weet wel een goede, maar of die plek heeft.....quote:Op vrijdag 7 november 2008 09:57 schreef moussy het volgende:
Beterschap voor de zieke kindjes
Gekke vraag misschien, maar ik ben op zoek naar een schoolfotograaf, iemand tips?
Niet voor nu hoor, ben aan het rondkijken voor een geschikte fotograaf voor volgend jaar juniquote:Op vrijdag 7 november 2008 10:48 schreef chacama het volgende:
[..]
weet wel een goede, maar of die plek heeft.....
wij hebben net hele mooie van foto Kochquote:Op vrijdag 7 november 2008 09:57 schreef moussy het volgende:
Beterschap voor de zieke kindjes
Gekke vraag misschien, maar ik ben op zoek naar een schoolfotograaf, iemand tips?
Ja, ik ben zachter geworden. Maar ook dat dingen me meer raken. Ik kan er echt verdriet van hebben als ik zie dat Priscil verdriet heeft. Waar ik voordat ik Jen had vaak wat afstandelijker was, ben ik nu gewoon echt een mama. In mijn ogen niet alleen voor Jen, maar in zeker opzicht ook echt voor Priscil.quote:Op vrijdag 7 november 2008 21:44 schreef Leah het volgende:
Kan me voorstellen hoor! Maar ik denk dat je het zo goed doet.
Merk je dat je anders op de dingen (niet persè dit) reageert nu je zelf ook moeder bent?
Leuk, dat is dus net als bij Myrthe. Ze haalt ook soms de n en h door elkaar, of b d p. Is Judith ook soms aan het eind vd zin het eerste woord alweer vergeten?quote:Op vrijdag 14 november 2008 10:39 schreef Grijs het volgende:
Judith begint trouwens te lezen. Zo schattig! Echt letter voor letter en dan een woord maken. Echt leuk om te merken dat ze het begint door te krijgen. Ze kent nog niet alle letters, dus zo heel veel woorden kan ze nog niet lezen, maar het wordt wel langzaam maar zeker steeds meer.
dat herken ik wel, andere moeders hoor ik mopperen over huiswerk (werk dat niet af is en mee naar huis gaat) maar hier zien we alleen de dictee's...quote:Op vrijdag 14 november 2008 10:43 schreef lily het volgende:
Dat herken ik wel, Grijs.
Damon ging naar groep 3 en kon daar meteen al lezen. Ik snapte daar eigenlijk niks van want hij leest thuis dus eigenlijk nooit (althans niet in een gewoon boek).
Het gaat allemaal maar gewoon vanzelf lijkt het. Hij zit nu op avi 9 en de rest gaat ook als een trein. Het lijkt helemaal geen moeite te kosten. Hij is thuis nooit met iets "schools" bezig.
Zinnen leest Judith nog niet, alleen losse woordjes. En schrijven wordt nu ook heel erg interessant.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:45 schreef poemojn het volgende:
[..]
Leuk, dat is dus net als bij Myrthe. Ze haalt ook soms de n en h door elkaar, of b d p. Is Judith ook soms aan het eind vd zin het eerste woord alweer vergeten?En vindt ze woorden lezen ook makkelijker dan zelf woorden maken?
Hoe gaat het nu verder met Daan op school?
10-minuten-gesprekken hebben wij nog niet gehad, de juf was ziek. Maar Myrthe heeft nu wel meer zin in school, dat scheelt.
Ik ben absoluut niet voor onderwijs in de wieg gelegd, maar alleen groep 3 zou me leuk lijkenquote:Op zaterdag 15 november 2008 12:57 schreef Moonah het volgende:
Hoe leuk ik het kleuteronderwijs ook vind, toch verlang ik wel eens terug naar groep 3....![]()
dat is sowieso slim.quote:Op zaterdag 15 november 2008 13:01 schreef E.T. het volgende:
zodat ik niet dingen linksom aanleer en ze volgend jaar op school dingen rechtsom gaat leren bijv.
