abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62759954
Hier wordt ook regelmatig de boel bij elkaar gelogen..door alletwee de knullen. Ze steken elkaar aan blijkbaar Ik word ook boos als ze jokken, als ze eerlijk de waarheid vertellen dan blijft het bij een klein preekje
Saartje
  Jubileum moderator dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:04:59 #102
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_62761708
Iris wil nog weleens vol fantasie iets beweren waarvan ik weet dat het niet waar is. Ik doe dat meestal met een grapje af "ik zie je neus groeien" en dan weet ze niet hoe snel ze de waarheid moet vertellen.
Als er iets gebeurd is benadruk ik ook altijd dat ik niet boos word als ze de waarheid gewoon verteld, maar wel erg boos kan worden als ik merk dat ze gaat jokken. Tot dusver helpt dat, en ik hoop dat dat besef een beetje blijft de komende jaren.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:19:59 #103
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62762297
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:04 schreef Lois het volgende:
Iris wil nog weleens vol fantasie iets beweren waarvan ik weet dat het niet waar is. Ik doe dat meestal met een grapje af "ik zie je neus groeien" en dan weet ze niet hoe snel ze de waarheid moet vertellen.
Als er iets gebeurd is benadruk ik ook altijd dat ik niet boos word als ze de waarheid gewoon verteld, maar wel erg boos kan worden als ik merk dat ze gaat jokken. Tot dusver helpt dat, en ik hoop dat dat besef een beetje blijft de komende jaren.
daar hoop ik ook op. Bij Fleur kun je het tot nu toe ook nog letterlijk zien aan d'r neus (of ogen), maar iets in d'r gezicht verandert als ze aan het jokken is. Ik probeer het nu alleen maar te signaleren en aan te geven dat het niet klopt wat ze zegt en dan zegt ze snel dat het een grapje was en hoe het wel is. Soms geef ik aan dat het geen leuk grapje was, maar vaak zijn het inderdaad ook echt grapjes die ze maakt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 oktober 2008 @ 07:12:42 #104
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_62772135
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:04 schreef Lois het volgende:

Zo doe ik het ook ja. Christan weet dat ik niet gauw boos wordt, maar wel als hij jokt. Tot nu toe werkt dat
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 29 oktober 2008 @ 09:08:23 #105
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_62773433
Gisteren ben ik er dus wel op in gegaan was het zo zat maar kwam blijkbaar niet echt aan want een half uur later betrapte ik haar weer. Toen heb ik haar naar de gang gestuurd dat ze daar maar eens goed moest gaan nadenken. Dik drama ik hield niet meer van haar en ga zo maar door dus hopelijk heeft dat een beetje effect gehad.
pi_62773569
Ghehehe.... het tadium van grapjes maken en vertellen dat ik niet (of minder) boos wordt als ze de waarheid vertellen is hier allang voorbij!!
"Vroeger" hielp het nog wel ja.... zeggen dat ik blij was als er iets gebeurde en er werd gewoon de waarheid over verteld...Dan was het vaak...Nou ja, jammer, maar ik ben blij dat je het gewoon verteld hebt....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  woensdag 29 oktober 2008 @ 22:47:32 #107
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_62797512
Onze junior lijkt gelukkig op zijn vader. Allebei kunnen ze niet liegen. vond het al moelijk om het hele Sinterklaasgebeuren in stand te houden, ondanks dat hij het feest zelf geweldig vindt.

Maar het grote Sinterklaasgesprek heeft zich afgelopen voorjaar voltrokken, dus dit jaar is het eerste jaar dat ze het alletwee weten.

Het eerste lijstje is al klaar en ook de dagen tot aan de intocht worden nog steeds afgeteld.

Lijstje:
  • Lego,
  • Xbox 360 spelletjes,
  • Nintendo DS spelletjes,
  • Gezelschapsspelletjes,
  • En net zo'n rare muts als jij hebt [nummer 1], maar dan met vlammen, want dat is stoerder voor jongens!

* Sjeekie_Beekie streept af:
  • Lego,
  • Xbox 360 spelletjes,
  • Nintendo DS spelletjes, lang leve de R4DS !
  • Gezelschapsspelletjes,
  • En net zo'n rare muts als jij hebt, maar dan met vlammen, *Vlammenmuts nummer 4*

Kortom... dit jaar zijn we weer snel klaar met cadeautjes kopen EN ben ik niet iedere keer mijn muts kwijt aan of junior.
  • Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
    Oudste, Jongste en Lara
    Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 oktober 2008 @ 22:49:20 #108
    13151 crew  Rewimo
    pi_62797571
    Ah, deze muts heeft ook zo'n muts
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      donderdag 30 oktober 2008 @ 04:27:08 #109
    133755 Insania
    Wederom kritisch
    pi_62801602
    Mijn zoon is dinsdag jarig
    10 jaar

Iemand suggesties voor cadeau's?
    Zelf weet hij niet wat hij wil hebben, en ik hoef nu niet meer met pokemon DVD's e.d aan te komen.
    Moeilijk
    Dunkelheit
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 30 oktober 2008 @ 07:15:38 #110
    13151 crew  Rewimo
    pi_62801815
    R4DS kaartje voor zijn DS (als hij een DS heeft dan)? Dat is een kaartje waarop je heel veel spelletjes kunt zetten (in GAM vind je er meer over).
      donderdag 30 oktober 2008 @ 08:07:06 #111
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_62802122
    Wordt tijd dat ik ook een afstreeplijstje ga maken....

Insania... doe je hem een plezier met boeken. Ik weet dat ik zelf gek was op lezen, dus daar was ik altijd super blij mee. Anders iets dat met zijn hobby te maken heeft. Of en dat vond ik altijd wel geweldig... kiezen waar we naar toe gingen qua pretpark of e.d. Succes in elk geval.

15 november komt sinterklaas aan.... 16 november verjaardag Maud. Zal een lekker weekend worden. Veel feest
      donderdag 30 oktober 2008 @ 16:02:16 #112
    133755 Insania
    Wederom kritisch
    pi_62814018
    Het gaat geld worden.
    Meneertje wil sparen voor een laptop!
    Toch bedankt!
    Dunkelheit
      donderdag 30 oktober 2008 @ 16:38:31 #113
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_62815211
    Dat is een mooi doel. Leuk dat ie dan echt kan 'krijgen' wat ie wil.

Fleur heeft vanochtend schoolontbijt gehad... ben erg nieuwsgierig hoe ze het heeft gehad.... nog een uurtje werken en dan kan ik de verhalen aanhoren. Als ze het uberhaupt wil vertellen natuurlijk, want regelmatig hoor ik alleen maar: leuk of weet ik niet meer.
      donderdag 30 oktober 2008 @ 20:39:44 #114
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_62821149
    Wat ingewikkeld Rottdog, ik zou ook niet weten wat ik daar mee zou moeten.

Jolie vindt het leuk dat ze weer naar school mag. Ik heb d'r nog geen enkele keer naar binnen hoeven te duwen deze week en ze gaf de juf (en de juffen van de BSO) bij het naar huis gaan steeds uit zichzelf een handje. Fijn en knap. En d'r juf heeft d'r goede gedrag geloof ik ook beloond 'Juffie zegt dat ik goed naar school ga daarom mocht ik vandaag extra afwasdienst!'
    Tis maar net waar je blij mee bent En voor de zomaar nog even een leuk schilderij over de herfst van Jolie

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 30 oktober 2008 @ 20:44:40 #115
    13151 crew  Rewimo
    pi_62821311
    Goed zo Jolie Fijn hoor, LB, dat het nu allemaal lekker loopt
      vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:55:55 #116
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_62833987
    LB wat goed dat het zo lekker gaat met Jolie. Hoe is het met jou?

Rottdog. Moeilijk hoor dat liegen en dan ook nog niet onder de indruk van de straffen... waarom wordt er gelogen...weet je dat?

Hier een meisje dat niet meer naar school wil. Ze gaat wel, maar ze vind het niet leuk meer, zegt ze. Ze wil bij mij zijn en leuke dingen doen. Daar heb ik ze nog nooit over gehoord en nu is de klas ook wel heel groot en klaagt ze over de andere kindjes... die duwt me en van hem mag ik er nooit langs, en die twee die willen niet dat ik mee speel ect. dus tijd dat ik eens een gesprekje ga voeren op school. En verder maar eens kijken wat mogelijk is. Ze voelt zich benadeelt t.o.v. haar kleine zusje. Die mag lekker met mama mee overal naar toe...al is het maar boodschappen doen of zo. Twijfel of ik haar de woensdag thuis ga houden voor een tijdje. Dan heeft ze weer wat meer mama-tijd. Of het een goede oplossing is weet ik nog niet, maar ja ze is nog zo klein....en aan de andere kant toch ook weer zo groot. Pfffff, tijd voor?????
    pi_62926741
    Hoe gaat het nu Chacama ?
    Wij hebben van daag 10 minuten gesprekjes. Ben benieuwd.
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 november 2008 @ 08:38:04 #118
    13151 crew  Rewimo
    pi_62927092
    Lastig, Chacama, je weet niet waar je goed aan doet hè... Heb je al eens met juf overlegd? Die heeft wel ervaring met zulke dingen natuurlijk, misschien heeft ze tips voor je.

Hier waren de oudergesprekken vorige week. qltel is erheen geweest en op zich gaat het goed met Christan, de stof kan hij wel aan. Alleen zijn tempo en het indelen van het huiswerk waren nog niet goed. Inmiddels heeft hij het huiswerk beter onder controle, zo zei zijn juf al. Hij krijgt zijn huiswerk nu al vaak op school af onder de werktijd die ze daarvoor hebben Zijn tempo in de les moet ook omhoog, daar hebben wijzelf wat minder zicht op uiteraard. Maar hij lijkt de gesprekken die we erover gehad hebben begrepen te hebben
      dinsdag 4 november 2008 @ 08:56:02 #119
    7554 Spuuglokje
    Domestic Goddess
    pi_62927387
    Ik heb vandaag (vanavond) ook de tien-minutengesprekjes. Behalve dan die van Sterre, want daar heb ik 2 weken geleden al over gesproken tijdens het evaluatiegesprek van de plusklas. Ik ben vooral heel benieuwd naar hoe het met Tristan gaat. Van Wouter weet ik het wel, dat is iedere keer hetzelfde.
      † In Memoriam † dinsdag 4 november 2008 @ 09:12:33 #120
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_62927706
    Chacama, lastig, maar ik zou haar neit thuis houden, maar juist tijd vrij maken na school voor 1 op 1 aandacht met mama.

Wij hebben volgende week ook de gesprekjes, ben wel benieuwd hoe ze het doen
    Je zou er haast een boek over schrijven!
      dinsdag 4 november 2008 @ 09:54:03 #121
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_62928484
    Chaca, ik ga ook met moussy mee
    Anders loop je het risico dat ze straks helemaal niet meer naar school wil omdat het bij mama veel leuker is en zo hou je duidelijk dat school 'moet' en daarbuiten is het gezellig bij mama

Wij hebben over een week of twee de 10 minuten gesprekken, ik ben ook wel benieuwd
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      dinsdag 4 november 2008 @ 10:44:41 #122
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_62929648
    Heb met de juf gesproken. Zij merkte ook een verandering en het heeft met de drukte en de grote van de klas te maken. Ze hebben nu een stagaire op school en de klassenbegeleidster is ook meer in goep1/2 aanwezig, waarbij ze proberen Fleur zo veel mogelijk in een kleine overzichtelijke setting te laten werken. Hier zijn ze donderdag al mee begonnen, dus ze waren me voor. Fleur is zowel vrijdag als gisteren en vandaag weer rennend en huppelend naar school gegaan. Bij het binnengaan van de klas is het dan weer even moeilijk omdat het dan weer die grote kring is, maar door zo vroeg mogelijk op school te zijn kan ze wennen aan het steeds drukker worden en ze begint dan lekker bij de stagiaire of juf op schoot. Ik ben blij dat de juf het zelf ook al merkte en ik denk dat dit een prima oplossing is. Na school (lees: voor het naar bed gaan) probeer ik inderdaad zoveel mogelijk even een 1 op 1 momentje te creeren.

Heb hier nog niets over 10 minuten gespreken gehoord, maar zal vast nog wel komen. Iedereen veel succes en plezier met het horen van al die goede dingen die de kinderen doen....
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 november 2008 @ 10:46:33 #123
    13151 crew  Rewimo
    pi_62929689
    Toffe juf! Hartstikke goed dat ze het zelf al in de gaten had en er ook meteen iets aan gedaan heeft
    pi_62932913
    Myrthe mocht net met Juliette op de foto bij de schoolfotograaf, en die bood aan Juliette te retoucheren. Nooit eerder gehoord dat een schoolfotograaf dat doet

[ Bericht 20% gewijzigd door poemojn op 05-11-2008 00:50:28 (vwg info die zijdelings met anderen te maken had ) ]
    pi_62933118
    moest ze geretoucheerd worden dan??
    pi_62933281
    ja, ze lijkt op mij
    Ze heeft net waterpokken gehad en dat is nog goed zichtbaar. Vandaar.
      dinsdag 4 november 2008 @ 13:07:16 #127
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_62933400
    Aan de ene kant wel tof dat de fotograaf het aanbod, aan de andere kant vind ik het ook wel iets hebben dat je kunt zien dat je kind net de waterpokken gehad heeft. Fleur staat op 1 van de foto's ook met een enorme kras op d'r neus, die hadden ze weg kunnen halen, maar was wel sprekend voor mijn builen-kindje. Dus hij is blijven zitten en nu weet ze nog precies als ze die foto ziet hoe ze gevallen was.

En hoe zag de fotograaf eruit? Had ie een scheve neus? Vriend van me is schoolfotograaf
    pi_62933878
    Hij had een grote bos lang zilvergrijs haar. De vorm van zijn neus weet ik niet meer. En ik wil de waterpokken ook nog kunnen zien later maar had het aanbod ook niet echt verwacht. Ook met waterpokken vind ik haar mooi genoeg
      dinsdag 4 november 2008 @ 13:29:11 #129
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_62933961
    Nee, dan is het hem niet.
    Wel grappig dat het tegenwoordig allemaal gewoon kan dat retoucheren. Had het bij wat van mijn schoolfoto's wel op prijsgesteld... Fleur lijkt wat dat betreft wel erg op d'r moeder. Maar groter worden gaat hier dus letterlijk met vallen en opstaan. Allebei de meiden hebben sinds gisteren een flinke buil op hun hoofd. Maud had gekeken of de kast meegaf en Fleur heeft de tafel van dichtbij aanschouwd.
    pi_62934333
    De oudste wordt 7 jaar volgende week en nu vroeg ik me af wat leuker is voor haar; een nieuwe vtech vsmile pocket met pen of een nintendo ds? Wat zouden jullie aanraden?
      Jubileum moderator dinsdag 4 november 2008 @ 13:57:04 #131
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_62934612
    Ik zeg het vast voor iemand met de suggestie komt, het praten over flashkaartjes in samenhang met het downloaden van spelletjes is illegaal, en mag dus niet besproken worden op het forum.
    mag wel via pm
    Eva ♥ en Iris ♥
      dinsdag 4 november 2008 @ 13:59:36 #132
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_62934669
    Ik zou voor de DS gaan. Hebben ze denk ik langer plezier van.
      † In Memoriam † dinsdag 4 november 2008 @ 14:03:37 #133
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_62934782
    de DS idd, de V-tech is denk ik leuk tot een 7-8 jaar.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 4 november 2008 @ 14:05:42 #134
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_62934838
    Idd voor de DS, kijk ook eens in:
    [DS] Flashcards #2 en [Nintendo DS 85] Good morning, Chrono!
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
    pi_62935351
    Ze heeft al zo'n pocket ding en ze speelt er ook best wel veel mee, maar hij is nodig aan vervanging toe terwijl ie nog maar net een jaar oud is. Ik denk ook wel dat het uiteindelijk een DS zal worden, omdat er gewoon veel meer spelletjes voor zijn en ze er veel langer plezier van heeft.
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 november 2008 @ 15:45:29 #136
    13151 crew  Rewimo
    pi_62937358
    DS is hier een grote hit sinds Christan er vorig jaar eentje van Sinterklaas kreeg. En verder het topic dat Ynske al noemde

O, en koop dan meteen van die velletjes ter bescherming van de schermpjes
    pi_62951894
    Als ik eraan denk zal ik ze kopen Rewimo *lichtelijk gestresst raakt door aankomende verjaardagen en een rap naderende klaas*
      Licht Ontvlambaar woensdag 5 november 2008 @ 13:36:02 #138
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_62967866
    We hebben een zeehondje in huis... Vannacht niet geslapen, Isa hoest zich de longen uit het lijf. Maar ze wilde percee naar school vanmorgen, omdat ik zou komen helpen. Dus toch gegaan samen, juf had het snel geschoten... We zijn meteen begonnen met de werkjes en na een klein uurtje heb ik haar maar weer mee naar huis genomen, wel eerst bij huisarts langsgegaan. Voor de verandering weer eens een kuur meegekregen van de huisarts, had gehoopt dat we daarvan verlost zouden zijn...

Sinterklaas zijn we hier nog nauwelijks mee bezig, geloof ook niet dat het Isa echt boeit. Ze wil graag een bepaalde pop, die krijgt ze ook... En verder misschien wat klein spul voor in de schoen, maar daar blijft het ook bij.
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_62968202
    Beterschap voor Isa.

Hier ook nog niet met sinterklaas bezig met de kinderen. Ik heb wel al wat inkopen gedaan maar we wachten nog even met liedjes en speelgoedfolders tot hij in het land is. Dan kunnen ze er nog lang genoeg mee bezig zijn vind ik.
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
      woensdag 5 november 2008 @ 14:53:27 #140
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_62970318
    Beterschap Isa.

Fleur was vandaag vrij. En van alle dagen dat ik een migraine-aanval kan krijgen, krijg ik hem vandaag. Ze kroop vanochtend om half 7 naast me en toen hebben we lekker een uurtje liggen kroelen. Daarna heb ik verteld dat ik ziek was en dat ik zodra Maud wakker was ze naar de oppas ging brengen. Dat vond ze niet erg, want als ik ziek was, dan kon ze maar beter daar zijn. Dus om half negen die kant op gegaan en daarna is ze met de oppas en anderen kinderen naar de dankdag dienst gegaan in de kerk. Ze heeft daar een fruitmandje gemaakt en dat bij een ouder iemand langs gebracht. Ze was er helemaal vol van toen ze het me eindelijk kon vertellen.

Nu zijn we weer thuis en Maud ligt net op bed. Fleur zit lekker voor de tv en ik ga zo nog even bijkomen op de bank. Over is het nog niet, maar wel beter dan vanochtend. (wijze les....bij het einde van de pilstrip is chocolade geen goed idee.)
    pi_62971872
    Anna vraagt elke ochtend en ook nog minimaal 10 keer per dag of Klaas er al is.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
    pi_62972018
    Chacama, heb je altijd last van migraine aan het eind van je cyclus? Dat lijkt me echt heel vervelend. M. was echt een migraine patientje en had meerder malen per maand een flinke aanval. Alles geprobeerd, van zuigtablet to spay... Niets werkt, behalve rust in zn hoofd. Sinds wij samen zijn heeft hij nog maar 2 aanvallen gehad (in het begin), verder niets meer.
    I am unconditionally and irrevocably in love with him.
    I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
    pi_62972102
    als ik aan (onze) anna laat zien dat er weer zo'n folder is gekomen, zegt ze 'sinterklaas is nog niet eens in nederland hoor!'
      woensdag 5 november 2008 @ 17:17:21 #144
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_62975272
    @ticootje. Ik merk dat het veelal hormonaal aangestuurd wordt. Met het spiraaltje kon ik er geen pijl op trekken, maar nu met de pil is het altijd aan het eind van de strip. Moet het er nog met de HA over hebben.

Fleur is nadat ik een kalender gemaakt heb voor november en december een stuk rustiger. Overzicht is bij haar toch echt een key-woord.
      Licht Ontvlambaar woensdag 5 november 2008 @ 20:03:33 #145
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_62979563
    Snoopy, hadden jullie bij Morris de laatste keer ook zo'n problemen met de antibiotica? Of herinner ik het me helemaal verkeerd...

Net een groot drama hier, gewoon van de lepel wilde Isa het niet. Gemixt door de vla ging met pijn en moeite maar door het geforceer heeft ze toch weer een deel terug gespuugd. En we moeten morgen en overmorgen nog Ik was al blij dat het maar 3 dagen was ipv de standaard 7-10...
    pi_62980943
    Ja, dat was 2x drama. Ook kuurtjes van 3 dagen. De huisarts heeft het nu genoteerd zodat ze een eventuele volgende keer iets anders kunnen proberen. De apotheker beweerde dat er geen alternatief was Misschien moet je morgen toch maar even de huisarts bellen.

