als je logische redeneert en ook azie gaat bekijken zondagnach, dat weet je gewoon dat die rode cijfers op wallstreet gewoon de boel weer naar beneden mee gaat trekken, zeker met 300 verlies....quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:46 schreef HansAEX het volgende:
[..]
Hoeft niet perse. AEX gesloten op 245 (VS stond toen al op ca 250pt verlies), omgerekende koers AEX na handel NY slechts half puntje lager
Dat wordt dan een portefeuille met "alt A" hypotheken en wat cashquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:51 schreef AQuila360 het volgende:
De voorgaande weken ging ING toch steeds hard op maandag? Maar dat kwam ook wel door het nieuws steeds in het weekend.
Stel dat ING wordt genationaliseerd wat gebeurt er dan concreet met de aandelen ING die je hebt?
voor waainigquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 00:02 schreef digitaLL het volgende:
[..]
De "goeie" delen neemt Bos graag over![]()
Waarom nemen Chinese bedrijven niet gewoon AEX-bedrijven over? Die zijn nu te koop voor een prikkie.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 22:07 schreef SeLang het volgende:
Als er nog een keer 10 miljard bijmoet dan gaat dat zeker weten tegen slechtere voorwaarden en zal het grootste deel van ING effectief in handen van de staat zijn (= niet meer van de zittende aandeelhouders).
Volgens mij komen daar de grote dalingen van de laatste dagen vandaan. Beleggers kijken nog eens goed naar wat ING op de balans heeft staan en prijzen een groot risico in dat er een substantiele aandelen verwatering gaat optreden door een verdere herkapitalisatie.
Ze zijn niet meer zo duur, maar echt ziek goedkoop is het ook niet hoor.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 10:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Waarom nemen Chinese bedrijven niet gewoon AEX-bedrijven over? Die zijn nu te koop voor een prikkie.
Heeft dat niet te maken met de lange termijn visie van de Chinezen en dat ze zich daarom niet kunnen vinden in de relatief korte termijn strategie van westerse bedrijven?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:49 schreef LXIV het volgende:
De Chinezen zijn gewoon erg conservatief met hun beleggingen. Als Chinees zou ik het wel weten echter!
Als dit werkelijk gebeurd, zullen de financials wel omhoog spuiten a.s. maandag.quote:Overheid VS overweegt steun verzekeraars
Uitgegeven: 25 oktober 2008 10:41
Laatst gewijzigd: 25 oktober 2008 11:10
WASHINGTON - De Amerikaanse overheid overweegt kapitaalinjecties in grote Amerikaanse verzekeraars. De Amerikaanse krant The Wall Street Journal meldde zaterdag dat de regering geld uit het steunfonds voor de financiële sector hiervoor wil inzetten.
ANP
In ruil voor het extra kapitaal zou de Amerikaanse staat aandelen in de verzekeraars krijgen. Eerder werd door middel van deze constructie al 125 miljard dollar in negen Amerikaanse banken gepompt.
Klik hier!
Het steunfonds van 700 miljard dollar was oorspronkelijk bedoeld voor het opkopen van slechte bezittingen van banken. Nadat Europese landen, waaronder Nederland, echter waren overgegaan tot kapitaalinjecties, volgde de Amerikaanse regering dit voorbeeld en paste zijn reddingsplannen aan.
Schuldpapier
Tot nu toe leek de verzekeringsbranche de kredietcrisis beter te doorstaan dan de bankensector. Door de dalende aandelenkoersen en het afnemen van de waarde van schuldpapier van bedrijven, zijn de balansen van veel verzekeraars de laatste tijd echter geraakt.
Volgens de krant zouden Amerikaanse verzekeraars de injecties kunnen gebruiken om hun financiële positie te verbeteren, zonder dat ze verliezen op papier door verkopen hoeven om te zetten in verliezen in geld.
Nederland
In Nederland kunnen verzekeraars net als banken een beroep doen op een steunfonds van 20 miljard euro van de Nederlandse overheid.
Verzekeraar Aegon bestudeert op dit moment nog of en onder welke voorwaarden het bedrijf van het fonds gebruik zou willen maken. Vorig weekeind kreeg bankverzekeraar ING een lening van 10 miljard euro uit het fonds.
Laten we het hopenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 14:39 schreef pberends het volgende:
[..]
Als dit werkelijk gebeurd, zullen de financials wel omhoog spuiten a.s. maandag.
Waarom zullen chinese bedrijven geinteresseerd zijnin AEX-bedrijven? Zij zullen eerder geinteresseerd in amerikaanse, duitse, engelse bedrijven lijkt mij.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 10:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Waarom nemen Chinese bedrijven niet gewoon AEX-bedrijven over? Die zijn nu te koop voor een prikkie.
Waarom dan? Lijkt mij dat ze geinteresseerd zijn in ondergewaarde bedrijven, daar valt winst te maken. Of het nu Timboektaanse bedrijven zijn of Britse, het lijkt mij niet uit te maken.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:13 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Waarom zullen chinese bedrijven geinteresseerd zijnin AEX-bedrijven? Zij zullen eerder geinteresseerd in amerikaanse, duitse, engelse bedrijven lijkt mij.
Ja end e RABO ook.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:38 schreef pberends het volgende:
Willem Middelkoop zei afgelopen De Wereld Draait Door wel heel stellig dat ING voor de kerst genationaliseerd wordt, tot 3 keer toe.
zo heel gek is dat dan ook nietquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:56 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja end e RABO ook.
maar dat gaat me wat ver allemaal
maar het begint wel aardig op een dertiger jaren scenario te lijken
maar ik wilde gisteren naar de sauna, maar die was helemaal volgeboekt
dus geld voor uitgaan is er nog genoeg onder de mensen
Dat is nog maar de vraag. Wat moeten die verzekeraars daarvoor betalen? De prijs die ING betaalde was in elk geval hoog.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 14:39 schreef pberends het volgende:
[..]
Als dit werkelijk gebeurd, zullen de financials wel omhoog spuiten a.s. maandag.
ING knalde in eerste instantie omhoog maandag.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Wat moeten die verzekeraars daarvoor betalen? De prijs die ING betaalde was in elk geval hoog.
Zeker van het geld van verkochte aandelen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:56 schreef henkway het volgende:
[..]
maar ik wilde gisteren naar de sauna, maar die was helemaal volgeboekt
dus geld voor uitgaan is er nog genoeg onder de mensen
En toen moest iedereen vervolgens de eindejaarsrekeningen gaan betalen....quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:56 schreef pberends het volgende:
[..]
ING knalde in eerste instantie omhoog maandag.
geen twijfel dat dit het walhalla is voor daghandelarenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:56 schreef pberends het volgende:
[..]
En eindigde vrijdag lager dan de vrijdag voor de injectie.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:56 schreef pberends het volgende:
Wat was dat scenario dan?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:56 schreef henkway het volgende:
[..]
maar het begint wel aardig op een dertiger jaren scenario te lijken
Als ING weer 20% ofzo omhoog spuit verkoop ik m'n 25 aandelen ook weer.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
geen twijfel dat dit het walhalla is voor daghandelaren
Doe dat nou niet, van die winst kun je nog geen zak drop dalen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:32 schreef pberends het volgende:
[..]
Als ING weer 20% ofzo omhoog spuit verkoop ik m'n 25 aandelen ook weer.
Ik wacht dan nog wat maanden, en koop weer ING. Ik ben een flipflopper.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:39 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Doe dat nou niet, van die winst kun je nog geen zak drop dalen.
Als ING overleeft komt er binnen een jaar wel 200% bij.
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:32 schreef pberends het volgende:
[..]
Als ING weer 20% ofzo omhoog spuit verkoop ik m'n 25 aandelen ook weer.
Ik denk dat ik gewoon de helft ga verkopen bij een eventuele stijging maandag want ik was altijd wel heel stellig dat ING niet gaat omvallen maar ik weet het nu echt niet meer.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:39 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Doe dat nou niet, van die winst kun je nog geen zak drop dalen.
Als ING overleeft komt er binnen een jaar wel 200% bij.
De reden dat ING zo onwaarschijnlijk laag staat is juist dat er zoveel angst in de markt zit. Dus ook bij jou!quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 18:30 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat ik gewoon de helft ga verkopen bij een eventuele stijging maandag want ik was altijd wel heel stellig dat ING niet gaat omvallen maar ik weet het nu echt niet meer.
Maarja wat is nu verstandig om te doen of hang dat van het aantal af?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |