abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62604754
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:13 schreef IkWilbert het volgende:
Heb je een adres? Zo ja, de fok knokploeg er op af sturen.
Een stel bleke nerds die verdampen bij zonlicht?
  donderdag 23 oktober 2008 @ 10:05:37 #52
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_62604905
Nee, dat is de Tweakers knokploeg

De Fok!Knokploeg kenmerkt zich door de gemiddelde leeftijd van 13 jaar.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  donderdag 23 oktober 2008 @ 10:26:23 #53
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_62605269
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 15:12 schreef rene90 het volgende:

[..]

Sterker nog, de politie is verplicht de aangifte op te nemen
BOH GEK! Meen je dat nou!? Dat wil nog niet zeggen dat ze het doen. Ze lachen je zelfs uit.
pi_62605695
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 10:26 schreef Armageddon het volgende:

[..]

BOH GEK! Meen je dat nou!? Dat wil nog niet zeggen dat ze het doen. Ze lachen je zelfs uit.
Wat een onzin, natuurlijk neemt de politie je aangifte wel serieus. Alleen het zal eerst op een stapel verdwijnen, daar ben ik wel van overtuigd, het zal pas veel later zijn als je er ooit weer van hoort.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 10:50:19 #55
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_62605762
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 10:47 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Wat een onzin, natuurlijk neemt de politie je aangifte wel serieus. Alleen het zal eerst op een stapel verdwijnen, daar ben ik wel van overtuigd, het zal pas veel later zijn als je er ooit weer van hoort.
Ben je al bij de politie geweest!? Nee toch? Ga er maar even heen en kom dan hier je bevindingen posten. suc6!
pi_62612716
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 09:56 schreef PDOA het volgende:

[..]

Een stel bleke nerds die verdampen bij zonlicht?
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_62612809
Het komt ook geregeld voor dat een crimineeltje van 16-17 jaar dit soort praktijken vanuit het ouderlijk huis bezigt zonder dat de ouders op de hoogte zijn. Een telefoontje naar het vaste nummer (even omgekeerd zoeken met behulp van de adresgegevens) kan soms wonderen doen.
pi_80114131
iemand die ik ken heeft van de week een iphone gekocht, hadden afgesproken in de stad want dat was voor beide makkelijker, bij aankomst doet iphone het gewoon, eenmaal thuis doen er een paar opties niet eens,hij gebeld en gemaild naar degene maar die neemt niet op of antwoord niet.
Kan hij hier aangifte voor doen aangezien hij alleen de naam heeft en email adres van degene? Doet de politie hier wat aan dan?
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:13:36 #59
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_80114511
Ik zou het altijd melden. Heel af en toe maakt men er werk van (als men 20 klachten over dezelfde persoon binnen krijgt).

Wel jammer van je iPhone LadyB
pi_80114686
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:55 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Wat ben jij fucking naief zeg

TS is gewoon genaaid met voornoemde prepaidkaartje. Simpel.


TS moet de bank bellen en geld laten storneren.
haha... ook 1,5 jaar later is het nog goed lachen om figuren die mensen uitlachen maar zelf niet weten dat storneren helemaal niet kan bij zelfgedane overboekingen. Wie is er dan naïef vraag ik me dan af?

[ Bericht 0% gewijzigd door ktnxbye op 09-04-2010 10:36:42 ]
pi_80114736
het was niet mijn iphone maar een kennis van me heeft het gekocht.
pi_80114814
ik zie tegen hem dat ik denk dat het niets zal uitmaken als je aangifte doet aangezien je persoonlijk heb betaald en de iphone daar getest hebt en toen deed hij het. nu doen er een paar dingen niet ,maar je hebt wel je iphone gehad. je bent volgens mij niet opgelict want je hebt je product toch? of aangifte heltp tegen zoiets weet ik niet aangezien je wel je product zelf heb getest en gelijk persoonlijk heb betaald aan degene,
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:29:16 #63
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_80114966
Wel apart dat zoveel mensen hier reageren met "tja, geld ben je kwijt". Met zo'n instelling is het niet gek dat dit soort oplichters vrij spel hebben.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_80115057
hij heeft net contact gehad met de politie en die geeft aan dat hij wel aangifte kan doen als hij wil maar dat het niet veel zal helpen aangezien hij het product wel heeft gehad tijdens een afspraak waarbij het zelf heeft getest en gelijk heeft gekocht. Hier kan niets aan gedaan worden volgens de politie. In veel gevallen betalen mensen vooruit en krijgen de goederen niet geleverd daar kunnen ze nog onderzoek naar doen met bank gegevens en zo maar in dit geval is dit niet zo omdat het om een contante betaling ging.
Dus ja weg geld.
  vrijdag 9 april 2010 @ 13:14:32 #65
298885 BBju
Doet me goed.
pi_80120813
Er is niet zo heel veel wat je kan doen, indien je het via de bank hebt overgemaakt zou ik het proberen terug te schrijven.
  vrijdag 9 april 2010 @ 13:17:32 #66
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_80120936
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:14 schreef BBju het volgende:
Er is niet zo heel veel wat je kan doen, indien je het via de bank hebt overgemaakt zou ik het proberen terug te schrijven.
Als je zelf geld overmaakt is het weg. KLAAR.

Godverdomme mensen let toch een keer op met z'n allen.
pi_80121720
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:14 schreef BBju het volgende:
Er is niet zo heel veel wat je kan doen, indien je het via de bank hebt overgemaakt zou ik het proberen terug te schrijven.
echt... sta het vier posts boven je nog uit te leggen
  vrijdag 9 april 2010 @ 13:43:50 #68
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_80121879
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:39 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

echt... sta het vier posts boven je nog uit te leggen
Zolang er zulke mensen bestaan, blijven er oplichters actief.
pi_80122382
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:43 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Zolang er zulke mensen bestaan, blijven er oplichters actief.
dat is helaas wel waar.

Bij dit soort topics is het altijd afwachten totdat er iemand 'storneren' roept.... helaas heb je er altijd wel eentje.
pi_80122791
STORNEREN!
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_80122838
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:14 schreef BBju het volgende:
....zou ik het proberen terug te schrijven.
Ik heb de bank vaak teruggeschreven, maar rijker werd ik er niet van
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_80122880
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:57 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

dat is helaas wel waar.

Bij dit soort topics is het altijd afwachten totdat er iemand 'storneren' roept.... helaas heb je er altijd wel eentje.
En dan ook nog terwijl er toch duidelijk staat dat er is "afgesproken in de stad"
pi_80122910
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 14:10 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Ik heb de bank vaak teruggeschreven, maar rijker werd ik er niet van
Wees eens duidelijker
  vrijdag 9 april 2010 @ 14:19:17 #74
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_80123187
Gevalletje pech gehad, als koper heb je het onderzoekssplicht bij tweedehands aankopen. De verkoper heeft de koper in die gelegenheid gesteld.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  vrijdag 9 april 2010 @ 14:38:31 #75
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_80123822
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 14:09 schreef JumpingJacky het volgende:
STORNEREN!
Een incasso kun je met een beetje geluk storneren (nee niet altijd mensen)
Dit is toch geen incasso?
pi_80124920
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 14:38 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Een incasso kun je met een beetje geluk storneren (nee niet altijd mensen)
Dit is toch geen incasso?
pi_80127090
TS: even mailtje sturen dat je de persoon in kwestie 3 werkdagen geeft met OF geld OF het apparaat over de brug te komen en dat je anders direct de politie inschakelt.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_80127226
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:05 schreef JohnDDD het volgende:
TS: even mailtje sturen dat je de persoon in kwestie 3 werkdagen geeft met OF geld OF het apparaat over de brug te komen en dat je anders direct de politie inschakelt.
Ja, dat zal ook echt indruk maken, anderhalf jaar na dato
  vrijdag 9 april 2010 @ 16:08:23 #79
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_80127235
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:05 schreef JohnDDD het volgende:
TS: even mailtje sturen dat je de persoon in kwestie 3 werkdagen geeft met OF geld OF het apparaat over de brug te komen en dat je anders direct de politie inschakelt.
Topic is van vrijdag 17 oktober 2008.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_80127595
ja ik heb 'm niet gekickt, kijk mij niet aan
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 9 april 2010 @ 16:18:11 #81
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_80127650
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 15:11 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het was een zeeeeer retorische vraag.
  vrijdag 9 april 2010 @ 16:24:12 #82
298885 BBju
Doet me goed.
pi_80127911
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:57 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

dat is helaas wel waar.

Bij dit soort topics is het altijd afwachten totdat er iemand 'storneren' roept.... helaas heb je er altijd wel eentje.
Ja, waarom zijn deze topics zolang geen geduld om dit terug te lezen.
pi_80128493
Ik ben (nog) nooit opgelicht op marktplaats, terwijl ik de afgelopen jaren best wel veel dure dingen heb verkocht en gekocht. Een kwestie van goed zaken doen.

Mijn ervaring is dat je het beste geen zaken met jongeren kunt doen daar deze groep doorgaans de grootste bedriegers zijn afgezien van de nutteloze troep (Mp3 spelers, mobieltjes, games en shit CD's) die ze te koop aanbieden.
pi_80129367
Is het tegenwoordig nog zo dat ING (Giro) als enige een controle voert op Naam/Rekeningnummer en als deze niet overeenkomen de betalingen weigeren?

Het is misschien ietwat off topic, maar als dit nog het geval is én er is betaald met ING, dan is iig de echte naam van de vermeende oplichter bekend.
blijf van mijn sig af homo!
pi_80129576
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:39 schreef Fusionfreak het volgende:
Mijn ervaring is dat je het beste geen zaken met jongeren kunt doen daar deze groep doorgaans de grootste bedriegers zijn afgezien van de nutteloze troep (Mp3 spelers, mobieltjes, games en shit CD's) die ze te koop aanbieden.
-1 generalisatie

Trouwens, niet om lullig te doen, maar geniet jij niet een Wajong-uitkering?
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:28:22 #86
175950 Marurk
Baggeraar
pi_80130468
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 16:03 schreef Knipoogje het volgende:
Maar hoe moet je het dan doen? Als de verkoper zijn product eerst stuurt dan kan hij opgelicht worden en als je eerst betaalt, dan kan de koper opgelicht worden. En langsrijden is niet altijd een optie/de moeite waard.

Een automatische incasso regelen kan ook de verkoper naaien, want die valt dus wel te storneren blijkbaar (product krijgen en hoppa incasso weer storneren)...
Je hebt tussenpersoon services zoals PayDutch. Zie ook hier. Het komt erop neer dat via een tussenpersoon de transacties (geld + pakketje) worden verzekerd.
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:30:57 #87
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_80130566
incassobureau brief laten sturen, kost wel wat..
  vrijdag 9 april 2010 @ 17:46:33 #88
175950 Marurk
Baggeraar
pi_80131095
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:30 schreef fs180 het volgende:
incassobureau brief laten sturen, kost wel wat..
Of een advocaat
pi_80153043
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:02 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
Is het tegenwoordig nog zo dat ING (Giro) als enige een controle voert op Naam/Rekeningnummer en als deze niet overeenkomen de betalingen weigeren?

Het is misschien ietwat off topic, maar als dit nog het geval is én er is betaald met ING, dan is iig de echte naam van de vermeende oplichter bekend.
Alleen bij ING naar ING, anders niet.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 10 april 2010 @ 20:41:53 #90
58097 joey_k
Beatles 4ever
pi_80169068
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:02 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
Is het tegenwoordig nog zo dat ING (Giro) als enige een controle voert op Naam/Rekeningnummer en als deze niet overeenkomen de betalingen weigeren?

Het is misschien ietwat off topic, maar als dit nog het geval is én er is betaald met ING, dan is iig de echte naam van de vermeende oplichter bekend.
Kijk, dit zou al een stapje in de goede richting zijn... Zoals Ambrosius al schreef werkt dit wel bijvoorbeeld van Ing naar Ing. Zodra je echter van Ing naar bank overboekt, krijg je geen "naamcheck".
Alleen al uit oogpunt om een fout rekeningnummer in te toetsen zou het niet zo raar zijn om een naamcheck te krijgen. (Of de optie om te kunnen storneren als er geen naamcheck plaats kan/mag vinden).
Met trots vernoemd naar John Lennon....
Gez: Nokia's -> [GEZ] (defecte-goede-incomplete) Nokia's
pi_80169636
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:08 schreef Nembrionic het volgende:Topic is van vrijdag 17 oktober 2008.
Ik vroeg me al af waarom niemand voorstelde om met streetview ff het adres te checken
pi_80170810
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:55 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Wat ben jij fucking naief zeg

TS is gewoon genaaid met voornoemde prepaidkaartje. Simpel.


TS moet de bank bellen en geld laten storneren.

wie is er hier nou naïef?
5caring motherfuckers like stephen king flicks
pi_80176049
Wat dacht je ervan om even een mailtje te sturen naar Marktplaats zelf,vertel wat er gebeurt is en vraag of ze willen bemiddelen dat je je bestelling alsnog krijgt en zoniet of ze bereid zijn om gegevens vrij te geven desnoods aan de politie.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_80177204
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:56 schreef geevee het volgende:
Wat dacht je ervan om even een mailtje te sturen naar Marktplaats zelf,vertel wat er gebeurt is en vraag of ze willen bemiddelen dat je je bestelling alsnog krijgt en zoniet of ze bereid zijn om gegevens vrij te geven desnoods aan de politie.
Ik denk dat je een kleine 2 jaar na dato niet veel meer kunt bereiken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')