Vorig jaar had hij een kuur van 10 dagen ofzo en dat ging prima. Dat smaakte ook echt heel anders.
      Licht Ontvlambaar woensdag 5 november 2008 @ 20:51:00 #147
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_62981155
    Ik ga morgen inderdaad maar even bellen... Ik voorzie vannacht een lange nacht, ze heeft een klein uur heel vast geslapen en ligt nu in ons bed te hoesten en te huilen. Ik heb net laten puffen, maar verder weet ik niet hoe ik het haar prettiger kan maken. Ze ligt half rechtop, heeft hoestdrank met codeine gehad, zetpil paracetamol etc. Het lijkt allemaal niet te helpen...
      Jubileum moderator donderdag 6 november 2008 @ 08:53:30 #148
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_62990604
    Agossie Sjeen, heeft ze nog een beetje kunnen slapen? Er is niet veel meer wat je voor haar kunt doen als ik het zo lees heb je alles wel gedaan wat je kunt. Sterkte

Eva moest gisteren de griepprik. Nou had Jeroen dat per ongeluk dinsdag al verteld, normaal vertellen we dat pas een uur van tevoren, dus het kind was helemaal in paniek.
    Gistermiddag kreeg Jeroen ineens een briljant idee, hij prikte met een vorkje in haar arm om haar te laten zien hoe een prikje zou voelen. Nou dat vond ze wel grappig! En daarna wilde ze zelf graag naar de dokter om het achter de rug te hebben.
    Bij de dokter stak ze zelf haar armpje uit en liet zich zo prikken, en toen het klaar was moest ze wel eventjes huilen maar ook dat was zo over. De assistente stond met open mond te kijken want normaal moeten we haar met 3 man vasthouden en schreeuwt ze de hele praktijk bij elkaar. Iedereen was zo trots op Eva en gaf haar allemaal complimentjes, ze glom helemaal

Vandaag is ze ziek. Ze werd wakker met enorme diarree en huilde net van de pijn in haar buikje Ze ligt nu lekker op de bank een filmpje te kijken.
    Eva ♥ en Iris ♥
      donderdag 6 november 2008 @ 09:11:34 #149
    131983 debuurvrouw
    The girl nextdoor
    pi_62990898
    Wat goed dat het "voorprikken"met een vork heeft gewerkt! En wat fijn dat er nu een positieve ervaring is met het halen van de griepprik! Maar wel vervelend dat dit nu meteen weer gevolgd wordt door een griep. Beterschap voor Eva!

Hoe is het met Isa gegaan verder Sjeen? hebben jullie nog een beetje geslapen? En maneki's oudste? ook weer wat opgeknapt?
    Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
    pi_62990951
    Wat zijn er weer een hoop kindjes ziek.... Op het kdv heerst er ook al griep. Ik hoop dat we dit keer overslaan... Al begin Priscil gister over hoofdpijn. (Wat ik maar even heb afgedaan dat ze niet elke dag energy dinkjes moet drinken, dat je daar ook hoofdpijn van krijgt. )
    pi_62991239
    Sjeen, hoe is het nu met Isa? Beter hoop ik.

Lois, wat goed bedacht van die vork Jammer dat ze nu toch nog ziek is. Beterschap voor jullie ook.
      donderdag 6 november 2008 @ 09:34:57 #152
    3011 E.T.
    pi_62991402
    Lois, wat een goede ingeving van Jeroen, wat fijn dat de prik nu zo goed ging! Nu het griepje nog even verslaan

Sjeen, hoe gaat het met Isa?
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      Licht Ontvlambaar donderdag 6 november 2008 @ 10:07:22 #153
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_62992110
    We zijn de nacht redelijk goed doorgekomen, ze heeft op matras (hoofdeinde opgehoogd) naast ons bed geslapen. En is nu lekker thuis met papa

*snel weer aan het werk gaat
      donderdag 6 november 2008 @ 10:25:59 #154
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_62992507
    Gelukkig sjeen. Blij dat jullie alledrie een beetje de nacht goed zijn doorgekomen. Hopelijk knapt ze snel op

Eva wat goed dat je de griepprik zo goed gedaan hebt. En een om weer beter te worden.

Fleur loopt ook te hoesten. En 's nachts in d'r slaap ook. Vanavond maar wat geven om minder te hoesten. Vanochtend klaagde ze al dat ze slecht geslapen had. Nou, dat kan ik me goed voorstellen met al dat gehoesteproest.

@sjeen. Er is nu ook daro-hoestprikkeldempende capsules voor kinderen. MIsschien dat ze dan wat rustiger slaapt.
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 november 2008 @ 22:20:01 #155
    13151 crew  Rewimo
    pi_63015033
    Mijn (eigen) ervaring met Daro is dat je daar nogal oppervlakkig van gaat ademen. Ik vind het niks, persoonlijk.
      † In Memoriam † vrijdag 7 november 2008 @ 09:57:22 #156
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_63023734
    Beterschap voor de zieke kindjes

Gekke vraag misschien, maar ik ben op zoek naar een schoolfotograaf, iemand tips?
      vrijdag 7 november 2008 @ 10:48:20 #157
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_63024801
    quote:
    Op vrijdag 7 november 2008 09:57 schreef moussy het volgende:

Gekke vraag misschien, maar ik ben op zoek naar een schoolfotograaf, iemand tips?
    weet wel een goede, maar of die plek heeft.....
      † In Memoriam † vrijdag 7 november 2008 @ 10:53:48 #158
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_63024956
    quote:
    Op vrijdag 7 november 2008 10:48 schreef chacama het volgende:

[..]

weet wel een goede, maar of die plek heeft.....
    Niet voor nu hoor, ben aan het rondkijken voor een geschikte fotograaf voor volgend jaar juni
      vrijdag 7 november 2008 @ 13:27:29 #159
    131983 debuurvrouw
    The girl nextdoor
    pi_63028906
    quote:
    Op vrijdag 7 november 2008 09:57 schreef moussy het volgende:

wij hebben net hele mooie van foto Koch Die fotograaf deed het heel leuk en ook een goeie achtergrond enzo. En stralende kindjes op de foto!
    Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
      † In Memoriam † vrijdag 7 november 2008 @ 14:46:21 #160
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_63030922
    Oh ja Koch staat idd op mijn lijstje! Vooral ook omdat de betalingen dan niet via school hoeven
      vrijdag 7 november 2008 @ 15:19:49 #161
    3011 E.T.
    pi_63031655
    Volgens mij hadden we op het kdv de laatste keer www.dedigitaleverbeelding.nl Die was erg goed bevallen volgens mij (probeertde iig niet de baby's zittend te laten poseren, maar meer de kinderen spelend op de foto te krijgen)
      vrijdag 7 november 2008 @ 16:14:47 #162
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_63033162
    Dat klinkt goed E.T. altijd prettig en leuker als ze in hun spel gefotografeert worden.

Fleur was vanmiddag even bij me in de winkel. En die is al in kerstsfeer.... vraagt ze mama, wanneer gaan we de kerstspullen thuis doen...Mijn antwoord als Sinterklaas geweest is... was haar antwoord en dat duurt nog 8 nachtjes slapen.

Bijna goed.... hij is er over 8 nachtjes slapen.
      Jubileum moderator vrijdag 7 november 2008 @ 20:14:10 #163
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_63038911
    Duurt nog lang he Fleur?

Iris is inmiddels vrij goed op de hoogte wat gehandicapt is, als je niet kunt lopen en in een rolstoel zit, of als je benen het niet meer doen, of als je niet kunt zien.
    Het gesprek "verstandelijk gehandicapt" ben ik nog niet eerder aangegaan omdat ik dat toch wel moeilijk vind.
    Komt ze vandaag thuis: "mama, je moet gaan sint-maarten bij gehandicapten, die vinden dat namelijk heel erg leuk'
    Eh?
    "dat heb ik op school geleerd, dus dat is zo"
    Ow... kwartje valt.
    Op school gaan ze dinsdag naar de Harteheem, een woongemeenschap voor verstandelijk gehandicapten, daar gaan ze dinsdagmiddag vast Sint Maarten lopen.
    Dus... een betere ingang kon ik me niet wensen voor het gesprek waar ik zo tegen op zag. Ik heb uitgelegd dat gehandicapt niet altijd lichamelijk was, maar ook in je hoofd kan zitten en gevraagd of ze begreep wat ik bedoelde. "net als Eva mama?" Ja schat net als Eva mensen die anders zijn (want zo heb ik autisme altijd uitgelegd, als het anders in je hoofd werkt als normaal) noemen we verstandelijk gehandicapt. Ik heb haar verteld dat de kinderen uit Eva's taxi, die Eva altijd komen halen en zeer enthousiast "ieeeehieees" roepen en Iris knuffelen ook verstandelijk gehandicapt zijn en zelfs in de Harteheem wonen. Verbijsterend vond ze dat want "je ziet het niet he mama, dat anders zijn"
    Nee schat dat zie je niet, bij Eva ook niet.
    Onder de indruk was ze, we hebben de laatste tijd al veel gesprekken over Eva gehad waarbij Iris steeds de wens aangaf dat ze Eva beter kon maken, dat ze wilde dat Eva niet anders was, en waarbij ik haar steeds moest teleurstellen.
    Onder de indruk was ik ook, van haar begrip en van haar rustige aanvaarding van het begrip "verstandelijk gehandicapt". Het stempel waar ik de meeste moeite mee had, is voor haar heel natuurlijk.
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_63039097
    Wat slim, van die vork!

De enige fotografen waar ik ervaring mee heb, zitten in het zuiden. Heb je dus niet veel aan. Weet wel dat je vroeg een afspraak moet maken. En duidelijk afspreken wat de foto's kosten voor ouders en hoe snel ze er zijn en hoe lang nabestellingen duren.

Voor kinderen is zoiets ook normaal Lois, die kijken zo anders tegen 'handicaps' aan. Maar wat moeilijk als Iris zo tegen je verteld dat ze Eva beter wil maken.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
      Licht Ontvlambaar vrijdag 7 november 2008 @ 20:23:11 #165
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_63039157
    Iris, slim meisje Ongelofelijk he Lois, hoe eenvoudig het soms lijkt te zijn...

Isa is inmiddels koortsvrij en heeft vandaag de antibiotica zelfs 'gewoon' van de lepel af genomen. Maar dat was omdat papa een lekker stuk chocola had klaargelegd voor erna en mama een kadootje had voor na afloop Lekker pedagogisch verantwoord Ben allang blij dat ik weer mijn spring-in-het-veld terug heb, in plaats van dat witte hangerige zeehondje...
    pi_63039166
    Lois Ik vind jou echt een hele stoere mama. (verder weet ik niet zo goed op je verhaal te reageren)

Hier een mama die even worstelt met wat ik wel en niet online kan gooien... Vandaag had ik weer een teleurgestelde Priscil thuis, en ik word zo langzamerhand zo moe van. Ik vind het zo vreselijk sneu voor haar.

Gelukkig heeft Priscil het reuze naar haar zin bij ons. Ik hoop dat wij een hoop goedmaken voor haar. Maar het is soms erg moeilijk om haar toch weer te moeten motiveren.

(En wat moet je als "stiefmoeder" nou zeggen???)
      vrijdag 7 november 2008 @ 20:26:31 #167
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_63039240
    Wat fijn dat je een goede ingang kreeg bij Iris. En wat Yppy zegt, kinderen zien de wereld nog zo anders. En mooi en moeilijk dat ze Eva beter zou willen maken.

Ja, 8 nachtjes zijn lang. Ze gaf net aan dat ze geen 8 nachtjes wilde slapen, dus ik stelde 9 voor. Keek ze me aan alsof ze het in Keulen hoorde donderen.... nee, mama niet MEER, maar MINDER.... ach,jee schatje wat dom van mama
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 november 2008 @ 20:29:09 #168
    13151 crew  Rewimo
    pi_63039305
    Lois, dan zie je vooraf zo tegen zo'n gesprek op, en dan pakt Iris het zo goed op, wat moet dat een fijn gevoel zijn

Wij hebben de afgelopen twee dagen met een aantal mensen op 's Heren Loo in Apeldoorn een woongroep en de brasserie opgeknapt. 's Heren Loo is een instelling voor geestelijk gehandicapten. Ik heb Christan verteld wat we daar gingen doen. Zijn reactie: "Ik wil ook iets voor andere mensen doen."

Ken je het liedje "Sara lacht" van het Goede Doel? Christan kent dat ook (we draaien vaak HGD in de auto) en onder andere aan de hand daarvan heb ik hem uitgelegd wat geestelijk gehandicapt betekent. Lichamelijk gehandicapt snapte hij wel ("dan ben je blind of dan heb je maar één been, hè mam"), geestelijk is moeilijker. Ik heb hem verteld dat je dan niet zo goed kunt denken als andere mensen. Of hij het echt goed snapt weet ik niet, ik denk het (nog) niet.
    pi_63040046
    Ach Lois, wat lijkt me dat toch moeilijk, vertellen dat haar zusje niet 'betergemaakt' kan worden. Maar wel fijn dat ze het zo oppakt verder.
      vrijdag 7 november 2008 @ 21:22:47 #170
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_63040680
    ach Irisje toch, wat is het toch een verstandig meisje en zo lief!
    stormy waters...
    sailin'
      vrijdag 7 november 2008 @ 21:26:49 #171
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_63040794
    Lois , voor jullie en voor Iris!

Tico, je kunt niet zoveel als stiefmoeder, denk ik. Ik spreek met twee petten, die van stiefmoeder, maar ik was ook ooit zelf stiefkind.
    Voor mijn gevoel is de biologische andere ouder de enige die zo'n gesprek echt kan en mag voeren.
    Aan de andere kant heeft mijn moeder ons altijd weer gestimuleerd om niet met mijn vader te breken (lang en moeilijk verhaal) maar is daar misschien te lang mee door gegaan, dwz, toen wij al ruim en breed volwassen waren.

Het blijven moeilijke dingen, maar ik denk dat je in jouw geval moet aanhoren en troosten, meer niet.
    Losing love is like a window in your hart,
    everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
    pi_63040942
    Dat is precies wat ik doe. Maar het geeft me zo'n machteloos gevoel.
      vrijdag 7 november 2008 @ 21:44:34 #173
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_63041316
    Kan me voorstellen hoor! Maar ik denk dat je het zo goed doet.

Merk je dat je anders op de dingen (niet persè dit) reageert nu je zelf ook moeder bent?
    pi_63041692
    quote:
    Op vrijdag 7 november 2008 21:44 schreef Leah het volgende:
    Kan me voorstellen hoor! Maar ik denk dat je het zo goed doet.

Merk je dat je anders op de dingen (niet persè dit) reageert nu je zelf ook moeder bent?
    Ja, ik ben zachter geworden. Maar ook dat dingen me meer raken. Ik kan er echt verdriet van hebben als ik zie dat Priscil verdriet heeft. Waar ik voordat ik Jen had vaak wat afstandelijker was, ben ik nu gewoon echt een mama. In mijn ogen niet alleen voor Jen, maar in zeker opzicht ook echt voor Priscil.
      vrijdag 7 november 2008 @ 23:19:24 #175
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_63043830
    Herken ik!

Ik heb het hetzelfde gehad.
      zondag 9 november 2008 @ 10:52:48 #176
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_63069886
    Lois, wat lief en ook zo eerlijk van Iris. Het lijkt me zo'n zacht meisje.

Ik heb even ergens advies over nodig. Sommige kinderen waar Jolie weleens mee speelt vragen zich af waarom Jolie geen vader heeft. En dat is ook logisch want voor sommige kinderen bestaan er nog geen andere gezinnen dan met een vader en een moeder. Andere kinderen vragen niets of hebben genoeg aan Jolie haar eigen uiteg. Het is denk ik al anderhalf jaar geleden dat we het er samen over gehad hebben. Jolie heeft haar eigen invulling aan het verhaal gegeven en zegt zelf dat iedereen geboren wordt uit een vader en een moeder maar dat niet alle vaders en moeders automatisch een papa en een mama worden. Maar nu hebben we daar -per ongeluk!- een ander kindje bang mee gemaakt Die begreep er helemaal niets van en heeft thuis gehuild. Rottig vind ik Ik weet niet of het tijd is om duidelijker te zijn voor Jolie, moet ik daar zomaar zelf over beginnen? Ik wilde het eigenlijk zo laten totdat ze er zelf mee zou komen om het op haar niveau te laten verlopen. Maar ze begint er nooit over en lijkt ook nergens mee te zitten. Maar ja als we andere kinderen in de war maken, maar misschien moet dat niet mijn probleem zijn? Of is het tijd voor meer uitleg? Ik weet ook niet echt wat ik haar moet vertellen als ze zelf geen vragen heeft.
      zondag 9 november 2008 @ 10:59:40 #177
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_63069968
    LB, de uitleg van Jolie is toch precies zoals het is? Ik vind het heel wijs en ik weet niet waar dat kindje precies om gehuild heeft, maar het lijkt mij helemaal niet nodig om er een ander verhaal van te maken?
    Jolie bedoelde het niet kwaad en tja, je kunt niet alle andere kinderen in de wereld beschermen toch?
    Als Jolie het heel lelijk zou bedoelen vind ik het een andere verhaal, maar nu? Lekker zo laten
    stormy waters...
    sailin'
      zondag 9 november 2008 @ 11:09:48 #178
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_63070088
    Ja ik weet ook niet. Ik geloof ook niet echt dat er iets aan te doen was, Jolie bedoelde het niet lelijk. Ik denk dat het kindje nog nooit zoiets gezien had ofzo. En een kleuter is natuurlijk zo in de war. Het is misschien ook moeilijk te begrijpen als je een vader en een moeder hebt en verder niemand kent waarbij dat anders is. Ik wil het voor Jolie ook niet ingewikkelder maken. Ik vind het leven voor haar al druk en complex soms met alle dingen die er nu zijn, gewone dingen die erbij horen. Niks ergs. Maar ik vroeg me af of de opvatting misschien gek was voor andere kinderen, als je kind er mee thuis zou komen enzo.
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 9 november 2008 @ 11:30:55 #179
    13151 crew  Rewimo
    pi_63070311
    LB, Christans situatie was voorheen net zo (al heeft hij dan wel een papa - maar die woonde niet bij ons). Ook Christan beschouwde dat als vanzelfsprekend, net als Jolie. Ze weten immers niet dat het bij andere kinderen anders is. Dat krijgen ze inderdaad pas door als ze naar school gaan.

Overigens zijn kinderen uit eenoudergezinnen tegenwoordig bepaald geen uitzondering. Christan had op zijn vorige school een jongetje met twee moeders in de klas. Niemand die er een probleem van maakte.

Ik zou me er niet al te druk over maken als ik jou was. Als Jolie meer uitleg wil, komt ze daar vanzelf mee. Ik zou haar nu niet meer uitleg geven omdat andere kinderen het niet snappen. Dat doen de ouders van die andere kinderen zelf maar, díe kinderen hebben kennelijk wel wat uitleg nodig

Ik vind Jolies verhaal trouwens heel mooi
      zondag 9 november 2008 @ 11:42:50 #180
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_63070498
    Oké. Helder dus. Ik weet soms gewoon niet zo goed wat andere kinderen snappen enzo, wanneer ik te ingewikkeld doe. Vooral. Overigens heeft Jolie het zelf wel altijd door gehad dat het bij ons 'anders' is. Het gezin met een vader en een moeder is voor haar normaal. Dat vind ik wel frappant, dat is niet iets waar ze pas later is achter gekomen. Hoewel ze wel meer kinderen kent met maar één ouder inderdaad. En waarbij ze me laatst bijna probeerde te koppelen toen ik tegen een vader die alleen is en die geen oppas kon vinden zei dat het niet erg was als zijn kind bij ons bleef eten. 'Ik vind het wel leuk voor Jolie, ze is ook enig kind, een kind van haar leeftijd erbij soms is natuurlijk gewoon leuk.' 'Ja je kunt ook blijven eten hoor, mijn moeder is ook enig moeder.'
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 9 november 2008 @ 11:47:48 #181
    13151 crew  Rewimo
    pi_63070584
    Jolie

Vat het allemaal niet te zwaar op joh. Jolie doet het goed, als ze ergens mee zit, komt ze daarmee bij jou. Dat is toch prima
      zondag 9 november 2008 @ 11:55:16 #182
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_63070712
    Jolie "enig moeder" wat is ze toch een slim kind he!
    tja en wat begrip betreft, ik denk dat Jolie aardig wijs is. (zonder op te willen scheppen) Liam is dat ook. ze snappen al veel, ook van sociale dingen en andere kinderen hebben dat minder. Soms is dat moeilijk, in de zin dat je je eigen kind als referentiekader hebt. Nou ja, niet te zwaar aan tillen joh.
    stormy waters...
    sailin'
      zondag 9 november 2008 @ 12:25:59 #183
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_63071213
    Ja. Dat is ook zo hoor. Ik moet er ook nog aan wennen, al die andere kinderen die ze nu kent. Nu ze op school zit. Ze zit in een klas met kinderen van vier, vijf en zes jaar. Dat scheelt ook veel. In kinderen die ze mee naar huis neemt. Ik vind dat soms best moeilijk om die andere kinderen te begrijpen. Sowieso als ik zie wat Jolie allemaal goed en prima vindt...Ze heeft nu drie middagen per week thuis. Dat vindt ze fijn, één middag is balletles, één middag voor ons samen en één middag om met een ander kindje te spelen. De andere dagen is het school en bso en een dag naar de oppas nog. Dan hebben we sowieso drie of vier keer per week nog 's avonds oppas, vaak slaapt ze dan wel al maar ze weet het wel. Zaterdagochtend gaat ze mee naar de sportschool. Soms vraag ik me af of het allemaal wel kan maar ze vindt alles leuk en gaat er in mee. Dus ik denk dat het goed gaat. En soms vergeet ik dat dit voor andere mensen allemaal niet normaal is en dat sommige andere kinderen een heel ander leven hebben.

Het is gewoon een lief en fijn kind vind ik. Ze speelt nu buiten met de kinderen uit de buurt. Verstoppertje. 'Ik ga alleen in mijn eigen tuin verstoppen, ik mag nergens anders van mijn moeder. Dan raak ik de weg kwijt of zal er een auto over me heen rijden.' En de buurkinderen zijn al wat groter en lief genoeg om haar als laatste te gaan zoeken
      zondag 9 november 2008 @ 12:27:27 #184
    37150 livelink
    keek op mijn week ( © DJ11)
    pi_63071244
    Katja is er ook behoorlijk mee bezig, met relaties en dergelijke. Voornamelijk omdat er kindjes bij haar in de klas zitten, waarvan de ouders gescheiden zijn of die net middenin het scheidingsproces zitten. Zo begint ze zich nu ook serieus zorgen te maken om het feit dat wij niet getrouwd zijn. Laatst had ze bedacht dat ik niet wilde trouwen, omdat ik niet zo'n mooie bruid zou zijn. "Er zijn echt meer mama's met een bril en die zijn toch getrouwd", zijn op dit moment haar argumenten om mij over de streep te trekken.
    Het is ook echt een onderdeel van hun leven, al die relatievormen. Job's beste vriend woont bij zijn opa en oma thuis. Het is ook allemaal best wel ingewikkeld voor kinderen.
    Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
      zondag 9 november 2008 @ 13:47:05 #185
    61800 Rottdog
    pi_63072772
    Door al die scheidingen in onze omgeving denkt Zoë dat je papa's kunt inruilen

Kind blijft bij moeder, vader gaat weg en moeders krijgt een vriend maar Zoë ziet die vaders niet weer en denkt daarom we ruilen hem.
      zondag 9 november 2008 @ 13:58:43 #186
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_63073022
    LB, als ik alles zo lees, dan kan ik alleen maar concluderen dat je het goed doet en Jolie een lieve moeder is... of jij een moeder met een lieve Jolie.. zoiets in elk geval.

Rottdog, dat lijkt me iets lastiger uit te leggen.
      Jubileum moderator zondag 9 november 2008 @ 17:38:31 #187
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_63079322
    Zo Rottdog leg dat maar eens uit
    Livelink ik vind dat wel heel lief van Katja, dat mama's met een bril ook kunnen trouwen Hier is het andersom, baalt Iris stevig dat ik al met papa ben getrouwd want zij wil liever met mij trouwen. Dus of we even kunnen scheiden als zij oud genoeg is

LB Jolie is een lief meisje, en erg slim ook. Dit soort verwarringen onder kleuters hoort er gewoon bij hoor, zo heb ik laatst aan Iris uitgelegd dat er ook 2 mama's kunnen zijn in 1 gezin, of 2 papa's. Dat vond ze eventjes grappig en daarna alweer gewoon.
    Kindjes bij haar in de klas vinden het vreemd dat Iris zichzelf grote zus noemt, terwijl Eva ouder is. Iris legt dan altijd geduldig uit dat Eva wel ouder is maar anders, en dat zij dus een beetje een grote zus is. Voor Iris is het duidelijk, voor andere kindjes soms verwarrend maar ze accepteren het wel.
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_63082126
    Wat een mooie, ontroerende verhalen hier over een lieve, wijze Jolie en een lieve, zorgzame kleine 'grote' zus.
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 november 2008 @ 17:38:53 #189
    13151 crew  Rewimo
    pi_63134271
    Iris, je bent een hele lieve oudere zus

Ik sprak vandaag Christans juf, en ze is heel tevreden over hem. Hij heeft op een of andere manier ineens door hoe het moet met zijn huiswerk Hij heeft het nu bijna altijd al op school af (in de tijd die ze daarvoor hebben) en hij heeft het deze week zelfs al gepresteerd om een extra werkje te maken, waardoor hij een "sternchen" verdiend heeft. En aangezien alle strepen (die krijgen ze als ze iets niet af hebben) deze week geschrapt zijn, prijkt er nu dus een sterretje achter zijn naam

We zijn hartstikke trots dat hij het zo goed opgepikt heeft
      woensdag 12 november 2008 @ 10:24:19 #190
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_63152051
    Fijn is dat Rewimo. Lijkt me ook moeilijk hoor voor een jongen van die leeftijd, kan me best voorstellen dat het even duurt voordat je zoiets door hebt.

Ik wilde eigenlijk iets vertellen over Sint Maarten bij Jolie in de klas maar eerst moet ik iets anders even kwijt. Gister was ik Jolie namelijk even kwijt. En niet alleen ik was d'r kwijt maar de bso was haar ook kwijt. Sint Maarten begon om 17.15 uur en ik zou Jolie om 17.00 uur ophalen bij de bso. De bso en de klas van Jolie zitten in hetzelfde gebouw maar een eind uit elkaar en het is afgesloten met een zware deur. Toen ik Jolie op kwam halen maakte ik een praatje met de juf van de bso en toen ineens; waar is ze eigenlijk? Niet in de lokalen, niet op de gang, niet in het toilet, niet in het speelgoedhok. Alle juffies door elkaar 'Ze zat hier toch net d'r schoentjes aan te trekken, hangt d'r jas er nog?' Nee. Buiten zoeken dus. Nergens te zien en er liepen overal al kinderen met ouders dus eigenlijk kon ze nergens heen zijn. En waar zat ze? In de klas.
    Ze had haar juffie al zien lopen en was met de schoonmaakster mee geglipt langs de deur die ze echt zelf niet open kan krijgen. Ze zat helemaal in spanning met d'r lantaarntje op schoot in de klas. Bah. Het was maar vier minuten ofzo maar ik schrok zo erg. En de juffies van de bso ook. En d'r eigen juffie. 'Ik vond het al zo belachelijk dat ze helemaal alleen van de bso naar de klas moest lopen.' Brrrrr. In al dat soort drukte kan er zo van alles gebeuren en Jolie helemaal in d'r eigen wereldje d'r eigen gang gegaan. Nergens meer over nagedacht.

Hebben jullie weleens zoiets meegemaakt? Ik voel me er nog steeds een beetje misselijk van. En heb Jolie dan ook op het hart gedrukt nooit meer weg te gaan bij de bso als ik er nog niet ben en al helemaal niet zonder iets te zeggen. Ze gaf zelf ook toe dat ze dat heus wel wist maar dat ze het vergeten was.

Ik kan me er ook wel wat bij voorstellen want ze had al gezien dat de hele klas vol met mooie lichtjes stond. En haar lantaarntje stond daar al de hele dag te wachten. Ze kon niet wachten om daar te mogen zitten met haar klas. En met een heus kaarsje in d'r lantaarn. De juf maakte gaf iedereen een lichtje voor in de lantaarn en toen ze allemaal aan waren gingen ze Sint Maarten liedjes zingen. Zo leuk om een keer te zien hoe je eigen kind in de klas is, al is het natuurlijk geen dagelijkse situatie. Ze had het geluk dat ze naast de juf mocht zitten want ze was poortwachter gisteren. En ze zong heel hard mee en af en toe naar d'r juffie lachen. Zo lief.
    Daarna werd er nog een wandeling gemaakt buiten en was er een echte Sint Maarten te zien, met een paard en een bedelaar. Jolie vond het maar wat spannend om buiten te lopen met iedereen in het donker. Maar ze was ook moe, heel moe. Zo moe dat we daarna geen soep meer hebben gegeten in de klas en het lekkers ook aan Jolie voorbij is gegaan want ik ging halverwege met een slapend kind en kaarsvetlekkende kleffe pompoen naar huis.

Bij Jolie op school mag niet geflitst worden dus dit is de beste foto

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 november 2008 @ 10:27:48 #191
    13151 crew  Rewimo
    pi_63152148
    O, dat is eng hè, LB

Het is ons ook al eens overkomen (een paar maanden geleden in een pretpark), gelukkig was Christan verstandig genoeg om hulp te vragen aan een medewerker en zat hij keurig op ons te wachten bij de ingang.

Maar je schrikt je een hoedje als zoiets gebeurt...
      woensdag 12 november 2008 @ 16:32:26 #192
    61800 Rottdog
    pi_63162504
    Ohw Lb wat zul jij je ellendig gevoeld hebben die paar minuten, tis ook mij eens overkomen ging ze zelfstandig naar de speeltuin

Christan

Hier is vandaag maar weer eens gebleken dat Zoë een enorme bikkel is. Ze is al een week of 2 verkouden en aan het hoesten (zeehond) maar dat doet de halve klas. Gewoon hoestdrank en neusdruppels gegeven alleen ze werd zo in der zelf gekeerd dacht zelf van ach gossie ziekkies. Alleen nu blijkt mevrouw 2 ontstoken oren en fikse ontstoken amandelen te hebben en al die tijd geen kik van pijn ofzo Ze is in zichzelf gekeerd omdat ze gewoon hartstikke doof is en daardoor gewoon weinig mee krijgt. Bleek dus maar weer dat ze keihard voor haarzelf is
      woensdag 12 november 2008 @ 18:19:58 #193
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_63165547
    Ohh Zoë beterschap.
      Jubileum moderator woensdag 12 november 2008 @ 19:44:10 #194
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_63167965
    Rewimo wat fijn dat het nu beter gaat met Christan en het huiswerkgebeuren!

LB gets wat eng! Je schrikt je wezenloos dan, bah!

Jeetje wat is Zoe een bikkel dan! Beterschap voor haar.
    Eva ♥ en Iris ♥
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 november 2008 @ 20:06:31 #195
    13151 crew  Rewimo
    pi_63168726
    Arme Zoë, wat zielig zeg... Beterschap hoor
    pi_63171125
    Ach Zoë toch Hopelijk is ze er snel vanaf

LB, wat een hartverzakking kan een mens dan krijgen hè?

Ik heb gisteren erg om Morris gelachen tijdens het St. Maarten lopen. We liepen met een groepje van zijn klas hier in de buurt. Op een gegeven moment ging iedereen naar huis en gingen wij, Lis was er ook bij, nog even bij de buren langs. Zij hebben kinderen van dezelfde leeftijd.
    Dus aangebeld en de buurman deed open. Ik zei tegen Morris: 'zing maar een liedje'!
    Hij moest er een tijdje over nadenken, er waren geen andere kindjes meer in de buurt die alvast gingen zingen, en uiteindelijk begon hij: 'Lang zal ze leven, lang zal ze leven...'
    Hij heeft het bloedserieus staan zingen t/m 'hierperdepiep hoera'
    Terwijl de tranen over mijn wangen stroomden van het lachen (geluidloos) bleef de buurman met een stalen gezicht luisteren en zei toen: 'gefeliciteerd met dit mooie lied, hier heb je een snoepje'.
      woensdag 12 november 2008 @ 21:12:41 #197
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_63171567
    Ohhhh Snoopy watr geweldig... zie het helemaal voor me...

Fleur heeft vanmiddag hard gewerkt/gespeeld. Ik was op zolder bezig om op te ruimen en zij kwam me gezelsschap houden. Ze vond haar oude hobbelpaard en heeft me het hele reportoir aan liedjes al hobbelend gezongen om toen een paar poppen te halen en haar thee-servies en heeft toen heerlijk op een grote slaapzak zitten thee-drinken. En nadat Maud wakker was, is ze tv gaan kijken....sinterklaasverhaal, sinterklaasjournaal. Ze zit er helemaal in. Het is zoooo zielig voor Sinterklaas he, mama....en vlak voor ze naar bed ging... mama ik ben een beetje zenuwongedurig voor als sinterklaas komt. Ik wil niet zo lang meer wachten...
    pi_63174197
    morris
    oh snoopy wat ontzettend lief en grappig. ook geweldig van de buurman zeg!!!

hier hebben ze nog geen enkel sinterklaas journaal gezien. niet bewust hoor, maar ik heb er nog helemaal niet bij stilgestaan dat dat weer op tv is. zaterdag gaan we wel naar een intocht in de buurt, lijkt me al spannend genoeg.

LB oh meid wat een schrik... dat is echt heel naar, zulke minuten duren ook veeel langer dan gewone minuten. ik heb 't met piet ook ooit eens gehad, op bezoek bij familie met een boerderij. was ie ook ineens weg. wel 10 minuten, vre-se-lijk. heb 't verhaal hier toen ook gepost, en als ik eraan terug denk voel ik weer precies die angst en ook de kwaadheid van die momenten. ik was echt link. op mezelf, dat ik niet beter opgelet had, en op m'n nichtje die had gezegd dat hij van waar we liepen geen kant op kon. (maar tijdens 't zoeken zagen we toen wel ineens aan alle kanten sloten waar hij zo in zou hebben kunnen vallen en bleek hij uiteindelijk met een poppenwagentje vast te zitten in belachelijk sterk schrikdraad bij de paarden!!)
    vorige week was G Anna een aantal minuten kwijt, die was ineens de school uitgelopen tijdens het wegbrengen van Piet. deed ze anders nooit, dus 't duurde even voor ze buiten gingen zoeken. en wat bleek, ze liep al een eindje verder bij 't winkelcentrum (gelukkig zag de buurvrouw haar). ik hoorde het pas 's avonds en was daar ook zelfs achteraf nog om van streek.

rottdog, beterschap voor zoë! wat sneu dat ze dat zo lang niet laat merken eigenlijk. heb je 't daar nog met haar over gehad?
      woensdag 12 november 2008 @ 22:26:19 #199
    7554 Spuuglokje
    Domestic Goddess
    pi_63174678
    LB, Tristan is ook een keer aan mijn aandacht ontsnapt toen hij ongeveer zo oud was als Jolie. Was ie van school zelf naar huis gelopen zelf de straat overgestoken die druk was doordat alle kindjes vrij waren natuurlijk, en er daarom extra veel fietsen en auto's reden. Het duurde een paar minuten, maar dan ga je in doodsangst speuren bij de sloot achter school. En met buikpijn naar huis voor het geval hij tóch zelf naar huis was gegaan ook al wist hij dat dat helemaal nooit mag... En ja hoor, gelukkig was hij thuis. Maar je maag draait om op zo'n moment.
      woensdag 12 november 2008 @ 22:27:24 #200
    7554 Spuuglokje
    Domestic Goddess
    pi_63174733
    En wat een ongelooflijk lief verhaal over Morris!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')