Als dit nog steeds de mentaliteit is van de huidige generatie wielrenners dan wordt het nooit wat met wielrennen. Maar ja, Contador spuit en slikt natuurlijk net zo goed mee als Vino dat gedaan heeft.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
CONTADOR HEET VINOKOEROV AL WELKOM
Aleksandr Vinokoerov broedt op een co-
meback bij Astana en dat idee is Alber-
to Contador niet ongenegen. "Hoewel hij
een controversiële man is had ik altijd
een goeie band met hem", zegt Contador.
Vinokoerov kreeg een jaar schorsing na
een bloedtransfusie. Contador: "Het 1e
dat we moeten nagaan is hoe wedstrijd-
organisatoren zouden reageren op Vino's
komst. Want die zouden onze ploeg wel
eens kunnen weigeren in enkele races."
Voor de rest ziet Contador geen nade-
len. "Als Vino naar ons team zou komen,
zou dat voor mij hetzelfde zijn als een
andere renner die ons komt versterken."
Met Maarten Ducrot voorop..quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:23 schreef Wombcat het volgende:
Dus volgend jaar het nieuwe wielrennenmet de oude namen.
Gevolg door Rooks..quote:
Uiteindelijk willen al die betrapte lui weer terugkeren.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ooja dat is waar. Nou wellicht de Vuelta dan, maar ik zie die mafketel eerlijk gezegd niet meer terugkeren.
Prachtig artikel en Marc Coucke blijft een prachtige kerel.quote:‘De biecht van Kohl stoort mij nog ’t meest’
Door onze redacteur Maarten Scholten (NRC)
Geldschieter Coucke van Belgische wielerploeg verscheurde contract van positieve Oostenrijker
Marc Coucke, sponsor van wielerploeg Silence-Lotto, trok in Berhard Kohl een gedopeerde renner aan. „Je zou hem echt de communie hebben gegeven.”
Hier, aan deze tafel in de glazen vergaderzaal op de derde verdieping van zijn bedrijf Omega Pharma aan de E17 bij Nazareth, onderhandelde directeur Marc Coucke in september met de Oostenrijkse wielrenner Bernhard Kohl. „Zijn manager vertelde dat hij vroeger wel twintig renners begeleidde, maar dat hij de wielersport nu eigenlijk beu was. Hij deed dit alleen nog voor zijn goede vriend Bernhard, volgens hem absoluut een propere renner. Kohl zelf zat er bij en knikte. Je zou hem echt de communie hebben gegeven.”
De door Coucke gesponsorde Belgische wielerploeg Silence-Lotto presenteerde Kohl, dit jaar winnaar van het bergklassement en derde in het eindklassement van de Ronde van Frankrijk, even later trots als nieuwe aanwinst voor de komende drie jaar. Tot begin deze week bekend werd dat de 26-jarige renner van Gerolsteiner in navolging van zijn Duitse ploeggenoot Stefan Schumacher positief was bevonden op het gebruik van het verboden wondermiddel cera (epo van de derde generatie) voorafgaand en tijdens de Tour. „Dat betekende exit Kohl”, zegt Coucke droog. Nog dezelfde avond verscheurde hij het contract. „We hadden een leuk ploegske, op papier konden we het hele jaar meedoen om de overwinning.
Nu valt ineens een mooi puzzelstukje eruit. Spijtig voor ons, maar het hoort erbij.” ontgoocheld? „Voor drie jaar gezien was Kohl een miljoeneninvestering. Vandaag zou Silence [een anti-snurkmiddel] in Oostenrijk beginnen met een marketingcampagne.
Leuke clip opgenomen, er was hard aan gewerkt. Nu wordt Kohl zeker in eigen land aan de schandpaal genageld. Campagne om zeep. Heel leuk allemaal. Zijn manager heeft me gebeld en gezegd: ‘Sorry, ik voel me verschrikkelijk bedrogen, ik wil niets meer met de wielersport te maken hebben.’ En hij vertelde dat Kohl me nog zal bellen. Nou, ik hoor het wel.”
In Duitsland werd de ploeg Gerolsteiner, die eigenlijk na dit seizoen zou stoppen, per direct opgeheven.
Televisiezenders ARD en ZDF kondigden weer eens een uitzendboycot van de Tour aan, en de Ronde van Duitsland wordt in 2009 geschrapt van de kalender.
Marc Coucke (43) laat de wielersport ook na de zoveelste incidenten niet in de steek. De dag nadat Kohl positief werd verklaard, ging de sponsor volledig op in de Sluitingsprijs Putte-Kapellen, in het gezelschap van onder meer zijn Nederlandse aanwinsten Thomas Dekker en Michiel Elijzen. „Iedereen kreeg van mij een biljet van twintig euro om op de winnaar in te zetten. Ik won als enige de prognostiek, met Hans Dekkers.”
Lachend: „Heb ik Thomas nog gevraagd of we wel de juiste Dekker hadden aangetrokken.”
Sponsoren op afstand, dat is niets voor Coucke. Vanuit de achterbak van zijn auto bouwde hij binnen 21 jaar het farmaceutisch bedrijf Omega Pharma uit naar een omzet van 800 miljoen euro en 2.100 werknemers. Als sponsor in de wielersport maakte hij vijf jaar geleden direct naam door na een knetterende ruzie te breken met de Quickstepploeg van Patrick Lefevere en over te stappen naar concurrent Lotto. Hij bekritiseerde openlijk ‘luie’ renners, bedacht opvallende premiestelsels en won met de Australische kopman Cadel Evans op een haar na de Tour de France. „Ik ben meer dan een gewone sponsor. Manager Marc Sergeant mag van mij niet verwachten dat ik zwijg. Dat kan ik niet.
Maar ik mag niet van hem verwachten dat hij luistert. Ik ben betrokken, de aard van het beestje. Ofwel ik doe iets niet, ofwel met alle passie die ik in mij heb.”
IJdelheid? „Ik denk van niet, maar laat anderen gerust het tegendeel beweren. Maar ik ben niet bang om boven het maaiveld uit te komen. Als student was ik preses, ik heb Omega opgericht. Ik heb vier passies: mijn bedrijf, wielrennen, kunst en mijn familie. In de kunst heeft het geen twee jaar geduurd of ik begon een project met Kamagurka. Op een ochtend werd ik wakker met een idee: een kalender met elke dag een schilderij van Kama. Het is een groot succes.”
Bedrijfsleven, kunst, wielersport; Coucke voelt zich overal als een vis in het water. „Ik vind het leuk om die verschillende werelden in elkaar te laten grijpen. En in Putte-Kapellen ben ik degene die het meest meezingt met Jantje Smit.” Geslaagd op alle fronten? „Dat klinkt saai, maar voorlopig wel ja. Maar je bent zo goed als je laatste kwartaalomzet. De schilderijen van Kama moeten nog de wereld veroveren. En in het wielrennen hebben we onze echt grote vis nog nooit gepakt.”
De Belgische ploeg kocht dit najaar opvallend in, met toprenners als Philippe Gilbert, Sebastian Lang, Charles Wegelius, Bernhard Kohl, en Thomas Dekker, die overkwam van Rabobank. „Onze ambities zijn gestegen”, zegt Coucke. „Het budget gaat van ongeveer acht naar negen miljoen. We hebben ons Belgische jeugdproject, maar daarbij zijn we gaan kijken naar versterking in de Tour voor Evans, zowat de enige grote kopman die niet onder vuur ligt. Misschien hebben we onze grenzen wat verlegd. Wij hebben renners aangeworven waar we minder van weten.”
Met alle risico’s vandien, bleek vorig jaar al bleek toen Jaroslav Popovitsj werd vastgelegd, tot dan een topper in de grote rondes. „Bij ons kwam hij nog geen vluchtheuvel over”, geeft Coucke toe. „Nu hebben we Kohl, die al afvalt voordat hij bij ons is. Je voelt dat er nog één ding hoeft te gebeuren en onze transferpolitiek is terug naar af.
Wel, dan waren dit de laatste transfers waar ik me persoonlijk mee heb bemoeid.”
Ook co-sponsor Lotto, een overheidsbedrijf, lijkt niet blij met de riskante transfers. „Deze week hebben we overleg gehad met de nationale loterij. Het budget dat vrijkomt door Kohl, gaan we herinvesteren in het Belgische jeugdwielrennen.
We luisteren wel een beetje naar de kritiek, moeten in onze daden even consequent zijn als in onze woorden. Ik meen het duizend procent dat ethiek voor mij zwaar telt, maar mijn ambitie is soms ook groot. Bij de nationale loterij is ethiek zo belangrijk dat zij de teugels strak houden.”
De affaire-Kohl heeft Coucke weer eens de ogen geopend. „Voor de zoveelste keer hadden we allemaal de illusie dat het beter werd.
Epo, dat was de oude generatie, de 35-plussers, die er nog krampachtig een jaartje aan wilden plakken.
Vergeet het! Het is de jeugd. Ricco, Schumacher, Kohl. Het meest stoort mij nog de biecht die Kohl heeft gedaan. Hij was in de Dauphiné niet in vorm, zei hij. Daarom had hij het gedaan. Hoeveel verschil maakt dat cera dan niet?
Een subtopper uit vorm pakt de bergtrui en derde plaats in de Tour. Je rijdt er vijf kilometer per uur rapper door! Dit heeft niets meer te maken met een beetje zeuren om beter herstel, een beetje testosteron of zo. Dit is gewoon met andere wapens rijden. Een Formule 1-auto die meedoet in een wedstrijd voor oldtimers. Als het zo oneerlijk is, rest alleen extreem streng straffen.”
Geen begrip voor een renner die in zijn eigen beleving de keuze heeft tussen werkloosheid of een goed contract? „Voor de Tour hadden we Kohl al op ons lijstje staan.
Oké, een contract met een nulleke minder. Maar hij maakt zelf de keuze voor cera. Wat renners met epogebruik kunnen winnen, blijkt meer dan verwacht. Wat ze ermee kunnen verliezen, is blijkbaar onvoldoende.
De pakkans is nu hoog genoeg, bravo voor de labs. Maar de gevolgen zijn te laag. Vorig jaar was de UCI [internationale wielerunie] op de goede weg, met een boete van een jaarsalaris. Waar blijft de uitvoering? Dit moet nu gebeuren!”
Coucke doet een concrete oplossing aan de hand. „Pak de bedriegers waar ze te pakken zijn. Op geld. Zet de helft van alle premies weg op een rekening, en misschien de helft van het salaris erbij. Pas op het einde van de carrière, als blijkt dat een renner zuiver heeft gereden, wordt het eindbedrag overgemaakt.
En bewaar alle bloed- en urinestalen vijf jaar, omdat de praktijk leert dat de controles altijd twee tot vijf jaar achterlopen.
Geld blokkeren en vijf jaar stalen bewaren, juist de combinatie van die twee zal afschrikken. Waarom spreekt niemand er zo over? Jacques Rogge [voorzitter IOC] heeft wel geroepen dat stalen moeten worden bewaard, maar waarom wordt het niet beslist?”
Aan de andere kant verdedigt Coucke de privacy van renners, wil hij geen heksenjacht op middelen als puffertjes tegen astma en zuurstoftenten, en wijst hij op andere sporten. „Speelt het que-cera-cera daar soms niet?”
Want ondanks alles blijft de wielersport hem lief. „Proper wielrennen is het mooiste dat er is. Mochten wij er in slagen Thomas Dekker weer op een propere manier op wereldniveau te krijgen, zodat hij weer ergens met de armen in de lucht over de streep rijdt, dan zou dat fantastisch zijn.” Heeft hij zich ook afgevraagd waarom Dekker vertrok bij Rabobank? „Bij Rabo zaten ze met een Rasmussen-trauma. Daardoor ben ik er niet zeker van dat ze alles rationeel hebben bekeken. Ze hebben op een bepaald moment gezegd: alles waar geruchten over zijn moet eruit, want wij hebben een zware zaak gehad. In paniek neem je niet altijd de juiste beslissingen.
De grootste nachtmerrie zal nu voor Rabo zijn dat ze volgend jaar een Silence Lotto-truitje juichend over de streep zien komen in Luik-Bastenaken-Luik.”
In België toonde vooral de krant Het Laatste Nieuws zich kritisch over de transfer van de winnaar van de Tirreno-Adriatico en de Ronde van Romandië. „Ze hebben gelijk dat we goed moeten opletten hoe ver we kunnen gaan”, geeft Coucke toe. „Ik heb in Putte- Kapellen zeker tien keer tegen Thomas gezegd: wij menen het als we zeggen dat we liever proper vierde zijn dan eerste met ook maar het minste dat een beetje over het grenske gaat.”
Nooit bang voor het ‘afbreukrisico’ voor zijn bedrijf? „Geen moment.
We halen nog steeds rendement uit de wielersport. Ik ga geen doosje Silence minder verkopen door de affaire-Kohl. Misschien nu eventjes in Oostenrijk. Maar de uitdaging is des te mooier. Een overwinning van Thomas Dekker weegt zeker op tegen het verlies van die paar doosjes omzet nu. Als Thomas wint in Luik, zal het ’s nachts wat stiller zijn in de Nederlandse slaapkamers. Absoluut.”
Ik heb mij altijd al afgevraagd waarom die ploeg is doorgegaan na het Vino/Kaske debacle, en toch zeker waarom die Kazakken bleven sponsoren. Daar zat geen logica achter. 't feit dat Vino nu zou terugkomen zou daar toch een antwoord op kunnen zijn. Ze hebben die ploeg gewoon in leven gehouden tot aan zijn come-back zou je denken ?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 08:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Uiteindelijk willen al die betrapte lui weer terugkeren.
Astana heeft al de schijn tegen. Ik zou er niet aan beginnen. Vino is in Kazachstan nog wel steeds een held, dus uit dag oogpunt is het wel weer begrijpelijk dat ze hem zouden contracteren. Hij is toch de reden dat ze met die ploeg zijn begonnen.
Omdat de Kazakse bobo's, zonder veel verstand van wielrennen, gedacht hebben dat het met een schosing voor Vino niet zo'n vaart zou lopen en dat een rentree geen problemen zou geven, en dus de macht van de ASO onderschat te hebben?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik heb mij altijd al afgevraagd waarom die ploeg is doorgegaan na het Vino/Kaske debacle, en toch zeker waarom die Kazakken bleven sponsoren. Daar zat geen logica achter. 't feit dat Vino nu zou terugkomen zou daar toch een antwoord op kunnen zijn. Ze hebben die ploeg gewoon in leven gehouden tot aan zijn come-back zou je denken ?
quote:Coucke doet een concrete oplossing aan de hand. „Pak de bedriegers waar ze te pakken zijn. Op geld. Zet de helft van alle premies weg op een rekening, en misschien de helft van het salaris erbij. Pas op het einde van de carrière, als blijkt dat een renner zuiver heeft gereden, wordt het eindbedrag overgemaakt.
En bewaar alle bloed- en urinestalen vijf jaar, omdat de praktijk leert dat de controles altijd twee tot vijf jaar achterlopen.
Toch de Kazakse bobo's niet helemaal onderschatten. Uiteindelijk schijnt de Giro-deelname van Astana er vorig jaar gekomen te zijn nadat Kazakstan gedreigd zou hebben aan Italië om de gaskraan dicht te draaien hé ... Nu kunnen ze dat met Frankrijk allicht minder hard doen (met Suez enzo hebben die genoeg eigen voorzieningen) , maar toch ...quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:22 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Omdat de Kazakse bobo's, zonder veel verstand van wielrennen, gedacht hebben dat het met een schosing voor Vino niet zo'n vaart zou lopen en dat een rentree geen problemen zou geven, en dus de macht van de ASO onderschat te hebben?
Allicht helemaal niet, anders hadden ze het dit jaar al wel gedaan denk ikquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Toch de Kazakse bobo's niet helemaal onderschatten. Uiteindelijk schijnt de Giro-deelname van Astana er vorig jaar gekomen te zijn nadat Kazakstan gedreigd zou hebben aan Italië om de gaskraan dicht te draaien hé ... Nu kunnen ze dat met Frankrijk allicht minder hard doen (met Suez enzo hebben die genoeg eigen voorzieningen) , maar toch ...
Er ging een gerucht dat ze ook bij de Tour wilden dreigen, maar iedereen wist eigenlijk dat het onhaalbaar was. Maar wel stoer dat de overheid zich zo sterk maakt voor de sport, zouden ze in Ned. nog wat van kunnen leren.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 14:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Allicht helemaal niet, anders hadden ze het dit jaar al wel gedaan denk ik
Zie het al voor me Balkenende naar Sarkozy en dreigen van ha! als jullie Rabo niet toe laten in de Tour krijgen jullie geen bitterballen en kroketten meer!quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 14:21 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
[..]
Er ging een gerucht dat ze ook bij de Tour wilden dreigen, maar iedereen wist eigenlijk dat het onhaalbaar was. Maar wel stoer dat de overheid zich zo sterk maakt voor de sport, zouden ze in Ned. nog wat van kunnen leren.
Ik vind daar weinig stoer aan, eerderquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 14:21 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
[..]
Er ging een gerucht dat ze ook bij de Tour wilden dreigen, maar iedereen wist eigenlijk dat het onhaalbaar was. Maar wel stoer dat de overheid zich zo sterk maakt voor de sport, zouden ze in Ned. nog wat van kunnen leren.
Eerlijk gezegd lijkt Sarkozy mij nu zelfs niet de persoon waarbij je met gelijk welke chantage af moet komen. Het mag dan zelfs nog gas uit Kazakstan zijn ...quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 14:26 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Zie het al voor me Balkenende naar Sarkozy en dreigen van ha! als jullie Rabo niet toe laten in de Tour krijgen jullie geen bitterballen en kroketten meer!
Berlusconi ook niet echt. Die is normaal zelf de chanteerder...quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 20:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd lijkt Sarkozy mij nu zelfs niet de persoon waarbij je met gelijk welke chantage af moet komen. Het mag dan zelfs nog gas uit Kazakstan zijn ...
Na de reclame met Karsten Kroon, Erik Breukink en een journalist.quote:Op zondag 19 oktober 2008 11:12 schreef Ambrosius het volgende:
Vanmiddag bij de NOS een terugblik op het wielerseizoen.
Ik bedoel dat de NOS er een dopinganalyse van maakt, laat eens wat mooie wedstrijden zien NOS.quote:Op zondag 19 oktober 2008 13:59 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dopingseizoen? Er zijn volgens mij niet meer positieven dan vorig jaar en de jaren ervoor.
Dat heb ik er wel meerdere horen zeggen de afgelopen weken. Zelfs in De Zevende Dag werd dat meermaals gezegd. Geen idee meer wie er toen zaten.quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Zie Kroon en Breukink zitten , ze hadden nog nooit van CERA gehoord ...
Dat eerste is heel persoonlijk voor mij is dat Cancellara en Contador maar als ik die noem komt er ook een heel zwik reacties over doping. Dus het loopt zoals het loopt het is wel jammer maar helaas.quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:41 schreef Ambrosius het volgende:
Ok, dit was dus niks. Er is geen woord gesproken over prestaties, bijvoorbeeld wie de renner van 2008 zou zijn. Wat er allemaal verteld werd kennen we nou wel.
Nu Armstrong mee gaat doen aan de Grio vindt Mart het ineens een koers die op tv moet.quote:Op zondag 19 oktober 2008 14:48 schreef kawotski het volgende:
Dit was meer een mooi product van de NOS.. not.. grappig ook dat Mart even de rechten van de Giro noemde, alsof de NOS daar ook maar een cent aan gaat besteden. Ik heb m'n besluit als vaststaan, volgend jaar kijk ik Sporza..
Dat is niet correct Mart vindt dat zowel de Giro en de Vuelta ook op de buis moet net als de tour, het is de NOS die daar vw de Financiën niet wil/doet. je mag van mij als Martfan rustig kritiek op hem hebben, maar je moet daar wel eerlijk in blijven. Die opmerking lachten ik om omdat dat een sneer is naar zijn baas de NOS zelf.quote:Op zondag 19 oktober 2008 16:18 schreef hetsjhokleek het volgende:
[..]
Nu Armstrong mee gaat doen aan de Grio vindt Mart het ineens een koers die op tv moet.
Ok dat is duidelijk, ik heb bij Mart Smeets het gevoel dat hij de Giro minder vindt als de Vuelta. Vanmiddag was hij juist enthousiast over de Giro. Dat kwam dus erg vreemd op me over.quote:Op zondag 19 oktober 2008 16:58 schreef maril het volgende:
[..]
Dat is niet correct Mart vindt dat zowel de Giro en de Vuelta ook op de buis moet net als de tour, het is de NOS die daar vw de Financiën niet wil/doet. je mag van mij als Martfan rustig kritiek op hem hebben, maar je moet daar wel eerlijk in blijven. Die opmerking lachten ik om omdat dat een sneer is naar zijn baas de NOS zelf.
Ik ben bang dat het bij die voorstelling alleen maar Tom Tom Tom, Stijn, Stijn en Philippe, Philippe is.quote:Op zondag 19 oktober 2008 17:34 schreef Littlecreep het volgende:
Wat een verschrikkelijke aanfluiting zeg, heel dat wieleroverzicht. Gelukkig is er volgende week een wieler-theatervoorstelling op de belgVorig jaar ook zitten kijken en zeer vermakelijk
![]()
Volgende week Za 25/10 om 21.20: Wielrennen: Flandrien 2008
Uitzending van de wielershow Flandrien 2008 vanuit de Gentse opera.
Alles beter dan vier mannen die de gebeurtenissen van de laatste week hebben besproken. Heb al een mailtje gestuurd naar de NOS..
Ik wil jedat gevoel ook niet afnemen , want je voelt wat je voelt, maar ik wou het ff kwijt dat Mart weldegelijk ervan houdt.quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:15 schreef hetsjhokleek het volgende:
[..]
Ok dat is duidelijk, ik heb bij Mart Smeets het gevoel dat hij de Giro minder vindt als de Vuelta. Vanmiddag was hij juist enthousiast over de Giro. Dat kwam dus erg vreemd op me over.
Overigs volg ik al jaren het wielrennen via de Belg dus zovaak hoor ik Smeets niet over wielrennen.
quote:Clement pakt zege in Chrono des Nations
19 oktober 2008
Stef Clement heeft op de valreep zijn eerste zege in 2008 binnengehaald. De Bouygues-renner versloeg in de klassieker Chrono des Nations, een tijdrit over 48,5 kilometer, Manuel Quinziato en Raivis Belohvosciks.
De Nederlander legde het parcours af in 1 uur en 58 seconden, een luttele twee seconden sneller dan Quinziato. Belohvosciks was drie seconden langzamer. Ook Italiaans kampioen tijdrijden Marco Pinotti kwam in de buurt, hij strandde op 4 seconden.
Vorig jaar eindigde Clement nog als derde in de Chrono achter László Bodrogi (Crédit Agricole) en Belohvosciks. Met zijn zege maakt hij een teleurstellend seizoen goed. Clement klaagde over overwerktheid en gebrek aan focus bij zijn ploeg Bouygues. De 26-jarige renner verliet oververmoeid de Vuelta a España en kon geen potten breken op het wereldkampioenschap tijdrijden, terwijl hij in 2007 nog knap derde werd. Volgend jaar koerst Clement voor Rabobank.
Uitslag Chrono des Nations 2008
Les Herbiers de Vendée (48,5km)
1. Stef Clement (Nederland/Bouygues) in 1u0m58s
2. Manuel Quinziato (Italië/Liquigas) op 2s
3. Raivis Belohvosciks (Letland/Scott) op 3s
4. Marco Pinotti (Italië/Columbia) op 4s
5. Rubens Bertogliati (Zwitserland/Scott) op 50s
6. Gregor Gazvoda (Slovenië/Perutnina Ptuj) op 58s
7. Eugen Wacker (Kirgizië) op 59s
8. Vladimur Gusev (Rusland) op 1m30s
9. Andriy Grivko (Oekraïne/Milram) op 1m31s
10. Florian Morizot (Frankrijk/Auber 93) op 2m4s
Dat is dan beter dan een uur vier mannen te zien die over doping praten. In ieder geval hebben Stijn Devolder en Philippe Gilbert nog op een fiets gezeten en hebben we dus kans om tenminste een overzicht te zien...quote:Op zondag 19 oktober 2008 18:17 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het bij die voorstelling alleen maar Tom Tom Tom, Stijn, Stijn en Philippe, Philippe is.
Over Gesink is wel even gesproken hoor, door Breukink vooral. Verder ook over Dekker en dat het Nederlandse wielrennen nog mooie tijden tegemoet gaat. Verder was het helemaal geen overizcht imo, want elke klassieker kreeg 5 seconden aandacht (het juichen van de winnaar en dat was het).quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:22 schreef Littlecreep het volgende:
Waar is die prachtige RvV van dit jaar? De fantastische prestatie van Martijn Maaskant in Parijs-Roubaix? De perikelen rond Thomas Dekker? Robert Gesink die een hele goeie Vuelta rijdt? Er is geen woord over gesproken, dat noem ik geen overzicht.
Precies mijn punt. Als je een overzicht maakt, laat dan vooral wielrennen zien en niet vier pratende mannen. Ik had er geen problemen mee gehad als ze om de zoveel tijd een praatje maakten, maar dit was praten met om de zoveel tijd wat beelden er doorheen..quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:25 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Over Gesink is wel even gesproken hoor, door Breukink vooral. Verder ook over Dekker en dat het Nederlandse wielrennen nog mooie tijden tegemoet gaat. Verder was het helemaal geen overizcht imo, want elke klassieker kreeg 5 seconden aandacht (het juichen van de winnaar en dat was het).
Kohl 3 weken geleden vast ook nietquote:Op zondag 19 oktober 2008 14:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Zie Kroon en Breukink zitten , ze hadden nog nooit van CERA gehoord ...
In primeur hier al de nieuwe sponsor ...quote:Op zondag 19 oktober 2008 22:30 schreef TargaFlorio het volgende:
Saunier Duval onder andere naam verder
ok, ik kom m sporadisch wel eens tegen s'ochtend op weg naar mn werk en eerlijk gezegd heb ik m ook niets zinnigs te vragen.. maar nu welquote:Op zondag 19 oktober 2008 17:14 schreef maril het volgende:
Wacht ff ik heb een column die hij voor de NOS een paar jaar geleden schreef gevonden , bij deze
door Mart Smeets
Gek, mij word altijd gevraagd hoeveel maal ik de Tour wel niet gedaan heb. Nooit vraagt iemand me hoeveel maal de Giro, hoeveel maal de Vuelta. Of dat helemaal niet telt. Ik weet het antwoord, maar hoef het nooit te geven.
en het prachtige voorjaar van langeveld, niet te vergeten.quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:22 schreef Littlecreep het volgende:
Waar is die prachtige RvV van dit jaar? De fantastische prestatie van Martijn Maaskant in Parijs-Roubaix? De perikelen rond Thomas Dekker? Robert Gesink die een hele goeie Vuelta rijdt? Er is geen woord over gesproken, dat noem ik geen overzicht.
Die laat ik onder de prachtige RvV vallenquote:Op maandag 20 oktober 2008 09:44 schreef placebeau het volgende:
[..]
en het prachtige voorjaar van langeveld, niet te vergeten.
quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
In primeur hier al de nieuwe sponsor ...
In feite sponsoren ze dat al. Al die KBC reclame die je ziet hangen tijdens het veldrijden , de KBC bank is onderdeel van CERA en noemde vroeger zelfs ook nog zoquote:Op maandag 20 oktober 2008 12:03 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
![]()
Is dat niks voor een nieuwe Vlaamse weg of veldritploeg?
Ik heb begin dit jaar nog bijna een pakje van Saunier gekocht, omdat het zo tof stond bij m'n nieuwe fiets...quote:Op zondag 19 oktober 2008 22:30 schreef TargaFlorio het volgende:
Saunier Duval onder andere naam verder
quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
(stel je voor dat dat nu nog zo geweest was, bij het veldrijden overal reclameborden CERA)
quote:CSF Inox Group CSF Inox Group The CSF Inox S.p.A produces more than 600 various types of pumps for the food industry, druggist and of the drinks, ognuna of which with all the characteristics necessary to satisfy also the customers more demanding. Buildings and systems on un' total area of 20000 meters squared, of which 6000 places setting, 100 dependent and 40 between Agents and Distributors. Machinery technologically advances and specialistic staff concurs high qualitative standards and a recognized reputation with world-wide level.
quote:Op zondag 19 oktober 2008 23:45 schreef kawotski het volgende:
[..]
ok, ik kom m sporadisch wel eens tegen s'ochtend op weg naar mn werk en eerlijk gezegd heb ik m ook niets zinnigs te vragen.. maar nu wel
Dat is juist tofquote:Op maandag 20 oktober 2008 16:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb begin dit jaar nog bijna een pakje van Saunier gekocht, omdat het zo tof stond bij m'n nieuwe fiets...
Gelukkig maar niet gedaan
Ik had dat met een phonaktruitje (helaas is de rits, die alleen bij de hals loopt, stuk, maar verder nog ok)quote:
Bianchi heb ik ook (inclusief broek)quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:01 schreef -skippybal- het volgende:
Ik heb nog een truitje van Bianchi(En van
Fassa Bortolo
)
Die van Fassa staat bij mij op de verlanglijst sinds ik begonnen ben met fietsen eigenlijk.quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:01 schreef -skippybal- het volgende:
Ik heb nog een truitje van Bianchi(En van
Fassa Bortolo
)
quote:Op maandag 20 oktober 2008 20:01 schreef -skippybal- het volgende:
Ik heb nog een truitje van Bianchi(
En Ballan voegde daaraan toe dat hij waarschijnlijk wel op het aanbod zou zijn ingegaan als hij geen Wereldkampioen zou zijn geworden.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 10:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ballan zou een bod van Quickstep geweigerd hebben... omdat hij kopman wil blijven in de Vlaamse koersen. Lefèvere ontkent dat hij Ballan een voorstel heeft gedaan... omdat ze al volk hebben voor de Vlaamse koersen.
ja, het systeem is wat veranderd, enkel Belgen nu. Nu zijn het ook de Belgische renners zelf die mogen stemmen. en er komt ook een tv-show bij.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:19 schreef DutchSL het volgende:
Waarom alleen Belgen genomineerd? Kan me herinneren dat Bettini dat ding een paar keer won, of was dat omdat die voor een Belgische ploeg reed? (dat Evans niet in aanmerking komt snap ik)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |