze zorg kan het beste gegeven door een man en een vrouw: zij vullen elkaar aan. Een kind zonder vader of zonder moeder komt tekort in zijn opvoeding.
Ik hoor nu natuurlijk al stemmen roepen dat er ook stellen zijn die onvruchtbaar zijn. Dat is zo. Dat doet echter niets af aan het doel van het huwelijk, een doel dat door negentig procent van de stellen behaald wordt. Onvruchtbare stellen huwen sowieso vaak voordat ze ontdekken dat ze geen kinderen kunnen krijgen.
Bron? Ik ben dus tekort gekomen omdat mijn moeder m'n geldverbrassende, alcoholistische vader de deur uit heeft getrapt? Wat is er precies mis met mij?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:59 schreef Scaurus het volgende:
Dus als je weet dat je onvruchtbaar bent dan hebben mensen volgens jouw logica niet meer het recht om vervolgens te huwen? Waarom moet elk gezin optimaal zijn? Er zijn genoeg getrouwde stellen met drugsproblemen die hun kind wel echt verprutsen dus waarom is een dergelijk gezin in jouw ogen beter dan eentje met 2 pappa's of 1 moeder? Waarom hang jij waardeoordelen aan wat er optimaal is zonder dat je daar solide wetenschappelijke bronnen bij mee geeft?quote:Ik hoor nu natuurlijk al stemmen roepen dat er ook stellen zijn die onvruchtbaar zijn. Dat is zo. Dat doet echter niets af aan het doel van het huwelijk, een doel dat door negentig procent van de stellen behaald wordt. Onvruchtbare stellen huwen sowieso vaak voordat ze ontdekken dat ze geen kinderen kunnen krijgen.
Dat weet je best!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:14 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Bron? Ik ben dus tekort gekomen omdat mijn moeder m'n geldverbrassende, alcoholistische vader de deur uit heeft getrapt? Wat is er precies mis met mij?
[..]
Zo makkelijk zit het niet. Bioloog Desmond Morris spreekt over twee conflicterende 'seksuele identiteiten' in de mens, en dan vooral in de man. Toen wij in de bomen hingen waren wij inderdaad polygaam en was er geen sterke band tussen man en vrouw zoals wij die nu kennen. Die band is ontstaan toen wij uit de bomen kwamen en ons gingen ontwikkelen tot rechtop lopende mensen die zeer sociaal zijn. In dat evolutionaire proces zijn sterke verbintenissen tussen man en vrouw ontstaan.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:08 schreef speknek het volgende:
Evolutionair gezien is er grote kans dat de mens polygaam zou moeten zijn, aangezien de mannen groter en sterker zijn dan de vrouwen. In de natuur betekent dat dat de mannen onderling vechten voor de harem. Vrouwen leven in groepen om samen de kinderen op te voeden, de man spreidt enkel z'n zaad of is op jacht. Dat iets cultureel is ingebouwd wil niet per definitie zeggen dat het evolutionair de beste oplossing is.
quote:
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:19 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Zo makkelijk zit het niet. Bioloog Desmond Morris spreekt over twee conflicterende 'seksuele identiteiten' in de mens, en dan vooral in de man. Toen wij in de bomen hingen waren wij inderdaad polygaam en was er geen sterke band tussen man en vrouw zoals wij die nu kennen. Die band is ontstaan toen wij uit de bomen kwamen en ons gingen ontwikkelen tot rechtop lopende mensen die zeer sociaal zijn. In dat evolutionaire proces zijn sterke verbintenissen tussen man en vrouw ontstaan.
Dat is ook te makkelijk. Het punt is dat we het natuurlijk op geen enkele manier kunnen weten. Sociaal zijn we monogaam, seksueel geneigd tot beperkte polygamie. Maar dat zegt helemaal niets over hoe het zou moeten zijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:19 schreef Scaurus het volgende:
Zo makkelijk zit het niet. Bioloog Desmond Morris spreekt over twee conflicterende 'seksuele identiteiten' in de mens, en dan vooral in de man. Toen wij in de bomen hingen waren wij inderdaad polygaam en was er geen sterke band tussen man en vrouw zoals wij die nu kennen. Die band is ontstaan toen wij uit de bomen kwamen en ons gingen ontwikkelen tot rechtop lopende mensen die zeer sociaal zijn. In dat evolutionaire proces zijn sterke verbintenissen tussen man en vrouw ontstaan.
Nee ik ben geen trol. De echte trollen in het leven zijn de atheisten die het leven niet waarderen en hun eigen, destructieve weg gaan.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:04 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Ben je een trol ofzo?
Serieuze reactie: Nee ik geloof niet in een ziel. Ik geloof namelijk niet. Zelf ben ik van mening dat wat mensen onder ziel verstaat eigenlijk meer een gevoel is en verder weinig. Net zoals boos zijn of lachen je ook niet als een apart 'wezen' kan neerzetten.
[..]
Dat is dan wereldnieuws, als je bewijzen hebt van een god. Noch thans heeft niemand dat ooit kunnen doen, maar jij schijnbaar wel. Nou leg de bewijzen maar op tafel zou ik zeggen.
Waarom waarderen volgens jou de atheïsten het leven niet?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:11 schreef Verluste het volgende:
[..]
Nee ik ben geen trol. De echte trollen in het leven zijn de atheisten die het leven niet waarderen en hun eigen, destructieve weg gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |