abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63240803
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 10:43 schreef lily het volgende:
Dat herken ik wel, Grijs.

Damon ging naar groep 3 en kon daar meteen al lezen. Ik snapte daar eigenlijk niks van want hij leest thuis dus eigenlijk nooit (althans niet in een gewoon boek).
Het gaat allemaal maar gewoon vanzelf lijkt het. Hij zit nu op avi 9 en de rest gaat ook als een trein. Het lijkt helemaal geen moeite te kosten. Hij is thuis nooit met iets "schools" bezig.

dat herken ik wel, andere moeders hoor ik mopperen over huiswerk (werk dat niet af is en mee naar huis gaat) maar hier zien we alleen de dictee's...
pi_63240839
Livelink, ik kan me niet voorstellen dat hij het eerste jongetje is dat kut roept.... ik hoop dat het allemaal een storm in een glas water is. Belachelijk dat ze je voor zoiets op het matje roepen.

Sterkte !
  zaterdag 15 november 2008 @ 12:20:10 #228
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63241413
Jeetje Livelink, wat raar dat ze dat zo hoog oppakken zeg Saskia heb ik ook wel eens kut horen zeggen.. en ze weet heel goed dat dat niet mag, maar ik kan me zo voorstellen dat op school zoiets er ook wel een keertje uitfloept bij een kind.

Saskia is ook zo met lezen bezig, maar ik vind het best moeilijk om haar daar in te begleiden. Ze wil dingen als 'liedjesboek' lezen en nog veel meer moeilijke woorden, en daar krijg je natuurlijk allemaal 'moeilijke' dingen in als "ie" en 'oe' en dan klopt het weer niet. Nu maar een boekje voor sinterklaas besteld wat heel geschikt schijnt voor kleuters die lezen aan het ontdekken zijn.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 15 november 2008 @ 12:25:07 #229
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_63241497
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 17:45 schreef poemojn het volgende:

[..]

Leuk, dat is dus net als bij Myrthe. Ze haalt ook soms de n en h door elkaar, of b d p. Is Judith ook soms aan het eind vd zin het eerste woord alweer vergeten? En vindt ze woorden lezen ook makkelijker dan zelf woorden maken?
Hoe gaat het nu verder met Daan op school?
10-minuten-gesprekken hebben wij nog niet gehad, de juf was ziek. Maar Myrthe heeft nu wel meer zin in school, dat scheelt.
Zinnen leest Judith nog niet, alleen losse woordjes. En schrijven wordt nu ook heel erg interessant.
En wat grappig dat Myrthe ook al begint te lezen en Piet. Bij Judith in de klas (groep 1/2) zijn er ook al veel meer kinderen mee bezig, zowel uit groep 1 (een paar) als uit groep 2 (vrij veel). Dat werkt misschien ook wel aanstekelijk. Judith zit officieel nog in groep 1, maar waarschijnlijk wordt dat na de kerstvakantie groep 2 (waar ze ook eigenlijk thuishoort).

Met Daan gaat het nu weer redelijk op school. Of nou ja, op school gaat het goed, hij gedraagt zich keurig, is altijd aardig en vriendelijk, maar bij onvoldoende uitdaging reageert hij thuis af. En dat laatste was de laatste maanden het geval. Ik heb al een gesprek gehad met zijn juf en heb de indruk dat dat geholpen heeft. Hij is de laatste tijd veel vrolijker en gezeglijker thuis.
Ik vind het wel vervelend dat de school het extra werk altijd lijkt te willen afbouwen. Als ik niet aan de bel trek, krijgt hij steeds minder uitdaging. Maar dat komt wellicht doordat ze op school geen verschil merken (maar wij thuis wel). Hoewel ik al vaak genoeg verteld heb dat het zo werkt, lijkt elke nieuwe juf dat toch weer zelf uit te willen proberen .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zaterdag 15 november 2008 @ 12:45:56 #230
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_63241924
Alle extra verjaardagsprikkels en Sinterklaasprikkels voor Job heb ik al tot een minimum beperkt. Verjaardag alleen met het gezin, geen feestjes (kinderfeestje en het bezoek van opa's en oma's heb ik afgeblazen). Sinterklaas alleen op de zaterdagen de schoen zetten en pakjesavond. Alle extra Sinterklaasfeestjes (school, werk, BSO) doen we niet aan mee. Ik hou Job op die dagen vrij van school en BSO. En op die manier hoop ik deze periode door te komen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 15 november 2008 @ 12:57:30 #231
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63242147
Lees toevallig even hier mee.

Livelink, wat een nare reactie van school zeg.
Ik kan me niet voorstellen dat ik om de uitroep van het woord "kut" stante pede de ouders zou bellen en op het matje zou roepen. Raar hoor. Ik vind dat je ook best tegen de juf mag zeggen dat je dit een nare manier van doen vindt, dat je erom in spanning zit. Wellicht heeft ze zlef geen kind(eren). Ik merk bij mezelf dat toch wel scheelt.

ET, als Saskia van die tweeklanken tegenkomt (oe, ie etc) en ze raakt ervan in de war, dan zou je kunnen zeggen dat dat 'fopletters' zijn. Zo noemde ik niet-klankzuivere letters in groep 3 altijd.

En ja dames, die beginnende lezers zijn heeeeerlijk!
Er gaat een hele nieuwe wereld voor ze open.
Hoe leuk ik het kleuteronderwijs ook vind, toch verlang ik wel eens terug naar groep 3....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 15 november 2008 @ 13:01:00 #232
3011 E.T.
pi_63242231
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 12:57 schreef Moonah het volgende:
Hoe leuk ik het kleuteronderwijs ook vind, toch verlang ik wel eens terug naar groep 3....
Ik ben absoluut niet voor onderwijs in de wieg gelegd, maar alleen groep 3 zou me leuk lijken Leren lezen en schrijven, heerlijk

Die fopletters ga ik onthouden! Ik had sowieso al bedacht om volgende week in het 10-minuten gesprek even aan de juf te vragen hoe ze dingen op school doen, zodat ik niet dingen linksom aanleer en ze volgend jaar op school dingen rechtsom gaat leren bijv.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 15 november 2008 @ 13:03:57 #233
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63242278
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 13:01 schreef E.T. het volgende:
zodat ik niet dingen linksom aanleer en ze volgend jaar op school dingen rechtsom gaat leren bijv.
dat is sowieso slim.
En als jullie kinderen letters willen gaan schrijven, bied ze dan de blokletters aan. Er zijn zoveel kinderen die hun naam thuis leren schrijven in hoofdletters. Voor sommigen is het dan erg verwarrend dat bij het aanvankelijkleesonderwijs een A geen A is maar een a.
  zaterdag 15 november 2008 @ 13:08:30 #234
3011 E.T.
pi_63242384
hier wordt idd met kleine letters geschreven (heeft ook weer tot resultaat dat hoofdletters in boeken nu verwarrend zijn )
  zaterdag 15 november 2008 @ 13:10:21 #235
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63242422
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 13:08 schreef E.T. het volgende:
hier wordt idd met kleine letters geschreven (heeft ook weer tot resultaat dat hoofdletters in boeken nu verwarrend zijn )
Als die nog niet waren aangeboden, noemde ik dat 'grote-mensen-letters'.
  zaterdag 15 november 2008 @ 13:26:28 #236
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63242672
Goeie tips Moonah. Hier ook een lezertje in de dop. Alles wordt uitgeplozen en inderdaad die rare 'grote' letters werken erg verwarrend. Alleen al haar naam typen op de computer is raar. Ik typ hem en dan is ie goed, maar de letters op het toetsenbord terug vinden...dan kan maar met moeite omdat dit hoofdletters zijn.

In de bieb hebben ze ook leuke boekjes van maan-roos-vis. Zonder hoofdletters en met de letterklanken apart en/of lettergrepen erin verwerkt, zodat je ziet dat de oe, ie eu ect. bij elkaar horen en geen losse letter zijn.

En deze is ook erg leuk en leerzaam.
pi_63244266
http://www.educatheek.nl/(...)0(set%201)_4892.html hier thuis worden deze erg enthousiast geleend van de bieb en gelezen (je hebt ook samen leesboeken van de maan-roos-vis serie, maar die sluit bij ons niet geheel aan op wat ze leren op school)
  † In Memoriam † zaterdag 15 november 2008 @ 15:54:46 #238
7074 moussy
kuttekop
pi_63245288
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 12:45 schreef livelink het volgende:
Alle extra verjaardagsprikkels en Sinterklaasprikkels voor Job heb ik al tot een minimum beperkt. Verjaardag alleen met het gezin, geen feestjes (kinderfeestje en het bezoek van opa's en oma's heb ik afgeblazen). Sinterklaas alleen op de zaterdagen de schoen zetten en pakjesavond. Alle extra Sinterklaasfeestjes (school, werk, BSO) doen we niet aan mee. Ik hou Job op die dagen vrij van school en BSO. En op die manier hoop ik deze periode door te komen.
Eigenlijk vind ik het heel erg wat er nu gaande is, je doet er echt alles aan om Job te begeleiden in het leven, zoals bovenstaande, waarvoor hulde, en dan doet school zo kinderachtig, want dat vind ik het eigenlijk wel. Waarom niet eerst met de ouders een gesprekje en dan intern?

Ik heb van de week het gesprekje over René gehad, ze heeft wat testjes op school gehad en we gaan nu verder in de onderzoeken duiken ivm de vermoedens van autisme... ik schrok er niet van, maar het deed toch wel even zeer we zien wel, voorlopig gaat ze vooruit op school en thuis en dat is het belangrijkste
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zaterdag 15 november 2008 @ 17:00:48 #239
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_63246462
Ach, Moussy Ik kan me voorstellen dat je daar van schrikt. Maar wel fijn dat het nu zo goed met haar gaat op school en thuis. En wellicht betekent dit dat de school haar nog beter kan begeleiden.

Over je opmerking over de school van Job; die teleurstelling dat helemaal niet gekeken is naar onze inspanningen tot nog toe, dat is inderdaad het ergste. De juffrouw had het in het telefoongesprek erover dat het belangrijk was dat wij op één lijn zaten met school. En dat voelt alsof ze zegt dat ik het thuis prima vind dat Job schuttingwoorden gebruikt. Nou gebruikt hij dat soort woorden thuis eigenlijk niet, maar natuurlijk corrigeer ik hem als hij dat wel doet of als ik hem erop zou betrappen. Maar ja, een gesprek zou heel goed zijn en ik ben ook zeker van plan om dan te vertellen hoe teleurgesteld ik op dit moment eigenlijk ben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator zaterdag 15 november 2008 @ 19:27:54 #240
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63249527
Livelink mag ik heel eerlijk zeggen dat ik het ongelooflijk overdreven vind? Het is maar 1 woordje! Hebben ze dan niet door hoeveel jullie al gedaan hebben voor en met Job? Ik kan me goed voorstellen dat de stress vrij heftig is hierom, en ik vind het echt belachelijk dat ze jullie zo lang in het ongewisse houden.
Ik kan me plaatsvervangend nog behoorlijk opwinden hierover, wat een gedoe

Grijs wat vervelend dat elke juf opnieuw het wiel wil uitvinden. Wordt dat niet overgedragen van juf naar juf?

Mous....

Hoe hebben Piet en Anna de intocht ervaren Bix?
Iris zat afgelopen week helemaal ingespannen voor het Sinterklaasjournaal. Vorig jaar had ze al een sterk geloof in Sinterklaas, dit jaar zien we dat ze het allemaal heel intens beleefd. Bij de beelden dat de pieten de kadootjes overboord wilden gooien reageerde ze zeer geschrokken "neeeee! straks zijn dat onze kadootjes! Dat mag toch niet?" en ik had best even nodig om haar te kalmeren.
De intocht vanmiddag op tv vond ze fantastisch, en ze wil nu heel graag dat meisje zijn die voorop bij Sint op Amerigo mocht zitten.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † zaterdag 15 november 2008 @ 19:55:48 #241
7074 moussy
kuttekop
pi_63250216
Leuk he dat Sinterklaas gebeuren. Ik kon helaas de intocht niet op tv zien, omdat ik erg druk was met schminken, maar iemand heeft het opgenomen, zodat Cas en René, en ik natuurlijk alsnog kunnen kijken. Zo kon ik ook niet naar de aankomst met de kinderen Maar.. das maar goed ook, want ik heb begrepen dat het paard aan de race was en later de Sint er af probeerde te gooien Toen ik klaar was heb ik Cas opgehaald en ben ik met een vriendin met nog 2 kinderen gaan kijken, Cas was helemaal verliefd, niet op de Sint, nee, op een meisjespiet, in een rokje, op hakjes en met lange haren.. zn nicht
  zaterdag 15 november 2008 @ 19:56:15 #242
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63250236
Mousy
Fijn dat Iris het zo leuk heeft gehad vandaag. en jaloers op dat meisje... ja dan zal ze waarschijnlijk niet de enige zijn geweest.

Hoe ging het met Anna? en Piet?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 15 november 2008 @ 19:56:35 #243
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63250246
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 19:55 schreef moussy het volgende:
Leuk he dat Sinterklaas gebeuren. Ik kon helaas de intocht niet op tv zien, omdat ik erg druk was met schminken, maar iemand heeft het opgenomen, zodat Cas en René, en ik natuurlijk alsnog kunnen kijken. Zo kon ik ook niet naar de aankomst met de kinderen Maar.. das maar goed ook, want ik heb begrepen dat het paard aan de race was en later de Sint er af probeerde te gooien Toen ik klaar was heb ik Cas opgehaald en ben ik met een vriendin met nog 2 kinderen gaan kijken, Cas was helemaal verliefd, niet op de Sint, nee, op een meisjespiet, in een rokje, op hakjes en met lange haren.. zn nicht
morgen ochtend word op 3 de intocht nogmaals uitgezonden
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  † In Memoriam † zaterdag 15 november 2008 @ 19:57:42 #244
7074 moussy
kuttekop
pi_63250276
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 19:56 schreef Ynske het volgende:

[..]

morgen ochtend word op 3 de intocht nogmaals uitgezonden
Dan kunnen we ook niet kijken, tis echt druk nu voor ons. Volgende week lopen René en ik samen ook nog in pak bijv.
  zaterdag 15 november 2008 @ 20:09:38 #245
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_63250644
Livelink, ik vind dat er belachelijk overtrokken gereageerd word door school. Kan me voorstellen dat je daar van slag door bent! Juist omdat je zo ontzettend veel inspanningen hebt geleverd en ook resultaten behaald hebt. Daarom begrijp ik er niks van dat de school het op deze manier aanpakt! Lelijke woorden pakken kinderen vliegensvlug op, en zo'n woordje floept er vást niet alleen bij Job een keertje uit, dat gebeurt bij meer kinderen hoor! Bij ons krijgt Tristan natuurlijk extra veel woorden te horen door zijn grotere broer en zus, niet dat zij continu zulke woorden roepen (integendeel), maar het is natuurlijk wel interessant voor ze om stiekem eens wat eruit te gooien. Vandaag nog betrapte ik Tristan toen hij na een ruzie met Wouter een briefje aan hem geschreven had. Toen ik vroeg wat er op het briefje stond verfrommelde Tristan het snel, dus dat was nogal verdacht. Ik zei dat ik het nu helemáál wilde weten. Dit stond erop: "vuk juw wouter stomerik" Hij had dus donders goed door dat dit niet de bedoeling is! Na een preek beloofde hij het nooit weer te doen. Ja ja...
  Jubileum moderator zaterdag 15 november 2008 @ 20:15:55 #246
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63250836
vuk juw Sorry het is absoluut niet om te lachen maar het is wel een briefje om later bij zijn huwelijk nog eens op te diepen in een leuke sketch
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 15 november 2008 @ 20:16:42 #247
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_63250856
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 19:57 schreef moussy het volgende:

[..]

Dan kunnen we ook niet kijken, tis echt druk nu voor ons. Volgende week lopen René en ik samen ook nog in pak bijv.
Doen jullie ook mee?
Leuk dat Cas zo onder de indruk van zijn nicht was

@ Lois: het wordt wel overgedragen, maar ze willen telkens eerst weer kijken hoe het gaat in de klas (wel logisch natuurlijk). Gelukkig werd er dit jaar wel direct gestart met extra werk en compacten van het gewone werk, maar dat is helaas nog niet voldoende. De juf zou nu eerst toetsen afnemen om te kijken wat hij al beheerst en dan hoeft hij alleen het bijbehorende werk dat hij nog niet beheerst (compact) te maken, de rest kan hij dan overslaan.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zaterdag 15 november 2008 @ 20:17:54 #248
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_63250899
ik moest er stiekem ook erg om lachen hoor! Da's dus wat Wouter wel eens zegt als hij héél erg kwaad is (jaja, temperamentvol mannetje af en toe), en dat pikt Tristan dus op.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 15 november 2008 @ 20:18:56 #249
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_63250920
Tristan eh, ik bedoel
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_63250987
Livelink, wat ontzettend rot dat dit nu zo gaat zeg Hopelijk snapt de juf na een goed gesprek jouw gevoel hierover en beseft ze hoe dit soort dingen aan kunnen komen. Maar dat maakt jou rotgevoel nu natuurlijk niet beter.

Morris zei laatst thuis over een jongen uit zijn klas, die trouwens al 6 is: 'die en die zei poepkut'.
Ik ga er vanuit dat hij helemaal niet snapt wat dat is en heb hem uitgelegd dat dat een heel lelijk woord is dat ik niet wil horen. Met andere woorden, elk kind vangt dat soort dingen op op school en herhaalt dat.

Mous, fijn dat jullie wel vooruitgan zien bij Renée op de nieuwe school

En Tristan
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')