Als die nog niet waren aangeboden, noemde ik dat 'grote-mensen-letters'.quote:Op zaterdag 15 november 2008 13:08 schreef E.T. het volgende:
hier wordt idd met kleine letters geschreven(heeft ook weer tot resultaat dat hoofdletters in boeken nu verwarrend zijn
)
Eigenlijk vind ik het heel erg wat er nu gaande is, je doet er echt alles aan om Job te begeleiden in het leven, zoals bovenstaande, waarvoor hulde, en dan doet school zo kinderachtig, want dat vind ik het eigenlijk wel. Waarom niet eerst met de ouders een gesprekje en dan intern?quote:Op zaterdag 15 november 2008 12:45 schreef livelink het volgende:
Alle extra verjaardagsprikkels en Sinterklaasprikkels voor Job heb ik al tot een minimum beperkt. Verjaardag alleen met het gezin, geen feestjes (kinderfeestje en het bezoek van opa's en oma's heb ik afgeblazen). Sinterklaas alleen op de zaterdagen de schoen zetten en pakjesavond. Alle extra Sinterklaasfeestjes (school, werk, BSO) doen we niet aan mee. Ik hou Job op die dagen vrij van school en BSO. En op die manier hoop ik deze periode door te komen.
morgen ochtend word op 3 de intocht nogmaals uitgezondenquote:Op zaterdag 15 november 2008 19:55 schreef moussy het volgende:
Leuk he dat Sinterklaas gebeuren. Ik kon helaas de intocht niet op tv zien, omdat ik erg druk was met schminken, maar iemand heeft het opgenomen, zodat Cas en René, en ik natuurlijkalsnog kunnen kijken. Zo kon ik ook niet naar de aankomst met de kinderen
Maar.. das maar goed ook, want ik heb begrepen dat het paard aan de race was en later de Sint er af probeerde te gooien
Toen ik klaar was heb ik Cas opgehaald en ben ik met een vriendin met nog 2 kinderen gaan kijken, Cas was helemaal verliefd, niet op de Sint, nee, op een meisjespiet, in een rokje, op hakjes en met lange haren.. zn nicht
![]()
![]()
Dan kunnen we ook niet kijken, tis echt druk nu voor ons. Volgende week lopen René en ik samen ook nog in pak bijv.quote:Op zaterdag 15 november 2008 19:56 schreef Ynske het volgende:
[..]
morgen ochtend word op 3 de intocht nogmaals uitgezonden
Doen jullie ook mee?quote:Op zaterdag 15 november 2008 19:57 schreef moussy het volgende:
[..]
Dan kunnen we ook niet kijken, tis echt druk nu voor ons. Volgende week lopen René en ik samen ook nog in pak bijv.
quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:21 schreef snoopy het volgende:
Ik ga er vanuit dat hij helemaal niet snapt wat dat is
Dat doen ze hier nu bij onze mannen ook, we merken groot verschil in hun gedrag thuis, beide zijn weer leuk en vrolijk ! Merijn werkt nu ook met een boek Taaltoppers, hij vind het heerlijk !quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:16 schreef Grijs het volgende:
[..]
De juf zou nu eerst toetsen afnemen om te kijken wat hij al beheerst en dan hoeft hij alleen het bijbehorende werk dat hij nog niet beheerst (compact) te maken, de rest kan hij dan overslaan.
Ook een goeie.quote:Op zaterdag 15 november 2008 13:10 schreef Moonah het volgende:
[..]
Als die nog niet waren aangeboden, noemde ik dat 'grote-mensen-letters'.
Nou dat geloof ik niet hoor. Ik kreeg mijn eerste spelcomputer toen ik een jaar of 9 was. En ik heb boeken verslonden.quote:Op zondag 16 november 2008 09:16 schreef livelink het volgende:
Ja, ik hoop ook dat mijn kinderen lezers worden, ik heb een kast vol boeken waarvan ik het heel leuk zou vinden als mijn kinderen die gaan lezen. Maar ik denk dat het tegenwoordig toch lastiger is om kinderen echt aan het lezen te krijgen met alle concurrentie van spelcomputers en televisie.
Nou ja, afhankelijk van de leeftijd vind ik harry potter al heel watquote:Op zondag 16 november 2008 09:29 schreef livelink het volgende:
Ik ben het wel met jou eens, hoor. Maar om me heen zie ik toch niet meer zulke bevlogen lezers.
Als ik naar de kinderen van mijn zus kijk, dan wordt er wel gelezen, maar zonder het ontdekkingsgevoel wat jij beschrijft. Het blijft bij de 'Harry Potter'-reeks en de 'Hoe-overleef-ik'-reeks.
Terwijl mijn zus echt een verslindster van boeken is.
quote:Op zondag 16 november 2008 09:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Toen wij nog geen kinderen hadden kwam het op saaie grijze zondagen zoals nu regelmatig voor dat we de hele dag in pyjama ieder aan een kant van de bank met een boek doorbrachten.
Ja, ik ga zelf minimaal in pak, te bang om Cas tegen te komen, of thuis te komen met nog vergeten bruine randen, dus ik ben achter de schermen bezig. Peet loopt wel in pak, maar voornamelijk in Amstelveen en huisbezoeken. En dit jaar gaat René voor het eerst in pak en ga ik dus wel met haar mee en tja, dan moet ik ook in pakquote:
quote:Leuk dat Cas zo onder de indruk van zijn nicht was
Er is een tweede deel van het benedictgenootschap.quote:Op zondag 16 november 2008 09:39 schreef Stout het volgende:
HIer lezen ze ook veel, Timo zit nu in deel 5 van Potter, Merijn zit in deel 1 van het benedict genootschap (voor de zoveelste keer) maar ze lezen werkelijk alles wat los en vast zit. Ook de DD lezen ze graag.
Whoei! goedzo Liam.quote:Op zondag 16 november 2008 16:55 schreef Belana het volgende:
buuf, nog heel erg bedankt voor de tip van het zeggen tegen Liam dat ie het moet "proberen" en "oefenen"
dat had ik op school dus ook besproken en hebben ze ook zo gedaan en nu gaat het dus harstikke goed met het maken van de werkjes
Timo heeft m gehad voor de boekenweek !! Hij had m zo uit !quote:Op zondag 16 november 2008 14:26 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Er is een tweede deel van het benedictgenootschap.![]()
Ow trouwens een enorme aanrader is de geheime sleutel van het heelal
Heel veel feiten en weetjes. Oudste heeft het echt verslonden.
Zouden jullie dat als ouders niet vervelend vinden dan? Want dat zou natuurlijk wel het mooiste zijn, ben je meteen van het hele geheimzinnige af idd.quote:Op maandag 17 november 2008 11:06 schreef bixister het volgende:
moussy, kan ze niet toch wat dichter bij de waarheid blijven en vertellen dat ze gevraagd is om hulppiet te zijn? het lijkt me namelijk ook echt iets om hartstikke trots op te zijn, niet leuk als 't alleen maar stiekempjes moet.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:11 schreef lady-wrb het volgende:
ik hoorde gisteren op school van een moeder dat luca de afgelopen weken best stil is geweest en soms gehuild heeft, waarop hij door de hele klas uitgelachen is.
hij ligt overhoop met een aantal van zijn vriendjes die hem pesten. "ga dan janken" wordt er dan tegen hem gezegd.
mijn hart brak, ik vind het zo zielig, hij heeft al zo veel voor zijn kiezen gekregen en heeft nog zo veel te verwerken.
hij kan zich slecht verweren tegen pesterijen. denk dat dat ook komt door zijn pdd toestanden, waar hij vooral op sociaal en emotioneel vlak steeds meer last van begint te krijgen (hij wijkt steeds meer af van "gewoon" en dat is voer voor pesterijen)
ik heb hem al een paar keer gezegd eens een keer gigantisch uit te halen naar die pesters, al is het maar een keer met de vuist op tafel slaan, boos worden en roepen: en nu is het afgelopen!
maar dat zit er niet in bij hem, vrees ik.
morgen heb ik het 10 minutengesprek, waarvan ik vrees dat het wel uit gaat lopen, want ik heb heel wat te bespreken ondertussen.
heb er overigens weinig vertrouwen in dat meester met tips/advies komt, want hij is meer van de lamaarwaaien-datkomtvanzelfwel-mentaliteit.
wat vervelend, ik hoop dat school het goed oppakt. Pesten was voor ons de reden om van school te wisselen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:11 schreef lady-wrb het volgende:
ik hoorde gisteren op school van een moeder dat luca de afgelopen weken best stil is geweest en soms gehuild heeft, waarop hij door de hele klas uitgelachen is.
hij ligt overhoop met een aantal van zijn vriendjes die hem pesten. "ga dan janken" wordt er dan tegen hem gezegd.
mijn hart brak, ik vind het zo zielig, hij heeft al zo veel voor zijn kiezen gekregen en heeft nog zo veel te verwerken.
hij kan zich slecht verweren tegen pesterijen. denk dat dat ook komt door zijn pdd toestanden, waar hij vooral op sociaal en emotioneel vlak steeds meer last van begint te krijgen (hij wijkt steeds meer af van "gewoon" en dat is voer voor pesterijen)
ik heb hem al een paar keer gezegd eens een keer gigantisch uit te halen naar die pesters, al is het maar een keer met de vuist op tafel slaan, boos worden en roepen: en nu is het afgelopen!
maar dat zit er niet in bij hem, vrees ik.
morgen heb ik het 10 minutengesprek, waarvan ik vrees dat het wel uit gaat lopen, want ik heb heel wat te bespreken ondertussen.
heb er overigens weinig vertrouwen in dat meester met tips/advies komt, want hij is meer van de lamaarwaaien-datkomtvanzelfwel-mentaliteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |