quote:... waarin ik heb gezegd dat ik hoop dat ze snel reageert, en dat ik anders tot andere stappen zal moeten overgaan, namelijk het inschakelen van de politie.
Daarom open ik toch dit topic om te vragen wat ik kan doen? Inschakelen van de politie, lijkt me normale bewoording voor aangifte, wat moet ik anders zeggen? Dat ik niemand of niets in schakel en op de bank blijf zitten? En om nou te dreigen met dat ik daar 8 grote negers in de buurt ken vind ik ook sneu (zou echt een allerlaatste red middel zijn om dat te gaan roepen).quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
![]()
![]()
Hiermee geef je aan geen flauw idee te hebben wat je mogelijkheden zijn, waarmee je nou niet bepaald indruk maakt... Wat denk je dat "de politie" gaat doen? Helemaal niets! Tenzij er tientallen meldingen binnenkomen over die persoon...
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat iemand z'n foon uitzet om iemand te naaien, tenzij het een prepaid is die alleen voor dat doel gebruikt wordt. Wellicht is er iets anders aan de hand, iemand kan altijd spontaan in het ziekenhuis liggen o.i.d. (en tot die tijd mag je haar dat toewensen)!
Ja tuurlijk heb je een punt. Maar ik heb vaak genoeg op deze manier gedaan dat het wel goed ging, zou inderdaad zo kunnen zijn dat dit het keer punt is.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:06 schreef DoctorB het volgende:
sul.
Zelf gaan kijken en dan beslissen of je koopt en geld betaalt. Anders NIET via marktplaats kopen. Je weet tog!
En hoe wil je dat precies laten doen dan? (Hint: dat gaat je niet lukken, tenzij het een automatische incasso was)quote:
Dat kan alleen bij automatische incasso.quote:
Overgemaakt, voor af betalen is een hele gangbare manier van handelen op marktplaats. Tot dus ver ging dit jaren goed.quote:
Alleen automatische incasso? Dat zou dan ook geen hoop bieden.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:44 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Dat kan alleen bij automatische incasso.
Ik heb het een keertje met 10 euro gehad (internetbedrijfje), wilde het ook laten terugstorten maar dat kon niet. Dezelfde dag kregen we te horen dat we een nieuw huisje kregen dus heb ik er ook verder geen werk van gemaakt ofzo had wel wat leukers aan mn hoofd
Tja politie, beter iets dan helemaal niets doen lijkt mequote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:25 schreef Phisolophie het volgende:
Hoe heb je betaald? Heb je een adres? En politie is duidelijk een optie, het is beter als niets. Meschien is diegene wel bekend bij de politie. Je moet aangifte doen, en er zelf niet teveel achteraan gaan.
Als ik jou was zou ik er alles aan doen om te weten te komen waar diegene woont, en al zijn ruiten doorgooien, banden van auto leksteken. ( niet voor de 100 euro's maar om die gene een les te leren van hoe het is om genaaid te worden. )
Succes.
Kwam inderdaad niet voor via google, dus geen bekende oplichter.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:48 schreef Diemux het volgende:
Even melden en zoeken op http://www.internetoplichting.nl .
Tevens, voortaan, altijd de gebruiksnaam en adres gegevens googlen. Indien een oplichter zul je dat gelijk zien.
Wat ben jij fucking naief zegquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
![]()
![]()
Hiermee geef je aan geen flauw idee te hebben wat je mogelijkheden zijn, waarmee je nou niet bepaald indruk maakt... Wat denk je dat "de politie" gaat doen? Helemaal niets! Tenzij er tientallen meldingen binnenkomen over die persoon...
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat iemand z'n foon uitzet om iemand te naaien, tenzij het een prepaid is die alleen voor dat doel gebruikt wordt. Wellicht is er iets anders aan de hand, iemand kan altijd spontaan in het ziekenhuis liggen o.i.d. (en tot die tijd mag je haar dat toewensen)!
Ik wacht nog even tot na het weekend, maar het is misschien valse hoop dat ze alsnog gaat reageren.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:59 schreef Armageddon het volgende:
Sterker nog, de politie neemt je aangifte geen eens op.
Doe eens een naam en rekeningnummer TS.
Haha! True, true..quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:31 schreef franknitty het volgende:
[..]
jij was ook nog naief totdat ik me piemel in je meul stopte
Ja ik lees het net. Blijft het feit dat TS geowned is.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:00 schreef Diemux het volgende:
Nembrionic, geld terug storten is niet mogenlijk. Alleen mogenlijk met een automatische incasso... Ben zelf ook een keer opgelicht en gelijk de bank gebeld, zij konden niks doen.
Mja, zal wel, maar het blijft niet leuk.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:07 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja ik lees het net. Blijft het feit dat TS geowned is.
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:47 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Overgemaakt, voor af betalen is een hele gangbare manier van handelen op marktplaats. Tot dus ver ging dit jaren goed.
Daar dreig ik normaal gesproken ook altijd even mee als men niet mee wilt werken... het vooruitzicht dat zijn/haar gegevens op zo'n site opduiken motiveert vaak meer dan een aangifte... Op deze manier help je trouwens ook anderen te voorkomen dat ze met deze persoon zaken gaan doen...quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:48 schreef Diemux het volgende:
Even melden en zoeken op http://www.internetoplichting.nl .
Tevens, voortaan, altijd de gebruiksnaam en adres gegevens googlen. Indien een oplichter zul je dat gelijk zien.
Goed idee! Maar heb het gevoel dat de mails niet eens meer gelezen worden, dus misschien maar met een ander email adres reageren.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:24 schreef Sport_Life het volgende:
Open een topic op internetoplichting.nl met haar volledige naam + gegevens + rek nr en stuur een maitje naar haar met de link naar dat forum. Moet je dan eens zien hoe snel ze reageert!!.
Heb je een volledige naam + woonplaats van haar? Zoek het vaste nummer dan even op in het telefoonboek, bel haar (of dr ouders) .quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:28 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Goed idee! Maar heb het gevoel dat de mails niet eens meer gelezen worden, dus misschien maar met een ander email adres reageren.
Die gegevens heb ik gekregen, kan er alleen helaas geen vast telefoonnummer bij vinden. En het is maar te betwijfelen of ze het juiste adres heeft gegeven. Maar het lijkt wel dat er familie van haar in dezelfde regio woont, wellicht de moeite waard om te bellen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 15:59 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Heb je een volledige naam + woonplaats van haar? Zoek het vaste nummer dan even op in het telefoonboek, bel haar (of dr ouders) .
Anders komt ze er vanzelf ooit achter, als ze op haar 'eigen' naam en adres googledquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:28 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Goed idee! Maar heb het gevoel dat de mails niet eens meer gelezen worden, dus misschien maar met een ander email adres reageren.
Probleem is, versturen doe je omdat het vaak niet te doen is om er zo maar te komen, ik woon in groningen en zij in rotterdam. Dus dat is niet direct een optie. En daarbij heb ik misschien een vals adres gekregen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:18 schreef Rmrmrm86 het volgende:
Als je haar adres gegevens hebt, waarom pak je dan niet de auto (of openbaar vervoer als je geen rijbewijs hebt) en ga je naar haar toe! Als ze niet thuis is wacht je gewoon! (ze moet toch een keer thuiskomen?)
Als je haar spreekt, lijkt het me heel erg sterk als ze het geld niet terug gaat geven. Ik ben bang dat je het alleen op deze manier op kunt lossen. Politie doet er toch niks tegen of er moet al tig keer een melding van gemaakt zijn tegen dit persoon!
Dan is 70% van Nederland naïef. Ik kijk wekelijks naar het programma opgelicht van Han Peekel. Dit soort zaken komen hééél vaak voor helaas.quote:
Sterker nog, de politie is verplicht de aangifte op te nemenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:59 schreef Armageddon het volgende:
Sterker nog, de politie neemt je aangifte geen eens op.
Doe eens een naam en rekeningnummer TS.
een fokmachinequote:Op maandag 20 oktober 2008 02:17 schreef nachtdier2 het volgende:
En?
Om wat voor apparaat ging het eigenlijk?
Niet alleen dat, maar potentiele slachtoffers worden ook gewaarschuwd!quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 18:15 schreef Wekkor het volgende:
[..]
Anders komt ze er vanzelf ooit achter, als ze op haar 'eigen' naam en adres googled
Ooit van rembours gehoord ?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:03 schreef Knipoogje het volgende:
Maar hoe moet je het dan doen? Als de verkoper zijn product eerst stuurt dan kan hij opgelicht worden en als je eerst betaalt, dan kan de koper opgelicht worden. En langsrijden is niet altijd een optie/de moeite waard.
Een automatische incasso regelen kan ook de verkoper naaien, want die valt dus wel te storneren blijkbaar (product krijgen en hoppa incasso weer storneren)...
Ooit wel eens van een baksteen in een doos gehoord? En verder is per rembours versturen ook erg prijzig...quote:
Een stel bleke nerds die verdampen bij zonlicht?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:13 schreef IkWilbert het volgende:
Heb je een adres? Zo ja, de fok knokploeg er op af sturen.
BOH GEK! Meen je dat nou!? Dat wil nog niet zeggen dat ze het doen. Ze lachen je zelfs uit.quote:Op zondag 19 oktober 2008 15:12 schreef rene90 het volgende:
[..]
Sterker nog, de politie is verplicht de aangifte op te nemen
Wat een onzin, natuurlijk neemt de politie je aangifte wel serieus. Alleen het zal eerst op een stapel verdwijnen, daar ben ik wel van overtuigd, het zal pas veel later zijn als je er ooit weer van hoort.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:26 schreef Armageddon het volgende:
[..]
BOH GEK! Meen je dat nou!? Dat wil nog niet zeggen dat ze het doen. Ze lachen je zelfs uit.
Ben je al bij de politie geweest!? Nee toch? Ga er maar even heen en kom dan hier je bevindingen posten. suc6!quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:47 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Wat een onzin, natuurlijk neemt de politie je aangifte wel serieus. Alleen het zal eerst op een stapel verdwijnen, daar ben ik wel van overtuigd, het zal pas veel later zijn als je er ooit weer van hoort.
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:56 schreef PDOA het volgende:
[..]
Een stel bleke nerds die verdampen bij zonlicht?
haha... ook 1,5 jaar later is het nog goed lachen om figuren die mensen uitlachen maar zelf niet weten dat storneren helemaal niet kan bij zelfgedane overboekingen. Wie is er dan naïef vraag ik me dan af?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:55 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wat ben jij fucking naief zeg![]()
TS is gewoon genaaid met voornoemde prepaidkaartje. Simpel.
TS moet de bank bellen en geld laten storneren.
Als je zelf geld overmaakt is het weg. KLAAR.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:14 schreef BBju het volgende:
Er is niet zo heel veel wat je kan doen, indien je het via de bank hebt overgemaakt zou ik het proberen terug te schrijven.
echt...quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:14 schreef BBju het volgende:
Er is niet zo heel veel wat je kan doen, indien je het via de bank hebt overgemaakt zou ik het proberen terug te schrijven.
Zolang er zulke mensen bestaan, blijven er oplichters actief.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:39 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
echt...sta het vier posts boven je nog uit te leggen
dat is helaas wel waar.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:43 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Zolang er zulke mensen bestaan, blijven er oplichters actief.
Ik heb de bank vaak teruggeschreven, maar rijker werd ik er niet vanquote:
En dan ook nog terwijl er toch duidelijk staat dat er is "afgesproken in de stad"quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:57 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
dat is helaas wel waar.
Bij dit soort topics is het altijd afwachten totdat er iemand 'storneren' roept.... helaas heb je er altijd wel eentje.
Wees eens duidelijkerquote:Op vrijdag 9 april 2010 14:10 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ik heb de bank vaak teruggeschreven, maar rijker werd ik er niet van
Een incasso kun je met een beetje geluk storneren (nee niet altijd mensen)quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:09 schreef JumpingJacky het volgende:
STORNEREN!
quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:38 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Een incasso kun je met een beetje geluk storneren (nee niet altijd mensen)
Dit is toch geen incasso?
Ja, dat zal ook echt indruk maken, anderhalf jaar na datoquote:Op vrijdag 9 april 2010 16:05 schreef JohnDDD het volgende:
TS: even mailtje sturen dat je de persoon in kwestie 3 werkdagen geeft met OF geld OF het apparaat over de brug te komen en dat je anders direct de politie inschakelt.
Topic is van vrijdag 17 oktober 2008.quote:Op vrijdag 9 april 2010 16:05 schreef JohnDDD het volgende:
TS: even mailtje sturen dat je de persoon in kwestie 3 werkdagen geeft met OF geld OF het apparaat over de brug te komen en dat je anders direct de politie inschakelt.
Ja, waarom zijn deze topics zolang geen geduld om dit terug te lezen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:57 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
dat is helaas wel waar.
Bij dit soort topics is het altijd afwachten totdat er iemand 'storneren' roept.... helaas heb je er altijd wel eentje.
-1 generalisatiequote:Op vrijdag 9 april 2010 16:39 schreef Fusionfreak het volgende:
Mijn ervaring is dat je het beste geen zaken met jongeren kunt doen daar deze groep doorgaans de grootste bedriegers zijn afgezien van de nutteloze troep (Mp3 spelers, mobieltjes, games en shit CD's) die ze te koop aanbieden.
Je hebt tussenpersoon services zoals PayDutch. Zie ook hier.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 16:03 schreef Knipoogje het volgende:
Maar hoe moet je het dan doen? Als de verkoper zijn product eerst stuurt dan kan hij opgelicht worden en als je eerst betaalt, dan kan de koper opgelicht worden. En langsrijden is niet altijd een optie/de moeite waard.
Een automatische incasso regelen kan ook de verkoper naaien, want die valt dus wel te storneren blijkbaar (product krijgen en hoppa incasso weer storneren)...
Of een advocaatquote:Op vrijdag 9 april 2010 17:30 schreef fs180 het volgende:
incassobureau brief laten sturen, kost wel wat..
Alleen bij ING naar ING, anders niet.quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:02 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
Is het tegenwoordig nog zo dat ING (Giro) als enige een controle voert op Naam/Rekeningnummer en als deze niet overeenkomen de betalingen weigeren?
Het is misschien ietwat off topic, maar als dit nog het geval is én er is betaald met ING, dan is iig de echte naam van de vermeende oplichter bekend.
Kijk, dit zou al een stapje in de goede richting zijn... Zoals Ambrosius al schreef werkt dit wel bijvoorbeeld van Ing naar Ing. Zodra je echter van Ing naar bank overboekt, krijg je geen "naamcheck".quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:02 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
Is het tegenwoordig nog zo dat ING (Giro) als enige een controle voert op Naam/Rekeningnummer en als deze niet overeenkomen de betalingen weigeren?
Het is misschien ietwat off topic, maar als dit nog het geval is én er is betaald met ING, dan is iig de echte naam van de vermeende oplichter bekend.
Ik vroeg me al af waarom niemand voorstelde om met streetview ff het adres te checkenquote:Op vrijdag 9 april 2010 16:08 schreef Nembrionic het volgende:Topic is van vrijdag 17 oktober 2008.
wie is er hier nou naïef?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:55 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wat ben jij fucking naief zeg![]()
TS is gewoon genaaid met voornoemde prepaidkaartje. Simpel.
TS moet de bank bellen en geld laten storneren.
Ik denk dat je een kleine 2 jaar na dato niet veel meer kunt bereikenquote:Op zondag 11 april 2010 00:56 schreef geevee het volgende:
Wat dacht je ervan om even een mailtje te sturen naar Marktplaats zelf,vertel wat er gebeurt is en vraag of ze willen bemiddelen dat je je bestelling alsnog krijgt en zoniet of ze bereid zijn om gegevens vrij te geven desnoods aan de politie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |