Ik heb al een top 50 gepost.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:49 schreef ranja het volgende:
The Cure
en vergeten jullie ook de FOK! album top 100 allertijden 2008 niet?
'The Cure met A Forest beste Jaren 80 plaat'quote:[b]Op zaterdag 18 oktober 2008 21:42 Niemand kent dat nummer.
Net als dat 'Avond' bovenaan de top 2000 staat. Kent ook geen hond.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 22:51 schreef Charmian het volgende:
[..]
'The Cure met A Forest beste Jaren 80 plaat'
ik vraag me af hoe je erbij komt dat geen hond A Forest kent. Hij staat steevast hoog in allertijden lijstjes. In de top2000 heeft ie ook een structurele top100 notering.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 23:08 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Net als dat 'Avond' bovenaan de top 2000 staat. Kent ook geen hond.
Het beste nummer is niet automatisch het meest bekende en geluisterde nummer.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 23:56 schreef Xessive het volgende:
Thriller natuurlijk. De avond dat de clip voor het eerst op de televisie werd uitgezonden, zat half Nederland voor de buis. Het was dan ook de eerste filmachtige videoclip. Bekend over de hele wereld, tot aan Fillipijnse gevangenisen toe. Daarnaast is Michael Jackson een veel grotere 80's artiest dan The Cure ooit is geweest.
Laten we wel wezen: als je op The Cure stemt, dan heb je de jaren 80 niet begrepen.
Of je hebt een andere smaak dan de mensen die op Michael Jackson stemmen. Dat zou natuurlijk ook kunnen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 23:56 schreef Xessive het volgende:
Laten we wel wezen: als je op The Cure stemt, dan heb je de jaren 80 niet begrepen.
Que?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 23:56 schreef Xessive het volgende:
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 23:56 schreef Xessive het volgende:
Thriller natuurlijk. De avond dat de clip voor het eerst op de televisie werd uitgezonden, zat half Nederland voor de buis. Het was dan ook de eerste filmachtige videoclip. Bekend over de hele wereld, tot aan Fillipijnse gevangenisen toe. Daarnaast is Michael Jackson een veel grotere 80's artiest dan The Cure ooit is geweest.
Een betere videoclip maakt nog geen beter nummer en de rest van het oeuvre van beiden doet er hier niet toe.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 23:56 schreef Xessive het volgende:
He, bah, we zijn toch geen trendvolgers hier?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 22:51 schreef Charmian het volgende:
[..]
'The Cure met A Forest beste Jaren 80 plaat'
Seems like itquote:Op zondag 19 oktober 2008 20:28 schreef cafca het volgende:
[..]
He, bah, we zijn toch geen trendvolgers hier?
Een betere videoclip maakt ook niet perse een slechter nummer, maar volgens mij had ik het ook niet over betere of slechtere videoclips. Buiten dat hebben zowel The Cure als MJ betere nummers gemaakt in de jaren 80 dan de twee die hier in de finale staan, dus blijft het voornamelijk een populariteitsstem die zwaar beinvloed wordt door de last van 25 jaar geschiedenis die beide nummers meezeulen. Eerlijk gezegd kan ik zo tien nummers uit de jaren 80 opnoemen die ik liever hoor dan deze twee en ik denk dat dat voor de meeste stemmers in dit topic wel geldt. Maar als je puur kijkt naar vernieuwing in de jaren 80, waarvan de invloed nog in de hedendaagse popmuziek terug is te vinden, dan lijkt Thriller me toch het ultieme jaren 80 nummer. Dat het nummer te vaak gedraaid is en de zanger totaal krankjorum doet daar mijns inziens niets aan af en zou ook geen rol mogen spelen, maar dat is waarschijnlijk wat teveel gevraagd in een stemtopic waarin de meeste de jaren 80 niet bewust hebben meegemaakt.quote:Op zondag 19 oktober 2008 19:34 schreef Nepthys het volgende:
[..]
Een betere videoclip maakt nog geen beter nummer en de rest van het oeuvre van beiden doet er hier niet toe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |