Ik zie het al voor me:quote:
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:00 schreef sigme het volgende:
Welkom in het politieke café van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch gezemel zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin.
Iedereen is welkom, in het bijzonder wiens naam met een A begint.
[ afbeelding ]
Retour afzender. Vorige bewoner.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:05 schreef One_of_the_few het volgende:
Tuurlijk niet. even wachten en jij maakt het.
[..]
Ik zie het al voor me:
God
Hemel 7
4072 HG te Hel
Waarom blijft dat foutje en die info in omloop de tong heeft helemaal geen zonesquote:
Dat ligt eraan welke je bedoelt. De EO verzorgt ook post geloof ik.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:31 schreef MrX1982 het volgende:
God is toch gewoon bereikbaar via de Paus.
Dat komt bij Andries Knevel maar dat is de EO. Het gaat hier om serieuze zakenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:40 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat ligt eraan welke je bedoelt. De EO verzorgt ook post geloof ik.
Knevel ís God. Wist je dat niet?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:44 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat komt bij Andries Knevel maar dat is de EO. Het gaat hier om serieuze zaken.
Het ging me niet om de zone's. Een beetje eten proefen en je weet dat het onzin is die zones. Vond het wel een kleurrijk plaatje.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarom blijft dat foutje en die info in omloop de tong heeft helemaal geen zones
Gelegen aan de Lijdensweg 7quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:40 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat ligt eraan welke je bedoelt. De EO verzorgt ook post geloof ik.
http://www.latimes.com/ne(...)ct17,0,7636765.storyquote:A new report based on previously classified documents suggests that the Nixon and Ford administrations created conditions that helped destabilize Iran in the late 1970s and contributed to the country's Islamic Revolution.
(...)
Analysts and historians often contend that President Carter, a Democrat, fumbled Iran, allowing the country to eventually become one of the chief U.S. opponents in the region. But the report suggests that his Republican predecessors not only contributed to the shah's fall but also were inching toward a realignment with Saudi Arabia as the key U.S. ally in the Persian Gulf.
http://www.washingtonpost(...)R2008101503852.html.quote:The government is now seeking as much as $3 billion in emergency assistance from China, as well as assistance from oil-rich Gulf countries including Saudi Arabia and the United Arab Emirates, according to a senior Pakistani official.
(...)
Pakistan is going to the Chinese now "because you go to the guys with the money," a senior International Monetary Fund official said. "And right now, the Chinese are the ones with the money."
quote:Bush: 'Our Long National Nightmare Of Peace And Prosperity Is Finally Over'
Mere days from assuming the presidency and closing the door on eight years of Bill Clinton, president-elect George W. Bush assured the nation in a televised address Tuesday that "our long national nightmare of peace and prosperity is finally over."
"My fellow Americans," Bush said, "at long last, we have reached the end of the dark period in American history that will come to be known as the Clinton Era, eight long years characterized by unprecedented economic expansion, a sharp decrease in crime, and sustained peace overseas. The time has come to put all of that behind us."
(...)
"Finally, the horrific misrule of the Democrats has been brought to a close," House Majority Leader Dennis Hastert (R-IL) told reporters. "Under Bush, we can all look forward to military aggression, deregulation of dangerous, greedy industries, and the defunding of vital domestic social-service programs upon which millions depend. Mercifully, we can now say goodbye to the awful nightmare that was Clinton's America."
quote:The American Future: A History, by Simon Schama
American War
Shot against the backdrop of the presidential campaign, Simon Schama travels through America to dig deep into the conflicts of its history to understand what is at stake right now.
In American War, Simon reveals how different the American attitude to war is from what outsiders assume it to be. Two of the founding fathers, Thomas Jefferson and Alexander Hamilton, disagreed about whether America should even have a professional army - a division still evident when Simon visits America's premier military academy at West Point. From the Civil War right through to Mark Twain's denunciation of President Teddy Roosevelt's imperial adventure in the Phillipines, American wars have inspired profound debate. And nowhere more so in the 2008 election than San Antonio, Texas, nicknamed Military City because of its high population of veterans and serving soldiers, where Simon finds feelings about the war are deeply divided. As with the great war elections of the past, it's a debate which forces America to dig deep and rediscover what it stands for.
The American Dream is een nachtmerrie.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 21:36 schreef Picchia het volgende:
Joe the Plumber gebruikte de wenselijkheid van 'The American Dream' als argument.
In Nederland gebruiken ze de onwenselijkheid van 'Amerikaanse toestanden' als argument.
je bedoelt dat een indo en een blanke niet-indo oerHollander geen wolfjes moeten maken ?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 22:16 schreef DrWolffenstein het volgende:
Vooral het multiculturele aspect is niet iets om naar te streven.
failquote:
Of net zo gek als een Oostenrijker als gouverneur van een van de grotere economiën ter wereld, Californië. Wenen aan de Pacific. VerOostenrijkisering van de Westkust.quote:Wilders: 'Rotterdam nu Rabat aan de Maas'
ANP
gepubliceerd op 17 oktober 2008 14:02, bijgewerkt op 14:04
DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders heeft vrijdag felle kritiek geleverd op de komende benoeming van Ahmed Aboutaleb tot burgemeester van Rotterdam. ‘Een Marokkaan als burgemeester van de tweede stad van Nederland is net zo gek als een Nederlander als burgemeester van Mekka’, liet hij weten.
Aboutaleb kan volgens Wilders ‘beter burgemeester van Rabat in Marokko’ worden dan van Rotterdam. ‘Met hem erbij is het dus Rabat aan de Maas. Nog even en we krijgen een imam als aartsbisschop. Gekkenwerk.’
De PVV vindt dat Aboutaleb geen burgemeester mag worden, omdat de huidige staatssecretaris van Sociale Zaken behalve een Nederlands ook een Marokkaans paspoort heeft. Volgens de fractie kan een dubbele nationaliteit tot loyaliteitsproblemen leiden.
quote:Darfoer: op de thee bij de Janjaweed
20.10 - Canvas
Het klinkt best gezellig, op de thee bij de Janjaweed - spreek uit: dzjan-dzjaa-wied. Nochtans was de visite van journaliste Nima Elbagir niet meteen een vriendenbezoekje.
In het Arabisch betekent Janjaweed 'man met een geweer op een paard' - oftewel 'duivel op een paardenrug' - en geldt het als naam voor de Arabische militie die in Darfoer al jaren de Afrikaanse rebellen bekampt. Hun reputatie laat te wensen over: ze worden verdacht van plundertochten en verkrachtingen.
'Eén groot misverstand', klinkt het bij de Janjaweed, die met de Brits-Soedanese Nima Elbagir voor het eerst een westerse reporter in hun midden toelieten.
Makkelijk was die onderneming niet: nadat Elbagir en haar team eerst nog de toegang tot Darfoer werd geweigerd, kostte het hen een woelige vlucht en drie dagen reizen langs hobbelige ezelpaadjes om tot bij bevelhebber Mohammed Hamdan te raken.
Om hun vermeende onschuld te bewijzen lieten de zowat duizend daar gelegerde soldaten zich enkele dagen gewillig filmen. Zwaaiend met hun lidkaarten van het Soedanese leger beweren ze dat ze steeds in opdracht van president Omar Al Basheer opereerden.
Bovendien worden zij naar eigen zeggen de zondebok gemaakt voor gruweldaden van andere milities. Vandaar dat ze in oktober 2007 de Soedanese regering de rug toekeerden.
Hoe dan ook, in Darfoer zijn de voorbije jaren in de strijd tussen rebellen en regeringstroepen maar liefst 300.000 doden gevallen. Dat de Janjaweed verbazend goed zijn uitgerust, doet nog meer vragen rijzen.
Op veel van hun mortieren, raketwerpers en luchtafweergeschut prijkt het label ' Made in China ', wat in strijd is met het embargo van de VN op het leveren van wapens aan milities in Darfoer.
Erg hoopvol ziet het er voor de toekomst ook niet uit. Verklaarde bevelhebber Hamdan in de reportage nog dat zijn troepen die van de Soedanese overheid zouden blijven bekampen 'tot de dag des oordeels', uit recente berichten blijkt dat ze toch weer voor Khartoem aan het vechten geslagen zijn.
(B.D.C.)
http://www.z24.nl/z24geld(...)m_in_crisistijd.htmlquote:Zo bespaar je slim in crisistijd
Z24 helpt je de broekriem aan te trekken met vijf budgettips.
17-10-2008 | Gepubliceerd 15:29
17-10-2008 | Laatst bijgewerkt 18:01
Nog geld uitstaan bij spaarbank Icesave of de helft van je vermogen verloren op de beurs? Er kunnen allerlei redenen zijn om te bezuinigen. Z24 helpt je de broekriem aan te trekken met vijf bespaartips van budgetdeskundige Marieke Henselmans.
1. Kies wat belangrijk is
"Zet je inkomsten en uitgaven eens op een rij en bedenk vervolgens hoe belangrijk die zaken voor je zijn. Bedenk bijvoorbeeld wat je wilt blijven doen als je inkomen halveert. Wat bovenaan je lijstje staat, moet je gewoon blijven doen. Bezuinig in de onderste regionen. Als je graag uit eten gaat, blijf dat dan doen, kijk eventueel of het goedkoper kan."
2. Elke euro telt
"Als mensen gaan bezuinigen, willen ze het meteen groots aanpakken. Bijvoorbeeld door te stoppen met roken of een auto de deur uit doen. Maar daar heb je geen ene moer aan. Bespaar op de kleine dingen, daar zijn er echt heel veel van. Twee euro minder besteden per dag, levert op jaarbasis ruim 700 euro op. Speur daarom in je begroting naar lekken, dingen die onderaan je lijstje staan."
3. Doe het zelf
"Je band plakken, een rits vervangen, een knoop aanzetten, je huis schoonmaken of strijken. Doe het zelf in plaats van het door iemand anders te laten doen. Alles wat je uitbesteedt is vele malen duurder. Geef een feestje thuis, bak een taart of maak zelf een kado voor iemand. Het kost misschien wat meer tijd, maar het scheelt bakken met geld."
4. Wees zuinig met eten
"Een gemiddeld gezin gooit per jaar voor honderden euro's aan eten weg. Maak iets met wat er is. Kijk voordat je boodschappen doet eerst wat je zelf nog in huis hebt, en bedenk daaromheen een gerecht. Als je dan in de supermarkt bent, bedenk dan dat alles wat bewerkt is, geld kost. Koop een kilo aardappels in plaats van een flutzakje met vijf krieltjes met rozemarijn én zeezout. Die laatste is zomaar tien keer duurder."
5. Zie het als iets leuks
"Het is heel simpel. Probeer bezuinigen vooral als iets leuks te zien, in plaats van als iets zieligs. Mensen denken vaak dat iets pas leuk is als het duur is. Denk dan maar aan Elvis, die werd alleen maar dik en doodongelukkig van al dat geld."
Marieke Henselmans is auteur van diverse boeken over besparen en vanaf dinsdag ligt haar Bespaarkalender 2009 in de winkels.
tip 6, vraag bij 'grote' aankopen altijd korting dus zelfs op de stofzuiger die je koopt.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:07 schreef pberends het volgende:
[..]
http://www.z24.nl/z24geld(...)m_in_crisistijd.html
quote:Mensen denken vaak dat iets pas leuk is als het duur is. Denk dan maar aan Elvis, die werd alleen maar dik en doodongelukkig van al dat geld."
Sluit anders willekeurig wat threadsquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ik verveel me de tyfus, geen zak te doen, vrienden die in het buitenland zitten, niets op tv
en ik ben al mijn spellen beu![]()
Alles verveelt binnen 10min
Lees een goed boek. Of ga sporten. Of luister een boek tijdens het sporten.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ik verveel me de tyfus, geen zak te doen, vrienden die in het buitenland zitten, niets op tv
en ik ben al mijn spellen beu![]()
Alles verveelt binnen 10min
En vooral toiletgeld.quote:
Geld is ook maar papier, wat sinds de ontkoppeling van het goud niets meer representateert.quote:
Spullen daar heb je wat aan!quote:
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Sluit anders willekeurig wat threads.
Wat voor games speel je dat je ze na 10 minuten beu bent. Koop een xbox360.
De administratie.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:43 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Lees een goed boek. Of ga sporten. Of luister een boek tijdens het sporten.
Of maak het huis schoon. Stel een balans op, of werk de administratie bij.
dat zeg ik sporten zit er niet bij dit weekend.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:59 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ijscoboer, je zit in een herfstdip. Ga s sporten.
Lekker dutje doen op de bank.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat zeg ik sporten zit er niet bij dit weekend.
en een dip is het niet echt verveel me alleen verschrikkelijk
Wacht, ik neem een plaatje dat daar nog beter bij past.quote:
Ga je nu ook nog genocides ontkennen?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:03 schreef Apropos het volgende:
[..]
Wacht, ik neem een plaatje dat daar nog beter bij past.
Toch mag ik nog steeds niet zelf geld printenquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Geld is ook maar papier, wat sinds de ontkoppeling van het goud niets meer representateert.
Een beetje genocide ontkent zichzelf.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:04 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ga je nu ook nog genocides ontkennen?
Het representeert schuld.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Geld is ook maar papier, wat sinds de ontkoppeling van het goud niets meer representateert.
Of zelf een andere valuta invoeren!quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:05 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Toch mag ik nog steeds niet zelf geld printen
Jij gaat tenminste uit. Ik moet vanavond een auto kopen. Een Toyota Avensis van 8 jaar oudquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik mag lijen dat er iemand vanavond mee uitgaat
Je moet?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:08 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Jij gaat tenminste uit. Ik moet vanavond een auto kopen. Een Toyota Avensis van 8 jaar oudKredietcrisis begint merkbaar te worden
Ho dat is niet zeker want ik heb er een hekel aan om in mijn eentje te gaan.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:08 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Jij gaat tenminste uit. Ik moet vanavond een auto kopen. Een Toyota Avensis van 8 jaar oudKredietcrisis begint merkbaar te worden
Ik ga vanaf deze maand meer kilometers maken. Nu kan ik dus dit lpg-beestje voor 1650,- kopen dus tja, mijn economische verstand schreeuwt natuurlijk dat ik het moet doen, maar mijn hartquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:10 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Je moet?Het is geen kleine auto... Wel een extreem suf ontwerp.
Hosselen met Autodidact.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:18 schreef Fastmatti het volgende:
Gelukkig blijft de BMW wel, maar meer voor in het weekend enzo.
Bezit van de zaak is het einde van het vermaakquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik heb een xbox 360![]()
Ik heb dune 2000 gespeeld
simcity 4
spore
gta 4
hitman nog een keer
bioshock
battlefield 2 (sf)
sof2 multiplayer demo
mohaa s
supreme commander
Het kan me allemaal niet bekoren ik kan me er zelfs niet toe brengen om gears of war uit te spelen wat ik al meer dan een jaar heb![]()
sta op het punt age of empires 2 te installeren van twilight 41
Nergens heb ik zin in, overigens had ik vorig weekend hetzelfde.
Een boek lezen heb ik geen zin en sporten gaat vandaag niet door want we zijn een weekje vrij.
En administratie doen heb ik voor morgen staan.
Dus zit nu maar door klb te zwerven
De grote Klaagbaas quiz!![]()
De vagina van een 16-jarig meisje.![]()
Ik mag lijen dat er iemand vanavond mee uitgaat
oh dat klopt wel maar een keer met andere mensen uitgaan werkt verfrissend.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:20 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Bezit van de zaak is het einde van het vermaak.
GoW heb ik ook en ook nog niet uitgespeeld. Hetzelfde had ik tot deze week met Bioshock. Bijna jaar geleden kwam ik niet verder en toen niet meer gespeeld maar ben er nu toch weer mee begonnen. Goede sfeer.
KLB is een mooie plek om rond te hangen, one-liners posten verhalen over (eind)bazen lezen en lachen. Heerlijk subforum. Doet het vooral goed op zondagen als ik me verveel of herstel van een kater.
Uitgaan dat regel je toch gewoon zelf. Telefoon pakken en mensen bellen.
Laat de koffie in het vervolg maar staan dan.quote:
Dat is zo ja maar dan moeten ze wel thuis geven. Niet uitgaan werkt minder verfrissend hoewel zondag voel je je wel frisserquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
oh dat klopt wel maar een keer met andere mensen uitgaan werkt verfrissend.
Een week vol uitgaan. Klinkt goed. Ik zat ergens vast met Bioshock en heb het toen in de kast gestopt maar deze week had iemand het gekocht op de ps3. Even gespeeld en thuis meteen ook weer begonnen. Achteraf stom dat ik het bijna een jaar in de kast stof heb laten happenquote:Mijn weekindeling ziet er grofweg zo uit.
maandagavond niets
dinsdag werken
woensdag volleyen
donderdag skybar underground / (niets)
vrijdag biljarten, uitgaan met jeugdvrienden
zaterdag volleyen uitgaan met volleybal maten.
zondag vrij, bed liggen.
Overigens bioshock is echt geweldig één van de weinige spellen die ik heb uitgespeeld en nog snel ook.
De sfeer, het verhaal alles is goed
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:53 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Laat de koffie in het vervolg maar staan dan.
Het probleem bij niet uitgaan is is dat ik me verveel want er valt vrij weinig te doen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 18:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is zo ja maar dan moeten ze wel thuis geven. Niet uitgaan werkt minder verfrissend hoewel zondag voel je je wel frisser.
[..]
Een week vol uitgaan. Klinkt goed. Ik zat ergens vast met Bioshock en heb het toen in de kast gestopt maar deze week had iemand het gekocht op de ps3. Even gespeeld en thuis meteen ook weer begonnen. Achteraf stom dat ik het bijna een jaar in de kast stof heb laten happen.
Hoe is het uitgaansleven in Eindhoven?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 18:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het probleem bij niet uitgaan is is dat ik me verveel want er valt vrij weinig te doen.
En heel de week uitgaan is het resultaat van verschillende vriendengroepen maar is een dure hobby
goed echter ga ik daar niet vaak uit want ik woon vlakbij tilburgquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 18:52 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hoe is het uitgaansleven in Eindhoven?
het is overigens geregeld vanavond weer aan de zuipquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 19:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
goed echter ga ik daar niet vaak uit want ik woon vlakbij tilburg
Mooi, daar zal ik ook te vinden zijn over een tijdje.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 19:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
goed echter ga ik daar niet vaak uit want ik woon vlakbij tilburg
Hoe ironisch of is het een teken van Hemquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 21:06 schreef Autodidact het volgende:
http://www.elsevier.nl/we(...)ederlanders-dood.htm
Doodziek terug uit Lourdes..
Heb je jezelf al opgeblazen dan?quote:
ja, dan verdien je ze.quote:
op de campus zijn ook veel faculteitskroegen te vinden en zeker in de zomer is het genieten wanneer ID en bouwkunde de bar naar buiten verplaatsenquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 20:32 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Mooi, daar zal ik ook te vinden zijn over een tijdje.
Klinkt goed.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 22:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
op de campus zijn ook veel faculteitskroegen te vinden en zeker in de zomer is het genieten wanneer ID en bouwkunde de bar naar buiten verplaatsen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |