abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62991239
Sjeen, hoe is het nu met Isa? Beter hoop ik.

Lois, wat goed bedacht van die vork Jammer dat ze nu toch nog ziek is. Beterschap voor jullie ook.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 6 november 2008 @ 09:34:57 #152
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62991402
Lois, wat een goede ingeving van Jeroen, wat fijn dat de prik nu zo goed ging! Nu het griepje nog even verslaan

Sjeen, hoe gaat het met Isa?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Licht Ontvlambaar donderdag 6 november 2008 @ 10:07:22 #153
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_62992110
We zijn de nacht redelijk goed doorgekomen, ze heeft op matras (hoofdeinde opgehoogd) naast ons bed geslapen. En is nu lekker thuis met papa

*snel weer aan het werk gaat
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 6 november 2008 @ 10:25:59 #154
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62992507
Gelukkig sjeen. Blij dat jullie alledrie een beetje de nacht goed zijn doorgekomen. Hopelijk knapt ze snel op

Eva wat goed dat je de griepprik zo goed gedaan hebt. En een om weer beter te worden.

Fleur loopt ook te hoesten. En 's nachts in d'r slaap ook. Vanavond maar wat geven om minder te hoesten. Vanochtend klaagde ze al dat ze slecht geslapen had. Nou, dat kan ik me goed voorstellen met al dat gehoesteproest.

@sjeen. Er is nu ook daro-hoestprikkeldempende capsules voor kinderen. MIsschien dat ze dan wat rustiger slaapt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 november 2008 @ 22:20:01 #155
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_63015033
Mijn (eigen) ervaring met Daro is dat je daar nogal oppervlakkig van gaat ademen. Ik vind het niks, persoonlijk.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † vrijdag 7 november 2008 @ 09:57:22 #156
7074 moussy
kuttekop
pi_63023734
Beterschap voor de zieke kindjes

Gekke vraag misschien, maar ik ben op zoek naar een schoolfotograaf, iemand tips?
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:48:20 #157
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63024801
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 09:57 schreef moussy het volgende:

Gekke vraag misschien, maar ik ben op zoek naar een schoolfotograaf, iemand tips?
weet wel een goede, maar of die plek heeft.....
  † In Memoriam † vrijdag 7 november 2008 @ 10:53:48 #158
7074 moussy
kuttekop
pi_63024956
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:48 schreef chacama het volgende:

[..]

weet wel een goede, maar of die plek heeft.....
Niet voor nu hoor, ben aan het rondkijken voor een geschikte fotograaf voor volgend jaar juni
  vrijdag 7 november 2008 @ 13:27:29 #159
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63028906
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 09:57 schreef moussy het volgende:

wij hebben net hele mooie van foto Koch Die fotograaf deed het heel leuk en ook een goeie achtergrond enzo. En stralende kindjes op de foto!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † vrijdag 7 november 2008 @ 14:46:21 #160
7074 moussy
kuttekop
pi_63030922
Oh ja Koch staat idd op mijn lijstje! Vooral ook omdat de betalingen dan niet via school hoeven
  vrijdag 7 november 2008 @ 15:19:49 #161
3011 E.T.
pi_63031655
Volgens mij hadden we op het kdv de laatste keer www.dedigitaleverbeelding.nl Die was erg goed bevallen volgens mij (probeertde iig niet de baby's zittend te laten poseren, maar meer de kinderen spelend op de foto te krijgen)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 7 november 2008 @ 16:14:47 #162
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63033162
Dat klinkt goed E.T. altijd prettig en leuker als ze in hun spel gefotografeert worden.

Fleur was vanmiddag even bij me in de winkel. En die is al in kerstsfeer.... vraagt ze mama, wanneer gaan we de kerstspullen thuis doen...Mijn antwoord als Sinterklaas geweest is... was haar antwoord en dat duurt nog 8 nachtjes slapen.

Bijna goed.... hij is er over 8 nachtjes slapen.
  Jubileum moderator vrijdag 7 november 2008 @ 20:14:10 #163
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63038911
Duurt nog lang he Fleur?

Iris is inmiddels vrij goed op de hoogte wat gehandicapt is, als je niet kunt lopen en in een rolstoel zit, of als je benen het niet meer doen, of als je niet kunt zien.
Het gesprek "verstandelijk gehandicapt" ben ik nog niet eerder aangegaan omdat ik dat toch wel moeilijk vind.
Komt ze vandaag thuis: "mama, je moet gaan sint-maarten bij gehandicapten, die vinden dat namelijk heel erg leuk'
Eh?
"dat heb ik op school geleerd, dus dat is zo"
Ow... kwartje valt.
Op school gaan ze dinsdag naar de Harteheem, een woongemeenschap voor verstandelijk gehandicapten, daar gaan ze dinsdagmiddag vast Sint Maarten lopen.
Dus... een betere ingang kon ik me niet wensen voor het gesprek waar ik zo tegen op zag. Ik heb uitgelegd dat gehandicapt niet altijd lichamelijk was, maar ook in je hoofd kan zitten en gevraagd of ze begreep wat ik bedoelde. "net als Eva mama?" Ja schat net als Eva mensen die anders zijn (want zo heb ik autisme altijd uitgelegd, als het anders in je hoofd werkt als normaal) noemen we verstandelijk gehandicapt. Ik heb haar verteld dat de kinderen uit Eva's taxi, die Eva altijd komen halen en zeer enthousiast "ieeeehieees" roepen en Iris knuffelen ook verstandelijk gehandicapt zijn en zelfs in de Harteheem wonen. Verbijsterend vond ze dat want "je ziet het niet he mama, dat anders zijn"
Nee schat dat zie je niet, bij Eva ook niet.
Onder de indruk was ze, we hebben de laatste tijd al veel gesprekken over Eva gehad waarbij Iris steeds de wens aangaf dat ze Eva beter kon maken, dat ze wilde dat Eva niet anders was, en waarbij ik haar steeds moest teleurstellen.
Onder de indruk was ik ook, van haar begrip en van haar rustige aanvaarding van het begrip "verstandelijk gehandicapt". Het stempel waar ik de meeste moeite mee had, is voor haar heel natuurlijk.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63039097
Wat slim, van die vork!

De enige fotografen waar ik ervaring mee heb, zitten in het zuiden. Heb je dus niet veel aan. Weet wel dat je vroeg een afspraak moet maken. En duidelijk afspreken wat de foto's kosten voor ouders en hoe snel ze er zijn en hoe lang nabestellingen duren.

Voor kinderen is zoiets ook normaal Lois, die kijken zo anders tegen 'handicaps' aan. Maar wat moeilijk als Iris zo tegen je verteld dat ze Eva beter wil maken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Licht Ontvlambaar vrijdag 7 november 2008 @ 20:23:11 #165
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_63039157
Iris, slim meisje Ongelofelijk he Lois, hoe eenvoudig het soms lijkt te zijn...

Isa is inmiddels koortsvrij en heeft vandaag de antibiotica zelfs 'gewoon' van de lepel af genomen. Maar dat was omdat papa een lekker stuk chocola had klaargelegd voor erna en mama een kadootje had voor na afloop Lekker pedagogisch verantwoord Ben allang blij dat ik weer mijn spring-in-het-veld terug heb, in plaats van dat witte hangerige zeehondje...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_63039166
Lois Ik vind jou echt een hele stoere mama. (verder weet ik niet zo goed op je verhaal te reageren)

Hier een mama die even worstelt met wat ik wel en niet online kan gooien... Vandaag had ik weer een teleurgestelde Priscil thuis, en ik word zo langzamerhand zo moe van. Ik vind het zo vreselijk sneu voor haar.

Gelukkig heeft Priscil het reuze naar haar zin bij ons. Ik hoop dat wij een hoop goedmaken voor haar. Maar het is soms erg moeilijk om haar toch weer te moeten motiveren.

(En wat moet je als "stiefmoeder" nou zeggen???)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 7 november 2008 @ 20:26:31 #167
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63039240
Wat fijn dat je een goede ingang kreeg bij Iris. En wat Yppy zegt, kinderen zien de wereld nog zo anders. En mooi en moeilijk dat ze Eva beter zou willen maken.

Ja, 8 nachtjes zijn lang. Ze gaf net aan dat ze geen 8 nachtjes wilde slapen, dus ik stelde 9 voor. Keek ze me aan alsof ze het in Keulen hoorde donderen.... nee, mama niet MEER, maar MINDER.... ach,jee schatje wat dom van mama
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 november 2008 @ 20:29:09 #168
13151 crew  Rewimo
pi_63039305
Lois, dan zie je vooraf zo tegen zo'n gesprek op, en dan pakt Iris het zo goed op, wat moet dat een fijn gevoel zijn

Wij hebben de afgelopen twee dagen met een aantal mensen op 's Heren Loo in Apeldoorn een woongroep en de brasserie opgeknapt. 's Heren Loo is een instelling voor geestelijk gehandicapten. Ik heb Christan verteld wat we daar gingen doen. Zijn reactie: "Ik wil ook iets voor andere mensen doen."

Ken je het liedje "Sara lacht" van het Goede Doel? Christan kent dat ook (we draaien vaak HGD in de auto) en onder andere aan de hand daarvan heb ik hem uitgelegd wat geestelijk gehandicapt betekent. Lichamelijk gehandicapt snapte hij wel ("dan ben je blind of dan heb je maar één been, hè mam"), geestelijk is moeilijker. Ik heb hem verteld dat je dan niet zo goed kunt denken als andere mensen. Of hij het echt goed snapt weet ik niet, ik denk het (nog) niet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_63040046
Ach Lois, wat lijkt me dat toch moeilijk, vertellen dat haar zusje niet 'betergemaakt' kan worden. Maar wel fijn dat ze het zo oppakt verder.
  vrijdag 7 november 2008 @ 21:22:47 #170
24188 Belana
kloon van belana
pi_63040680
ach Irisje toch, wat is het toch een verstandig meisje en zo lief!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 7 november 2008 @ 21:26:49 #171
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_63040794
Lois , voor jullie en voor Iris!

Tico, je kunt niet zoveel als stiefmoeder, denk ik. Ik spreek met twee petten, die van stiefmoeder, maar ik was ook ooit zelf stiefkind.
Voor mijn gevoel is de biologische andere ouder de enige die zo'n gesprek echt kan en mag voeren.
Aan de andere kant heeft mijn moeder ons altijd weer gestimuleerd om niet met mijn vader te breken (lang en moeilijk verhaal) maar is daar misschien te lang mee door gegaan, dwz, toen wij al ruim en breed volwassen waren.

Het blijven moeilijke dingen, maar ik denk dat je in jouw geval moet aanhoren en troosten, meer niet.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_63040942
Dat is precies wat ik doe. Maar het geeft me zo'n machteloos gevoel.
  vrijdag 7 november 2008 @ 21:44:34 #173
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_63041316
Kan me voorstellen hoor! Maar ik denk dat je het zo goed doet.

Merk je dat je anders op de dingen (niet persè dit) reageert nu je zelf ook moeder bent?
pi_63041692
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 21:44 schreef Leah het volgende:
Kan me voorstellen hoor! Maar ik denk dat je het zo goed doet.

Merk je dat je anders op de dingen (niet persè dit) reageert nu je zelf ook moeder bent?
Ja, ik ben zachter geworden. Maar ook dat dingen me meer raken. Ik kan er echt verdriet van hebben als ik zie dat Priscil verdriet heeft. Waar ik voordat ik Jen had vaak wat afstandelijker was, ben ik nu gewoon echt een mama. In mijn ogen niet alleen voor Jen, maar in zeker opzicht ook echt voor Priscil.
  vrijdag 7 november 2008 @ 23:19:24 #175
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_63043830
Herken ik!

Ik heb het hetzelfde gehad.
  zondag 9 november 2008 @ 10:52:48 #176
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_63069886
Lois, wat lief en ook zo eerlijk van Iris. Het lijkt me zo'n zacht meisje.

Ik heb even ergens advies over nodig. Sommige kinderen waar Jolie weleens mee speelt vragen zich af waarom Jolie geen vader heeft. En dat is ook logisch want voor sommige kinderen bestaan er nog geen andere gezinnen dan met een vader en een moeder. Andere kinderen vragen niets of hebben genoeg aan Jolie haar eigen uiteg. Het is denk ik al anderhalf jaar geleden dat we het er samen over gehad hebben. Jolie heeft haar eigen invulling aan het verhaal gegeven en zegt zelf dat iedereen geboren wordt uit een vader en een moeder maar dat niet alle vaders en moeders automatisch een papa en een mama worden. Maar nu hebben we daar -per ongeluk!- een ander kindje bang mee gemaakt Die begreep er helemaal niets van en heeft thuis gehuild. Rottig vind ik Ik weet niet of het tijd is om duidelijker te zijn voor Jolie, moet ik daar zomaar zelf over beginnen? Ik wilde het eigenlijk zo laten totdat ze er zelf mee zou komen om het op haar niveau te laten verlopen. Maar ze begint er nooit over en lijkt ook nergens mee te zitten. Maar ja als we andere kinderen in de war maken, maar misschien moet dat niet mijn probleem zijn? Of is het tijd voor meer uitleg? Ik weet ook niet echt wat ik haar moet vertellen als ze zelf geen vragen heeft.
  zondag 9 november 2008 @ 10:59:40 #177
24188 Belana
kloon van belana
pi_63069968
LB, de uitleg van Jolie is toch precies zoals het is? Ik vind het heel wijs en ik weet niet waar dat kindje precies om gehuild heeft, maar het lijkt mij helemaal niet nodig om er een ander verhaal van te maken?
Jolie bedoelde het niet kwaad en tja, je kunt niet alle andere kinderen in de wereld beschermen toch?
Als Jolie het heel lelijk zou bedoelen vind ik het een andere verhaal, maar nu? Lekker zo laten
stormy waters...
sailin'
  zondag 9 november 2008 @ 11:09:48 #178
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_63070088
Ja ik weet ook niet. Ik geloof ook niet echt dat er iets aan te doen was, Jolie bedoelde het niet lelijk. Ik denk dat het kindje nog nooit zoiets gezien had ofzo. En een kleuter is natuurlijk zo in de war. Het is misschien ook moeilijk te begrijpen als je een vader en een moeder hebt en verder niemand kent waarbij dat anders is. Ik wil het voor Jolie ook niet ingewikkelder maken. Ik vind het leven voor haar al druk en complex soms met alle dingen die er nu zijn, gewone dingen die erbij horen. Niks ergs. Maar ik vroeg me af of de opvatting misschien gek was voor andere kinderen, als je kind er mee thuis zou komen enzo.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 9 november 2008 @ 11:30:55 #179
13151 crew  Rewimo
pi_63070311
LB, Christans situatie was voorheen net zo (al heeft hij dan wel een papa - maar die woonde niet bij ons). Ook Christan beschouwde dat als vanzelfsprekend, net als Jolie. Ze weten immers niet dat het bij andere kinderen anders is. Dat krijgen ze inderdaad pas door als ze naar school gaan.

Overigens zijn kinderen uit eenoudergezinnen tegenwoordig bepaald geen uitzondering. Christan had op zijn vorige school een jongetje met twee moeders in de klas. Niemand die er een probleem van maakte.

Ik zou me er niet al te druk over maken als ik jou was. Als Jolie meer uitleg wil, komt ze daar vanzelf mee. Ik zou haar nu niet meer uitleg geven omdat andere kinderen het niet snappen. Dat doen de ouders van die andere kinderen zelf maar, díe kinderen hebben kennelijk wel wat uitleg nodig

Ik vind Jolies verhaal trouwens heel mooi
  zondag 9 november 2008 @ 11:42:50 #180
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_63070498
Oké. Helder dus. Ik weet soms gewoon niet zo goed wat andere kinderen snappen enzo, wanneer ik te ingewikkeld doe. Vooral. Overigens heeft Jolie het zelf wel altijd door gehad dat het bij ons 'anders' is. Het gezin met een vader en een moeder is voor haar normaal. Dat vind ik wel frappant, dat is niet iets waar ze pas later is achter gekomen. Hoewel ze wel meer kinderen kent met maar één ouder inderdaad. En waarbij ze me laatst bijna probeerde te koppelen toen ik tegen een vader die alleen is en die geen oppas kon vinden zei dat het niet erg was als zijn kind bij ons bleef eten. 'Ik vind het wel leuk voor Jolie, ze is ook enig kind, een kind van haar leeftijd erbij soms is natuurlijk gewoon leuk.' 'Ja je kunt ook blijven eten hoor, mijn moeder is ook enig moeder.'
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 9 november 2008 @ 11:47:48 #181
13151 crew  Rewimo
pi_63070584
Jolie

Vat het allemaal niet te zwaar op joh. Jolie doet het goed, als ze ergens mee zit, komt ze daarmee bij jou. Dat is toch prima
  zondag 9 november 2008 @ 11:55:16 #182
24188 Belana
kloon van belana
pi_63070712
Jolie "enig moeder" wat is ze toch een slim kind he!
tja en wat begrip betreft, ik denk dat Jolie aardig wijs is. (zonder op te willen scheppen) Liam is dat ook. ze snappen al veel, ook van sociale dingen en andere kinderen hebben dat minder. Soms is dat moeilijk, in de zin dat je je eigen kind als referentiekader hebt. Nou ja, niet te zwaar aan tillen joh.
stormy waters...
sailin'
  zondag 9 november 2008 @ 12:25:59 #183
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_63071213
Ja. Dat is ook zo hoor. Ik moet er ook nog aan wennen, al die andere kinderen die ze nu kent. Nu ze op school zit. Ze zit in een klas met kinderen van vier, vijf en zes jaar. Dat scheelt ook veel. In kinderen die ze mee naar huis neemt. Ik vind dat soms best moeilijk om die andere kinderen te begrijpen. Sowieso als ik zie wat Jolie allemaal goed en prima vindt...Ze heeft nu drie middagen per week thuis. Dat vindt ze fijn, één middag is balletles, één middag voor ons samen en één middag om met een ander kindje te spelen. De andere dagen is het school en bso en een dag naar de oppas nog. Dan hebben we sowieso drie of vier keer per week nog 's avonds oppas, vaak slaapt ze dan wel al maar ze weet het wel. Zaterdagochtend gaat ze mee naar de sportschool. Soms vraag ik me af of het allemaal wel kan maar ze vindt alles leuk en gaat er in mee. Dus ik denk dat het goed gaat. En soms vergeet ik dat dit voor andere mensen allemaal niet normaal is en dat sommige andere kinderen een heel ander leven hebben.

Het is gewoon een lief en fijn kind vind ik. Ze speelt nu buiten met de kinderen uit de buurt. Verstoppertje. 'Ik ga alleen in mijn eigen tuin verstoppen, ik mag nergens anders van mijn moeder. Dan raak ik de weg kwijt of zal er een auto over me heen rijden.' En de buurkinderen zijn al wat groter en lief genoeg om haar als laatste te gaan zoeken
  zondag 9 november 2008 @ 12:27:27 #184
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_63071244
Katja is er ook behoorlijk mee bezig, met relaties en dergelijke. Voornamelijk omdat er kindjes bij haar in de klas zitten, waarvan de ouders gescheiden zijn of die net middenin het scheidingsproces zitten. Zo begint ze zich nu ook serieus zorgen te maken om het feit dat wij niet getrouwd zijn. Laatst had ze bedacht dat ik niet wilde trouwen, omdat ik niet zo'n mooie bruid zou zijn. "Er zijn echt meer mama's met een bril en die zijn toch getrouwd", zijn op dit moment haar argumenten om mij over de streep te trekken.
Het is ook echt een onderdeel van hun leven, al die relatievormen. Job's beste vriend woont bij zijn opa en oma thuis. Het is ook allemaal best wel ingewikkeld voor kinderen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 9 november 2008 @ 13:47:05 #185
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_63072772
Door al die scheidingen in onze omgeving denkt Zoë dat je papa's kunt inruilen

Kind blijft bij moeder, vader gaat weg en moeders krijgt een vriend maar Zoë ziet die vaders niet weer en denkt daarom we ruilen hem.
  zondag 9 november 2008 @ 13:58:43 #186
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63073022
LB, als ik alles zo lees, dan kan ik alleen maar concluderen dat je het goed doet en Jolie een lieve moeder is... of jij een moeder met een lieve Jolie.. zoiets in elk geval.

Rottdog, dat lijkt me iets lastiger uit te leggen.
  Jubileum moderator zondag 9 november 2008 @ 17:38:31 #187
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63079322
Zo Rottdog leg dat maar eens uit
Livelink ik vind dat wel heel lief van Katja, dat mama's met een bril ook kunnen trouwen Hier is het andersom, baalt Iris stevig dat ik al met papa ben getrouwd want zij wil liever met mij trouwen. Dus of we even kunnen scheiden als zij oud genoeg is

LB Jolie is een lief meisje, en erg slim ook. Dit soort verwarringen onder kleuters hoort er gewoon bij hoor, zo heb ik laatst aan Iris uitgelegd dat er ook 2 mama's kunnen zijn in 1 gezin, of 2 papa's. Dat vond ze eventjes grappig en daarna alweer gewoon.
Kindjes bij haar in de klas vinden het vreemd dat Iris zichzelf grote zus noemt, terwijl Eva ouder is. Iris legt dan altijd geduldig uit dat Eva wel ouder is maar anders, en dat zij dus een beetje een grote zus is. Voor Iris is het duidelijk, voor andere kindjes soms verwarrend maar ze accepteren het wel.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63082126
Wat een mooie, ontroerende verhalen hier over een lieve, wijze Jolie en een lieve, zorgzame kleine 'grote' zus.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 november 2008 @ 17:38:53 #189
13151 crew  Rewimo
pi_63134271
Iris, je bent een hele lieve oudere zus

Ik sprak vandaag Christans juf, en ze is heel tevreden over hem. Hij heeft op een of andere manier ineens door hoe het moet met zijn huiswerk Hij heeft het nu bijna altijd al op school af (in de tijd die ze daarvoor hebben) en hij heeft het deze week zelfs al gepresteerd om een extra werkje te maken, waardoor hij een "sternchen" verdiend heeft. En aangezien alle strepen (die krijgen ze als ze iets niet af hebben) deze week geschrapt zijn, prijkt er nu dus een sterretje achter zijn naam

We zijn hartstikke trots dat hij het zo goed opgepikt heeft
  woensdag 12 november 2008 @ 10:24:19 #190
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_63152051
Fijn is dat Rewimo. Lijkt me ook moeilijk hoor voor een jongen van die leeftijd, kan me best voorstellen dat het even duurt voordat je zoiets door hebt.

Ik wilde eigenlijk iets vertellen over Sint Maarten bij Jolie in de klas maar eerst moet ik iets anders even kwijt. Gister was ik Jolie namelijk even kwijt. En niet alleen ik was d'r kwijt maar de bso was haar ook kwijt. Sint Maarten begon om 17.15 uur en ik zou Jolie om 17.00 uur ophalen bij de bso. De bso en de klas van Jolie zitten in hetzelfde gebouw maar een eind uit elkaar en het is afgesloten met een zware deur. Toen ik Jolie op kwam halen maakte ik een praatje met de juf van de bso en toen ineens; waar is ze eigenlijk? Niet in de lokalen, niet op de gang, niet in het toilet, niet in het speelgoedhok. Alle juffies door elkaar 'Ze zat hier toch net d'r schoentjes aan te trekken, hangt d'r jas er nog?' Nee. Buiten zoeken dus. Nergens te zien en er liepen overal al kinderen met ouders dus eigenlijk kon ze nergens heen zijn. En waar zat ze? In de klas.
Ze had haar juffie al zien lopen en was met de schoonmaakster mee geglipt langs de deur die ze echt zelf niet open kan krijgen. Ze zat helemaal in spanning met d'r lantaarntje op schoot in de klas. Bah. Het was maar vier minuten ofzo maar ik schrok zo erg. En de juffies van de bso ook. En d'r eigen juffie. 'Ik vond het al zo belachelijk dat ze helemaal alleen van de bso naar de klas moest lopen.' Brrrrr. In al dat soort drukte kan er zo van alles gebeuren en Jolie helemaal in d'r eigen wereldje d'r eigen gang gegaan. Nergens meer over nagedacht.

Hebben jullie weleens zoiets meegemaakt? Ik voel me er nog steeds een beetje misselijk van. En heb Jolie dan ook op het hart gedrukt nooit meer weg te gaan bij de bso als ik er nog niet ben en al helemaal niet zonder iets te zeggen. Ze gaf zelf ook toe dat ze dat heus wel wist maar dat ze het vergeten was.

Ik kan me er ook wel wat bij voorstellen want ze had al gezien dat de hele klas vol met mooie lichtjes stond. En haar lantaarntje stond daar al de hele dag te wachten. Ze kon niet wachten om daar te mogen zitten met haar klas. En met een heus kaarsje in d'r lantaarn. De juf maakte gaf iedereen een lichtje voor in de lantaarn en toen ze allemaal aan waren gingen ze Sint Maarten liedjes zingen. Zo leuk om een keer te zien hoe je eigen kind in de klas is, al is het natuurlijk geen dagelijkse situatie. Ze had het geluk dat ze naast de juf mocht zitten want ze was poortwachter gisteren. En ze zong heel hard mee en af en toe naar d'r juffie lachen. Zo lief.
Daarna werd er nog een wandeling gemaakt buiten en was er een echte Sint Maarten te zien, met een paard en een bedelaar. Jolie vond het maar wat spannend om buiten te lopen met iedereen in het donker. Maar ze was ook moe, heel moe. Zo moe dat we daarna geen soep meer hebben gegeten in de klas en het lekkers ook aan Jolie voorbij is gegaan want ik ging halverwege met een slapend kind en kaarsvetlekkende kleffe pompoen naar huis.

Bij Jolie op school mag niet geflitst worden dus dit is de beste foto

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 november 2008 @ 10:27:48 #191
13151 crew  Rewimo
pi_63152148
O, dat is eng hè, LB

Het is ons ook al eens overkomen (een paar maanden geleden in een pretpark), gelukkig was Christan verstandig genoeg om hulp te vragen aan een medewerker en zat hij keurig op ons te wachten bij de ingang.

Maar je schrikt je een hoedje als zoiets gebeurt...
  woensdag 12 november 2008 @ 16:32:26 #192
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_63162504
Ohw Lb wat zul jij je ellendig gevoeld hebben die paar minuten, tis ook mij eens overkomen ging ze zelfstandig naar de speeltuin

Christan

Hier is vandaag maar weer eens gebleken dat Zoë een enorme bikkel is. Ze is al een week of 2 verkouden en aan het hoesten (zeehond) maar dat doet de halve klas. Gewoon hoestdrank en neusdruppels gegeven alleen ze werd zo in der zelf gekeerd dacht zelf van ach gossie ziekkies. Alleen nu blijkt mevrouw 2 ontstoken oren en fikse ontstoken amandelen te hebben en al die tijd geen kik van pijn ofzo Ze is in zichzelf gekeerd omdat ze gewoon hartstikke doof is en daardoor gewoon weinig mee krijgt. Bleek dus maar weer dat ze keihard voor haarzelf is
  woensdag 12 november 2008 @ 18:19:58 #193
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63165547
Ohh Zoë beterschap.
  Jubileum moderator woensdag 12 november 2008 @ 19:44:10 #194
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63167965
Rewimo wat fijn dat het nu beter gaat met Christan en het huiswerkgebeuren!

LB gets wat eng! Je schrikt je wezenloos dan, bah!

Jeetje wat is Zoe een bikkel dan! Beterschap voor haar.
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 november 2008 @ 20:06:31 #195
13151 crew  Rewimo
pi_63168726
Arme Zoë, wat zielig zeg... Beterschap hoor
pi_63171125
Ach Zoë toch Hopelijk is ze er snel vanaf

LB, wat een hartverzakking kan een mens dan krijgen hè?

Ik heb gisteren erg om Morris gelachen tijdens het St. Maarten lopen. We liepen met een groepje van zijn klas hier in de buurt. Op een gegeven moment ging iedereen naar huis en gingen wij, Lis was er ook bij, nog even bij de buren langs. Zij hebben kinderen van dezelfde leeftijd.
Dus aangebeld en de buurman deed open. Ik zei tegen Morris: 'zing maar een liedje'!
Hij moest er een tijdje over nadenken, er waren geen andere kindjes meer in de buurt die alvast gingen zingen, en uiteindelijk begon hij: 'Lang zal ze leven, lang zal ze leven...'
Hij heeft het bloedserieus staan zingen t/m 'hierperdepiep hoera'
Terwijl de tranen over mijn wangen stroomden van het lachen (geluidloos) bleef de buurman met een stalen gezicht luisteren en zei toen: 'gefeliciteerd met dit mooie lied, hier heb je een snoepje'.
  woensdag 12 november 2008 @ 21:12:41 #197
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63171567
Ohhhh Snoopy watr geweldig... zie het helemaal voor me...

Fleur heeft vanmiddag hard gewerkt/gespeeld. Ik was op zolder bezig om op te ruimen en zij kwam me gezelsschap houden. Ze vond haar oude hobbelpaard en heeft me het hele reportoir aan liedjes al hobbelend gezongen om toen een paar poppen te halen en haar thee-servies en heeft toen heerlijk op een grote slaapzak zitten thee-drinken. En nadat Maud wakker was, is ze tv gaan kijken....sinterklaasverhaal, sinterklaasjournaal. Ze zit er helemaal in. Het is zoooo zielig voor Sinterklaas he, mama....en vlak voor ze naar bed ging... mama ik ben een beetje zenuwongedurig voor als sinterklaas komt. Ik wil niet zo lang meer wachten...
pi_63174197
morris
oh snoopy wat ontzettend lief en grappig. ook geweldig van de buurman zeg!!!

hier hebben ze nog geen enkel sinterklaas journaal gezien. niet bewust hoor, maar ik heb er nog helemaal niet bij stilgestaan dat dat weer op tv is. zaterdag gaan we wel naar een intocht in de buurt, lijkt me al spannend genoeg.

LB oh meid wat een schrik... dat is echt heel naar, zulke minuten duren ook veeel langer dan gewone minuten. ik heb 't met piet ook ooit eens gehad, op bezoek bij familie met een boerderij. was ie ook ineens weg. wel 10 minuten, vre-se-lijk. heb 't verhaal hier toen ook gepost, en als ik eraan terug denk voel ik weer precies die angst en ook de kwaadheid van die momenten. ik was echt link. op mezelf, dat ik niet beter opgelet had, en op m'n nichtje die had gezegd dat hij van waar we liepen geen kant op kon. (maar tijdens 't zoeken zagen we toen wel ineens aan alle kanten sloten waar hij zo in zou hebben kunnen vallen en bleek hij uiteindelijk met een poppenwagentje vast te zitten in belachelijk sterk schrikdraad bij de paarden!!)
vorige week was G Anna een aantal minuten kwijt, die was ineens de school uitgelopen tijdens het wegbrengen van Piet. deed ze anders nooit, dus 't duurde even voor ze buiten gingen zoeken. en wat bleek, ze liep al een eindje verder bij 't winkelcentrum (gelukkig zag de buurvrouw haar). ik hoorde het pas 's avonds en was daar ook zelfs achteraf nog om van streek.

rottdog, beterschap voor zoë! wat sneu dat ze dat zo lang niet laat merken eigenlijk. heb je 't daar nog met haar over gehad?
  woensdag 12 november 2008 @ 22:26:19 #199
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_63174678
LB, Tristan is ook een keer aan mijn aandacht ontsnapt toen hij ongeveer zo oud was als Jolie. Was ie van school zelf naar huis gelopen zelf de straat overgestoken die druk was doordat alle kindjes vrij waren natuurlijk, en er daarom extra veel fietsen en auto's reden. Het duurde een paar minuten, maar dan ga je in doodsangst speuren bij de sloot achter school. En met buikpijn naar huis voor het geval hij tóch zelf naar huis was gegaan ook al wist hij dat dat helemaal nooit mag... En ja hoor, gelukkig was hij thuis. Maar je maag draait om op zo'n moment.
  woensdag 12 november 2008 @ 22:27:24 #200
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_63174733
En wat een ongelooflijk lief verhaal over Morris!
pi_63175285
Piet had gisteren weer 'showtime' op school. hij was paddestoel. maar wel een héle goeie! die alle liedjes uit volle borst meezong. ook nadat z'n 'hoed' losgelaten had en dus voortdurend afviel. een minimusical over een kaboutertje, erg aandoenlijk weer hoor, die ozomooi verklede en geschminkte kleintjes die hun tekst vergeten. en dan Paddestoel Piet die al ongeveer een kop boven iedereen uitsteekt.
alleen jammer dat 't precies op sint maarten viel. beetje veel spannende dingen tegelijk voor de kinderen. najaaa.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 november 2008 @ 22:43:21 #202
13151 crew  Rewimo
pi_63175607
Morris

En Piet de Paddestoel Is hij zo'n stuk groter dan zijn klasgenootjes, Bix?
pi_63178120
nou ja, hij is niet de enige hoor, maar hij behoort wel tot de langsten ja!

donderdag 13 november 2008 @ 06:52:51 #204
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_63180862
Hihi, wel leuk Bix dat hij daar zo goed aan mee doet!

En ik herinner me dat verhaal over Piet nog. Sterker nog ik dacht er dinsdag al aan. Aan hoe eng dat was. Nou ja ik heb het gisteren nog eventjes met Jolie besproken, nooit meer zelf weggaan enzovoorts. Ze wist het ook nog wel maar was doordat feestgebeuren even alles vergeten. Ik snap het ook best wel.

Beterschap voor Zoë, sneu hoor.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 november 2008 @ 07:16:35 #205
13151 crew  Rewimo
pi_63180982
Wat ziet dat er geweldig uit Leuk hoor!
pi_63185052
Piet wat ziet dat er leuk uit zeg. En een mooie paddestoel ben jij!!
pi_63202876
Piet paddestoel supercool
pi_63212122
Wat een geweldige paddestoel!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_63212425
Hoi hoi !

Wat een leuke paddestoel ! HIer op school hadden ze lichtjesoptocht ivm sint maarten. De heren hebben anderhalf uur gelopen met pappa en een berg opgehaald om U tegen te zeggen.

De 10 minuten gesprekken waren goed, beide krijigen extra werk (taal,rekenen) en uitdaging waar nodig.
Waren snel klaar.
Na ons moesten ouders en die kwamen gewoon niet....dat snap ik echt niet !

De Sint kado's bijna bij elkaar, veel lego star-wars, maar ook leuke boeken, spelletjes en films !
Ja het wordt leuk ! Merk wel dat door beiden van hun geloof zijn, dat de spanning weg is en ze er beter mee om kunnen gaan. Merijn wil graag gedichten maken, dus ik ben benieuwd.. met Timo maak ik een surprise voor pappa en voor merijjn..

Hoe is het bij jullie met de sint spanning ?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 november 2008 @ 09:07:25 #210
13151 crew  Rewimo
pi_63212470
Christan heeft nog nergens naar gevraagd, die is dus nog niet ingewijd Van spanning merk ik nog niet veel. Misschien ook omdat we zondag nog Sint Maartenoptocht krijgen hier.
pi_63212637
Ik heb vandaag pas voor het eerst een sinterklaas-cd opgezet. Misschien toch wel leuk als ze al wat liedjes kennen voor de intocht en het schoen zetten. Maar verder nog zo weinig mogelijk sinterklaasgedoe tot nu toe omdat ik denk dat het straks nog allemaal spannend genoeg is tot 5 december.
  vrijdag 14 november 2008 @ 09:43:16 #212
24188 Belana
kloon van belana
pi_63213215
Liam kijkt nu graag sinterklaasjournaal en hij weet dat ie morgen aan komt en idd het is allemaal zo spannend!

Gisteravond 10 minutengesprek gehad en met Liam gaat het erg goed. Hij had wat faalangst, maar daar zijn ze leuk mee om gegaan en aangezien wij thuis er ook aandacht aan hebben besteed gaat dat nu allemaal veel beter. Liam dacht dat alles meteen goed moest en nu weet ie dat ie mag "oefenen" dat het niet meteen perfect hoeft
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 november 2008 @ 10:20:31 #213
13151 crew  Rewimo
pi_63214032
Belana, fijn dat Liam dat nu weet. Er komt al zoveel op ze af hè, dat kunnen ze niet allemaal in een keer goed doen.
pi_63214059
Wat leuk zeg, Piet als paddestoel. Super
Inderdaad ook leuk dat hij er zo goed aan mee doet.

Fijn dat de 10 minuten gesprekken goed waren

Hier toch wel al wat sinterklaasspanning (hoewel spanning een groot woord is maar ze zijn er in ieder geval wel mee bezig).
Gisteren kwam de juf naar me toe om te vragen of D nog in sinterklaas geloofde. Een meisje uit zijn klas is luid aan het verkondigen dat sinterklaas niet bestaat en D begon te twijfelen.
Tegen ons heeft hij niks gezegd verder..
  vrijdag 14 november 2008 @ 10:39:15 #215
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_63214552
Daan houdt zelfs de schijn niet meer op dat hij in Sinterklaas gelooft... Maar voor Judith nog wel.
Judith vindt het allemaal best spannend. Als het te spannend wordt, maken we haar wel wijzer. Vooralsnog komt ze niet met vragen. Doet ze dat wel, dan antwoord ik eerlijk, dat heb ik bij Daan ook gedaan.

Judith begint trouwens te lezen. Zo schattig! Echt letter voor letter en dan een woord maken. Echt leuk om te merken dat ze het begint door te krijgen. Ze kent nog niet alle letters, dus zo heel veel woorden kan ze nog niet lezen, maar het wordt wel langzaam maar zeker steeds meer.
En ik kan er zo van genieten en vind het eigenlijk best een beetje jammer dat ik die ontwikkeling bij Daan 'gemist' heb. Misschien wel een beetje raar om dat zo te zeggen, maar zo beleef ik het wel. Hij begon woord voor woord te lezen en kende alle letters al voordat hij ging lezen.
Bij Daan gaan de ontwikkelingen meestal zo supersnel (sprongsgewijs) dat wij meestal niet van het leerproces kunnen genieten (maar weer wel van de nieuwe vaardigheid).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_63214707
Dat herken ik wel, Grijs.

Damon ging naar groep 3 en kon daar meteen al lezen. Ik snapte daar eigenlijk niks van want hij leest thuis dus eigenlijk nooit (althans niet in een gewoon boek).
Het gaat allemaal maar gewoon vanzelf lijkt het. Hij zit nu op avi 9 en de rest gaat ook als een trein. Het lijkt helemaal geen moeite te kosten. Hij is thuis nooit met iets "schools" bezig.

Ik verwacht eigenlijk een beetje dat het met de jongste anders zal gaan maar we zullen zien..
pi_63214718
Wat klinkt dat leuk Grijs. Het lijkt mij ook erg grappig als ze 'ineens' kunnen lezen
  vrijdag 14 november 2008 @ 10:55:11 #218
24188 Belana
kloon van belana
pi_63215041
wat knap! Lijkt me zo leuk als je kind gaat lezen
stormy waters...
sailin'
pi_63225942
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 10:39 schreef Grijs het volgende:
Judith begint trouwens te lezen. Zo schattig! Echt letter voor letter en dan een woord maken. Echt leuk om te merken dat ze het begint door te krijgen. Ze kent nog niet alle letters, dus zo heel veel woorden kan ze nog niet lezen, maar het wordt wel langzaam maar zeker steeds meer.
Leuk, dat is dus net als bij Myrthe. Ze haalt ook soms de n en h door elkaar, of b d p. Is Judith ook soms aan het eind vd zin het eerste woord alweer vergeten? En vindt ze woorden lezen ook makkelijker dan zelf woorden maken?
Hoe gaat het nu verder met Daan op school?
10-minuten-gesprekken hebben wij nog niet gehad, de juf was ziek. Maar Myrthe heeft nu wel meer zin in school, dat scheelt.
pi_63236258
leuk, Piet is daar toevallig ook net heel erg mee bezig (met letters en (kleine) woordjes lezen). prachtig om te zien inderdaad. ik kan bijna niet wachten tot ie zelf boeken kan gaan verslinden. (zul je zien dat ie alleen maar zit te gamen over 'n tijdje...;) ).
  zaterdag 15 november 2008 @ 09:04:11 #221
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63239308
En zijn we er allemaal klaar voor?

Fleur wel die zit al sinds half acht in d'r pietenpak te wachten tot ze om HALF TWEE gehaald wordt.. zal een fijne ochtend worden voor de oppas
pi_63239419
piet heeft er zin in. anna daarentegen... vindt 't veel te eng. ze wil niet naar de intocht, geen kadootjes, niet haar schoen zetten. "ik wil alleen een zakje suiker". waarschijnlijk heeft ze een keer opgevangen dat als je niet lief bent dat je dan een zakje zout krijgt oid (?). arm wicht!
  zaterdag 15 november 2008 @ 10:16:57 #223
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63239824
Ahhhhh, Anna dat is niet leuk. Sinterklaas is echt niet eng...

Misschien wil ze het zakje suiker om zoet te worden.... wie zoet is krijgt lekkers???

Fleur wist me vanochtend precies te vertellen wie er allemaal gingen zwarten-pieten bij ons op het dorp... gelukkig is Sinterklaas wel nog echt....
  zaterdag 15 november 2008 @ 11:05:40 #224
37150 livelink
pi_63240347
Sinterklaas wordt dit jaar bij ons geen succes. Job heeft een behoorlijke terugval op dit moment, waarschijnlijk rechtstreeks terug te voeren op zijn aankomende verjaardag en de komst van Sinterklaas.
Zo jammer, dat dingen waar ik me vroeger op verheugde, nu alleen maar voorbodes zijn voor moeiljke tijden

Over de terugval van Job gesproken, ik zit een beetje met een probleem in mijn maag. Zoals jullie wel weten ging het vorig jaar fout met Job op school. We hebben toen direct hulp gezocht en zijn een video home training traject aangegaan met een behoorlijk resultaat. Het gaat dit schooljaar ook echt stukken beter met Job. Hij heeft weer vriendjes, hij maakt werkjes en doet echt mee in de klas. En niet alleen op school, ook uit de buurt en van vrienden en familie krijgen we te horen dat het zo veel beter gaat met Job.

Nu gaat het dus even weer wat slechter, hij heeft vorige week op de gang op school niet zulke nette taal gebruikt. Hij had kut geroepen op de gang. De juffrouw heeft ons toen direct op ons werk gebeld en gezegd dat ze 'intern' over Job gingen overleggen en dat we binnenkort op gesprek moesten komen. Ik voel me nu totaal lamgeslagen. Ik kan me niet voorstellen dat Job het eerste jongetje is dat op school kut roept. En ik stel me zo voor dat je als leerkracht dan middels een strafmaatregel duidelijk maakt dat dat gedrag onacceptabel is. Nu wordt het zo zwaar aangezet en het voelt ook alsof er helemaal geen acht wordt geslagen op de maatregelen die we al hebben genomen en de successen die we hebben geboekt daarmee. Ik weet bij god niet wat ik nu nog zou moeten doen, behalve Job duidelijk maken dat hij dat niet mag zeggen. Kennelijk verwacht de school iets van ons, dat ze het nodig vinden om ons dezelfde dag nog te bellen, maar ik weet echt niet wat ik nog meer zou kunnen doen. De juffrouw was deze week ziek, dus we hebben daarna niet meer de mogelijkheid gehad om met haar te spreken. Over het interne overleg hebben we dus ook niks meer gehoord, maar ik loop wel al een week met hoofdpijn en een stijve nek van de stress van dat telefoontje.
  zaterdag 15 november 2008 @ 11:24:22 #225
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63240577
Jeetje Livelink. Ik vind het wel een beetje een overtrokken reactie van de school. Jullie hebben er juist zoveel (misschien zelfs wel alles) aan gedaan om Job weer lekker op de rit te krijgen. Nu met alle spanningen die er in deze tijd zijn, gaat het slechter met Job. Nou, ik vind dat persoonlijk niet vreemd. Het is voor 'gevoelige' kinderen een rottijd. Ze komen niet meer tot rust, de boog is constant gespannen en als ze dan afreageren...tja, dan zal niet altijd op de gewenste plek zijn en zeker niet met de gewenste bewoording. Dat de school nu zo reageert, vind ik vreemd. Dat ze een gesprek willen, nou misschien, maar dan niet met zo'n boodschap. Heel veel sterkte en ik zou toch zoveel mogelijk je gevoel volgen. Jullie zien zelf ook dat het nu even niet lekker gaat met Job. Dat kun je ook aangeven op school. Dat zij er rekening meehouden dat ie moeite heeft met deze tijd van het jaar. En dat ze die spanning niet nog meer gaan voeden met allerlei verhalen ect. Ze kunnen hem toch evt. ook andere projecten laten doen als het teveel sinterklaasspanning met zich meebrengt, lijkt mij... tuurlijk kost moeite, maar dit is positieve moeite, lijkt mij prettiger dan de energie die ze er anders in steken met straffen en constant terrecht wijzen...
pi_63240803
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 10:43 schreef lily het volgende:
Dat herken ik wel, Grijs.

Damon ging naar groep 3 en kon daar meteen al lezen. Ik snapte daar eigenlijk niks van want hij leest thuis dus eigenlijk nooit (althans niet in een gewoon boek).
Het gaat allemaal maar gewoon vanzelf lijkt het. Hij zit nu op avi 9 en de rest gaat ook als een trein. Het lijkt helemaal geen moeite te kosten. Hij is thuis nooit met iets "schools" bezig.

dat herken ik wel, andere moeders hoor ik mopperen over huiswerk (werk dat niet af is en mee naar huis gaat) maar hier zien we alleen de dictee's...
pi_63240839
Livelink, ik kan me niet voorstellen dat hij het eerste jongetje is dat kut roept.... ik hoop dat het allemaal een storm in een glas water is. Belachelijk dat ze je voor zoiets op het matje roepen.

Sterkte !
  zaterdag 15 november 2008 @ 12:20:10 #228
3011 E.T.
pi_63241413
Jeetje Livelink, wat raar dat ze dat zo hoog oppakken zeg Saskia heb ik ook wel eens kut horen zeggen.. en ze weet heel goed dat dat niet mag, maar ik kan me zo voorstellen dat op school zoiets er ook wel een keertje uitfloept bij een kind.

Saskia is ook zo met lezen bezig, maar ik vind het best moeilijk om haar daar in te begleiden. Ze wil dingen als 'liedjesboek' lezen en nog veel meer moeilijke woorden, en daar krijg je natuurlijk allemaal 'moeilijke' dingen in als "ie" en 'oe' en dan klopt het weer niet. Nu maar een boekje voor sinterklaas besteld wat heel geschikt schijnt voor kleuters die lezen aan het ontdekken zijn.
  zaterdag 15 november 2008 @ 12:25:07 #229
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_63241497
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:45 schreef poemojn het volgende:

[..]

Leuk, dat is dus net als bij Myrthe. Ze haalt ook soms de n en h door elkaar, of b d p. Is Judith ook soms aan het eind vd zin het eerste woord alweer vergeten? En vindt ze woorden lezen ook makkelijker dan zelf woorden maken?
Hoe gaat het nu verder met Daan op school?
10-minuten-gesprekken hebben wij nog niet gehad, de juf was ziek. Maar Myrthe heeft nu wel meer zin in school, dat scheelt.
Zinnen leest Judith nog niet, alleen losse woordjes. En schrijven wordt nu ook heel erg interessant.
En wat grappig dat Myrthe ook al begint te lezen en Piet. Bij Judith in de klas (groep 1/2) zijn er ook al veel meer kinderen mee bezig, zowel uit groep 1 (een paar) als uit groep 2 (vrij veel). Dat werkt misschien ook wel aanstekelijk. Judith zit officieel nog in groep 1, maar waarschijnlijk wordt dat na de kerstvakantie groep 2 (waar ze ook eigenlijk thuishoort).

Met Daan gaat het nu weer redelijk op school. Of nou ja, op school gaat het goed, hij gedraagt zich keurig, is altijd aardig en vriendelijk, maar bij onvoldoende uitdaging reageert hij thuis af. En dat laatste was de laatste maanden het geval. Ik heb al een gesprek gehad met zijn juf en heb de indruk dat dat geholpen heeft. Hij is de laatste tijd veel vrolijker en gezeglijker thuis.
Ik vind het wel vervelend dat de school het extra werk altijd lijkt te willen afbouwen. Als ik niet aan de bel trek, krijgt hij steeds minder uitdaging. Maar dat komt wellicht doordat ze op school geen verschil merken (maar wij thuis wel). Hoewel ik al vaak genoeg verteld heb dat het zo werkt, lijkt elke nieuwe juf dat toch weer zelf uit te willen proberen .
  zaterdag 15 november 2008 @ 12:45:56 #230
37150 livelink
pi_63241924
Alle extra verjaardagsprikkels en Sinterklaasprikkels voor Job heb ik al tot een minimum beperkt. Verjaardag alleen met het gezin, geen feestjes (kinderfeestje en het bezoek van opa's en oma's heb ik afgeblazen). Sinterklaas alleen op de zaterdagen de schoen zetten en pakjesavond. Alle extra Sinterklaasfeestjes (school, werk, BSO) doen we niet aan mee. Ik hou Job op die dagen vrij van school en BSO. En op die manier hoop ik deze periode door te komen.
  zaterdag 15 november 2008 @ 12:57:30 #231
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63242147
Lees toevallig even hier mee.

Livelink, wat een nare reactie van school zeg.
Ik kan me niet voorstellen dat ik om de uitroep van het woord "kut" stante pede de ouders zou bellen en op het matje zou roepen. Raar hoor. Ik vind dat je ook best tegen de juf mag zeggen dat je dit een nare manier van doen vindt, dat je erom in spanning zit. Wellicht heeft ze zlef geen kind(eren). Ik merk bij mezelf dat toch wel scheelt.

ET, als Saskia van die tweeklanken tegenkomt (oe, ie etc) en ze raakt ervan in de war, dan zou je kunnen zeggen dat dat 'fopletters' zijn. Zo noemde ik niet-klankzuivere letters in groep 3 altijd.

En ja dames, die beginnende lezers zijn heeeeerlijk!
Er gaat een hele nieuwe wereld voor ze open.
Hoe leuk ik het kleuteronderwijs ook vind, toch verlang ik wel eens terug naar groep 3....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 15 november 2008 @ 13:01:00 #232
3011 E.T.
pi_63242231
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 12:57 schreef Moonah het volgende:
Hoe leuk ik het kleuteronderwijs ook vind, toch verlang ik wel eens terug naar groep 3....
Ik ben absoluut niet voor onderwijs in de wieg gelegd, maar alleen groep 3 zou me leuk lijken Leren lezen en schrijven, heerlijk

Die fopletters ga ik onthouden! Ik had sowieso al bedacht om volgende week in het 10-minuten gesprek even aan de juf te vragen hoe ze dingen op school doen, zodat ik niet dingen linksom aanleer en ze volgend jaar op school dingen rechtsom gaat leren bijv.
  zaterdag 15 november 2008 @ 13:03:57 #233
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63242278
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 13:01 schreef E.T. het volgende:
zodat ik niet dingen linksom aanleer en ze volgend jaar op school dingen rechtsom gaat leren bijv.
dat is sowieso slim.
En als jullie kinderen letters willen gaan schrijven, bied ze dan de blokletters aan. Er zijn zoveel kinderen die hun naam thuis leren schrijven in hoofdletters. Voor sommigen is het dan erg verwarrend dat bij het aanvankelijkleesonderwijs een A geen A is maar een a.
  zaterdag 15 november 2008 @ 13:08:30 #234
3011 E.T.
pi_63242384
hier wordt idd met kleine letters geschreven (heeft ook weer tot resultaat dat hoofdletters in boeken nu verwarrend zijn )
  zaterdag 15 november 2008 @ 13:10:21 #235
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63242422
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 13:08 schreef E.T. het volgende:
hier wordt idd met kleine letters geschreven (heeft ook weer tot resultaat dat hoofdletters in boeken nu verwarrend zijn )
Als die nog niet waren aangeboden, noemde ik dat 'grote-mensen-letters'.
  zaterdag 15 november 2008 @ 13:26:28 #236
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63242672
Goeie tips Moonah. Hier ook een lezertje in de dop. Alles wordt uitgeplozen en inderdaad die rare 'grote' letters werken erg verwarrend. Alleen al haar naam typen op de computer is raar. Ik typ hem en dan is ie goed, maar de letters op het toetsenbord terug vinden...dan kan maar met moeite omdat dit hoofdletters zijn.

In de bieb hebben ze ook leuke boekjes van maan-roos-vis. Zonder hoofdletters en met de letterklanken apart en/of lettergrepen erin verwerkt, zodat je ziet dat de oe, ie eu ect. bij elkaar horen en geen losse letter zijn.

En deze is ook erg leuk en leerzaam.
pi_63244266
http://www.educatheek.nl/(...)0(set%201)_4892.html hier thuis worden deze erg enthousiast geleend van de bieb en gelezen (je hebt ook samen leesboeken van de maan-roos-vis serie, maar die sluit bij ons niet geheel aan op wat ze leren op school)
  † In Memoriam † zaterdag 15 november 2008 @ 15:54:46 #238
7074 moussy
kuttekop
pi_63245288
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 12:45 schreef livelink het volgende:
Alle extra verjaardagsprikkels en Sinterklaasprikkels voor Job heb ik al tot een minimum beperkt. Verjaardag alleen met het gezin, geen feestjes (kinderfeestje en het bezoek van opa's en oma's heb ik afgeblazen). Sinterklaas alleen op de zaterdagen de schoen zetten en pakjesavond. Alle extra Sinterklaasfeestjes (school, werk, BSO) doen we niet aan mee. Ik hou Job op die dagen vrij van school en BSO. En op die manier hoop ik deze periode door te komen.
Eigenlijk vind ik het heel erg wat er nu gaande is, je doet er echt alles aan om Job te begeleiden in het leven, zoals bovenstaande, waarvoor hulde, en dan doet school zo kinderachtig, want dat vind ik het eigenlijk wel. Waarom niet eerst met de ouders een gesprekje en dan intern?

Ik heb van de week het gesprekje over René gehad, ze heeft wat testjes op school gehad en we gaan nu verder in de onderzoeken duiken ivm de vermoedens van autisme... ik schrok er niet van, maar het deed toch wel even zeer we zien wel, voorlopig gaat ze vooruit op school en thuis en dat is het belangrijkste
  zaterdag 15 november 2008 @ 17:00:48 #239
37150 livelink
pi_63246462
Ach, Moussy Ik kan me voorstellen dat je daar van schrikt. Maar wel fijn dat het nu zo goed met haar gaat op school en thuis. En wellicht betekent dit dat de school haar nog beter kan begeleiden.

Over je opmerking over de school van Job; die teleurstelling dat helemaal niet gekeken is naar onze inspanningen tot nog toe, dat is inderdaad het ergste. De juffrouw had het in het telefoongesprek erover dat het belangrijk was dat wij op één lijn zaten met school. En dat voelt alsof ze zegt dat ik het thuis prima vind dat Job schuttingwoorden gebruikt. Nou gebruikt hij dat soort woorden thuis eigenlijk niet, maar natuurlijk corrigeer ik hem als hij dat wel doet of als ik hem erop zou betrappen. Maar ja, een gesprek zou heel goed zijn en ik ben ook zeker van plan om dan te vertellen hoe teleurgesteld ik op dit moment eigenlijk ben.
  Jubileum moderator zaterdag 15 november 2008 @ 19:27:54 #240
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63249527
Livelink mag ik heel eerlijk zeggen dat ik het ongelooflijk overdreven vind? Het is maar 1 woordje! Hebben ze dan niet door hoeveel jullie al gedaan hebben voor en met Job? Ik kan me goed voorstellen dat de stress vrij heftig is hierom, en ik vind het echt belachelijk dat ze jullie zo lang in het ongewisse houden.
Ik kan me plaatsvervangend nog behoorlijk opwinden hierover, wat een gedoe

Grijs wat vervelend dat elke juf opnieuw het wiel wil uitvinden. Wordt dat niet overgedragen van juf naar juf?

Mous....

Hoe hebben Piet en Anna de intocht ervaren Bix?
Iris zat afgelopen week helemaal ingespannen voor het Sinterklaasjournaal. Vorig jaar had ze al een sterk geloof in Sinterklaas, dit jaar zien we dat ze het allemaal heel intens beleefd. Bij de beelden dat de pieten de kadootjes overboord wilden gooien reageerde ze zeer geschrokken "neeeee! straks zijn dat onze kadootjes! Dat mag toch niet?" en ik had best even nodig om haar te kalmeren.
De intocht vanmiddag op tv vond ze fantastisch, en ze wil nu heel graag dat meisje zijn die voorop bij Sint op Amerigo mocht zitten.
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † zaterdag 15 november 2008 @ 19:55:48 #241
7074 moussy
kuttekop
pi_63250216
Leuk he dat Sinterklaas gebeuren. Ik kon helaas de intocht niet op tv zien, omdat ik erg druk was met schminken, maar iemand heeft het opgenomen, zodat Cas en René, en ik natuurlijk alsnog kunnen kijken. Zo kon ik ook niet naar de aankomst met de kinderen Maar.. das maar goed ook, want ik heb begrepen dat het paard aan de race was en later de Sint er af probeerde te gooien Toen ik klaar was heb ik Cas opgehaald en ben ik met een vriendin met nog 2 kinderen gaan kijken, Cas was helemaal verliefd, niet op de Sint, nee, op een meisjespiet, in een rokje, op hakjes en met lange haren.. zn nicht
  zaterdag 15 november 2008 @ 19:56:15 #242
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63250236
Mousy
Fijn dat Iris het zo leuk heeft gehad vandaag. en jaloers op dat meisje... ja dan zal ze waarschijnlijk niet de enige zijn geweest.

Hoe ging het met Anna? en Piet?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 15 november 2008 @ 19:56:35 #243
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63250246
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 19:55 schreef moussy het volgende:
Leuk he dat Sinterklaas gebeuren. Ik kon helaas de intocht niet op tv zien, omdat ik erg druk was met schminken, maar iemand heeft het opgenomen, zodat Cas en René, en ik natuurlijk alsnog kunnen kijken. Zo kon ik ook niet naar de aankomst met de kinderen Maar.. das maar goed ook, want ik heb begrepen dat het paard aan de race was en later de Sint er af probeerde te gooien Toen ik klaar was heb ik Cas opgehaald en ben ik met een vriendin met nog 2 kinderen gaan kijken, Cas was helemaal verliefd, niet op de Sint, nee, op een meisjespiet, in een rokje, op hakjes en met lange haren.. zn nicht
morgen ochtend word op 3 de intocht nogmaals uitgezonden
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  † In Memoriam † zaterdag 15 november 2008 @ 19:57:42 #244
7074 moussy
kuttekop
pi_63250276
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 19:56 schreef Ynske het volgende:

[..]

morgen ochtend word op 3 de intocht nogmaals uitgezonden
Dan kunnen we ook niet kijken, tis echt druk nu voor ons. Volgende week lopen René en ik samen ook nog in pak bijv.
  zaterdag 15 november 2008 @ 20:09:38 #245
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_63250644
Livelink, ik vind dat er belachelijk overtrokken gereageerd word door school. Kan me voorstellen dat je daar van slag door bent! Juist omdat je zo ontzettend veel inspanningen hebt geleverd en ook resultaten behaald hebt. Daarom begrijp ik er niks van dat de school het op deze manier aanpakt! Lelijke woorden pakken kinderen vliegensvlug op, en zo'n woordje floept er vást niet alleen bij Job een keertje uit, dat gebeurt bij meer kinderen hoor! Bij ons krijgt Tristan natuurlijk extra veel woorden te horen door zijn grotere broer en zus, niet dat zij continu zulke woorden roepen (integendeel), maar het is natuurlijk wel interessant voor ze om stiekem eens wat eruit te gooien. Vandaag nog betrapte ik Tristan toen hij na een ruzie met Wouter een briefje aan hem geschreven had. Toen ik vroeg wat er op het briefje stond verfrommelde Tristan het snel, dus dat was nogal verdacht. Ik zei dat ik het nu helemáál wilde weten. Dit stond erop: "vuk juw wouter stomerik" Hij had dus donders goed door dat dit niet de bedoeling is! Na een preek beloofde hij het nooit weer te doen. Ja ja...
  Jubileum moderator zaterdag 15 november 2008 @ 20:15:55 #246
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63250836
vuk juw Sorry het is absoluut niet om te lachen maar het is wel een briefje om later bij zijn huwelijk nog eens op te diepen in een leuke sketch
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 15 november 2008 @ 20:16:42 #247
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_63250856
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 19:57 schreef moussy het volgende:

[..]

Dan kunnen we ook niet kijken, tis echt druk nu voor ons. Volgende week lopen René en ik samen ook nog in pak bijv.
Doen jullie ook mee?
Leuk dat Cas zo onder de indruk van zijn nicht was

@ Lois: het wordt wel overgedragen, maar ze willen telkens eerst weer kijken hoe het gaat in de klas (wel logisch natuurlijk). Gelukkig werd er dit jaar wel direct gestart met extra werk en compacten van het gewone werk, maar dat is helaas nog niet voldoende. De juf zou nu eerst toetsen afnemen om te kijken wat hij al beheerst en dan hoeft hij alleen het bijbehorende werk dat hij nog niet beheerst (compact) te maken, de rest kan hij dan overslaan.
  zaterdag 15 november 2008 @ 20:17:54 #248
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_63250899
ik moest er stiekem ook erg om lachen hoor! Da's dus wat Wouter wel eens zegt als hij héél erg kwaad is (jaja, temperamentvol mannetje af en toe), en dat pikt Tristan dus op.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 15 november 2008 @ 20:18:56 #249
13151 crew  Rewimo
pi_63250920
Tristan eh, ik bedoel
pi_63250987
Livelink, wat ontzettend rot dat dit nu zo gaat zeg Hopelijk snapt de juf na een goed gesprek jouw gevoel hierover en beseft ze hoe dit soort dingen aan kunnen komen. Maar dat maakt jou rotgevoel nu natuurlijk niet beter.

Morris zei laatst thuis over een jongen uit zijn klas, die trouwens al 6 is: 'die en die zei poepkut'.
Ik ga er vanuit dat hij helemaal niet snapt wat dat is en heb hem uitgelegd dat dat een heel lelijk woord is dat ik niet wil horen. Met andere woorden, elk kind vangt dat soort dingen op op school en herhaalt dat.

Mous, fijn dat jullie wel vooruitgan zien bij Renée op de nieuwe school

En Tristan
  zaterdag 15 november 2008 @ 20:26:27 #251
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63251118
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 20:21 schreef snoopy het volgende:
Ik ga er vanuit dat hij helemaal niet snapt wat dat is
Weet jij dan wél wat dat is?

Goh Mous, heftig...

En vuk juw, ge-wel-dig!
pi_63251147
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 20:26 schreef Moonah het volgende:

[..]

Weet jij dan wél wat dat is?

Het lijkt mij iig iets heel goors
pi_63252326
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 20:16 schreef Grijs het volgende:

[..]

De juf zou nu eerst toetsen afnemen om te kijken wat hij al beheerst en dan hoeft hij alleen het bijbehorende werk dat hij nog niet beheerst (compact) te maken, de rest kan hij dan overslaan.
Dat doen ze hier nu bij onze mannen ook, we merken groot verschil in hun gedrag thuis, beide zijn weer leuk en vrolijk ! Merijn werkt nu ook met een boek Taaltoppers, hij vind het heerlijk !

Moussy... wat lief van Cas !! herkende hij zijn nicht niet ?? Knap geminkt en gespeeld van haar !
pi_63253657
Livelink bah, wat stom zeg! ik vind 't ook een heele vreemde gang van zaken.

Piet vond de intocht hartstikke leuk. en Anna hield voet bij stuk, ze is niet meegeweest. ook best hoor. maar ze wilde vanavond ook per se geen schoen zetten. G heeft de zijne gezet, misschien dat sinterklaas haar via een omweggetje toch iets kan toestoppen..
  zondag 16 november 2008 @ 07:26:21 #255
24188 Belana
kloon van belana
pi_63256534
livelink, ik vind het ook echt raar en bovendien respectloos, ik zou er ook zeker iets van zeggen. als ze zeggen dat ze willen dat jullie op 1 lijn liggen, mogen ze daar zelf ook iets voor doen, het moet niet zo zijn dat alles alleen van jullie kant komt.

jeetje moussy, rene dus toch iets van autisme? tja, je verwachtte het al geloof ik, maar toch. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt.

Ik was vrijdag nog heel boos op Liam en heb even serieus met hem gepraat. Hij vertelde dat ze een jongetje Pismaïl noemden ipv Ismaïl. Als ik iets erg vind is het pesten. Ik geloof dat ik wel door gedrongen ben.
Ik denk dat ik het even met de juf opneem ook.
stormy waters...
sailin'
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 november 2008 @ 08:53:06 #256
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63256713
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 13:10 schreef Moonah het volgende:

[..]

Als die nog niet waren aangeboden, noemde ik dat 'grote-mensen-letters'.
Ook een goeie.

Nu zijn E.T. en ik alletwee lezers, dus ik ben helemaal blij dat Saskia nu al (ruim voor haar tijd) zo bezig is met lezen. Nadat ik eu had uitgelegd las ze toch zonder problemen nnnnn....eeeeeeuuuuuu.......sssssss... neus!
  zondag 16 november 2008 @ 09:16:59 #257
37150 livelink
pi_63256834
Ja, ik hoop ook dat mijn kinderen lezers worden, ik heb een kast vol boeken waarvan ik het heel leuk zou vinden als mijn kinderen die gaan lezen. Maar ik denk dat het tegenwoordig toch lastiger is om kinderen echt aan het lezen te krijgen met alle concurrentie van spelcomputers en televisie.

Job wilde gisteravond ook zijn schoen niet zetten, maar Katja kwam om 20.30 weer naar beneden. Ze maakte zich zorgen dat Job nu niks zou krijgen en heeft alsnog zijn schoen gezet. Even snel een tekening gemaakt voor Sinterklaas en een wortel erin en toen kon ze pas slapen. Job kon het vanochtend gelukkig wel waarderen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 november 2008 @ 09:21:44 #258
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63256853
quote:
Op zondag 16 november 2008 09:16 schreef livelink het volgende:
Ja, ik hoop ook dat mijn kinderen lezers worden, ik heb een kast vol boeken waarvan ik het heel leuk zou vinden als mijn kinderen die gaan lezen. Maar ik denk dat het tegenwoordig toch lastiger is om kinderen echt aan het lezen te krijgen met alle concurrentie van spelcomputers en televisie.
Nou dat geloof ik niet hoor. Ik kreeg mijn eerste spelcomputer toen ik een jaar of 9 was. En ik heb boeken verslonden.

Al vanaf heel jong (ik denk ongeveer net zo oud als Saskia nu) was ik gefascineerd door boeken. Elk ongelezen boek bevat voor mij een onbekende wereld om ontdekt te worden. Je kan onderdeel worden van de oudheid, maar net zo makkelijk van een mogelijke toekomst.

Boeken zijn ook gewoon entertainment .
  zondag 16 november 2008 @ 09:24:25 #259
24188 Belana
kloon van belana
pi_63256866
wij lezen ook heel veel en de kinderen zijn alle 2 dol op boekjes in ieder geval.
Echt lezen ben ik pas later mee begonnen, op mijn 11e/12e pas ofzo, maar ik hoop zeker dat de jongens ook ontdekken hoe heerlijk een goed boek is
stormy waters...
sailin'
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 november 2008 @ 09:27:38 #260
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63256882
Toen wij nog geen kinderen hadden kwam het op saaie grijze zondagen zoals nu regelmatig voor dat we de hele dag in pyjama ieder aan een kant van de bank met een boek doorbrachten.
  zondag 16 november 2008 @ 09:29:19 #261
37150 livelink
pi_63256889
Ik ben het wel met jou eens, hoor. Maar om me heen zie ik toch niet meer zulke bevlogen lezers.
Als ik naar de kinderen van mijn zus kijk, dan wordt er wel gelezen, maar zonder het ontdekkingsgevoel wat jij beschrijft. Het blijft bij de 'Harry Potter'-reeks en de 'Hoe-overleef-ik'-reeks.
Terwijl mijn zus echt een verslindster van boeken is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 16 november 2008 @ 09:32:12 #262
13151 crew  Rewimo
pi_63256907
Wij zijn allebei ook verwoede lezers (hee, we hebben elkaar zelfs dankzij een boekenserie leren kennen ). maar bij Christan zie ik het helaas ook niet zo erg terug. Ik kon als kind uren in een hoekje zitten met een boek. Christan vindt lezen wel leuk, maar jammer genoeg niet zo fanatiek als ik vroeger.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 november 2008 @ 09:38:37 #263
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63256952
quote:
Op zondag 16 november 2008 09:29 schreef livelink het volgende:
Ik ben het wel met jou eens, hoor. Maar om me heen zie ik toch niet meer zulke bevlogen lezers.
Als ik naar de kinderen van mijn zus kijk, dan wordt er wel gelezen, maar zonder het ontdekkingsgevoel wat jij beschrijft. Het blijft bij de 'Harry Potter'-reeks en de 'Hoe-overleef-ik'-reeks.
Terwijl mijn zus echt een verslindster van boeken is.
Nou ja, afhankelijk van de leeftijd vind ik harry potter al heel wat Uiteraard zal ik er Thea Beckman, Evert Hartman en anderen doorheen rammen
pi_63256955
HIer lezen ze ook veel, Timo zit nu in deel 5 van Potter, Merijn zit in deel 1 van het benedict genootschap (voor de zoveelste keer) maar ze lezen werkelijk alles wat los en vast zit. Ook de DD lezen ze graag.
  zondag 16 november 2008 @ 10:14:54 #265
24188 Belana
kloon van belana
pi_63257162
quote:
Op zondag 16 november 2008 09:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Toen wij nog geen kinderen hadden kwam het op saaie grijze zondagen zoals nu regelmatig voor dat we de hele dag in pyjama ieder aan een kant van de bank met een boek doorbrachten.
hier ook
stormy waters...
sailin'
  zondag 16 november 2008 @ 10:22:34 #266
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63257228
Boeken heerlijk. Kan niet wachten tot Fleur zelf kan gaan lezen. Aan de andere kant is het nu ook heerlijk om samen boeken te verslinden. Die voorliefde heeft ze in elk geval al vroeg. Elke winkel waar we zijn, zoekt ze de boekjes op.

Sinterklaas is hier goed gegaan. Ze is zelfs op het podium geweest en heeft een ratslag gedaan en een -perongelukte- handstand overslag. Ze sloeg net iets te hard door, maar verbeet d'r tranen en ging stoer verder. Aldus van horen zeggen...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 16 november 2008 @ 10:58:10 #267
13151 crew  Rewimo
pi_63257610
Stoer zeg, van Fleur

Hier ligt trouwens altijd een stapel (Duitse) DD-pockets in de vensterbank van de badkamer Daar kun je tenminste rustig lezen
  † In Memoriam † zondag 16 november 2008 @ 11:31:56 #268
7074 moussy
kuttekop
pi_63258052
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 20:16 schreef Grijs het volgende:

[..]

Doen jullie ook mee?
Ja, ik ga zelf minimaal in pak, te bang om Cas tegen te komen, of thuis te komen met nog vergeten bruine randen, dus ik ben achter de schermen bezig. Peet loopt wel in pak, maar voornamelijk in Amstelveen en huisbezoeken. En dit jaar gaat René voor het eerst in pak en ga ik dus wel met haar mee en tja, dan moet ik ook in pak maar we lopen in de binnenstad en Cas blijft bij opa en oma thuis. In januari gaan we starten met het naaien van pietenpakken, ik denk dat ik er voor de lol voor Cas ook 1 maak.
quote:
Leuk dat Cas zo onder de indruk van zijn nicht was

Ze was ook wel erg leuk
  zondag 16 november 2008 @ 14:26:48 #269
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63262416
quote:
Op zondag 16 november 2008 09:39 schreef Stout het volgende:
HIer lezen ze ook veel, Timo zit nu in deel 5 van Potter, Merijn zit in deel 1 van het benedict genootschap (voor de zoveelste keer) maar ze lezen werkelijk alles wat los en vast zit. Ook de DD lezen ze graag.
Er is een tweede deel van het benedictgenootschap.
Hier lezen ze allemaal veel. Ondanks de computer en de playstation. Maar die zijn ook begrenst

De griezelbus, Harry Potter allemaal al uit.

Ow trouwens een enorme aanrader is de geheime sleutel van het heelal

Heel veel feiten en weetjes. Oudste heeft het echt verslonden.
Middelste leest nu veel Dolfje Weerwolfje. De boeken die ik vroeger graag las (en ik las er zeker 5 in de week) zijn nog niet helemaal top bevonden helaas. Maar ik blijf pleiten.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 16 november 2008 @ 16:55:07 #270
24188 Belana
kloon van belana
pi_63266124
buuf, nog heel erg bedankt voor de tip van het zeggen tegen Liam dat ie het moet "proberen" en "oefenen"
dat had ik op school dus ook besproken en hebben ze ook zo gedaan en nu gaat het dus harstikke goed met het maken van de werkjes
stormy waters...
sailin'
pi_63267154
Bedankt voor de Boekentip Buuf!!
Ik denk dat ik hier ook wel een mannetje heb wie dat boek wel kan waarderen!
  maandag 17 november 2008 @ 06:58:26 #272
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_63280501
Livelink, succes met alles. Het lijkt me echt heel rot om zo'n situatie te zitten. Nogmaals succes.

Mag ik vragen wat kleutermeisjes aan Sinterklaas vragen of van Sinterklaas krijgen?

En Bix, heeft Anna nog wat in de schoen (van haar vader gekregen)? Vond ze het wel een beetje leuk? Bij Jolie leeft dit hele gebeuren echt niet zo. Ze was helemaal opgelaten omdat Sinterklaas aan zou komen in de buurt van de balletschool en er wonen twee klasgenootjes in de haven van Almere. Dat moest en zou ze op televisie kijken. Maar na drie minuten begon ze met knutselen, ze vond er niks aan zei ze. Ze heeft het er ook helemaal niet meer over gehad. Schoen zetten hebben we dus ook nog niet gedaan. Misschien dat het deze week wat interessanter wordt, als ze de kindjes op school hoort. Of het is me gewoon echt niet gelukt om dit hele gebeuren op haar over te brengen. Ik weet niet of ik ooit geloofde dat het echt was en ben ook niet zo goed hierin. Vorig jaar heeft het ook wat langer geduurd voordat Jolie er een beetje mee bezig was. Er heerst in ieder geval geen Sinterklaasstress.......Behalve dan het cadeau dat ik moest maken voor school
  maandag 17 november 2008 @ 08:06:24 #273
37150 livelink
pi_63280795
Mijn kleutermeisje vraagt altijd knutselspulletjes aan de Sint. En ook altijd een Barbiepop. Ze speelt er niet mee, maar ze wil ze wel graag hebben
Vorig jaar wilde ze ook ineens een Little Pony. Gevoelig voor reclames is ze in ieder geval wel.

Job kroop vanochtend nog even bij ons in bed en vroeg toen ineens vanuit het niets "Zijn Sinterklaas en de Zwarte Pieten wel echt?". Ik wist eigenlijk niet wat te zeggen. Ik wil niet liegen, maar Katja gelooft heilig. Ik heb uiteindelijk ook niet echt geantwoord. Nog even wat extra bedenktijd, dus.
pi_63281642
Morris zag het eerst ook niet zo zitten met Sinterklaas. Ik denk dat hij uit de liedjes begreep dat stoute kindjes niks zouden krijgen van de Sint. En tja, hij is natuurlijk ook wel eens stout Niet alleen maar lief. Dus eigenlijk wilde hij ook zijn schoen helemaal niet zetten gisteren. Maar we hebben het toch gedaan en vanmorgen zat er gelukkig wel een kadootje in en hij was er zo blij mee

Ik vind dat een heeeeeel prachtige auto Hij kon er niet over uit geloof ik
  maandag 17 november 2008 @ 09:24:05 #275
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63281724
quote:
Op zondag 16 november 2008 16:55 schreef Belana het volgende:
buuf, nog heel erg bedankt voor de tip van het zeggen tegen Liam dat ie het moet "proberen" en "oefenen"
dat had ik op school dus ook besproken en hebben ze ook zo gedaan en nu gaat het dus harstikke goed met het maken van de werkjes
Whoei! goedzo Liam. Bijzonder hè, hoe een andere formulering dan ineens de juiste snaar kan raken. Hier ook maar weer begonnen met "beter formuleren" Beter omschrijven wat ik verwacht. Bijvoorbeeld: Bram kan niet zelf de ritsen van zijn schoenen vastmaken. Dus als ik dan vroeg of ie zijn schoenen wilde aandoen was dat een enorme huil-nee-dat-kan-ik-niet-worstelpartij. Nu ik vraag dat deel te doen wat wél lukt gaat het weer als een zonnetje. Of zeggen ik wil alleen dat je je voeten erin doet en ik maak ze vast.

Het is weer even opletten maar het komt de sfeer wel zeer ten goede. Zeker ook omdat oudste en jongste goede ondersteuning krijgen op school nu. Wij zijn echt zo blij. Thuis ook weer beter gedrag, minder dromen, veel vrolijker. Fijn hoor.
  † In Memoriam † maandag 17 november 2008 @ 09:40:40 #276
7074 moussy
kuttekop
pi_63282016
Lekker hoor Buuf

Ik heb een lullig probleem.. René zit in gr 4-5-6 maar kan nu niet aan alle dingen buiten school meedoen, bijv spelen en dan komt de vraag, waarom niet?! René kan moeilijk zeggen dat ze dan Piet aan het spelen is, omdat er nog héél veel kinderen in Sinterklaas geloven en daardoor krijgt ze wat scheve gezichten. Iemand enig idee hoe we dit op moeten lossen? We hebben al geprobeerd dat ze gewoon weg moet, maar.. waar moet je dan naar toehoe?! geeft gewoon even problemen René moet niet van ons, ze mag zelf kiezen wat ze wil, maar de keuze gaat toch echt uit naar pietje spelen, want gewoon spelen kan altijd nog zegt ze dan... lastig..
pi_63282236
Gewoon, zeggen dat je een familieuitje hebt?
Hier wel een lezer die alles om zich heen vergeet als hij eenmaal met zijn neus in een boek zit. Af en toe merk ik aan hem dat hij niet meer helemaal in het hier en nu is, dan moet hij even een dag of wat pauze houden van me. Zo erg
Saartje
  maandag 17 november 2008 @ 10:02:58 #278
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63282378
Zeggen dat ze ome Klaas helpen gaat? Een flauwe maar praktische oplossing.

Ja verdwalen in een boek is heerlijk natuurlijk, maar een beetje binnen de perken is wel fijn
Wat een gedoe is het eigenlijk met die Sint en de kleintjes. Al vind ik dat onvoorwaardelijke geloven wel heel tof. De twijfelleeftijd is ook leuk, maar dat magische vind ik zo bijzonder.

Het heelal-boek is echt leuk. Oudste komt ook echt met: je kan wel uit een zwart gat komen mama! (hij wil graag eens naar de ruimte maar zat in zijn maag met de zwarte gaten ) Het duurt alleen miljoenen jaren en je moet hopen dat al je stukjes weer op de goede plaats terecht komen.
Nou wat een geruststelling schat
  maandag 17 november 2008 @ 10:27:58 #279
3011 E.T.
pi_63282826
Ik dacht even dat je het over een ander 'zwart gat' had, buurvrouw

Ik zou iets als een familie-uitje als 'smoes' geven, mous

LB, hier is alles goed als het maar roze is of om te knutselen

Hier was vanmorgen op school de poppenhoek omgetoverd tot de slaapkamer van Sinterklaas.. Ben benieuwd naar het verhaal erbij
Juf was erg blij met de nieuwe broek voor Pompom.. Ze gaat in het handwerklokaal op zoek naar rode vilt zodat ik een Sinterklaaspak voor 'm kan maken.
Saskia had wel mazzel vandaag; het was ook nog haar beurt om de hele dag op Pompom te passen, en dan ook nog aankomen met een nieuwe broek voor hem.. was een goede timing van mama dus (en dat is echt puur toeval )
pi_63283596
moussy, kan ze niet toch wat dichter bij de waarheid blijven en vertellen dat ze gevraagd is om hulppiet te zijn? het lijkt me namelijk ook echt iets om hartstikke trots op te zijn, niet leuk als 't alleen maar stiekempjes moet.

Er zat inderdaad een kadootje voor Anna in G's (enorme) schoen, LB. met een briefje erbij waarin zwarte piet zich verbaasde over haar grote voeten. het kadootje zelf was eigenlijk een beetje een sof (een prikkende/pluizende sint-baard, omdat ze zich zo graag verkleden als sinterklaas) maar het feit dat ze ook iets gekregen had vond ze toch wel erg leuk.
  maandag 17 november 2008 @ 11:06:54 #281
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_63283599
Bedankt voor die boekentip debuurvrouw! E.T. wat leuk dat je een broek voor Pompom gemaakt hebt. En dan ga je ook nog een sinterklaaspak maken, wat goed van je.
pi_63286807
quote:
Op zondag 16 november 2008 14:26 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Er is een tweede deel van het benedictgenootschap.
Ow trouwens een enorme aanrader is de geheime sleutel van het heelal

Heel veel feiten en weetjes. Oudste heeft het echt verslonden.

Timo heeft m gehad voor de boekenweek !! Hij had m zo uit !
En het 2e deel van het benedictgenootschap krijg ik voor sinterklaas
pi_63286868
daar zal sinterklaas vast blij mee zijn stout!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 november 2008 @ 13:50:35 #284
13151 crew  Rewimo
pi_63287351
Christan vond het wel een goed idee dat ik Harry Potter en de Orde van de Phoenix (DVD) aan Sinterklaas vraag Ik ook want dan weet ik tenminste een cadeautje
  † In Memoriam † maandag 17 november 2008 @ 13:51:04 #285
7074 moussy
kuttekop
pi_63287361
quote:
Op maandag 17 november 2008 11:06 schreef bixister het volgende:
moussy, kan ze niet toch wat dichter bij de waarheid blijven en vertellen dat ze gevraagd is om hulppiet te zijn? het lijkt me namelijk ook echt iets om hartstikke trots op te zijn, niet leuk als 't alleen maar stiekempjes moet.
Zouden jullie dat als ouders niet vervelend vinden dan? Want dat zou natuurlijk wel het mooiste zijn, ben je meteen van het hele geheimzinnige af idd.
pi_63287431
nee hoor, dat lijkt me toch niet meer dan logisch? er zijn zoveel pieten nodig, die moeten érgens geworven worden... ze spreken vaak ook heel goed nederlands en zijn duidelijk geschminkt-zwart. ik kan me niet anders herinneren of ik dacht dat er een soort pietenschool was waar je piet kon worden. bij ons in de klas kreeg ook een keer een jongen een brief van zwarte piet met de vraag of hij later misschien ook piet wilde worden, hij was zo lenig. ik was wel een beetje jaloers, weet ik nog.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 november 2008 @ 13:53:50 #287
13151 crew  Rewimo
pi_63287439
Hulppiet lijkt mij een prachtige oplossing

Paardenpiet had een schimmelvoet, misschien kan ze daarvoor invallen bron: sinterklaasjournaal
  † In Memoriam † dinsdag 18 november 2008 @ 09:11:33 #288
37843 lady-wrb
kortaf
pi_63308481
ik hoorde gisteren op school van een moeder dat luca de afgelopen weken best stil is geweest en soms gehuild heeft, waarop hij door de hele klas uitgelachen is.
hij ligt overhoop met een aantal van zijn vriendjes die hem pesten. "ga dan janken" wordt er dan tegen hem gezegd.
mijn hart brak, ik vind het zo zielig, hij heeft al zo veel voor zijn kiezen gekregen en heeft nog zo veel te verwerken.

hij kan zich slecht verweren tegen pesterijen. denk dat dat ook komt door zijn pdd toestanden, waar hij vooral op sociaal en emotioneel vlak steeds meer last van begint te krijgen (hij wijkt steeds meer af van "gewoon" en dat is voer voor pesterijen)
ik heb hem al een paar keer gezegd eens een keer gigantisch uit te halen naar die pesters, al is het maar een keer met de vuist op tafel slaan, boos worden en roepen: en nu is het afgelopen!
maar dat zit er niet in bij hem, vrees ik.

morgen heb ik het 10 minutengesprek, waarvan ik vrees dat het wel uit gaat lopen, want ik heb heel wat te bespreken ondertussen.
heb er overigens weinig vertrouwen in dat meester met tips/advies komt, want hij is meer van de lamaarwaaien-datkomtvanzelfwel-mentaliteit.
pi_63308791
wat moeilijk lady-wrb. En wat jammer dat je dat niet eerder van de meester zelf hebt gehoord. Juist in zo'n moeilijke tijd, als een en in dit geval twee ouders in het ziekenhuis liggen, zou er wel wat meer ondersteuning mogen zijn. Hopelijk helpt het gesprek om er beter mee om te gaan op school.
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:04:25 #290
24188 Belana
kloon van belana
pi_63309563
moeilijk idd. toevallig heb ik vanmorgen bij de juf gemeld dat Liam vertelde dat ze een vriendje pesten. er is op school een heel duidelijk anti pest beleid en de juf was blij met de melding en ik weet zeker dat ze er iets mee doet. heel rot voor luca, ik hoop toch dat de meester reageert.

Liam gaat wat extra begeleiding krijgen ivm zijn motoriek waarschijnlijk. het was de juf opgevallen dat zijn polsen vooral heel stijf zijn. Ik hoor volgende week meer. het heeft allemaal niet zo'n haast, maar het is fijn dat ze goed opletten en er wat mee doen.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:19:17 #291
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63309905
Wat rot voor Luca Lady. Dat is nou net niet wat ie nog nodig heeft. Hopelijk komt er een goede oplossing. Al denk ik zomaar dat je verweren meer in jezelf moet zitten dan fysiek naar die ander.
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:35:18 #292
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63310278
Jeutje wat moeilijk Lady. Voor Luca, maar ook voor jullie allemaal. Kan me voorstellen dat je daar uitgebreid over wilt spreken met de meester, maar als die er niet voor open staat dan wordt het moeilijk. Is het voor Luca een optie om iets aan judo of zo te doen, zodat ie zelf wat sterker in zijn schoenen komt te staan.

Belana wat fijn dat de juf het zo goed oppakte en dat Liam het ook vertelde aan jou. En zijn polsen stijf, wist niet dat dit een indicatie was, maar wel goed dat de school zo alert is.

Ik heb voor Fleur het enquete-formulier voor de GGD ingevuld voor de logopedie. Die doen eerst een voorscreening via dat formulier en dan kijken ze welke kindjes in aanmerking komen voor logopedie (ook met advies van de juffen). Ik denk zelf niet dat Fleur het nodig heeft, maar we zullen het wel merken.

Vanochtend naar de tandarts geweest. Ze vind het allemaal prima. Had geen gaatjes. Nog geen zicht op de grote mensen tanden en verder was de overbeet van de speen zo goed als weg. Dat was een pak van mijn hart. Wel een kruisbeet heeft ze. (links staan de bovenkiezen aan de binnenkant van de onderkaak en rechts aan de buitenkant). Dit kan misschien nog goed komen na het wisselen en anders krijgt ze tegen die tijd een beugel. Ik verwacht zelf dat ze wel een beugel zal krijgen, F. heeft echt een schots en scheef gebit en ik met dank aan een beugel niet meer. We zullen het wel merken.

Verder vertelde ze dat ze de verjaardag van Maud niet leuk vond. Wel voor Maud maar niet voor zichzelf. De grote nichten wilde niet met haar spelen en de kleine jongensneefjes die wilde alleen maar stoeien. Ze merkte ook heel terrecht op dat Maud op haar verjaardag wel allemaal cadeaus had gehad en zij nu niet. En ze is stikjaloers op de pop die Maud gehad heeft. Zij wil er ook zo een. Nu hebben we de spaarpot nagekeken, maar daar zit nog niet genoeg in, dus moet ze nog even doorsparen. Ze mag nu extra klusjes doen om wat bij te verdienen.... maar het is moeilijk voor d'r. Ze heeft er echt verdriet van. Moeilijk hoor dat groter worden.
  dinsdag 18 november 2008 @ 11:12:31 #293
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_63311235
Leuk die Sinterklaasverhalen. Jongste hier is wel op de hoogte, maar blijft toch nog iedere avond zijn schoen zetten, 'want je weet maar nooit dat hij toch komt!'.

Gisteren moest hij alleen opstaan, want ik was al aan aan het werk en was de oudste naar huis brengen. Om 7h10 belde hij op naar papa dat hij al wakker was, dat er snoepjes in zijn schoen zaten EN dat de hond ze nog niet opgegeten had. Papa ... 'de hond lag nog gewoon in haar nachthok te slapen toen ik met de oudste van huis ging'. Jongste: 'dan heeft Zwarte Piet de deur open laten staan'.

Gisteren 10-minutengesprek gehad en jongste is nog steeds een middenmootje. Hij scoort overal een voldoende voor, geen echte uitschieters naar boven of naar beneden. De 'verhalende' vakken als natuur of geschiedenis blijft hij het interessants vinden, omdat hij daar een eigen verhaal bij kan vormen in zijn hoofd.

Abstractere vakken als taal en rekenen met al hun regeltjes zijn nog steeds niet echt zijn ding. Bij rekenen heeft hij vooral moeite met het automatiseren van de tafeltjes. Hij kan ze wel, maar wanneer er een tempotoets is, maakt hij te weinig sommen in de gestelde tijd. De sommen die hij wel af heeft zijn dan wel goed, maar het zijn er niet genoeg.

Qua taal staat hij op de lijst om volgend jaar getest te worden op dyslexie. Hij blijft lezen en spelling maar lastig vinden en het is ook nog steeds niet zijn favoriete hobby. De ondersteunig die de 'dyslexie-kindjes' in de klas nu krijgen, krijgt hij ook allemaal. Zo hoeft hij niet een jaar te wachten, voordat hij de juiste hulp kan krijgen. En die hulp lijkt te werken, dus dat is wel een pluspunt. Binnenkort krijgt hij ook gesproken hulp, die hij kan afluisteren via een koptelefoon.

Wat Swets zei over hele zondagmiddagen op de bank doorbrengen met een boek, dat herken ik wel. Ik deed dat ook zo. Ik was iedere woensdagmiddag in de bieb te vinden om weer een nieuw boek te lenen. Jongste kan altijd 1001 andere dingen verzinnen die leuker zijn dan een boek lezen. Boekverslagen en spreekbeurten zijn hier dan ook altijd een drama. En dan vooral voor zichzelf. HIj heeft een mentaliteit van dat-zie-ik-tegen-die-tijd-wel, maar komt er dan achter dat hij niet alles op het laatste moment kan laten afhangen. Het eerste boekverslag was dan ook een voldoende, waar hij makkelijk een goed voor had kunnen halen. Maar hij vond het niet nodig om het nog voor te bereiden, ondanks dat en ik dat meerdere malen hebben voorgesteld. Met als gevolg dat hij alles letterlijk van het papier stond af te lezen, terwijl hij dat volgens de juf makkelijk in zijn eigen woorden uit zijn hoofd had kunnen doen.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_63312601
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 09:11 schreef lady-wrb het volgende:
ik hoorde gisteren op school van een moeder dat luca de afgelopen weken best stil is geweest en soms gehuild heeft, waarop hij door de hele klas uitgelachen is.
hij ligt overhoop met een aantal van zijn vriendjes die hem pesten. "ga dan janken" wordt er dan tegen hem gezegd.
mijn hart brak, ik vind het zo zielig, hij heeft al zo veel voor zijn kiezen gekregen en heeft nog zo veel te verwerken.

hij kan zich slecht verweren tegen pesterijen. denk dat dat ook komt door zijn pdd toestanden, waar hij vooral op sociaal en emotioneel vlak steeds meer last van begint te krijgen (hij wijkt steeds meer af van "gewoon" en dat is voer voor pesterijen)
ik heb hem al een paar keer gezegd eens een keer gigantisch uit te halen naar die pesters, al is het maar een keer met de vuist op tafel slaan, boos worden en roepen: en nu is het afgelopen!

morgen heb ik het 10 minutengesprek, waarvan ik vrees dat het wel uit gaat lopen, want ik heb heel wat te bespreken ondertussen.
heb er overigens weinig vertrouwen in dat meester met tips/advies komt, want hij is meer van de lamaarwaaien-datkomtvanzelfwel-mentaliteit.
pi_63312760
Bah, lady-wrb, wat rot zeg.

Ik hoop echt dat ze er wat mee doen op school en dat het pesten ophoudt (of dat Luca in staat is ze het hoofd te bieden dan maar)
pi_63315525
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 09:11 schreef lady-wrb het volgende:

wat vervelend, ik hoop dat school het goed oppakt. Pesten was voor ons de reden om van school te wisselen.

sterkte en succes met het tien minuten gesprek morgen !
pi_63317195
oh lady-wrb wat ontzettend rot en sneu voor luca...
pi_63317196
. dubbel!
  dinsdag 18 november 2008 @ 15:00:45 #299
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_63317478
Lady-wrb, wat naar voor Luca. Ik zou gelijk een afspraak maken met de meester (10 minuten is veel te weinig voor zulke dingen)!

Sjeekie_Beekie, fijn dat alles lekker gaat!
  dinsdag 18 november 2008 @ 16:48:32 #300
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_63320267
Lady ik zou persoonlijk ook meteen een andere afspraak maken, het geeft vaak een heel vervelend gevoel om het gesprek te moeten afkappen (zowel voor de ouder als voor de leerkracht). Wij doen dit wel anders lopen we echt teveel uit. Met de ouders van kinderen van wie we verwachten meer tijd nodig te hebben maken we van tevoren al een andere afspraak of we plannen van te voren extra tijd in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')