abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 november 2008 @ 20:26:27 #251
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63251118
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 20:21 schreef snoopy het volgende:
Ik ga er vanuit dat hij helemaal niet snapt wat dat is
Weet jij dan wél wat dat is?

Goh Mous, heftig...

En vuk juw, ge-wel-dig!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_63251147
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 20:26 schreef Moonah het volgende:

[..]

Weet jij dan wél wat dat is?

Het lijkt mij iig iets heel goors
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_63252326
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 20:16 schreef Grijs het volgende:

[..]

De juf zou nu eerst toetsen afnemen om te kijken wat hij al beheerst en dan hoeft hij alleen het bijbehorende werk dat hij nog niet beheerst (compact) te maken, de rest kan hij dan overslaan.
Dat doen ze hier nu bij onze mannen ook, we merken groot verschil in hun gedrag thuis, beide zijn weer leuk en vrolijk ! Merijn werkt nu ook met een boek Taaltoppers, hij vind het heerlijk !

Moussy... wat lief van Cas !! herkende hij zijn nicht niet ?? Knap geminkt en gespeeld van haar !
pi_63253657
Livelink bah, wat stom zeg! ik vind 't ook een heele vreemde gang van zaken.

Piet vond de intocht hartstikke leuk. en Anna hield voet bij stuk, ze is niet meegeweest. ook best hoor. maar ze wilde vanavond ook per se geen schoen zetten. G heeft de zijne gezet, misschien dat sinterklaas haar via een omweggetje toch iets kan toestoppen..
  zondag 16 november 2008 @ 07:26:21 #255
24188 Belana
kloon van belana
pi_63256534
livelink, ik vind het ook echt raar en bovendien respectloos, ik zou er ook zeker iets van zeggen. als ze zeggen dat ze willen dat jullie op 1 lijn liggen, mogen ze daar zelf ook iets voor doen, het moet niet zo zijn dat alles alleen van jullie kant komt.

jeetje moussy, rene dus toch iets van autisme? tja, je verwachtte het al geloof ik, maar toch. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt.

Ik was vrijdag nog heel boos op Liam en heb even serieus met hem gepraat. Hij vertelde dat ze een jongetje Pismaïl noemden ipv Ismaïl. Als ik iets erg vind is het pesten. Ik geloof dat ik wel door gedrongen ben.
Ik denk dat ik het even met de juf opneem ook.
stormy waters...
sailin'
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 november 2008 @ 08:53:06 #256
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63256713
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 13:10 schreef Moonah het volgende:

[..]

Als die nog niet waren aangeboden, noemde ik dat 'grote-mensen-letters'.
Ook een goeie.

Nu zijn E.T. en ik alletwee lezers, dus ik ben helemaal blij dat Saskia nu al (ruim voor haar tijd) zo bezig is met lezen. Nadat ik eu had uitgelegd las ze toch zonder problemen nnnnn....eeeeeeuuuuuu.......sssssss... neus!
  zondag 16 november 2008 @ 09:16:59 #257
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_63256834
Ja, ik hoop ook dat mijn kinderen lezers worden, ik heb een kast vol boeken waarvan ik het heel leuk zou vinden als mijn kinderen die gaan lezen. Maar ik denk dat het tegenwoordig toch lastiger is om kinderen echt aan het lezen te krijgen met alle concurrentie van spelcomputers en televisie.

Job wilde gisteravond ook zijn schoen niet zetten, maar Katja kwam om 20.30 weer naar beneden. Ze maakte zich zorgen dat Job nu niks zou krijgen en heeft alsnog zijn schoen gezet. Even snel een tekening gemaakt voor Sinterklaas en een wortel erin en toen kon ze pas slapen. Job kon het vanochtend gelukkig wel waarderen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 november 2008 @ 09:21:44 #258
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63256853
quote:
Op zondag 16 november 2008 09:16 schreef livelink het volgende:
Ja, ik hoop ook dat mijn kinderen lezers worden, ik heb een kast vol boeken waarvan ik het heel leuk zou vinden als mijn kinderen die gaan lezen. Maar ik denk dat het tegenwoordig toch lastiger is om kinderen echt aan het lezen te krijgen met alle concurrentie van spelcomputers en televisie.
Nou dat geloof ik niet hoor. Ik kreeg mijn eerste spelcomputer toen ik een jaar of 9 was. En ik heb boeken verslonden.

Al vanaf heel jong (ik denk ongeveer net zo oud als Saskia nu) was ik gefascineerd door boeken. Elk ongelezen boek bevat voor mij een onbekende wereld om ontdekt te worden. Je kan onderdeel worden van de oudheid, maar net zo makkelijk van een mogelijke toekomst.

Boeken zijn ook gewoon entertainment .
  zondag 16 november 2008 @ 09:24:25 #259
24188 Belana
kloon van belana
pi_63256866
wij lezen ook heel veel en de kinderen zijn alle 2 dol op boekjes in ieder geval.
Echt lezen ben ik pas later mee begonnen, op mijn 11e/12e pas ofzo, maar ik hoop zeker dat de jongens ook ontdekken hoe heerlijk een goed boek is
stormy waters...
sailin'
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 november 2008 @ 09:27:38 #260
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63256882
Toen wij nog geen kinderen hadden kwam het op saaie grijze zondagen zoals nu regelmatig voor dat we de hele dag in pyjama ieder aan een kant van de bank met een boek doorbrachten.
  zondag 16 november 2008 @ 09:29:19 #261
37150 livelink
pi_63256889
Ik ben het wel met jou eens, hoor. Maar om me heen zie ik toch niet meer zulke bevlogen lezers.
Als ik naar de kinderen van mijn zus kijk, dan wordt er wel gelezen, maar zonder het ontdekkingsgevoel wat jij beschrijft. Het blijft bij de 'Harry Potter'-reeks en de 'Hoe-overleef-ik'-reeks.
Terwijl mijn zus echt een verslindster van boeken is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 16 november 2008 @ 09:32:12 #262
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_63256907
Wij zijn allebei ook verwoede lezers (hee, we hebben elkaar zelfs dankzij een boekenserie leren kennen ). maar bij Christan zie ik het helaas ook niet zo erg terug. Ik kon als kind uren in een hoekje zitten met een boek. Christan vindt lezen wel leuk, maar jammer genoeg niet zo fanatiek als ik vroeger.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 november 2008 @ 09:38:37 #263
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63256952
quote:
Op zondag 16 november 2008 09:29 schreef livelink het volgende:
Ik ben het wel met jou eens, hoor. Maar om me heen zie ik toch niet meer zulke bevlogen lezers.
Als ik naar de kinderen van mijn zus kijk, dan wordt er wel gelezen, maar zonder het ontdekkingsgevoel wat jij beschrijft. Het blijft bij de 'Harry Potter'-reeks en de 'Hoe-overleef-ik'-reeks.
Terwijl mijn zus echt een verslindster van boeken is.
Nou ja, afhankelijk van de leeftijd vind ik harry potter al heel wat Uiteraard zal ik er Thea Beckman, Evert Hartman en anderen doorheen rammen
pi_63256955
HIer lezen ze ook veel, Timo zit nu in deel 5 van Potter, Merijn zit in deel 1 van het benedict genootschap (voor de zoveelste keer) maar ze lezen werkelijk alles wat los en vast zit. Ook de DD lezen ze graag.
  zondag 16 november 2008 @ 10:14:54 #265
24188 Belana
kloon van belana
pi_63257162
quote:
Op zondag 16 november 2008 09:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Toen wij nog geen kinderen hadden kwam het op saaie grijze zondagen zoals nu regelmatig voor dat we de hele dag in pyjama ieder aan een kant van de bank met een boek doorbrachten.
hier ook
stormy waters...
sailin'
  zondag 16 november 2008 @ 10:22:34 #266
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63257228
Boeken heerlijk. Kan niet wachten tot Fleur zelf kan gaan lezen. Aan de andere kant is het nu ook heerlijk om samen boeken te verslinden. Die voorliefde heeft ze in elk geval al vroeg. Elke winkel waar we zijn, zoekt ze de boekjes op.

Sinterklaas is hier goed gegaan. Ze is zelfs op het podium geweest en heeft een ratslag gedaan en een -perongelukte- handstand overslag. Ze sloeg net iets te hard door, maar verbeet d'r tranen en ging stoer verder. Aldus van horen zeggen...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 16 november 2008 @ 10:58:10 #267
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_63257610
Stoer zeg, van Fleur

Hier ligt trouwens altijd een stapel (Duitse) DD-pockets in de vensterbank van de badkamer Daar kun je tenminste rustig lezen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † zondag 16 november 2008 @ 11:31:56 #268
7074 moussy
kuttekop
pi_63258052
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 20:16 schreef Grijs het volgende:

[..]

Doen jullie ook mee?
Ja, ik ga zelf minimaal in pak, te bang om Cas tegen te komen, of thuis te komen met nog vergeten bruine randen, dus ik ben achter de schermen bezig. Peet loopt wel in pak, maar voornamelijk in Amstelveen en huisbezoeken. En dit jaar gaat René voor het eerst in pak en ga ik dus wel met haar mee en tja, dan moet ik ook in pak maar we lopen in de binnenstad en Cas blijft bij opa en oma thuis. In januari gaan we starten met het naaien van pietenpakken, ik denk dat ik er voor de lol voor Cas ook 1 maak.
quote:
Leuk dat Cas zo onder de indruk van zijn nicht was

Ze was ook wel erg leuk
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 16 november 2008 @ 14:26:48 #269
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63262416
quote:
Op zondag 16 november 2008 09:39 schreef Stout het volgende:
HIer lezen ze ook veel, Timo zit nu in deel 5 van Potter, Merijn zit in deel 1 van het benedict genootschap (voor de zoveelste keer) maar ze lezen werkelijk alles wat los en vast zit. Ook de DD lezen ze graag.
Er is een tweede deel van het benedictgenootschap.
Hier lezen ze allemaal veel. Ondanks de computer en de playstation. Maar die zijn ook begrenst

De griezelbus, Harry Potter allemaal al uit.

Ow trouwens een enorme aanrader is de geheime sleutel van het heelal

Heel veel feiten en weetjes. Oudste heeft het echt verslonden.
Middelste leest nu veel Dolfje Weerwolfje. De boeken die ik vroeger graag las (en ik las er zeker 5 in de week) zijn nog niet helemaal top bevonden helaas. Maar ik blijf pleiten.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 16 november 2008 @ 16:55:07 #270
24188 Belana
kloon van belana
pi_63266124
buuf, nog heel erg bedankt voor de tip van het zeggen tegen Liam dat ie het moet "proberen" en "oefenen"
dat had ik op school dus ook besproken en hebben ze ook zo gedaan en nu gaat het dus harstikke goed met het maken van de werkjes
stormy waters...
sailin'
pi_63267154
Bedankt voor de Boekentip Buuf!!
Ik denk dat ik hier ook wel een mannetje heb wie dat boek wel kan waarderen!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  maandag 17 november 2008 @ 06:58:26 #272
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_63280501
Livelink, succes met alles. Het lijkt me echt heel rot om zo'n situatie te zitten. Nogmaals succes.

Mag ik vragen wat kleutermeisjes aan Sinterklaas vragen of van Sinterklaas krijgen?

En Bix, heeft Anna nog wat in de schoen (van haar vader gekregen)? Vond ze het wel een beetje leuk? Bij Jolie leeft dit hele gebeuren echt niet zo. Ze was helemaal opgelaten omdat Sinterklaas aan zou komen in de buurt van de balletschool en er wonen twee klasgenootjes in de haven van Almere. Dat moest en zou ze op televisie kijken. Maar na drie minuten begon ze met knutselen, ze vond er niks aan zei ze. Ze heeft het er ook helemaal niet meer over gehad. Schoen zetten hebben we dus ook nog niet gedaan. Misschien dat het deze week wat interessanter wordt, als ze de kindjes op school hoort. Of het is me gewoon echt niet gelukt om dit hele gebeuren op haar over te brengen. Ik weet niet of ik ooit geloofde dat het echt was en ben ook niet zo goed hierin. Vorig jaar heeft het ook wat langer geduurd voordat Jolie er een beetje mee bezig was. Er heerst in ieder geval geen Sinterklaasstress.......Behalve dan het cadeau dat ik moest maken voor school
  maandag 17 november 2008 @ 08:06:24 #273
37150 livelink
pi_63280795
Mijn kleutermeisje vraagt altijd knutselspulletjes aan de Sint. En ook altijd een Barbiepop. Ze speelt er niet mee, maar ze wil ze wel graag hebben
Vorig jaar wilde ze ook ineens een Little Pony. Gevoelig voor reclames is ze in ieder geval wel.

Job kroop vanochtend nog even bij ons in bed en vroeg toen ineens vanuit het niets "Zijn Sinterklaas en de Zwarte Pieten wel echt?". Ik wist eigenlijk niet wat te zeggen. Ik wil niet liegen, maar Katja gelooft heilig. Ik heb uiteindelijk ook niet echt geantwoord. Nog even wat extra bedenktijd, dus.
pi_63281642
Morris zag het eerst ook niet zo zitten met Sinterklaas. Ik denk dat hij uit de liedjes begreep dat stoute kindjes niks zouden krijgen van de Sint. En tja, hij is natuurlijk ook wel eens stout Niet alleen maar lief. Dus eigenlijk wilde hij ook zijn schoen helemaal niet zetten gisteren. Maar we hebben het toch gedaan en vanmorgen zat er gelukkig wel een kadootje in en hij was er zo blij mee

Ik vind dat een heeeeeel prachtige auto Hij kon er niet over uit geloof ik
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 17 november 2008 @ 09:24:05 #275
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63281724
quote:
Op zondag 16 november 2008 16:55 schreef Belana het volgende:
buuf, nog heel erg bedankt voor de tip van het zeggen tegen Liam dat ie het moet "proberen" en "oefenen"
dat had ik op school dus ook besproken en hebben ze ook zo gedaan en nu gaat het dus harstikke goed met het maken van de werkjes
Whoei! goedzo Liam. Bijzonder hè, hoe een andere formulering dan ineens de juiste snaar kan raken. Hier ook maar weer begonnen met "beter formuleren" Beter omschrijven wat ik verwacht. Bijvoorbeeld: Bram kan niet zelf de ritsen van zijn schoenen vastmaken. Dus als ik dan vroeg of ie zijn schoenen wilde aandoen was dat een enorme huil-nee-dat-kan-ik-niet-worstelpartij. Nu ik vraag dat deel te doen wat wél lukt gaat het weer als een zonnetje. Of zeggen ik wil alleen dat je je voeten erin doet en ik maak ze vast.

Het is weer even opletten maar het komt de sfeer wel zeer ten goede. Zeker ook omdat oudste en jongste goede ondersteuning krijgen op school nu. Wij zijn echt zo blij. Thuis ook weer beter gedrag, minder dromen, veel vrolijker. Fijn hoor.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')