Daar heb ik inderdaad al over zitten na te denken, maar ja, grote kans dat ik hem er morgen bij een stijging er direct uit gooi. Hij moet relatief veel stijgen wil ik nog verlies krijgen. En ik kan mooi mn winst pakken. Ik zorg er iig voor dat ik vrijdag voor het sluiten een heule bende even bijkoop. Of dat shorts/long zullen zijn zie ik morgen wel.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:50 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Voorlopig: lucky bastard![]()
Maar het is nog niet gespeeld, voor hetzelfde geld openen we morgen 5% hoger
Futures zijn turbo's zonder stoploss en opties, sja die vind ik te risico volquote:
Moa, alst echt chaotisch is kan je in n paar tellen 100 punten verliezen/winnen, zou niet de eerste keer zijnquote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:21 schreef ryan_atwood het volgende:
nog een half uurtje om 5% te zakken. moet lukken toch?
Het schommelt wel erg op en neer, maar naar -5% zie ik niet meer gebeuren.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:21 schreef ryan_atwood het volgende:
nog een half uurtje om 5% te zakken. moet lukken toch?
ik zeg dat ze negatief gaan eindigen, dit grapje heb ik al eerder gezienquote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:25 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Het schommelt wel erg op en neer, maar naar -5% zie ik niet meer gebeuren..
Ik gok dat ze met +2% afsluiten vandaag.
Dan doe ik t tegenovergestelde, ze eindigen boven de 9000quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:40 schreef Dulk het volgende:
[..]
ik zeg dat ze negatief gaan eindigen, dit grapje heb ik al eerder gezien
ik trek er een biertje voor openquote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:41 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Dan doe ik t tegenovergestelde, ze eindigen boven de 9000
Sja, je kunt zoveel eisen....quote:Fortis-houders eisen tien euro per aandeel
(Novum/Dow Jones) - Aandeelhouders van Fortis nv, de voormalige Belgisch-Nederlandse financiële groep die nu ontmanteld en deels genationaliseerd is, eisen voor een Nederlandse rechtbank een schadevergoeding van EUR10 per aandeel van drie voormalige topmannen. Dat heeft hun advocaat donderdag gezegd tegen persbureau Agence France Presse (AFP).
De aandeelhouders hebben een Amsterdams advocatenkantoor in de arm genomen om hun claim te behartigen tegen de voormalige Fortis-bestuursvoorzitter Maurice Lippens, de voormalige chief executive Jean-Paul Votron en de chief financial officer Gilbert Mittler, aldus advocaat Hendrik Jan Bos.
"We willen een schadevergoeding van EUR10 per aandeel voor de periode van januari tot juni van dit jaar, waarin zij aandeelhouders hebben misleid door te stellen dat alles in orde was", zei de advocaat tegen AFP.
Ondanks de geruststellingen, kondigde Fortis eind juni plannen aan om zijn kapitaalreserves op korte termijn te verstevigen met EUR8 miljard, wat aanleiding gaf tot een enorme daling van de aandelenkoers.
In juli 2007 noteerde het aandeel nog rond EUR30. Na de roep om contanten in juni van het jaar daarop, kelderde het aandeel tot vlak boven EUR10.
Bos wilde niet zeggen wie zijn klanten zijn of hun totale belang in het bedrijf. "Het zijn geen erg grote aandeelhouders, maar dat is niet belangrijk. Wat telt is dat ze misleid zijn door de bestuurders."
Fortis, dat hard getroffen is door de mondiale financiele crisis, werd eerder deze maand ontmanteld, waarbij de Nederlandse onderdelen werden genationaliseerd door de Nederlandse regering, terwijl de Belgische en Luxemburgse activiteiten werden overgenomen door Belgie om te worden doorverkocht aan de Franse bank BNP Paribas.
Ja en toch voelt t niet goed, Azie flink onderuit, Europa flink onderuit, VS flink in de plus... En dat met slechte cijfers...quote:
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:59 schreef Xenwolfie het volgende:
Nou, morgen zal de DPG dan ook weer ingrijpen in Amsterdam.
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:11 schreef ItaloDancer het volgende:
Drugshond op Wallen boekt succes
hehehequote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:11 schreef ItaloDancer het volgende:
Zo erg is dat niet, had nog aandelen Morgan Stanley staan. Opzich vind ik het wel jammer dat het niet verder gedaald is, had liever nog een aantal aandelen bij willen kopen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:14 schreef nibbieworld het volgende:
WTF, Amerikaanse beurs in de plus. Dik in de plus!
wtf?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:01 schreef pberends het volgende:
"Het enige wat omhoog gaat is de meest waardeloze munt op de Zimbabwaanse dollar na; de Amerikaanse dollar"
Ja, ik was zeer tevreden met de turbo's. Ik heb een rendement van net onder de 20% gehaald op de batch die ik gistermiddag had gekocht. Ik heb ze vandaag rond 14.30u verkocht, na indicaties dat de DJ 2,3% in plus ging openen.quote:[b]Op donderdag 16 oktober 2008 19:51 schreef sitting_elfling het volgende:[/b
Public_NME .. tevreden met de turbo's ?
Oké! Ik heb ze zelf op dit moment nog, heb vandaag niet meer kunnen inloggen om ze de deur uit te gooien. Kijken of ik ze morgen nog met een kleine winst de deur uit kan gooien, overigens heb ik wel weer plannen om morgen middag een bende in te kopen. Gewoon weer opnieuw beginnen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:45 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja, ik was zeer tevreden met de turbo's. Ik heb een rendement van net onder de 20% gehaald op de batch die ik gistermiddag had gekocht. Ik heb ze vandaag rond 14.30u verkocht, na indicaties dat de DJ 2,3% in plus ging openen.
Al met al had ik nog wat extra rendement kunnen maken als ik langer had blijven ziten, maarja 'als' telt nietJe moet er trouwens wel balls of steel voor hebben met zo'n market volatility, pffff. (ik zou ze ook niet kopen als ik niet genoeg kon monitoren gedurende de dag)
Heel mijn bakkes zit vol met witte poeder.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:11 schreef ItaloDancer het volgende:
Oké, blijf je short gaan of? Ik zag wel een aantrekkelijke long staan bij Citi. Ik wacht toch maar (al)weer even af, m.b.t. Azië en de opening in Europa.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oké! Ik heb ze zelf op dit moment nog, heb vandaag niet meer kunnen inloggen om ze de deur uit te gooien. Kijken of ik ze morgen nog met een kleine winst de deur uit kan gooien, overigens heb ik wel weer plannen om morgen middag een bende in te kopen. Gewoon weer opnieuw beginnen.
Nee, bij opening nooit doen. En bij kleinere aandelen ook nooit bestens, want dan kun je ook genaaid worden. BIj grotere fondsen doet de markt zijn werk welquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 00:07 schreef ItaloDancer het volgende:
Je moet altijd een limietorder opgeven, dan wordt je order verwerkt tegen de door jou gewenste koers of beter. (Als die koers niet gehaald wordt krijg je dus niks)
Als je 'm er zo ingooit krijg je 'm voor wat een random figuur er voor vraagt. Sowieso nooit bij de opening doen.
Ik handel al zeer lang in turbo's. Heb er zelf ook een opdracht over gemaakt ivm school.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:56 schreef LXIV het volgende:
Handelen jullie altijd in Turbo's, en wat is jullie rendement over de lange termijn erop geweest? En houden jullie ze ook na sluitingstijd vast? Volgen jullie de beurs permanent?
Maar als je 100% per week draait, dan ben je toch binnen enkele maanden multimiljonair! Dan verdubbel je steeds!quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 00:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik handel al zeer lang in turbo's. Heb er zelf ook een opdracht over gemaakt ivm school.
Turbo's is voor mij écht gewoon een uitkomst. Rendementen zijn prima, probeer te mikken op 100% per week. Ik volg de beurs vrij frequent, de beurs. Niet het macro nieuws.
Ik prefeer turbo's te kopen voor sluitingstijd.
Overigens heb ik ook wel eens turbo's zeer lang in handen gehad, remember de stijging van olie tot de 130 - 140 dollar. Dat ritje heb ik relatief lang kunnen uitzitten, en soms gewoon bijkopen.
Dan is er iig nog één zekerheidje in de markt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:43 schreef Enchanter het volgende:
Wat ik raar vind (maar dat komt omdat ik typhus begrijp van aandelen en beurzen) dat als de Amerikaanse beurs open is , de dollar stijgt , maar zaodra deze dicht is , zakt 'ie weer
Alle partijen die erbij betrokken zijn zitten in zwaar weerquote:AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amerikaanse autofabrikanten General Motors (GM) en Chrysler LLC zetten vaart achter de gesprekken over een mogelijke fusie. Dat schrijft The Wall Street Journal op basis van personen bekend met de situatie. GM zal in de komende weken kwartaalcijfers bekendmaken, die naar verwachting weinig rooskleurig zullen zijn, en is op zoek naar nieuwe bronnen van financiering. GM zou daardoor streven naar afronding van een transactie voor eind oktober.
Grote banken die leningen hebben verstrekt aan beide automakers, zoals JP Morgan Chase & Co., zouden ook aandringen op een fusie om zo de blootstelling aan de auto-industrie te verminderen.
JP Morgan Chase en Citigroup Inc. begeleiden Cerberus, de eigenaar van Chrysler, bij de onderhandelingen, terwijl GM wordt vertegenwoordigd door Morgan Stanley en Evercore Partners.
Snap ook niet wat Chrysler wil met GM. GM is nou ook niet echt promising de komende jaren...quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
GM en Chrysler zetten vaart achter fusiegesprekken
[..]
Alle partijen die erbij betrokken zijn zitten in zwaar weer
Zal wel met AEX - SEX te maken hebbenquote:
Het gaat dan ook hard op dit moment. Probeer zelf maar eens een week turbo's uit in je 'virtuele' portefeuille.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 07:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar als je 100% per week draait, dan ben je toch binnen enkele maanden multimiljonair! Dan verdubbel je steeds!
Optie expiratiequote:Op vrijdag 17 oktober 2008 07:56 schreef appelsientje het volgende:
Zo de laatste dag voor 't weekend.. ben benieuwd of er nog wat geks gaat gebeuren
Dat doen ze toch als de winst voor jou uit de klauwen begint te lopen? Op zich is dat dan toch positief of mis ik wat?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:33 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik heb drie keer turbo's geprobeerd, drie keer uitgestopt
Nee wanneer het mis gaatquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:38 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dat doen ze toch als de winst voor jou uit de klauwen begint te lopen? Op zich is dat dan toch positief of mis ik wat?
Op rtlz net wisten ze 't ook niet, alle financials in de plus behalve ING.quote:
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:38 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dat doen ze toch als de winst het verlies voor jou uit de klauwen begint te lopen? Op zich is dat dan toch positief of mis ik wat?
zoveel financials hebben we niet meerquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:39 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Op rtlz net wisten ze 't ook niet, alle financials in de plus behalve ING.
Mijn gok: ING gaat beroep moeten doen op die cash van de overheid.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:39 schreef ItaloDancer het volgende:
-13% ING
we weten weer eens iets niet
Op de DFT-site gaat het in koor.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Mijn gok: ING gaat beroep moeten doen op die cash van de overheid.
Ze hebben namelijk een flinke exposure naar Amerikaanse hypotheken enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |